|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Chcę kupić ROVERka - Rover 75 prosze o opinie
komoss - Sro Mar 11, 2015 18:39 Temat postu: Rover 75 prosze o opinie Witam wszystkich.Otóż że rodzinka powiekszy mi się o kolejnego "lokatorka lub lokatorke" mały roverek 25 będzie po prostu za mały...(spoko nie sprzedam żal by mi go bylo oddawac komuś).Z związku z tym chce kupic wieksze auto pojemniejsze.Miałem na myśli różne auta typu Honda,audice i takie tam pierdy ale zdecydowaliśmy się że zostaniemy przy Roverze i padł 75.I oto moje kilka pytań:
-Wiem że rover 75 jest trochę tańszy w utrzymaniu od 25-piątki ale jak z cżeściami czy są dostępne?
-Co sie najcześciej psuje w tym aucie?
-Jaki silnik będzie najlepszy w tym aucie
Linka na razie nie podaje bo niemam jeszcze wybranego rovera lub wybranych roverów do wybrania więc nie zamieszczam.
MD - Sro Mar 11, 2015 19:12
Komoss, 75 tańszy w utrzymaniu? No nie wiem...
Przede wszystkim: wysprzęglik, pompka wysprzęglika. Ogólnie układ sprzęgła w tym aucie jest drogi w serwisowaniu i potrafi wchłonąć kupę kasy. Tego problemu nie ma natomiast w automacie, który - jeżeli tylko był dobrze traktowany - raczej nie sprawia problemów.
Sam jeżdżę 75 2.0 V6 i jestem z tego silnika bardzo zadowolony. Nie żołopie jak smok, wręcz pali rozsądnie jak na V6, w gazie wychodzi to tanio (obecnie 1,71zł/litr LPG), a jednostka pięknie brzmi i zapewnia aksamitną pracę. Bardziej rozsądnym wyjściem będzie chyba 1.8T - najlepszy stosunek kosztów do mocy, ale tu lubi się wysypać uszczelka pod głowicą, co jest wadą K-Serii, także tej, którą masz pod machą 25.
Jeżeli nie przeraża Cię diesel to chyba nie będzie zły, ale niech się wypowie ktoś, kto już nim jeździ.
Jeżeli szukasz sedana, to nie wiem czy nie rozsądniej będzie zdecydować się na 45/ZS. Jeżeli kombi - 75 tourer to raczej dobry wybór, a do tego jaki stylowy!
Na pewno mogę rzec, że komfort w 75 jest świetny, w standardzie masz też dziecioodcinajkę od szyb, czyli jednym przyciskiem blokujesz szkrabom możliwość otworzenia okien z tyłu. Dodatkowo kołeczki w drzwiach chowają się pod boczek po zamknięciu samochodu (dzieje się to automatycznie po ruszeniu), więc pociechy nie będą kuszone jego zabawą.
Części do 75/ZT ma bardzo wiele AdaskoC, te eksploatacyjne (które winny być nowe) są zwykle dostępne w sklepach.
komoss - Sro Mar 11, 2015 19:59
Diesla raczej nie nie robie jakiś wielkich przebiegów żeby w diesla inwestować lepiej już z LPG.Mam dwa typy jeden kombi drugi sedan oba auta silnik 1,8 120 konny
http://olx.pl/oferta/rove...html#025a083c9e
http://olx.pl/oferta/rove...html#025a083c9e
sash997 - Sro Mar 11, 2015 20:49
wyposażeniowo to:
1.
z wyposażenia które opisał gość tylko komputer pokładowy to wyposażenie dodatkowe,
reszta to albo standard albo zwykłe kłamstwa typu ESP i 8 poduszek
ogólnie bieda i do tego kombi fuj mi sie to auto w kombi wogóle nie podoba
2.
tu jeszcze gorzej,bieda z nędzą do tego gość wymyśla jakieś pakiety chromowe i drewniane,panoramiczne szyby mógł dopisać korbotronik z tyłu bo to rzadkość w tym aucie
kierownica wymieniona na pewno i podejrzewam że fotele i kanapa też bo są z polifta
Ogólnie z tym silnikiem chyba niema sie co spodziewać full wypasu
Blacharsko sie nie wypowiem bo nie widze na zdjęciach jakichś szczególnych defektów
komarek - Sro Mar 11, 2015 21:13
Pierwsza rzecz - wrzuć zrzuty ogłoszeń - inaczej nasze posty będą usunięte.
Auta:
1.
- " Rover 75 z idealnym silnikiem 1,8 benzyna + sekwencyjna instalacja gazowa ważna jeszcze 7 lal." - najgorzej oceniany przez użytkowników motor do tego zagazowany, więc raczej nie nazywał bym go idealnym
- wyposażenie opisał Piotrek - Sash997
- "elegancka" nakładka na kierownicę
- "fabryczne radio z 8 głośnikami" - podstawowe radio w 75 plus 8 głośników to chyba jak sobie 2 wstawisz bo fabrycznie ma 6
- delikatnie mówiąc sprzedający nie potrafi zrobić zdjęć samochodu - brak przodu, brak tyłu, tylko jeden bok - ciężko napisać cokolwiek więcej o aucie
2.
- następny 1.8, pomyśl nad 1.8T lub 2.0 jeśli to musi być benzyna
- najbrzydsze alufelgi montowane w 75
- klapa tył na moje oko źle spasowana
- może to jakość zdjęć, a może drzwi kierowcy źle spasowane
- wyjątkowo kiepska wersja wyposażenia - nie ma nawet automatycznej klimatyzacji, no i ten brak nawiewów z tyłu...
- ruda na tyle fotela kierowcy
w sumie: szukaj dalej bo silnik 1.8 w tym aucie i to zagazowany to IMO kiepski pomysł, do tego jak kupisz taką wersję wyposażenia jak np. ten drugi to będziesz cały czas narzekał i "pluł sobie w brodę", że nie kupiłeś czegoś lepiej wyposażonego
MD - Sro Mar 11, 2015 21:20
Komoss, koledzy wyżej mają rację. 1.8T albo 2.0 V6 jak sam napisałem.
Co do wyposażenia: nie czytaj nawet o "pakietach", to tanie chwyty.
Musi być klimatornik (zawsze jest dwustrefowy). Pod nim znajduje się listewka - jeżeli jest pusta, idź do kolejnego ogłoszenia. Jeżeli są przyciski dwa po bokach z ikonkami foteli - ma grzane dupska. Jeżeli jest coś pośrodku - ma tam wyłącznik trakcji, roletę lub tempomat. Maksymalnie może być tam 5 przycisków i zawsze są ustawione symetrycznie. Jeżeli patrzysz za kombi - będą max 4 przyciski, bo w kombi nie można mieć automatycznej tylnej rolety szyby.
Tempomat poznasz po przyciskach z prawej strony kierownicy. Z lewej są zawsze i jest to standardowe sterowanie radiem.
AdaskoC - Sro Mar 11, 2015 21:28
komarek napisał/a: | - "fabryczne radio z 8 głośnikami" - podstawowe radio w 75 plus 8 głośników to chyba jak sobie 2 wstawisz bo fabrycznie ma 6 |
Często jest 8, biedniejsze wersje mają po 6 A jak by się uparł to Jeszcze tuba w bagażniku dodatkowo
j0zek - Sro Mar 11, 2015 21:34
MD napisał/a: | Komoss, koledzy wyżej mają rację. 1.8T albo 2.0 V6 jak sam napisałem.
Co do wyposażenia: nie czytaj nawet o "pakietach", to tanie chwyty.
Musi być klimatornik (zawsze jest dwustrefowy). Pod nim znajduje się listewka - jeżeli jest pusta, idź do kolejnego ogłoszenia. Jeżeli są przyciski dwa po bokach z ikonkami foteli - ma grzane dupska. Jeżeli jest coś pośrodku - ma tam wyłącznik trakcji, roletę lub tempomat. Maksymalnie może być tam 5 przycisków i zawsze są ustawione symetrycznie. Jeżeli patrzysz za kombi - będą max 4 przyciski, bo w kombi nie można mieć automatycznej tylnej rolety szyby.
Tempomat poznasz po przyciskach z prawej strony kierownicy. Z lewej są zawsze i jest to standardowe sterowanie radiem. |
Ale dlaczego ma iść do innego ogłoszenia jeśli na listwie nie ma żadnego przycisku?
Czy podgrzewanie foteli jest aż tak istotne? Kontrola trakcji, roleta i tempomat ?
Ja osobiście nie mam tych rzeczy i nawet nie czuje potrzeby ich doposażania, może z wyjątkiem tempomatu bo mam takie widzi mi się Wsiadam do auta i po chwili fotel jest ciepły i nie widzę potrzeby dogrzewania go, a tym bardziej po kilku minutach gdy w środku jest już ciepło.
Nie wiem też czy kontrola trakcji to taka super jest, gdzieś piasek leży, jedno koło najedzie, drugie nie i potem cuda się dzieją.
I roleta też takie nijakie, jak w karawanie trochę.
Ważne aby miał 2 strefową klimę, 4 elektryczne lusterka, a reszta w standardzie zupełnie wystarcza.
komarek - Sro Mar 11, 2015 23:59
AdaskoC, masz racje, zapomniałem o tych małych wysokotonowcach z tyłu
[ Dodano: Sro Mar 11, 2015 21:43 ]
j0zek, wszystko zależy od tego czego oczekujemy od samochodu
ja osobiście zgadzam się z MD, auto tej klasy powinno mieć przynajmniej tempomat, z tym że u mnie było to wyjątkowo ważne z innych względów
odnoście rolety - bardzo, ale to bardzo się przydaje latem - IMO nie zgadzam się również, że auto wygląda jak karawan - każdy używa jak ma potrzebę - w sumie warto mieć
co do innego wyposażenia kwestia gustu, ale uważam, że poza trakcją im więcej tym lepiej - nie musimy używać, ale warto mieć gdybyśmy jednak chcieli użyć, no i jest nieco łatwiej przy ewentualnej sprzedaży auta
co do wyposażenia zewnętrznego uważam, że przeciwmgielne są również niezbędne - ktoś inny może powiedzieć, że jemu nie potrzebne wcale
[ Dodano: Sro Mar 11, 2015 23:59 ]
BTW zapomniałem dodać słowo o wynalazku takim jak lusterko fotochromatyczne - od kiedy założyłem nie wyobrażam sobie jazdy bez, a przecież tyle lat jeździłem bez i żyłem...
komoss - Czw Mar 12, 2015 09:45
Koledzy ale ja niemusze mieć auta komputera ktore myśli za mnie.Ważne żeby auto miało klime elektryczne szyby,lusterka i co ważne dla mnie światla przeciwmgłowe z przodu reszta to mniej istotne ten raz na rok co jade na wakacje to przeżyje.W obecnym roverze tez tego niemam nawet klimy niema i jakoś żyje ja nie jestem wybredny.A moja żona to dopiero ona by chciała najlepiej szyby na korbe lusterka manualne i proste radio z sklepu bo jak widzi auto naszpikowane elektroniką to wogóle je omija niewiem czemu
MD - Czw Mar 12, 2015 10:19
komoss, 75 to komputery z doczepionymi kółkami i kierownicą. Nawet światła mają osobny moduł, który np. w momencie spalenia się tylnej pozycji zaświeci stop na 50% mocy, aby wyglądał jak pozycja. Do tego pokaże Ci na komputerze/ikonką, że masz spaloną żarówkę.
Podgrzewane fotele to jest wygoda, gdy rozglądasz się za skórą, na zimę to przyjemny bajer.
komarek - Czw Mar 12, 2015 10:30
komoss, auto tej klasy z tego rocznika to już auto komputer, nowsze auta to jeszcze większe komputery i tego nie zmienisz
IMO jak pisałem apetyt rośnie w miarę jedzenia, nawet nie wiesz jak niektóre funkcje (przykładem niech będzie to lusterko fotochromatyczne) są przydatne bo ich po prostu nie znasz, a to, że one są na wyposażeniu to nie zwiększa jakoś dramatycznie ilości elektroniki w samochodzie
komoss - Czw Mar 12, 2015 12:14
CO prawda niektóre funkcje są fajne w aucie i pomagaja na 100%.Mam tez na oku rovera 45 ale łudzaco przypomina mi to Honde Civic.troche ma tył taki smutny
MD - Czw Mar 12, 2015 13:37
Komoss, bo 45 to jest Honda Civic, nawet przody da się przełożyć. A smutny tył ma wersja hatchback, sedan jest pod tym kątem o niebo lepszy.
komoss - Czw Mar 12, 2015 13:41
Ale jednak 75 ma to coś ten wygląd limuzyny z pierwszego zdarzenia i ta linia...Tak samo jak daewoo wszystkie auta robiło na jedne kopyto tylko Nexie w sedanie zrobili tak że tyłem łudzącą przypomina subaru immpreze tylko logo przełożyć
longer86 - Czw Mar 12, 2015 13:55
komoss napisał/a: | Nexie w sedanie | toż to była licencja opla i nexia była kopia kadetta. czyżby subaru aż tak sie posunęło a 75 jest wyjątkowy
komoss - Czw Mar 12, 2015 14:01
Z tą nexia to takie porównanie tylko a co do 75 dzisiaj jade do komisu stoi tam jeden 75 niby bezwypadkowy ale sprawdze go wszystkim czym mam w domu
AdaskoC - Czw Mar 12, 2015 21:13
I co kupiłeś?
komoss - Pią Mar 13, 2015 06:42
Byłem sprawdzałe i nie kupiłem.Karteczka na aucie bezwypadkowy,licznik nie cofany blablabla i takie tam pierdy.Wziołem te auto jechalo sie bardzo bardzo konfortowo.Podjechałem na moją stacje diagnostyczną oczywiście ręka w góre i wszystkim cześć.Wjechałem na stanowisko diagnoście dałem (co łaska 100zł).Przetrzepał auto lepiej niz na przeglądzie i co się okazało.Do wyiany przednie amortyzatory,chłodnica lekko cieknie i poduszka na silniku ale to pierdy.Potem sprawdzał auto wszystkim czym ma na stanie i okazało się że prawy przedni bok bity,na dachu podwójna powłoka lakiernicza lewy bok kitowany na wysokości błotnika.Po sprawdzeniu powiedzial mi prosto w twarz "za 10 tyś to poszukaj cos lepszego chyba że chcesz jeździć aute które w każdej chwili poże sie rozpaść"Przyjechałem na komis postawiłem auto dałem mu kartke od diagnosty z uszkodzeniami i powiedziałem prosto z mostu a ja jestem szczery do bulu "za 5 tyś moge go wziąść" oczywiście nie zgodził się.No i trzeba szukac dalej
komarek - Pią Mar 13, 2015 09:57
komoss, niestety auta w tym wieku mają to do siebie, że większość z nich jest w takim stanie jak opisywany z komisu
ja skupiłem się na szukaniu wśród forumowiczów i mi się udało, ale też były różne historie na forum
seiffer - Sob Mar 14, 2015 07:30
komoss, jeśli chodzi o to, że R75 jest tańszy w utrzymaniu od 45... Zapomnij.
R75 to samochód segmentu E, czyli klasy średniej wyższej - porównywalnie plasowana jest BMW 5er i Audi A6. Ten segment z natury rzeczy tani w utrzymaniu nie jest, a w naprawach potrafi być naprawdę drogi.
Nie radzę również kończyć sprawdzania autka na wizycie w stacji diagnostycznej - raczej podjedź do warsztatu, który ma o tych samochodach pojęcie i dysponuje Testbookiem - wtedy faktycznie będzie można sprawdzić, w jakim mniej więcej jest stanie. Taka kontrola będzie oczywiście droższa i zajmie więcej czasu, ale może w przyszłości zaprocentować uniknięciem sporych wydatków.
Jeśli chodzi o koszty utrzymania i napraw, wiele zależy od tego, czego oczekujesz od samochodu - jeśli chcesz, żeby tylko jeździł da się w miarę tanio. Jeżeli jesteś purystą i z zasady doprowadzasz swoje autka do stanu bliskiego ideałowi i preferujesz przy tym części z wyższej półki - spokojnie da się wpompować powyżej 10k.
komoss - Sob Mar 14, 2015 10:38
Mam tego świadomośc że jest to drogi samochód w utrzymaniu.Ale powiedzmy sobie prawde dla jednego Rover jest drogi w utrzymaniu a dla innego Opel.
Auto mi bedzie służyc jako rodzinne spokojna lekka jazda a nie pedał do podłogi i ile fabryka dała.
Każde moje auto było sprawdzane na stacji diagnostycznej.
Zdecydowałem się na model z silnikiem 2,0 V6.Będe szukał oczywiście z gazem.Tak szczerze nie interesuje nie jakie ma wyposażenie może byc goły i wesoły byle by był bezwypadkowy i z zdrowa blachą.
RYCHO35 - Sob Mar 14, 2015 10:42
komoss napisał/a: | Mam tego świadomośc że jest to drogi samochód w utrzymaniu.Ale powiedzmy sobie prawde dla jednego Rover jest drogi w utrzymaniu a dla innego Opel. |
ja mam swojego dopiero od listopada ale nie sądzę żeby to był aż tak drogi w utrzymaniu samochód, bo jeśli chcesz ładować do auta części tylko z górnej półki to tak naprawde każde leciwe auto bedzie kosztowało niezależnie czy to laguna czy passat itp
Tommazi75 - Sob Mar 14, 2015 11:14 Temat postu: Re: Rover 75 prosze o opinie Mam wyjątkowy, zadbany egzemplarz silverstone do sprzedania.Jeśli zalezy Ci na dobrym aucie a nie szukasz okazji cenowej to moge podeslac foto.pzdr
RYCHO35 - Sob Mar 14, 2015 11:18
Tommazi75,
wrzuć fotki na forum , pewnie większość z nas chciałaby go zobaczyć
Satyavan - Sob Mar 14, 2015 13:41
Jeśli chodzi o koszty utrzymania to nie widzę różnicy między obecnym MG, a starą Vectrą A.
pelson91 - Sob Mar 14, 2015 13:50
Satyavan, widocznie nic z typowych usterek Ci się nie trafiło jeszcze.
Pemo09 - Sob Mar 14, 2015 21:38
Dołączę się też do tego aby pokazał wszystkim nam co ma ciekawego kolega Tommazi75 na sprzedanie , akurat szukam już dobre trzy miesiące i prawie każdy to lekki wrak lub po przygodach ale niezbyt dobrze zrobione lub brak jakiś dokumentów.
komarek - Sob Mar 14, 2015 22:12
hmm powiem tak: po wymianie kompletnego sprzęgła (sprzęgło, wysprzęglik, pompka) już jest z górki
pelson91 - Sob Mar 14, 2015 22:14
komarek, o ile nie ma spraw blacharsko-lakierniczo-kosmetycznych To też w ciul drogie, ale to jak w każdym innym aucie.
Jak Ci wentylator padnie, to usmażysz kompresor, a to skutkuje zasyfieniem układu klimy, ogarnięcie klimy od początku do końca też kosztuje trochę kwitu
No i dwumas...
z bardziej kosztownych rzeczy to tyle chyba
komarek - Sob Mar 14, 2015 23:07
pelson91, dokładnie blacharka zawsze tyle samo
pelson91 napisał/a: | Jak Ci wentylator padnie, to usmażysz kompresor, a to skutkuje zasyfieniem układu klimy, ogarnięcie klimy od początku do końca też kosztuje trochę kwitu
No i dwumas... |
odpukać wszystko na razie w porządku z tym - przynajmniej u mnie - i tego się trzymam
EDIT:
właśnie zobaczyłem wydatki w twoim garażu Pelson 17960 ZL
longer86 - Nie Mar 15, 2015 00:22
pelson91 napisał/a: | Jak Ci wentylator padnie, to usmażysz kompresor, a to skutkuje zasyfieniem układu klimy, ogarnięcie klimy od początku do końca też kosztuje trochę kwitu
|
Jak Ci padnie wentylator to wzrośnie ciśnienie w układzie i presostat rozłączy kompresor.
prebenny - Nie Mar 15, 2015 00:29
komarek Ja mam Rovera nawet nie pół roku a już prawie 6 tyś w naprawy (TYLKO NAPRAWY) władowałem. A jeszcze przede mną sprzęgło więc będzie się działo
komarek - Nie Mar 15, 2015 00:46
prebenny, hmm ja zawsze twierdziłem, że mam duże szczęście, że kupiłem auto od Piotrka (sash997) - dzięki temu mam odpukać spokój - poza kompletem sprzęgła tylko eksploatacja (amorki, hamulce, olej, filtry, paski)
prebenny - Nie Mar 15, 2015 05:58
Ja akurat mam jako takiego pecha, ale na R jako tako nie narzekam. Kwota niestety spora, ale generalnie to w zdecydowanej większości pierdoły się psuły i praktycznie 1.5 tyś wydane na walke z pompką sprzęgła (najpierw 1200 na LUKa, żeby po 2 miesiącach wymienić na TAZU). Same naprawy, oleje i filtry po kupnie 2 tyś, a reszta to tak na prawdę 'pierdoły' typu akumulator, webasto itd itp.
Tommazi75 - Pią Mar 20, 2015 09:55
Panowie/Panie głupie pytanie ...Jak dodac foto na stronke?
|
|