Zobacz temat - [R200 1.4Si 97r] problem z pilotem
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200 1.4Si 97r] problem z pilotem

rav1984 - Sro Paź 15, 2008 21:49
Temat postu: [R200 1.4Si 97r] problem z pilotem
heja wszystkim
mam spory problem - niedalej jak pół godziny temu postanowiłem wymienić baterię w pilocie do mojego R, więc spojrzałem do forum, znalazłem instrukcję krok po kroku co do wymiany, wykonałem to tak jak było napisane i.... NIC, pilot nie działa.
Macie jakiś pomysł co mam zrobić??

sTERYD - Sro Paź 15, 2008 22:49

sprawdź, czy ta blacha trzymająca baterię nie jest lekko oderwana od płytki pilota...
memphisto - Sro Paź 15, 2008 23:48

pytanie 1 - czy wcześniej działał?
giewu - Czw Paź 16, 2008 08:15

rav1984 napisał/a:
Macie jakiś pomysł co mam zrobić??

pilota po wymianie baterii oczywiście zsynchronizowałeś ? ;)

ywis - Czw Paź 16, 2008 08:17

Mam to samo, na starej bateri działa, ale trzeba już kilka razy nacisnąć, aby zaskoczył. Włożyłem nową, robiłem wszystko krok po kroku jak w FAQ i nic.
giewu - Czw Paź 16, 2008 08:22

ywis napisał/a:
... ale trzeba już kilka razy nacisnąć, aby zaskoczył ...

sprawdź mikrostyki w pilocie :smile:

rav1984 - Czw Paź 16, 2008 08:30

sTERYD napisał/a:
sprawdź, czy ta blacha trzymająca baterię nie jest lekko oderwana od płytki pilota...


wszystko jest na swoim miejscu, mechanicznie nic nie uszkodzone

memphisto napisał/a:
pytanie 1 - czy wcześniej działał?


pilot wcześniej działał, tyle tylko, że kiepsko łapał jak chciałem otwierać R

a co myślicie jakbym odłączył klemę od aku i wtedy na nowo spróbował wykonać operację wymiany ??

sTERYD - Czw Paź 16, 2008 08:34

Cytat:
a co myślicie jakbym odłączył klemę od aku i wtedy na nowo spróbował wykonać operację wymiany ??

wystarczy potem zsynchronizować :cool:

MaReK - Czw Paź 16, 2008 08:40

Rav to samo miala Violla ;)

1. okazalo sie, ze bateria ktora kupilem byla "chudsza" niz ta ktora powinna byc.
2. musialem wymienic jeden element (tu uklony do kol. Kruchego) odpowiedzialnego za taktowanie.

Po tych operacjach pilot dziala jak wsciekly!

Pozdrawiam,

rav1984 - Czw Paź 16, 2008 08:40

no właśnie tak myślałem, ale co wtedy jak znowu będę miał taką stuacją jak teraz??

[ Dodano: Czw Paź 16, 2008 09:43 ]
MaReK napisał/a:
Po tych operacjach pilot dziala jak wsciekly

po moich operacjach to ja jestem teraz wściekły, że może niepotrzebnie zmieniałem tą baterię, nawet dzwoniłem już do majkela, żeby mi dał nr do Ciebie, bo mówił, że zmieniałeś w krówce, dzwoniłem rano do Ciebie, ale "jesteś poza zasięgiem: :cry:

MaReK - Czw Paź 16, 2008 08:44

Padla mi komorka - obie ;D
Ale co ja Ci przez telefon poradze?

Masz kod do odblokowania immo? tzw. KAC ?
Jak wyglada teraz sytuacja w Twoim pilocie?

Pozdrawiam,

Brt - Czw Paź 16, 2008 08:48

Cytat:
2. musialem wymienic jeden element (tu uklony do kol. Kruchego) odpowiedzialnego za taktowanie.


tzw. kwarc - Kruchy kiedyś wspominał o tym na zlocie ;) Moze jakieś oznaczenie kwarcu stosowanego w tych pilotach ktoś ma pod reką :P ;) ??

MaReK - Czw Paź 16, 2008 08:49

Nie ma... ale to zwykly 32Hz kwarc stosowany w kazdym urzadzeniu elektronicznym starszego typu. To wlasciwie slowa Kruchego. Ja swoj zamiennik znalazlem w starej stacji dyskow od ATARI :D
rav1984 - Czw Paź 16, 2008 08:51

nie mam żadnego kodu, mam tylko tyle co mi dał Kris jak kupowałem od niego szerszenia, czyli dwa kluczyki i jeden pilocik, to wszycho
a sytuacja wygląda tak, że pilot nie trybi

MaReK - Czw Paź 16, 2008 08:52

a gdzie teraz jestes?
Moze uda sie jakos pomoc?

rav1984 - Czw Paź 16, 2008 08:53

w tej chwili w pracy, a bryka stoi po domem, najgorsze jest tylko to, że po powrocie jest mi potrzebna :cry:
MaReK - Czw Paź 16, 2008 08:55

To daj znac kiedy konczysz, co i jak i sprobujemy cos poradzic.
Mnie operacja naprawy zajela jakies 5 min ;D

rav1984 - Czw Paź 16, 2008 08:56

kończe dopiero o 17, a zanim dojadę komunikacją z tego cholernego okęcia to z godzina minie
Brt - Czw Paź 16, 2008 08:58

a moze 32 kHz ?? patrze w katalogu i jedyne jakie znalazłem, to kwarce o czestotliwości 32,768 kHz :roll: pewnie to o te chodzi :) ale ...... Kruchy do tablicy :P ;)
http://www.tme.eu/kwarc-z...768k-20ppm.html

MaReK - Czw Paź 16, 2008 09:03

No oczywiscie ze kHZ :D
rav1984 - Czw Paź 16, 2008 09:16

czyli co radzicie??
odłączyć klemę i jeszcz raz spróbować??

Brt - Czw Paź 16, 2008 09:21

bardziej nie popsujesz, a jak pomoże to ok ;)
leszek95b - Czw Paź 16, 2008 09:22

ja bym wyciągnął baterie, rozładował pilot, zdjął kleme, założył klemę, włożył baterie, zsynchronizował pilot i jak by nadal nie działało - napisał tutaj :)
MaReK - Czw Paź 16, 2008 09:23

A co to da ;D ?
Auto masz otwarte czy zamkeniete?

Jak jest zamkniete z pilota, a otworzysz go zamkiem bez KAC'a to zacznie wyc ;)

rav1984 - Czw Paź 16, 2008 09:27

w tej chwili to mam zamknięte z kluczyka
Kris - Czw Paź 16, 2008 10:08

oooo :)

nic się nie baw z synchronizacją klemami czy czym tam jeszcze, pilot od czasu do czasu odmawial posluszeństwa lut jest na obudowie baterii jakiś lewy, trzeba pokombinować niestety, podociskać ponaciskać jeden klawisz drugi, całego go ścisnąć :) aż załapie.

rav1984 - Czw Paź 16, 2008 10:26

myślisz ze to pomoże??
Kris - Czw Paź 16, 2008 10:30

jak pisałem, miałem z nim dwa razy taki problem, ale nie robiłem żadnych myków klemowych czy czego tam jeszcze, raz włożylem kawałek jakiegoś papierka chyba do środka co by ta obejmę docisnął bardziej do płytki, otwierałem z kluczyka i siedziałem w nim klkając i gniotąc go raz po raz, nawet kiedyś na otwartej obudowie od pilota, bebechy w ręku :) bo działał w lapie a w obudowie nie, ewidentnie z tym lutem jest coś nie tak, żadna tam synchronizacja.
rav1984 - Czw Paź 16, 2008 10:35

dobra to w takim razie będę próbował klikać do bólu.
mówisz oba guziki cisnąć, czy któryś konkretnie??

MaReK - Czw Paź 16, 2008 10:42

Nie ma na to reguly. Trzeba poprawic lut na obudowie baterii.
rav1984 - Czw Paź 16, 2008 10:48

ok, pokombinuje jak wrócę z roboty i dam znac co i jak
Brt - Czw Paź 16, 2008 12:15

MaReK napisał/a:
Trzeba poprawic lut na obudowie baterii.

Dokładnie. W obu moich pilotach poprawiałem luty na uchwycie baterii :ok:

rav1984 - Czw Paź 16, 2008 12:26

Brt znaczy się lutowałeś??
MaReK - Czw Paź 16, 2008 12:34

Tak. Lutowac trzeba. Jak chcesz to Ci pomoge mozesz np. wpasc do mnie z pilotem i go naprawimy... Zwracam uwage na baterie! One sa b. podobne i mimo iz poprosilem o zgodnych symbolach to dosalem zbyt plaska. Roznica 1mm ale wplywa na prace.
Brt - Czw Paź 16, 2008 12:35

Tak. W tym "lepszym" poprawiałem tylko luty na uchwycie baterii, w tym gorszym także wymieniałem mikroswiche oraz dałem nową obudowę. Oczywiscie zmieniłem też baterie w obu ;) AAa i polecam baterie panasonica, kupiłem wcześniej inną i wytrzymała 2 miesiace, a panasonic chodzi od ponad roku.
rav1984 - Czw Paź 16, 2008 12:48

MaReK napisał/a:
Jak chcesz to Ci pomoge mozesz np. wpasc do mnie z pilotem i go naprawimy...

to jak sobie nie poradze to się do Ciebie odezwę, powiedz tylko ile mnie to będzie tigerów kosztowało :mrgreen:

MaReK - Czw Paź 16, 2008 18:40

Tigerow juz nie pije... bedziesz musial kupic 6 szt. malych puszek liptona brzoskwiniowego ;P
rav1984 - Czw Paź 16, 2008 22:01

MaReK - obiecałem, że kliknę, to klikam, DZIĘKI raz jeszcze
MaReK - Czw Paź 16, 2008 22:20

Hehe, nie ma sprawy ;) Dobrze, ze pilot nie ucierpial bo go Kris potraktowal b. nieladnie ;P
Obeszlo sie bez wymiany kwarca, ale niestety bateria musiala isc inna i blaszka od baterii nowa, bo ktos poprzedni tak zagrzebal, ze pourywal nozki ;)

Wpadnij na spota za 3 tygodnie to bedziemy myslec nad lustrem w reflektorze.

Pozdrawiam i polecam sie na przyszlosc.

rav1984 - Pią Paź 17, 2008 08:08

dzięki, wpadnę napewno
Kris - Pią Paź 17, 2008 12:48

rav1984 napisał/a:
dzięki, wpadnę napewno


Znaczy się zrobiłeś ? Czy nie?

rav1984 - Pią Paź 17, 2008 20:49

zrobiłem, zrobiłem - MaReK zrobił a ja tylko patrzyłem :mrgreen: