Zobacz temat - [R75] Poduszka silnika tzw.ósemka
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Poduszka silnika tzw.ósemka

Dargor - Nie Lis 23, 2014 11:13
Temat postu: [R75] Poduszka silnika tzw.ósemka
Temat znany jednak chciałem opisać swoją przygodę.Stara poducha zerwana no i zmiana na tedguma tu masakra miałem wrażenie że jadę na drewnianych kołach wszystko drgało.Po kilkukrotnym zmianie konta ustawienia poduszki nic się nie zmieniało.Nie wytrzymałem i napisałem do nich,że fajans wyrzucona kasa i kupa roboty.Opisałem swoje spostrzeżenia ,że może za twarda guma no i najważniejsze w orginale tuleja na śrubę jest plastikowa ,a ich metalowa z dużym luzem i to może przenosić drgania na nadwozie.Po kilku mejlach wysłano mi nową poduszkę sugerując że mogłem mieć rację co do twardości gumy ( w ramach rekompensaty),ale tuleja została taka sama czyli metalowa.Przy montażu stwierdziłem że twardość gumy jest taka sama,ale w trakcie postanowiłem włożyć kawałek plastykowej opaski zaciskowej pomiędzy śrubę a tuleje żeby zmniejszyć luz i tu zdziwienie w aucie ......CISZA.Wniosek sam się nasuwa.
mocu - Pon Lis 24, 2014 11:48

Jak tylko zjadę do kraju to wypróbuję. Jeśli odkryłeś zagadkę nękającą wielu z nas to będziesz wielbiony, a twe imię będą sławic jeszcze nasze wnuki :) Czy jest szansa włożyc tam coś trwalszego? Np kawałek dętki lub jakąś tulejkę? Ile tego luzu jest?
Dargor - Pon Lis 24, 2014 15:44

Dzięki za uznanie :) myślę że może to nam pomóc niestety nie mierzyłem luzu ponieważ zrobiłem to spontanicznie i bylem zaskoczony.Co do dętki raczej jej nie wciśniesz.Może stara tuleja lub inna np.z teflonu o średnicy 12 mm.Jednak należałoby rozwiercić nową z tedgumu.No i tu jest kwestia zlapania w imadło i rozwiercenia ale to raczej by się udalo.Może ktoś ma jakiś inny pomysł to niech podrzuci.Jak to mówią w kupie siła :)
longer86 - Pon Lis 24, 2014 19:48

tak myślę może poratowałby was kawałek izolacji termokurczliwej dośc cienkie ścianki, te większej średnicy są w miare wytrzymałe a zniwelowałoby to luz tylko kwestia dobrania średnicy
automechanik - Pon Lis 24, 2014 22:32

Zupełnie Was nie rozumiem z tym luzem, przecież te śruby nie wchodzą z wciskiem więc luz musi być. Wystarczy doręcić śruby z odpowiednią siłą i kiedy gumy nie są pozrywane, sparciałe czy rozwulkanizowane, nic nie ma prawa stukać.
Dargor - Wto Lis 25, 2014 07:51

Jeżeli twierdzisz ,ze to niema wpływu na przenoszone drgania to co jest przyczyną?Oczywiście że w orginale też jest luz tylko że tuleja wykonana jest z teflonu.Myśle że tuleja metalowa przenosi drgania na śrubę a ta na nadwozie.Dlaczego w moim przepadku ucichło po zrobieniu takiej prowizorki???
automechanik - Wto Lis 25, 2014 19:56

Dargor, zobacz ten link http://www.powerflex.pl/q/?keywords=rover%2075 i porównaj jeszcze większość poduszek reakcyjnych stosowanych w innych autach z przednim napędem.
Być może udało Ci się w końcu prawidłowo zamontować tą poduche.
Drgania tłumi nie materiał tuleji a materiał wypełniający między tulejką wewnętrzną a zewnętrzną.

roverr - Sro Lis 26, 2014 22:31

A ja mam taki problem że po wymianie poduszki skrzyni/silnika osemki która była zerwana coś buczy.Zagłusza to prace silnika.Nawet na zerwanej poduszce tego nie miałem.Pojawiło sie to zaraz po wymianie poduszki.Poduszke założyłem oryginał używke...Co to może byc?
wellman - Sob Lis 07, 2015 18:44

Hm. Trzeba ten temat trochę rozruszać, za długo nic nie było o wibracjach. :-)

Postanowiłem trochę z tą kwestią powalczyć. Odkąd mam R75 na wolnych obrotach drżał, ale gdy zaczął drżeć nieporównywalnie mocniej niż wcześniej i z lewego nadkola zaczęły dochodzić niepokojące stuki - wymieniłem dwumasę. Rzeczywiście, buda przestała drżeć prawie całkowicie. Zostały jednak drgania kierownicy, im zimniej na dworze - tym większe.

Ponieważ silnik w widoczny sposób gibał się bardziej niż kiedyś, wymieniłem ostatnio gruszkę na HUTCHNINSON-a. Chociaż nie była pęknięta, wydawała się taka jakby "sprasowana". Z resztą, silnikowi pomogło, już się tak nie trzęsie. Ale kierownica jednak nadal bez zmian...

Wcześniej już wymieniłem przepływkę na oryginalnego Boscha, mam wszystkie zregenerowane wtryski. Poducha nad gruchą wygląda na ideał, nie czuć nawet, żeby przenosiła drgania.

Została więc "ósemka" pod silnikiem. Mechanicy, którzy robili dwumasę twierdzili, że była w stanie "bez zastrzeżeń", ale skoro już tyle zrobiłem, to chyba wymienię jeszcze ją.

Tu pytanie: jaką? Co temat na forum to inne zdanie, a nie znalazłem nigdzie prostej opinii "zrobiłem/wymieniłem X i kierownica przestała skakać". :P

Zastanawiam się nad "ulepszoną konstrukcją" z S-parts (http://allegro.pl/rover-7...5592436075.html ). Wcześniej pomogli z amortyzatorami na tył i jest idealnie, to może i poduszki mają lepsze od innych. :P Ktoś już to wypróbował?

dawidd - Sob Lis 07, 2015 18:52

podepnę sie pod temat, bo tez mam lekkie drgania na kierownicy, ale sama 8 wizualnie mam w idealnym stanie
prebenny - Sob Lis 07, 2015 19:22

U mnie po wymianie 8 (perfidnie walniętej) na poliuretanową z Olkusza (pełną) trochę się poprawiło - niestety nie na długo, bo miesiąc później wylała się gruszka i trzaska jeszcze mocniej jak wcześniej (i dodatkowo trzęsie budą na postoju - wcześniej tego nie robił).
sknerko - Nie Lis 08, 2015 20:31

prebenny wprawdzie w Freelu ósemki nie ma tylko inna jest ale miałem dokładnie ten sam scenariusz i wierz mi że drugim razem wymienię obie od razu bo myślałem ze wszystko inne a nie gruszka bo nie wylała ale była do bani.
Punx - Pią Lut 12, 2016 20:06

Wepnę się tutaj ze swoim chorym (?) pomysłem. Naszła mnie taka myśl czy w klekocie dałoby się zrobić mocowanie na dwie "ósemki" ? położone w niewielkiej odległości od siebie. Skoro jest możliwość zamówienia POLIURETANU (wkład) o prawie dowolnej miękkości, to zastanawiam się czy przypadkiem dwie ósemki, miększe niż standardowa guma montowana w CDT, to nie byłoby lepsze rozwiązanie na tłumienie wibracji silnika ?
longer86 - Pią Lut 12, 2016 23:41

pomysł bez sensu, ta poducha trzyma tylko silnik w pionie żeby się nie wyrywał wisząc na bocznych poduszkach.

Montując 2 ósemki obok siebie moim zdaniem zwiększysz drgania, standardowo są 3 poduchy, jeśli miałbyś 2 semki usztywnisz mocowanie w jednej z osi

Punx - Sob Lut 13, 2016 00:06

To która poducha przenosi wibracje silnika do kabiny ? Aktualnie mam powerflexa ale chyba 2 poliretany miększe od gumy lepiej by tłumiły niż powerflex
longer86 - Sob Lut 13, 2016 01:16

kwestia jaki twardy ten powerflex... na kolor nie patrz, ja kupiłem nową 8 gumową i jest cisza, pomimo że aktualnie mam zerwaną gruszkę
marecki6 - Nie Cze 26, 2016 12:51

Witam
Planuję przy okazji wymiany tuleji wahacza zmienić też wkład w ósemce i chyba wymienię też gruszkę. Tuleje wahacza planuję PU z Olkusza a widzę, że mają też wkład ósemki. Czy ktoś z Was na tym jeździ ? A jeżeli warto brać to jaką twardość ? W wątku o tulejach wahacza wyczytałem że pomimo opisu producenta że fabryczną twardość to 75sha większość skłaniała się jednak do 65sha. Czy taka sama twardość będzie odpowiednia dla wkładu ósemki? I ostatnie pytanie czy ktoś trafił na zamiennik gruszki z PU a jeżeli nie to jaki zamiennik kupić ?

j0zek - Nie Cze 26, 2016 19:03

marecki6 napisał/a:
Witam
Planuję przy okazji wymiany tuleji wahacza zmienić też wkład w ósemce i chyba wymienię też gruszkę. Tuleje wahacza planuję PU z Olkusza a widzę, że mają też wkład ósemki. Czy ktoś z Was na tym jeździ ? A jeżeli warto brać to jaką twardość ? W wątku o tulejach wahacza wyczytałem że pomimo opisu producenta że fabryczną twardość to 75sha większość skłaniała się jednak do 65sha. Czy taka sama twardość będzie odpowiednia dla wkładu ósemki? I ostatnie pytanie czy ktoś trafił na zamiennik gruszki z PU a jeżeli nie to jaki zamiennik kupić ?


ja kupiłem wkład 8 o twardości 65 sha. Mogę więc taki polecić.

Tuleje z przodu też mam poliuretanowe z Olkusza, ale nie jestem z nich zadowolony, tuleja składa się z 2 elementów, jeden wchodzi w drugi i w moim przypadku ten środkowy element się wysuwa. Następnym razem już tulei takich nie kupię, tylko klasyczne gumowe.

marecki6 - Nie Cze 26, 2016 19:19

Znajdzie się ktoś jeszcze kto korzysta z tulei z olkusza i potwierdzi problem ? Bo jeżeli to norma to nie będę w nie zainwestował w przeciwieństwie do wkładu 8
prebenny - Nie Cze 26, 2016 19:21

Ja mam tuleje i się trzymają mimo 18" i opon 225/40. U mnie na początku 'wychodziły' ale przez zły montaż mechanika (zamontował je w złą stronę, a z 1 strony jest 'kołnierz', który zapobiega wysuwaniu się wewnętrznej części, acz był na forum chyba przypadek, że się wysuwała).
marecki6 - Nie Cze 26, 2016 19:25

Krótko mówiąc nie jest to norma i może jest sens zaryzykować
zedziczek - Nie Cze 26, 2016 19:31

ja kupiłem 85 Sha z Olkusza, mała guma miała zły rozmiar wewnętrzny, metalowej tulei, musiałem zamienić z tą z powerflexa, teraz mam dużą z powerflex i małą z olkusza bo tej dużej bez prasy nie da się wcisnąć, samochód na niej podnosiłem i nie weszła :)
longer86 - Nie Cze 26, 2016 19:36

Raz wysunęła mi sie prawa strona, żółta część delikatnie wyszla, spowodowane to było złym dokręceniem samego mocowania tulei, obecnie od 2 lat mam z tym spokój,

[ Dodano: Nie Cze 26, 2016 19:36 ]
Dziwnym trafem wcisnalem tuleje z Olkusza w mocowanie przy użyciu 2 dużych podkladek, długiej śruby z nakrętką i śrubokręta.

8 równie wcisnąłem koledze prebennemu za pomocą ręki i płaskiego srubokreta...

marecki6 - Nie Cze 26, 2016 19:39

Ok chyba zaryzykuję zakup zarówno 8 jak i tulei wahaczy z Olkusza... Pytanie tylko czy faktycznie brać 65sha? A jest jakaś alternatywa dla gruszki z PU?
j0zek - Nie Cze 26, 2016 20:44

marecki6 napisał/a:
Ok chyba zaryzykuję zakup zarówno 8 jak i tulei wahaczy z Olkusza... Pytanie tylko czy faktycznie brać 65sha? A jest jakaś alternatywa dla gruszki z PU?


65 sha najlepiej będzie.
Pozostałych poduszek lepiej nie zamawiaj w pu. Jedynie sprawdza się tylko 8.

prebenny - Nie Cze 26, 2016 22:01

j0zek z ciekawości - skąd to wiesz? :lol:

Co do gruszki - oni są w stanie je zregenerować ale nikt tego jeszcze nie próbował.

j0zek - Nie Cze 26, 2016 23:30

Co wiem?
Bo mam 65 i wiem jaka jest roznica i co sie zmienilo wzgledem 75, ktora mialem wczesniej?

dawidd - Pon Cze 27, 2016 07:34

Ja mam zarówno 8 jak i tuleje pływające, wszystko twardość 65. Nic mi sie niepokojącego nie dzieje, raz zamontowane nie wymagały poprawy, nic sie nie wysuwa bo i za bardzo nie ma jak jeśli jest prawidłowo wstawione. Co do komfortu, nie widzę różnicy, wcześniej tuleje miałem teknorot
marecki6 - Pią Lip 01, 2016 09:27

napiszcie mi jeszcze tylko jaką twardość obu elementów tulei brać bo wewnętrzny pierścień oferują standardowo 75sha i jak rozumiem tutaj warto zamówić 65sha a co z zewnętrznym pierścieniem ? zostawić 90sha czy też zmienić ?