Zobacz temat - [R214SI] Problem z komputerem brak tranzystora
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214SI] Problem z komputerem brak tranzystora

robert88 - Sob Lis 08, 2014 12:46
Temat postu: [R214SI] Problem z komputerem brak tranzystora
Odebrałem samochód po niby naprawie sterownika komputera i po otworzeniu go w domu zauważyłem brak tranzystora i luty. Czy ktoś na podstawie zdjęć jest w stanie mi pomóc? Czego brakuje i co ten idiota tam grzebał? Za znalezienie usterki wziął 150 zł a auto nadal nie działa.
NoPE - Sob Lis 08, 2014 16:38

Immo trzeba będzie przeprogramować.
Jak dla mnie cewki masz do wymiany, bo one palą ECU.

robert88 - Sob Lis 08, 2014 16:56

A umiał bys to może ogarnąć ? Jestem z Katowic , zapłacę za dojazd i naprawę :razz: już nie chce oddawać do tych partaczy jak oni i tak nie wiedzą co jest grane.Auto stało u nich 4 tygodnie i nie umieli tego naprawić i zabrałem auto pod dom.
NoPE - Sob Lis 08, 2014 17:48

Niestety ja sobie z tym nie poradzę. Nie ma schematu ECU, bo ułatwiłby zadanie. Dodatkowo nie dysponuję niczym do programowania. Jestem na etapie poszukiwań sprzętu.
maldini - Sob Lis 08, 2014 17:55
Temat postu: [MG ZR] immo
witam, niestety tez nie moge ci pomoc, ja jestem z chorzowa, jak masz jakies polecone warsztaty w okolicach naszych gdzie robia roverki to chetnie bym skorzystal :mrgreen: szczegolnie wlasnie jesli chodzi o problemy zwiazane z immobilaizerem ciezko kogos znalesc, rozrzad tez mam do wymiany ale zwlekam bo niewiem jakiemu mechanikowi to zadac zeby czegos nie zmascili. slyszalem ze w katowicach jest gosciu miroslaw prause katowice brynow ul.teresy podobno zajmiuje sie roverkami ale jeszcze nigdy tam nie bylem.
NoPE - Sob Lis 08, 2014 18:00

W innym temacie napisałeś, że spalony jest jakiś tam sterownik cewki.
Wg mnie można znaleźć ECU na szrocie i podmienić brakujące podzespoły + wymiana cewek na nowe lub sprawne używane. Nawet jeśli dowiesz się co zostało wylutowane, to można kupić w elektronicznym. Reasumując można wyratować stare ECU jeśli nie padł główny układ scalony.

[ Dodano: Sob Lis 08, 2014 18:00 ]
maldini, mogę Ci polecić "mojego" mechanika z Zabrza. Daję rękę, że zrobi jak należy. Elektryki chyba nie rusza.
https://pl-pl.facebook.com/pages/Automechanika-PIT-STOP/127102257497343

robert88 - Sob Lis 08, 2014 18:12

A ile jest tych cewek w roverku? bo myślałem , że tylko jedna? Jutro teściu przyjedzie z miernikiem to mi popatrzy bo troszkę się zna na elektryce i ma kilka tranzystorów zamiennych to posprawdzamy to dam znać co wyszło z tego. A jak nie to w poniedziałek zaś do jakiegoś szpeca będzie trza go oddać :mad:
NoPE - Sob Lis 08, 2014 20:32

2 cewki
slax - Sob Lis 08, 2014 21:16

eh koledzy wy coś chyba mieszacie, kolega robert88, ma eR 214, a tam jest jedna cewka i klasyczny rozdzielacz zapłonu - kopułka i palec. Zawieź ECU do konkretnego elektryka, też nie dawno miałem problem z MEMSem, generalnie ten sterownik jest dobrze znany wśród ludzi którzy się tym zajmują, z tego co się dowiedziałem to najczęstsze usterki to uwalone rezystory albo tranzystory, Ale nikt dokładnie nie powie o co chodzi, wiadomo.
robert88 - Sob Lis 08, 2014 21:28

Okej to pojadę z tym komputerem do elektryka i :?: zobaczę czy da się to zrobić :?: :?:
NoPE - Nie Lis 09, 2014 00:50

No tak, są jeszcze R200 :głupek2:

[ Dodano: Nie Lis 09, 2014 00:50 ]
0.63 to 0.77 Oma przy 20°C na pierwotnym jakbyś chciał sprawdzić rezystancję.

robert88 - Pon Lis 10, 2014 12:27

kupiłem nowy akumulator wymieniłem tranzystor w ECU chciałem odpalić ale akuś sie całkiem rozładował czy może być to przyczyna cewki ?? ???
NoPE - Pon Lis 10, 2014 16:18

Zasadnicze pytanie czy sprawdziłeś cewkę? Podałem rezystancję.
Skoro aku został rozładowany to pracuje na zwarciu.
(Nie jestem pewny czy nowy aku jest naładowany w ogóle lub tylko w 70%)
Musisz sprawdzić elektrykę pod kątem zwarć.

robert88 - Pon Lis 10, 2014 18:55

Właśnie cewka chyba jest zepsuta :neutral: Jadę kupić nową i napiszę wieczorem jak zamontuje ją.Tamta na mierniku pokazuje 1 i piszczy :sad: Akumulator w między czasie się ładuje był rozładowany .Jak podłącze wszystko to dam znać czy odpaliło :razz:

[ Dodano: Pon Lis 10, 2014 18:29 ]
Niestety nic to nie dało kupienie nowej cewki. Moja cewka ma pokazane na mierniku 058 a nowa ma 051 . Teraz to już nie mam pojęcia co może byc więcej zepsute.A mam jeszcze pytanie :roll: . Jak otworzymy ten komputer silnika i tam jest 7 tranzystorów ustawionych rządkiem , czy wiesz może jaki ma być pierwszy ? Mam serie MKC103480

[ Dodano: Pon Lis 10, 2014 18:55 ]
Czy to ma być BUK856 lub IRL530?
Obecnie mam IRL530 i auto nie odpala, moze musi być ten BUK856? :cry:

NoPE - Pon Lis 10, 2014 21:44

Ten scalak w prawym dolnym rogu co on taki? Nie jest zjarany? Wygląda jakby się przykopcił....
I z tego co widać na fotce to 3 pierwsze (od lewej) były wymieniane.
Do zapłonu jest BUK856

[ Dodano: Pon Lis 10, 2014 21:44 ]
Zapytam skąd wziąłeś oznaczenie IRL? To te pozostałe tranzystory? Bo one mogą sterować pierwotnym uzwojeniem cewki...

robert88 - Pon Lis 10, 2014 23:27

to jest fotka z netu a moje fotki są wyżej
tylko chciałem się dowiedzieć jaki tranzystor powinien się znajdować w tym czerwonym polu
ale wiem już ze to musi być sterownik (tranzystor BUK 856) bo on jest odpowiedzialny za napięcie do cewki zapłonowej
ale jest ciężko znaleźć ten sterownik dzwoniłem po sklepach elektronicznych i nie ma nawet zamienników :(
:( :( co mam w takim przypadku zrobić :?: :?: :?: :?:

[ Dodano: Pon Lis 10, 2014 23:12 ]
a te dalsze 2 to są te IRL530 i tamte dalsze 4 są jeszcze inne.A mi szpec od elektryki wylutował całkowicie i nie mam pojęcia co tam może byc.

[ Dodano: Pon Lis 10, 2014 23:27 ]
Tylko jeszcze zasadnicze pytanie, bo BUK856 ma różne Ampery 9chyba tak się to zwie ), są BUK856-400A , i są BUK856-800A i teraz problem jaki to ma być :?:

NoPE - Wto Lis 11, 2014 00:43

800A i 400A to max. napięcie kolektor-emiter, a nie prąd. Ale mało to istotne.
Ja nie wiem jaki to powinien być. Sadziłem, że odczytujesz symbole z elementów ze swojego MEMSa

robert88 - Wto Lis 11, 2014 10:05

Wszytko inne odczytuję z mojego Memsa tylko , że tego jednego mi brakuje bo mi go ten elektromechanik odlutował i oddał bez tego tranzystora ale teraz mu tego nie jestem w stenie udowodnić , że oddał mi bez tranzystora.
NoPE - Wto Lis 11, 2014 12:58

Może po prostu zadzwoń i zapytaj z jakim symbolem odlutował tranzystor i co jeszcze.
robert88 - Wto Lis 11, 2014 15:20

Nie chce mi powiedzieć bo tajemnica elektroników, jest obrażony o to, że zabrałem mu auto i nie skończyli naprawy bo nie umieli .

[ Dodano: Wto Lis 11, 2014 15:20 ]
trudno jutro muszę zawieść auto do mechanika i zostawić go w ich rękach bo co mogłem to zobaczyłem niby wszystko okej ale zwarcie nadal jest.

robsson78 - Wto Lis 11, 2014 15:38

robert88 napisał/a:
Nie chce mi powiedzieć bo tajemnica elektroników, jest obrażony

Ale jak brał kasę za nic to obrażony nie był ?
Scyzoryk mi się w kieszeni otwiera jak słyszę o takich specach.

robert88 - Wto Lis 11, 2014 17:30

No niestety.Teraz znów muszę oddać bo dalej nie odpala :( Wszystko sprawdzone i powinno działać ale nie działa :( nie mam już pomysłu co to moze być dalej.. :evil:
BigBoyPL - Wto Lis 11, 2014 18:37

Według mnie najlepszym (może nie najszybszym i nie najtańszym) rozwiązaniem będzie zakup sprawnego ECU i przelutowanie samej kostki.
robert88 - Wto Lis 11, 2014 19:19

a jeśli wymieni się tranzystor sterownika to czy będzie trzeba programować immo ?? ????
Kozik - Wto Lis 11, 2014 19:34

BigBoyPL napisał/a:
Według mnie najlepszym (może nie najszybszym i nie najtańszym) rozwiązaniem będzie zakup sprawnego ECU i przelutowanie samej kostki.


po co przelutowywać cokolwiek jak można ecu z immo i pilotami kupić, przy dobrych wiatrach za 100zł można zakupić komplet, wtedy nie masz nic lutowane i grzebane skoro nie trzeba

robert88 - Wto Lis 11, 2014 19:45

no właśnie tak myślałem tylko nie byłem pewny
tak zrobię poszukam w necie czy kupie taki zestaw :?: :?: :?:

[ Dodano: Wto Lis 11, 2014 19:45 ]
a i jeszcze jedno pytanie czy bede musiał szukac z takimi samymi numerami seryjnymi boobecnie mama ECU z R400 :P

Kozik - Wto Lis 11, 2014 19:50

Cytat:
a i jeszcze jedno pytanie czy bede musiał szukac z takimi samymi numerami seryjnymi boobecnie mama ECU z R400 :P


tego Ci nie powiem, ja przekładałem komplety z różnych roczników ale R200 i działało

http://allegro.pl/kompute...4788680652.html
podobny zestaw

NoPE - Wto Lis 11, 2014 20:41

robert88 napisał/a:
nie mam już pomysłu co to moze być dalej

robert88, wiem, że chcesz szybko uruchomić autko i zrobisz jak uważasz ale jeśli podmienisz tylko tranzystor i kilka innych pomniejszych elementów w starym ECU, to nie będzie mieć to żadnego wpływu na immo, bo sparowanie znajduje się w kości. Jeśli ona jest sprawna, to i immo będzie prądzić.
Dodam jeszcze, że chyba są jakieś bezpieczniki od przekaźnika cewki (nie jestem pewny bo bazuję na ZR) ale sprawdzałeś bezpieczniki? Jedna stronka (od MGF) mówi, że jeśli spala się 20 Amperowy to trzeba dać 30A.
Wczoraj szukałem 2h schematu do MEMS'a 1.9 i lipton. No nie ma w ynternetach :-|

Mam też prośbę ale to już na priv poszło.

robert88 - Wto Lis 11, 2014 20:42

http://allegro.pl/rover-2...4704935898.html
czy ten zestaw będzie dobry :?: :?: :?: :neutral:
no chyba że ten koleś będzie miał lepszy zestaw
http://allegro.pl/kompute...4712662713.html

Kozik - Wto Lis 11, 2014 20:55

robert88 napisał/a:
no chyba że ten koleś będzie miał lepszy zestaw
http://allegro.pl/kompute...4712662713.html



z tego zestawu najważniejsze to pilot, komp i immo (ta czarna puszka z literką D - literki moga być różne ale ważne żeby był komplet, jeszcze jedna rzecz musisz sprawdzić czy u siebie masz w tej czarnej puszce jedną wtyczkę czy dwie, jeśli masz dwie a kupisz z jedną to nie będzie Ci działał moduł komfortu tzn podswietalanie wnętrza z automatu i kierunki przy zamykaniu i otwieraniu, auto odpali, jeśli masz jedną to nie ma problemu)

robert88 - Wto Lis 11, 2014 21:08

a gdzie się znajduje ta czarna puszka bo jej nigdzie nie widzę. :?:
Jest tylko puszka ale to jest przekaźnik świec żarowych ;-)

Kozik - Wto Lis 11, 2014 22:07

robert88 napisał/a:
a gdzie się znajduje ta czarna puszka bo jej nigdzie nie widzę. :?:



jest pod kierownicą, za skrzynką bezpieczników, przykręcona od spodu, musisz się położyć koło pedałów to ją zobaczysz

robert88 napisał/a:
Jest tylko puszka ale to jest przekaźnik świec żarowych ;-)


nie rozumiem

robert88 - Sro Lis 12, 2014 10:36

oki dzięki mam nadzieje ze jak wymienię to będzie działało dam znać po naprawie :mrgreen: pozdrawiam :)

[ Dodano: Sro Lis 12, 2014 10:34 ]
W moim aucie ta czarna puszka ma jedną wtyczkę więc spasuje.
tylko mam wątpliwości co do oznaczeń komputera nie muszą być takie same jak w moim :idea: :idea: :idea:

[ Dodano: Sro Lis 12, 2014 10:36 ]
:?: :?: :?:

Kozik - Sro Lis 12, 2014 10:57

robert88 napisał/a:
tylko mam wątpliwości co do oznaczeń komputera nie muszą być takie same jak w moim :idea: :idea: :idea:


komputery mają różne oznaczenia nawet do tego samego modelu, jakie masz oznaczenia? a jakie ma nowy komp, jeśli z tego samego modelu to powinien komp zadziałać, tylko z nowym immo i nowym pilotem, wazne żeby pilot był na jednym kółku z kluczykiem którym będziesz odpalał ;)

robert88 - Sro Lis 12, 2014 11:12

mój MKC103480
nowy MKC104022
koleś mówi ze ten zestaw jest z R200 1.4 16V ROCZNIK 95-00

[ Dodano: Sro Lis 12, 2014 11:12 ]
JA MAM 1.4 16V
97r
;)

Kozik - Sro Lis 12, 2014 11:13

skoro masz kompa z 400tki to ten z 200tki i tak będzie bardziej pasował :)
robert88 - Sro Lis 12, 2014 11:15

no ma taką nadzieję dzięki z porady
:)

Kozik - Sro Lis 12, 2014 11:42

robert88 napisał/a:
no ma taką nadzieję dzięki z porady


sprawdź czy nic nie robi zwarcia, cewka czy nie ma przebicia i czy kable zapłonowe są w dobrej kondycji, żeby nic nie uszkodziło nowego kompa

robert88 - Sob Lis 15, 2014 15:50

chce dać auto do elektryka żeby mi to posprawdzał i cała instalacje elektryczną czy właśnie nie robi jakiegoś zwarcia

[ Dodano: Sob Lis 15, 2014 15:50 ]
witam niestety nie dało rady odpalić auta przyszedł mi inny zestaw z pętlą immobilaizera ale moje auto tego nie posiada zakupiłem moduł sterujący buk856 przylutowany został do mojego ECU i też nie ma iskry do kopułki wydaje mi się ze komp został uszkodzony.
jeśli nie było pętli immobilaizera w moim aucie to jest możliwe ze został usunięty immo z kompa