|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Jaki olej?
wojtas_77 - Nie Lis 22, 2009 23:55 Temat postu: [R620] Jaki olej? Witam po dłuższej przerwie.Mam pytanko natury technicznej.Chce wymienić olej w moim skarbie.Jaki polecacie do 600Ti?mam cholerny dylemat.Mysle nad motul 6100 lub valvolineR1 10w60 tylko nie wiem czy nie bedzie za rzadki.Przez ostatnie 10000 jezdzil na 15w 40(facet sie nie znal)a poprzednio na 10w40 tak wynika z naklejki na drzwiach.Nie ma zadnych wyciekow i przejechane 156 tys
thef - Pon Lis 23, 2009 09:32
Fabryka zaleca 10W40 i tak możesz wlewać bez przeszkód. Nic też nie powinno stać na przeszkodzie wlać ciut lepszy, ale je trzymałbym się specyfikacji podawanej przez producenta auta.
Markzo - Pon Lis 23, 2009 09:42
a nie jest tak, że z gęstego oleju nie mozna wrócić do rzadszego? np z 10W40 już do 0W40 nie wrócisz, tak samo chyba z 15 na 10...
thef - Pon Lis 23, 2009 09:50
Markzo napisał/a: | a nie jest tak, że z gęstego oleju nie mozna wrócić do rzadszego? np z 10W40 już do 0W40 nie wrócisz, tak samo chyba z 15 na 10... | Nie ma takich przeciwwskazań oprócz tego, że może się troszkę bardziej lać z silnika gdy jest zimny, ale jeśli jest szczelny i nie ma wycieków, to nie ma żadnego problemu. Kilku z nas na forum już przeszło taką zmianę i to w dieslach (gdzie lekkie wycieki są raczej nieuniknione) i jest ok.
zuber84cool - Pon Lis 23, 2009 09:55
Tak jak pisze thef, fabryka zaleca 10W/40 prawdopodobnie Agip,oczywiście powszechnie wiadomo że syntetyk jest najlepszym olejem skoro nie masz żadnych wycieków itp. i udokumentowany przebieg to możesz spróbować zalać pełny na zachodzie samochody mające po kilkaset tyś km. jeżdżą w najlepsze i nikt nie myśli o przejściu na gorszy olej jakim jest półsyntetyk czy minerał,oczywiście możesz żyć zgodnie z zaleceniami producenta i lać olej wg jego specyfikacji i też będzie ok,ja zostałem przy Agip Sint 2000 10W/40 tutaj szukajka: http://forum.roverki.eu/v...ghlight=#376155 http://forum.roverki.eu/v...ghlight=#381316
http://forum.roverki.eu/v...ghlight=#378602
wojtas_77 - Pon Lis 23, 2009 15:12
Dzięki chłopaki pomyśle nad Agipem tym bardziej,że koleś jest przedstawicielem Agipa.Zresztą z tego co się orientuje nie można przejść z minerala od razu na syntetyk ale na pół nie ma przeciwwskazań
borsi - Pon Lis 23, 2009 15:24
zdecydowanie !
10 W 40 taki poelca producent i tyle
Valvoline max Life 5 litowy dzbanek więc jeszcze lepiej
http://allegro.pl/item819...awa_okazja.html
nie rozlewany w Polsce !
Wszyscy użytkownicy polecają ten olej.
- Regeneruje i poprawia elastyczność uszczelek by minimalizować wycieki oleju
- Zawiera dodatki zmniejszające tarcie i modyfikujące lepkość oleju
- Zmniejsza powstawanie osadów i jest odporny na utlenianie
- Specjalna formuła pomaga zredukować zużycie oleju i paliwa
- Hamuje proces zużycia silnika
- Ułatwia rozruch silnika w niskich temperaturach
JohnyWalker - Pon Lis 30, 2009 18:38
Witam wszystkich
Wobec tego co przeczytałem wleję u siebie 10W40, bo identyczną sytuację mam.
A zapytać chiałem jaki olej do skrzyni sprawdzi się w Ti?
thef - Pon Lis 30, 2009 18:53
Olej do skrzyni to MTF94. Poczytaj na stronie klubowej: http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#47
Legion1349 - Pon Lis 30, 2009 20:12
ani rover ani land rover nie poleca już mtf94 do skrzyni tylko castrola.
KRYS - Pon Lis 30, 2009 20:52
radze z mineralnego przejsć na półsyntetyk i jak wszystko będzie ok to i na syntetyk ale nie rzadszy niż 10w40
Proponuje półsyntetyki castrola lub motula 10w60
Brt - Pon Lis 30, 2009 21:19
Legion1349, źródło proszę
Legion1349 - Pon Lis 30, 2009 21:29
źródło serwis lr.
zuber84cool - Pon Lis 30, 2009 22:14
Więc z tych wypowiedzi wynika że równie dobrze można zalać każdy inny dobry półsyntetyk czyli 10W/40-60
[ Dodano: Pon Lis 30, 2009 22:14 ]
Legion1349, a co do tego Castrol'a to o jakim oleju piszesz? zwykły silnikowy czy jakiś specjalny przekładniowy
thef - Pon Lis 30, 2009 22:15
Legion1349 napisał/a: | źródło serwis lr. | Czy serwis zaleca ten olej Castrola do skrzyń do których zalecał MTF?
Brt - Pon Lis 30, 2009 22:31
Jeśli masz na myśli półsyntetyk silnikowy to jeździłem roverem na Castrolu Magnatecu 10W40 w skrzyni i było lepiej niż na wcześniejszym przekładniowym, ale na MTF94 zdecydowanie łatwiej biegi wchodziły niż na półsyntetyku
Legion1349 - Pon Lis 30, 2009 22:39
oczywiście o przekładniowy do skrzyni mi chodziło.
[ Dodano: Pon Lis 30, 2009 22:39 ]
konkretniej castrol TAF-x 75w90
thef - Pon Lis 30, 2009 22:39
Legion1349 napisał/a: | oczywiście o przekładniowy do skrzyni mi chodziło. | Ja wiem o olej do czego chodziło, tylko zastanawiam się czy czasem serwis LR nie poleca Castrola do skrzyń montowanych w nowszych autach niż tych ze skrzyniami PG1.
Legion1349 - Pon Lis 30, 2009 22:41
tzn, tak polecają do tych starszych typów skrzyń jak i do nowych. Olej po prostu ma zalecaną rzadszą częstotliwość wymiany. Nie wiem jak jest w roverach ale we freelanderach np mtf94 zalecany był do wymiany co 10tyś km. Przy castrolu wydłużyło się to do 20tyś km. Poza tym i ceną nie ma różnicy między tymi olejami. Ja miałem u siebie początkowo mtf`a a od września jeżdżę na castrolu, różnicy między nimi nie widzę.
Brt - Pon Lis 30, 2009 22:46
Legion1349, a jaka skrzynia jest u Ciebie
keczu - Pon Lis 30, 2009 22:49
Legion1349 napisał/a: | ani rover ani land rover nie poleca już mtf94 do skrzyni tylko castrola. | Moze do dyferencjalu to tak ,ale do skrzyni jest dalej MTF. Spectfikacja 75w90 jest jeszcze przeznaczona do skrzyn IB5 montowanych od polowy 2003r razem z silnikami 1.4 i 1.6.
Legion1349 napisał/a: | Nie wiem jak jest w roverach | A ja nie wiem jak jest we Freelanderze ,ale w Roverkach nic sie nagle nie zmienilo.Pozdr.
zuber84cool - Pon Lis 30, 2009 22:55
Legion1349, ale przecież mtf to olej 10W/40 a ten castrol co podałeś to 75W/90 więc jakaś różnica jest bo jest to olej typowo przekładniowy i tak jak pyta Brt jaka jest u ciebie skrzynia?
Legion1349 - Pon Lis 30, 2009 23:09
Brt napisał/a: | Legion1349, a jaka skrzynia jest u Ciebie | u mnie jest PG1
zuber84cool mtf94 jest olejem o takiej samej gęstości/lepkości jak podany wcześniej castrol czyli 75w90, skąd wziąłeś to 10w40 ? Zarówno castrol jak i mtf są gl4/gl5
Brt - Pon Lis 30, 2009 23:13
MTF ma specyfikację 75w90 ... ale ma sporo róznych dodatków, dlatego ROVER tylko i wyłącznie ten konkretny olej (a nie wszystkie o tej specyfikacji) polecał do PG1 dopuszczalna dolewka była olejem silnikowym 10w40 ... co zresztą chyba w rave jest opisane
oprawca_1978 - Pon Lis 30, 2009 23:14
Macie problemy.. Gdy w moim Poldoroverze w zimę po odpaleniu silnika (całe szczęście, że pali dobrze po dziś dzień) miałem problem z wrzuceniem biegu bez użycia drastycznej siły na drążek zmiany biegów, a potem, takiego samego wysiłku z wyrwania biegu pierwszego i wrzepienia jak bagnet pod żebro, biegu II, itd... zdederwowany wylałem ze skrzynki Hipola i zalałem go ściągniętym z silnika olejem (od lat namiętnie stosuję Lotosa 5W40 synteytka, doskonały olejek). Efekt był piękny - biegi w najcięższe mrozy wchodzą bardzo dobrze, a skrzynka wcale nie wyje i nie jest głośniejsza, choć posiada jedno przełożenie więcej, niż samochody z napędem na przednią oś ze zblokowanym układem przekazania napędu, tzw. przełożenie stałe, redukujące, pomiędzy wałkiem sprzęgłowym, a pośrednim.
Co jak co, ale skrzynie biegów w Polonezie i fiacie, co prawda duże i ciężkawe, są niezniszczalne.
zuber84cool - Pon Lis 30, 2009 23:18
Legion1349, To ja już sam nie wiem,gdzieś wyczytałem że olej do japońskich skrzyń MTF to 10W/40
Legion1349 - Pon Lis 30, 2009 23:23
dokładnie uzupełniać można 10w40 ale od nowa zalewa się 75w90 a czy kto wybierze mtf`a czy castrola czy elfa czy jakiś inny olej to różnicy raczej, byle by się parametry producenta zgadzały i zachowana była odpowiednia gęstość/lepkość.
[ Dodano: Pon Lis 30, 2009 23:20 ]
zuber84cool napisał/a: | Legion1349, To ja już sam nie wiem,gdzieś wyczytałem że olej do japońskich skrzyń MTF to 10W/40 | mtf`a są chyba różne rodzaje, a my mówimy o mtf94
[ Dodano: Pon Lis 30, 2009 23:23 ]
jutro jak uda mi się dokończyć wymianę sprzęgła zaleję skrzynię z powrotem canstrolem bo po ostatniej wymianie trochę mi go zostało
keczu - Pon Lis 30, 2009 23:27
Brt napisał/a: | MTF ma specyfikację 75w90 ... | Raczej 75w80
http://www.dragon.pl/html/Rover%20MTF94.html
zuber84cool napisał/a: | ale przecież mtf to olej 10W/40 | No nie bardzo, poprostu zastapil 10w40 to byle jedna z modernizacji skrzyni PG1.
http://www.dingocroft.co.uk/Rec_lubes_FRLNDR1.htm
zuber84cool - Pon Lis 30, 2009 23:38
Legion1349 napisał/a: | mtf`a są chyba różne rodzaje, a my mówimy o mtf94 | no właśnie bo skrzynie w R600 są takie same jak w Accord'ach CC7 gdzie Honda zaleca właśnie MTF I z tego co wiem to on jest 10W/40 z kolei silnikowy 10W/40 stosuje się jako tymczasowy zamiennik a na takim 75W90 że podobno można wykończyć skrzynię oczywiście chodzi o skrzynie w R600 z silnikiem Hondy
Brt - Pon Lis 30, 2009 23:40
keczu napisał/a: | Raczej 75w80 |
dawno to było dzienks
Legion1349 - Pon Lis 30, 2009 23:54
keczu napisał/a: | Raczej 75w80
| zgadza się, w specyfikacji gl4.
keczu - Pon Lis 30, 2009 23:54
zuber84cool napisał/a: | takim 75W90 że podobno można wykończyć skrzynię oczywiście chodzi o skrzynie w R600 z silnikiem Hondy | Mozna , nie chce mi sie szukac forum z UK (ide spac ), ale jak szukalem oleju do swojej skrzyni to sie troche naczytalem na poczatu wszyscy chwala cicha i miekka zmiane biegow ,a potem zonk. W katalogach sa bledy i Castrol podaje do wszystkich skrzyn (R65,PG1,IB5) olej 75w90 co jest bledem.Zapytalem o olej w rodzaju Totala BV 75w80 to koles powiedzial ze nie istnieje taki olej (maja tylko wyroby castrola).W sumie kupilem Totala BV w serwisie bo tam eksperci i w koncu moj Rover to ich byla demowka i .....okazalo sie ze mam Fordoska IB5 i jednak ten Castrol bylby oki Katalogi nie widza modernizacji lub zmiam skrzyn biegow i tu jest problem.
Nie ma oleju o oznaczeniu MTF94 i spec 75w90.MTF to typ oleju i MTF bez 94 75w90 GL5 to inny olej.MTF94 zostal wyprodukowany wlasnie na potrzeby skrzyn PG1 bo sie psuly i trzeba bylo ten 10w40 czesto wymieniac. Pozdr.
zuber84cool - Wto Gru 01, 2009 00:06
No widzisz a na forum Accord'a CC7 piszą że tylko MTF Hondy lać ewentualnie silnikowy 10W/40 jako zamiennik żadnych 75W80-90 i już sam nie wiem jak to jest z tym MTF,chłopaki od Hond jeśli nie mają dostępu do MTF to leją silnikową półsynteze
Dk-san - Wto Gru 01, 2009 00:11
10W40 Shell Helix Syntetic na takim pocinam drogi ale przeciez wymieniasz tylko co 10tys Autko wrecz skacze z radosci i rwie sie do przodu
zuber84cool - Wto Gru 01, 2009 00:22
trzeba by było założyć osobny temat na temat olejów do skrzyń do w Rover'kach
keczu - Wto Gru 01, 2009 00:33
http://www.civicforums.co...icant-list.html
A tu tak zeby nie trzeba bylo szukac w tekscie.
Manual Transmission Fluid 08798-9031 4928271 The only MTF specifically formulated for use in Honda M/Ts. Don’t use any other MTF.
Do niedawna byl ten sam co roverowski , ale chyba cos zmienili
http://www.hondaprelude.t...ead.php?t=73533
zuber84cool - Wto Gru 01, 2009 00:46
Tutaj sprawdziłem nr. tego oleju http://www.hondapartsnow....mber=08798-9031 i rzeczywiście ori Honda
Legion1349 - Wto Gru 01, 2009 09:15
spotkałem się w necie na zagranicznej stronce na temat olejów przekładniowych z określeniem że mtf 94 75w80 gl4 to, ten sam olej co mtf 94 75w90 gl5, wie ktoś coś na ten temat?
JohnyWalker - Wto Gru 01, 2009 10:34
Uff, jak widzę sprawa nie jest prosta. Zaleje 75W90, zobaczymy
Brt - Wto Gru 01, 2009 10:46
JohnyWalker, właśnie że jest prosta .... sprawdzona od dawna na forum ... zalej MTF94 lub ostatecznie silnikowym 10W40 i będzie ok .....
KRYS - Wto Gru 01, 2009 15:26
A z tego co ja wiem to do 94 r MTF94 a po 94 roku też MTF94 lub 10w40
paff - Wto Gru 01, 2009 17:11
WG producenta MTF94 czyli texaco (źródło - polska strona texaco)
Rover MTF 94
Określenie
Rover MTF 94 jest olejem do ręcznych skrzyń biegów o specyficznych właściwościach, zestawionym przy udziale niekonwencjonalnych olejów bazowych i wysokowydajnego pakietu dodatków uszlachetniających. Rover MTF 94 jest odpowiedzią na rosnące wymagania stawiane przez nowoczesne przekładnie w zakresie ochrony przed zjawiskiem pittingu oraz w zakresie trwałości łożysk.
Zalety
Olej przekładniowy Rover MTF 94 zapewnia wyjątkową stabilność termiczną i odporność na utlenianie w wysokich temperaturach, ochronę przeciw rdzy i korozji, odporność przeciw tworzeniu piany oraz zgodność z materiałami stosowanymi w produkcji skrzyń biegów włączając różnego rodzaju elastomery i części z tworzyw sztucznych.
Technologia dodatków zastosowana przy produkcji oleju Rover MTF 94 nadaje mu wyjątkowe własności cierne ułatwiające płynną zmianę biegów zarówno w niskich jak i wysokich temperaturach pracy, jak również zachowuje te własności przez znacznie dłuższy okres czasu niż inne oleje do ręcznych skrzyń biegów dostępne na rynku. Olej Rover MTF 94 pozytywnie przeszedł testy na zgodność z różnymi materiałami używanymi do produkcji synchronizatorów. Odpowiednio dobrana kombinacja dodatków EP (duże naciski) i przeciwzużyciowych zapewnia doskonałą ochronę elementów przekładni w ekstremalnych warunkach pracy.
Rover MTF 94 wytrzymuje długie oddziaływanie wysokich temperatur pracy, nawet do 150°C. Ponadto olej ten, dzięki wysokiemu wskaźnikowi lepkości umożliwia bezawaryjną pracę w szerokim zakresie temperatur otoczenia, zapewniając łatwą pompowalność w niskich temperaturach przy jednoczesnym zachowaniu odpowiednio wysokiej lepkości w temperaturach wysokich.
Używanie oleju Rover MTF 94 umożliwia stosowanie dłuższych przebiegów między wymianami oleju w porównaniu z przebiegami uzyskiwanymi na innych olejach dostępnych na rynku.
Zastosowanie
Olej Rover MTF 94 może być używany w różnego typu ręcznych, zsynchronizowanych skrzyniach biegów, dla których zaleca się stosowanie olejów spełniających klasyfikacje lepkościowe SAE 75W-80W lub SAE 80W oraz specyfikacje jakościowe API GL-4. Korzyści wynikające z zastosowania oleju Rover MTF 94 uwidaczniają się szczególnie w tych przekładniach, w których w przypadku stosowania innych olejów, występują trudności ze zmianą biegów.
Olej Rover MTF 94 może być również używany w lekko obciążonych skrzynkach rozdzielczych, w których zastosowano przekładnie inne niż hipoidalne. Może być także stosowany w przekładniach głównych z samoblokującym mechanizmem różnicowym typu ZEXEL.
tylko jakim cudem wpadliscie na to ze kiedys sie wymienialo olej przekladniowy co 10tyś a teraz co 20tyś? PO CO? mysle ze wymiana oleju przekladniowego co 80-100tyś to zupełnie wystarczy, sa tacy co jezdza caly czas na jednym oleju i dramatu nie ma
ja do swojego Rovera zalalem MTF94 kupiony od texaco, z czym nie ma najmniejszego problemu, bo lokalni dystrybutorzy texaco maja go w swojej ofercie za okolo 30-35pln za litr, w butelkach litrowych przeznaczonych na rynek a nie jakis magicznych serwisowych
pozdro
Legion1349 - Sro Gru 02, 2009 10:48
we freelanderach ze skrzynią PG1 powinno się zmieniać (mtf94 co 10k km, castrola co 20k km) z racji tego że może wystąpić uszkodzenie IRD. Tak zaleca serwis.
filo - Sro Gru 02, 2009 11:54
paff napisał/a: | ja do swojego Rovera zalalem MTF94 kupiony od texaco, z czym nie ma najmniejszego problemu, bo lokalni dystrybutorzy texaco maja go w swojej ofercie za okolo 30-35pln za litr, w butelkach litrowych przeznaczonych na rynek a nie jakis magicznych serwisowych |
To zrobimy dila - kupisz dla mnie ten olej, ja wpłacę Ci na konto i mi go wyślesz bo ceny z Allegro i podobnych to jakieś chore...
[ Dodano: Sro Gru 02, 2009 11:54 ]
A co do oleju w PG1 to zalałem chyba 10W40 Mobil 1 i jedyne co zauważyłem po zmianie to lewy uszczelniacz pół osi przestał cieknąć...
|
|