Zobacz temat - [R75] Spryskiwacze reflektorów
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Spryskiwacze reflektorów

sknerko - Sob Lut 28, 2009 12:32
Temat postu: [R75] Spryskiwacze reflektorów
Witam
Powiedzcie czy dysze spryskiwaczy reflektorów w R75 idzie zdobyć osobno? bo na allegro znalazłem tylko ze zderzakiem. Albo może ktoś zrobi zdjącia jak to to wygląda w orginale na zderzaku z jedej i drugiej strony i czemu zawsze są ze zderzakiem czy nie idzie tego zdemontować?

sogreg1 - Sob Lut 28, 2009 13:59

sknerko napisał/a:
Albo może ktoś zrobi zdjącia jak to to wygląda w orginale na zderzaku z jedej i drugiej strony

Popatrz na mojego R75 (link w podpisie) albo:

sknerko - Sob Lut 28, 2009 17:27

dzięki za fotkę przydałaby się jeszcze z profilu i od góry ew. od środka zderzaka(przypuszczam że takiej mi nie zrobisz :wink: ) aha, nie wiesz przypadkiem czy idzie te dysze kupić bez zderzaka? i czy pod zderzakiem sa jakieś zaworki (te od cofania się płynu) takie jak przy zwykłych spryskach szyb?
PHJOWI - Sob Lut 28, 2009 17:35

na środku między lampami jest zawór.
szoso - Sob Lut 28, 2009 18:01

sknerko z tymi spryskami to będziesz się wpinał w obieg co idzie na szyby?
ja w swoim R420 też chciałbym założyć spryski ale nie wiem gdzie się wpiąć

SeniorA - Sob Lut 28, 2009 18:59

spryskiwacze lamp mają swoją pompkę.
szoso - Sob Lut 28, 2009 19:43

SeniorA napisał/a:
spryskiwacze lamp mają swoją pompkę.


a jak auto nie posiada :?:

SeniorA - Sob Lut 28, 2009 19:45

trzeba dokupić pompkę , bo zbiorniki są przystosowane.Co piąte pryśnięcie na szyby, uruchamia pompkę do lamp.
PHJOWI - Sob Lut 28, 2009 19:48

w 75 można jak fabryka dała wykonać spryski, potrzeba:

pompkę pod spryski reflektorów
jeśli ktoś nie ma chęci na wycinanie w zbiorniczku dziury to trzeba kupić zbiornik pod dwa silnik
przewody z zaworem i szybko złączkami
i oczywiście dysze sztuk 4.

wszystko zamontować i trzeba zaprogramować je t4 i jest mały problem ponieważ opcja sprysków wymaga innej syreny alarmowej tak zawnej battery backup sirene czyli syreny z własnym zasilaniem.

[ Dodano: Sob Lut 28, 2009 19:49 ]
SeniorA napisał/a:
trzeba dokupić pompkę , bo zbiorniki są przystosowane.


w 75 jest przystosowany w innych nie . Trzeba dokupić pompkę i na przewód ją zamontować idący do spryskiwaczy

szoso - Sob Lut 28, 2009 19:52

SeniorA napisał/a:
trzeba dokupić pompkę , bo zbiorniki są przystosowane.Co piąte pryśnięcie na szyby, uruchamia pompkę do lamp.


no dobra a jak załatwić sprawę manetki by podawała płyn na lampy :?:
ja mam sedana więc spryskiwacze mam tylko na przednią szybę

SeniorA - Sob Lut 28, 2009 19:52

PHJOWI napisał/a:
w 75 jest przystosowany w innych nie .
Zgadza się. W temacie był R75.
szoso - Sob Lut 28, 2009 19:55

macie pomysł jak założyć w moim 420 :?:
SeniorA - Sob Lut 28, 2009 20:03

osobny zbiornik i sterowanie.
sknerko - Sob Lut 28, 2009 21:02

PHJOWI, a gdzie to kupić i ile może kosztować? pytanie po czym poznać czy syrena jest właściwa?

[ Dodano: Sob Lut 28, 2009 21:04 ]
aha a czy pompka jest taka sama jak przy zwykłych spryskiwaczach?

PHJOWI - Nie Mar 01, 2009 15:01

poszukaj w dziale kupię mojego ogłoszenia tam było zdjęcie tej syreny , a cały taki zestaw najlepiej od angola , pompa musi być dedykowana dla spryskiwaczy reflektorów.
faecd - Nie Mar 01, 2009 21:47

DO 400 mozna by cos takiego dac http://www.moto.allegro.p..._xenon_hid.html
ale to nie sa spryski wysokocisnieniowe:/

sknerko - Pon Mar 02, 2009 09:04

PHJOWI, a jak ten alarm bedzie inny to sie nie da w żaden sposób przeszczepić spryskiwaczy? dlaczego? a wiązka przewodów do pompki powinna być w każdym R75?

Ja sobie to wymyśliłem troche inaczej kupiłbym ten uniwersalny zestaw i orginalne końcówki spryskiwacza i to podłączył pod istniejącą instalację (czy pompke w orginalny zbiornik bym montował to nie wiem musiałbym mieć to w rękach może by sie udało) tak, że zależy mi najbardziej na tych orginalnych końcówkach spryskiwacza jak ktoś ma to chętnie kupię

[ Dodano: Pon Mar 02, 2009 09:06 ]
faecd napisał/a:
ale to nie sa spryski wysokocisnieniowe:/

a skąd wiadomo że to nie wysokociśnieniowe?

sogreg1 - Pon Mar 02, 2009 10:17

Nie wiem czy wiecie ile płynu "pożerają" spryskiwacze reflektorów. Jest to wygodne i jak najbardziej przydatne ale płyn leje się potwornie. Podaję przykład: trasa z Lubaczowa (podkarpackie) przez Lublin do Warszawy i z powrotem (3 tygodnie temu - mokro ale bez deszczu) łącznie 680km- zużyłem ok.9l :!:
szoso - Pon Mar 02, 2009 10:22

faecd napisał/a:
DO 400 mozna by cos takiego dac http://www.moto.allegro.p..._xenon_hid.html
ale to nie sa spryski wysokocisnieniowe:/

nie wiedziałem że są takie zestawy :smile:

sTERYD - Pon Mar 02, 2009 11:47

sknerko napisał/a:
a skąd wiadomo że to nie wysokociśnieniowe?

bo zbiornik 1.2 litra by nie starczył na jedno psiknięcie ;)
ale guzik dają wypaśny :mrgreen:
można bajerować laski że to katapulta :rotfl:

przepraszam za OT :cool:

Lechos - Pon Mar 02, 2009 11:51

sknerko napisał/a:
a skąd wiadomo że to nie wysokociśnieniowe?
po pompce i wezykach
sknerko - Pon Mar 02, 2009 12:02

Lechos napisał/a:
sknerko napisał/a:
a skąd wiadomo że to nie wysokociśnieniowe?

po pompce i wezykach

No :ok: ale problem pompki można rozwiązać jakąś inna z VW czy tam BMW podejrzewam że pasować będą a zużycie płynu można ograniczyć zewnętrznym włącznikiem i sikać wtedy jak potrzeba a nie co piąty raz. bo wiem jak ja spryskuje szyby jak bym tak pryskał na reflektory to by ściecha wody za mną była :wink:
Największy problem to te dysze na zderzak bo ich nigdzie nie ma a zamiennika z innej fury jakoś nie widzę :/

[ Dodano: Pon Mar 02, 2009 12:10 ]
szosownik napisał/a:
od Skody podejdą
http://www.allegro.pl/ite...owe_zobacz.html

Do R400 tak ale do 75 to troche bieda bo jak to bedzie wygladać

Mortal - Sob Sie 29, 2009 20:09

Witam

Kupilem wlasnie MG ZTT z xenonami - niestety zbiorniczek byl pusty od spryskiwaczy wiec dopiero po powrocie do domu kupilem banke plynu i zaczalem testowac, czy wszystkie dysze dobrze "sikaja". Wszystko bylo dobrze, tylko patrze pod auto, a tam kapie pomalu plyn ze zderzaka - juz sie martwilem, ze gdzies mi cieknie z wezy od spryskiwaczy, ale po przeczytaniu artykulu stwierdzam, ze pewnie duzo plynu z reflektorow splynelo do zderzaka i pomalu kapalo... a kaluza sie spora zrobila i kapalo jeszcze z godzine po testach...

Pozdrawiam

Szymon

MiReK - Nie Wrz 01, 2013 19:03

Ja również właśnie włączyłem T4 zamontowane przeze mnie spryski i wystraszyłem się że mam nieszczelne przewody, bo po testowaniu na postoju była spora kałuża płynu.Pod domem rozebrałem zderzak, wszystko posprawdzałem, potestowałem spryski na ściągniętym zderzaku i nigdzie indziej prócz samych dyszy płyn nie wypływał, czyli widać ten typ tak ma.
rafalmis1 - Nie Wrz 01, 2013 19:09

Gdzie byłeś włączać?? Co które pociągnięcie manetki wwłączają ci się spryski??
pelson91 - Nie Wrz 01, 2013 19:10

mi nie cieknie nic od sprysków lamp
MiReK - Nie Wrz 01, 2013 19:30

Włączyłem u Mariusz418 w W-wie,z pomocą MaRkA
rafalmis1 - Nie Wrz 01, 2013 19:30

To tak samo jak ja :-D w czwartek po 16??
MiReK - Nie Wrz 01, 2013 19:59

Tak, zgadza się.Marek i Mariusz mówili że był ktoś wcześniej też włączać spryski lamp, czyli to Ty.Włączyłeś je w końcu czy były problemy?
dawidd - Nie Wrz 01, 2013 21:51

rafalmis1 napisał/a:
Co które pociągnięcie manetki wwłączają ci się spryski??
co czwarte
rafalmis1 - Nie Wrz 01, 2013 22:13

Cytat:
Tak, zgadza się.Marek i Mariusz mówili że był ktoś wcześniej też włączać spryski lamp, czyli to Ty.Włączyłeś je w końcu czy były problemy?


w sumie u mnie poszło raz dwa
jedynie Mariusz coś sobie pomylił i wyłączył mi alarm. Twierdził ze jak podłącze syrenę, to będzie wszystko grało, no ale tak nie jest, ale to nic, da się poprawić. tylko nie wiem kiedy, bo do W-wy mam 350 km

[ Dodano: Nie Wrz 01, 2013 23:13 ]
dawidd napisał/a:
rafalmis1 napisał/a:
Co które pociągnięcie manetki wwłączają ci się spryski??
co czwarte


myślałem wcześniej że da się co 3,5 lub 7. Jak teraz wiem jest to błędna teoria, ponieważ można co 3 lub 4

sknerko - Pon Wrz 02, 2013 09:29

Ja mam co 7
rafalmis1 - Pon Wrz 02, 2013 09:32

sknerko napisał/a:
Ja mam co 7
też tak chciałem, ale na T4 można było co 3 lub 4, byłem zdziwiony, no ale najważniejsze że działają
sknerko - Pon Wrz 02, 2013 09:35

Bo moze zalezy to od softu T4 lub auta bo u mnie bylo co 4 a po wgraniu softu co zapala swiatla po odpaleniu dalo sie ustawic co 7
rafalmis1 - Pon Wrz 02, 2013 10:33

sknerko, mówisz o skandynawskich ?? ja tego nie włączałem
sknerko - Pon Wrz 02, 2013 11:37

Mówię o kanadyjskich :P
MiReK - Pon Wrz 02, 2013 13:33

A masz też kałuże płynu jak spryskasz lampy na postoju?
rafalmis1 - Pon Wrz 02, 2013 14:02

Skoro a skąd ty masz kanadyjskie?? U mnie się nie dało pod T4 wwłączyć

[ Dodano: Pon Wrz 02, 2013 15:02 ]
Mirek ja mam sucho. Ale na początku jak ppodłączyłem wszystko to mi kapało z papki w miejscu podłączenia węża. Wystarczyło węża wraz z papka ustawić pod innym kątem

sknerko - Pon Wrz 02, 2013 14:58

U mnie jest sucho jak pieprz a kanade włączał mi PHJOWI oczywiście po wgraniu nowych softów i map
rafalmis1 - Pon Wrz 02, 2013 15:35

Sknero błagam o fotki :-D

[ Dodano: Pon Wrz 02, 2013 16:35 ]
Nie powiem ale z lekka się wkurzylem ze jest to możliwe a u mnie się nie udało. 700 km zrobiłem aby między innymi to włączyć i nic :-\ nic z tego nie rozumie. PHJOWI jest z Poznania??

MiReK - Pon Wrz 02, 2013 18:36

rafalmis1 napisał/a:
Mirek ja mam sucho. Ale na początku jak ppodłączyłem wszystko to mi kapało z papki w miejscu podłączenia węża. Wystarczyło węża wraz z papka ustawić pod innym kątem


To ja nie wiem czemu u mnie (i u Mortala) jest tak mokro.Ewidentnie kapie spod zderzaka a wszystkie wężę i pompka sucha.

sknerko - Wto Wrz 03, 2013 07:12

rafalmis1 napisał/a:
Sknero błagam o fotki :-D

Nie bardzo łapie co mam ci fotografować?

rafalmis1 napisał/a:
[ Dodano: Pon Wrz 02, 2013 16:35 ]
Nie powiem ale z lekka się wkurzylem ze jest to możliwe a u mnie się nie udało. 700 km zrobiłem aby między innymi to włączyć i nic :-\ nic z tego nie rozumie. PHJOWI jest z Poznania??

PHJOWI jest z Nowego Miasta nad Wartą, to jest kolo Poznania.

[ Dodano: Wto Wrz 03, 2013 08:12 ]
Aha, nie wiem jak teraz ale kiedyś na zlocie Mariusz418 nie dał rady mi tego włączyć, a PHJOWI włączył.

rafalmis1 - Wto Wrz 03, 2013 07:41

sknerko, chce zobaczy ja to wygląda jak stoi się przed autem
sknerko - Wto Wrz 03, 2013 07:44

co chcesz zobaczyć jak pryskają spryski czy co?
rafalmis1 - Wto Wrz 03, 2013 07:56

:-D chce zobaczyć jak w Roverze prezentują się dzienne
Rowan - Czw Wrz 05, 2013 07:24

MiReK napisał/a:
.Ewidentnie kapie spod zderzaka a wszystkie wężę i pompka sucha.

Gumka od pompki ;) Też miałem z tym problem po wymianie pompki sprysków :) Po jakimś czasie samo się uszczelniło ;)

MaReK - Sob Wrz 07, 2013 23:22

Żeby włączyć opcję świateł "kanada" należy przestawić rynek na kanadyjski :)
Nie zawsze się to musi udać i wtedy z pomocą przychodzą inne narzędzia, które mogą tenże rynek zmienić zanim wejdzie T4. W Twoim rafalmis1 - (europa) - można włączyć "skandynawia" - czyli włączanie świateł po uruchomieniu stacyjki, ale tego nie chciałeś.

sknerko u Ciebie światła dzienne to są długie z mniejszą mocą świecenia? Bo chyba to chciał zobaczyć rafalmis1. Czy pisząc o tym, że mariusz478 psuł Ci konfigurację miałeś na myśli, że światła dzienne same nie startowały? Czy może startowały po przekręceniu stacyjki na POS2, a nie jak chciałeś na POS3 (po uruchomieniu silnika) ? Nie bardzo wiem, jak to mógł robić ;)

Nie mam pewności czy ilość sprysków zależna jest od marketu czy od wersji modułu komfortu. Pewnie w RAVE jest napisane, a całego w głowie ma SeniorA ;) Ja nie znalazłem takiej informacji. Chociaż nie znalazłem też info o świeceniu świateł, a wiem że ktoś gdzieś kiedyś jakiś przedruk pokazywał.

Jak będę u mariusz418 to w wolnej chwili spróbuję zmienić sobie market i zobaczyć ile będę miał ilości sprysków ;) Fabrycznie miałem 5 ;) Zatem w ogóle inaczej niż pisaliście tutaj i ile było u rafalmis1 czy MiReK. A moje BCU to była bieda bo LOW-Line ;)

MiReK u Ciebie nie zostało zrobione wszystko z sukcesem ;)
Cały czas się zastanawiam dlaczego :) Trochę mało czasu było na te zabawy i presja rodziny :) Myślę, że cały dzień zabaw przyniósłby w końcu żądany efekt ;)

sknerko - Nie Wrz 08, 2013 19:18

MaReK, nie mam długich z mniejszą mocą tylko krótkie po odpaleniu silnika.
MaReK napisał/a:
Czy pisząc o tym, że mariusz478 psuł Ci konfigurację miałeś na myśli, że światła dzienne same nie startowały? Czy może startowały po przekręceniu stacyjki na POS2, a nie jak chciałeś na POS3 (po uruchomieniu silnika) ? Nie bardzo wiem, jak to mógł robić
właśnie przypadkowo zmienił że były od razu po przekręceniu kluczyka a miały być po odpaleniu.
MaReK - Nie Wrz 08, 2013 21:11

Cytat:
właśnie przypadkowo zmienił że były od razu po przekręceniu kluczyka a miały być po odpaleniu.

Nie ma do tego nic region kanadyjski ;) W/g mojej ale nie pewnej wiedzy, to kanadyjski rynek pozwala na takie ustawienie świateł i to nie świecą się drogowe tylko mijania ze słabszą mocą.

To co Ty piszesz ustawia się w opcji "skandynawskiej". Też miałem opcję że po przekręceniu kluczyka światła świeciły pełną mocą, ale zmieniłem to za pomocą T4 na takie jak Ty masz.

U mnie market jest POLAND, a kody ZCS wskazują na Centralną Europę.

Nie twierdzę też, że T4 ze starszą płytą serwisową nie mógł czynić problemów - może mógł.
W obecnej, której mariusz418 używa, nigdy nic się nie dzieje bez jego wiedzy i nic nie znika samo :) Może oprócz elektronicznego prędkościomierza, ale to jest opcja, której T4 nie przywiduje dla zwykłych MG ZT i R75.

Teraz pozostaje zatem sprawdzenie opcji po ilu spryskaniach szyby ma się włączyć sprysk dla reflektorów.

sknerko - Pon Wrz 09, 2013 10:14

MaReK Ja nie mam pojęcia jak jest to teraz ustawione w moim bo jednak kilka razy był podłączany do T4 a pamiętam że za pierwszym razem jak to miałem włączane to PHJOWI powiedział że to jest kanadyjski system i tyle, stąd twierdzę że mam kanadę.
MiReK - Pon Wrz 09, 2013 20:55

Rowan napisał/a:
Gumka od pompki Też miałem z tym problem po wymianie pompki sprysków Po jakimś czasie samo się uszczelniło


Gdyby to była wina gumki od pompki to kapałoby tylko z prawej strony auta,a kapie z prawej i lewej,tak jakby płyn ściekał po reflektorach,wewnątrz zderzaka i następnie ściekał na ziemię.

rafalmis1 - Pon Wrz 09, 2013 21:29

MiReK, a czy na węże w miejscu podłączenia ze sspryskiwaczami miałeś zapinki?? I chyba na spryskach powinny być oringi
MiReK - Pon Wrz 09, 2013 21:50

Tak,mam zapinki i mam oringi,dodatkowo wzmocniłem teflonową taśmą hydrauliczną
pelson91 - Pon Wrz 09, 2013 21:51

a ja muszę kupić taką zapinkę wraz z trójnikiem, bo przy zakładaniu zderzaka niestety nie wytrzymała.. gdzie takie coś dostać?
sknerko - Wto Wrz 10, 2013 07:18

Jak masz odpowiednio założone osłony pod silnikiem to cieknie w dowolnym miejscu, mi kiedyś ciekło pompką zwykłych spryskiwaczy i kapało po lewej stronie koło migacza bo auto lekko przechylone stało, stres mnie dopadł wtedy przeogromny bo już widziałem problemy z chłodzeniem silnika a jak zdjąłem osłonę silnika to ślad prowadził jednoznacznie do zbiornika sprysków.

[ Dodano: Wto Wrz 10, 2013 08:18 ]
w waszym przypadku może jeszcze ciec trójnik w zderzaku widziałem już taki pęknięty od mrozów i diabelstwo ciekło dopiero pod ciśnieniem a tak puki nie nacisnąłeś spryskiwacza to suche było jak pieprz

MiReK - Sro Wrz 11, 2013 07:48

sknerko napisał/a:
w waszym przypadku może jeszcze ciec trójnik w zderzaku


A w którym dokładnie miejscu w zderzaku jest ten trójnik?

sknerko - Sro Wrz 11, 2013 08:01

To jak dokładałeś spryskiwacze w zderzak i nie widziałeś trójnika na środku w zderzaku? czy masz węże nieoryginalne?