Zobacz temat - [R75] Max 3tys obrotów i dalej nic...
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Max 3tys obrotów i dalej nic...

patrysgn - Pią Gru 18, 2009 20:31
Temat postu: [R75] Max 3tys obrotów i dalej nic...
Witam,
Od dzisiaj mam problem z samochodem. Mianowicie problem wygląda następująco: samochód jedynie kręci się do 3tys obrotów i dalej nie chce iść... Max prędkość to 50km/h i ogromne problemy z przyspieszeniem. Co to może być?

dukat11 - Pią Gru 18, 2009 20:34

Silnik przeszedł w tryb awaryjny. Jedź na komputer i sprawdź jakie masz błędy. Ja tak miałem jak przetarł się przewód od czujnika wysokiego ciśnienia Common rail.
patrysgn - Pią Gru 18, 2009 21:01

A nie powróci do normalnego stanu sam? Niezbędny jest komputer? Może jakiś restart?
dukat11 - Pią Gru 18, 2009 21:13

Powróci jak zniknie błąd.
patrysgn - Pią Gru 18, 2009 21:31

Teraz weekend więc ciężko znaleść komputer;/ odłączenie akumulatora nie pomoże w celu zrestartowania komputera?
Rowan - Pią Gru 18, 2009 21:56

patrysgn, sprawdź to co mówi dukat11, bo najczęściej właśnie problem z ciśnieniem powoduje wejście w tryb awaryjny, rzeczywiście mógł się kabel przetrzeć.
patrysgn - Pią Gru 18, 2009 22:00

A gdzie ten kabel się znajduje?
dukat11 - Pią Gru 18, 2009 22:24

Przy pompie common rail. Zdejmij górną osłonę silnika i po prawej stronie patrząc z przodu będzie common rail.
patrysgn - Pią Gru 18, 2009 22:33

I co mam z tym zrobic zeby działało?
se7en86 - Pią Gru 18, 2009 22:58

Dzisiaj taki sam objaw mam u siebie. Tyle ze do 3 tyś przyspiesza normalnie i nagle odcina.
apples - Pią Gru 18, 2009 23:00

Zrób jak napisał duka11 i Rowan. Sprawdzić czy czasami się przewód nie przetarł. Mógł walnąć również czujnik. Nowy ok 500zł. używany z listwą ok 100zł.
patrysgn - Pią Gru 18, 2009 23:12

Ale co to mi da jeżeli i tak nie mam komputera zeby wykasowac blad? A możliwe, że to ma związek z niskimi temperaturami?
se7en86 - Pią Gru 18, 2009 23:24

No właśnie mi to się zrobiło jak było -14 na dworze. Dzień wcześniej było wszystko w porządku. Ba, 5 godzin wcześniej było dobrze, bo stało mi to się w południe. Zobaczę co będzie jutro bo samochód w ciepłym garażu.
apples - Pią Gru 18, 2009 23:28

Jak znajdziesz usterkę i ją usuniesz to komputer przejdzie sam w tryb pracy normalnej.
patrysgn - Pią Gru 18, 2009 23:35

Czyli mam odkręcić osłonę silnika i po prawej stronie szukać przewodu od common rail? I jeżeli będzie przetarty to go zaizolować? se7en86 jak będziesz coś wiedział czy temp pomogla to napisz posta.....
dukat11 - Sob Gru 19, 2009 10:22

patrysgn napisał/a:
I jeżeli będzie przetarty to go zaizolować?


Zlutować a potem zaizolować.

patrysgn - Sob Gru 19, 2009 11:56

Wszystkie kable są ok. Osłonka gumowa od kabla po prawej stronie również cała. Wszystkie przewody do wtrysków też całe. Co dalej?
saute - Sob Gru 19, 2009 12:07

Może to wina mrozów , jak macie kiepskie paliwo ;)

[ Dodano: Sob Gru 19, 2009 12:07 ]
bo jak nie było mrozów , to wszystko było ok. prawda ? :)

patrysgn - Sob Gru 19, 2009 12:43

Jak nie było mrozów...a nawet do wczoraj to wszystko było w jak najlepszym porządku...Aczkolwiek co jakiś czas miał problemy z zapaleniem pomimo tego że był ciepły...na komputerze wtedy wychodziło na zbyt niskie ciśnienie paliwa za co winiłbym pompke paliwa(której nie wymieniłem)...Teraz wogóle nie zapala Rover;/
apples - Sob Gru 19, 2009 12:59

Ostatni ktoś na forum miał podobny problem. Winą był czujnik na listwie od Common Raila.

[ Dodano: Sob Gru 19, 2009 12:59 ]
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=48720

patrysgn - Sob Gru 19, 2009 13:15

apples napisał/a:
Ostatni ktoś na forum miał podobny problem. Winą był czujnik na listwie od Common Raila.

[ Dodano: Sob Gru 19, 2009 12:59 ]
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=48720


Muszę przede wszystkim na komputer podjechać żeby zobaczyć jakie błędy wychodzą... tak jak mówię ta pompka od paliwa już dawno dawała się we znaki a ostatnio coraz częściej;/ natomiast mój kolega mechanik powiedział, że tryb awaryjny nie włącza się od zepsutej pompki paliwa;/ co o tym sądzicie?

Fitus - Sob Gru 19, 2009 14:08

Widze ze to temat pasujacy do moich usterek.Mi tez sie nie wkreca samochod na obroty.komputer mi wskazuje ze jest cos na 4 cylindrze wydaje mi sie ze przewod.Moje pytanie jest takie gdzie jest przewod zasilajacy 4 cylinder??Cale reszta jest sprawdzona zastał tylko przewod.

Prosze o szybka pomoc

patrysgn - Sob Gru 19, 2009 14:18

Trzeba poczekać na kogoś kompetentnego z kolegów:D:D ja nie mam pojecia;) niestety nie znam wyników komputera;/
se7en86 - Sob Gru 19, 2009 14:42

Witam ponownie. Usterka u mnie zwalczona ! ! ! :) Wina ? - PALIWO ( SHEL ) ...

Brak słów na jakość paliwa na polskich stacjach. Podobno krzepliwość to -13 stopni.... No i stąd wina. W filtrze paliwa wydzieliła się parafina, co za tym idzie mała dawka przechodziła do silnika no i było odcięcia przy 3 tyś. Dzisiaj nalałem do pełna paliwa, wlałem do tego 2 litry benzyny, żeby parafinę zlikwidować i podnieść krzepliwość paliwa. Do tego 2 dodatki do paliwa wspomagające, pochodził z godzinę i pojeździłem nim trochę i od razu obroty max wskakują.
Na komputerze byłem, nic nie wykazało, tak więc zostaje wymienic filtr paliwa no i zrób tak jak ja. Zatankuj do pełna, najlepiej verve bo podobno najlepsza, kup dodatki żeby paliwo nie marzło, wlej najlepiej 2-3 litry na PEŁEN ZBIORNIK benzyny, i niech samochód pochodzi trochę, pojeździj, żeby zlikwidować parafinę. Będziesz zadowolony. Powodzenia :)

SeniorA - Sob Gru 19, 2009 15:44

Fitus napisał/a:
.Moje pytanie jest takie gdzie jest przewod zasilajacy 4 cylinder?
czwarty , to środkowy w głowicy od strony podszybia ( z tyłu silnika ), wpięty do ECM pin nr 1 ( zielono/żółty ).Dotyczy kV6.
Koledzy uzupełnicie dane o rodzaj silnika.

[ Dodano: Sob Gru 19, 2009 15:44 ]
Fitus, w innym temacie piszesz o usterce zapłonu drugiego cylindra ?
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=49265

Rowan - Sob Gru 19, 2009 16:01

patrysgn napisał/a:
na komputerze wtedy wychodziło na zbyt niskie ciśnienie paliwa za co winiłbym pompke paliwa(której nie wymieniłem)...Teraz wogóle nie zapala Rover;/

Wyglada na problem z regulacją, ale wysokiego ciśnienia, najprawdopodbniej problem z zaworem w pompie.

patrysgn - Sob Gru 19, 2009 17:21

se7en86 napisał/a:
Witam ponownie. Usterka u mnie zwalczona ! ! ! :) Wina ? - PALIWO ( SHEL ) ...

Brak słów na jakość paliwa na polskich stacjach. Podobno krzepliwość to -13 stopni.... No i stąd wina. W filtrze paliwa wydzieliła się parafina, co za tym idzie mała dawka przechodziła do silnika no i było odcięcia przy 3 tyś. Dzisiaj nalałem do pełna paliwa, wlałem do tego 2 litry benzyny, żeby parafinę zlikwidować i podnieść krzepliwość paliwa. Do tego 2 dodatki do paliwa wspomagające, pochodził z godzinę i pojeździłem nim trochę i od razu obroty max wskakują.
Na komputerze byłem, nic nie wykazało, tak więc zostaje wymienic filtr paliwa no i zrób tak jak ja. Zatankuj do pełna, najlepiej verve bo podobno najlepsza, kup dodatki żeby paliwo nie marzło, wlej najlepiej 2-3 litry na PEŁEN ZBIORNIK benzyny, i niech samochód pochodzi trochę, pojeździj, żeby zlikwidować parafinę. Będziesz zadowolony. Powodzenia :)


Zrobię tak jak napisałeś i mam nadzieję, że to pomoże bo już nie mam innego pomysłu. Jedyne co teraz pozostaje to problemy z zapaleniem silnika...

se7en86 - Sob Gru 19, 2009 17:40

Miejmy nadzieje, że pomoże Tobie, bo powinno. Objawy miałem takie same, a komputer nic nie pomógł. Cała operacja trwała około 3 godzin, w sumie przejechałem około 40 km, i ze 2 godziny chodził silnik sobie. No ale jak chcesz szybko mieć to z głowy to po prostu dobrze rozgrzej silnik i jeździj na 2 biegu (gdzieś żeby duża dawka szła do silnika, Szybciej przeczyści się wtedy układ.
Fitus - Sob Gru 19, 2009 17:56

Jeszcze mam takie pytanie co to jest to ECM ?? i czy te piny sa jakos ponumerowane??bo sakd mam wiedziec ktory to np.62 ;/ i z tego cylindra wychodza 3 przewodu i leca gdzies do kabony.Gdzie mam ich szukac bo nie chcem rozbierac polowy samochodu niepotrzebnie.
SeniorA - Sob Gru 19, 2009 18:44

Fitus napisał/a:
Jeszcze mam takie pytanie co to jest to ECM
ECM to jest sterownik silnika i znajduje się w grodzi między kabiną a komorą silnika , przed filtrem kabinowym. Trzeba ściągnąć osłony podszybia i dla wygody ramiona wycieraczek. Pinów jest 90, po 30 w rzędzię. Pierwszy w dolnym lewym rogu , 61 w górnym rzędzie jako pierwszy od lewej, następny 62 .
patrysgn - Sob Gru 19, 2009 18:45

se7en86 napisał/a:
Miejmy nadzieje, że pomoże Tobie, bo powinno. Objawy miałem takie same, a komputer nic nie pomógł. Cała operacja trwała około 3 godzin, w sumie przejechałem około 40 km, i ze 2 godziny chodził silnik sobie. No ale jak chcesz szybko mieć to z głowy to po prostu dobrze rozgrzej silnik i jeździj na 2 biegu (gdzieś żeby duża dawka szła do silnika, Szybciej przeczyści się wtedy układ.

A poruszałem w tym temacie wątek problemów z odpaleniem...masz na to jakąś radę?

Fitus - Sob Gru 19, 2009 19:00

Własnie czegos takie potrzebowałem :) Dziekuje SENIORA ;]
SeniorA - Sob Gru 19, 2009 19:47

Fitus,zapomniałem dodać ,że ta numeracja dotyczy konektora/wtyczki patrząc na wtyki.
patrysgn - Nie Gru 20, 2009 12:14

A nie mogę tej parafiny wylać z filtra odkręcając go i czyszcząc? Macie jakąś radę na te problemy z odpalaniem?
SeniorA - Nie Gru 20, 2009 14:36

patrysgn napisał/a:
Macie jakąś radę na te problemy z odpalaniem?
Położyć szmatę na filtr i polewać gorącą wodą aż filtr zrobi się ciepły, albo ogrzewać suszarką do włosów. Dolanie depresatora do paliwa zapobiega wydzielaniu się parafiny, ale jak się wydzieli, to jej nie rozpuści.

[ Dodano: Nie Gru 20, 2009 14:36 ]
Cytat:
A nie mogę tej parafiny wylać z filtra
parafina wydziela się na materiale filtracyjnym tworząc nieprzepuszczalną cienką warstwę.
apples - Nie Gru 20, 2009 15:52

Tyle że w CDT jest filtr podgrzewany, więc parafinę powinno rozpuścić.
patrysgn - Nie Gru 20, 2009 16:00

apples napisał/a:
Tyle że w CDT jest filtr podgrzewany, więc parafinę powinno rozpuścić.

Filtr jest podgrzewany czy paliwo w zbiorniku? A jeżeli paliwo mogłobyć jesienne a samochód stoi niestety całą noc na zewnątrz gdzie temperatury były w granicach - 18st to chyba podgrzewanie nie pomoże...

apples - Nie Gru 20, 2009 16:13

Ani to, ani to. Tak czy siak muszę dolać paliwa i dodatki.
patrysgn - Nie Gru 20, 2009 16:40

W takim razie albo nie działają podgrzewacze (w zbiorniku i w filtrze) albo paliwo było jesienno-letnie do -10st....albo jedno i drugie;/
apples - Nie Gru 20, 2009 16:53

W zbiorniku nie ma podgrzewacza. :wink:
Paliwo chyba było lipne. Zatankowałem Dynamic (lepsze), ale na stacji na której chyba rzadko kto je kupuje bo gość zawsze na nie namawia. Zaleję teraz zwykłe, ale na stacji gdzie ruch jest spory.

SeniorA - Nie Gru 20, 2009 16:56

apples napisał/a:
Nad filtrem plastyk z kablami to podgrzewacz.
to nie jest podgrzewacz , a bimetaliczny zawór zwrotny paliwa .

[ Dodano: Nie Gru 20, 2009 16:56 ]
patrysgn napisał/a:
W takim razie albo nie działają podgrzewacze
nie ma podgrzewaczy paliwa.
apples - Nie Gru 20, 2009 17:09

Pierwsze słyszę. Zawór jeden jest na powrocie.

[ Dodano: Nie Gru 20, 2009 17:09 ]
We wszystkich dieslach w tym miejscu jest montowany podgrzewacz. Może w benzynie jest zawór.

SeniorA - Nie Gru 20, 2009 17:32

The fuel filter cleans fuel from the fuel tank and helps prevent premature wear to delicate
components. Insufficient filtration can cause damage to pump components, pressure valves and
fuel injection nozzles. It does not feature any electrical fuel heating and does not have a water

apples - Nie Gru 20, 2009 17:55

Napisz skąd to jest.
W BMW w tym miejscu jest podgrzewacz.

SeniorA - Pon Gru 21, 2009 08:14

apples napisał/a:
Napisz skąd to jest. Bo na pewno nie z żadnego technicznego artykułu i dokumentacji od R75
Jest to cytat z RAVE Rover 75 ( Technikal Information ), rozdział : Technikal Academy Brochure , podrozdział : M47 Diesel Engine - Fuel filter.

[ Dodano: Nie Gru 20, 2009 18:19 ]
apples napisał/a:
Nie ma nic że jest to zawór
jest w dalszej części , jak znajdę to zacytuję.

[ Dodano: Pon Gru 21, 2009 08:04 ]
znalazłem : The fuel filter is located adjacent to the battery box (see Figure 23).
Figure 23: Fuel filter location
1. Fuel filter housing
2. Fuel filter holder
3. Fuel filter
The fuel filter cleans fuel from the fuel tank and helps prevent premature wear to delicate
components. Insufficient filtration can cause damage to pump components, pressure valves and
fuel injection nozzles. It does not feature any electrical fuel heating and does not have a water
separator.
To prevent clogging up the filter at low temperatures, there is a bimetal valve in the return line.
This valve prevents heated fuel residue from mixing with cool fuel from the tank.

[ Dodano: Pon Gru 21, 2009 08:14 ]
czyli jest to zawór zamykający powrót ogrzanego ( ciepłem otoczenia i pracą pompy wysokiego ciśnienia ) paliwa do zbiornika,dzięki czemu zapobiega się wydzielaniu parafiny podczas pracy silnika w zimie.

patrysgn - Pon Gru 21, 2009 10:57

Panowie a czy tryb awaryjny może się załączyć jeżeli pompka paliwa jest niewydajna?
dukat11 - Pon Gru 21, 2009 12:35

Może jak nie ma odpowiedniego cisnienia. Poza tym jak nie ma odpowiedniego ciśnienia to nie podaje wystarczającej ilosci paliwa, której potrzebuje silnik.
patrysgn - Pon Gru 21, 2009 12:56

No właśnie a moje objawy pasują do tego syndromu zepsutej pompki....mianowicie nie zapala...pompka buczy i jest tryb awaryjny....
apples - Pon Gru 21, 2009 13:09

SeniorA też to czytałem wczoraj. :wink: Czyli zawór jest sensorem który może zablokować pracę silnika jeżeli ciśnienie z pompy elektrycznej jest zbyt wysokie lub niskie.
Rowan - Pon Gru 21, 2009 14:38

dukat11 napisał/a:
Może jak nie ma odpowiedniego cisnienia. Poza tym jak nie ma odpowiedniego ciśnienia to nie podaje wystarczającej ilosci paliwa, której potrzebuje silnik.

Raczej tutaj jest to wątpliwe. Prędzej po prostu nie odpali, bo nie zrobi dostatecznego ciśnienia. Albo jak spadnie wysokie to odetnie i zgaśnie.

apples - Pon Gru 21, 2009 16:35

Może. Pompka podaje przez filtr. Filtr zapchał się parafiną, a czujnik nad filtrem wykrywa zbyt niskie ciśnienie. Może odkręć filtr i go ogrzej w gorącej wodzie i przykręć, lub podgrzej np. farelkiem, suszarką. Oby się woda nie nalała.
patrysgn - Pon Gru 21, 2009 17:37

Ewidentnie słychać jak raz pompka pracuje (ostatkami sił) i wtedy zapala a jak słychać, że nic się z nią nie dzieję to nie pali...filtr był w cieple przez 48h;D
Rowan - Pon Gru 21, 2009 17:49

patrysgn, czyli ewidentnie coś zatkało układ.
patrysgn - Pon Gru 21, 2009 18:16

Rowan napisał/a:
patrysgn, czyli ewidentnie coś zatkało układ.

Co sugerujesz? Myślałem że to parafina i auto stoi w garażu podgrzewanym 48h ale ewidentnie słychać, że pompka strasznie buczy i ma jakieś problemy...swego czasu parę miesięcy temu wyszło na kompie, że jest zbyt małe ciśnienie (ale nie pamiętam czego) co sugerowało pompkę....

apples - Pon Gru 21, 2009 18:37

Nowa na allegro 170zł. Niektórzy na nich jeżdżą.
SeniorA - Pon Gru 21, 2009 23:39

patrysgn napisał/a:
Panowie a czy tryb awaryjny może się załączyć jeżeli pompka paliwa jest niewydajna?
może , bo ECM ogranicza obroty silnika jak czujnik ciśnienia na filtrze wykryje ciśnienie mniejsze niż 2.5 bara , które jest potrzebne do właściwej pracy pompy wysokiego ciśnienia.ECM zatrzymuje silnik przy ciśnieniu 1.7 bara.
patrysgn napisał/a:
swego czasu parę miesięcy temu wyszło na kompie, że jest zbyt małe ciśnienie (ale nie pamiętam czego) co sugerowało pompkę....
pewnie w pompie niskiego ciś. w linii zasilania i filtrze paliwa. Pompa w zbiorniku powinna dać w ciągu 20 sekund pracy, ciśnienie w linii minimum 2.5 bara , podczas pracy 3.5 .
patrysgn - Wto Gru 22, 2009 00:14

apples napisał/a:
Nowa na allegro 170zł. Niektórzy na nich jeżdżą.

Za 170 to jakiś zamiennik bo z tego co się orientuje to nowa oryginalna pompka kosztuje w granicach 1000zł a używana między 100 a 200zł z aut które mają ponad 100tys km....