Zobacz temat - Rover 75 prosze o opinie
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Chcę kupić ROVERka - Rover 75 prosze o opinie

komoss - Sro Mar 11, 2015 18:39
Temat postu: Rover 75 prosze o opinie
Witam wszystkich.Otóż że rodzinka powiekszy mi się o kolejnego "lokatorka lub lokatorke" mały roverek 25 będzie po prostu za mały...(spoko nie sprzedam żal by mi go bylo oddawac komuś).Z związku z tym chce kupic wieksze auto pojemniejsze.Miałem na myśli różne auta typu Honda,audice i takie tam pierdy ale zdecydowaliśmy się że zostaniemy przy Roverze i padł 75.I oto moje kilka pytań:

-Wiem że rover 75 jest trochę tańszy w utrzymaniu od 25-piątki ale jak z cżeściami czy są dostępne?
-Co sie najcześciej psuje w tym aucie?
-Jaki silnik będzie najlepszy w tym aucie


Linka na razie nie podaje bo niemam jeszcze wybranego rovera lub wybranych roverów do wybrania więc nie zamieszczam.

MD - Sro Mar 11, 2015 19:12

Komoss, 75 tańszy w utrzymaniu? No nie wiem...

Przede wszystkim: wysprzęglik, pompka wysprzęglika. Ogólnie układ sprzęgła w tym aucie jest drogi w serwisowaniu i potrafi wchłonąć kupę kasy. Tego problemu nie ma natomiast w automacie, który - jeżeli tylko był dobrze traktowany - raczej nie sprawia problemów.

Sam jeżdżę 75 2.0 V6 i jestem z tego silnika bardzo zadowolony. Nie żołopie jak smok, wręcz pali rozsądnie jak na V6, w gazie wychodzi to tanio (obecnie 1,71zł/litr LPG), a jednostka pięknie brzmi i zapewnia aksamitną pracę. Bardziej rozsądnym wyjściem będzie chyba 1.8T - najlepszy stosunek kosztów do mocy, ale tu lubi się wysypać uszczelka pod głowicą, co jest wadą K-Serii, także tej, którą masz pod machą 25.
Jeżeli nie przeraża Cię diesel to chyba nie będzie zły, ale niech się wypowie ktoś, kto już nim jeździ. ;)

Jeżeli szukasz sedana, to nie wiem czy nie rozsądniej będzie zdecydować się na 45/ZS. Jeżeli kombi - 75 tourer to raczej dobry wybór, a do tego jaki stylowy! :D

Na pewno mogę rzec, że komfort w 75 jest świetny, w standardzie masz też dziecioodcinajkę od szyb, czyli jednym przyciskiem blokujesz szkrabom możliwość otworzenia okien z tyłu. Dodatkowo kołeczki w drzwiach chowają się pod boczek po zamknięciu samochodu (dzieje się to automatycznie po ruszeniu), więc pociechy nie będą kuszone jego zabawą.

Części do 75/ZT ma bardzo wiele AdaskoC, te eksploatacyjne (które winny być nowe) są zwykle dostępne w sklepach.

komoss - Sro Mar 11, 2015 19:59

Diesla raczej nie nie robie jakiś wielkich przebiegów żeby w diesla inwestować lepiej już z LPG.Mam dwa typy jeden kombi drugi sedan oba auta silnik 1,8 120 konny

http://olx.pl/oferta/rove...html#025a083c9e

http://olx.pl/oferta/rove...html#025a083c9e

sash997 - Sro Mar 11, 2015 20:49

wyposażeniowo to:
1.
z wyposażenia które opisał gość tylko komputer pokładowy to wyposażenie dodatkowe,
reszta to albo standard albo zwykłe kłamstwa typu ESP i 8 poduszek
ogólnie bieda i do tego kombi fuj mi sie to auto w kombi wogóle nie podoba
2.
tu jeszcze gorzej,bieda z nędzą do tego gość wymyśla jakieś pakiety chromowe i drewniane,panoramiczne szyby :D mógł dopisać korbotronik z tyłu bo to rzadkość w tym aucie
kierownica wymieniona na pewno i podejrzewam że fotele i kanapa też bo są z polifta
Ogólnie z tym silnikiem chyba niema sie co spodziewać full wypasu
Blacharsko sie nie wypowiem bo nie widze na zdjęciach jakichś szczególnych defektów

komarek - Sro Mar 11, 2015 21:13

Pierwsza rzecz - wrzuć zrzuty ogłoszeń - inaczej nasze posty będą usunięte.

Auta:
1.
- " Rover 75 z idealnym silnikiem 1,8 benzyna + sekwencyjna instalacja gazowa ważna jeszcze 7 lal." - najgorzej oceniany przez użytkowników motor do tego zagazowany, więc raczej nie nazywał bym go idealnym
- wyposażenie opisał Piotrek - Sash997
- "elegancka" nakładka na kierownicę
- "fabryczne radio z 8 głośnikami" - podstawowe radio w 75 plus 8 głośników to chyba jak sobie 2 wstawisz bo fabrycznie ma 6
- delikatnie mówiąc sprzedający nie potrafi zrobić zdjęć samochodu - brak przodu, brak tyłu, tylko jeden bok - ciężko napisać cokolwiek więcej o aucie

2.
- następny 1.8, pomyśl nad 1.8T lub 2.0 jeśli to musi być benzyna
- najbrzydsze alufelgi montowane w 75
- klapa tył na moje oko źle spasowana
- może to jakość zdjęć, a może drzwi kierowcy źle spasowane
- wyjątkowo kiepska wersja wyposażenia - nie ma nawet automatycznej klimatyzacji, no i ten brak nawiewów z tyłu...
- ruda na tyle fotela kierowcy :-|

w sumie: szukaj dalej bo silnik 1.8 w tym aucie i to zagazowany to IMO kiepski pomysł, do tego jak kupisz taką wersję wyposażenia jak np. ten drugi to będziesz cały czas narzekał i "pluł sobie w brodę", że nie kupiłeś czegoś lepiej wyposażonego ;)

MD - Sro Mar 11, 2015 21:20

Komoss, koledzy wyżej mają rację. 1.8T albo 2.0 V6 jak sam napisałem.

Co do wyposażenia: nie czytaj nawet o "pakietach", to tanie chwyty.

Musi być klimatornik (zawsze jest dwustrefowy). Pod nim znajduje się listewka - jeżeli jest pusta, idź do kolejnego ogłoszenia. Jeżeli są przyciski dwa po bokach z ikonkami foteli - ma grzane dupska. Jeżeli jest coś pośrodku - ma tam wyłącznik trakcji, roletę lub tempomat. Maksymalnie może być tam 5 przycisków i zawsze są ustawione symetrycznie. Jeżeli patrzysz za kombi - będą max 4 przyciski, bo w kombi nie można mieć automatycznej tylnej rolety szyby.

Tempomat poznasz po przyciskach z prawej strony kierownicy. Z lewej są zawsze i jest to standardowe sterowanie radiem.

AdaskoC - Sro Mar 11, 2015 21:28

komarek napisał/a:
- "fabryczne radio z 8 głośnikami" - podstawowe radio w 75 plus 8 głośników to chyba jak sobie 2 wstawisz bo fabrycznie ma 6


Często jest 8, biedniejsze wersje mają po 6 ;) A jak by się uparł to Jeszcze tuba w bagażniku dodatkowo :)

j0zek - Sro Mar 11, 2015 21:34

MD napisał/a:
Komoss, koledzy wyżej mają rację. 1.8T albo 2.0 V6 jak sam napisałem.

Co do wyposażenia: nie czytaj nawet o "pakietach", to tanie chwyty.

Musi być klimatornik (zawsze jest dwustrefowy). Pod nim znajduje się listewka - jeżeli jest pusta, idź do kolejnego ogłoszenia. Jeżeli są przyciski dwa po bokach z ikonkami foteli - ma grzane dupska. Jeżeli jest coś pośrodku - ma tam wyłącznik trakcji, roletę lub tempomat. Maksymalnie może być tam 5 przycisków i zawsze są ustawione symetrycznie. Jeżeli patrzysz za kombi - będą max 4 przyciski, bo w kombi nie można mieć automatycznej tylnej rolety szyby.

Tempomat poznasz po przyciskach z prawej strony kierownicy. Z lewej są zawsze i jest to standardowe sterowanie radiem.


Ale dlaczego ma iść do innego ogłoszenia jeśli na listwie nie ma żadnego przycisku?
Czy podgrzewanie foteli jest aż tak istotne? Kontrola trakcji, roleta i tempomat ?
Ja osobiście nie mam tych rzeczy i nawet nie czuje potrzeby ich doposażania, może z wyjątkiem tempomatu bo mam takie widzi mi się :P Wsiadam do auta i po chwili fotel jest ciepły i nie widzę potrzeby dogrzewania go, a tym bardziej po kilku minutach gdy w środku jest już ciepło.
Nie wiem też czy kontrola trakcji to taka super jest, gdzieś piasek leży, jedno koło najedzie, drugie nie i potem cuda się dzieją.
I roleta też takie nijakie, jak w karawanie trochę.

Ważne aby miał 2 strefową klimę, 4 elektryczne lusterka, a reszta w standardzie zupełnie wystarcza.

komarek - Sro Mar 11, 2015 23:59

AdaskoC, masz racje, zapomniałem o tych małych wysokotonowcach z tyłu ;)

[ Dodano: Sro Mar 11, 2015 21:43 ]
j0zek, wszystko zależy od tego czego oczekujemy od samochodu

ja osobiście zgadzam się z MD, auto tej klasy powinno mieć przynajmniej tempomat, z tym że u mnie było to wyjątkowo ważne z innych względów

odnoście rolety - bardzo, ale to bardzo się przydaje latem - IMO nie zgadzam się również, że auto wygląda jak karawan - każdy używa jak ma potrzebę - w sumie warto mieć

co do innego wyposażenia kwestia gustu, ale uważam, że poza trakcją im więcej tym lepiej - nie musimy używać, ale warto mieć gdybyśmy jednak chcieli użyć, no i jest nieco łatwiej przy ewentualnej sprzedaży auta

co do wyposażenia zewnętrznego uważam, że przeciwmgielne są również niezbędne - ktoś inny może powiedzieć, że jemu nie potrzebne wcale

[ Dodano: Sro Mar 11, 2015 23:59 ]
BTW zapomniałem dodać słowo o wynalazku takim jak lusterko fotochromatyczne - od kiedy założyłem nie wyobrażam sobie jazdy bez, a przecież tyle lat jeździłem bez i żyłem... ;)

komoss - Czw Mar 12, 2015 09:45

Koledzy ale ja niemusze mieć auta komputera ktore myśli za mnie.Ważne żeby auto miało klime elektryczne szyby,lusterka i co ważne dla mnie światla przeciwmgłowe z przodu reszta to mniej istotne ten raz na rok co jade na wakacje to przeżyje.W obecnym roverze tez tego niemam nawet klimy niema i jakoś żyje ja nie jestem wybredny.A moja żona to dopiero ona by chciała najlepiej szyby na korbe lusterka manualne i proste radio z sklepu bo jak widzi auto naszpikowane elektroniką to wogóle je omija niewiem czemu
MD - Czw Mar 12, 2015 10:19

komoss, 75 to komputery z doczepionymi kółkami i kierownicą. Nawet światła mają osobny moduł, który np. w momencie spalenia się tylnej pozycji zaświeci stop na 50% mocy, aby wyglądał jak pozycja. Do tego pokaże Ci na komputerze/ikonką, że masz spaloną żarówkę. :D

Podgrzewane fotele to jest wygoda, gdy rozglądasz się za skórą, na zimę to przyjemny bajer.

komarek - Czw Mar 12, 2015 10:30

komoss, auto tej klasy z tego rocznika to już auto komputer, nowsze auta to jeszcze większe komputery i tego nie zmienisz

IMO jak pisałem apetyt rośnie w miarę jedzenia, nawet nie wiesz jak niektóre funkcje (przykładem niech będzie to lusterko fotochromatyczne) są przydatne bo ich po prostu nie znasz, a to, że one są na wyposażeniu to nie zwiększa jakoś dramatycznie ilości elektroniki w samochodzie

komoss - Czw Mar 12, 2015 12:14

CO prawda niektóre funkcje są fajne w aucie i pomagaja na 100%.Mam tez na oku rovera 45 ale łudzaco przypomina mi to Honde Civic.troche ma tył taki smutny
MD - Czw Mar 12, 2015 13:37

Komoss, bo 45 to jest Honda Civic, nawet przody da się przełożyć. :D A smutny tył ma wersja hatchback, sedan jest pod tym kątem o niebo lepszy.
komoss - Czw Mar 12, 2015 13:41

Ale jednak 75 ma to coś ten wygląd limuzyny z pierwszego zdarzenia i ta linia...Tak samo jak daewoo wszystkie auta robiło na jedne kopyto tylko Nexie w sedanie zrobili tak że tyłem łudzącą przypomina subaru immpreze tylko logo przełożyć
longer86 - Czw Mar 12, 2015 13:55

komoss napisał/a:
Nexie w sedanie
toż to była licencja opla i nexia była kopia kadetta. czyżby subaru aż tak sie posunęło ?? :D a 75 jest wyjątkowy ;)
komoss - Czw Mar 12, 2015 14:01

Z tą nexia to takie porównanie tylko :D a co do 75 dzisiaj jade do komisu stoi tam jeden 75 niby bezwypadkowy ale sprawdze go wszystkim czym mam w domu
AdaskoC - Czw Mar 12, 2015 21:13

I co kupiłeś?
komoss - Pią Mar 13, 2015 06:42

Byłem sprawdzałe i nie kupiłem.Karteczka na aucie bezwypadkowy,licznik nie cofany blablabla i takie tam pierdy.Wziołem te auto jechalo sie bardzo bardzo konfortowo.Podjechałem na moją stacje diagnostyczną oczywiście ręka w góre i wszystkim cześć.Wjechałem na stanowisko diagnoście dałem (co łaska 100zł).Przetrzepał auto lepiej niz na przeglądzie i co się okazało.Do wyiany przednie amortyzatory,chłodnica lekko cieknie i poduszka na silniku ale to pierdy.Potem sprawdzał auto wszystkim czym ma na stanie i okazało się że prawy przedni bok bity,na dachu podwójna powłoka lakiernicza lewy bok kitowany na wysokości błotnika.Po sprawdzeniu powiedzial mi prosto w twarz "za 10 tyś to poszukaj cos lepszego chyba że chcesz jeździć aute które w każdej chwili poże sie rozpaść"Przyjechałem na komis postawiłem auto dałem mu kartke od diagnosty z uszkodzeniami i powiedziałem prosto z mostu a ja jestem szczery do bulu "za 5 tyś moge go wziąść" oczywiście nie zgodził się.No i trzeba szukac dalej
komarek - Pią Mar 13, 2015 09:57

komoss, niestety auta w tym wieku mają to do siebie, że większość z nich jest w takim stanie jak opisywany z komisu :-|

ja skupiłem się na szukaniu wśród forumowiczów i mi się udało, ale też były różne historie na forum

seiffer - Sob Mar 14, 2015 07:30

komoss, jeśli chodzi o to, że R75 jest tańszy w utrzymaniu od 45... Zapomnij.
R75 to samochód segmentu E, czyli klasy średniej wyższej - porównywalnie plasowana jest BMW 5er i Audi A6. Ten segment z natury rzeczy tani w utrzymaniu nie jest, a w naprawach potrafi być naprawdę drogi.
Nie radzę również kończyć sprawdzania autka na wizycie w stacji diagnostycznej - raczej podjedź do warsztatu, który ma o tych samochodach pojęcie i dysponuje Testbookiem - wtedy faktycznie będzie można sprawdzić, w jakim mniej więcej jest stanie. Taka kontrola będzie oczywiście droższa i zajmie więcej czasu, ale może w przyszłości zaprocentować uniknięciem sporych wydatków.

Jeśli chodzi o koszty utrzymania i napraw, wiele zależy od tego, czego oczekujesz od samochodu - jeśli chcesz, żeby tylko jeździł da się w miarę tanio. Jeżeli jesteś purystą i z zasady doprowadzasz swoje autka do stanu bliskiego ideałowi i preferujesz przy tym części z wyższej półki - spokojnie da się wpompować powyżej 10k.

komoss - Sob Mar 14, 2015 10:38

Mam tego świadomośc że jest to drogi samochód w utrzymaniu.Ale powiedzmy sobie prawde dla jednego Rover jest drogi w utrzymaniu a dla innego Opel.
Auto mi bedzie służyc jako rodzinne spokojna lekka jazda a nie pedał do podłogi i ile fabryka dała.
Każde moje auto było sprawdzane na stacji diagnostycznej.

Zdecydowałem się na model z silnikiem 2,0 V6.Będe szukał oczywiście z gazem.Tak szczerze nie interesuje nie jakie ma wyposażenie może byc goły i wesoły byle by był bezwypadkowy i z zdrowa blachą.

RYCHO35 - Sob Mar 14, 2015 10:42

komoss napisał/a:
Mam tego świadomośc że jest to drogi samochód w utrzymaniu.Ale powiedzmy sobie prawde dla jednego Rover jest drogi w utrzymaniu a dla innego Opel.

ja mam swojego dopiero od listopada ale nie sądzę żeby to był aż tak drogi w utrzymaniu samochód, bo jeśli chcesz ładować do auta części tylko z górnej półki to tak naprawde każde leciwe auto bedzie kosztowało niezależnie czy to laguna czy passat itp

Tommazi75 - Sob Mar 14, 2015 11:14
Temat postu: Re: Rover 75 prosze o opinie
Mam wyjątkowy, zadbany egzemplarz silverstone do sprzedania.Jeśli zalezy Ci na dobrym aucie a nie szukasz okazji cenowej to moge podeslac foto.pzdr
RYCHO35 - Sob Mar 14, 2015 11:18

Tommazi75,
wrzuć fotki na forum , pewnie większość z nas chciałaby go zobaczyć

Satyavan - Sob Mar 14, 2015 13:41

Jeśli chodzi o koszty utrzymania to nie widzę różnicy między obecnym MG, a starą Vectrą A. ;)
pelson91 - Sob Mar 14, 2015 13:50

Satyavan, widocznie nic z typowych usterek Ci się nie trafiło jeszcze.
Pemo09 - Sob Mar 14, 2015 21:38

Dołączę się też do tego aby pokazał wszystkim nam co ma ciekawego kolega Tommazi75 na sprzedanie , akurat szukam już dobre trzy miesiące i prawie każdy to lekki wrak lub po przygodach ale niezbyt dobrze zrobione lub brak jakiś dokumentów.
komarek - Sob Mar 14, 2015 22:12

hmm powiem tak: po wymianie kompletnego sprzęgła (sprzęgło, wysprzęglik, pompka) już jest z górki :mrgreen:
pelson91 - Sob Mar 14, 2015 22:14

komarek, o ile nie ma spraw blacharsko-lakierniczo-kosmetycznych ;) To też w ciul drogie, ale to jak w każdym innym aucie.

Jak Ci wentylator padnie, to usmażysz kompresor, a to skutkuje zasyfieniem układu klimy, ogarnięcie klimy od początku do końca też kosztuje trochę kwitu ;]

No i dwumas... :mrgreen:

z bardziej kosztownych rzeczy to tyle chyba ;)

komarek - Sob Mar 14, 2015 23:07

pelson91, dokładnie blacharka zawsze tyle samo :-)

pelson91 napisał/a:
Jak Ci wentylator padnie, to usmażysz kompresor, a to skutkuje zasyfieniem układu klimy, ogarnięcie klimy od początku do końca też kosztuje trochę kwitu ;]

No i dwumas... :mrgreen:


odpukać wszystko na razie w porządku z tym - przynajmniej u mnie - i tego się trzymam :mrgreen:

EDIT:
właśnie zobaczyłem wydatki w twoim garażu Pelson :o 17960 ZL :o

longer86 - Nie Mar 15, 2015 00:22

pelson91 napisał/a:
Jak Ci wentylator padnie, to usmażysz kompresor, a to skutkuje zasyfieniem układu klimy, ogarnięcie klimy od początku do końca też kosztuje trochę kwitu ;]


Jak Ci padnie wentylator to wzrośnie ciśnienie w układzie i presostat rozłączy kompresor.

prebenny - Nie Mar 15, 2015 00:29

komarek Ja mam Rovera nawet nie pół roku a już prawie 6 tyś w naprawy (TYLKO NAPRAWY) władowałem. A jeszcze przede mną sprzęgło więc będzie się działo :P
komarek - Nie Mar 15, 2015 00:46

prebenny, hmm ja zawsze twierdziłem, że mam duże szczęście, że kupiłem auto od Piotrka (sash997) - dzięki temu mam odpukać spokój - poza kompletem sprzęgła tylko eksploatacja (amorki, hamulce, olej, filtry, paski)
prebenny - Nie Mar 15, 2015 05:58

Ja akurat mam jako takiego pecha, ale na R jako tako nie narzekam. Kwota niestety spora, ale generalnie to w zdecydowanej większości pierdoły się psuły i praktycznie 1.5 tyś wydane na walke z pompką sprzęgła (najpierw 1200 na LUKa, żeby po 2 miesiącach wymienić na TAZU). Same naprawy, oleje i filtry po kupnie 2 tyś, a reszta to tak na prawdę 'pierdoły' typu akumulator, webasto itd itp.
Tommazi75 - Pią Mar 20, 2015 09:55

Panowie/Panie głupie pytanie ...Jak dodac foto na stronke?