|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Spryskiwacze reflektorów
sknerko - Sob Lut 28, 2009 12:32 Temat postu: [R75] Spryskiwacze reflektorów Witam
Powiedzcie czy dysze spryskiwaczy reflektorów w R75 idzie zdobyć osobno? bo na allegro znalazłem tylko ze zderzakiem. Albo może ktoś zrobi zdjącia jak to to wygląda w orginale na zderzaku z jedej i drugiej strony i czemu zawsze są ze zderzakiem czy nie idzie tego zdemontować?
sogreg1 - Sob Lut 28, 2009 13:59
sknerko napisał/a: | Albo może ktoś zrobi zdjącia jak to to wygląda w orginale na zderzaku z jedej i drugiej strony |
Popatrz na mojego R75 (link w podpisie) albo:
sknerko - Sob Lut 28, 2009 17:27
dzięki za fotkę przydałaby się jeszcze z profilu i od góry ew. od środka zderzaka(przypuszczam że takiej mi nie zrobisz ) aha, nie wiesz przypadkiem czy idzie te dysze kupić bez zderzaka? i czy pod zderzakiem sa jakieś zaworki (te od cofania się płynu) takie jak przy zwykłych spryskach szyb?
PHJOWI - Sob Lut 28, 2009 17:35
na środku między lampami jest zawór.
szoso - Sob Lut 28, 2009 18:01
sknerko z tymi spryskami to będziesz się wpinał w obieg co idzie na szyby?
ja w swoim R420 też chciałbym założyć spryski ale nie wiem gdzie się wpiąć
SeniorA - Sob Lut 28, 2009 18:59
spryskiwacze lamp mają swoją pompkę.
szoso - Sob Lut 28, 2009 19:43
SeniorA napisał/a: | spryskiwacze lamp mają swoją pompkę. |
a jak auto nie posiada
SeniorA - Sob Lut 28, 2009 19:45
trzeba dokupić pompkę , bo zbiorniki są przystosowane.Co piąte pryśnięcie na szyby, uruchamia pompkę do lamp.
PHJOWI - Sob Lut 28, 2009 19:48
w 75 można jak fabryka dała wykonać spryski, potrzeba:
pompkę pod spryski reflektorów
jeśli ktoś nie ma chęci na wycinanie w zbiorniczku dziury to trzeba kupić zbiornik pod dwa silnik
przewody z zaworem i szybko złączkami
i oczywiście dysze sztuk 4.
wszystko zamontować i trzeba zaprogramować je t4 i jest mały problem ponieważ opcja sprysków wymaga innej syreny alarmowej tak zawnej battery backup sirene czyli syreny z własnym zasilaniem.
[ Dodano: Sob Lut 28, 2009 19:49 ]
SeniorA napisał/a: | trzeba dokupić pompkę , bo zbiorniki są przystosowane. |
w 75 jest przystosowany w innych nie . Trzeba dokupić pompkę i na przewód ją zamontować idący do spryskiwaczy
szoso - Sob Lut 28, 2009 19:52
SeniorA napisał/a: | trzeba dokupić pompkę , bo zbiorniki są przystosowane.Co piąte pryśnięcie na szyby, uruchamia pompkę do lamp. |
no dobra a jak załatwić sprawę manetki by podawała płyn na lampy
ja mam sedana więc spryskiwacze mam tylko na przednią szybę
SeniorA - Sob Lut 28, 2009 19:52
PHJOWI napisał/a: | w 75 jest przystosowany w innych nie . | Zgadza się. W temacie był R75.
szoso - Sob Lut 28, 2009 19:55
macie pomysł jak założyć w moim 420
SeniorA - Sob Lut 28, 2009 20:03
osobny zbiornik i sterowanie.
sknerko - Sob Lut 28, 2009 21:02
PHJOWI, a gdzie to kupić i ile może kosztować? pytanie po czym poznać czy syrena jest właściwa?
[ Dodano: Sob Lut 28, 2009 21:04 ]
aha a czy pompka jest taka sama jak przy zwykłych spryskiwaczach?
PHJOWI - Nie Mar 01, 2009 15:01
poszukaj w dziale kupię mojego ogłoszenia tam było zdjęcie tej syreny , a cały taki zestaw najlepiej od angola , pompa musi być dedykowana dla spryskiwaczy reflektorów.
faecd - Nie Mar 01, 2009 21:47
DO 400 mozna by cos takiego dac http://www.moto.allegro.p..._xenon_hid.html
ale to nie sa spryski wysokocisnieniowe:/
sknerko - Pon Mar 02, 2009 09:04
PHJOWI, a jak ten alarm bedzie inny to sie nie da w żaden sposób przeszczepić spryskiwaczy? dlaczego? a wiązka przewodów do pompki powinna być w każdym R75?
Ja sobie to wymyśliłem troche inaczej kupiłbym ten uniwersalny zestaw i orginalne końcówki spryskiwacza i to podłączył pod istniejącą instalację (czy pompke w orginalny zbiornik bym montował to nie wiem musiałbym mieć to w rękach może by sie udało) tak, że zależy mi najbardziej na tych orginalnych końcówkach spryskiwacza jak ktoś ma to chętnie kupię
[ Dodano: Pon Mar 02, 2009 09:06 ]
faecd napisał/a: | ale to nie sa spryski wysokocisnieniowe:/ |
a skąd wiadomo że to nie wysokociśnieniowe?
sogreg1 - Pon Mar 02, 2009 10:17
Nie wiem czy wiecie ile płynu "pożerają" spryskiwacze reflektorów. Jest to wygodne i jak najbardziej przydatne ale płyn leje się potwornie. Podaję przykład: trasa z Lubaczowa (podkarpackie) przez Lublin do Warszawy i z powrotem (3 tygodnie temu - mokro ale bez deszczu) łącznie 680km- zużyłem ok.9l
szoso - Pon Mar 02, 2009 10:22
nie wiedziałem że są takie zestawy
sTERYD - Pon Mar 02, 2009 11:47
sknerko napisał/a: | a skąd wiadomo że to nie wysokociśnieniowe? |
bo zbiornik 1.2 litra by nie starczył na jedno psiknięcie
ale guzik dają wypaśny
można bajerować laski że to katapulta
przepraszam za OT
Lechos - Pon Mar 02, 2009 11:51
sknerko napisał/a: | a skąd wiadomo że to nie wysokociśnieniowe? | po pompce i wezykach
sknerko - Pon Mar 02, 2009 12:02
Lechos napisał/a: | sknerko napisał/a:
a skąd wiadomo że to nie wysokociśnieniowe?
po pompce i wezykach |
No ale problem pompki można rozwiązać jakąś inna z VW czy tam BMW podejrzewam że pasować będą a zużycie płynu można ograniczyć zewnętrznym włącznikiem i sikać wtedy jak potrzeba a nie co piąty raz. bo wiem jak ja spryskuje szyby jak bym tak pryskał na reflektory to by ściecha wody za mną była
Największy problem to te dysze na zderzak bo ich nigdzie nie ma a zamiennika z innej fury jakoś nie widzę
[ Dodano: Pon Mar 02, 2009 12:10 ]
Do R400 tak ale do 75 to troche bieda bo jak to bedzie wygladać
Mortal - Sob Sie 29, 2009 20:09
Witam
Kupilem wlasnie MG ZTT z xenonami - niestety zbiorniczek byl pusty od spryskiwaczy wiec dopiero po powrocie do domu kupilem banke plynu i zaczalem testowac, czy wszystkie dysze dobrze "sikaja". Wszystko bylo dobrze, tylko patrze pod auto, a tam kapie pomalu plyn ze zderzaka - juz sie martwilem, ze gdzies mi cieknie z wezy od spryskiwaczy, ale po przeczytaniu artykulu stwierdzam, ze pewnie duzo plynu z reflektorow splynelo do zderzaka i pomalu kapalo... a kaluza sie spora zrobila i kapalo jeszcze z godzine po testach...
Pozdrawiam
Szymon
MiReK - Nie Wrz 01, 2013 19:03
Ja również właśnie włączyłem T4 zamontowane przeze mnie spryski i wystraszyłem się że mam nieszczelne przewody, bo po testowaniu na postoju była spora kałuża płynu.Pod domem rozebrałem zderzak, wszystko posprawdzałem, potestowałem spryski na ściągniętym zderzaku i nigdzie indziej prócz samych dyszy płyn nie wypływał, czyli widać ten typ tak ma.
rafalmis1 - Nie Wrz 01, 2013 19:09
Gdzie byłeś włączać?? Co które pociągnięcie manetki wwłączają ci się spryski??
pelson91 - Nie Wrz 01, 2013 19:10
mi nie cieknie nic od sprysków lamp
MiReK - Nie Wrz 01, 2013 19:30
Włączyłem u Mariusz418 w W-wie,z pomocą MaRkA
rafalmis1 - Nie Wrz 01, 2013 19:30
To tak samo jak ja w czwartek po 16??
MiReK - Nie Wrz 01, 2013 19:59
Tak, zgadza się.Marek i Mariusz mówili że był ktoś wcześniej też włączać spryski lamp, czyli to Ty.Włączyłeś je w końcu czy były problemy?
dawidd - Nie Wrz 01, 2013 21:51
rafalmis1 napisał/a: | Co które pociągnięcie manetki wwłączają ci się spryski?? | co czwarte
rafalmis1 - Nie Wrz 01, 2013 22:13
Cytat: | Tak, zgadza się.Marek i Mariusz mówili że był ktoś wcześniej też włączać spryski lamp, czyli to Ty.Włączyłeś je w końcu czy były problemy? |
w sumie u mnie poszło raz dwa
jedynie Mariusz coś sobie pomylił i wyłączył mi alarm. Twierdził ze jak podłącze syrenę, to będzie wszystko grało, no ale tak nie jest, ale to nic, da się poprawić. tylko nie wiem kiedy, bo do W-wy mam 350 km
[ Dodano: Nie Wrz 01, 2013 23:13 ]
dawidd napisał/a: | rafalmis1 napisał/a: | Co które pociągnięcie manetki wwłączają ci się spryski?? | co czwarte |
myślałem wcześniej że da się co 3,5 lub 7. Jak teraz wiem jest to błędna teoria, ponieważ można co 3 lub 4
sknerko - Pon Wrz 02, 2013 09:29
Ja mam co 7
rafalmis1 - Pon Wrz 02, 2013 09:32
sknerko napisał/a: | Ja mam co 7 | też tak chciałem, ale na T4 można było co 3 lub 4, byłem zdziwiony, no ale najważniejsze że działają
sknerko - Pon Wrz 02, 2013 09:35
Bo moze zalezy to od softu T4 lub auta bo u mnie bylo co 4 a po wgraniu softu co zapala swiatla po odpaleniu dalo sie ustawic co 7
rafalmis1 - Pon Wrz 02, 2013 10:33
sknerko, mówisz o skandynawskich ja tego nie włączałem
sknerko - Pon Wrz 02, 2013 11:37
Mówię o kanadyjskich
MiReK - Pon Wrz 02, 2013 13:33
A masz też kałuże płynu jak spryskasz lampy na postoju?
rafalmis1 - Pon Wrz 02, 2013 14:02
Skoro a skąd ty masz kanadyjskie?? U mnie się nie dało pod T4 wwłączyć
[ Dodano: Pon Wrz 02, 2013 15:02 ]
Mirek ja mam sucho. Ale na początku jak ppodłączyłem wszystko to mi kapało z papki w miejscu podłączenia węża. Wystarczyło węża wraz z papka ustawić pod innym kątem
sknerko - Pon Wrz 02, 2013 14:58
U mnie jest sucho jak pieprz a kanade włączał mi PHJOWI oczywiście po wgraniu nowych softów i map
rafalmis1 - Pon Wrz 02, 2013 15:35
Sknero błagam o fotki
[ Dodano: Pon Wrz 02, 2013 16:35 ]
Nie powiem ale z lekka się wkurzylem ze jest to możliwe a u mnie się nie udało. 700 km zrobiłem aby między innymi to włączyć i nic :-\ nic z tego nie rozumie. PHJOWI jest z Poznania??
MiReK - Pon Wrz 02, 2013 18:36
rafalmis1 napisał/a: | Mirek ja mam sucho. Ale na początku jak ppodłączyłem wszystko to mi kapało z papki w miejscu podłączenia węża. Wystarczyło węża wraz z papka ustawić pod innym kątem |
To ja nie wiem czemu u mnie (i u Mortala) jest tak mokro.Ewidentnie kapie spod zderzaka a wszystkie wężę i pompka sucha.
sknerko - Wto Wrz 03, 2013 07:12
rafalmis1 napisał/a: | Sknero błagam o fotki |
Nie bardzo łapie co mam ci fotografować?
rafalmis1 napisał/a: | [ Dodano: Pon Wrz 02, 2013 16:35 ]
Nie powiem ale z lekka się wkurzylem ze jest to możliwe a u mnie się nie udało. 700 km zrobiłem aby między innymi to włączyć i nic :-\ nic z tego nie rozumie. PHJOWI jest z Poznania?? |
PHJOWI jest z Nowego Miasta nad Wartą, to jest kolo Poznania.
[ Dodano: Wto Wrz 03, 2013 08:12 ]
Aha, nie wiem jak teraz ale kiedyś na zlocie Mariusz418 nie dał rady mi tego włączyć, a PHJOWI włączył.
rafalmis1 - Wto Wrz 03, 2013 07:41
sknerko, chce zobaczy ja to wygląda jak stoi się przed autem
sknerko - Wto Wrz 03, 2013 07:44
co chcesz zobaczyć jak pryskają spryski czy co?
rafalmis1 - Wto Wrz 03, 2013 07:56
chce zobaczyć jak w Roverze prezentują się dzienne
Rowan - Czw Wrz 05, 2013 07:24
MiReK napisał/a: | .Ewidentnie kapie spod zderzaka a wszystkie wężę i pompka sucha. |
Gumka od pompki Też miałem z tym problem po wymianie pompki sprysków Po jakimś czasie samo się uszczelniło
MaReK - Sob Wrz 07, 2013 23:22
Żeby włączyć opcję świateł "kanada" należy przestawić rynek na kanadyjski
Nie zawsze się to musi udać i wtedy z pomocą przychodzą inne narzędzia, które mogą tenże rynek zmienić zanim wejdzie T4. W Twoim rafalmis1 - (europa) - można włączyć "skandynawia" - czyli włączanie świateł po uruchomieniu stacyjki, ale tego nie chciałeś.
sknerko u Ciebie światła dzienne to są długie z mniejszą mocą świecenia? Bo chyba to chciał zobaczyć rafalmis1. Czy pisząc o tym, że mariusz478 psuł Ci konfigurację miałeś na myśli, że światła dzienne same nie startowały? Czy może startowały po przekręceniu stacyjki na POS2, a nie jak chciałeś na POS3 (po uruchomieniu silnika) ? Nie bardzo wiem, jak to mógł robić
Nie mam pewności czy ilość sprysków zależna jest od marketu czy od wersji modułu komfortu. Pewnie w RAVE jest napisane, a całego w głowie ma SeniorA Ja nie znalazłem takiej informacji. Chociaż nie znalazłem też info o świeceniu świateł, a wiem że ktoś gdzieś kiedyś jakiś przedruk pokazywał.
Jak będę u mariusz418 to w wolnej chwili spróbuję zmienić sobie market i zobaczyć ile będę miał ilości sprysków Fabrycznie miałem 5 Zatem w ogóle inaczej niż pisaliście tutaj i ile było u rafalmis1 czy MiReK. A moje BCU to była bieda bo LOW-Line
MiReK u Ciebie nie zostało zrobione wszystko z sukcesem
Cały czas się zastanawiam dlaczego Trochę mało czasu było na te zabawy i presja rodziny Myślę, że cały dzień zabaw przyniósłby w końcu żądany efekt
sknerko - Nie Wrz 08, 2013 19:18
MaReK, nie mam długich z mniejszą mocą tylko krótkie po odpaleniu silnika. MaReK napisał/a: | Czy pisząc o tym, że mariusz478 psuł Ci konfigurację miałeś na myśli, że światła dzienne same nie startowały? Czy może startowały po przekręceniu stacyjki na POS2, a nie jak chciałeś na POS3 (po uruchomieniu silnika) ? Nie bardzo wiem, jak to mógł robić | właśnie przypadkowo zmienił że były od razu po przekręceniu kluczyka a miały być po odpaleniu.
MaReK - Nie Wrz 08, 2013 21:11
Cytat: | właśnie przypadkowo zmienił że były od razu po przekręceniu kluczyka a miały być po odpaleniu. |
Nie ma do tego nic region kanadyjski W/g mojej ale nie pewnej wiedzy, to kanadyjski rynek pozwala na takie ustawienie świateł i to nie świecą się drogowe tylko mijania ze słabszą mocą.
To co Ty piszesz ustawia się w opcji "skandynawskiej". Też miałem opcję że po przekręceniu kluczyka światła świeciły pełną mocą, ale zmieniłem to za pomocą T4 na takie jak Ty masz.
U mnie market jest POLAND, a kody ZCS wskazują na Centralną Europę.
Nie twierdzę też, że T4 ze starszą płytą serwisową nie mógł czynić problemów - może mógł.
W obecnej, której mariusz418 używa, nigdy nic się nie dzieje bez jego wiedzy i nic nie znika samo Może oprócz elektronicznego prędkościomierza, ale to jest opcja, której T4 nie przywiduje dla zwykłych MG ZT i R75.
Teraz pozostaje zatem sprawdzenie opcji po ilu spryskaniach szyby ma się włączyć sprysk dla reflektorów.
sknerko - Pon Wrz 09, 2013 10:14
MaReK Ja nie mam pojęcia jak jest to teraz ustawione w moim bo jednak kilka razy był podłączany do T4 a pamiętam że za pierwszym razem jak to miałem włączane to PHJOWI powiedział że to jest kanadyjski system i tyle, stąd twierdzę że mam kanadę.
MiReK - Pon Wrz 09, 2013 20:55
Rowan napisał/a: | Gumka od pompki Też miałem z tym problem po wymianie pompki sprysków Po jakimś czasie samo się uszczelniło |
Gdyby to była wina gumki od pompki to kapałoby tylko z prawej strony auta,a kapie z prawej i lewej,tak jakby płyn ściekał po reflektorach,wewnątrz zderzaka i następnie ściekał na ziemię.
rafalmis1 - Pon Wrz 09, 2013 21:29
MiReK, a czy na węże w miejscu podłączenia ze sspryskiwaczami miałeś zapinki?? I chyba na spryskach powinny być oringi
MiReK - Pon Wrz 09, 2013 21:50
Tak,mam zapinki i mam oringi,dodatkowo wzmocniłem teflonową taśmą hydrauliczną
pelson91 - Pon Wrz 09, 2013 21:51
a ja muszę kupić taką zapinkę wraz z trójnikiem, bo przy zakładaniu zderzaka niestety nie wytrzymała.. gdzie takie coś dostać?
sknerko - Wto Wrz 10, 2013 07:18
Jak masz odpowiednio założone osłony pod silnikiem to cieknie w dowolnym miejscu, mi kiedyś ciekło pompką zwykłych spryskiwaczy i kapało po lewej stronie koło migacza bo auto lekko przechylone stało, stres mnie dopadł wtedy przeogromny bo już widziałem problemy z chłodzeniem silnika a jak zdjąłem osłonę silnika to ślad prowadził jednoznacznie do zbiornika sprysków.
[ Dodano: Wto Wrz 10, 2013 08:18 ]
w waszym przypadku może jeszcze ciec trójnik w zderzaku widziałem już taki pęknięty od mrozów i diabelstwo ciekło dopiero pod ciśnieniem a tak puki nie nacisnąłeś spryskiwacza to suche było jak pieprz
MiReK - Sro Wrz 11, 2013 07:48
sknerko napisał/a: | w waszym przypadku może jeszcze ciec trójnik w zderzaku |
A w którym dokładnie miejscu w zderzaku jest ten trójnik?
sknerko - Sro Wrz 11, 2013 08:01
To jak dokładałeś spryskiwacze w zderzak i nie widziałeś trójnika na środku w zderzaku? czy masz węże nieoryginalne?
|
|