Zobacz temat - [R75] toaf chip tuning oraz airbag
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] toaf chip tuning oraz airbag

krzyszp - Wto Wrz 26, 2017 15:41
Temat postu: [R75] toaf chip tuning oraz airbag
Witam,

Od niedawna jestem (jeszcze) szczęśliwym nabywcą Roverka, no i oczywiście od razu chcę pogrzebać toaf'em i o ile to możliwe, zrobić mu chip tuning.

Odpowiedni kabelek już do mnie jedzie, toaf ściągnięty i czeka na moment, gdy pod ręką będę miał laptopa z Windowsem (niestety, mam na laptopie tylko Linuksa).

No i generalnie, zanim zasiądę do operacji mam pytanie - do kogo się zwrócić w sprawie "wkładu" do chip tuninu? Jaką kwotę potrzebuję wyasygnować?

I pytanie dodatkowe - od kupna mam informację o awarii poduszki, niestety nie mam wiedzy, czy faktycznie jest uszkodzona (użyta?), czy to tylko jakaś popierdółka... Jak można to sprawdzić?

dzelo23 - Wto Wrz 26, 2017 17:16

Poduszki sprawdzisz Toafem, najczęściej winne są kostki pod siedzeniami (brak styku). Wsadź łapki pod fotele, rozłącz i złącz niebieskie kostki, może pomoże.
Co do chipa to bez opłaty można podnieść, jest opcja w toafie a jeżeli to za mało to kontaktuj się z MaRkIeM wszechomogącym https://forum.roverki.eu/profile.php?mode=viewprofile&u=2649

krzyszp - Wto Wrz 26, 2017 19:21

Dzięki wielkie za info :)

Walczę jeszcze z Wine pod LMDE, to przy okazji dam znać, czy pójdzie grzecznie (jak nie, to poczekam na kompa z windą) :)

marcin.misek - Wto Wrz 26, 2017 20:44

krzyszp napisał/a:
jak nie, to poczekam na kompa z windą

a nie prosciej VirtualBox ? ( przynajmniej z tego co pamietam, tak dzialalo to pod Linuxem )

krzyszp - Wto Wrz 26, 2017 21:04

marcin.misek napisał/a:
krzyszp napisał/a:
jak nie, to poczekam na kompa z windą

a nie prosciej VirtualBox ? ( przynajmniej z tego co pamietam, tak dzialalo to pod Linuxem )

Było by lepiej, ale po pierwsze nie mam wolnej licencji na Win (a nie chcę piratów - już raz miałem wizytę "smutnych panów i zabrane kompy, na szczęście zgodnie z faktami nic nie znaleziono), a po drugie - ten laptop raczej "biednie" by ciągnął Win na wirtualce...

Edit:
Właśnie zdałem sobie sprawę, że ten laptop ma licencję na Win7 64bit, tylko zainstalowałem tam Linuksa, bo działa znacznie sprawniej :)

manuel - Sro Wrz 27, 2017 12:07

Sorry za offtop ale jak dokładnie wyglądała wizyta smutnych panów ? Kto to dokładnie był ?
krzyszp - Sro Wrz 27, 2017 13:29

manuel napisał/a:
Sorry za offtop ale jak dokładnie wyglądała wizyta smutnych panów ? Kto to dokładnie był ?


Tradycyjnie, pukanie o 6 rano do drzwi, po otwarciu jeden z trzech gentelmanów pokazał nakaz zajęcia komputerów. Zapytali się, czy wydam sam, czy mają to zrobić na siłę (ale w bardzo grzecznej formie to pytanie było). Zabrali dwie stacjonarki i wspomnianego laptopa.

Dowiedziałem się, że mam dwa wyjścia: przyjść osobiście za kilka dni i rzeczoznawca przy mnie sprawdzi dyski w komputerach lub pojadą kompy do laboratorium i będzie to trwało miesiącami. Wybrałem oczywiście pierwsze wyjście i po ok. tygodniu dostałem telefon że są gotowi.
Kilka godzin szperania po dyskach za pomocą specjalnego urządzenia i dostałem sprzęt z powrotem.

manuel - Sro Wrz 27, 2017 14:18

A co to za "służby" ? Policja ?
Szukali na pałę czy konkretnego oprogramowania ?
Myślisz że ktoś się podjebał czy po prostu wyrywkowo padło na Ciebie :D ?

krzyszp - Sro Wrz 27, 2017 14:37

Tak, to była Policja, a szukali Embercadero RAD Studio, które rzekomo ściągnąłem rok wcześniej z jakiejś strony z torrentami.. Tylko, że rok wcześniej ja nie mieszkałem pod tym adresem (a w tym mieszkaniu ktoś miał ten adres IP wtedy).

W sumie, to nieporozumienie i w dodatku zbieg okoliczności, bo ja też jestem programistą, aczkolwiek nie w Delphi.

MaReK - Sro Wrz 27, 2017 15:35

To jakaś dziwna akcja. Chyba, że było podejrzenie o materiały pedofiliskie. Generalnie panowie z BSA potrafią się najpierw zaanonsować i to tylko jak jest podejrzenie lub doniesienie o fakcie używania nielegalnego oprogramowania. Głównie biurowe i operacyjne. Wtedy przychodzą i sprawdzają komputery pod kątem nielegalnego oprogramowania. Jeśli takie znajdą, faktycznie komputery są zabierane. To tak w skrócie ;)

A wracając do meritum. Moc podniesiesz sobie z CDT do CDTi programem. Ja bym jednak najpierw polecał przeskanować auto pod kątem błędów, naprawić ew. usterki zwłaszcza w silniku. Na koniec sprawdziłbym wskazania (czujniki, wtryski, etc.). Potem można kombinować z mocą.

Co do poduszek. Można szukać wszystkiego, ale szybciej będzie otrzymać raport z programu.

Pozdrawiam,

manuel - Sro Wrz 27, 2017 15:39

Dzięki za odpowiedzi, dobrze wiedzieć ;)
krzyszp - Sro Wrz 27, 2017 16:31

Dzisiaj planuję się podczepić z laptopem, odczytać i spisać co się da z samochodu.
Później postaram się to zanalizować, zależnie od tego, co wykaże odczyt.

Na co głównie zwrócić uwagę?

dzelo23 - Sro Wrz 27, 2017 16:49

krzyszp napisał/a:
Na co głównie zwrócić uwagę?

Na wszystko :D
Najpierw wykasuj błędy, przejedź się i przeskanuj jeszcze raz auto.

krzyszp - Sro Wrz 27, 2017 23:06

Wreszcie się udało...

Dla potomności - jeżeli ktoś próbuje na laptopie z Linuksem, to proponuję użyć VirtaulBox'a, pod wine niestety nie wykrywa COM'a (pomimo podlinkowania), podejrzewam, że to kwestia sterowników.
Na części dystrybucji może być konieczne wywalenie usługi brltty - blokuje ona utworzenie /dev/ttyUSB

Co do samego badania, to chętnie wyślę plik raportu skanu auta do kogoś mądrzejszego ;)
Natomiast niestety nie udało się skasować błędów SRS, choć w sumie są to głównie błędy typu "resistantion to low"...

Dodatkowo zgrałem też raport silnika oraz ECU, SRS i IPK.

Czy wgrywanie nowej mapy silnika trwa tyle samo, co zgranie kompletnego raportu? Czy też zmieniane są tylko poszczególne wartości?

manuel - Sro Wrz 27, 2017 23:10

Jeśli nie chcą się skasować to znaczy że usterka nadal występuje.
MD - Czw Wrz 28, 2017 01:43

krzyszp, a sprawdziłeś w pierwszej kolejności wtyczki pod fotelem (żółte i niebieskie, każda 2 piny). Po latach wyrabiają się, przez co tracą połączenie. Początkowo błąd poduszek zwalczałem pryskając w nie kontaktem, ale było to wyłącznie przedłużanie agonii. Ostatecznie obciąłem je i zamieniłem na pozłacane, izolowane konektory z przedłużką przewodów. Nic się już nie świeci. :)
krzyszp - Czw Wrz 28, 2017 02:14

Nie sprawdzałem jeszcze, ale jutro na pewno się tym zajmę.
Generalnie, zrobiłem tylko próby czy mi pójdzie Toaf przez wirtualkę i czy prawidłowo się komunikuje...

Zapomniałem jeszcze dodać, że w VB trzeba dodać port COM w ustawieniu maszyny wirtualnej ze ścieżką do /dev/ttyUSB0

MaReK - Czw Wrz 28, 2017 08:11

krzyszp napisał/a:
Natomiast niestety nie udało się skasować błędów SRS, choć w sumie są to głównie błędy typu "resistantion to low"...

Podaj pełny log z błędów. Jeśli rezystancja jest zbyt mała, to pewnie się rozłączyła wtyczka. Pozostaje tylko pytanie gdzie, bo tego nie napisałeś ;)

Użyj funkcji na forum [ code ] [/ code ] i wstaw tam co za błędy otrzymałeś w danych sterownikach/modułach.

krzyszp - Czw Wrz 28, 2017 13:59

Rezultat całego skanu:
Kod:
TOAF - Rover 75/MG ZT tool - 0.5.00.51 - Version : 0.5.00.51 - Scan car

TOAF - Rover 75/MG ZT tool - 0.5.00.51 - Version : 0.5.00.51 - Scan car
IKE :
    ID : YAC112392 , HW : 04  SW : 10  CI : 03 
    VIN : 2D244845
    Odometer : 265338 km
    Errors : 4
    BF - IKE-EEPROM error, coding incorrect/incomplete   
    F6 - Unknown error   
    F7 - Unknown error   
    F8 - Unknown error   
    ZCS :
    GM : 73220121-5
    SA : 212240C08100040A-W
    VN : 0010000021-D
EWS :
    ID : 88387448 , HW : 03  SW : 06  CI : 81 
    VIN : SARRJSTHP2D221511
    Odometer : 265094km
    Errors : 0
    ZCS :
    GM : 73210223-7
    SA : 610144C08700040A-B
    VN : 0010000023-F
BCU :
    ID : YWC000760 , HW : 12  SW : 31  CI : 04 
    VIN : SARRJSTHP2D221511
    Odometer : ---
    Errors : 0
LCM :
    ID : YWC105020 , HW : 08  SW : 13  CI : 28 
    VIN : 2D221511
    Odometer : 171800 km
    Errors : 0
SRS :
    ID : YWC107090 , HW : 08  SW : 25  CI : 02 
    VIN :
    Odometer : ---
    Errors : 0
ABS/ASC :
    ID : SRB101165 , HW : 51  SW : 01  CI : 01 
    VIN : ---
    Odometer : ---
    Errors : 1
    3B - CAN messageerror DMER1   
ATC :
    ID : --- , HW : ---  SW : 33  CI : --- 
    VIN : ---
    Odometer : ---
    Errors : 2
    21 - Left solar sensor   
    22 - Right solar sensor   


Wyniki SRS i IPK mają pliki z rozszerzeniem .toaf, natomiast kompletny ECU to również plik binarny.

MaReK - Czw Wrz 28, 2017 14:06

Ja tu nie widzę błędu w SRS :)
Widzę natomiast, że już jakiś chiptuning się chyba odbył bo rozpięło CAN w ABS.
Skasuj błędy teraz i po tygodniu sprawdź ponownie ;)

manuel - Czw Wrz 28, 2017 15:49

Dziwna sprawa że w module świateł masz przebieg 171 a w liczniku 265 tys km. Gdyby było na odwrót to wiadomo o co chodzi ale w tę stronę ?
krzyszp - Czw Wrz 28, 2017 15:57

manuel napisał/a:
Dziwna sprawa że w module świateł masz przebieg 171 a w liczniku 265 tys km. Gdyby było na odwrót to wiadomo o co chodzi ale w tę stronę ?


Zakładam, że ktoś wymieniał moduł świateł - może po jakimś crashu?

Gdzieś mi nawet mignął przebieg 655360km, ale coś mi się to kojarzy z liczbą 65536, która jest po prostu krotnością 8 :)

Dzisiaj zajrzałem do tych przewodów od SRS pod fotelem, pogrzebałem, poruszałem, ale niestety nie znikła kontrolka z tablicy.
Niestety, takie grzebanie przy chodniku to jest g. warte, po niedzieli wjadę na warsztat do znajomego to rozejrzę się porządniej.

Generalnie, muszę sobie z tego wątku pospisywać co ważniejsze rzeczy do sprawdzenia i zapisania, a zaraz zrzucę screenshoty z laptopa tego, co zwróciło moją uwagę.

MarcinLitwa - Czw Wrz 28, 2017 17:00

Ja poradziłem w ten sposób że w Toafie przestawiłem w module SRS/kodowanie/inne "kontrolka sygnalizacyjna" na nieaktywne i jak ręką odjął :mrgreen: [/quote]
manuel - Czw Wrz 28, 2017 17:12

Zbyt wysoka rezystancja - czyli brak połączenia, może po prostu nie masz poduszek :D ?
Teoria spiskowa: auto uderzone lewym bokiem - stąd błędy, ale żeby aż tak mocno że moduł świateł rozwaliło :D ?
(ps. LCM mieści się w panelu którym włączasz światła, pod przyciskami wgłąb auta )

Z drugiej strony nie takie cuda ludzie robią :twisted:

[ Dodano: Czw Wrz 28, 2017 18:12 ]
MarcinLitwa napisał/a:
Ja poradziłem w ten sposób że w Toafie przestawiłem w module SRS/kodowanie/inne "kontrolka sygnalizacyjna" na nieaktywne i jak ręką odjął :mrgreen:
[/quote]

Ale zdajesz sobie sprawę że dany obwód nie zadziała gdy będzie potrzebny ?

MD - Czw Wrz 28, 2017 18:22

MarcinLitwa, to jest równie januszowe jak nawalenie sylikonu pod kontrolkę. Wykazałeś się po prostu odrobiną dodatkowej finezji. :P

krzyszp, u mnie też nie zawsze pomagało pomerdanie kostkami, dlatego uciąłem je, a potem założyłem konektory. Równie dobrze możesz polutować, skręcić na chwilę i zaizolować - cokolwiek. Grunt to wykluczyć błąd połączenia pod fotelem.

Jeżeli okazałoby się, że zapewne nie ma poduszki, to może zamiast rozebrać fotel, warto byłoby zewrzeć przewody pod fotelem opornikiem? Kontrolka gaśnie - brak poduszek. Świeci się dalej - przerwa na obwodzie gdzieś w stronę modułu.

nanab - Czw Wrz 28, 2017 18:46

Wysoka rezystancja to moze być preovlem e stykiem, w oplach z ok 2000r to norma że poduszka powinna miec ok 4,7ohm, a przez słaby kontakt jest np 6ohm i błąd już się pokazuje. Ludzie zwykle lutowali na stałe, bo konektory zbędne-fotel średnio raz na 15 lat się wyjmuje.
manuel napisał/a:
Ale zdajesz sobie sprawę że dany obwód nie zadziała gdy będzie potrzebny ?

A kogo to obchodzi, ważne żeby samochód się sprzedał jako igła :P

krzyszp - Czw Wrz 28, 2017 18:57

To jeszcze jedno pytanko odnośnie konektorów... Znajomy mi podpowiedział, żeby grzebać tam przy odłączonej klemie "na wszelki wypadek". Prawda to, czy legenda miejska?
sash997 - Czw Wrz 28, 2017 19:22

że niby co? aby grzebać pod fotelem należy odłączyć klime?? chyba tylko aby ręce nie marzły jak masz nadmuch na nogi :mrgreen: poza tym kto przy tym grzebie na włączonym zapłonie?
krzyszp - Czw Wrz 28, 2017 21:02

Klemę, nie klimę :)

Generalnie, znajomemu chodziło o to, że są jakieś modele aut, które nawet bez kluczyka wsadzonego mają czujniki poduszek pod zasilaniem i mogą podczas zmian napięcia/przepięcia wystrzelić, względnie komputer zgłupieje :)

sash997 - Czw Wrz 28, 2017 21:28

aaa sory troche zmęczony już i słabo czytam :D ja nigdy kostek pod fotelami nie kompinowałem na odłączonej klemie, zawsze tylko na wyłączonym zapłonie, na włączonym zapłonie też pare razy rozpinałem i podpinałem te kostki i nic nie wybuchło
christopher7 - Pią Wrz 29, 2017 05:51

Chyba jeszcze nie było udokumentowanego przypadku żeby komuś w Roverze 75 odpaliło poduszkę przy ruszaniu wtyczek pod fotelem.
No ale ktoś musi być pierwszy :mrgreen:

W każdym razie w instrukcji serwisowej o ile dobrze pamiętam polecenie odłączenia zasilania przy zabawach z SRS było...

MarcinLitwa - Pią Wrz 29, 2017 06:01

Wszystkim wieszającym na mnie psy proponuję sprawdzić, po ogarnięciu oczywiście wszystkich połączeń elektrycznych układu SRS, co stanie się gdy ustawi się ową "kontrolkę" w pozycję aktywny - podejrzewam że zdziwienia nie będzie końca. Przynajmniej u mnie tak było: zero błędów - kontrolka świeci. Teraz kontrolka zaświeca tylko gdy wymuszam błąd np.. rozepnę którąś z wtyczek pod fotelem.
Zakładam więc że działa, jak powinno a jeżdżę ostrożnie żeby nie musiało nie zadziałać :mad:

sknerko - Pią Wrz 29, 2017 07:54

Nie jestem pewien ale chyba MaRkowi wywaliła poducha podczas grzebania pod fotelem. Jak nie jemu to komuś innemu ale pamiętam, dawno temu opisany na forum taki przypadek
christopher7 - Pią Wrz 29, 2017 08:23

sknerko, załączyłbyś linka do tego przypadku ewentualnie prośba do MaReK o potwierdzenie&opis sytuacji kiedy wypaliła?
Osobiście zazwyczaj odłączam aku i czekam te parę minut. Nawet jak przy 99 razach nic się nie stanie, to jak ktoś ma pecha to będzie tym 1 przypadkiem. Trochę jak z bronią która czasem sama potrafi wypalić. Pomijając ewentualne obrażenia, ponowne obszycie fotela jest dosyć uciążliwe :mrgreen:

sknerko - Pią Wrz 29, 2017 08:47

Kurka chłopie gdzie ja ci to teraz znajdę, w robocie jestem i nie bardzo mam czas szukać po forum

[ Dodano: Pią Wrz 29, 2017 09:47 ]
w każdym razie to dawno było

christopher7 - Pią Wrz 29, 2017 12:08

sknerko, nie mówię że teraz i na wczoraj. Ale jakby ci się przypomniało to fajnie jak byś wkleił linka tutaj. Temat mnie zainteresował :mrgreen:
Tak w ogólne to chodzą po tej planecie przedstawiciele gatunku homo ?sapiens startujący do nagrody Darwina którzy podpinają specjalnie bateryjkę do airbaga zapewne w celach experymentalnych...
Np. tutaj:
Darwin Winners1
Darwin Winners2
Darwin Winners3

P.S. Oczywiście nie polecam :lol:

nanab - Pią Wrz 29, 2017 13:11

krzyszp napisał/a:
Klemę, nie klimę :)

Generalnie, znajomemu chodziło o to, że są jakieś modele aut, które nawet bez kluczyka wsadzonego mają czujniki poduszek pod zasilaniem i mogą podczas zmian napięcia/przepięcia wystrzelić, względnie komputer zgłupieje :)

We fotelu nie masz żadnych czujników.

christopher7 - Pią Wrz 29, 2017 13:38

W fotelu czujników nie ma. Za to pod fotelami/pod wykładziną są czujniki uderzeń bocznych. Lepiej nimi też się nie bawić pod zasilaniem :wink:
sash997 - Pią Wrz 29, 2017 20:38

Odpalałem ta poduszkę z fotela i jest niezły huk i smród
krzyszp - Sob Wrz 30, 2017 03:24

Panowie - nie wytrzymałem :)

Siadłem dzisiaj z Toaf'em, na live sprawdziłem wtryski (wygląda, że wporzo), żadnych konkretniejszych usterek nie napotkałem, więc...
Poszedł chip na CDT 136 :)

Operacja się udała, pacjent żyje, auto dostało solidnego kopa :)

Dodatkowo, w "bonusie" zasięg auta wskazuje mi już w kilometrach (dotąd miałem w milach), sam ustawiłem jeszcze prędkościomierz na wyświetlaczu.

Jedynie SRS nadal mam, ale tym będę mógł się zająć dopiero po weekendzie :)

Oczywiście, bez przebojów się nie odbyło:

1. Próba. Toaf zawisł na jakiś 90% (jak trzeba, podrzucę screena).
2. Próba. Błędnie wybrana mapa dla silnika bez CC, brak możliwości odpalenia, wielki trójkąt na wyświetlaczu.
3. Próba - wszystko ok, gra i buczy :)

WIELKI SZACUN dla chłopaków od softu!!! Jak będzie okazja, to oprócz szacunu i flaszeczka się znajdzie :) [/u]

[ Dodano: Sob Wrz 30, 2017 04:24 ]
Panowie, jako, że nie wiem, czy będzie okazja to chciałem przekazać skromną darowiznę dla twórców softu... I mały dings :)
Auto kupiłem na tablicach Opolskich, które za tydzień się zmienią, więc nie przywiązuję do nich żadnej wagi. Oczywiście, to żadna fatyga przejść się do auta, ale nie o to chodzi, dajcie pozycję "bez tablic" - ot, dla takich jak ja, co chcą chłopakom dać na przysłowiową flaszkę :)

marcin.misek - Sob Wrz 30, 2017 10:26

krzyszp napisał/a:
(jak trzeba, podrzucę screena).

wyslij
krzyszp napisał/a:
2. Próba. Błędnie wybrana mapa dla silnika bez CC, brak możliwości odpalenia, wielki trójkąt na wyświetlaczu.

To taki psikus dla osob ktore nie czytają ;]
krzyszp napisał/a:
3. Próba - wszystko ok, gra i buczy

Bo do 3 razy sztuka :)
krzyszp napisał/a:
dajcie pozycję "bez tablic"

ale.. gdzie nie ma takiej opcji ?

MaReK - Sob Wrz 30, 2017 13:29

Te screeny z poduszek na poprzedniej stronie, to mi trochę trącają ugnitym czujnikiem uderzeniowym, bocznym (pod wykładziną). Nigdy nie miałem przypadku żeby mi poducha wywaliła przy grzebaniu w kostkach. Upieram się, że to nawet niemożliwe, chyba że ktoś zapodał napięcie na przewody od poduchy.
krzyszp - Sob Wrz 30, 2017 16:28

Mała dotacja poszła, na zdrowie :)

Screena z błędem później puszczę.

christopher7 - Pon Paź 02, 2017 07:17

sash997 napisał/a:
Odpalałem ta poduszkę z fotela i jest niezły huk i smród

:ok2:

Rovelove - Pon Sty 29, 2018 14:25

MaReK napisał/a:
Ja tu nie widzę błędu w SRS :)
Widzę natomiast, że już jakiś chiptuning się chyba odbył bo rozpięło CAN w ABS.
Skasuj błędy teraz i po tygodniu sprawdź ponownie ;)


Mam błąd w ABS SRB101165 - stwierdziłeś że rozpięto CAN w ABS - tak dla laika jak to usunąć czyli żeby było dobrze.

marcin.misek - Pon Sty 29, 2018 21:09

Rovelove napisał/a:
Mam błąd w ABS SRB101165 - stwierdziłeś że rozpięto CAN w ABS - tak dla laika jak to usunąć czyli żeby było dobrze.

A dziala wszystko jak nalezy ? Jesli tak, to nie przejmuj sie tym. Mi tez czasami lapie blad can'a i nie wiem dlaczego a wszystko dziala jak nalezy.