|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416 1,6 96r] - wymiana sprzegla
dawidd - Nie Gru 27, 2009 08:26 Temat postu: [R416 1,6 96r] - wymiana sprzegla Witam
W tym lub przyszłym tyg czeka mnie wymiana sprzęgła - i dlatego proszę o rade - jakiej firmy sprzęgło kupić do R416 1,6si 16V 96r ? Nie chciał byl zbankrutować na tym sprzęgle
I druga sprawa: może ktoś krok po kroku opisać wymianę sprzęgła?Dodam ze będę to robił w garażu bez kanału - ale możne jakieś najazdy sobie załatwię
W ten sam sposób kiedyś wymieniłem uszczelkę pod głowica wiec myślę ze i ze sprzęgłem sobie dam rade - ale tylko z pomocą forum roverki...
pozdrawiam
staf - Nie Gru 27, 2009 08:52
dawidd, Jeśli chodzi o sprzęgło to najlepiej będzie jeśli dowiesz się u Tomego.
http://www.tomateam.pl
Robertt - Nie Gru 27, 2009 09:24
no też mam do wymiany sprzeglo i nie wiem jakie kupic tez macie sprzeglo w tym aucie tak wysoko ?
Robert_ - Nie Gru 27, 2009 10:50
Byku456, ja co prawda pedał od sprzęgła mam wysoko, ale jakoś oznak, że jest sprzęgło do wymiany żadnych nie ma i całe szczęście...
dawidd - Nie Gru 27, 2009 21:33
a sprzęgło marki National - jest warte montażu? Cena to 350zl za komplet
druga sprawa to jak sprawdzić czy moja skrzynia to PG1 ?
Jak by ktoś jeszcze był uprzejmy opisać krok po kroku wymianę to byłbym wdzięczny
Vesper416 - Nie Gru 27, 2009 21:48
dawidd,
Masz zapewne skrzynie R65 bo PG1 to napewno była w 2.0T
co do reszty Ci nie pomogę bo nie miałem potrzeby wymiany sprzęgła ale w garażowych warunkach wydaje mi sie ze bedzie ciężko!!!
Kot - Nie Gru 27, 2009 22:06
przedewszystkim potrzebny jest kanal do wyjecia skrzyni ... najlepiej jakby byl troszke wiekrzzy zeby jakis ziomek mogl Ci pomoc da sie zrobic ale nie jest to do konca takie latwe;)
dawidd - Pon Gru 28, 2009 20:51
z kanałem będzie problem ale myślę ze dam rade bez - myślałem żeby kupić najazdy - sa po 100zl i auto jest na podwyższeniu o 25cm a tyle by mi chyba starczyło
Vesper416 - Pon Gru 28, 2009 21:43
no coż ja miałem samochód na cegłach jak ściągałem zbiornik paliwa i wiem jaka to była masakra podwieszenie go z powrotem no ale coż taka skrzynia biegów jest pewnie dużo lżejsza od zbiornika paliwa!!! (oczywiscie to sarkazm jest)
sTERYD - Pon Gru 28, 2009 21:50
wyjmować skrzyni nie trzeba, ale bez kanału ani róż
a dzisiaj zrobiłem tak:
1. wyjęty akumulator i filtr powietrza, spuszczony olej ze skrzyni, wyjęty rozrusznik, odkręcone klapki - osłony koła zamachowego (ja jeszcze odkręcałem dwururkę, bo wymieniałem przy okazji).
2. z prawej strony odkręcona półoś z piasty (tylko ta nakrętka w środku) z lewej dolny sworzeń wahacza, odczepiłem też wodziki i dla bezpieczeństwa wyjąłem impulsator
3. odkręcona tylna poduszka od skrzyni (nie da się inaczej jak z kanału )
4. odkręcona skrzynia od silnika, podlewarowany silnik
5. odkręcone pozostałe poduszki od skrzyni, skrzynia odsunięte o dobre 10 cm i dzwon sprzęgła troszkę w dół.
6. przez otwór po rozruszniku odkręcasz sprzęgło, wyjmujesz bez problemu,
7. wkładasz najpierw łożysko, potem docisk, a na końcu tarczę na wałek skrzyni,
8. zakładasz docisk na kołki (wymaga to manewrowania całą skrzynią, ale nie jest ciężka ) i łapiesz śruby delikatnie, żeby tarcza się dała ustawi przy manewrowaniu skrzynią- musi się ustawić na środku)
9. jak już masz załapane śruby docisku skręcasz skrzynię z silnikiem, po czym dokręcasz docisk przez otwór po rozruszniku.
10. przykręcasz rozrusznik, poduszki i wszystko inne...
całość bez pośpiechu 4 godzinki
dawidd - Wto Gru 29, 2009 07:11
witam kolegę sTERYD'a - czekałem na podpowiedzi od Ciebie
Dzieki za szczegółowy opic co i jak
Co do skrzyni - to czy to pewne ze model jej to R65? i czy sprzęgło firmy National warto zakładać?
sTERYD - Wto Gru 29, 2009 16:20
ja czekałem, aż przetestuję swoją teorię w praktyce,
Twoja skrzynia to na pewno R65 co do sprzęgła to się nie wypowiem, gdyż nie testowałem...
dawidd - Pią Sty 01, 2010 22:08
dziś zacząłem kopać kanał na pewno sie przyda,a miedzy czasie zapytam co jeszcze wymienić przy okazji rozbierania sprzęgła - na pewno oringi na przegubach bo leje olejem, a czy jeszcze coś sie powinno wymienić? I czy miedzy skrzynia a silnikiem jest uszczelka?
chudson - Sob Sty 02, 2010 01:52
miedzy silnikiem a skrzynią nic nie ma , w samej skrzyni masz jedynie zimmering na wałku ale nie ma sensu go zmieniać jeśli nie cieknie. jeśli bardo chcesz to można zmienić zimmeringi na półosiach - drogie to nie jest a czasami przy wkładaniu zpowrotem półosi stary może ciec.
Robertt - Sob Sty 02, 2010 18:18
jakiej firmy polecacie mi kupna sprzegla kompletnego ?
dawidd - Pon Sty 04, 2010 07:29
"zmienić zimmeringi na półosiach" - czyli chodzi o te które sa wbite w skrzynie i w które wchodzą przeguby wewnętrzne, zgadza sie?
NEOSSS - Pon Sty 04, 2010 10:56
dawidd, tak, uszczelniacze...
dawidd - Wto Sty 12, 2010 14:27
dzieki za pomoc, a może ktos zna dokładny wymiar tych zimeringow - w 2 dużych sklepach powiedzieli ze w katalogu tego nie ma i musze przynieść stare albo podać wymiary. Po wymontowaniu będę miał daleko do sklepu i wołałbym wszystko kupić wcześniej - także jak ktoś zna wymiary to bardzo proszę o podanie
pozdrawiam
sTERYD - Wto Sty 12, 2010 15:31
dawidd, poszukaj w moich postach. na pewno kilka razy podawałem
dawidd - Wto Sty 12, 2010 20:34
znalazłem cos takiego
http://www.tomateam.pl/sk...ial=naped&c=622
http://www.tomateam.pl/sk...ial=naped&c=719
z jednego linku wynika ze z lewej i prawej strony sa takie same uszczelniacze a z drugiego ze rożne. Jak to jest przy skrzyni R65? I szczerze mówiąc wymiarów nie znalazłem - do innych modeli Rovera były a do 416 nie wpadły mi w oczy. wiec jeśli ktoś będzie tak uprzejmy i poda będę wdzięczny
sTERYD - Wto Sty 12, 2010 20:40
to zależy jakie masz teraz, ale po roku produkcji auta można przypuszczać, że raczej te pierwsze... wymiary jak znajdę to podam
Pawson - Wto Sty 12, 2010 20:55
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=23915
możesz poczytać, mój temat jak sprzęgło wymieniałem;)
dawidd - Sro Sty 13, 2010 17:49
dzięki troche info w linku znalazłem, sprzęgło komletne kupilem za 390zl valeo. W weekend sie zabiorę za to, tylko ciągle mam problem z tymi uszczelniaczami na przeguby. Chyba pozostanie wyprawa do sklepu ze zdemontowanymi uszczelniaczami bez auta:(
areek - Sro Sty 13, 2010 21:31
hi
tutaj post masz tam podany rozmiary zimmerow. te na kielichach wychodzaych ze skrzyni sa pospolite"
takie same jak w vw dostepne od reki.
dawidd - Sob Sty 16, 2010 12:13
Dzieki czyli uszczelniacze to AAF1610 40x58x10 - takie kupie i mam nadziej ze będzie ok
[ Dodano: Sob Sty 16, 2010 12:13 ]
dziś zabrałem sie za robotę i stanąłem na odkręcaniu śruby od półosi prawej 32 - klucze powyginały mi sie, inne pękły i nie były to chińskie klucze z tesko( zakładałem rurę 2m i pewnie dlatego) a śruba jak nie chciała tak nie chce się odkręcić. Czy odkręcenie tej prawej półosi jest absolutnie konieczne żeby wymienić sprzęgło? Nie wystarczy odkręcić sworznia dolnego i górnego i tak wyciągnąć os ze skrzyni?
I druga sprawa: lewy przegub wewnętrzny jest ruchomy da sie go przesunąć (ta metalowa obudowę na która wchodzi guma) w stronę koła - gdy go odsunąłem od skrzyni na ok 1 cm zaczął się lać olej. Zaznaczam ze z lewej strony jeszcze nic nie jest odkręcone a ten przegub jakiś taki ruchomy - tak powinno być?
flapjck1 - Sob Sty 16, 2010 13:00
moze ciagnales w nie ta strone co trzeba? sprawdz jaki gwint jest
dawidd - Sob Sty 16, 2010 13:28
w prawym kole ciągnę w lewo stojąc na przeciwko koła - no to chyba dobrze, a poza tym sprawdzić gwintu sie nie da bo nie wystaje ponad śrubę
arczi83 - Sob Sty 16, 2010 13:40
dawidd napisał/a: | Czy odkręcenie tej prawej półosi jest absolutnie konieczne żeby wymienić sprzęgło? Nie wystarczy odkręcić sworznia dolnego i górnego i tak wyciągnąć os ze skrzyni? |
Nie musisz jej odkręcać, wystarczy zrobić tak jak piszesz.
dawidd napisał/a: | druga sprawa: lewy przegub wewnętrzny jest ruchomy da sie go przesunąć (ta metalowa obudowę na która wchodzi guma) w stronę koła - gdy go odsunąłem od skrzyni na ok 1 cm zaczął się lać olej. Zaznaczam ze z lewej strony jeszcze nic nie jest odkręcone a ten przegub jakiś taki ruchomy - tak powinno być? |
Może już wyskoczyła ci półośka ze skrzyni i dlatego jak wysuniesz przegub ze skrzyni to ci olej cieknie
dawidd - Sob Sty 16, 2010 19:17
udało mi się odkręcić półośki pożyczonym kluczem, teraz jestem na zakładaniu skrzyni - w pojedynkę jest naprawdę ciężko. Mam parę pytań
1 lewy przegub wyskoczył bez problemu tak jak pisałem wcześniej jak się okazało nie ma na nim na końcu tego drucik sprężynującego - on musi być?
2 Na drugiej stronie ten drucik jest bardzo luźny obawiam się ze może on zlecieć z przegub do skrzyni- zgadza się? Czy może tak ma być?
3 Nowa tarcza sprzęgła ma 7,5m stara 5mm i wygląda całkiem nieźle - pamiętam ze jak wymieniałem sprzęgło w mazdzie 323 to tarcza już nie przypominała wyglądem tarczy a tu nawet te okładziny są Ok - może to nie wina tarczy ze się sprzęgło ślizgało?
4 Jak wymienić gumę na przegubie zewnętrznym? - mam już popękana i przy okazji bym i to zrobił
BoloSr - Sob Sty 16, 2010 19:19
dawidd napisał/a: | udało mi się odkręcić półośki pożyczonym kluczem, teraz jestem na zakładaniu skrzyni - w pojedynkę jest naprawdę ciężko. Mam parę pytań
1 lewy przegub wyskoczył bez problemu tak jak pisałem wcześniej jak się okazało nie ma na nim na końcu tego drucik sprężynującego - on musi być?
2 Na drugiej stronie ten drucik jest bardzo luźny obawiam się ze może on zlecieć z przegub do skrzyni- zgadza się? Czy może tak ma być?
3 Nowa tarcza sprzęgła ma 7,5m stara 5mm i wygląda całkiem nieźle - pamiętam ze jak wymieniałem sprzęgło w mazdzie 323 to tarcza już nie przypominała wyglądem tarczy a tu nawet te okładziny są Ok - może to nie wina tarczy ze się sprzęgło ślizgało?
4 Jak wymienić gumę na przegubie zewnętrznym? - mam już popękana i przy okazji bym i to zrobił |
musi byc w przeciwnym wypadku moga byc problemy
dawidd - Sob Sty 16, 2010 21:54
a jak z z 4 pytaniem?
i jeszcze jedno - spuściłem ok 1,5l oleju ze skrzyni - jest czarny, jak lepiej zrobić - wymienić na nowy czy wlać ten z powrotem?
Lechos - Sob Sty 16, 2010 21:55
oczywiscie nowy (75W80W)
dawidd - Nie Sty 17, 2010 09:12
pamiętam ze kiedyś po wymianie oleju w tym rowerze zaczęły mi się ze skrzynia cuda dziać (być możne nałożyło sie kilka czynników) a efekt końcowy byl tak ze musiałem wymienić skrzynie. Po rozmowach z mechanikami jedni mówią ze oleju w skrzyni się nie wymienia a tylko dolewa inni ze wymienia i sam już teraz nie wiem co zrobić
Vesper416 - Nie Sty 17, 2010 09:48
dawidd napisał/a: | a jak z z 4 pytaniem?
i jeszcze jedno - spuściłem ok 1,5l oleju ze skrzyni - jest czarny, jak lepiej zrobić - wymienić na nowy czy wlać ten z powrotem? |
Masz rzeczywiście dylemat skoro spuściłeś 1,5 litra to tego oleju tam prawie niec nie zostało bo do celowo wchodzi 1,8l
dawidd - Nie Sty 17, 2010 12:07
To chyba wpakuje ten stary olej i uzupełnię nowym i tyle
marcinlja - Czw Gru 08, 2011 19:27
Witam!
Zacząlem wymieniac dziś sprzegło w swoim roverze 416 si zgodnie z opisem kolegi sSTERYDa tylko w trakcie prac napotkalem sie z malym problemem jak odczepic wodziki zeby ich nie uszkodzic. czy ktos moze mi pomoc z tym problemem???????????
sTERYD - Czw Gru 08, 2011 21:02
nie odczepiaj. odsuń skrzynię razem z wodzikami i będzie ok
KATwawa - Sob Gru 10, 2011 10:26
Może się mylę ale kilka uwag jakie tutaj podajecie jest.... dziwnych.
Odkręcanie i skręcanie docisku przez dziurę rozrusznika, teoria fajna, tylko chyba powodzenia życzę w odpowiednim ustawieniu docisku. Zawsze zrzucałem skrzynię ustawiałem docisk za pomocą wałka, skręcałem na gotowo i skrzynia wchodziła cacy.
dawidd napisał/a: | 4 Jak wymienić gumę na przegubie zewnętrznym? - mam już popękana i przy okazji bym i to zrobił |
rozpiąć cybanty na gumach, zbić przegub, jest zabezpieczony na zatrzask,zdjąć gumę umyć dokładnie całość w benzynie wysuszyć, założyć nową gumę, nowy smar grafitiwy(powinien być w komplecie z guma) powalczyć z założeniem cybantów.
sTERYD - Sob Gru 10, 2011 11:51
KATwawa napisał/a: | Odkręcanie i skręcanie docisku przez dziurę rozrusznika, teoria fajna, tylko chyba powodzenia życzę w odpowiednim ustawieniu docisku |
Dziękuję udało się
tylko nie wiem o jakim ustawianiu docisku mówisz...
ustawianie na miejsce? - przecież są kołki prowadzące i to dość długie
regulacji siły docisku? - nie występuje, a nawet w układach gdzie występuje trzeba zmontować układ wysprzęglania (zazwyczaj wiąże się to z przykręceniem skrzyni) żeby to wyregulować
Jak nie masz zapasowego wałka sprzęgłowego, albo ewentualnie specjalnego ustawiaka, to chyba nie ma prostszej metody zapewniającej stuprocentową skuteczność
musisz kiedyś spróbować, odejdzie Ci trochę odkręcania gratów od skrzyni
KATwawa - Sob Gru 10, 2011 12:22
Pisze o symetrycznym ustawieniu docisku i tarczy sprzęgłowej.
Jeśli się udało to OK.
Jak skrzynie odsuniesz na taką odległość aby wyjąć/włożyć sprzęgło to tak jakby skrzynia była na wierzchu bo i tak wszystkie śruby mocujące, trzeba odkręcić, półosie zwalić, poduszki porozkręcać. Do mnie ta metoda nie przemawia, ze względu na problem z wycentrowaniem sprzęgła, bo jak rozumiem całą skrzynia centrujemy, czyli trzeba ja docisnąć, potem znowu odsunąć aby dokręcić docisk.
sTERYD - Sob Gru 10, 2011 13:22
chyba coś źle rozumiesz.
zakładasz sprzęgło na miejsce, łapiesz ze 3 śruby (można i wszystkie) żeby się docisk trzymał tam gdzie powinien, ale żeby tarcza sobie chodziła luźno w środku, mocujesz skrzynię, wtedy wszystko się ustawia na miejsce, i pozostaje tylko dokręcić śruby mocujące docisk przez otwór na rozrusznik. Skrzyni drugi raz nie odsuwasz, tylko za pierwszym razem skręcasz na gotowo
KATwawa - Sob Gru 10, 2011 13:39
Czyli kręcisz wałem aby kolejne śruby dokręcić?
A jak śruby mocujące docisk dokręcasz? po kolei, czy po przekątnej?
sTERYD - Nie Gru 11, 2011 22:04
zgadza się, trzeba wałem pokręcić, ale to nie problem, możesz pokręcić za śrubę od koła pasowego. A co dokręcania, to szkoły są różne... ja dokręcałem po przekątnej
KATwawa - Pon Gru 12, 2011 10:27
dlatego pytałem jak dokręcasz, bo w takim wypadku, trochę trzeba "pokręcić"
|
|