Zobacz temat - SOLVED [R214Si '1997] wskazówka wskaźnika temperatury
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - SOLVED [R214Si '1997] wskazówka wskaźnika temperatury

giewu - Wto Cze 19, 2007 17:23
Temat postu: SOLVED [R214Si '1997] wskazówka wskaźnika temperatury
Jak wszyscy wiemy po rozgrzaniu się silnika wskazówka wskaźnika temperatury powinna leżeć minimalnie poniżej połowy swojego wychyłu (jak na fotce nr 1).
Napiszcie mi proszę czy wychylenie wskazówki poza swoje ustalone położenie (np. do pozycji zaznaczonej czerwoną kreska na fotce nr 2) podczas gdy auto np. stoi w korku w niemiłosiernym upale jest rzeczą normalną ?... bo przyznam, że już do reszty zgłupiałem :shock:
W którymś z postów w archiwum przeczytałem, że ona nie ma prawa drgnąć, a wentylator chłodnicy załącza się zanim ona się poruszy choć z drugiej strony logika wskazuje, że jednak powinna drgnąć po to, by poinformować kierowcę o zwiększeniu się temperatury płynu chłodzącego.
I teraz moje pytanie do wszystkich użytkowników ROVERków, a w szczególności do użytkowników z takim silnikiem jak mój:
qrde ... czy ona Wam cokolwiek, kiedykolwiek pokazuje czy tylko leży w jednej pozycji ?

piter34 - Wto Cze 19, 2007 17:27

giewu napisał/a:
Napiszcie mi proszę czy wychylenie wskazówki poza swoje ustalone położenie (np. do pozycji zaznaczonej czerwoną kreska na fotce nr 2) podczas gdy auto np. stoi w korku w niemiłosiernym upale jest rzeczą normalną ?.

Nie jest rzeczą normalną.

Cytat:
W którymś z postów w archiwum przeczytałem, że ona nie ma prawa drgnąć, a wentylator chłodnicy załącza się zanim ona się poruszy choć z drugiej strony logika wskazuje, że jednak powinna drgnąć po to, by poinformować kierowcę o zwiększeniu się temperatury płynu chłodzącego.

Jeśli drga, to niezauważalnie.

7Tomi - Wto Cze 19, 2007 19:48

U mnie w korka i przy dużym upale podnosi sie poza połowe po czym załąncza sie wentylator i wskazówka powoli opada - Rover 416.
We wszystki Roverkach jakie mialem zawsze w korkach sie podnosiła do momentu włączenia wentylatora. W momencie kiedy stałem w korkach a wentylator już pracował przez dłuższy czas to nie zminiała swojej pozycji.

Lechos - Wto Cze 19, 2007 20:03

niedawno gdy jechalem do speca od wtryskow to tez mi sie podniosla za polowe, po dojezdzie do niego poprosilem aby tez to sprawdzil. Przy odbiorze sam. gosc powiedzial ze nawet za polowa skali (czyms to mierzyl czy podlaczal pod komp) plyn ma temp. okolo 90 stopni z malym hakiem wiec sie niema czym przejmowac jesli tylko tak sie dzieje w korkach i upalnych dniach.
Rozan99 - Wto Cze 19, 2007 21:08

U mnie wskazówka trzyma się zawsze na poziomie leciutko powyżej połowy i jest tak zawsze, nawet w upały. Gdy jadę w trasie to nawet nie spada poniżej połowy co wydaje się dziwne bo chłodzenie się wtedy przecież zwiększa.
Tigernp - Sro Cze 20, 2007 09:51
Temat postu: [R214 Si. 97r]
Miałem kiedyś ten sam problem. Wskazówka czasami była poniżej połowy czasami się podnosiła nawet pod czerwone pole. U mnie wadliwy był czujnik płynu chłodzącego, który nie zawsze załączał wiatrak chłodnicy. Teraz po wymianie cały czas znajduje sie ok 1-2mm pod połową wskaźnika. Oczywiście jakbyś cały czas patrzył na wskaźnik to zauważyłbyś, że czasem minimalnie wskoczy do połowy skali. Ale tak to jest w ogole nie zauważalne. Natomiast u mojego znajomego też z tym samym silnikiem, był problem z masą. Poprostu posmarował pastą przewodzącą przewody które przychodzą do pasa przedniego i problem zniknął
piter34 - Sro Cze 20, 2007 12:33

Osoby, które mają R400 mają nieco inne wskaźniki i tam rzeczywiście można zaobserwować ruchy wskaźnika.
W R200 wskaźnik nie ma prawa wskazywać więcej niż parę mm poniżej połowy.

giewu - Czw Cze 21, 2007 12:46

piter34 napisał/a:
W R200 wskaźnik nie ma prawa wskazywać więcej niż parę mm poniżej połowy.

czyli jednak dobrze doczytałem
... podpowiedzcie mi w takim razie z czego wynika wychylanie się wskazówki na moim wskaźniku (tak jak na fotce nr 2) i dopiero wtedy załączenia wentylatorów ?
1. układ odpowietrzony (nawet nie był zapowietrzony)
2. płyn w zbiorniczku w porządku (żadnych śladów oleju)
3. korek zbiorniczka zmieniony na nowy (pomimo, że stary był w porządku)
4. czujnik temperatury płynu zmieniony na nowy (pomimo, że stary był w porządku)
5. czujnik wskazówki (ten z pojedynczym przewodem) sprawny
6. żadnych śladów w spalinach (żadnego kopcenia, dymienia itp.)
7. nie ubywa płynu chłodzącego
8. olej silnikowy jak najbardziej w porządku
No i najważniejsze: dlaczego tak późno załączają mi się wentylatory? Załączają się razem zarówno ten od silnika jak i ten od klimatyzacji. W czym powinienem szukać przyczyny ?

piter34 - Czw Cze 21, 2007 13:11

giewu napisał/a:
No i najważniejsze: dlaczego tak późno załączają mi się wentylatory? Załączają się razem zarówno ten od silnika jak i ten od klimatyzacji. W czym powinienem szukać przyczyny ?

ja bym sprawdził przy jakiej temp. załączają się wentylatory.
Powinien się załączyć przy 104 st. razem z klimą (I bieg) i u Ciebie tak jest raczej...
II bieg klimy przy 112 st.

Nie sprawdziłeś termostatu.

pawpo11 - Czw Cze 21, 2007 14:54

Witam, Mam identyczny problem z tym sammy modelem. Czekam na dalsze porady
Rozan99 - Czw Cze 21, 2007 16:22

pawpo11 napisał/a:
Witam, Mam identyczny problem z tym sammy modelem. Czekam na dalsze porady

Wg mnie to nie jest żaden problem skoro woda się nie gotuje. Wskażnik jest po to wyskalowany aby pokazywał różne wartości. Raz silnik cieplejszy raz zimniejszy. Jeśli się nic nie dzieje to chyba ma tak być.

piter34 - Czw Cze 21, 2007 16:32

Rozan99 napisał/a:
Raz silnik cieplejszy raz zimniejszy. Jeśli się nic nie dzieje to chyba ma tak być.

Temperatura na wskaźniku ma być poniżej połowy. Koniec. Kropka. :cool:

banek - Czw Cze 21, 2007 16:40

u mnie jest tak że jak stoje w korku w pełnym słońcu w upalne dni to wskazówka podskoczy minimalnie powyżej połowy i dopiero rusza wentylator i wskazówka znów spada i wentylator gaśnie i .....
giewu - Czw Cze 21, 2007 17:01

a jeszcze jedno pytanie w takim razie ... czy jest możliwym, by ona wskazywała jedynie w tych "drastycznych" sytuacjach ? Dodam, że u mnie podniosła się dotychczas dwa razy:
1. w naprawdę dużym korku w wielkim słońcu
2. a drugi raz gdy ją testowałem u siebie w firmie (czyli auto rozgrzewałem na parkingu, przygazówka kilka minut tak około 3 tys. obrotów).
Natomiast wskazówka NIGDY nie podniosła mi się podczas jazdy. Po prostu wolę dmuchać na zimne (w tym przypadku na gorące ;)) .
Ostatnia rzecz jaka mi została jak napisał piter to termostat. Termostat wymieniam jutro i jeśli to nic nie pomoże to auto idzie do warsztatu :evil:

Rozan99 - Czw Cze 21, 2007 18:52

piter34 napisał/a:
Temperatura na wskaźniku ma być poniżej połowy. Koniec. Kropka

Słuchaj dlaczego wysnułeś sobie taką koncepcję?? Czy jest tak napisane w instrukcji obsługi czy instrukcji serwisowej???
Wielu użytkowników roverów, z tego co czytam, tak nie ma a więc wnioskuję że nie koniecznie wskazówka ma być poniżej połowy.

pawpo11 - Czw Cze 21, 2007 21:22

A więc tak jestem po kilku zabiegach z forum. Dziś wybrałem się w szczycie do Janek koło Warszawy z samego centrum stolicy stojąc w korku. Pierwsze co zrobiłem wyciągnąłem ten cienki wężyk co jest z lewej strony od chłodnicy (patrząc od przodu tak jak otwiera się maskę). Rezultat był nikły, fakt wentylator włączał się szybciej. Już nie było na skali ¾ tylko lekko ponad połowę. Założyłem go z powrotem.
Następny zabieg zrobiłem na parkingu. ODŁĄCZONY AKUMULATOR. Odkręciłem śrubę, która mocuje masę do przedniego pasu (patrząc ze strony otwartej maski jest po prawej stronie nad reflektorem – klucz nr 8.) Wszystkie podkładki, śrubkę, trochę lakieru wkoło otworu śruby potraktowałem nożem, papierem ściernym i odrobiną –jedno małe psiknięcie WD-40. Zakręcam wszystko odpalam 214 si 1.4 16V 1997 i co widzę (pełne obciążenie na postoju, cała elektryka włączony na maksa, obieg powietrza zamknięty bez dmuchawy, ogrzewanie na maksa, 3-4 tys.obrotów 7-10 minuti wentylator równo na 1\2 wskaźnika włącza się. Katując go dalej nic nie wzrasta.
NAGLE OLŚNIENIE zrobię to samo bez świateł i co skatowałem go i tu nic, lekko wskazówka się wychyla, może 1 milimetr i wentylator działa . Coś mnie tknęło i myślę jest Ok. przy okazji zmienię żarówki świateł przednich, kupiłem standardowe białe Philipsy. Wyciągam żarówki i co widzę MADE IN CHINA 80/100 z osadem jak by ktoś je „obrzygał” Roverka ma już około 1.5 roku i przyznaję nie zaglądałem w to miejsce. Zmieniam na standardowe Philipsy , wywalam postojówki diodowe z tyłu (też były) katuje Roverka na postoju i CO jestem w niebie jest tak jak powinno być wskazówka prawie ani drgnie.
Ufffff nareszcie ))))))))))) Może komuś to pomoże
I Love my cameleonik

AndrewS - Czw Cze 21, 2007 21:36

u nas w 214 Si kanciak wskazowka nie rusza sie, nawet gdy wlaczy sie wentylator to nie widze zmiany jej polozenia
jutro chyba bede jechal z klima do wawy wiec zobacze czy sie nie podniesie
raz mialem przypadek ze sie podniosla ok 2 miesiace temu, ale to wtedy przetarl mi sie waz i uciekl plyn
oczywiscie nie zauwazyl bym tego, tylko parownik zamarzl i nie dalo sie jechac na LPG
przy tych silnikach obowiazkowo powinien byc czujnik minimalnego poziomu plynu w zbiorniczku !!

giewu - Czw Cze 21, 2007 22:02

AndrewS napisał/a:
przy tych silnikach obowiazkowo powinien byc czujnik minimalnego poziomu plynu w zbiorniczku !!

nie wiem czy czytałeś cały ten temacik (i mój problem jednocześnie), ale u mnie z płynem jest wszystko w porządku
... z drugiej strony jak najbardziej zgadzam się z Twoim stwierdzeniem :D

piter34 - Pią Cze 22, 2007 11:32

Rozan99 napisał/a:
Słuchaj dlaczego wysnułeś sobie taką koncepcję??

Sam sobie tego z kapelusza nie wyciągnąłem.
Mam R od 2003 roku, czytam grupy dyskusyjne od 4 lat, R214 jeździłem przez prawie 3 lata...

Rozan99 napisał/a:
Czy jest tak napisane w instrukcji obsługi czy instrukcji serwisowej???

Nie. Nie jest tak napisane.

Rozan99 napisał/a:
Wielu użytkowników roverów, z tego co czytam, tak nie ma a więc wnioskuję że nie koniecznie wskazówka ma być poniżej połowy.

W serii K i modelu R200 ma być poniżej połowy.
U mnie wentylator chłodnicy włączał się, jak wskaźnik był poniżej połowy i to jest prawidłowe działanie.
W dieslach (jak Twoim) nie wiem jak jest, bo nigdy nie jeździłem.

Rozan99 - Pią Cze 22, 2007 12:00

piter34 napisał/a:
W dieslach (jak Twoim) nie wiem jak jest, bo nigdy nie jeździłem.

No i może tu jest haczyk, że w dieslach temperatura cieczy jest większa niż w benzynowych. Pozdr.

krzysiek_416 - Pią Cze 22, 2007 12:13

[R416Si 96r]. Witam panów.... Czytam posty o podobnej tematyce już od kilku tygodni. Piszecie ciekawe spostrzeżenia z autopsji. Powiedzcie mi teraz skoro tyle już przezyliście co u mnie siedzi.... Bo nie mam już sił ani ochoty.... W dodatku nikt nie może tego wykryć....
Nadmieniam że wszystko mechanicznie i elektrycznie było już sprawdzone i wymienione. Wszystko jest na pozór OK! ale....
BEZ WŁĄCZONEJ KLIMY NIE WŁĄCZY MI SIE WENTYLATOR!!!!!!!
Przy klimie wszystko jest ok..., jeśli jade bez - wentylator - w żaden sposób, anie jeden mi sie nie włączy, gotuje płyn i tyle.
O CO WIĘC CHODZI...............???????????????

piter34 - Pią Cze 22, 2007 12:16

krzysiek 416 napisał/a:
BEZ WŁĄCZONEJ KLIMY NIE WŁĄCZY MI SIE WENTYLATOR!!!!!!!

Załóż proszę nowy temat (chociaż kojarzę, że gdzieś on jest... :roll: ).
Jeśli gdzieś jest, to wskaż link

krzysiek_416 - Pią Cze 22, 2007 12:32

Sorki ale nie mogę znaleźć. W każdym razie..... napisałem co go boli. Pisałem też już wiele o tym wcześniej. Jak dotąd nici z rezaltatów. Już naprawde zabrakło koncepcji.
Zero szans............ :cry:

piter34 - Pią Cze 22, 2007 12:40

W takim razie załóż nowy wątek i opisz problem.
Pamiętaj o podaniu modelu ROVERka (w nawiasach kwadratowych) w tytule wątku.

Brt - Wto Cze 26, 2007 15:05

Rozan99 napisał/a:
No i może tu jest haczyk, że w dieslach temperatura cieczy jest większa niż w benzynowych

U mnie kręci sie w okolicach połowy wskaźnika. Kiedyś stał równiutko w połowie, teraz zazwyczaj odrobinę ponizej. Ale jak już dojdzie do swojego wskazania, to trzyma się cały czas tak samo.

giewu - Wto Cze 26, 2007 18:01

no i kontynuując tak miło rozpoczęty temacik stwierdzam co następuje:
wymieniłem termostat i ... bez zmian (doopa blada czyli) :evil:
Zasugerowany opiniami z kilku źródeł o pozycji wskaźnika, tzn. o jego NIE PODNOSZENIU SIĘ (choć nadal nie wiem na czym te twierdzenia są opierane) stwierdzam, że
teraz to już mnie tak wqr... :evil: (zaciekawił ;) ) ten błąd, że już go drania nie odpuszczę, aż nie znajdę przyczyny.
Oczywiście na bieżąco będę Was informował o kolejnych wymienianych częściach (zostały: czujnik od wskaźnika ten z pojedynczym przewodem, pompa wody, chłodnica, przekaźnik wentylatora ) jak i pracach wykonywanych przy autku. W czwartek jadę podłączyć się pod komputer, by wyeliminować jakiekolwiek błędy związane z elektryką lub elektroniką.
...cdn
-------------------------------------------------------
A teraz tak na wszelki wypadek (bo ładuję się w coraz większe koszty) wyraźne pytanie, które kieruję przede wszystkim do piter34 ;)
Piotr na czym lub na jakiej podstawie opierasz swoje stwierdzenia ?
Cytat:
Nie jest rzeczą normalną (przyp. wychylenie wskazówki)
Cytat:
W serii K i modelu R200 ma być poniżej połowy
Cytat:
Jeśli drga, to niezauważalnie
Cytat:
W R200 wskaźnik nie ma prawa wskazywać więcej niż parę mm poniżej połowy

Znalazłem w RAVE taki tekst dotyczący wskaźnika temperatury:
"The temperature gauge receives an ignition supply from fuse 1 on a G wire and
is earthed by the B wire on the instrument pack. The gauge receives a signal
from the engine coolant temperature sensor on the G/U wire. When the coolant
temperature is low, the resistance of the temperature sensor is high which
causes the gauge to indicate a cool tem perature. When the coolant
temperature is high, the resistance of the temperature sensor is low which
causes the gauge to indicate a hot temperature."

Rozan99 - Sro Cze 27, 2007 12:34

Słuchaj też się o to pytałem. Tu masz odpowiedź:

piter34 napisał/a:
Sam sobie tego z kapelusza nie wyciągnąłem.
Mam R od 2003 roku, czytam grupy dyskusyjne od 4 lat, R214 jeździłem przez prawie 3 lata...

giewu - Sro Cze 27, 2007 13:17

Cytowane przez Ciebie Rozan99 wypowiedzi Piotra opierają się jedynie na Jego własnych doświadczeniach, ewentualnie innych użytkowników biorących udział w grupach dyskusyjnych. A może Oni wszyscy mieli niedogrzane auta :twisted: ?
Dlatego oczekuję fachowej odpowiedzi najlepiej podpartej jakimś artykułem serwisowym Rovera lub czymś takim. Fragment Rave, który pogrubiłem wyraźnie mówi "aby instrument wskazał gorącą temperaturę".
Ale po pierwsze nie znam angielskiego, by przy tym tłumaczeniu nieudolnym się upierać, a po drugie nie jestem fachowcem od ROVERków stąd czekam na odpowiedź Piotra.

piter34 - Sro Cze 27, 2007 16:44

giewu napisał/a:
Fragment Rave, który pogrubiłem wyraźnie mówi "aby instrument wskazał gorącą temperaturę".

Wskaźnik wskazuje oczywiście wysoką temperaturę, jeżeli tylko taka jest rzeczywiście w układzie chłodzenia.
Ja twierdzę jedynie, że temp. w układzie chłodzenia nie powinna powodować wychylania się wskaźnika powyżej wspomnianego przeze mnie punktu.
Nie twierdzę, że NIEMOŻLIWE jest wychylenie się wskazówki ponad połowę.

To co napisałem wcześniej nie stoi w sprzeczności z cytowanym przez Ciebie fragmentem RAVEa.

Ant - Sro Cze 27, 2007 20:31

piter34 napisał/a:
giewu napisał/a:
Fragment Rave, który pogrubiłem wyraźnie mówi "aby instrument wskazał gorącą temperaturę".

[ciach]
To co napisałem wcześniej nie stoi w sprzeczności z cytowanym przez Ciebie fragmentem RAVEa.

w kwesti tłumaczeń z j.angielskiego odradzałbym polemikę z piterem :mrgreen:

giewu - Sro Cze 27, 2007 20:35

Ant wczytaj się dokładnie w ten temat, a zwłaszcza w to co ja ostatnio napisałem :mrgreen:
ze zrozumieniem czytajmy, ze zrozumieniem :twisted:

Valander_wwa - Sro Cze 27, 2007 20:39

Ant napisał/a:
piter34 napisał/a:
giewu napisał/a:
Fragment Rave, który pogrubiłem wyraźnie mówi "aby instrument wskazał gorącą temperaturę".

[ciach]
To co napisałem wcześniej nie stoi w sprzeczności z cytowanym przez Ciebie fragmentem RAVEa.

w kwesti tłumaczeń z j.angielskiego odradzałbym polemikę z piterem :mrgreen:


nie tylko w tej kwestii... w kwestii położenia tej wskazówki również. √

giewu - Sro Cze 27, 2007 20:48

no nie Panowie ... przecież qrde ja nie polemizuję, a jedynie próbuję znaleźć rozwiązanie swojego problemu
napiszę raz jeszcze :twisted: czytajmy ze zrozumieniem, ze zrozumieniem

Ant - Sro Cze 27, 2007 20:52

giewu napisał/a:
Ant wczytaj się dokładnie w ten temat, a zwłaszcza w to co ja ostatnio napisałem :mrgreen:
ze zrozumieniem czytajmy, ze zrozumieniem :twisted:

ja tylko chciałem dobitnie stwierdzić fachowość jego tłumaczeń jest w końcu profesjonalistą...
a Rave-a z pewnością zna najlepiej z nas

giewu - Sro Cze 27, 2007 20:57

Ant napisał/a:
ja tylko chciałem dobitnie stwierdzić fachowość jego tłumaczeń jest w końcu profesjonalistą...
zdążyłem już to zauważyć stąd moje pytanie skierowane było bezpośrednio do Niego i na nie wciąz oczekuję odpowiedzi :mrgreen:
piter34 - Sro Cze 27, 2007 21:06

giewu napisał/a:
zdążyłem już to zauważyć stąd moje pytanie skierowane było bezpośrednio do Niego i na nie wciąz oczekuję odpowiedzi :mrgreen:

Przecież odpowiedziałem... :???:

[ Dodano: Sro Cze 27, 2007 9:07 pm ]
Ant napisał/a:
a tylko chciałem dobitnie stwierdzić fachowość jego tłumaczeń jest w końcu profesjonalistą...
a Rave-a z pewnością zna najlepiej z nas

Dobra, dobra. Dosyć słodzenia... :mrgreen:

ja skromny człowiek jestem... :wink:

giewu - Czw Cze 28, 2007 17:40

No i czas najwyższy moi drodzy na podsumowanie tego tematu, gdyż sprawa wskaźnika temperatury płynu chłodzącego (w moim przypadku) została wyjaśniona.

Dzisiaj byłem podłączyć się pod TestBooka i diagnoza brzmi : wszystko jest w jak najlepszym porządku :mrgreen: .
Wentylatory załączyły się grzecznie przy temperaturze 102° co sam osobiście na ekranie widziałem, w tym czasie oczywiście wskazówka grzecznie wychyliła się (jak to jest pokazane na fotce nr 2) do 3/4 swojej skali.
Czyli, nie komplikując sobie zbytnio życia stwierdzam: mój wskaźnik działa jak w większości samochodów osobowych.
Przez niemal cały czas pokazuje normalną temperaturę płynu, a jej ewentualny wzrost odnotowuje wskaźnik, informując mnie, że za moment załączą się wentylatory ;) . Błąd wskaźnika może polegać na jego kalibracji, ale na to niestety nikt nie ma wpływu (to już jest tylko i wyłącznie wina producenta podzespołu). I co jeszcze ciekawe mój przypadek w naszym łódzkim serwisie nie był odosobniony.

A na koniec jeszcze się Wam pochwalę :mrgreen: , po podłączeniu komputera i ogólnej diagnozie pan stwierdził:
"silniczek jest niemal jak nówka, wszystkie parametry jak z fabryki ... i chciałbym mieć takie problemy z jakimi pan do mnie przyjeżdża ;) "

Paul - Czw Cze 28, 2007 17:43

giewu napisał/a:
"silniczek jest niemal jak nówka, wszystkie parametry jak z fabryki ... i chciałbym mieć takie problemy z jakimi pan do mnie przyjeżdża "

No, to pogratulować i oby tak dalej :D

piter34 - Czw Cze 28, 2007 18:50

giewu napisał/a:
Wentylatory załączyły się grzecznie przy temperaturze 102° co sam osobiście na ekranie widziałem, w tym czasie oczywiście wskazówka grzecznie wychyliła się (jak to jest pokazane na fotce nr 2) do 3/4 swojej skali.

W takim razie u Ciebie ten wskaźnik jest wyskalowany inaczej niż we wszystkich znanych mi R200. ;-)

Dobrze, że wszystko gra.

giewu - Czw Cze 28, 2007 20:04

piter34 napisał/a:
W takim razie u Ciebie ten wskaźnik jest wyskalowany inaczej niż we wszystkich znanych mi R200. ;-)
Piotrek, najwyraźniej nadeszła pora, by poznać mojego R200 :mrgreen: ... ewenement czyli ;)
Jarkow - Pon Lip 02, 2007 13:36

Cytat:
Napiszcie mi proszę czy wychylenie wskazówki poza swoje ustalone położenie (np. do pozycji zaznaczonej czerwoną kreska na fotce nr 2) podczas gdy auto np. stoi w korku w niemiłosiernym upale jest rzeczą normalną ?... bo przyznam, że już do reszty zgłupiałem


Mam podobny problem i pytanie jaki był tego finał i co było przyczyną jakie jest rozwiązanieopis

Azazel - Pon Lip 02, 2007 15:31

Witam
Miałem ten sam problem z moja 200-tką
Jak jechałem to wszystko OK, niewiele poniżej 2 mm od połowy. Jak wpadłem w korki to oczywiście wentylator chodził i chodził aż się zagotował :sad:
Zacząłem szukać przyczyny, sprawdziłem korek, czy głowica nie puszcza splin, wreszcie wymieniłem termostat, nadal nic; jak jechałem to |OK jak w korku w upał niemiłosierny to angielska herbatka
Zacząłem sie wreszcie przyglądać chłodnicy !! !!
Tak jest, prozaiczna sprawa chłodnica :idea:
Niby wszystko z nią OK, cała gorąca, nagrzewała się prawidłowo równomiernie ale....
jak przyjżeć sie tym cienkim "farfalom" po dotknieciu się sypało, korozja, jak spojżałem przez nią to neistety ale silnika nei można było dojżeć, cala byla zapchana

Wymieniłem kupujac używkę z Allegro no i problem mam z głowy. Koszt 200 zł za chłodnicę i zlatała całe Bieszczady łącznie ze Słowacją i dalej ją katuje po miescie w korkach. Wskazówka jak Piter prawi, nie drgnęła nic poza 2 mm przed połową

Powodzenia

piter34 - Pon Lip 02, 2007 15:43

Jarkow napisał/a:
Mam podobny problem i pytanie jaki był tego finał i co było przyczyną jakie jest rozwiązanieopis

Jarkow, czy Ty czytać nie potrafisz?
W wątku jest dokładnie ten "finał" (o który pytasz) opisany... :roll:

giewu - Pon Lip 02, 2007 19:31

piter34 napisał/a:
W wątku jest dokładnie ten "finał" (o który pytasz) opisany... :roll:
na wszelki wypadek zacytuję sam siebie ;) :
Cytat:
Dzisiaj byłem podłączyć się pod TestBooka i diagnoza brzmi : wszystko jest w jak najlepszym porządku :mrgreen: .
Wentylatory załączyły się grzecznie przy temperaturze 102° co sam osobiście na ekranie widziałem, w tym czasie oczywiście wskazówka grzecznie wychyliła się (jak to jest pokazane na fotce nr 2) do 3/4 swojej skali.
Czyli, nie komplikując sobie zbytnio życia stwierdzam: mój wskaźnik działa jak w większości samochodów osobowych.
Przez niemal cały czas pokazuje normalną temperaturę płynu, a jej ewentualny wzrost odnotowuje wskaźnik, informując mnie, że za moment załączą się wentylatory ;) . Błąd wskaźnika może polegać na jego kalibracji, ale na to niestety nikt nie ma wpływu (to już jest tylko i wyłącznie wina producenta podzespołu). I co jeszcze ciekawe mój przypadek w naszym łódzkim serwisie nie był odosobniony.

Owsik - Czw Paź 18, 2007 14:22

Podepnę się pod temat, bo też mam pewien problem (?) ze wskazówką temp. , tyle, że sytuacja jest odmienna tzn. wskazówka rusza się niewiele ponad dolną kreskę. Jak było jeszcze w miarę ciepło to kręciła się w okolicach 1/4 skali. Teraz jak jest chłodniej w czasie jazdy trzyma się koło tej mniejszej dolnej kreski.

Czym to może być spowodowane ?

Brt - Czw Paź 18, 2007 14:29

uszkodzonym termostatem?? tak jakby był na okrągło otwarty :roll:
giewu - Czw Paź 18, 2007 15:33

Brt napisał/a:
uszkodzonym termostatem?? tak jakby był na okrągło otwarty :roll:
mimo uszkodzonego termostatu po pewnym jednak czasie (po całkowitym zagrzaniu motoru) wskaźnik powinien pokazać prawidłową temperaturę ... tak mi się wydaje
obstawiam, że trzeba się przyjrzeć czujnikowi wskaźnika (ten z pojedynczym przewodem)

piter34 - Czw Paź 18, 2007 17:10

giewu napisał/a:
mimo uszkodzonego termostatu po pewnym jednak czasie (po całkowitym zagrzaniu motoru) wskaźnik powinien pokazać prawidłową temperaturę

U mnie w R200 mu się nie udawało. Cały czas wskaźnik był minimalnie niżej nominalnej pozycji.

AndrewS - Czw Paź 18, 2007 18:10

giewu napisał/a:
mimo uszkodzonego termostatu po pewnym jednak czasie (po całkowitym zagrzaniu motoru) wskaźnik powinien pokazać prawidłową temperaturę ... tak mi się wydaje


a to sporo zalezy od temp. na zewnatrz

Brt - Czw Paź 18, 2007 19:42

dodam jeszcze pytanie do Owsika: jak długo czekasz na nagrzanie silnika?? czy dłużej niż "kiedyś" ;) ??
Owsik - Czw Paź 18, 2007 22:53

Brt napisał/a:
dodam jeszcze pytanie do Owsika: jak długo czekasz na nagrzanie silnika?? czy dłużej niż "kiedyś" ;) ??


Tak jest odkąd jeżdżę tym autem, czyli od marca (12tys km temu). Wtedy też auto miało wymienione wszystkie płyny.

Dziś jeszcze specjalnie poobserwowałem wskazówkę podczas jazdy po mieście: jak stałem w korku to wskazówka osiągnęła właściwie swoją prawidłową pozycję (ok. 2mm poniżej środka), jednak zaraz jak wyjechałem na dwupasmówkę, to już po przejechaniu niedużego dystansu (ok. 1km) wskazówka spadła w okolice dolnej kreski.

piter34 - Pią Paź 19, 2007 10:12

Owsik napisał/a:
jak stałem w korku to wskazówka osiągnęła właściwie swoją prawidłową pozycję (ok. 2mm poniżej środka), jednak zaraz jak wyjechałem na dwupasmówkę, to już po przejechaniu niedużego dystansu (ok. 1km) wskazówka spadła w okolice dolnej kreski.

No to mamy typowy objaw padniętego termostatu.

Owsik - Pią Paź 19, 2007 14:20

Piter, dzięki - w pierwszej chwili sie zmartwiłem, że czeka mnie kolejny wydatek, ale widzę, że termostat to tani szpej - ufff :-)

A czy przez uszkodzony termostat auto mi się nie powinno zagotowywać w lecie w korkach ?


Proszę autora wątku o nagrodzenie "Pomógł" Pitera :-)

giewu - Pią Paź 19, 2007 14:59

Owsik napisał/a:
Piter, dzięki ...Proszę autora wątku o nagrodzenie "Pomógł" Pitera :-)
zrobione :cool:
piter34 - Pią Paź 19, 2007 16:15

Owsik napisał/a:
A czy przez uszkodzony termostat auto mi się nie powinno zagotowywać w lecie w korkach ?

W Twoim przypadku termostat jest całkowicie otwarty i puszcza płyn na chłodnicę. Gdyby był zamknięty, to silnik by się przegrzewał. U Ciebie się wychładza. ;-)

Owsik - Sob Sty 26, 2008 17:48

Owsik napisał/a:
Odkopuję wątek, żeby wyjaśnić do końca usterkę w moim R. Okazało się, że jednak to nie termostat (wymieniłem profilaktycznie na nowy), a winny jest czujnik temperatury (szukając "winnego" po drodze wymieniliśmy wtyczkę).



Kontynuując - wymieniłem w końcu ten czujnik, ale niestety na czarny a nie niebieski (pan na Żaglowej nie miał niebieskiego). Na początku działał dziwnie: raz pokazywał jak należy, po czym wyskakiwał w kosmos do końca skali, ale po dwóch dniach się uspokoił i działa jak należy - czary ;-)

AndrewS - Nie Sty 27, 2008 23:34

eee, no to musisz zabrac Piterowi punkt pomogl :mrgreen: