|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Swap 2.0 na 2.5
Zukowaty - Wto Lip 08, 2008 10:39 Temat postu: [R75] Swap 2.0 na 2.5 Witam!
Wiecie juz ze umarla mi jednostka mocy w moim 75 ...Poniose mniej wiecej rowne koszta kupujac silnik a naprawiajac ten wiec moje pytanie: jakie sa problemy z wlozeniem 2.5 zamiast 2.0.Sa to niby te same silniki tylko pewnie sterowanie bedzie sie odrobine roznilo(np.dawki paliwa,mapa wtryskow) ale to mozna przeciez sterownik tez zmieni.Robil takie cos ktos z Was?
piter34 - Wto Lip 08, 2008 11:01
Zukowaty, sprawdź w EPC, czy są inne numery wtryskiwaczy.
Jeżeli nie, to podejrzewam, że wystarczy przełożyć sam silnik (bez komputera nawet).
Czy ktoś inny (PHJOWI) ma doświadczenie w tej kwestii?
Zukowaty - Wto Lip 08, 2008 11:52
piter34 a powiedz mi jak to sprawdzic? Na T4 czy sa gdzies wypisane?Mysle ze powinno byc to samo,w koncu tylko 25KM roznicy...
piter34 - Wto Lip 08, 2008 14:08
Zukowaty napisał/a: | piter34 a powiedz mi jak to sprawdzic? |
Sprawdź w EPC.
Zukowaty - Sro Lip 09, 2008 16:17
Dowiedzialem sie dzis od kolesia co rozbiera angliki ze 2.5 ma inne wtryski i inny dol.Ciekawe czy cos pozmieniali na zawieszeniu zeby weszlo czy tylko flaki sa inne i komp.Musial bym tez zalozyc kolektor z VISem z 2,0 i nie wiem czy podejdzie
przemo285 - Sro Lip 09, 2008 17:22
Możesz przekładać bez problemu ani wtryskiwaczy ani sterownika silnika nie musisz zmieniać będzie gadał normalnie.Kolektor jest ten sam wtryskiwacze się nieznacznie różnią ale motor będzie pracował normalnie.
piter34 - Sro Lip 09, 2008 17:50
Zukowaty, już masz konkretną odpowiedź od speca-praktyka (przemo285). Zabieraj się do roboty i informuj o postępach
Zukowaty - Sro Lip 09, 2008 18:01
Dzieki Przemo i Tobie Piter oczywiscie tez.Jak tylko wroce do kraju bo za tydzien po robocie zaczynam urlop to zabieram sie za wytarganie silnika i wrzuce foty co tam umarlo,dlaczego umarlo i jak z ta Przekladka w realu wyglada.Jak Przemo muwi ze pasuje to nie moze byc inaczej Jeszcze raz dzieki
fjl - Pią Lut 24, 2012 22:37
Witam
Podłączam się pod ten temat bo chciałbym zrobic to samo.
Ponieważ trzeci raz poszła mi uszczelka pod głowicą i mechanik stwierdził że silnik jest przegrzany nie będę go już naprawiał.
Rozumiem że można założyć silnik 2,5 w zamian za 2.0.
W związku z tym mam parę pytań:
-na allegro sprzedają gołe silniki, czy osprzęt od 2.0 będzie pasował do 2,5?
-wiem, że różnią sie automatyczne skrzynie biegów, czy skrzynia od 2.0 będzie dobrze pracowała z silnikiem 2,5?
-czy jest jeszcze coś na co powinienem zwrócic uwagę?
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Markzo - Sob Lut 25, 2012 08:51
fjl napisał/a: | -na allegro sprzedają gołe silniki, czy osprzęt od 2.0 będzie pasował do 2,5? |
na 99% wszystko spasuje.
fjl napisał/a: | -wiem, że różnią sie automatyczne skrzynie biegów, czy skrzynia od 2.0 będzie dobrze pracowała z silnikiem 2,5? |
działać pewnie bedzie tak samo, tylko bedzie inne przelozenie glowne.
fjl napisał/a: | -czy jest jeszcze coś na co powinienem zwrócic uwagę? |
kupuj motor, ktory mozesz sprawdzic jeszcze przed wyciągnieciem z auta, zebys padła jakiegos nie kupił
fjl - Sob Lut 25, 2012 10:05
Dzięki za odpowiedź.
Tak, tylko że większość silników oferowanych na Allegro jest już wymontowanych a do najbliższego mam 300km.
Czyli na wszelkie gwarancje jakie dają sprzedawcy nie ma co liczyć?
Czy to inne przełożenie główne będzie miało jakiś wpływ na żywotność skrzyni?
Markzo - Sob Lut 25, 2012 10:41
fjl napisał/a: | Czyli na wszelkie gwarancje jakie dają sprzedawcy nie ma co liczyć? |
jak CI ją da na piśmie i nie będzie krętaczyl, to powinno byc ok
fjl napisał/a: | Czy to inne przełożenie główne będzie miało jakiś wpływ na żywotność skrzyni? |
na zywotnosc nie, natomiast na przyspieszenie i predkosci na poszczegolnych biegach juz tak. Trzeba porownac przelozenia w obu skrzyniach
fjl - Sob Lut 25, 2012 11:52
Oby tylko dobrze zmieniała biegi.
Dzwoniłem do jednego sprzedawcy i powiedział mi że, nie jest pewny czy sterownik silnika od 2.0 będzie pasować,( Przemo285 napisał że sterownik pasuje), więc może chciał mi sprzedać jeszcze sterownik.
Silnik jest jeszcze w aucie podobno ma 58000mil przebiegu, nie ma jak tego sprawdzić.
Zastanawiam się czy jak ja tam pojadę(300km) będę w stanie sprawdzić ten silnik na oko,bez żadnych przyrządów.
Mój przegrzany i z pękniętą uszczelką pracuje dla mnie bardzo dobrze,dopiero jak się nim trochę pojeździ to puchną przewody.
Pewnie zdam się na tą pisemną gwarancję.
Sprzedawca na 1927 komentarzy ma 18 negatywów.
Markzo - Sob Lut 25, 2012 13:23
sterownik spasuje, auto bedzie dzialac, jednak dobrze byloby pojechac pod Testbooka i wgrac mu nowe mapy od 2,5, wtedy powinno mu troche powera dodac...
Sam motor obejzyj z zewnatrz pod kątem wycieków, obejzyj pod korkiem oleju czy nie ma majonezu, to samo na bagnecie, jak wygladaja wszelkie uszczelki i oringi... i modl sie, zeby nie byl to trup
fjl - Sob Lut 25, 2012 13:42
Tak się zastanawiam że skoro taka wymiana ma mnie kosztować ponad 5000 i muszę liczyć na szczęście,to może za tą kwotę wyremontuję stary silnik.
Co o tym myślisz?
Markzo - Sob Lut 25, 2012 14:00
Przerabiał ten temat żukowaty... czy warto? sam nie wiem, ja wyremontowałem motor hondy i nowy właściciel go zabił jeśli pewny motor to chyba bym jednak kupił...
fjl - Sob Lut 25, 2012 20:35
Pewnie masz rację, będę szukał dobrego motoru.
Dzięki.
sknerko - Sob Lut 25, 2012 21:24
a ja bym remontował, Zukowaty miał dopiero dobry silnik jak ten drugi kupiony wyremontował
fjl - Nie Lut 26, 2012 11:39
Dość długo się zastanawiałem nad remontem ale fakt że, trzy razy poszła uszczelka pod głowicą świadczy o tym że, coś jest nie tak z tym silnikiem lub głowicami i po remoncie wcale nie musi być O.K.
Markzo - Nie Lut 26, 2012 12:06
zacznijmy od tego, ze dobrze zrobić remont trzeba umieć. Najlepiej byloby to zrobić samemu z książką w ręce. Bo dziś o dobrego mechanika bardzo trudno, sam się o tym niestety boleśnie przekonałem, bo niby wieloletni znajomy mojego taty, mechanik na prawde porządny a niedokręcił głowicy, uszczelke odwrotnie zalozyl, a ja musialem robic drugi raz remont... wpakowałem 3tys w motor ktory mozna kupic za 1tys... Co fabryka to fabryka.
fjl - Pon Lut 27, 2012 16:22
Też się przejechałem na mechanikach.
Wpakowałem w ten silnik już 4000 i dalej jest źle, dopiero ten zrobił próbę olejową i stwierdził że pierścienie olejowe są zapieczone co wraz z padającymi uszczelkami świadczy o przegrzaniu silnika.
Pozostali ograniczli się tylka do wymiany, lub chęci wymiany uszczelek.
Więc szukam teraz drugiego silnika i mam nadzieję że trafię dobrze, bo auta mi szkoda się pozbywać.
[ Dodano: Pon Lut 27, 2012 16:22 ]
Witam
Dowiedziałem się dzisiaj od jednego ze sprzedawców że silnik pracujący z manualną skrzynią nie będzie pasował do automatu.
Podobno inna końcówka wału.
Czy to prawda?
ramiresss - Czw Mar 01, 2012 21:02
witam
choć nie ujawniałem się wcześniej to mam już troche doświadczeń z r75.
mam włożony już trzeci silnik obecnie z land rover freelander 2,5 V6 który był w manualu.
Moja automatyczna skrzynia pasuje jak ulał tylko musiałem misę olejową podmienić bo na chłodniczce oleju są innego rozmiaru krućce.
powodzenia
Aragorn - Wto Paź 15, 2013 22:10
umarło mi moje v6 przez zatartą rolkę rozrządu która zerwała pasek i stoję przed dylematem remont 2.0 czy wymiana, jeśli wymiana to chyba na 2.5 podpowiedzcie mi jak sprawuje się skrzynia z 2.0 w 2.5 chodzi o automat ...jak przekładają się inne przełożenia na charakterystykę jazdy? ...wiem że kilka osób robiło swap z 2.0 na 2.5 ale nie wiem czy z automatyczną skrzynią ...zastanawiam się czy ryzykować, czy wszystko "zagra"
aimp12 - Nie Cze 21, 2015 10:48
Witam, odkopuję temat, bo chcę przełożyć silnik 2.5 177KM do mojego Roverka, w zamian za mojego 2.0 manuala, który mi umarł. I mam pytania:
1) Czy skrzynia od MG ZT 190KM manual będzie z tym silnikiem współgrać?
2) Ten silnik 2.5 jest z 2004 albo 2005r. i słyszałem coś o różniących się cewkach względem starszych silników. Jak to z tym jest naprawdę?
3) Oprócz silnika kompletuję także sterownik silnika, moduł EWS, pestka IMMO, wiązka. Wszystko od tego silnika 2.5, co mi jeszcze potrzeba?
Markzo - Nie Cze 21, 2015 10:55
aimp12 napisał/a: | Czy skrzynia od MG ZT 190KM manual będzie z tym silnikiem współgrać? |
będzie
aimp12 napisał/a: | 2) Ten silnik 2.5 jest z 2004 albo 2005r. i słyszałem coś o różniących się cewkach względem starszych silników. Jak to z tym jest naprawdę? |
cewki przednie są na pokrywach zaworów, nie ma tych 3 kabli zapłonowych jak w starszych kv6.
aimp12 napisał/a: | 3) Oprócz silnika kompletuję także sterownik silnika, moduł EWS, pestka IMMO, wiązka. Wszystko od tego silnika 2.5, co mi jeszcze potrzeba? |
wtryski od 2,5
aimp12 - Nie Cze 21, 2015 11:04
Czyli po skompletowaniu powyższych rzeczy powinien śmigać aż miło ?
adam_26 - Nie Cze 21, 2015 12:59
aimp12 napisał/a: | Czyli po skompletowaniu powyższych rzeczy powinien śmigać aż miło ? |
jeszcze wizyta u gazmena żeby ci dostroił do 2,5 ciekawe jest jeszcze czy ci wydoli reduktor i wtryski gazowe, ja mam niebieskie BRC i jakoś wychodzi że są na granicy 2,0 jak masz też takie chyba by było trzeba zmienić ale to już gazmen będzie wiedział
bienias - Pon Kwi 25, 2016 13:02
Panowie odświeżę temat. Przymierzam się do zakupu silnika i pewnie chciałbym włożyć 2.5 zamiast swojej dwójki. Potencjalnie mniej problemów dostarczyła by zmiana 2.0=2.0 ale większy moment kusi żeby było to 2.5.
Proszę o krótkie i zwięzłe info: silnik i co jeszcze czego nie mogę przełożyć ze swojego dwulitrowego żeby cykał bez problemów (nie mam dostępu do T4).
Może macie jakieś pewne źródło na zakup silnika?
sknerko - Pon Kwi 25, 2016 13:44
Skrzynia się różni w 2.0 i w 2.5 więc podobno skrzynia od 2.0 nie za długo będzie działac z 2.5. poszukaj wątku kol. dzieju o zmianie silnika on tą ścieżkę przetarł nie ukrywam że z problemami.
rafalmis1 - Pon Kwi 25, 2016 14:36
bienias, zależy z którego rocznika kupisz silnik. Nie wiem czy Tofu potrafi przeprogramować sterownik z 2.0 na 2.5, jak nie to musisz cały zestaw startowy z silnika 2.5. Ale moment albo tylko sterownik silnika z 2.5, a Tofem zmieni się Vin i chyba będzie działać Dlaczego mówię o roczniku, ponieważ ood któregoś roku, było inne połączenie cewek i w takim wypadku będziesz potrzebował też wiązki, nie wiem czy inne zmiany były
[ Dodano: Pon Kwi 25, 2016 15:36 ]
Właśnie z którego rocznika jest twój 2.0
longer86 - Pon Kwi 25, 2016 16:08
rafalmis1 napisał/a: | Ale moment albo tylko sterownik silnika z 2.5, a Tofem zmieni się Vin i chyba będzie działać |
Nie zmienisz vinu w liczniku i ecu toafem...
aimp12 - Pon Kwi 25, 2016 17:17
1. zestaw do odpalenia (ECU, ECM, pestka immo)
2.wtyskiwacze (różnią się nawet kolorami)
3.widzę że masz przedlifta. Jeżeli kupisz silnik polifcie to różni się:
a)chłodnica oleju,
b)cewki zapłonowe,
c)wiązka silnika,
4.skrzynia od 2.5
Co do silnika to kontaktuj się z AdaskoC . Sam od niego kupowałem i mogę polecić w 100%.
Ważna uwaga: jeżeli masz manual to nie kupuj wiązki od automatu. Ja tak zrobiłem i wentylator śmiga cały czas(widzi brak skrzyni automatycznej i najprawdopodobniej chce chłodzić olej w skrzyni), jednym słowem głupieje.
Nie wiem jak 2.5 przedliftem. Ja w starym silniku miałem 2 sondy, a w 2.5 polifcie już są 3. Skutek był taki że palił 17 litrów. W takim wypadku musisz dokupić trzecią sondę, nagwintować/obspawać miejsce gdzie ma być sonda i podłączyć ją do ECU lub do wiązki przy nadkolu
bienias - Pon Kwi 25, 2016 21:47
Mam '99 w automacie. I przyznam ze zakup tych wszystkich gratów podnosi poprzeczkę finansową...silnik średnio dwójkę, potem 2 sterowniki i immobilisery, wtryski...
No cóż im bliżej będę wymiany tym bardziej będę się zastanawiać co brać. Ważne, że wiem czego szukać! Dzięki za porady.
Aimp12 kontaktowałem się z AdaskoC ale ma przełom maja/czerwca coś mieć a moje auto od zakupu może z 1000km tylko zrobiło wiec mam ciśnienie albo ze skarpy do Wisły albo naprawiać i jeździć.
aimp12 - Wto Kwi 26, 2016 04:14
Ostatnio kupowałem coś na olx. Rozmawiałem z gościem przez telefon i mówił że rozbił ZT, czy nie chce czasem silnika kupić. Mówił, że za 1800 wszystko sprzeda, cały silnik z gratami. Twierdził, że silnik zdrowiutki do końca, ale przód rozwalił. To jest przedlift w manualu na 90% czyli musiałbyś wymienić.. chyba nic jeżeli idzie o silnik. Bo wiązka ze starego, wtyrskiwacze masz w silniku ewentualnie zakupionym
Może tym się zainteresuj
Jedynie skrzynia i komp od automatu. Chyba mam gdzieś kompa w garażu w razie czego, z zestawem do odpalenia
http://olx.pl/oferta/mg-z...D5-IDeWYLh.html
bienias - Wto Kwi 26, 2016 11:58
Skontaktowałem się. Dzięki za namiar.
AdaskoC - Wto Kwi 26, 2016 17:00
aimp12 napisał/a: | http://olx.pl/oferta/mg-z...D5-IDeWYLh.html |
Kojarzę te ZT...
bienias - Sob Kwi 30, 2016 21:28
...źle? złe skojarzenia? Pogrzeb w pamięci szybko i daj znać.
[ Dodano: Sob Kwi 30, 2016 22:28 ]
Jest jeszcze TO
Waham się czy brać rozbitego ZT bez możliwości odpalenia czy całego 75 którym się mogę przejechać
Owca1911 - Nie Sty 08, 2017 13:08 Temat postu: Wymiana silnika Witam, Odnawiam temat... mam dylemat. posypał mi się silnik 2.0 manual |2000r| i zastanawiam się nad wymianą na 2.5 manual |1999| .
Mam pytanie czy wszystko będzie pasowało ?
Tzn" czy osprzęt będzie pasował ? z tego co czytałem to tak
czy mocowania silnika są takie same ?
czy skrzynia ,sprzęgło bedzie pasowało ?
czy sterownic będzie współgrał od 2.0 ?
czy wiązka sterownika będzie pasowała ?
Robił już pewnie ktoś taką operacje ?
Proszę o pomoc ...
Pozdrawiam
AdaskoC - Nie Sty 08, 2017 13:14
aimp12 napisał/a: | 1. zestaw do odpalenia (ECU, ECM, pestka immo)
2.wtyskiwacze (różnią się nawet kolorami)
3.widzę że masz przedlifta. Jeżeli kupisz silnik polifcie to różni się:
a)chłodnica oleju,
b)cewki zapłonowe,
c)wiązka silnika,
4.skrzynia od 2.5
Co do silnika to kontaktuj się z AdaskoC . Sam od niego kupowałem i mogę polecić w 100%.
Ważna uwaga: jeżeli masz manual to nie kupuj wiązki od automatu. Ja tak zrobiłem i wentylator śmiga cały czas(widzi brak skrzyni automatycznej i najprawdopodobniej chce chłodzić olej w skrzyni), jednym słowem głupieje.
Nie wiem jak 2.5 przedliftem. Ja w starym silniku miałem 2 sondy, a w 2.5 polifcie już są 3. Skutek był taki że palił 17 litrów. W takim wypadku musisz dokupić trzecią sondę, nagwintować/obspawać miejsce gdzie ma być sonda i podłączyć ją do ECU lub do wiązki przy nadkolu |
Owca1911, Mocowania itp są te same, silnik nieznacznie różni się osprzętem. Skrzynia ma inne przełożenia. Wyżej masz napisane na co zwrócić uwagę.
Owca1911 - Nie Sty 08, 2017 15:19
Czyli jak przełożę silnik i będę miał od niego ,
zestaw do odpalenia (ECU, ECM, pestka immo) to wszystko będzie chodzić
a wtyskiwacze (różnią się nawet kolorami) tzn że wtryski też zostawić od 2.5 ?
Czy ilość sond lambda będzie miała wpływ na prace ? z tego co czytałem to 2.0 od 2000r miała 3 sondy, a ten silnik co chce 2.5 z 99r ma raczej 2...??
Jestem zielony z mechaniki wiec proszę o wyrozumiałość.
Mogę kupic rover 75 z silnikiem 2.5 i właśnie chciałem go przełożyć w moją kastę, tylko silnik pali bez problemu a gość mówi że nie ma mocy, tzn błąd układu zapłonowego, co może być tym spowodowane
[ Dodano: Nie Sty 08, 2017 15:19 ]
A gdybym zabrał silnik 2.5 ale z auta ze skrzynia automat , i bym chciał ten silnik przełożyć do mojego manuala zamiast 2.0?? jakby to wygladało ?
Markzo - Nie Sty 08, 2017 22:17
Przekładasz motor z wtryskami, ecu itp. Sondy muszą być tak jak w aucie dawcy. Przy swapie silnika z auta z automatem nie podejdzie Ci ecu, sam silnik bedzie wymagał wymiany koła zamachowego na takie jak TWoje tj. od manula.
Owca1911 - Pon Sty 09, 2017 08:37
WITAM ZMIENIAM TROCHĘ POST. A wiec chce kupić silnik 2.0v6 .
Pytanie czy z auta 2004r(ANGOL) będzie pasował do mojego 2000r ?? ?
Proszę o w miarę szybko reakcje, bo czas goni
|
|