Zobacz temat - [R75] drgania na zimnym silniku
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] drgania na zimnym silniku

karol77787 - Pią Mar 06, 2015 23:06
Temat postu: [R75] drgania na zimnym silniku
Witam wszystkich.
Od jakiegoś czasu gdy odpalam roverka to silnik gdy jest zimny trochę dziwnie chodzi, mało równo brak mu kultury trochę drży tapicerka. Ostatnio podpinany był pod kompa żeby wykasowac Oil service i elektryk mówił ze były błędy jakby wypadania zapłonu i tez stwierdził że tak jakby na wszystkie cylindry noe chodził na początku. Przyczyny szukać w zapłonie? Świece mam wymienione lecz przewody i cewki nie ruszane dobrze kombinuje?

R75 - Pią Mar 06, 2015 23:16

u mnie tez są drgania przy 1tys (czyli obroty zimnego silnika) i nikt nie wie o co chodzi... chyba ze u Ciebie faktyczne coś innego
karol77787 - Sob Mar 07, 2015 09:54

Hmm no nie wiem facet mi mówił ze taki silnik powinien swiszczec a nie tak kolebotac.

[ Dodano: Sob Mar 07, 2015 09:54 ]
Jakie cewki najlepiej kupić do tego silnika? To jest wersja 177KM
Pozdr

pieknyiro - Sob Mar 07, 2015 11:14

Parkujesz pod chmurką? Kiedy odpalasz masz dużą wilgotność w powietrzu? Jak masz padnięte przewody to chłoną wilgoć z otoczenia i stąd nierówna praca zimnego silnika. Jeżeli jest taka sytuacja to wystarczy WD40 i wygoni wilgoć z przewodów i masz na około 2 miesiące spokój. Chyba, że masz w gorszym stanie przewody. Ja bym zaczął od podstawowych rzeczy. Sprawdzić iskrę, sprawdzić przewody, żeby nie wchodzić w koszty.
karol77787 - Czw Kwi 23, 2015 20:19

W zeszłym roku mechanik zmieniał mi świece i mówił ze by tych przewodów nie ruszał a są tam jakieś z napisem bmw nie wiem jakiej firmy.

[ Dodano: Sob Mar 07, 2015 12:39 ]
Chyba ze na oko nie da się stwierdzić ich stanu a może są kiepskie może tak być?

[ Dodano: Sro Mar 11, 2015 19:27 ]
Wymieniłem dziś przewody na nowe zobaczę jutro jak po nocy na zimnym silniku będzie. Ale też zauważyłem ze mam podobnie jak kolega wyżej R75 napisał ze drgania występują w okolicach 1000-1200 obrotów jak prxygazuje na jałowym biegu wiec w zakresie właśnie jak silnik pracuje na ssaniu. Może się użytkownicy inni wypowiedzą jak jest w waszych roverach?

[ Dodano: Sob Mar 14, 2015 11:31 ]
Wypowiedzą się jeszcze inni jak im pracują silniki benzynowe?

[ Dodano: Nie Mar 29, 2015 11:44 ]
Odświeżam. Czy ktoś jeszcze wypowie się w temacie?

[ Dodano: Czw Kwi 23, 2015 20:19 ]
Wymieniłem fajki na cewkach w tylnym rzędzie cylindrów i wiele się nie zmieniło. Sprawdziłem i drgania silnika występują dokładnie między 1100 a 1150 obrotów poniżej i powyżej jest ok. z zapłonu zostały w zasadzie tylko cewki które nie były ruszane. Chyba ze coś innego może być przyczyną jak nie zapłon..

R75 - Sob Kwi 25, 2015 00:36

o drganiach pisałem tutaj:

https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=96335

wymieniłem ósemkę na oryginał z UK, sporo zapłaciłem, ale to nie była wina ósemki,
jak drgało tak dalej drga

może ktoś inny jeszcze przerabiał temat drgań przy 1tys obrotów w benzynie v6?

rafalmis1 - Sob Kwi 25, 2015 03:31

Obaj macie gaz? Karol wiem, ale ty R75,
R75 - Sob Kwi 25, 2015 13:52

Benzyna bez gazu
karol77787 - Nie Kwi 26, 2015 19:42

Tak Rafał ale ja to już miałem przed założeniem instalacji LPG. Sam gazownik mi wtedy mówił ze jakoś dziwnie ten silnik chodzi na zimnym.
a sytuacja identyczna jak u kolegi R75 drgania są w przedziale 1100-1200 obrotów.

R75 - Nie Kwi 26, 2015 22:32

ciekawe czy T4 cos by wykrył, tylko dlaczego w tym zakresie sa takie drgania?
sknerko - Pon Kwi 27, 2015 09:05

A ja miałem podobnie w Freelanderze 1.8 k-series i wymieniłem komplet przewody, świece, kopułka, palec rozdzielacza, bez rezultatu i pomogło dopiero zalanie do baku środka do czyszczenia wtrysków firmy STP do aut z LPG, po kilkunastu kilometrach jazdy jak by nowe życie dostał. Nie zaszkodzi a warto spróbować bo koszt kilkanaście pln.
karol77787 - Pon Kwi 27, 2015 09:17

hmm..ciekawe..

[ Dodano: Pon Kwi 27, 2015 09:17 ]
ale na benzynie i LPG jest to samo.

rafalmis1 - Pon Kwi 27, 2015 09:37

Miałem to samo pisać co sknerko
karol77787, ale jak pracuje na gazie, to już chyba poniżej obrotów które podałeś?

karol77787 - Pon Kwi 27, 2015 10:37

Tak poniżej, ale gdy wcisne gaz i przytrzymam na 1100-1200obr. jest tak samo i kiedy schodzi z wyższych to przy opadaniu w tym przedziale tez zadrży ale chwilkę bo spadają niżej.
sknerko - Pon Kwi 27, 2015 12:07

jak na PB wariuje to mapa LPG się pod to ustawi i tez będzie wariować mam LPG i tak było u mnie
karol77787 - Pon Kwi 27, 2015 13:00

mogę spróbować wsumie nic do stracenia nie ma
sknerko - Pon Kwi 27, 2015 14:17

zalej całą flaszkę STP na pół baku paliwa albo nawet na mniej, tak na 20l, powinno dać radę jak to wtryski są.
karol77787 - Pon Kwi 27, 2015 14:25

Ok. Jak dzis kupie to tak zrobię i pojeżdże troche na benzynie. Tam są dwa rodzaje pamiętam tego STP czarne do benz i czerwone chyba do benz i LPG
sknerko - Pon Kwi 27, 2015 14:32

tak i koniecznie szukaj tego do LPG bo ten tylko do benzyny słabszy jest dużo, oba już zalewałem bo miałem przez jakiś czas problemy z jakimś syfem który do wtrysku się dostał i pomogło ale tym od benzyny nie było żadnych rezultatów dopiero ten od LPG po drugim pełnym baku rozpuścił
karol77787 - Pon Kwi 27, 2015 16:05

zalalem tego stp na mniejsze pół zbiornika pojeździe trochę na benie i zobaczymy jak dalej. Zamówiona mam też cewkę która popodmieniam między cylindra żeby też wykluczyć zapłon.pozdr
R75 - Pon Kwi 27, 2015 20:15

mój od początku tylko PB, no ciekawe, Karol daj znać czy u Ciebie jest jakaś poprawa

ps.
czy tam wyżej była mowa i silniku 1.8 PB? u nas V6

karol77787 - Wto Kwi 28, 2015 06:45

No zrobię trochę km i dam znać co i jak.
sknerko - Wto Kwi 28, 2015 10:38

tak była mowa o 1.8 ale spokojnie mam też v6 i ogarniam oba
karol77787 - Wto Kwi 28, 2015 19:28

dzis jeszcze pewnie mi przyjdzie cewka zapłonowa to jak bedzie pogoda to sie pobawie i sprawdze czy to cos też da

[ Dodano: Wto Kwi 28, 2015 19:28 ]
Podmienilem tylny rząd cylindrów inna cewka narazie bez zmian.

R75 - Wto Kwi 28, 2015 21:11

dzieki za relacje "na żywo" :) zobaczymy czy dolewka do pb cos zmieni
Krzysiek111 - Sro Sty 06, 2016 15:11

Dołączę do grona drgającego silnika...tylko u mnie normalnie na wolnych obrotach a nie w zakresie 1000-1200 obr.taka nierówna praca przenoszona na kabinę...Dodatkowo przy dodawaniu i odpuszczaniu gazu pojawiło się delikatne uderzenie w kierownicę...Może to pęknięta któraś łapa silnika?

[ Dodano: Sro Sty 06, 2016 15:11 ]
am po długim czasie...Przyczyną była pęknieta poduszka mocująca silnik.Niestety wcześniej nikt tego nie zauważył...