Zobacz temat - [R214i 96'] NIe pracuje mi nawiew na pozycji 1,2
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214i 96'] NIe pracuje mi nawiew na pozycji 1,2

deny - Pią Gru 19, 2008 15:57
Temat postu: [R214i 96'] NIe pracuje mi nawiew na pozycji 1,2
NIe pracuje mi nawiew na pozycji 1,2 !! natomiast 3, 4 dziala.
Mam Rovera 214 1.4 benzyna rok pr. 96/97. Co moze byc przyczyna, ze nie dziala nawiew na pozycji 1,2 ?? gdzie mam szujac usterki?? prosze o szybkie informacje! :) z gory dziekuje=)

maciej - Pią Gru 19, 2008 16:02

Proponuję przeczytać FAQ na naszej stronie - wystarczy w 100%.
blackbetty - Pią Gru 19, 2008 16:47

a nie jest tak, że regulacja została najzwyczajniej "przekręcona" ?? i na pozycjach bez numeracji też jest nawiew??
maciej - Pią Gru 19, 2008 16:52

Nie. Przepaliły się oporniki - opis w FAQ na stronie.
Pazdzioch - Pią Gru 19, 2008 17:14

deny, masz ładnie wszystko opisane tu
deny - Pią Gru 19, 2008 17:16

nie moge tego znalezc na FAQ... jestem tu nowy tak ze nie jestem jeszcze obeznany na tym forum.. jest nawiew na pozostalych tzn na 3 i 4. jezeli przepalily sie oporniki to gdzie moge je znalezc i wymienic
maciej - Pią Gru 19, 2008 17:18

Aw totalnym skrócie tu:
http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#64

deny - Pią Gru 19, 2008 17:19

a moze byc tak ze spadl zwyczajnie kabelek od kostki do tych opornikow i gdzie znajduje sie ten kabelek do opornikow? prosze o w miare szcegolowe podanie lokalizaji
maciej - Pią Gru 19, 2008 17:20

A jak następnym razem będziesz o coś pytać to najpierw FAQ na stronie www.roverki.pl, a potem kącik porad technicznych po przeczytaniu zasad.
Twoje tematy powinn syę zaczynać od:
[R214 '96]
Tylko jescze musisz wpisać czy masz 8 zaworów, czy 16 (i lub SI za 214).

deny - Pią Gru 19, 2008 17:24

8 zaworow mam, popatrze na te rezystory i zobaczymy czy to wina ktoregos z nich..
maciej - Pią Gru 19, 2008 17:32

Na 100%, bo to jest chyba najważniejsza "stała" usterka w Roverkach 200 i 400.

A w temacie, jak będziesz pisał w "Poradach", a nie w teście, powinienneś mieć na początku, żeby ludziom łatwiej było się połapać o jaki model chodzi:
[R214Si '96]

ywis - Nie Gru 06, 2009 22:41

Przednią konsole muszę rozgrzebywać, bo nie wiem, czy dobrze myślę? :???:
Brt - Nie Gru 06, 2009 22:44

ywis napisał/a:
Przednią konsole muszę rozgrzebywać, bo nie wiem, czy dobrze myślę?

Wentylator i rezystory są za schowkiem pasażera ... jak go wyjmiesz to zobaczysz :ok:

ywis - Nie Gru 06, 2009 22:50

Ok, dzięki za pomoc. Będę musiał zajrzeć, bo mi niestety padła pierwsza i druga pozycja :)
IROLA - Nie Gru 06, 2009 22:53

Ywis - na tej stronie masz instrukcję obrazkową (w prezencie od Filtrona) - jest po lewej stronie w pdf-ie "Instrukcja montażu" Jest to instrukcja wymiany filtra - ale ładnie widać po prawej stronie zdjęcia puszkę z rezystorami (rezystory są oczywiście wewnątrz)
kojot_1984 - Pon Gru 07, 2009 23:40

U mnie to samo pozycja 1 i 2 we Frelanderze padły, narazie to oleje, włączam 3 i fakt bardziej szumi ale wtedy radio głośniej,:D
Zielas - Wto Gru 08, 2009 02:19

100% rezystory -odkręć schowek pasażera i na głównym dolocie powietrza znajdziesz kawalek plastikowej pokrywki z której wychodzi kabelek odkręć 2 sruby na krzyżak i wtedy zobaczysz 3 sprężynki!!! Jak jedna z nich bedzie przerwana to znalazłeś :)
izeK - Wto Gru 08, 2009 05:58

pytanie co do nawiewu.. pokretło plastikowe pękło...jakis najlepszy sposob na naprawe? wymiana pokretla? w serii 200 slyszalem ze to norma...
NEOSSS - Wto Gru 08, 2009 08:58

izeK, w srodku jest matalowa blaszka ktora wzmacnia plastik, mozna to kleic ale nie na wiele to sie zda, galeczke kupic uzywana najlepiej
kojot_1984 - Wto Gru 08, 2009 12:20

a co do Freelandera jak to zrobić :) bo też mam walnięte 1 i 2
Kot - Wto Gru 08, 2009 12:25

a podbije w temat i spytam czy nie wiecie ile takie cos moze kostowac?? bo mnie denerwuje juz powoli jazda na 3 jak mi szyby paruja...
praktis - Wto Gru 08, 2009 12:35

Kot napisał/a:
a podbije w temat i spytam czy nie wiecie ile takie cos moze kostowac?? bo mnie denerwuje juz powoli jazda na 3 jak mi szyby paruja...


Jakby kolega zadał sobie minimum trudu i skorzystał z wyszukiwarki to miałby odpowiedź w jedną chwilkę, włącznie z kosztem oporników, modułów, linkami do allegro itp.
No ale po co się wysilać :/

PHJOWI - Wto Gru 08, 2009 13:59

nowy max 90zł cały rezystor
Kot - Wto Gru 08, 2009 14:01

praktis, myslalem ze jakis patent na zrobienie tego taniej niz placenie za jakas sprezynke 80 zlotych takze nie wiem o co Ci chodzi?? ja postaram sie to zrobic inaczej poszukam w sklepie z elektronicznym z takimi badziewiami
Lechos - Wto Gru 08, 2009 14:13

Kot napisał/a:
praktis, myslalem ze jakis patent na zrobienie tego taniej niz placenie za jakas sprezynke 80 zlotych takze nie wiem o co Ci chodzi??

wlasnie koledze praktis-owi chodzi o to, ze nawet w tym temacie sa podane linki do wartosci rezystorow i to, ze caly patent polega na ich wlutowaniu.

Squid - Wto Gru 08, 2009 14:24

Kot napisał/a:
praktis, myslalem ze jakis patent na zrobienie tego taniej niz placenie za jakas sprezynke 80 zlotych takze nie wiem o co Ci chodzi?? ja postaram sie to zrobic inaczej poszukam w sklepie z elektronicznym z takimi badziewiami


Ja wymontowałem i zaniosłem do kolesia co telewizory naprawia i mi wlutował rezystorki (bo lutownicy nie mam :P ). Wyszło taniej niż 80 pln ... :wink:

Brt - Wto Gru 08, 2009 15:01

chyba naprawde trzeba zacząc łupać warny za zaśmiecanie forum:

http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#64

wisi to od 3 lat na stronie

SyntaX - Wto Gru 08, 2009 17:29

Ale to juz było....
A co do Freelandera.
To trzeba wyciągnąć taka zielona opornice z boku.
Na fotkach jest wszystko opisane.

Co do rezystencji to jest tak:
najmniejszy - 1,6 om,
średni - 1,4 om,
największy ( gruby drut ) - 0,5 om.

Kot - Wto Gru 08, 2009 20:54

ok, przyznaje sie moj blad ...
Brt - Wto Gru 08, 2009 22:45

idź i nie grzesz więcej ;) :)
edi.1983 - Wto Gru 08, 2009 23:20

Witam Mi też nie działał nawiew na pierwszym biegu Zrobiłem tak jak koledzy piszą odkręciłem i kombinerkami delikatnie skręciłem do kupy przepalony rezystor Wszystko ładnie teraz śmiga Lutowanie odradzam ponieważ może zmienić się rezystencja i bezpieczniki może palić (tak mi się wydaje)
Brt - Wto Gru 08, 2009 23:22

edi.1983 napisał/a:
Lutowanie odradzam ponieważ może zmienić się rezystencja i bezpieczniki może palić (tak mi się wydaje)

Raczej dlatego, ze jak się ten drucik rozgrzeje to i tak cyna puści ;)

edi.1983 - Wto Gru 08, 2009 23:37

Brt napisał/a:
Raczej dlatego, ze jak się ten drucik rozgrzeje to i tak cyna puści ;)
Kolega dobrze mówi Mój błąd A co do kupna to pytałem się o nie i gościo mi powiedział że nie ma takich w sprzedaży ale można kupić na allegro za 60 zł
kowalainen - Wto Gru 08, 2009 23:52

Witam! Ja swój problem z rezystorami rozwiązałem w następujący sposób. Otóż wybrałem się do sklepu elektronicznego/elektrycznego i zakupiłem tak zwany drut oporowy, z którego nawinąłem spiralkę. Wlutowałem w miejsce przepalonej i hula. Koszt to jakieś 1-2 zł, tak więc niewiele myślę.
SyntaX - Wto Gru 08, 2009 23:56

Jest tez inny sposób Pasuje od Lanosa po małej modyfikacji trzeba lekko podszlifowac róg
edi.1983 - Wto Gru 08, 2009 23:59

A mierzyłeś opór tego drutu czy brałeś na "grubość"?
kowalainen - Sro Gru 09, 2009 00:47

Jeśli chodzi o grubość drutu to nie może on być cieńszy niż był, jeżeli zastosujemy drut grubszy to po prostu nie przepali on się aż tak szybko. Co do oporu to zależy jak długi drut potrzebujemy. Przeważnie opór drutu podawany jest w przeliczeniu na 1m to zakładając, że jest nam potrzebne 20cm, kupimy drut ok. 5ohm/metr. Jednak po nawinięciu spirali nie zaszkodzi zmierzyć opór. Oczywiście trzeba zwrócić uwagę żeby kolejne zwoje się nie dotykały, gdyż to może zaniżyć opór.
kojot_1984 - Sro Gru 09, 2009 11:49

no i zmieniłem w mojej frytce rezystory i dmuchawy chodzą jak ta lala a za dwa rezystory w Elektronice polskiej dałem 1 zl :)
SyntaX - Sro Gru 09, 2009 17:37

No widzisz nie trzeba było od razu do mnie pisac.
Frytke mam rozpracowaną :)
Nie jednemu cos tam poprawiałem, nastawiałem, składałem, rozbierałem.
:lol:

bundylp - Wto Gru 29, 2009 18:51

Dzis i mnie dopadla awaria na 1 biegu nawiewu, postaram sie sam to naprawic. Niestety nie da sie "zlaczyc" drucikow bo prawie 1/3 przepalila sie (nie wiem jak), chce sam dorobic ta spiralke. Przepraszam, jezeli bede sie powtarzal, czytalem ale chyba nie bylo napisane... jaki jest opor tej najcienszej spiralki?

Czy z rezystancjami jest tak samo jak w przypadku uzytkownika SyntaX?

Raffaele - Wto Gru 29, 2009 20:15

Zamieściłem fotorelację ze swoich zmagań z opornicą tutaj
Niemal każdy Roverzysta zmagał się z tym problemem.

Ta opcja jest bardzo pomocna.

SyntaX - Wto Gru 29, 2009 20:20

Wartości oporów są takie same jak u mnie.
Ja powyciągałem stare druciki.
Powsadzałem oporniki i pensetą pozawijałem końce.
Działa idealnie.

bundylp - Wto Gru 29, 2009 22:29

Dzieki za odpowiedz, jutro z rana zabieram sie za nowe zwoje od nawiewu :) Pozdrawiam