Zobacz temat - [R45] Brak mocy przy ruszaniu
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45] Brak mocy przy ruszaniu

michalzytnia - Czw Lis 20, 2014 18:15
Temat postu: [R45] Brak mocy przy ruszaniu
Witam,

Ostatnio w moim R45 zauważyłem dziwne zachowanie podczas ruszania. Po uruchomieniu silnika i ruszaniu z 1 biegu samochód bardzo wolno się zbiera, obroty bardzo powoli rosną, a gdy dojdą lekko przed 2 tys obr/min samochód nagle dostaje mocy i już jeździ normalnie, nawet przy zatrzymaniu się i ponownym ruszaniu z 1 biegu. Problem pojawia się tylko po uruchomieniu silnika, ale nie za każdym razem. Ostatnio trochę się polepszyło bo "muli" go tylko z początku gdzieś tak do 1 tys obr/min albo od razu jeździ normalnie. Wymieniłem filtr oleju napędowego i powietrza jednak to nic nie dało. Wie ktoś jaka może być przyczyna takiego zachowania ?

-_Zielarz_- - Czw Lis 20, 2014 18:56

Hmm ... a od dawna masz to auto ?? ? Nie wiem jak chcesz, żeby się zbierał.

Ze swojego doświadczenia : miałem Golfa III 1.9 TDI (standard :D ) i ten samochód na jedynce bez dotykania gazu sam jechał , na II biegu jak się zdjęło nogę z gazu to oczywiście zwalniał do pewnego momentu ale też jechał sam, jak się gazu dotknęło to zbierał się szybciutko.

I potem nabyłem Roverka 2.0 D. I tu już tak delikatnie nie było. Jak mam zamiar ruszyć nie jak niedzielny dziadek w berecie ;) to pierw wkręcam go na obroty na wyczucie, ale pewnie min 2000 RPM i popuszczam sprzęgło i szybko II bieg i dalej obroty. Wtedy jest całkiem przyjemnie. O ile się nie mylę to działanie turbo jest od 2000 i moment najlepszy jakoś powyżej 2200 , ale to może ktoś potwierdzi.
Jeśli ledwo się gazu używa, to jest faktycznie mułek. Trzeba cięższej nogi hehe.

(oczywiście opisuje subiektywne odczucia zakładając że masz auto sprawne - tak czy siak przegazuj go porządnie na na jakiejś trasce min 3500-4000 RPM jakimś dobrym paliwkiem to się trochę "przeczyści").

michalzytnia - Czw Lis 20, 2014 20:37

Mam samochód od 3 lat. I jest różnica, szczególnie, że nie zawsze tak się zbiera. Nie rusza normalnie tak jak powinien, naciskam mocniej na pedał gazu a obroty bardzo powoli rosną, dopiero gdy dochodzi do 2 tys obr/min samochód nagle dostaje kopa. I jak wcześniej napisałem auto zachowuje się tak tylko podczas uruchamiania silnika a nie podczas dalszej jazdy.
Arhi - Pią Lis 21, 2014 03:42

Możliwe że sprzęgło pada
michalzytnia - Pią Lis 21, 2014 05:47

Sprzęgło wymieniałem dwa lata temu.
Tuhad - Pią Lis 21, 2014 11:47

Oto błędy twojego problemu (przynajmniej u mnie takie się pokazały)
P0251
P0532
P1402
P0101

Mam tę samą dolegliwość Wciskasz gaz do dechy i nic mija 2 tyś obrotów to wciska w fotel jak powinno przy normalnym starcie. Mechanik mówi że pompa może już nie dawać rady

bociannielot - Pią Lis 21, 2014 11:52

Tuhad, co do tych kodów pierwszy to pompa a drugi to klima :) reszty nie znalazłem, ale nie dotyczą wszystkie tego samego :ok:
michalzytnia - Pią Lis 21, 2014 14:33

Jeśli to pompa, to ciekawe czy do wymiany czy do regeneracji.
AndrewS - Nie Lis 23, 2014 23:08

Jak chcesz regulować pompę ??
michalzytnia - Wto Lis 25, 2014 12:41

Posta wysyłałem na szybko z pracy, już edytowany ;)
AndrewS - Wto Lis 25, 2014 19:34

hmm a są zestawy do regeneracji pomp ?? pierwsze słysze.
michalzytnia - Sro Lis 26, 2014 06:11

Nie wiem, tak czy siak chodzi o naprawę pompy. Niestety nie mam wiedzy czy takową da sie naprawić. R45 to moje pierwsze auto, a na mechanice bardzo sie nie znam, stąd może nieporozumienie wynikające z niepoprawnie używanej przeze mnie terminologii. Sam do końca nie jestem pewien czy to na pewno pompa.
AndrewS - Sro Lis 26, 2014 20:00

michalzytnia napisał/a:
Niestety nie mam wiedzy czy takową da sie naprawić


No właśnie pomp paliwa się nie naprawia.
Chyba że chodzi o wtryskową, bo widze że masz diesela.

michalzytnia - Czw Lis 27, 2014 06:02

Tak, chodzi mi o pompę wtryskową. Czasem mialem problemy ze samochodem podczas jazdy - szarpało nim tzn nierówno pracował. Co ciekawe zdarzalo sie to najczesciej latem czy jesienia. We wrześniu kiedy tak robil dolalem mu vervy i ustalo. Teraz im szybciej samochod odpalę tym ma większe problemy przy ruszaniu. Ale nie wiem czy to jakas zależność czy kwestia przypadku
frydrys - Czw Lis 27, 2014 19:08
Temat postu: Re: [R45] Brak mocy przy ruszaniu
michalzytnia napisał/a:
Witam,

Ostatnio w moim R45 zauważyłem dziwne zachowanie podczas ruszania. Po uruchomieniu silnika i ruszaniu z 1 biegu samochód bardzo wolno się zbiera, obroty bardzo powoli rosną, a gdy dojdą lekko przed 2 tys obr/min samochód nagle dostaje mocy i już jeździ normalnie, nawet przy zatrzymaniu się i ponownym ruszaniu z 1 biegu. Problem pojawia się tylko po uruchomieniu silnika, ale nie za każdym razem. Ostatnio trochę się polepszyło bo "muli" go tylko z początku gdzieś tak do 1 tys obr/min albo od razu jeździ normalnie. Wymieniłem filtr oleju napędowego i powietrza jednak to nic nie dało. Wie ktoś jaka może być przyczyna takiego zachowania ?


jesli wyskakuje bład pompy to trzeba ją wymienic nic innego nie poradzisz. Mi wyskakiwał bład zmiany konta wtrysku i jeszcze jakieś dwa - rovek cieżko odpalał, na 1szym biegu podczas ruszania nawet gasł - brak mocy. Tak jak u Ciebie przed 2 tys obr/min dostawał takiego powera ze ho ho no i palił 10L/100 :( Dzis odebrałem auto od znajomego mechanika, wymienili mi pompę. Jest moc i silniczek pracuje cichutko jak zegareczek :D Pompę poradzili mi kupić z anglika i taka nabyłem na allegro za 700zł, regeneracja starej wycenili na 2500tys.

michalzytnia - Nie Lut 15, 2015 08:54

Dawno tu nie pisałem.

A więc, sprawa się nie poprawiła - Roverek dalej ma problemy z obrotami na zimnym silniku. Byłem u faceta od regeneracji, powiedział, że to posprawdza i naprawi, ale może być to koszt nawet do 1500 zł. Autka u niego nie zostawiłem, bo słyszałem niepochlebne opinie na temat tego mechanika (zdarza się że po regeneracji pompa dalej się psuje). Zastanawiam się czy nie lepiej kupić jakiejś używki i wymienić ? Ma ktoś jakieś namiary ? Na Allegro jakieś są. Ale nie wiem czy to dobre źródło zakupu.

Tuhad - Nie Lut 15, 2015 14:58

kolego zanim się wpakujesz w pompę sprawdź EGR możliwe że się po porstu uszkodził(zauważyłem że to jakaś tendencja jeśli chodzi o r45) moja rada niech zaślepią. jeśli samochód dalej będzie szarpał na zimnym to drogi kolego filtr paliwa szlag trafił i trzeba wymienić( niech mechanik odleje trochę ropy z filtra i ci pokaże co zalałeś jak bd mętna no to sam sobie odpowiesz. Pompa to ostatnia rzecz na jaką bym stawiał ze względu że jedynie co można "naprawić" to uszczelki aby się nie pociła wiem bo ja taką mam zrobioną.
barney79 - Nie Lut 15, 2015 16:06

Odepnij wtyczkę od przepływomierza i sprawdź różnicę.Jeśli będzie się zbierać to przepływka Is dead.
Najlepiej mapki od Remigiusza i wtryski SDI

[ Dodano: Nie Lut 15, 2015 16:06 ]
Tuhad napisał/a:
Oto błędy twojego problemu (przynajmniej u mnie takie się pokazały)
P0251
P0532
P1402
P0101

Mam tę samą dolegliwość Wciskasz gaz do dechy i nic mija 2 tyś obrotów to wciska w fotel jak powinno przy normalnym starcie. Mechanik mówi że pompa może już nie dawać rady
'
P0251 Błąd pampy wtryskowej
P0532 Czujnik ciśnienia czynnika chłodzącego A/C - niski sygnał wejściowy
P1402 Błąd EGR
P0101 Czujnik przepływu powietrza sygnał poza zakresem/wydajność

michalzytnia - Nie Lut 15, 2015 16:14

Kiedy byłem w pracy, zostawiłem samochód u pobliskiego mechanika, żeby podpiął pod komputer. Mówił, że nie pojawił się żaden błąd dotyczący pompy wtryskowej, ale radził się skonsultować z kimś kto się zajmuje pompami, bo faktycznie jest problem który opisałem tutaj.
barney79 - Nie Lut 15, 2015 16:44

michalzytnia napisał/a:
Kiedy byłem w pracy, zostawiłem samochód u pobliskiego mechanika, żeby podpiął pod komputer. Mówił, że nie pojawił się żaden błąd dotyczący pompy wtryskowej, ale radził się skonsultować z kimś kto się zajmuje pompami, bo faktycznie jest problem który opisałem tutaj.


Sprawdź jak pisałem przepływomierz

michalzytnia - Nie Lut 15, 2015 18:30

Niestety nie znam się bardzo na motoryzacji, więc nie będę potrafił tego sprawdzić.
barney79 - Nie Lut 15, 2015 19:44

michalzytnia napisał/a:
Niestety nie znam się bardzo na motoryzacji, więc nie będę potrafił tego sprawdzić.


Odepnij tą wtyczkę zaznaczoną na zdjęciu

michalzytnia - Pon Lut 16, 2015 16:51

A o które zdjęcie chodzi ? Nie widzę żadnego w tym wątku.
bociannielot - Wto Lut 17, 2015 09:40

michalzytnia, odstaw tą żytnią, normalnie widac zdjęcie z zaznaczoną na czerwono wtyczką przepływomierza ;-)
barney79 - Wto Lut 17, 2015 14:07

bociannielot napisał/a:
michalzytnia, odstaw tą żytnią, normalnie widac zdjęcie z zaznaczoną na czerwono wtyczką przepływomierza ;-)


:mrgreen: :mrgreen:
Fotka

michalzytnia - Sro Lut 18, 2015 16:10

Ok dzięki Panowie ;) Fotkę dzisiaj już widać ;) Nie sądzę żeby wcześniej problem leżał w żytniej :D

[ Dodano: Sro Lut 18, 2015 16:10 ]
Auto trochę stało, dzisiaj pierwszy raz odpalałem od wczoraj, oczywiście po odpięciu wtyczki. Auto pięknie się zbiera.

barney79 - Sro Lut 18, 2015 16:57

michalzytnia napisał/a:
Ok dzięki Panowie ;) Fotkę dzisiaj już widać ;) Nie sądzę żeby wcześniej problem leżał w żytniej :D

[ Dodano: Sro Lut 18, 2015 16:10 ]
Auto trochę stało, dzisiaj pierwszy raz odpalałem od wczoraj, oczywiście po odpięciu wtyczki. Auto pięknie się zbiera.

No to git :ok:
To teraz po Mapki do Remiego i zmiana wtrysków na SDI ;-)

michalzytnia - Sro Lut 18, 2015 17:26

Nie wystarczy tylko wymiana przepływomierza ? Sory za te pytania, ale na prawdę się na tym nie znam ;)
barney79 - Sro Lut 18, 2015 18:18

michalzytnia napisał/a:
Nie wystarczy tylko wymiana przepływomierza ? Sory za te pytania, ale na prawdę się na tym nie znam ;)

Wystarczy ale pochodzi może rok może miesiąc.
Zamiennik 150 zł
Oryginał -750zł
Mapy i wtryski -bezcenne :mrgreen:

michalzytnia - Sro Lut 18, 2015 18:30

To gdzie leży wina ? ;) Padnięty przepływomierz ? Czy coś jeszcze ? Skoro proponujesz wymianę wtrysków i map. Jaki byłby tego koszt ? (wtryski i mapy)
kezmanq - Sro Lut 18, 2015 18:33

wymiana map spowoduje, że przepływomierz jest zbędny, dodanie do tego wtrysków SDi spowoduje znaczny wzrost mocy przy bardzo podobnym spalaniu. Koszt pewnie koło 150-200zł
michalzytnia - Sro Lut 18, 2015 18:39

Więc koszty z tego co widzę, nie duże ;) No dobra. Więc trzeba namierzyć części i znaleźć mechanika który się tym zajmie.
barney79 - Sro Lut 18, 2015 18:44

kezmanq napisał/a:
wymiana map spowoduje, że przepływomierz jest zbędny, dodanie do tego wtrysków SDi spowoduje znaczny wzrost mocy przy bardzo podobnym spalaniu. Koszt pewnie koło 150-200zł

Wtryski 200 zł plus mapy i montaż w serwisie RTV itp.Ja robiłem w serwisie laptopów i płaciłem za wlutowanie 60 zł.

michalzytnia - Sro Lut 18, 2015 18:58

Ok, ok dziękuję Panowie ;) Dobrze, że tutaj napisałem :) Bo mechanika jak się pytałem o zdanie, to już od razu mówił żeby pompę wymienić :P
bociannielot - Czw Lut 19, 2015 16:12

michalzytnia, tak naprawde potrzebujesz do wymiany mapy na mafless, tylko one sa Ci potrzebne zeby wyeliminowac padający przeplywomierz raz na zawsze, ale wtryski SDi osobiscie tez polecam ;-)
michalzytnia - Wto Mar 31, 2015 19:13

OK. Na razie zdecydowałem się na wymianę przepływomierza. Po wymianie auto działa lepiej, tzn płynniej ;) Ale... właśnie musi być ale. Zazwyczaj przy 2 tys obrotów zmieniałem bieg na większy, na nowym przepływomierzu muszę jeszcze trochę go pocisnąć na tym samym biegu inaczej przy zmianie na wyższy przy 2 tys. obrotów, obroty na wyższym biegu spadają dość nisko w związku z czym tracę moc :) Czy takie różnice są normalną rzeczą przy wymianie przepływki ?
bociannielot - Sro Kwi 01, 2015 08:06

michalzytnia, ja tak nie mialem nigdy