Zobacz temat - [MG rózne modele] zegary
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning wizualny - [MG rózne modele] zegary

niuton - Nie Cze 28, 2009 23:37
Temat postu: [MG rózne modele] zegary
Hej, mam pytanie jak sa Rovery/MG z balymi tarczami/zegarami to na jaki kolr sa podswietlane? Zdjecia z allegro czy tego typu mijesc nie pokazuja tego a ciekawi mnie to bo myslałem o zmianie ale nie chce kombinowac za bardzo z wzorami, a od mg pasowałby idealnie do 26 bo to to samo. Jak to jet roziwazane? Jakby mogl jakis własciciel dac zdjecia tarcz w dzine po sasnosci i jak swieca. Dzieki.
Remigiusz - Nie Cze 28, 2009 23:42

Na pomarańczowo świeca. Gdzieś tu były kiedyś zdjęcia na forum tylko już nie wiem gdzie :mrgreen:

[ Dodano: Nie Cze 28, 2009 23:49 ]
No i są zdjęcia :mrgreen:




niuton - Pon Cze 29, 2009 09:55

Przełozenie takich do 25tki. Jak to w praktyce wygada? Podejmował sie ktos? To same tarcze ewentualnie wskazowki czy to cały panel łacznie z wyswietlaczem? Szczerze to wole orginalne od jakis badziewiow z alledrogo...
Remigiusz - Pon Cze 29, 2009 11:20

niuton napisał/a:
Przełozenie takich do 25tki. Jak to w praktyce wygada? Podejmował sie ktos? To same tarcze ewentualnie wskazowki czy to cały panel łacznie z wyswietlaczem? Szczerze to wole orginalne od jakis badziewiow z alledrogo...


No mozna tarcze przelozyc ale latwiej jest podpiac caly panel, mniej roboty jest.

niuton - Pon Cze 29, 2009 11:38

Moglbys na zdjeciu zaznaczyc co obejmuje stwierdzenie cały panel? Bo wczesniej wydawało mi sie oczywiscie a jak zaczałem sie temu przygladac to juz mam kilka wersji :grin:
A przy przekłądce panelu co bedzie wyswietlac wyswitlacz, moj przebieg zapisany jakos w komputerze czy liczył bedzie przebieg z auta dawcy?

Remigiusz - Pon Cze 29, 2009 12:02

niuton napisał/a:
Moglbys na zdjeciu zaznaczyc co obejmuje stwierdzenie cały panel? Bo wczesniej wydawało mi sie oczywiscie a jak zaczałem sie temu przygladac to juz mam kilka wersji :grin:
A przy przekłądce panelu co bedzie wyswietlac wyswitlacz, moj przebieg zapisany jakos w komputerze czy liczył bedzie przebieg z auta dawcy?


To jest caly panel:
http://allegro.pl/item672...6v.html#gallery

No jak wymienisz to bedzies mial ten stan licznika od dawcy, trzeba bylo jechac jak masz elektroniczny gdzies zmienic stan licznika na twoj jaki masz teraz chyba ze to tobie nie przeszkadza.

niuton - Pon Cze 29, 2009 13:15

No to ostatnie juz pytania:
1) Gdzie mozna stan licznika przekrecic? Pewnie u kogos kto sprzedaj szpaclowozy, ale dzie jeszcze? U mechanika ktory mi podlaczał R do kopmputera? Bedzie to umiał zrobic?
2) Napewno sruby i kale wszsytkie te same rozstaw itp?
3) Czy były jakies ROVERY (nie MG) z takmi tarczami? Jednak ten znaczek bedzie mnie raził. 45 wiem ze maja białe tarcze tez, na oko panel identyczny, ale na oko to chłop umarł w szpitalu...
4) No i trzeba zwrocic uwage by nie był to panel z Anglika jak ten dany przez Ciebie jako przykład.

Remigiusz - Pon Cze 29, 2009 17:28

1) Nie wiem nie przekręcałem nigdy licznika ale na pewno takich speców nie brakuje i się w okolicy znajdzie :mrgreen: W sumie powinien umieć jak się z twoim komp podłączył. :???:

2 i 3) No muszis kupic zegary z Rover 220 lub 25 lub Mg Zr to będą pasować inne nie. Ty masz 25 po liftingu i masz elektryczny miernik km? Bo jak masz zwykle cyferki które sie kręcą to będzie wszystko pasować tylko jedna wtyczka jest więcej i trzeba to dorabiać. Ale jak masz elektroniczne to jest to Plug&Play z Mg Zr :mrgreen:

4) No to tak.

azer - Pon Cze 29, 2009 17:49

w 25tkach też były białe oryginalnie. Występowały w modelach 2003+
Widoczne np tutaj: http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C9034170
ale może być ciężko znaleźć

Krzysi3k - Pon Cze 29, 2009 18:25

Remi55 napisał/a:
No jak wymienisz to bedzies mial ten stan licznika od dawcy, trzeba bylo jechac jak masz elektroniczny gdzies zmienic stan licznika na twoj jaki masz teraz chyba ze to tobie nie przeszkadza.


Bzdura :P
W komputerze zapisywany jest przebieg.

niuton - Pon Cze 29, 2009 19:34

Krzysi3k5 napisał/a:
Bzdura :P
W komputerze zapisywany jest przebieg.
Hmm na moj mały rozumek tak powinno byc ale pamietam ze jak szukałem w temacie zegarow to ktos opisywał jak przy zamianie samych tarcz połąmał wskazowki wiec musiał zmienic cały panel i jaja z przebiegiem miał.

Te białe od nowych 25tek to sa identyczne nie?

Łatwo nie bedzie znalezc chyab ze sposobem, np znajduje sprzedawce takeigo auta z okolicy i proponuje mu zamiane za jakas sume, on sprzedaje auto za te sama cene plus to co ode mnie a ja mam nowe zegary, ha!

[ Dodano: Pon Cze 29, 2009 19:36 ]
Nie widze tam paska czerwonego na obrotomierzu, ale moze to przez brak podswietlenia.

[ Dodano: Pon Cze 29, 2009 19:42 ]

To lepsze zdjecie z takiej 25tki, nie wydaje mi sie zeby był taki sam, ale nie wiem czemu mi sie nie wydaje. Cos mi nie pasuje/brakuje.


wskazowki sie nie siweca i chyab troche inne. Kurde te z MG wygladaja lepiej. Najlpiej jakby ktos z forum kto ma mg i nowsze 25tki wrzucił jakies eleganckie zdjecia za dnia, zaswiecone i w nocy swiecace:) Bylbym wdzieczny.

Jutro bedzie podłokietnik w Polsce :cwaniak:

Remigiusz - Pon Cze 29, 2009 20:53

Krzysi3k5 napisał/a:
Bzdura :P
W komputerze zapisywany jest przebieg.


Jest temat na niemieckim forum gdzie gość sobie kupił zegary od tych po liftingu i wsadził te z 2004 roku i miał ten stan licznika poprzedniego właściciela.

Kurcze nie wiedzialem ze mialy R25 tez biale myslem tylko ze w R45 byly :/

camaro17 - Pon Cze 29, 2009 21:23

niuton śmiało możesz sobie wkładać zegarki z MG ZR w całości, jak nie jesteś pewien swoich sił to będzie to dla ciebie ułatwieniem bo nie jesteś niczego w stanie zepsuć, po prostu musisz dostać się do swoich starych, wypiąć kable i wpiąć nowe przykręcić i już wszystko działa, najważniejsze aby sobie z diesla do benzyn ki nie wstawić i odwrotnie. Ja swoja przygodę zacząłem od wymiany żaróweczek, później skrobanie tarcz aby lepiej świeciły, następnie wymiana wskazówek na przewodzące światło i wymiana obrotka to znaczy mechanizmu i wszystko działa a efekt zadowalający. Z ciekawostek swoje nowe wskazówki porównane z oryginalnymi MG ZS i są 100% lepiej doświetlone niż oryginał. Szkoda że w MG ZR nie zastosowano podświetlanych wskazówek jak w ZS ale to można zmienić samemu. :wink: Moim zdaniem powinieneś wsadzić z MG ZR ale nie wiem jaki styl preferujesz może to zepsuć całość. Ja żałuje że do R400 nie można przełożyć zegarów z MG ZS, no ale jak to mówią cel uświęca środki i aby mieć takie zegarki trzeba będzie zmienić samochód :mrgreen: no ale to za jakieś 3-4 mc. i wszystko będzie OK
niuton - Pon Cze 29, 2009 23:10

Przekładki to ja sie nie boje. O wiele tu pytam za wczasu bo czasem nie kontroluje siły i cos upierd...e nie wiedzac ze gdziues byłą srubka- takiego czegos sie boje. Auto swoje juz grubo mam rozmyslone. Tez nie chce kupic tarcz ktore okaza sie lipne. DZis kumpel mnie cos postraszył ze jak miał astre a chciał zmienic cały ten panel to koniecznie musiałby byc od modelu o tej samej pojemnosci bo by przekjłamywało.... Moze cos takiego byc? No i jeszcze chciałbym zeby sie wypowiedzieli włąsciciele orginalnych tarcz co do wygladu czy rzeczywiscie te z rovera i te z mg sie roznia, bo moze tylk ozdjecia lipne znalazłem. Jak juz wszytsko bedzie rozplanowane zaczne polowac na tarcze.
camaro17 - Wto Cze 30, 2009 10:10

niuton to co kumpel ci powiedział to kompletna bzdura, nie wież w to najważniejsze tak jak ci napisałem aby do benzyny była benzyna a nie diesel !! !!!!!!!! I odwrotnie i to wszystko. Ja w swoim R400 przez 2 tyg jeździłem z zegarami od anglika i prócz złego pokazywania km bo tam mph wszystko było OK nawet wskaźnik paliwa się wyzerował do mego stanu :mrgreen:
Remigiusz - Wto Cze 30, 2009 12:39

camaro17 napisał/a:
benzyny była benzyna a nie diesel


To to jest chyba raczej oczywiste ze nie będzie montował sobie z benzyniaka do Diesla bo głupota by była :mrgreen:

niuton - Wto Cze 30, 2009 19:26

No i mam juz okazje, z mg zr 160 konnego ładne europejskie zegary. Ze znacziem cos zrob lub sie przyzwyczje. Przebieg m9 sie zmniejszy :lol:

Mam nadzieje ze nie bedzie nigdzie przeklamywac, ani predkoc ani obroty. Chyba biore.


a propo znajac tego gocia co mowił o przekłamywaniu to raczej nie plótł kocopołów bo to nie w jego zwyczaju a mowił o astrach a na eRkach sie nie zna...

[ Dodano: Sro Lip 01, 2009 09:44 ]
camaro17 napisał/a:
Szkoda że w MG ZR nie zastosowano podświetlanych wskazówek jak w ZS ale to można zmienić samemu. :wink:

Napewno mozna, ale na zdjeciu w pierwszej odpowidzi w temacie wskazowki sie swieca, wiec...

camaro17 - Sro Lip 01, 2009 10:15

niuton ty masz aukcję http://moto.allegro.pl/it...gar_zegary.html

i tu też http://moto.allegro.pl/it...zr_1_4_16v.html i mówię ci z 100% świadomością że wskazówki w MG ZR są NIE podświetlane. Jedyna opcja to farbka fluorescencyjna ale nie masz oświetlenia z góry wskazówek i musisz przerabiać, lub drastyczniejsza opcja nowe wskazówki i doprowadzenie oświetlenia, ja po takie operacji właśnie jestem. Najlepiej mieć 1 zestaw w zapasie bo wszystko może się stać, ja nie miałem i tydzień jeździłem bez zegarów później tydzień od anglika a teraz już normalnie z nowymi wskazówkami zachęcam do mego tematu.
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=37225 na samym końcu , co do zdjęć to są poglądowe nie mam czasu na zamieszczenie całości jak krok po kroku, ale w weekend coś będzie jak poprawić wszystko na cacy.

niuton - Sro Lip 01, 2009 10:48


Ja wierze, ale jak sie ma to do tego zdjecia? Chyab ze to nie sa podswietlane a tylko mi sie tak wydaje bo szczerze nigdy nie widziałem na zywo podswietlanyc, a jak sa to w jaki sposob własciciel to zrbił. Nigdy nie bawiłem sie nawet nie zwracałem uwagi na zegary takze po prostu sie nie znam.

Remigiusz - Sro Lip 01, 2009 11:55

tutaj masz filmiki jak to wyglada:
http://www.youtube.com/watch?v=zDVvcNChA38
http://www.youtube.com/watch?v=1NFGqOHvxl4

des - Sro Lip 01, 2009 16:04

niuton napisał/a:
DZis kumpel mnie cos postraszył ze jak miał astre a chciał zmienic cały ten panel to koniecznie musiałby byc od modelu o tej samej pojemnosci bo by przekjłamywało....
Jest takie coś ale z tego co wiem to na pewno w starszych oplach (Astra I generacji, Vektra I i chyba II generacji, Calibra i chyba Omega). Wiem bo wymieniałem z bratem kilka miesięcy temu na zegary z obrotomierzem bo nie miał. Chodzi o jakiś wyznacznik W=...
W oryginalnych zegarach (piszę tu o Oplach) pod skalą prędkościomierza jest owy wyznacznik. U brata był = 1111 i następne zegary będą w pełni współpracować właśnie z takim samym wyznacznikiem W = 1111. Jeśli będzie inny będzie przekłamywało.

Powtarzam tyczy się to Opli.
W Roverkach takiego czegoś nie ma, więc śmiało możesz brać.

camaro17 napisał/a:
to co kumpel ci powiedział to kompletna bzdura, nie wież w to

Nie wiesz to nie pisz, bo takie coś istnieje ale akurat nie w Roverkach.

niuton - Sro Lip 01, 2009 16:45

Dokąłdnie astra jedynka W=1111 lub W=3jedynki i jedno zero nie wiem w jakiej kolejnosci (chyba) jakos tak tłuamczył. Pewnie kolega nie doczytał ze o astrze pisałem, a w Roverach jest tak jak ma byc. Git.
des - Sro Lip 01, 2009 18:45

Są różne te wyznaczniki, W=1111 podałem tylko dla przykładu bo akurat taki był u brata.
camaro17 - Sro Lip 01, 2009 20:38

OK mój błąd Panowie, co do zegarów to chyba niuton, już jesteś przekonany na 100% że wskazówki w MG ZR nie są podświetlane.
niuton - Sro Lip 01, 2009 22:14

Jestem przekonany juz.
Przekonałes mnie po pierwsze, a po drugie zobaczyłem, uwierzyłem, bo kupiłem:)
I mysle tak zwykłe czarne zegary nioe maja szpary po bokach (po obwodzie) bo podswietlone sa tylko cyferki od srodka te maja szpare, przez ktora doswietlka tarcze i wskazowke, tak mi sie zdaje bo podłaczyłem zeby ogladnac. Dletego te na zdjeciu wydawało mi sie ze swieca wskazowki. Zagadka rozwiazana.

Dzieki wszsytkim za pomoc, jeszcze jak ktos moze opisac co trzeba odkrecic zeby to wyciagnac, choroba mnie doipadła wiec narazie sobie odpuszczam wyciaganie i zabawe.

Jeszcze jeden szkopuł: tło jest takei szarawe a nei czarne, prawdopodobnie tylko wymieni sie przednia czesc panelu czyli szybke z czarnym tłem z mojego. CZuje ze bedzie full-max-tjuning, hehehe.

camaro17 - Pią Lip 03, 2009 21:06

niuton, odpowiadając na twoją PW to: źle ci pokazuje przebieg bo pewnie trafiłeś anglika i pokazuje ci w mph, chyba nie ma innego wytłumaczenia, a dlaczego nie działa ci wskazówka od prędkości, może jest uszkodzony cały układ i po prostu nie działa. Pisałeś że złamałeś wskazówkę w starych nie widzę innego wyjścia jak przeszczepić cały układ z pod tarczy z R25 do zegarów z MG ZR z tym że przełożysz sobie tarcz i wskazówkę od MG ZR, złamałeś tylko wskazówkę a trzpień ci pozostał w układzie także delikatnie musisz wyciągnąć wskazówkę z MG i odkręcić tarczę i przełożyć. Dzięki temu nie stracisz swego przebiegu. Operacja jest dosyć skomplikowana i delikatna ale do wykonania i poprawnego działania. Szkoda że dzieli nas dosyć dużo km bo pomógł bym manualnie w tym :wink:
niuton - Pią Lip 03, 2009 21:50

No to na PW odpisałem Ci ze nie chodzi o mile bo tarcze nie sa angielskie a i przekłamanie nie jest milowe, tzn przejechałem 4 km a pokoazuje 0.8.
Przeszczepiłbym spody, ale jak wyciagnac wskazowke bo bez tego ani rusz. Ułamałem wskazowke od temperatury w starych, ułamał sie drucik idacy pod katem prostym od wskazowki do mechanizmu pod tarczami. Jak wyciagnac te wskazowli?

camaro17 - Pią Lip 03, 2009 22:08

niuton, wyciągamy tylko widelcem, podważając
niuton - Pią Lip 03, 2009 22:25

Wczesniej trzeba cos podgrzac? Widelec dajemy pod wskazowke, a nad tarcze, czy pod tarcze bo pod tarcza sie konczy plastik? Narazie przelutowywujemy płyte, jak nie wyjdzie to wskazówki ida w ruch a jak to niew wyjdzie bede jezdził na obrotomierzu i co?

Dobra zrobione, jakby ktos robił tak jak ja i okazało sie ze tez mu predkosciomoerz sam nie działa (bo albo cos jest nie tak, inaczej liczone, albo poprostu miałem zepsute) to proponuuje odkrecic tarcze, i nie wywalac wskazowek tylko odłączyc bebech od płytki i zamienic płytki, i zostaje przebieg i jest cacy, za bardzo nie mam siły dzis pisac jak by ktos miał problem to na priw do mnie lub w tym temacie.

Wielkie dzieki camaro, co prawda zrezygnowałem ze wskazowek ze strach, trzeba byc madafaka zeby je odkrecic:) Ale pomogłes mi wiele, porobie fotki nie długo to zedytukje tu bo i tak podłokietnik mam sfotografowac jednemu uzytkownikowi.
Pozdrawiam.

camaro17 - Sob Lip 04, 2009 10:07

niuton, spoko, i jak już kilka razy pisałem na forum po to tu jesteśmy aby pomagać, tym bardziej jeżeli ktoś już taki temat wałkował osobiście i może się doświadczeniami podzielić z innymi najważniejsze aby działało i był byś zadowolony z operacji :mrgreen:
matlacz - Sob Lip 04, 2009 20:28

Panowie nawiązując do tematu. U mnie KM liczy licznik kręcący się. Jak bym założył od MG ZR z wyświetlaczem to jak to przerobić? Trudne to? Gdzieś tu ktoś pisał że da się tylko coś trzeba przerobić. Wie ktoś co "TO" jest?
camaro17 - Sob Lip 04, 2009 20:36

Jeżeli w R400 nie da się z MG ZS, to do R200 z MG ZR??????????? Jeżeli tak to spoko ale chyba bez bólu się chyba nie obędzie. Zawsze można spróbować.
niuton - Pon Sie 24, 2009 23:07






Zdjecia zegarów, jak widac przeszczepiłem plasti koło zegarów, orgilany jest bardziej szaro-srebrny. Ogólnioe wyglada to super, mysle ze dlatego ze jasna tapiecerka wokół i czarne tarcze od poczatku mnie raziły. W nocy wyglada to posrednio miedzy tym co widac na zdjęciach nr 2 i 3, nie wiedziałem w jakim trybie zrobic zdjecia...

Jedyny mankament, to nie ufam wskaznikowi poziomu paliwa, tzn mniej wiecej jest ok, ale przy pełnym baku wskazówka nie jest w poziomie maksimum. Mg miąły wieksze baki? np 60 l? wtedy by to tłumaczyło dlaczego tak wskazuje.

[ Dodano: Pon Sie 24, 2009 23:11 ]
camaro jak mozesz zagladnij w ten temat:
http://forum.roverki.eu/v...=26154&start=20
moze cos pomozesz bo narazie bez odzewu a bawiłes sie w podswietlaenie to moze spotkałes sie z potrzebnymi mi zaroweczkami.

camaro17 - Wto Sie 25, 2009 09:53

niuton, o jakie żaróweczki ci chodzi bo ja już nie kumam , dzisiaj wieczorem po robocie będę na necie także na spokojnie coś napiszę ale powiem ci że ja już wszystko mam na diody przerobione, wszystkiego rodzaju przyciski, pokrętła od nawiewów, normalne żarówki mam tylko w zegarach to znaczy 4 szt. 5w5 i tylko tyle, no chyba że licząc te w światłach :mrgreen:

http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=41408

http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=37226

http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=37225

niuton - Sro Sie 26, 2009 07:45

A takie w przyciskach koło awaryjnego, nie moge znalezc kolorowych tylko biale w sklepach. Ale skoro masz juz na diodach to nie bedziesz sie pewnie orientował gdzie takei zoistac. Lajt.

Nikt nie skomentował efektu po zmianie zegarów :grin:

matlacz - Sro Sie 26, 2009 08:30

niuton,
Efekt na prawdę robi wrażenie. Też bym chciał to zrobić ale chyba za dużo babrania bo ja nie mam licznika elektrycznego tylko taki okręcany.

camaro17 - Sro Sie 26, 2009 08:39

niuton, sorrki, zapomniałem, profi robota z zegarami, co do diod to są 3 mm super biała w awaryjnych mam 3mm super czerwoną, a na pokrętłach nawiewów też super białe :mrgreen:


Do tego na każdej diodzie opornik i wszystko hula jak ta lala.

niuton - Pon Wrz 17, 2012 23:47

Odświeżam temat. Mam problem: zmieniłem silnik na 1.8 i skrzynie PG1 i na te chwile nie działa mi sam predkościomierz. Są jakieś pomysły dlaczego? Z tego co mi ktoś przewijał to inaczej tam podaje sygnał do zegarów w tej skrzyni, i tu pytanie czy da się to jakoś obejść czybędzie trzeba zegary od takiego wynalazku? Mam gdzieś bebechy zegarów od 1.8 vvc.
P.S. Strzałka ani drgnie, wyświetlacz ładnie się świeci, ale nie zwrócilem uwagi czy liczy i czy liczy poprawnie dystans, a już wyciągnąłem zegary z auta.
Pomożecie?

camaro17 - Wto Wrz 18, 2012 11:37

niuton, standard, nie będzie co to działać, jest inny sygnał na zegary, przerabiałem to sam i nie da rady ... :) wszystko działa prócz prędkościomierza, no i zliczanie km jest inne :)
niuton - Wto Wrz 25, 2012 21:56

Tak sobie pomyślalem na sokojnie do snu po napisaniu pytania. Zmieniły się skrzynie wtedy - musiałem dać elektronike swoją, teraz znowu, więc dam elektronikę tamtą i bedzie hulać. Zegary są z vvc gdzie jest PG1 a na szczęście nie wyrzuciłem tego:) więć się przelutuje, dzięki wielkie.

[ Dodano: Wto Wrz 25, 2012 21:56 ]
Eh i zmiana koncepcji, przełożyłem tam zegary z vvc które miałem i dalej nie działa prędkościomierz.
Skoro z vvc do 1.8 powinny pasować bo:
skzynia ta sama, a to ze skrzyni idzie sygnał (dobrze prawie?)
a są to na pewno zegary europejskie i nie dieslowskie (uprzedzając domysły- skala w kilometrach, za dużo obrotów na diesla)
to co może być tego przyczyną?
Opisze mi ktoś w jaki sposób prędkość sczytywana jest w Roverach ze skrzynią R65, a jak w PG1? Na czy polega róznica? Gdzie szukać przyczyny.
Dla przypomnienia został zmieniony silnik na 1.8 u Tomiego.
Dzięki z góry za pomoc.

leszczu - Czw Wrz 27, 2012 18:04

niuton, a może wystarczy impulsator ze swojej starej skrzyni przełożyć no nowej ?? Jak oczywiście pasuje.
niuton - Sro Paź 17, 2012 20:45

No właśnie nie wiem, to tu pytanie do Mędrców forum, czy w R65 i PG1 sygnał do prędkościomierza idzie z impulsatora, i czy są takie same?

Dobrze też jakbym wiedział który przewód idzie do auta od impulsatora, jak bym go mógł namierzyć, bo od Tomiego mam podpowiedz że przy zmianie wiązki silnika mogła nastąpić zmiana i na łączeniu wiązek są te przewody w różnych pinach. JEst to opcja? Wiązka z 45tki 1.8...

[ Dodano: Sro Paź 17, 2012 20:45 ]
Dalej nikt nie pomógł, ja też już nie wiem gdzie szukać... Dziś zauważyłem, że po zmianie impulsatora (tamten był zepsuty) dystans przejechany się nalicza, ale tak na oko z 10 razy wolniej (przejechałem z 13km, dystans praca-dom to coś koło pół kilometra się naliczyło). Coś to zmienia? Prędkość idzie z impulsatora, a dystans też? Jak tak to dlaczego dystans się przesuwa, a strzałka ani drgnie. A jak tak to dlaczego przekłamuje. Pyta o to bo jak wymyśle dlaczego przekłamuje to może dojde do tego gdzie leży przyczyna.
Sprawdzałem impulsator działa w innym Roverze bez zarzutu.

leszczu - Czw Paź 18, 2012 10:34

Cytat:
Wiązka z 45tki 1.8...

A to nie jest tak, że sygnał na km i prędkościomierz brany jest z czujników od ABS ??

niuton - Pią Paź 19, 2012 09:04

Możliwe by to było, ale jednak dowiedziałem się że to wiązka od 25tki. Sorry za wprowadzenie w błąd. Mam jeszcze jeden pomysł na wytłumaczenie tego ale bez MÓZGÓW z tego forum się nie obejdzie, a zainteresowanie tematem nikłe.
Bo skoro wiązka jest od auta z impulsatorem, a np komputer od auta gdzie prędkość idzie z abs-u, to co wtedy? Bo komputer z TF-a więc MYŚLĘ że tam już impuls szedł z ABS-u. To wtedy może to być inny sygnał lub inne piny w komputerze. Dobrze kombinuje?

leszczu - Pią Paź 19, 2012 17:39

Moim zdaniem komp do tego nic niema.