|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] toaf chip tuning oraz airbag
krzyszp - Wto Wrz 26, 2017 15:41 Temat postu: [R75] toaf chip tuning oraz airbag Witam,
Od niedawna jestem (jeszcze) szczęśliwym nabywcą Roverka, no i oczywiście od razu chcę pogrzebać toaf'em i o ile to możliwe, zrobić mu chip tuning.
Odpowiedni kabelek już do mnie jedzie, toaf ściągnięty i czeka na moment, gdy pod ręką będę miał laptopa z Windowsem (niestety, mam na laptopie tylko Linuksa).
No i generalnie, zanim zasiądę do operacji mam pytanie - do kogo się zwrócić w sprawie "wkładu" do chip tuninu? Jaką kwotę potrzebuję wyasygnować?
I pytanie dodatkowe - od kupna mam informację o awarii poduszki, niestety nie mam wiedzy, czy faktycznie jest uszkodzona (użyta?), czy to tylko jakaś popierdółka... Jak można to sprawdzić?
dzelo23 - Wto Wrz 26, 2017 17:16
Poduszki sprawdzisz Toafem, najczęściej winne są kostki pod siedzeniami (brak styku). Wsadź łapki pod fotele, rozłącz i złącz niebieskie kostki, może pomoże.
Co do chipa to bez opłaty można podnieść, jest opcja w toafie a jeżeli to za mało to kontaktuj się z MaRkIeM wszechomogącym https://forum.roverki.eu/profile.php?mode=viewprofile&u=2649
krzyszp - Wto Wrz 26, 2017 19:21
Dzięki wielkie za info
Walczę jeszcze z Wine pod LMDE, to przy okazji dam znać, czy pójdzie grzecznie (jak nie, to poczekam na kompa z windą)
marcin.misek - Wto Wrz 26, 2017 20:44
krzyszp napisał/a: | jak nie, to poczekam na kompa z windą |
a nie prosciej VirtualBox ? ( przynajmniej z tego co pamietam, tak dzialalo to pod Linuxem )
krzyszp - Wto Wrz 26, 2017 21:04
marcin.misek napisał/a: | krzyszp napisał/a: | jak nie, to poczekam na kompa z windą |
a nie prosciej VirtualBox ? ( przynajmniej z tego co pamietam, tak dzialalo to pod Linuxem ) |
Było by lepiej, ale po pierwsze nie mam wolnej licencji na Win (a nie chcę piratów - już raz miałem wizytę "smutnych panów i zabrane kompy, na szczęście zgodnie z faktami nic nie znaleziono), a po drugie - ten laptop raczej "biednie" by ciągnął Win na wirtualce...
Edit:
Właśnie zdałem sobie sprawę, że ten laptop ma licencję na Win7 64bit, tylko zainstalowałem tam Linuksa, bo działa znacznie sprawniej
manuel - Sro Wrz 27, 2017 12:07
Sorry za offtop ale jak dokładnie wyglądała wizyta smutnych panów ? Kto to dokładnie był ?
krzyszp - Sro Wrz 27, 2017 13:29
manuel napisał/a: | Sorry za offtop ale jak dokładnie wyglądała wizyta smutnych panów ? Kto to dokładnie był ? |
Tradycyjnie, pukanie o 6 rano do drzwi, po otwarciu jeden z trzech gentelmanów pokazał nakaz zajęcia komputerów. Zapytali się, czy wydam sam, czy mają to zrobić na siłę (ale w bardzo grzecznej formie to pytanie było). Zabrali dwie stacjonarki i wspomnianego laptopa.
Dowiedziałem się, że mam dwa wyjścia: przyjść osobiście za kilka dni i rzeczoznawca przy mnie sprawdzi dyski w komputerach lub pojadą kompy do laboratorium i będzie to trwało miesiącami. Wybrałem oczywiście pierwsze wyjście i po ok. tygodniu dostałem telefon że są gotowi.
Kilka godzin szperania po dyskach za pomocą specjalnego urządzenia i dostałem sprzęt z powrotem.
manuel - Sro Wrz 27, 2017 14:18
A co to za "służby" ? Policja ?
Szukali na pałę czy konkretnego oprogramowania ?
Myślisz że ktoś się podjebał czy po prostu wyrywkowo padło na Ciebie ?
krzyszp - Sro Wrz 27, 2017 14:37
Tak, to była Policja, a szukali Embercadero RAD Studio, które rzekomo ściągnąłem rok wcześniej z jakiejś strony z torrentami.. Tylko, że rok wcześniej ja nie mieszkałem pod tym adresem (a w tym mieszkaniu ktoś miał ten adres IP wtedy).
W sumie, to nieporozumienie i w dodatku zbieg okoliczności, bo ja też jestem programistą, aczkolwiek nie w Delphi.
MaReK - Sro Wrz 27, 2017 15:35
To jakaś dziwna akcja. Chyba, że było podejrzenie o materiały pedofiliskie. Generalnie panowie z BSA potrafią się najpierw zaanonsować i to tylko jak jest podejrzenie lub doniesienie o fakcie używania nielegalnego oprogramowania. Głównie biurowe i operacyjne. Wtedy przychodzą i sprawdzają komputery pod kątem nielegalnego oprogramowania. Jeśli takie znajdą, faktycznie komputery są zabierane. To tak w skrócie
A wracając do meritum. Moc podniesiesz sobie z CDT do CDTi programem. Ja bym jednak najpierw polecał przeskanować auto pod kątem błędów, naprawić ew. usterki zwłaszcza w silniku. Na koniec sprawdziłbym wskazania (czujniki, wtryski, etc.). Potem można kombinować z mocą.
Co do poduszek. Można szukać wszystkiego, ale szybciej będzie otrzymać raport z programu.
Pozdrawiam,
manuel - Sro Wrz 27, 2017 15:39
Dzięki za odpowiedzi, dobrze wiedzieć
krzyszp - Sro Wrz 27, 2017 16:31
Dzisiaj planuję się podczepić z laptopem, odczytać i spisać co się da z samochodu.
Później postaram się to zanalizować, zależnie od tego, co wykaże odczyt.
Na co głównie zwrócić uwagę?
dzelo23 - Sro Wrz 27, 2017 16:49
krzyszp napisał/a: | Na co głównie zwrócić uwagę? |
Na wszystko
Najpierw wykasuj błędy, przejedź się i przeskanuj jeszcze raz auto.
krzyszp - Sro Wrz 27, 2017 23:06
Wreszcie się udało...
Dla potomności - jeżeli ktoś próbuje na laptopie z Linuksem, to proponuję użyć VirtaulBox'a, pod wine niestety nie wykrywa COM'a (pomimo podlinkowania), podejrzewam, że to kwestia sterowników.
Na części dystrybucji może być konieczne wywalenie usługi brltty - blokuje ona utworzenie /dev/ttyUSB
Co do samego badania, to chętnie wyślę plik raportu skanu auta do kogoś mądrzejszego
Natomiast niestety nie udało się skasować błędów SRS, choć w sumie są to głównie błędy typu "resistantion to low"...
Dodatkowo zgrałem też raport silnika oraz ECU, SRS i IPK.
Czy wgrywanie nowej mapy silnika trwa tyle samo, co zgranie kompletnego raportu? Czy też zmieniane są tylko poszczególne wartości?
manuel - Sro Wrz 27, 2017 23:10
Jeśli nie chcą się skasować to znaczy że usterka nadal występuje.
MD - Czw Wrz 28, 2017 01:43
krzyszp, a sprawdziłeś w pierwszej kolejności wtyczki pod fotelem (żółte i niebieskie, każda 2 piny). Po latach wyrabiają się, przez co tracą połączenie. Początkowo błąd poduszek zwalczałem pryskając w nie kontaktem, ale było to wyłącznie przedłużanie agonii. Ostatecznie obciąłem je i zamieniłem na pozłacane, izolowane konektory z przedłużką przewodów. Nic się już nie świeci.
krzyszp - Czw Wrz 28, 2017 02:14
Nie sprawdzałem jeszcze, ale jutro na pewno się tym zajmę.
Generalnie, zrobiłem tylko próby czy mi pójdzie Toaf przez wirtualkę i czy prawidłowo się komunikuje...
Zapomniałem jeszcze dodać, że w VB trzeba dodać port COM w ustawieniu maszyny wirtualnej ze ścieżką do /dev/ttyUSB0
MaReK - Czw Wrz 28, 2017 08:11
krzyszp napisał/a: | Natomiast niestety nie udało się skasować błędów SRS, choć w sumie są to głównie błędy typu "resistantion to low"... |
Podaj pełny log z błędów. Jeśli rezystancja jest zbyt mała, to pewnie się rozłączyła wtyczka. Pozostaje tylko pytanie gdzie, bo tego nie napisałeś
Użyj funkcji na forum [ code ] [/ code ] i wstaw tam co za błędy otrzymałeś w danych sterownikach/modułach.
krzyszp - Czw Wrz 28, 2017 13:59
Rezultat całego skanu:
Kod: | TOAF - Rover 75/MG ZT tool - 0.5.00.51 - Version : 0.5.00.51 - Scan car
TOAF - Rover 75/MG ZT tool - 0.5.00.51 - Version : 0.5.00.51 - Scan car
IKE :
ID : YAC112392 , HW : 04 SW : 10 CI : 03
VIN : 2D244845
Odometer : 265338 km
Errors : 4
BF - IKE-EEPROM error, coding incorrect/incomplete
F6 - Unknown error
F7 - Unknown error
F8 - Unknown error
ZCS :
GM : 73220121-5
SA : 212240C08100040A-W
VN : 0010000021-D
EWS :
ID : 88387448 , HW : 03 SW : 06 CI : 81
VIN : SARRJSTHP2D221511
Odometer : 265094km
Errors : 0
ZCS :
GM : 73210223-7
SA : 610144C08700040A-B
VN : 0010000023-F
BCU :
ID : YWC000760 , HW : 12 SW : 31 CI : 04
VIN : SARRJSTHP2D221511
Odometer : ---
Errors : 0
LCM :
ID : YWC105020 , HW : 08 SW : 13 CI : 28
VIN : 2D221511
Odometer : 171800 km
Errors : 0
SRS :
ID : YWC107090 , HW : 08 SW : 25 CI : 02
VIN :
Odometer : ---
Errors : 0
ABS/ASC :
ID : SRB101165 , HW : 51 SW : 01 CI : 01
VIN : ---
Odometer : ---
Errors : 1
3B - CAN messageerror DMER1
ATC :
ID : --- , HW : --- SW : 33 CI : ---
VIN : ---
Odometer : ---
Errors : 2
21 - Left solar sensor
22 - Right solar sensor
|
Wyniki SRS i IPK mają pliki z rozszerzeniem .toaf, natomiast kompletny ECU to również plik binarny.
MaReK - Czw Wrz 28, 2017 14:06
Ja tu nie widzę błędu w SRS
Widzę natomiast, że już jakiś chiptuning się chyba odbył bo rozpięło CAN w ABS.
Skasuj błędy teraz i po tygodniu sprawdź ponownie
manuel - Czw Wrz 28, 2017 15:49
Dziwna sprawa że w module świateł masz przebieg 171 a w liczniku 265 tys km. Gdyby było na odwrót to wiadomo o co chodzi ale w tę stronę ?
krzyszp - Czw Wrz 28, 2017 15:57
manuel napisał/a: | Dziwna sprawa że w module świateł masz przebieg 171 a w liczniku 265 tys km. Gdyby było na odwrót to wiadomo o co chodzi ale w tę stronę ? |
Zakładam, że ktoś wymieniał moduł świateł - może po jakimś crashu?
Gdzieś mi nawet mignął przebieg 655360km, ale coś mi się to kojarzy z liczbą 65536, która jest po prostu krotnością 8
Dzisiaj zajrzałem do tych przewodów od SRS pod fotelem, pogrzebałem, poruszałem, ale niestety nie znikła kontrolka z tablicy.
Niestety, takie grzebanie przy chodniku to jest g. warte, po niedzieli wjadę na warsztat do znajomego to rozejrzę się porządniej.
Generalnie, muszę sobie z tego wątku pospisywać co ważniejsze rzeczy do sprawdzenia i zapisania, a zaraz zrzucę screenshoty z laptopa tego, co zwróciło moją uwagę.
MarcinLitwa - Czw Wrz 28, 2017 17:00
Ja poradziłem w ten sposób że w Toafie przestawiłem w module SRS/kodowanie/inne "kontrolka sygnalizacyjna" na nieaktywne i jak ręką odjął [/quote]
manuel - Czw Wrz 28, 2017 17:12
Zbyt wysoka rezystancja - czyli brak połączenia, może po prostu nie masz poduszek ?
Teoria spiskowa: auto uderzone lewym bokiem - stąd błędy, ale żeby aż tak mocno że moduł świateł rozwaliło ?
(ps. LCM mieści się w panelu którym włączasz światła, pod przyciskami wgłąb auta )
Z drugiej strony nie takie cuda ludzie robią
[ Dodano: Czw Wrz 28, 2017 18:12 ]
MarcinLitwa napisał/a: | Ja poradziłem w ten sposób że w Toafie przestawiłem w module SRS/kodowanie/inne "kontrolka sygnalizacyjna" na nieaktywne i jak ręką odjął | [/quote]
Ale zdajesz sobie sprawę że dany obwód nie zadziała gdy będzie potrzebny ?
MD - Czw Wrz 28, 2017 18:22
MarcinLitwa, to jest równie januszowe jak nawalenie sylikonu pod kontrolkę. Wykazałeś się po prostu odrobiną dodatkowej finezji.
krzyszp, u mnie też nie zawsze pomagało pomerdanie kostkami, dlatego uciąłem je, a potem założyłem konektory. Równie dobrze możesz polutować, skręcić na chwilę i zaizolować - cokolwiek. Grunt to wykluczyć błąd połączenia pod fotelem.
Jeżeli okazałoby się, że zapewne nie ma poduszki, to może zamiast rozebrać fotel, warto byłoby zewrzeć przewody pod fotelem opornikiem? Kontrolka gaśnie - brak poduszek. Świeci się dalej - przerwa na obwodzie gdzieś w stronę modułu.
nanab - Czw Wrz 28, 2017 18:46
Wysoka rezystancja to moze być preovlem e stykiem, w oplach z ok 2000r to norma że poduszka powinna miec ok 4,7ohm, a przez słaby kontakt jest np 6ohm i błąd już się pokazuje. Ludzie zwykle lutowali na stałe, bo konektory zbędne-fotel średnio raz na 15 lat się wyjmuje.
manuel napisał/a: | Ale zdajesz sobie sprawę że dany obwód nie zadziała gdy będzie potrzebny ?
|
A kogo to obchodzi, ważne żeby samochód się sprzedał jako igła
krzyszp - Czw Wrz 28, 2017 18:57
To jeszcze jedno pytanko odnośnie konektorów... Znajomy mi podpowiedział, żeby grzebać tam przy odłączonej klemie "na wszelki wypadek". Prawda to, czy legenda miejska?
sash997 - Czw Wrz 28, 2017 19:22
że niby co? aby grzebać pod fotelem należy odłączyć klime?? chyba tylko aby ręce nie marzły jak masz nadmuch na nogi poza tym kto przy tym grzebie na włączonym zapłonie?
krzyszp - Czw Wrz 28, 2017 21:02
Klemę, nie klimę
Generalnie, znajomemu chodziło o to, że są jakieś modele aut, które nawet bez kluczyka wsadzonego mają czujniki poduszek pod zasilaniem i mogą podczas zmian napięcia/przepięcia wystrzelić, względnie komputer zgłupieje
sash997 - Czw Wrz 28, 2017 21:28
aaa sory troche zmęczony już i słabo czytam ja nigdy kostek pod fotelami nie kompinowałem na odłączonej klemie, zawsze tylko na wyłączonym zapłonie, na włączonym zapłonie też pare razy rozpinałem i podpinałem te kostki i nic nie wybuchło
christopher7 - Pią Wrz 29, 2017 05:51
Chyba jeszcze nie było udokumentowanego przypadku żeby komuś w Roverze 75 odpaliło poduszkę przy ruszaniu wtyczek pod fotelem.
No ale ktoś musi być pierwszy
W każdym razie w instrukcji serwisowej o ile dobrze pamiętam polecenie odłączenia zasilania przy zabawach z SRS było...
MarcinLitwa - Pią Wrz 29, 2017 06:01
Wszystkim wieszającym na mnie psy proponuję sprawdzić, po ogarnięciu oczywiście wszystkich połączeń elektrycznych układu SRS, co stanie się gdy ustawi się ową "kontrolkę" w pozycję aktywny - podejrzewam że zdziwienia nie będzie końca. Przynajmniej u mnie tak było: zero błędów - kontrolka świeci. Teraz kontrolka zaświeca tylko gdy wymuszam błąd np.. rozepnę którąś z wtyczek pod fotelem.
Zakładam więc że działa, jak powinno a jeżdżę ostrożnie żeby nie musiało nie zadziałać
sknerko - Pią Wrz 29, 2017 07:54
Nie jestem pewien ale chyba MaRkowi wywaliła poducha podczas grzebania pod fotelem. Jak nie jemu to komuś innemu ale pamiętam, dawno temu opisany na forum taki przypadek
christopher7 - Pią Wrz 29, 2017 08:23
sknerko, załączyłbyś linka do tego przypadku ewentualnie prośba do MaReK o potwierdzenie&opis sytuacji kiedy wypaliła?
Osobiście zazwyczaj odłączam aku i czekam te parę minut. Nawet jak przy 99 razach nic się nie stanie, to jak ktoś ma pecha to będzie tym 1 przypadkiem. Trochę jak z bronią która czasem sama potrafi wypalić. Pomijając ewentualne obrażenia, ponowne obszycie fotela jest dosyć uciążliwe
sknerko - Pią Wrz 29, 2017 08:47
Kurka chłopie gdzie ja ci to teraz znajdę, w robocie jestem i nie bardzo mam czas szukać po forum
[ Dodano: Pią Wrz 29, 2017 09:47 ]
w każdym razie to dawno było
christopher7 - Pią Wrz 29, 2017 12:08
sknerko, nie mówię że teraz i na wczoraj. Ale jakby ci się przypomniało to fajnie jak byś wkleił linka tutaj. Temat mnie zainteresował
Tak w ogólne to chodzą po tej planecie przedstawiciele gatunku homo ?sapiens startujący do nagrody Darwina którzy podpinają specjalnie bateryjkę do airbaga zapewne w celach experymentalnych...
Np. tutaj:
Darwin Winners1
Darwin Winners2
Darwin Winners3
P.S. Oczywiście nie polecam
nanab - Pią Wrz 29, 2017 13:11
krzyszp napisał/a: | Klemę, nie klimę
Generalnie, znajomemu chodziło o to, że są jakieś modele aut, które nawet bez kluczyka wsadzonego mają czujniki poduszek pod zasilaniem i mogą podczas zmian napięcia/przepięcia wystrzelić, względnie komputer zgłupieje |
We fotelu nie masz żadnych czujników.
christopher7 - Pią Wrz 29, 2017 13:38
W fotelu czujników nie ma. Za to pod fotelami/pod wykładziną są czujniki uderzeń bocznych. Lepiej nimi też się nie bawić pod zasilaniem
sash997 - Pią Wrz 29, 2017 20:38
Odpalałem ta poduszkę z fotela i jest niezły huk i smród
krzyszp - Sob Wrz 30, 2017 03:24
Panowie - nie wytrzymałem
Siadłem dzisiaj z Toaf'em, na live sprawdziłem wtryski (wygląda, że wporzo), żadnych konkretniejszych usterek nie napotkałem, więc...
Poszedł chip na CDT 136
Operacja się udała, pacjent żyje, auto dostało solidnego kopa
Dodatkowo, w "bonusie" zasięg auta wskazuje mi już w kilometrach (dotąd miałem w milach), sam ustawiłem jeszcze prędkościomierz na wyświetlaczu.
Jedynie SRS nadal mam, ale tym będę mógł się zająć dopiero po weekendzie
Oczywiście, bez przebojów się nie odbyło:
1. Próba. Toaf zawisł na jakiś 90% (jak trzeba, podrzucę screena).
2. Próba. Błędnie wybrana mapa dla silnika bez CC, brak możliwości odpalenia, wielki trójkąt na wyświetlaczu.
3. Próba - wszystko ok, gra i buczy
WIELKI SZACUN dla chłopaków od softu!!! Jak będzie okazja, to oprócz szacunu i flaszeczka się znajdzie [/u]
[ Dodano: Sob Wrz 30, 2017 04:24 ]
Panowie, jako, że nie wiem, czy będzie okazja to chciałem przekazać skromną darowiznę dla twórców softu... I mały dings
Auto kupiłem na tablicach Opolskich, które za tydzień się zmienią, więc nie przywiązuję do nich żadnej wagi. Oczywiście, to żadna fatyga przejść się do auta, ale nie o to chodzi, dajcie pozycję "bez tablic" - ot, dla takich jak ja, co chcą chłopakom dać na przysłowiową flaszkę
marcin.misek - Sob Wrz 30, 2017 10:26
krzyszp napisał/a: | (jak trzeba, podrzucę screena). |
wyslij
krzyszp napisał/a: | 2. Próba. Błędnie wybrana mapa dla silnika bez CC, brak możliwości odpalenia, wielki trójkąt na wyświetlaczu. |
To taki psikus dla osob ktore nie czytają
krzyszp napisał/a: | 3. Próba - wszystko ok, gra i buczy |
Bo do 3 razy sztuka
krzyszp napisał/a: | dajcie pozycję "bez tablic" |
ale.. gdzie nie ma takiej opcji ?
MaReK - Sob Wrz 30, 2017 13:29
Te screeny z poduszek na poprzedniej stronie, to mi trochę trącają ugnitym czujnikiem uderzeniowym, bocznym (pod wykładziną). Nigdy nie miałem przypadku żeby mi poducha wywaliła przy grzebaniu w kostkach. Upieram się, że to nawet niemożliwe, chyba że ktoś zapodał napięcie na przewody od poduchy.
krzyszp - Sob Wrz 30, 2017 16:28
Mała dotacja poszła, na zdrowie
Screena z błędem później puszczę.
christopher7 - Pon Paź 02, 2017 07:17
sash997 napisał/a: | Odpalałem ta poduszkę z fotela i jest niezły huk i smród |
Rovelove - Pon Sty 29, 2018 14:25
MaReK napisał/a: | Ja tu nie widzę błędu w SRS
Widzę natomiast, że już jakiś chiptuning się chyba odbył bo rozpięło CAN w ABS.
Skasuj błędy teraz i po tygodniu sprawdź ponownie |
Mam błąd w ABS SRB101165 - stwierdziłeś że rozpięto CAN w ABS - tak dla laika jak to usunąć czyli żeby było dobrze.
marcin.misek - Pon Sty 29, 2018 21:09
Rovelove napisał/a: | Mam błąd w ABS SRB101165 - stwierdziłeś że rozpięto CAN w ABS - tak dla laika jak to usunąć czyli żeby było dobrze. |
A dziala wszystko jak nalezy ? Jesli tak, to nie przejmuj sie tym. Mi tez czasami lapie blad can'a i nie wiem dlaczego a wszystko dziala jak nalezy.
|
|