Zobacz temat - [R25 2.0 IDT] Śmierdzi paliwem
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25 2.0 IDT] Śmierdzi paliwem

MarioBross - Czw Gru 03, 2009 21:10
Temat postu: [R25 2.0 IDT] Śmierdzi paliwem
Witam

Nigdzie na forum nie mogę znaleźć odpowiedzi na mój problem. Posiadam R25 2.0 IDT i zaczął okrutnie śmierdzieć ropą tylko czuć ją na zewnątrz auta ale nie zdołałem wybadać skąd bo śmierdzi tak okrutnie że w koło autka strasznie czuć. Co może być powodem ? Co sprawdzić co ewentualnie wymienić ? Proszę o pomoc

azor77 - Czw Gru 03, 2009 21:23

Wjechać na kanał i pooglądać, może gdzieś masz wyciek na zbiorniku paliwa.
Brt - Czw Gru 03, 2009 21:34

pierwsze do sprawdzenia są wężyki przelewowe wtryskiwaczy ... maska do góry ... osłona silnika do odkręcenia i będzie widać cały układ paliwowy :ok:
MarioBross - Pią Gru 04, 2009 13:50

Witam

Dzisiaj sprawdziłem te wężyki źle nie było ale profilaktycznie je wymieniłem... Niestety dalej śmierdzi jak odpaliłem auto w garażu to myślałem że się zaraz udusze :(

Brt - Pią Gru 04, 2009 15:02

no to wizyta pod autem Cie czeka i sprawdzenie całej ścieżki rurek paliwowych ... a nie widać nigdzie wycieku ??
MarioBross - Pią Gru 04, 2009 15:32

Niestety chwile popatrzyłem jak był uruchomiony i nic pod autem sucho.
Jugol - Pią Gru 04, 2009 16:07

...to nie pozostaje Ci nic innego, jak sprawdzenie całego okładu paliwowego, może któraś opaska przy filtrze, może któryś przewód wtrysku poluzowany, miejsc może być kilka, jest sporo połączeń na układzie, a może jakieś delikatne przetarcie przewodu. Na kanał, dobre światło i szukać, szukać. Powodzenia :ok:
MarioBross - Wto Lut 02, 2010 22:14

Wróciłem do problemu z zapachem paliwa bo mi się go wtedy nie udało rozwiązać cały układ paliwowy jest suchy . Zapach ropy okropny staniesz gdzieś to wszyscy się śmieją że strasznie śmierdzi. I zastanawia mnie czy korek wlewu paliwa ma syczeć ? czy nie ? i czy on może być powodem że tak okropnie śmierdzi ?
Krzysi3k - Wto Lut 02, 2010 22:18

MarioBross napisał/a:
czy korek wlewu paliwa ma syczeć ?

Syczeć? No niebardzo. On raczej powinien być szczelny.

MarioBross - Wto Lut 02, 2010 22:34

Tzn jak go odkręcam np przy tankowaniu to robi pssss szukałem na forum to opinie podzielone i nie wiem czy to może być powodem ?
Krzysi3k - Wto Lut 02, 2010 22:51

Hm... :hm: u mnie czegoś takiego chyba nie ma. Będę tankował to się wsłucham.
walkie - Wto Lut 02, 2010 23:02

syczy, syczy :)
jak odkręcasz korek to Ci zasysa powietrze ;)

Jugol - Wto Lut 02, 2010 23:09

walkie napisał/a:
syczy, syczy :)
jak odkręcasz korek to Ci zasysa powietrze ;)

...dokładnie :taa: , to samo u mnie :mrgreen:

MarioBross - Wto Lut 02, 2010 23:57

aha ok to co może powodować zapach spalin za tydzień mam przegląd i wątpię żeby przeszedł z takim smrodem
Jugol - Sro Lut 03, 2010 00:04

MarioBross napisał/a:
zapach spalin


...chwila,bo czegoś nie kumam :bezradny: ,mówimy o smrodzie paliwa w aucie, czy smrodzie spalin w aucie ?? , bo to zasadnicza różnica :taa:

rbl - Sro Lut 03, 2010 00:09

To w końcu czuć ropę czy spaliny ?? :shock:
MarioBross - Sro Lut 03, 2010 00:17

No dobra zapach spalin i nie ma ich w aucie tylko na zewnątrz w środku ładnie pachnie zapachem a na zewnątrz masakra.
Jugol - Sro Lut 03, 2010 00:26

...pewnikeim nieszczelność na wydechu masz kolego, miałem podobnie- u mnie miałem dziurawy tłumik drgań wydechu :ok:

[ Dodano: Sro Lut 03, 2010 00:26 ]
...i na przyszłość pisz od razu w czym rzecz, bo jeszcze byś pół R rozebrał niepotrzebnie :mrgreen:

MarioBross - Sro Lut 03, 2010 00:29

Powinno być to jakoś widać bo jak się schylę pod auto to nic nie widać żeby wiało na lewo
Jugol - Sro Lut 03, 2010 00:33

...najlepiej wjechać na kanał, odpalić R i oblukać od spodu gdzie dmucha :ok:
mi_sza1 - Sro Lut 03, 2010 09:51

walkie napisał/a:
syczy, syczy
jak odkręcasz korek to Ci zasysa powietrze


Jak zasysa powietrze? Po to mamy odpowietrzniki żeby nie tworzyło sie podciśnienie w baku. U mnie nic nie syczy i ma nie syczec przy odkręcaniu korka wlewu.

MarioBross - Sro Lut 03, 2010 19:03

No to widzę że opinie podzielone :)
walkie - Sro Lut 03, 2010 19:36

mi_sza1 napisał/a:
Jak zasysa powietrze? Po to mamy odpowietrzniki żeby nie tworzyło sie podciśnienie w baku. U mnie nic nie syczy i ma nie syczec przy odkręcaniu korka wlewu.


normalnie :)

wy po prostu macie diesle i u was rzeczywiście układ nie jest zamknięty, tylko korek musi wpuszczać powietrze, żeby gruchy nie zassało i nie zapowietrzyła się pompa,
w benzynie (jako, że trochę szybciej paruje) jest jeszcze układ odzyskiwania oparów i dla tego jest tam pewne podciśnienie (c) sTeryd :)

GRZYBEK82 - Sro Lut 03, 2010 19:54

a ja kolego wyjeździł albo spuściłbym ropkę, bo może jakiegoś badziewia nalałeś i teraz dziwy,że śmierdzi!
grembi - Sro Lut 03, 2010 19:59

Hej.

Sprawdz jeszcze raz dobrze przelewy zwłaszcza w okolicach pompy wtryskowej.
U mnie też waliło ropą i okazało się że przewody przelewowe sparciały i ciekło.

Pozdro

MarioBross - Czw Lut 04, 2010 18:57

Przelewy wymienione i lipa nic się nie zmieniło. Co do zmiany ropy to na różnych stacjach śmierdzi tak samo więc wykluczam ropę.
Drabik - Pią Lut 05, 2010 15:27

walkie napisał/a:
walkie, Jak zasysa powietrze? Po to mamy odpowietrzniki żeby nie tworzyło sie podciśnienie w baku. U mnie nic nie syczy i ma nie syczec przy odkręcaniu korka wlewu.


Zgadzam się z Walkie. Jak wjeżdżam na stację a wcześniej wdepnąłem na gazie przed wjazdem i odkręceniem wlewu, to jeszcze zassiewa mi nieco paliwa. To normalne również w dieslach:)
Zależy też kto jak jeździ i ile zassa w przewody :)

Co do smrodków, spróbuj odpalić i wejść pod auto, nawilżyj rękę i wyczujesz gdzie dmucha. Może to być niewielkie rozszczelnienie na łączeniach ale daje się we znaki. Wilgotna dłoń szybciej wyczuwa ruchy powietrza.

Pozdrawiam

mi_sza1 - Pią Lut 05, 2010 16:06

Drabik napisał/a:
To normalne również w dieslach:)

Nie takie znowu normalne. Nie mamy pompki paliwa w baku (jak niektóre diesle i benzyny), któraby popchała ON przez całą dlugośc samochodu do filtra i jeszcze dalej. Jak tworzy sie podcisnienie, i ropa jest gesta to pompa może sobie nie poradzić.

A co tematu to może nieszczelnośc lub niedrożność jest dalej na odcinku powrotu paliwa do baku. Może zdejmij przewód powrotu i dmuchnij pompką do baku przez przewód jak zabulgocze ropka w baku to ok.

MarioBross - Sob Lut 13, 2010 22:45

Witam

Autko było u mechanika 4 dni i przekopali wszystko wydech szczelny węże paliwa też ok nigdzie nie wycieka. I normalnie nie wiedzą czemu tak strasznie śmierdzi i mam pytanie czy jakby przepływomierz był uszkodzony to może śmierdzieć paliwem czy nie. I czy by się coś zmieniło po odpięciu np dalej by śmierdziało. Zapach aż gryzie.

Krzysi3k - Sob Lut 13, 2010 22:55

Przepływomierz? A co on ma do tego?
MarioBross - Sob Lut 13, 2010 23:02

Na którymś forum jak szukałem to znalazłem że podaje za bogatą dawkę paliwa i może śmierdzieć no ale nie wiem czy tak może być w roverku
Krzysi3k - Nie Lut 14, 2010 10:18

Podaje większą dawkę, ale z drugiej strony jest ogromne spalanie i baardzo muli samochód - zauważyłbyś. Przy odpiętym też podaje za dużą mieszankę, ale samochód lepiej jedzie niż na zepsutym. Miałem rąbnięty przepływomierz jak pewnie większość z użytkowników iDT i nikt nie skarżył się na smród paliwa.
Ale jak tak bardzo chcesz się przekonać to odepnij.

MarioBross - Nie Lut 14, 2010 22:31

Sprawdzę to jutro. A co dziwne czuć smród najbardziej jak cofam tzn jego intensywności zwiększa się że czuć go jeszcze bardziej.
marcin316 - Pon Lut 15, 2010 08:15

Jak masz kogoś do pomocy, to niech jedna osoba przy uruchomionym silniku zatka wylot rury wydechowej, a Ty zobacz do komory silnika i pod samochód czy przypadkiem nie pojawiają się gdzieś spaliny. U mnie jest delikatnie nieszczelny łącznik elastyczny i mam podobne objawy. Na postoju część spalin wędruje do komory silnika, co jest szczególnie odczuwalne na zimnym silniku. Podczas jazdy pęd powietrza pod samochodem nie pozwala na "cofanie się" spalin.
MarioBross - Pon Lut 15, 2010 12:06

Tak jak pisałem oddałem autko do mechanika przesiedziało 4 dni przekopali wydech i nic nigdzie nie wiało na lewo.
marcin316 - Pon Lut 15, 2010 12:41

Są mechanicy i "mechanicy". Zatkanie wylotu wydechu ręką nic nie kosztuje, a dużo może powiedzieć. Jeśli auto nie zużywa wyraźnie więcej paliwa niż powinno, to ja nie widzę innej przyczyny niż właśnie nieszczelność w układzie wydechowym. Nawet jak same rury są ok to może to być uszczelka przy turbinie.
MarioBross - Pon Lut 15, 2010 13:05

Ok nic się nie stanie jak go przytkam ? Spalanie w normie więc paliwa nie ubywa.
iwan00 - Pon Lut 15, 2010 14:36

U mojego ojca w astrze przerdzewiał bak. Waliło niemiłosiernie benzyną a żadnego wycieku nie było bo przerdzewiał od góry. Jeśli masz kanał i chwilkę czasu może warto sprawdzić ten trop.
marcin316 - Pon Lut 15, 2010 16:02

Nawet na biegu jałowym powinieneś mieć problem, aby ręką "utrzymać" spaliny. Jeśli Ci się to uda, to silnik najwyżej zgaśnie ;)
GRZYBEK82 - Pon Lut 15, 2010 16:29

Powiedz jeszcze czy kopci autko na jałowym,może przestawił się kąt wtrysku i spaliny wtedy śmierdzą jak z jelcza

[ Dodano: Pon Lut 15, 2010 16:29 ]
A czy oleju nie ubywa?

MarioBross - Pią Lut 19, 2010 18:10

Witajcie

Wymieniony łącznik elastyczny i dalej nic miałem okazje dzisiaj przechodzić obok innego rovera w dieslu i on tak nie śmierdział jak mój. Mój zapach jest strasznie gryzący przypominający bardziej zapach nie przepalonej ropy. Strasznie daje po nosie. Oleju nie ubywa. Kurde jak go kupiłem to nie było takiego problemu po jakimś czasie dopiero zaczął tak cuchnąć dlatego doszukuje się usterki.

Filtr powietrza i paliwa wymienione.
Nowy łącznik elastyczny.

I nic :(

tomek-sis - Sob Lut 20, 2010 00:09

Witam
może lejesz bioester na orlenie bo on tak śmirdzi , że nic nie pomaga

MarioBross - Sro Lut 24, 2010 00:14

Nigdy nie lałem tego czegoś :) .. Po za tym tankuje na różnych stacjach i problem gryzącego zapachu cały czas się powtarza.

Ostatnio zauważyłem że ten jeden krótki kabelek co idzie od tego plastikowego grzybka do EGR wypada i w ogóle luźno się go nasuwa na tego grzybka? Czy to może powodować zapach spalin może go jakoś przykleić by nie wypadał

Jugol - Sro Lut 24, 2010 00:37

MarioBross napisał/a:
Ostatnio zauważyłem że ten jeden krótki kabelek co idzie od tego plastikowego grzybka do EGR wypada i w ogóle luźno się go nasuwa na tego grzybka? Czy to może powodować zapach spalin może go jakoś przykleić by nie wypadał

...kabelek, czy raczej wężyk?? , EGR w sumie jest dość blisko wlotów powietrza zasysanego do kabiny, więc może tu tkwi przyczyna smrodu spalin w kabinie.
... :ups: pisałeś, że to nie w kabinie śmierdzi, tylko na zewn. to nie wiem czy to może mieć aż taki wpływ, ale ten wężyk nie powinien spadać- napraw to i się przekonasz :ok:

Brt - Sro Lut 24, 2010 09:24

Ja bym pr=orównał zapach spalin z innym iDT po prostu ... bo moze szukasz dziury w całym a ten typ tak ma i nic z tym nie zrobisz szczególnie, że piszesz że podczas cofania bardziej czuć ... w SDi spaliny charakterystycznie "pachną" i inaczej niż w innych dieslach ... sam się nad tym po zakupie zastanawiałem, ale wszystko było ok wiec po prostu jeździłem i jeżdżę dalej ...
MarioBross - Nie Kwi 18, 2010 22:39

Wracam do mojego problemu okrutnego śmierdzenia wczoraj na postoju przygazowałem do 4 tysięcy i poziom smrodu okrutnie wzrósł moja Kobieta stwierdziła że chce ją zagazować i rzeczywiście przy wysokich obrotach to śmierdzi 100 razy mocniej. Autko nie kopci filtry wszystkie wymienione + olej, nowa przepływka boscha.
Jugol - Nie Kwi 18, 2010 22:45

...okrutnie , ale gdzie ?? , bo już zaczynam nieogarniać o co Ci chodzi :bezradny: Skoro piszesz, że Twa kobiełka powiedziała, że ją chciałeś zagazować, to chyba w kabinie Ci tak wali :hm:
kzrr - Nie Kwi 18, 2010 22:52

Może układ wydechowy jest gdzieś nieszczelny i spalin czuć w kabinie ?
Jugol - Nie Kwi 18, 2010 22:57

kzrr napisał/a:
Może układ wydechowy jest gdzieś nieszczelny i spalin czuć w kabinie ?


...kzrr, ale o tym pisaliśmy koledze już jakiś czas temu, miał beszczelność na łączniku elastycznym- wymienił na nowy, chyba że gdzieś mu jeszcze dmucha, ale pisaliśmy wcześniej, żeby na kanale dokładnie to sprawdzić...

MarioBross - Nie Kwi 18, 2010 22:57

Nie nie spaliny tylko na zewnątrz układ wydechowy był już sprawdzany normalnie na postoju śmierdzi a jak się przygazuje to strasznie śmierdzi aż się nie da oddychać. W kabinie nic nie śmierdzi tylko na zewnątrz
Jugol - Nie Kwi 18, 2010 23:01

Mario, daj se na luz chopie- masz diesla- to norma, że nie pachnie fiołkami za Tobą :spoko:
MarioBross - Nie Kwi 18, 2010 23:07

ale poważnie to jest różnica jak cholera w porównaniu do innego rovera z idt to u mnie to szok strasznie cuchnie
Jugol - Nie Kwi 18, 2010 23:09

Przyjedź na zlot ogólnopolski, to porównamy z kilkunastoma iDT :mrgreen:
newans - Nie Kwi 18, 2010 23:14

Ja mam iDT i wcale nie czuje paliwa...
Marcinus - Pon Kwi 19, 2010 08:56

MarioBross, pisałes, że jak kupiłeś, to nie śmierdziało. Może "po drodze" robiłeś rozrząd? Jak tak i miałeś zimą problemy z odpalaniem, to na 99% masz źle ustawiony kąt wtrysku i dla tego śmierdzi. Mam tak samo, ale nie udało mi się znaleźć w CK warsztatu, który nie będzie "bał się" roverka, a mój mechanik niestety nie ma sprzętu do "starego" diesla.
Pozdrawiam Marcin