Zobacz temat - [R25idt 2000r] Roverek nie odpala
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25idt 2000r] Roverek nie odpala

maras83 - Sob Wrz 13, 2008 19:19
Temat postu: [R25idt 2000r] Roverek nie odpala
Witam!! Kolejny problem z moim roverkiem, oglądalem ich kilka, wybrałem niby w najlepszym stanie, ale juz mnie lekko denerwuje :sad: Przydażyła mi się następująca sprawa. Dzisiaj miałem trasę 70km, po drodze zatankowałem na orlenie Verve(pól zbiornika), przejechałem całą trasę bez problemu, no może wydawało mi się, ze po porządnym rozgrzaniu był trochę słabszy, ale to tylko moje subiektywne odczucie. Po dojechaniu na miejsce zgasiłem go normalnie i po ok godzinie miałem nim jechać, a roverek zastrajkował. Odpalił na sekundę i zgasł, potem już go nie szło odpalić, podpompowanie greuszka też nic nie daje. Jak kręcece rozrusznikiem ok 10s, to zaczyna załapywać, odpali na 1-2s i gaśnie. Po próbie odpalenia widać dym z wydechu. po kilku sekundach kręcenia rozrusznikiem włącza się wentylator chłodnicy. Wychodzi więc, że paliwo dochodzi, jest jeszcze w miare ciepło, wiec świece to to też raczej nie są, wiec mam pytanie, co?? Czy coś mogło zatkać okł paliwowy, albo czy mogła paść pompa podająca paliwo ze zbiornika? Doradźcie, bo do jutra jestem 70km od domu, ale musiałbym wrócić, a na holu to troche daleko :???:
Zukowaty - Sob Wrz 13, 2008 19:41

No jak dla mnie to typy masz dobre bo obstawial bym za male cisnienie paliwa.Niech sie lepiej wypowiedza wlasciciele ropniakow konkretniej.
maniaq - Nie Wrz 14, 2008 09:37

a moze sprobuj wymienic filtr paliwa?

u meni jak pompa zastrajkowala to nie bylo cisnienia na wstryskiwaczach - poluzuj jednen i zacznij krecic. jak bedzie fontanna z duzym cisnieniem to pompa podaje, jak sie bedzie ledwo saczyc to cos nei tak z pompa .

skoro zaskakuje po dlugim kreceniu to moze tylko filtr zapchany ? a odpala po podpompowaniu gruszka czy sam z siebie lapie ?

ile masz paliwa w zbiorniku i czy wyjezdzasz "do konca" ?

wszystkie kontrolki gasna jak trzeba po odpaleniu ?

maras83 - Nie Wrz 14, 2008 11:25

Właśnie jest problem, że nie odpala, może na sekunde, ale natychmiast gaśnie, filtr jest praktycznie nowy, miesiąc i przejechane na nim 1500km, jak tankowałem było ponad czerwonym polem, wlałem za 100zł, więc potem miałem ponad 1/2 zbiornika. Muszę zobaczyć, gdzie jest wyłącznik bezwładnościowy, może on mi wyłączył pompę, bo to takie troche dziwne, że bez żadnych objawów, tak nagle przestał odpalać
R-200 - Nie Wrz 14, 2008 12:03

Czy sterowanie centralnym zamkiem i immo normalnie działa?
NEOSSS - Nie Wrz 14, 2008 13:28

maras83, odpowietrz sobie układ paliwowy i odkręć filtr na dole i wypuść syf, sprawdź także korek odpowietrzający przy wlewie
maras83 - Nie Wrz 14, 2008 14:52

Dzięki za odpowiedzi!! Dzwoniłem do PHJOWI i stwierdził, że to chyba sterowanie pompy wtryskowej :sad: Super, mam samochód 1,5 miesiąca i teraz taki wydatek :sad:
grzybol - Nie Wrz 14, 2008 15:20

Witam a ja wam opisze moj problem.Mam MG ZT CDTi Mam problemy z odpalaniem jak jest cieply musze go troche pokrecic i odpali. Jak jest zimny to odpala szybciej ale tez nie tak szybko jak powinien.Bylem juz u 3 mechanikow i zaden z nich nie wie o co chodzi.Komputer byl robiony 2 razy i tez nie pokazuje zadnych bledow.jezeli wiecie o co chodzi to dajcie jakies wskazowki.pozdrawiam
maras83 - Nie Wrz 14, 2008 23:22

Czy pompa w R25 idt różni się od SDI?? Podejrzewam,że tak, ale pytam, bo na allegro można znaleźć pełno od sdi, a od idt raczej średnio, a jak już, to ceny nie zachęcają :/ Chociaż wg tego tutaj są te same:http://moto.allegro.pl/it...onda_rover.html
NEOSSS - Pon Wrz 15, 2008 07:33

maras83, no niestety sa inne
corek22 - Pon Wrz 15, 2008 08:21

Witam miałem podobny problem ze swoim R25 zatankowałem na BP ze stacji dojechałem do domku wszystko było w porządku po jakiś czasie wsiadłem do niego i klops już nie odpalił co się okazało nie było wysokiego ciśnienia na pompie wtryskowej koszt naprawy 2000zł po naprawie wsiadłem do niego całkiem inne autko zaczął lepiej się zbierać spalanie w granicach 5L. fajnie było przez pół roku teraz znowu mam problem chodzi głośno jak czołg jest mułowaty i spalanie powyżej 7L. nie wiem co mu teraz dolega :sad:
PHJOWI - Pon Wrz 15, 2008 08:52

R-200 napisał/a:
Czy sterowanie centralnym zamkiem i immo normalnie działa?


gdyby immo padło to by odpalił 2-3 sekundy pochodził i zgasł .

NEOSSS - Pon Wrz 15, 2008 09:07

PHJOWI, no i własnie odpala na 2 sekundy i gaśnie więc Twoja diagnoza może być trafna...
PHJOWI - Pon Wrz 15, 2008 10:14

tak tylko że kolego opisuje że za którymś razem tak jest , a w przypadku immo , za każdą próbą powinień tak się zachowywać , a nie za 10 razem.
maras83 - Pon Wrz 15, 2008 21:49

Odpalał za każdym razem, ale dopiero po ok 10s kręcenia rozrusznikiem, zresztą ciężko to nazwać odpalaniem silnik przyspieszał ponad obroty rozrusznika, odpalił może na sekundę i gasł, nie zdążyła nawet zgasnąć kontrolka ciśnienia oleju. Centralny działa normalnie
thef - Pon Wrz 15, 2008 21:55

Może elektrozawór odcinający paliwo?
lineumaciel - Wto Wrz 16, 2008 07:56

hmmm.

Sprawdź wężyki przelewowe szczególnie ten co idzie od pompy, po drugie odpowietrz układ.
Nie wydaje mi się żebyś jakiś syf z zbiornika pociągnął, czerwone pole to jeszcze z 10 litrów paliwa.


Twoje objawy są takie jak kiedyś moja cudowna kobieta zatankowała mi benzyny.
Odpalał za dziesiątym razem. Czy świecą Ci się jakieś kontrolki na desce?

[ Dodano: Wto Wrz 16, 2008 08:57 ]
Cytat:
Witam miałem podobny problem ze swoim R25 zatankowałem na BP ze stacji dojechałem do domku wszystko było w porządku po jakiś czasie wsiadłem do niego i klops już nie odpalił co się okazało nie było wysokiego ciśnienia na pompie wtryskowej koszt naprawy 2000zł po naprawie wsiadłem do niego całkiem inne autko zaczął lepiej się zbierać spalanie w granicach 5L. fajnie było przez pół roku teraz znowu mam problem chodzi głośno jak czołg jest mułowaty i spalanie powyżej 7L. nie wiem co mu teraz dolega


Przepływomierz sprawny?

maras83 - Czw Wrz 18, 2008 22:52

No i padł czujnik położenia wału, więc pozostaje wymienić i mieć nadzieję,że tylko to :wink: Diagnoza po wizycie u kolegi Phjowi :smile:
PHJOWI - Pią Wrz 19, 2008 08:19

po podłączeniu pod kompa było kilka błędów ,ogólnie to słabe ciśnienie no i wyskoczyła usterka czujnika położenia wału i to trzeba najpierw sprawdzić bo jest najtańsze , a pompa wołają aby 1500 zł :(
maras83 - Nie Wrz 21, 2008 10:36

Koledzy,mam jeszcze taką małą sprawę. Wyjąłem czyjnik PWK, mam wersję 3-pinową, zmierzyłem rezystancję pomiędzy dwoma pierwszymi pinami, wyszło 920Ohm, pomiędzy 1 i 3 oraz 2 i 3 nie wykjazuje rzadnej wartości, nie wiecie jak powinno być prawidłowo?? Drugie pytanie, które piny przy sterowniku odpowiadają przewodom od PWK, chce sprawdzić ciągłość przewodów?
piter34 - Pon Wrz 22, 2008 12:48

Wszystko jest OK. Rezystancja mierzona pomiędzy pinami 1 i 2 powinna wynosić ok. 900 ohm.
maras83 - Pon Wrz 22, 2008 23:14

No właśnie, to skąd ten błąd czujnika?? :/ Podmieniłem czujnik i dalej nie odpala, czyżby jednak pompa? :beczy: miał małe dawkowanie na wtryskach, tak wyszło na kompie, ale skąd ten błąd czujnika? Ciągłość przewodów sprawdzałem, komp był podmieniony u Phjowi

[ Dodano: Wto Wrz 23, 2008 00:15 ]
w razie czego :wink: czy taka pompa pasuje tez do R25 z 2000r??

piter34 - Wto Wrz 23, 2008 15:43

maras83 napisał/a:
w razie czego :wink: czy taka pompa pasuje tez do R25 z 2000r??

Na 99% pasuje.

Wtyczka i kabelki do CPWK są OK?

maras83 - Sro Wrz 24, 2008 23:00

Jednak pompa :/ wszystko sprawdziłem, tzn wiązkę i jest ok. Roverek dymi przy próbie uruchamiania, poza tym, dzisiaj prysnąłem do kolektora troche plaka i odpalił na sekundę, a za drugim razem coś trzasnęło w pompie :???: Mam pyta , czy w R25 trzeba wyjmować pompę razem z tym wspornikiem, przez który przechodzi wałek pompy? Czy koło pompy ma jakiś klin, albo wpust, bo jakbym zdjął koło, a potem odkręcił pompę od wspornika, byłoby dużo prościej. Ale nie wiem, czy da się je jeszcze jakoś logicznie poskładać :???:
thef - Czw Wrz 25, 2008 15:20

A sprawdziłeś ten zawór elektromagnetyczny odcinający paliwo?
maras83 - Czw Wrz 25, 2008 17:34

a gdzie on jest w r25 iDT??
thef - Czw Wrz 25, 2008 18:04

maras83 napisał/a:
a gdzie on jest w r25 iDT??
To zawór w pompie wtryskowej odpowiadający za gaszenie silnika. Powinien iść do niego pojedynczy przewód mocowany za pomocą oczka (jak przewód masowy). No chyba, że w pompie ZRa jest to inaczej rozwiązane. Ale jeżeli takowy zawór jest, to myślę, że nic nie szkodzi go wyciągnąć, przeczyścić, ewentualnie podmienić na inny w celu sprawdzenia.
maras83 - Czw Wrz 25, 2008 18:57

Roverek odpalił!!! po 10s krcenia rozrusznikiem na naładowanym aku zapalił:) Dymi, więc chyba zdechła pompa :neutral: Po rozgrzaniu odpala na dotyk. Może było paliwo do d..., spuszczę i naleje innego, zobaczę wtedy, ale jednak wydaje mi się,że pompa...
thef - Czw Wrz 25, 2008 18:58

maras83 napisał/a:
Dymi, więc chyba zdechła pompa :neutral:
A może przestanie dymić po ustawieniu kąta wtrysku? ;) Choć wydaje mi się, że PHJOVI powinien był Ci to sprawdzić..
PHJOWI - Czw Wrz 25, 2008 19:12

sprawdzone było że pompa podaje nikłe ciśnienie paliwa.

[ Dodano: Czw Wrz 25, 2008 20:13 ]
jeśli odpalił to może filtr się zatkał.

thef - Czw Wrz 25, 2008 19:54

PHJOWI napisał/a:
sprawdzone było że pompa podaje nikłe ciśnienie paliwa.
No tak, przecież bez pracującego silnika kąta nie odczytasz ;) Może warto go teraz sprawdzić, bo może dlatego dymi ? A może za jakiś czas przestanie, bo się przedmucha ;)
PHJOWI - Czw Wrz 25, 2008 20:03

oczywiście że kątu nie sprawdzi się bez pracującego silnika ,ale ilość wtryskiwanego paliwa tak.
thef - Czw Wrz 25, 2008 20:13

PHJOWI napisał/a:
oczywiście że kątu nie sprawdzi się bez pracującego silnika ,ale ilość wtryskiwanego paliwa tak
No ja tego nie kwestionuję, tylko zapomniawszy, że usterka nie pozwala, zdziwiłem się, że nie patrzyłeś na kąt wtrysku jak go miałeś już na komputerze ;)
maras83 - Czw Wrz 25, 2008 23:02

Z tego, co pamiętam,mówiłeś, że kąt wtrysku był mocno przestawiony. Chociaż nie wiem dlaczego miałby się przestawić, bo pasek nie był ruszany, no chyba,że sam przeskoczył :???: Ponawiam pytanie, jak najsensowniej zdjąć pompę wtryskową w iDT?? Czy z całym tym wspornikiem, przez który przechodzi wałek pompy??Pytanie profilaktyczne :wink: Stwierdziłem,że zleje jeszcze starą ropę ze zbiornika i na dnie było coś, co zapachem nie przypominało ON. wleje świeżego i zobaczę. Roverek odpala, ale gdy ostygnie trzeba znowu go trochę pokręcić, więc coś jest nie tak
PHJOWI - Pią Wrz 26, 2008 07:36

maras83 napisał/a:
Z tego, co pamiętam,mówiłeś, że kąt wtrysku był mocno przestawiony.


Ogólnie mówiłem o danych o wtrysku , dlatego podrzuciłem przy tobie komputer .

pgrad - Sob Wrz 27, 2008 11:52

Skoro nie odpala na zimnym silniku to do sprawdzenia jest: bezpiecznik za lewą lampą obok akumulatora, przekaźnik świec żarowych i rezystancja co najmniej trzech świec i czy przewody przewodzą. Poza tym jest coś takiego jak czujnik temperatury paliwa w pompie. Samochód chodzi normalnie jak się rozgrzeje? Chodzi o kopcenie. Jeżeli normalnie działa to może być jeszcze jedna przyczyna: źle ustawiony kąt wtrysku. Jego nastawy odpowiadają za podawanie większej dawki paliwa gdy silnik jest zimny.
PHJOWI - Sob Wrz 27, 2008 12:57

MARAS wpdani tym autem na diagnostykę to za darmo jeszcze raz go podłącze i sprawdzimy wszystkie parametry pracy łącznie z kątem , oczywiście jeśli tobie teraz odpala.
maras83 - Sob Wrz 27, 2008 23:35

Dzisiaj zlałem paliwo z baku, na dnie było coś, co zapachem nie przypominało ropy :???: Zlałem wszystko, przemyłem bak, przedmuchałem przewody, roverek odpalił z trudem, tzn po kilkudziesięciu obrotach rozrusznikiem. wlałem V-powera. Ale skoro odpalił, to się przejechałem, a tu zaskoczenie, roverek przyspiesza przynajmniej tak samo dobrze, jak kiedyś :shock: zostawiłem go po przyjeździe, na 30minut, więc silnik nie ostygł i znowu nie odpala :???: tzn pare razy obróciłem rozrusznikiem i dałem spokój, pewnie znowu by odpalił po długim czasie, ale już go nie chciałem męczyć
FSEbola - Sob Wrz 27, 2008 23:55
Temat postu: Re: [R25idt 2000r] Roverek nie odpala
maras83 napisał/a:
.......:


zanim postawisz na :
- elektrozawór odcinający paliwo
- pompe paliwowa
czy cokolwiek innego

wymien filtr paliwa i nie tankuj juz wiecej na tej stacji ....


ja 3 filtry jednego razu wymienialem praktycznie z dnia na dzien..po takich samych objawach jak u Ciebie ..... juz nie zajezdzam do tego CPN gdzie tankowalem przed wymiana filtrow . :arrow: :grin: i jest Okey

PHJOWI - Nie Wrz 28, 2008 09:45

zalej go dobrym paliwem i wypal ten syf co masz w pompie oraz przewodów i wtrysków tam nawet może być 3-5 litrów tego syfu.
maras83 - Nie Wrz 28, 2008 23:09

Syfu już tam nie powinno być, bo wszystko zostało zlane i wlałem tam v-powera diesla. filtr wymienie, chociaż nie wiem, czy jest sens, bo jak zdjąłem wąż przy pompie i nacisnąłem gruszkę, to ropa leciała bez problemu. W czasie rozruchu roverem puszcza dużo białego dymu dopóki nie odpali. Napompowanie gruszką ciusnienie nie daje żadnej różnicy

[ Dodano: Pią Paź 03, 2008 18:49 ]
No i wszystko stało się jasne :smile: miałem wyjmować pompę, chciałem ustawić rozrząd na znakach i.... i okazało się niemożliwe, nie zgadzało się przy pompie wtryskowej, przeskoczył pasek o jeden ząbek. Ustawiłem jak się należy i samochód odpala :mrgreen: Prawdopodobnie przyciął się napinacz, części przyszły,zmienię rozrząd z przodu też, zakładam wszystko markowe, wcześniej(jeszcze jak nie byłem właścicielem) ktoś pozakładał jakieś wynalazki :neutral: