Zobacz temat - [r75]Wymiana skrzyni manualnej na automat
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [r75]Wymiana skrzyni manualnej na automat

sebol11 - Sob Lis 22, 2014 00:32
Temat postu: [r75]Wymiana skrzyni manualnej na automat
Witam.Orientuje się ktoś może jaki jest koszt i czy dużo jest przy tym roboty żeby zmienić skrzynię manualną na automat?
SeniorA - Sob Lis 22, 2014 11:02

sebol11 napisał/a:
czy dużo jest przy tym roboty żeby zmienić skrzynię manualną na automat?
skomplikowana operacja bo skrzynia to nie wszystko , jeszcze instalacja elektryczna, zmiana konfiguracji zegarów , sterownik skrzyni , pedały + czujnik , lewarek zmiany z mechanizmem sterowania, przełącznik opcji pracy , chłodnica oleju , poduszka skrzyni , półośki, rozrusznik, sesja na T4 i to chyba wszystko.
sebol11 - Sob Lis 22, 2014 19:48

Dzięki.Jaki jest orientacyjny koszt takiej operacji?
SeniorA - Sob Lis 22, 2014 22:00

Nie słyszałem o tym by ktoś to zrobił , ale wg. mnie , z używanych części to może kosztować około 4 tyś. Nowe R75 z automatem były droższe o 8.5 tyś od manuala.
sebol11 - Sob Lis 22, 2014 22:31

Skrzynie i resztę mam z mojego Rovera.Myślałem nad kupnem czegoś w manualu i przerzucić skrzynię ale widzę ,że się nie opłaca... .Mój samochód został niestety spisany na straty gdyż stoi silnik i nie opłaca się już go robić :/
SeniorA - Sob Lis 22, 2014 23:09

sebol11 napisał/a:
Mój samochód został niestety spisany na straty gdyż stoi silnik i nie opłaca się już go robić
to przecież można silnik kupić.
sebol11 - Sob Lis 22, 2014 23:35

Byłem u kilku mechaników - rekordzista trzymał go miesiąc i każdy powiedział ,że naprawa nie ma sensu i ,że taniej kupię drugi samochód...
sash997 - Sob Lis 22, 2014 23:59

jeśli silnik wysiadł to sie go nie remontuje tylko drugi sie wsadza używke jakąś w dobrym stanie i w 2 tyś zł sie może naprawa zamknąć chyba że sam masz możliwości przerzuzenia silnika to jeszcze taniej
jeśli to Twoje auto z avatara to z chęcią je odkupie za pół darmo z uszkodzonym silnikiem :D

AdaskoC - Nie Lis 23, 2014 00:13

Za 1000 z kawałkiem masz sprawny silnik bez osprzętu, za stary też troche weźmiesz i nie będzie tragedii. Jeśli oprócz tego auto jest sprawne, to szkoda chyba się go pozbywać.
sebol11 - Nie Lis 23, 2014 10:28

Dzięki Panowie za podniesienie na duchu bo już szukałem następnego samochodu. Wszyscy mówili ,że tego się nie opłaca naprawiać bo stary samochód i naprawa przekroczy jego wartość a jeden nawet chciał go ode mnie za 2 tyś odkupić ale pod warunkiem ,że zostawię mu zderzak i felgi 18" na których są prawie nowe opony-masakra.
Macie może namiar na kogoś kto sprzedaje dobre silniki w dobrej cenie?

SeniorA - Nie Lis 23, 2014 10:51

sebol11 napisał/a:
Wszyscy mówili ,że tego się nie opłaca naprawiać bo stary samochód i naprawa przekroczy jego wartość a jeden nawet chciał go ode mnie za 2 tyś odkupić ale
no właśnie , to już wiesz dlaczego tak mówili.
Ze względu na miejsce zamieszkania zacznij od kontaktu w sprawie silnika z P. Mariuszem Stanisławskim ( British Cars ).

[ Dodano: Nie Lis 23, 2014 10:44 ]
sebol11 napisał/a:
dobre silniki w dobrej cenie?
to nie chodzi w parze.
sebol11 - Nie Lis 23, 2014 12:21

Jeszcze jedno pytanie odnośnie demontażu silnika.Czy potrzebny jest do tego kanał czy da radę to zrobić bez? Kiedyś wyciągałem silnik 2.0 dohc ze swojego dawnego Scorpio to pamiętam ,że w dwa dni wyjąłem go na płaskim podłożu korzystając z drzewa na działce. Czy przy v6 jest dużo więcej roboty czy wykręcam mocowania łap ,wszytkie wężyki od paliwa/lpg i silnik ze skrzynią wychodzi na wyciągarce do góry?
koci_flak - Nie Lis 23, 2014 13:22

sebol11 napisał/a:
Jeszcze jedno pytanie odnośnie demontażu silnika.Czy potrzebny jest do tego kanał czy da radę to zrobić bez? Kiedyś wyciągałem silnik 2.0 dohc ze swojego dawnego Scorpio to pamiętam ,że w dwa dni wyjąłem go na płaskim podłożu korzystając z drzewa na działce. Czy przy v6 jest dużo więcej roboty czy wykręcam mocowania łap ,wszytkie wężyki od paliwa/lpg i silnik ze skrzynią wychodzi na wyciągarce do góry?


Na dole do odkręcenia jest skrzynia, wydech, łapa, półosie i kupa innych dupereli...więc bez podnośnika czy kanału się nie obejdzie.
Ogólnie babranie się z tym samochodem w kanale to tragedia ;)
Wiem co mówię, bo właśnie z niego wyszedłem po wymianie sprzęgła i dolnej łapy silnika.

AdaskoC - Nie Lis 23, 2014 16:51

Sebol, jak nie znajdziesz silnika to na wiosnę u mnie masz go razem z robocizna za 1700 :-)
sebol11 - Nie Lis 23, 2014 18:39

AdaskoC, żeby do wiosny nie było tyle czasu to jutro samochód jechałby do Ciebie ale to niestety zbyt długo bo muszę sprzedać drugi samochód i za nim znajdę to co mnie interesuje to muszę czymś jeździć :/ tak myślę nad inwestycję w takie najazdy: http://allegro.pl/najazdy...4817515405.html
to rozwiązałoby wiele moich problemów z brakiem kanału.

AdaskoC - Nie Lis 23, 2014 23:36

Jasne, niestety forumowicze wszystkie benzyniaki wykupili ode mnie :-)

Najazdy fajna sprawa, ale jesli masz garaż to zrobienie kanału nie jest wielkim kosztem.
Cena za te najazdy nie jest duza o ile są robione samemu, bo sam materiał pewnie okolo tego wyjdzie. Pod jakies chińskie najazdy bym sie nie położył:-)

sebol11 - Pon Lis 24, 2014 20:30

Właśnie problem w tym ,że nie mam własnego garażu bo gdybym miał to kupiłbym sobie podnośnik elektryczny bo to zawsze się przyda...może w przyszłym roku coś pomyślę ale do tego czasu muszę sobie jakoś radzić ;)
Ps.czy zamiast 2.0 mogę wrzucić 2.5 v6 od mg zt ? Czy coś wtedy muszę wymieniać dodatkowo ?

AdaskoC - Pon Lis 24, 2014 20:34

sebol11 napisał/a:
Ps.czy zamiast 2.0 mogę wrzucić 2.5 v6 od mg zt ? Czy coś wtedy muszę wymieniać dodatkowo ?


Możesz, trochę klamotów trzeba wsadzić od 2.5.

SeniorA - Pon Lis 24, 2014 22:51

sebol11 napisał/a:
.czy zamiast 2.0 mogę wrzucić 2.5 v6 od mg zt ?
pamiętaj , że masz skrzynię od 2.0 o innych przełożeniach ( łącznie z przełożeniem głównym ) niż są w skrzyni do 2.5 . Potrzebna będzie adaptacja sterowników przez T4 , co i tak nie da właściwego efektu współpracy takiego jak silnik i automat od 2.5
sebol11 - Pon Lis 24, 2014 23:07

co do skrzyni to nie jestem przekonany czy mam od 2.0 czy 2,5 bo zaraz po zakupie ok.7 lat temu miałem ją wymienianą (bez sensu przez błędną diagnozę mechanika) i facet mówił ,że najprawdopodobniej jest ona z silnika 2,5 ale do końca sam nie wiedział bo nie pamiętał którą sprzedał.Mechanik po wymianie skrzyni ,która nic nie dała już mi mojej sprawnej skrzyni nie oddał bo powiedział ,że złomiarze zabrali... .
Czytałem tutaj: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=28682&postdays=0&postorder=asc&highlight=swap&start=0 ,że przy swapie silnika nic nie trzeba wymieniać. Już w końcu sam nie wiem...

SeniorA - Wto Lis 25, 2014 11:39

sebol11 napisał/a:
co do skrzyni to nie jestem przekonany czy mam od 2.0 czy 2,5
to sprawdź jakie symbole są na skrzyni , G7 czy G8 (na naklejce na misce sterownika i na obudowie skrzyni) oraz PR011 czy PR012 lub PR 002 i napisz co odczytałeś. Co do porad możliwości swapów mam ograniczone zaufanie , bo piszą , że ''pewnie ''będzie dobrze lub , że będzie chodziło , tylko , że po jakimś czasie pada silnik albo skrzynia ( w zależności co było swapowane ) i nikt już nie wiąże tego faktu ze swapem. Przecież producent, z jakiegoś powodu łączy różne skrzynie z silnikami 2.0 i 2.5 , jakby to nie było ważne dałby jedna skrzynię. A może założenie skrzyni od 2.5 u Ciebie skończyło silnik ?. Jeden mechanik, zapytany dlaczego nie widzi problemu w takim swapie , powiedział ": panie przecież ja tym nie będę jeździł.
AdaskoC - Wto Lis 25, 2014 22:19

SeniorA napisał/a:
Jeden mechanik, zapytany dlaczego nie widzi problemu w takim swapie , powiedział ": panie przecież ja tym nie będę jeździł.


Nie jeden tak sądzi. Mało jest takich co doradzą, zazwyczaj jak klient dobrze płaci, to robią i tyle. A jaki będzie tego efekt, to już nie mechanika broszka, tylko tego co będzie z tym sie bujał później.

sebol11 - Nie Lis 30, 2014 18:35

SeniorA napisał/a:
to sprawdź jakie symbole są na skrzyni , G7 czy G8 (na naklejce na misce sterownika i na obudowie skrzyni) oraz PR011 czy PR012 lub PR 002 i napisz co odczytałeś..

Oto zdjęcie z symbolami:


[ Dodano: Nie Lis 30, 2014 18:35 ]
ps.nie mogę sobie poradzić z odkręceniem półosi.Jest może na to jakaś porada na forum bo nie mogę namierzyć?

SeniorA - Nie Lis 30, 2014 20:05

sebol11 napisał/a:
Oto zdjęcie z symbolami:
G7 , PR012 to skrzynia do silnika 2,5. Ten swap potwierdza to co napisałem wyżej.
sebol11 - Nie Lis 30, 2014 20:17

Czyli teraz lepiej wsadzić silnik 2,5 żeby skrzyni nie wymieniać? A tak mnie zapewniali wtedy ,że skrzynia od 2.0 i 2.5 to to samo :/
SeniorA - Nie Lis 30, 2014 20:23

sebol11 napisał/a:
Czyli teraz lepiej wsadzić silnik 2,5 żeby skrzyni nie wymieniać?
no pewnie , nawet 2.5 od ZTT.
AdaskoC - Nie Lis 30, 2014 20:28

sebol11 napisał/a:
nie mogę sobie poradzić z odkręceniem półosi


Pneumatem najlepiej.

sebol11 - Nie Lis 30, 2014 20:42

Czyli muszę odkręcić ją od piasty? Czytałem gdzieś w Rave instrukcję wyjęcia skrzyni i tam było napisane coś ,że wystarczy rozdzielić półoś i przy pomocy jakiegoś narzędzia wycisnąć połówkę ze skrzyni ale może coś źle doczytałem.
SeniorA - Nie Lis 30, 2014 20:57

Cytat:
A tak mnie zapewniali wtedy ,że skrzynia od 2.0 i 2.5 to to samo
nie to samo , różną się przełożeniami
przelożenie główne w 2.0 : 4.15 :1 , w 2.5 : 3.89:1.
Przelożenia w kV6 2.5 : 3.474 , 1.948 , 1.247 , 0.854 ,0.685
w kV6 2.0 : 3.801 , 2.131 , 1.364 , 0.935 i 5bieg 0.685

sebol11 - Nie Lis 30, 2014 21:12

Dzięki wielkie SeniorA, za wyjaśnienie kwestii skrzyni - szkoda ,że jak ją wymieniałem nie było Cię jeszcze na forum :(
SeniorA - Nie Lis 30, 2014 21:18

chyba byłem ,tylko nie spotkałem się z tematem , a na pewno zawodowo śledziłem forum.Sprawdź jeszcze czy na obudowie skrzyni jest wygrawerowane oznaczenie PR012 , bo to foto naklejki jest na misce olejowej sterownika który jest wymienny.
sebol11 - Nie Lis 30, 2014 21:22

W każdym razie dzięki wielkie za pomoc :)