Zobacz temat - [R75] Problem z podnoszeniem szyby
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Problem z podnoszeniem szyby

hvil - Nie Gru 13, 2009 22:08
Temat postu: [R75] Problem z podnoszeniem szyby
Witam,
Przełożyłem swojego roverka 75, i mam jeden problem po tym zabiegu. Otóż przekładając przyciski przednich szyb, gdy zamieniłem ten pojedynczy przycisk ze strony lewej z całą centralką po stronie prawej, jednak pojedynczy przycisk nadal sterował lewą szybą (pomimo ze był już po prawej włożony to prawa szyba opuszcza się bez problemu ale podnosiła się tylko o centymetr by ją podnieść muszę 50 razy pociągać do góry przycisk i za każdym razem idzie o ok 1 cm w górę) potem poprawiłem kable i przycisk pojedynczy podłączyłem do drzwi prawych by sterował, i problem się odwrócił, szyba pasażera chodzi już ok natomiast szyba kierowcy opuszcza się ok ale podnosi za każdym pociągnięciem o około 1cm. próbowałem dłuuuuugo przytrzymać przycisk by ruszyło ale nic to nie dało. Ma ktoś pomysł czemu tak się dzieje?


P.s. szukam informacji o moim wozie bo mało miałem styczności z roverkami w użytku i moje pytanie jakie jest oznaczenie silnika 1.8T i może ktoś wie gdzie szukać informacji kto je produkował, czyja technologia itp.?:-)

dukat11 - Nie Gru 13, 2009 22:15

Albo nie masz podłączonego albo uszkodzony czujnik przesuwu (oporu) szyby. Jest on w ramce szyby u góry trójkąta lusterka

http://forum.roverki.eu/v...light=r75+szyba

[ Dodano: Nie Gru 13, 2009 22:15 ]
w twoim przypadku ten czujnik mógł pozostać w drzwiach pasażera

hvil - Nie Gru 13, 2009 22:17

hmmm możliwe że może jakoś to odpiąłem podczas montażu ale problem przełożył sie na drugą stronę po przepięciu na drugą stronę przycisku pasażera a nie grzebane bylo w drzwiach przy tej czynności, teraz szyba co źle chodziła dobrze chodzi po przełączeniu przycisku, a ta od której odłączyłem sterowanie zaczęła źle chodzić.:/ jutro pomacam drzwi:-)
dukat11 - Nie Gru 13, 2009 22:43

Rover ma ten czujnik tylko w jednych drzwiach kierowcy i tylko okno kierowcy zamyka sie automatycznie. Więc jak zamieniłeś strony to komputer szuka sygnału z lewej strony.
hvil - Nie Gru 13, 2009 22:49

hmm, czekaj czekaj bo cos mądrze mówisz:-D znaczy ze jak miałem angola to ten czjnik nadal jest w prawych drzwiach tak? a jak komp ma szukać z lewej skoro jest komp ten sam, założone z lewej strony jest centralka ta z przyciskami co była z prawej, czy możliwe ze to przez to tą centralke komp podłączony ma ten czujnik? i szuka go teraz po tej stronie co jej niema?
dukat11 - Nie Gru 13, 2009 22:54

Szybami steruje komputer. W drzwiach jest tylko przełącznik.
hvil - Nie Gru 13, 2009 22:56

to jak to naprawić? wymiana kompa? przenieść ten czujnik z prawych drzwi na lewe? (który komp tym steruje ta centralka akcesoriów pod podłokietnikiem co jest? ten główny silnika? czy jeszcze inny?
dukat11 - Nie Gru 13, 2009 23:04

Ten silnik który jest podpięty jako kierowcy (nie ważne z której strony on jest ważne co widzi moduł sterujący) musi mieć podpięty czujnik. To jest body control unit
SeniorA - Nie Gru 13, 2009 23:25

hvil, najpierw ustal czy miałeś czujnik , bo to była opcja , występowała wtedy gdy była funkcja podnoszenia szyby kierowcy jednym naciśnięciem i ponownym jej zatrzymaniu po naciśnięciu przycisku.Steruje BCU - sterownik komfortu , który jest programowany na czujnik w drzwiach kierowcy.

[ Dodano: Nie Gru 13, 2009 23:25 ]
ponieważ odpinałeś aku przy przekładce ,sterownik mógł utracić pamięć. Zrób reset sterowania szyb. Trzeba dane okno otworzyć przyciskiem i tak trzymać przycisk kilka sekund , potem zamknąć i też przytrzymać przycisk kilka sekund.

hvil - Nie Gru 13, 2009 23:27

tak miałem tak przed przekładką ze same jechały i ponowne naciśnięcie zatrzymywały się. czyli muszę przenieść ten czujnik z drzwi prawych do lewych:-), ew. kupić europejskie bcu?

O... to ja źle robiłem reseta po prostu opuściłem i trzymałem do góry:-) jutro spróbuje jak mówisz. Najpierw w dol i przytrzymam w dol potem do góry przytrzymam.


P.s. punkciki juz poszly ale bądzcie nadal przy mnie w walce z tym:-D

Plan na jutro:
1. Prawidłowy reset.
2. Jak nie pomoże próba zidentyfikowania i przeniesienia czujnika domknięcia szyby.
3. jak nie pomoże dalszy powrót na forum i płacz. ew. próba kupna bcu(mam nadzieje ze unikne)

witia24 - Nie Gru 13, 2009 23:47
Temat postu: ok
hvil napisz czy warta byla zabawa w przekładke ile cie to kosztowało i czy łatwo to zrobic, czy durzo cza dokupic i wymienic
SeniorA - Nie Gru 13, 2009 23:53

hvil napisał/a:
próba kupna bcu(mam nadzieje ze unikne)
BCU różnią się tylko tym ,że są do 2 lub 4 szyb , a nie ze względu na Europę czy UK . Raczej wchodzi w grę zaprogramowanie BCU na programie Rovera.
hvil - Pon Gru 14, 2009 00:03

to nie pierwszy wóz który przekładam ale ten postanowiłem zostawić sobie:-) otóż koszta duuużo mniejsze jak kupić tutaj.
1.
Ja go kupiłem w Anglii i tam używałem jako pojazd gdy tam egzystuje przez 3 miechy. wóz kupiłem za 6500zł 2003r. 56 tyś mil pierwszy właściciel i wszystkie MOTy od kupna dostałem:-)
ważne że wóz miał ważne MOT i TAX (bo to w Anglii przy tak niskich cenach roverkow duuzy procent ceny 200F tax i mot z 80- co do mota, dokładną cenę może koledzy podadzą co są na stale tam ja kupiłem z mot i tax)
i tak wracalem do kraju wiec koszt przyjazdu nielicze w woz ale bylo to 70F statek i benzyna:-)
2.
przekładka to części (zestaw cięty na kielichach, tak najlepiej kupować, bo masz wszystko i duużo więcej:-) ) 3800zł.
3.
robocizna no ja znam takoci co zrobia za 2300zł i maja renome w okolicy. Ja ten koszt mialem odpadnięty, ale to bardzo wazne by miec kogos kto nie odwali fuszerki. ja widywałem wozy ze kable od poduszek były nawet nie zlutowane, lub ściana grodziowa wypadła przy hamowaniu.
4. rejestracja 600 akcyza, 500 utylizacja, 100 kilkadziesiąt skarbówka.
Łącznie z robocizna w 14 tysiach się zamyka:-)

A co do przekładki to śladów nie mam poza tym ze fotela kierowcy nadal szukam, JAK KTOŚ MA CZARNA SKORE W PEŁNEJ ELEKTRYCE PROSZĘ NA PW:-) i właśnie z ta szyba coś się pokopało:-)

P.s. Mam lusterka europejskie do sprzedania kolor zielony, mam licznik w milach do sprzedania, pedały europejskie, mam lusterko wsteczne wewnętrzne europejskie jakieś inne niż ja mmam bo z duuuza iloscia kabli:-) mam serwo z mechanizmem abs europejskie. To są części ktore mi zostały po przekładce europejskie bo ich nie użyłem. Jak komuś coś przydatne proszę na pw. no i mam takie pierdoly typu przycisk awaryjnych, zegarek itp:-)

[ Dodano: Pon Gru 14, 2009 00:03 ]
SeniorA, hmmm czyli nie wymiana go tylko sprobowac przelozyc czujnik i reset ew. na t4 i niech mi tam cos zmienia by dzialalo?

SeniorA - Pon Gru 14, 2009 00:12

hvil napisał/a:
przelozyc czujnik i reset ew. na t4 i niech mi tam cos zmienia by dzialalo?
ja bym tak zrobił , jeśli coś nie jest pokopane z magistralą K-BUS , którą też BCU przesyła sygnały.
hvil - Pon Gru 14, 2009 00:16

niewiem coto ta magistralka:-) ale w przekladce na bank zadnego zwarcia czy pomylki niema to nie pierwszy woz tak czyniony:-) kiedyś miałem tak w x-trailu ale wystarczylo przytrzymac przycisk i sie samo zaprogramowało. dzieki za pomoc jutro poczynie. Możecie mnie tylko oświecić coto jest to K-BUS? i może ktoś wie jakie jest oznaczenie mojego silnika 1.8Turbo i gdzie znaleźć info kto go robil itd.
SeniorA - Pon Gru 14, 2009 09:58

hvil napisał/a:
Możecie mnie tylko oświecić coto jest to K-BUS?
jest to sposób przesyłania danych techniką cyfrową charakteryzujący się dużą szybkością. Dlatego stosuje się to do łączenia urządzeń , które muszą komunikować się jak najszybciej i bez zakłóceń np. do sterowania silnika.Wystarczy tu instalacja 2-przewodowa i w ten sposób zmniejsza się wielkość wiązki elektrycznej. Do magistrali może być podłączone kilka sterowników i czujników. Jak czujnik poda informację , to jest ona dostępna dla wszystkich podłączonych urządzeń. Jeśli główny sterownik wysyła rozkaz tylko do jednego urządzenia np. podnośnika szyb, to tylko on go zrozumie i wykona , czyli kod rozkazu zna tylko odbiorca.
dukat11 - Pon Gru 14, 2009 10:06

K-BUS jest to standard przesyłu danych i organizacji sieci przemyslowej. Coś w stylu sieci komputerowej jak łączysz kilka komputerów razem i robisz małą sieć w domu tyle, że w samochodzie.
SeniorA - Pon Gru 14, 2009 17:27

Przewody magistrali nie mogą być traktowane jako żródło prądu, bo próba podłączenia może uszkodzić elektronikę.Czasami urządzenia sterowane siecią mogą zachowywać się dziwnie, np. raz działać raz nie , lub same się uruchomić a przyczyn może być kilka , od przerwy w instalacji , przez zwarcie aż do uszkodzenia sterownika , a także uszkodzenie kabla .

[ Dodano: Pon Gru 14, 2009 10:21 ]
Sygnały cyfrowe są oparte na mniejszych napięciach np. 5V. Pozostała część instalacji musi mieć 12V, do zasilania wszystkich modułów, które sterują elementami wykonawczymi.

[ Dodano: Pon Gru 14, 2009 17:27 ]
panel z przyciskami od drzwi kierowcy komunikuje się ze sterownikiem właśnie magistralą K-BUS , a dwa styki czujnika przeciążeniowego są w górnej uszczelce szyby.

hvil - Pon Gru 14, 2009 22:02

ok, Panowie problemu ciag dalszy:-) próbowałem robić reset. przekręciłem stacyjkę i opuściłem szybę trzymałem po dwie minuty i nawet pyknięcia pisknięcia nic, a szyba jak chodzi do góry źle tak chodzi, jak uważacie próbować przekładać te czujniki z prawych drzwi bo czuje ze nic nie domontowałem przy lusterkach:-) może jakiś elektronik się wypowie co jest powodem ze tak sie zachowuje i to tylko do góry jadąc?
Zukowaty - Pon Gru 14, 2009 23:55

hvil napisał/a:
JAK KTOŚ MA CZARNA SKORE W PEŁNEJ ELEKTRYCE PROSZĘ NA PW:-)

Sam szukam bo zmieniałem welur na angielską skórę.

Marek_75 - Wto Gru 15, 2009 00:09

hvil napisał/a:
ale podnosiła się tylko o centymetr by ją podnieść muszę 50 razy pociągać do góry przycisk i za każdym razem idzie o ok 1 cm w górę)

miałem tak samo parę dni temu

poprawiłem kostki w drzwiach i ustąpiło.

na 99,5% jest niekontakt w drzwiach

http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=46937

hvil - Wto Gru 15, 2009 02:09

ok dzieki jutro sprawdze te kostki:-) ale ja moze mam anti trapa w drzwiach pasazera i dletego wariuje ze po przekladce go nie przelozylem do moich drzwi?
SeniorA - Wto Gru 15, 2009 08:12

hvil napisał/a:
ale ja moze mam anti trapa w drzwiach pasazera i dletego wariuje ze po przekladce go nie przelozylem do moich drzwi?
tylko, że anti-trap działa wtedy , jak jest przeszkoda między szybą i górną uszczelką i dotknie uszczelki.
hvil - Wto Gru 15, 2009 21:44

to co jest przyczyna takiego zachowania szyby po zamianie przyciskow? tylko to moze byc powodem bo po tym zabiego to sie zrobilo? co jest nie tak i jak to naprawic?:-) resetu albo nieda sie zrobic albo sie robi i nic o tym roverek niemowi ale nie pomaga:-)

[ Dodano: Wto Gru 15, 2009 21:44 ]
Czy ktoś mi pomoże? taka błachostka jak szyba a niemam pojęcia jak to zrobić:-( irytuje mnie ta usterka wybitnie:-( jak ktoś może bardzo prosze o pomoc.

SeniorA - Wto Gru 15, 2009 22:42

Cytat:
szukam informacji o moim wozie bo mało miałem styczności z roverkami w użytku i moje pytanie jakie jest oznaczenie silnika 1.8T i może ktoś wie gdzie szukać informacji kto je produkował, czyja technologia itp.?:-)

http://www.roverki.pl/article.php?sid=62#specif

hvil - Wto Gru 15, 2009 23:15

dzięki za pomoc:-) a może w sprawie szybki też coś miałbyś pomysła?
SeniorA - Sro Gru 16, 2009 11:29

hvil napisał/a:
a może w sprawie szybki też coś miałbyś pomysła?
właśnie po przeanalizowaniu zasady działania tego układu , doszedłem do tego, że w prawidłowo działającym anti-trap, szyba po napotkaniu przeszkody ( zwarcie styków/listwy w ramie okna ) powinna zatrzymać się i całkowicie cofnąć. A co w przypadku jak układ anti-trap jest niasprawny,wadliwy ? . Otóż układ sterowania oknami,ma zabezpieczenie przed ściśnięciem ewentualnej przeszkody , polegające na uruchamianiu silniczka od podnoszenia szyby, tylko na 0.5 sekundy po każdorazowym naciśnięciu przycisku. Wtedy okno jest zamykane tak jak u Ciebie , impulsowo. Wniosek z tego , że sterownik nie widzi układu tzw.pułapki
Jest jeszcze jeden przypadek zatrzymania napędu okna , wtedy gdy wartość pobieranego prądu przez silniczek przekroczy pewną wartość , ale w tym przypadku chyba nie ma to miejsca.
Ponieważ sytuacja zmienia się stronami po przełożeniu przycisków , to może trzeba w BCU zamienić miejscami wejście przewodu od anti-trap okna kierowcy i okna pasażera . Dla okna kierowcy jest wtyk 20 ( drugi od lewej w środkowym rzędzie środkowego konektora, przewód różowo/zielony ), a pasażera 21.

Kris - Sro Gru 16, 2009 12:23

sorry za offtop ale fajnie powitać kolejnego 1.8T i to na dodadek z tego samego roku :D
hvil - Czw Gru 17, 2009 18:48

hehehee i w dodatku kolorku tego samego:-)

[ Dodano: Czw Gru 17, 2009 18:48 ]
wiem że wątek się trochę długi zrobił przez parę pożytecznych i sensownych OT, ale czy ktoś może mi pomóc z tą szybą? :cry: męczy mnie to i irytuje mocno:-D każdego dnia.:-( Pomocy:-D

SeniorA - Czw Gru 17, 2009 20:30

hvil, robiłeś jakieś próby oprócz przekładania przycisków ?, czytałeś mój ostatni post ?.
hvil - Czw Gru 17, 2009 20:58

Andrzej jak Ci dziękować:-) problem był taki że ja cię nie zrozumiałem grzebałem w drzwiach!:-) dzieki temu że się przypomniałeś zczaiłem dopiero, jutro ide grzebać w bcu:-) bcu moge zidentyfikować po cykaniu podczas wcisniecia przycisku?:-) bo chyba ja do zostawilem po lewej stronie by kabli wiazki nie ciac:-)

[ Dodano: Czw Gru 17, 2009 20:58 ]
no z przyciskami to pisalem jak ten pojedynczy byl nadal do drzwi kierowcy podpiety chodzila wlasnie pol s okolo szyba pasazera jak przelaczylem ten przycis na szybe pasazera tak zachowywac zaczela sie szyba kierowcy:-)

SeniorA - Czw Gru 17, 2009 21:19

hvil napisał/a:
bcu moge zidentyfikować po cykaniu podczas wcisniecia przycisku?
ma napis Control Body Unit
hvil - Sob Cze 05, 2010 10:34

na probe przedluzylem kable z lewj strony do antitrapa i podlaczylem do prawych drzwi ale nadal nie dziala:-( czyli to nie wina antitrapow, kolega PHJOWI mi podpowiedzial by cale wiazki sprawdzic, się tym pobawie, moze komus tez cos takiego sie przydziarzyło i ma pomysl? denerwuje mnie ta szyba:-D

[ Dodano: Sob Cze 05, 2010 10:34 ]
Panowie odkopuje temat bo o dziwo w pojawil sie i czas i checi:-)
Jako że w drzwiach wszystko juz przegrzebałem, mam pytanie jak dostać się do BCU? Wiem gdzie ono się znajduje bo dostałem od Was schematy, ale zastanawia mnie jak wy się tam dostajecie? Tak praktycznie opisując? bo jak dla mnie to chyba trzeba demontować tunel i plastiki polowy kokpitu.

I po drugie. Niewiem czy to było od kupna, czy teraz się stało bo 75 jeżdżę max w 2 osoby. Dzisiaj pierwszy raz wiozlem pasazera z tylu, który niestety zakomunikował mi, że przycisk tylnych prawych drzwi nie działa. Z przycisków kierowcy moge je otworzyć ale z przycisku na drzwiach nie. Czy on mógł paść czy tylko kosteczki?

Proszę powiedzcie, że się mylę:-D

dukat11 - Sob Cze 05, 2010 11:31

hvil napisał/a:
I po drugie. Niewiem czy to było od kupna, czy teraz się stało bo 75 jeżdżę max w 2 osoby. Dzisiaj pierwszy raz wiozlem pasazera z tylu, który niestety zakomunikował mi, że przycisk tylnych prawych drzwi nie działa. Z przycisków kierowcy moge je otworzyć ale z przycisku na drzwiach nie. Czy on mógł paść czy tylko kosteczki?


A nie masz czasem zablokowanego sterowania tylnych szyb ma panelu szyb obok kierowcy. To jest przycisk na dole panelu sterowania szybami. Jeśli się świeci sterowanie szybami z tyłu nie działa

hvil - Sob Cze 05, 2010 20:32

niemam bo w jednym dziala w drugim nie. I moze mi ktos opisac czynnosci co po kolei by sie dostac do bcu?
apples - Sob Cze 05, 2010 20:46

hvil napisał/a:
I moze mi ktos opisac czynnosci co po kolei by sie dostac do bcu
Zobacz jaki masz kolor BCU. Może ktoś podmienił i jest lipa. Do wszystkich szyb powinieneś mieć kolor czarny. Do przednich tylko będzie w kolorze beżowym.
hvil - Wto Cze 08, 2010 21:50

Nie wydaje mi się by byl dla bcu od 2 szyb bo:
z pozycji kierowcy steruje wszystkimi 4 szybami, (przednia kierowcy chodzi jak opisane na samym poczatku wątku), z tylu po lewej stronie sterowanie dziala, tylko przycisk tylny prawy nie dziala wogole, martwy.

Ale żeby jak radzisz sprawdzić to BCU muszę się do niego dostać, jak to uczynić??

[ Dodano: Wto Cze 08, 2010 21:50 ]
Czy ktoś może mi opisać jak sie dobrać do ego BCU bo niemam zielonego pojecia ktoredy do niego dorzeć. Tak w miare krok po kroku bym prosił.:-)

dukat11 - Wto Cze 08, 2010 22:03

hvil, na początek sprawdź czy nie masz po prostu problemu z przełącznikiem może spróbuj podmienić z drugich drzwi z tym, że nie jestem pewien czy jest taki sam. BCU powinien być ok jeśli sterowanie działa z panelu kierowcy
hvil - Wto Cze 08, 2010 22:15

dziala ale w jednej szybie skokowo trzeba zamykac, pisalem w 1 poscie na poprzedniej stronie, przyciski sa ok bo wszystko dzialalo cacy przed przekladka, i tylko w tym wozie mi taki problem wystapil po przekladce, inne 75 robilem i bylo ok. Przelacznik sprawny, bo dzialal. i jak sie zamieni stronami to tez dziala tylko inna szyba sie wtedy zacina. opisane w 1 poscie jest to.

[ Dodano: Wto Cze 08, 2010 22:15 ]
dukat11, hmmm a masz pomysl co moze jeszcze byc, wtyczki sprawdzilem, czujnik domkniecia wymienilem z innym R 75 i nadal to samo.

dukat11 - Wto Cze 08, 2010 23:05

Jedyne co mi przychodzi do głowy to miernik (lub oscyloskop jeśli jest tam jakaś modulacja ale nie sądzę) i sprawdzić sygnały na sterowniku i porównać z innym R75.

Ps sadziłem że nadal Ci chodzi o tylną szybę.

[ Dodano: Wto Cze 08, 2010 22:49 ]
Z tego co widzę w Rave to przełącznik kierowcy komunikuje się z BCU poprzez coś co nazywają driver door BUS więc oscyloskop może być konieczny aby prześledzić sygnały.

[ Dodano: Wto Cze 08, 2010 23:05 ]
CO mi przyszło do głowy
1. Sprawdź rezystancję na czujniku antitrap
- 0-400ohm - przeszkoda zatrzymuję szybę
- 400-3,3k - ok
- powyżej 3,3k awaria
2. BCU mierzy także prąd z silnika szyby jeśli on przekracza pewną wartość uznaje że szyba osiągnęła górną pozycję i ją wyłącza tylko ta wartość jest dziwnie opisana w Rave jako:

wartość startowa prądu minus 2A plus pre-programowana wartość 2,057A

ale dla mnie to nie jasne, przy czym jest mierzona co 0,1s

hvil - Wto Cze 08, 2010 23:48

dukat11, nie tylny to pikus ja nigdy nie jezdze wiecej jak 1 max 2 osoby:-) ale to co pisze na 1 stronie masz pomysl co to moz ebyc, przed przekladka bylo ok, jakc przekladka zrobiona, przyciski zamienione przednie(pasazera na prawa , centralka na lewa) ale przycisk pasazera pomimo ze byl juz zamontowany po prawej nadal sterowal lewa szyba to prawa sie podnosila tak skokowo, stwierdzilismy z moim przekladacze ze to przez to ze zamienione centralki(wlaczniki) a jeszcze kabel nie przepiety na sterowanie prawa szyba pojedynczego przycisku. Gdy to uczynil prawa dziala cacy a lewa zaczela skokowo. wiec watpie by to bylo jakies uszkodzenie instalacji.

Tak jak pisali moze trzeba zamienic wejscia czujnikow anti trap prawy z lewym skoro prelaczniki zamienione, ale nadal niewiem jak dostać się do BCU.

dukat11 - Sro Cze 09, 2010 07:23

BCU o ile pamiętam jest pod schowkiem
hvil - Sro Cze 09, 2010 16:27

nie, na schemacie jest za licznikiem, jakos w tym plastiku i slycze jak cyka jak naciskam przyciski wlasnie jakos za kratka nawiewu lewa, ale niewiem jak sie tam dostac , chyba nie trzeba calego kokpitu demontowac?? do kolej blachy?
sikor00 - Pon Lip 09, 2012 12:27

Witam
Mam taki sam problem z szybą kierowcy ale nie mam tam czujnika ani w lewych ani w prawych drzwiach. Podejżewam że BCU było wymieniane. Czy muszę kupować całą ramkę z czujnikiem anti trap i czy kostka do podpięcia jest standardowo wypuszczona czy będę musiał też wymieniać wiązkę w drzwiach.

hvil - Pon Lip 09, 2012 20:26

sikor00, widziałem maila Twojego. Ja nadal nie podołałem, BCU jest w takim miejscu ze nie chce mi sie tego wszystkiego wyjmać. Jakby kto wiedział jak to załątwić proszę o radę. Coś mnie coraz bardziej przekonuje że w naszych nie było fabrycznie anti trapa i to przez to. U mnie BCU nie zmieniane takie jak było od nowości. A nie działa a wiązka cała z europejczyka w drzwi kierowcy poszły.
sash997 - Pon Lip 09, 2012 21:56

anti trap jest,przynajmniej u mnie w drzwiach kierowcy działa ok,po naciśnięciu górnej uszczelki szyba zawraca do pełnego otwarcia

[ Dodano: Pon Lip 09, 2012 21:56 ]
a jak trzymam tą uszczelke to szyba skoczy może z 1cm do góry

sikor00 - Wto Lip 10, 2012 11:56

Dostęp do BCU jest banalnie prosty. Zamieniałem wczoraj miejsca złączy 20 i 21 (przewód różowo zielony) ale to nic nie dało. Dodam że u mnie jeszcze ten sam kolor przewodu jest w złączu nr 31. Muszę odnaleźć schemat podłączenia szyb do BCU i cosik pomieszam może chociaż przerzucę problem na prawą stronę.
hvil - Wto Lip 10, 2012 23:29

sikor00, BCU masz za licznikiem nie?? tylko jak ty żeś już po złożeniu tablicy wyciągnął go na tyle by przełożyć piny??
MaReK - Wto Lip 10, 2012 23:58

Hejka,

54 pinowa kostka C0660 w BCU:

3 pin - wejście sygnału z czujnika anti-trap dla prawych tylnych drzwi
4 pin - wejście sygnału z czujnika anti-trap dla lewych tylnych drzwi

20 pin - wejście sygnału z czujnika anti-trap dla drzwi kierowcy
21 pin - wejście sygnału z czujnika anti-trap dla drzwi pasażera

pasażer/kierowca ustala się w konfigruacji BCU w T4. Tak samo jak włączanie/wyłączanie opcji podnoszenia szyby jednoklikiem, bez trzymania. Jeśli fabrycznie nie ma czujników anti-trap, należy włączyć w BCU tę opcję i szyba będzie podnosić się normalnie.

31 pin - wejście sygnału z czujnika ultradźwiękowego

PS.
Moduł BCU zwany inaczej GM6 znajduje się nad schowkiem, nad nogami pasażera.
Aby się do niego dostać trzeba wyjąć schowek, poluzować dwie śrubki mocujące.

Pozdrawiam,

hvil - Sro Lip 11, 2012 00:03

Po przekładce jest za licznikiem:-) myślałem że kolega ma problem jak i ja bo ma po przekładce:) Mi tylko w moim się noga powinęła i nie działa, w innych było ok:-( sam nie wiem czemu.
MaReK - Sro Lip 11, 2012 00:05

A co jest powodem tego, że BCU ląduje za licznikiem?
Przy przekładce nie zmienia się instalacji elektrycznej? ;D

hvil - Sro Lip 11, 2012 00:18

ja unikam cięcia kabli:) im mniej przeróbek tym lepiej:) dlatemu też BCU i wszystkie kabelki nie Cięte zostają sobie za licznikiem, bo chyba że kto chce mieć wszystko na miejscu to wówczas się kilka kabelków przedłuża:) u mnie zostało, bezpieczników też sobie nie przeniosłem:)
MaReK - Sro Lip 11, 2012 00:28

Myślałem, że przekładkę robi się kompleksowo ze wszystkim ;)
A co z pedałami? Na rurkach się je przedłuża ;D ?

sikor00 - Sro Lip 11, 2012 11:14

hvil napisał/a:
Po przekładce jest za licznikiem:-) myślałem że kolega ma problem jak i ja bo ma po przekładce:) Mi tylko w moim się noga powinęła i nie działa, w innych było ok:-( sam nie wiem czemu.


Nie zrozumieliśmy się ja mam wersję Europejską i BCU mam za schowkiem. U mnie BCU było wymienione i zaprogramowane jest z anti-trapem a w drzwiach nie mam tego czujnika i dlatego szyba podnosi mi się skokami. Do najbliższego T4 mam ok 300km i próbuję rozwiązać problem z kablami

[ Dodano: Sro Lip 11, 2012 11:14 ]
MaReK, Witam Widzę że dajesz radę w tych instalacjach. Jeżeli możesz to podpowiedz jak podmienić w BCU kabelki tak aby to szyba pasażera otwierała się skokami a szyba kierowcy normalnie. Oczywiście trzeba będzie też zamienić sterowanie przyciskami w panelu kierowcy. Nie wiem czy dobrze kombinuję. Jeżeli nie to proszę wyprowadzenie mnie z błędu. Pozdrawiam

MaReK - Sro Lip 11, 2012 12:55

Nie daję rady ;) Korzystam z dostępnych schematów w necie.
Niestety ja wciąż walczę z szybami z tyłu, ale może się uda zakończyć sukcesem ;)

sikor00 wydaję mi się, że nie tędy droga.
Rozumiem, że szyby otwierają Ci się dobrze, zgodnie z życzeniem czyli lewy przycisk na panelu sterującym (od kierowcy) otwiera szybę kierowcy, prawy otwiera pasażera. Szyba kierowcy powraca jednak skokami, a szyba pasażera normalnie. W żadnych drzwiach nie masz jednak (pod osłoną górną) czujnika ANTI-TRAP?

Jeśli tak, niczego nie pozamieniasz. Twoje BCU jest zaprogramowane na użycie TRAP'a.
Jeśli go nie ma, okno świruje. Wychodzi na to, że opcja ta została wyłączona dla okna pasażera, a dla okna kierowcy pozostała włączona - może z innego auta. Bez komputera nie uda Ci się tego ogarnąć :(
Albo podłączysz trap'a albo opcję jednokliku zamykania musisz wyłączyć komputerem.

Do T4 300 km?

Masz do dyspozycji:

Gdańsk, Warszawa, Lublin (tutaj niedawno ktoś się ogłaszał, że był u takowego magika), Pilzno, Wrocław, Kraków, Poznań.

Pozdrawiam,

sikor00 - Sro Lip 11, 2012 15:26

Dzięki już popytuję ludzi z Lublina może ktoś da namiary. Wtedy tylko 75km i od razu lecę bo mnie ta szyba mocno irytuje.
hvil - Sro Lip 11, 2012 19:01

MaReK, sikor00, przekładkę robi się tak jak życzy sobie klient, ja robiłem dla siebie ten wóz i uważam, że takie rozwiązanie jest najbardziej optymalne:-) a co do tego anti trapa, to ja zawsze zakładam wiązke kierowcy drzwi z eu całą i zawsze działało. A u mnie właśnie nie ma tego czujnika. albo ktoś go jeszcze w anglii wywalił ale jak jechałem z anglii szyba działała. Da się na t4 wyłączyć całkowicie to antitrap??