Zobacz temat - [R416 1,6 96r] - wymiana sprzegla
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416 1,6 96r] - wymiana sprzegla

dawidd - Nie Gru 27, 2009 08:26
Temat postu: [R416 1,6 96r] - wymiana sprzegla
Witam
W tym lub przyszłym tyg czeka mnie wymiana sprzęgła - i dlatego proszę o rade - jakiej firmy sprzęgło kupić do R416 1,6si 16V 96r ? Nie chciał byl zbankrutować na tym sprzęgle :)
I druga sprawa: może ktoś krok po kroku opisać wymianę sprzęgła?Dodam ze będę to robił w garażu bez kanału - ale możne jakieś najazdy sobie załatwię
W ten sam sposób kiedyś wymieniłem uszczelkę pod głowica wiec myślę ze i ze sprzęgłem sobie dam rade - ale tylko z pomocą forum roverki... :)
pozdrawiam

staf - Nie Gru 27, 2009 08:52

dawidd, Jeśli chodzi o sprzęgło to najlepiej będzie jeśli dowiesz się u Tomego.
http://www.tomateam.pl

Robertt - Nie Gru 27, 2009 09:24

no też mam do wymiany sprzeglo i nie wiem jakie kupic ;/ tez macie sprzeglo w tym aucie tak wysoko ?
Robert_ - Nie Gru 27, 2009 10:50

Byku456, ja co prawda pedał od sprzęgła mam wysoko, ale jakoś oznak, że jest sprzęgło do wymiany żadnych nie ma :smile: i całe szczęście...
dawidd - Nie Gru 27, 2009 21:33

a sprzęgło marki National - jest warte montażu? Cena to 350zl za komplet
druga sprawa to jak sprawdzić czy moja skrzynia to PG1 ?
Jak by ktoś jeszcze był uprzejmy opisać krok po kroku wymianę to byłbym wdzięczny

Vesper416 - Nie Gru 27, 2009 21:48

dawidd,
Masz zapewne skrzynie R65 bo PG1 to napewno była w 2.0T
co do reszty Ci nie pomogę bo nie miałem potrzeby wymiany sprzęgła ale w garażowych warunkach wydaje mi sie ze bedzie ciężko!!!

Kot - Nie Gru 27, 2009 22:06

przedewszystkim potrzebny jest kanal do wyjecia skrzyni ... najlepiej jakby byl troszke wiekrzzy zeby jakis ziomek mogl Ci pomoc ;) da sie zrobic ale nie jest to do konca takie latwe;)
dawidd - Pon Gru 28, 2009 20:51

z kanałem będzie problem ale myślę ze dam rade bez - myślałem żeby kupić najazdy - sa po 100zl i auto jest na podwyższeniu o 25cm a tyle by mi chyba starczyło
Vesper416 - Pon Gru 28, 2009 21:43

no coż ja miałem samochód na cegłach jak ściągałem zbiornik paliwa i wiem jaka to była masakra podwieszenie go z powrotem no ale coż taka skrzynia biegów jest pewnie dużo lżejsza od zbiornika paliwa!!! (oczywiscie to sarkazm jest)
sTERYD - Pon Gru 28, 2009 21:50

wyjmować skrzyni nie trzeba, ale bez kanału ani róż :/
a dzisiaj zrobiłem tak:
1. wyjęty akumulator i filtr powietrza, spuszczony olej ze skrzyni, wyjęty rozrusznik, odkręcone klapki - osłony koła zamachowego (ja jeszcze odkręcałem dwururkę, bo wymieniałem przy okazji).
2. z prawej strony odkręcona półoś z piasty (tylko ta nakrętka w środku) z lewej dolny sworzeń wahacza, odczepiłem też wodziki i dla bezpieczeństwa wyjąłem impulsator
3. odkręcona tylna poduszka od skrzyni (nie da się inaczej jak z kanału :/ )
4. odkręcona skrzynia od silnika, podlewarowany silnik
5. odkręcone pozostałe poduszki od skrzyni, skrzynia odsunięte o dobre 10 cm i dzwon sprzęgła troszkę w dół.
6. przez otwór po rozruszniku odkręcasz sprzęgło, wyjmujesz bez problemu,
7. wkładasz najpierw łożysko, potem docisk, a na końcu tarczę na wałek skrzyni,
8. zakładasz docisk na kołki (wymaga to manewrowania całą skrzynią, ale nie jest ciężka ;) ) i łapiesz śruby delikatnie, żeby tarcza się dała ustawi przy manewrowaniu skrzynią- musi się ustawić na środku)
9. jak już masz załapane śruby docisku skręcasz skrzynię z silnikiem, po czym dokręcasz docisk przez otwór po rozruszniku.
10. przykręcasz rozrusznik, poduszki i wszystko inne...
całość bez pośpiechu 4 godzinki :cool:

dawidd - Wto Gru 29, 2009 07:11

witam kolegę sTERYD'a - czekałem na podpowiedzi od Ciebie
Dzieki za szczegółowy opic co i jak
Co do skrzyni - to czy to pewne ze model jej to R65? i czy sprzęgło firmy National warto zakładać?

sTERYD - Wto Gru 29, 2009 16:20

ja czekałem, aż przetestuję swoją teorię w praktyce, ;)
Twoja skrzynia to na pewno R65 co do sprzęgła to się nie wypowiem, gdyż nie testowałem...

dawidd - Pią Sty 01, 2010 22:08

dziś zacząłem kopać kanał na pewno sie przyda,a miedzy czasie zapytam co jeszcze wymienić przy okazji rozbierania sprzęgła - na pewno oringi na przegubach bo leje olejem, a czy jeszcze coś sie powinno wymienić? I czy miedzy skrzynia a silnikiem jest uszczelka?
chudson - Sob Sty 02, 2010 01:52

miedzy silnikiem a skrzynią nic nie ma , w samej skrzyni masz jedynie zimmering na wałku ale nie ma sensu go zmieniać jeśli nie cieknie. jeśli bardo chcesz to można zmienić zimmeringi na półosiach - drogie to nie jest a czasami przy wkładaniu zpowrotem półosi stary może ciec.
Robertt - Sob Sty 02, 2010 18:18

jakiej firmy polecacie mi kupna sprzegla kompletnego ?
dawidd - Pon Sty 04, 2010 07:29

"zmienić zimmeringi na półosiach" - czyli chodzi o te które sa wbite w skrzynie i w które wchodzą przeguby wewnętrzne, zgadza sie?
NEOSSS - Pon Sty 04, 2010 10:56

dawidd, tak, uszczelniacze...
dawidd - Wto Sty 12, 2010 14:27

dzieki za pomoc, a może ktos zna dokładny wymiar tych zimeringow - w 2 dużych sklepach powiedzieli ze w katalogu tego nie ma i musze przynieść stare albo podać wymiary. Po wymontowaniu będę miał daleko do sklepu i wołałbym wszystko kupić wcześniej - także jak ktoś zna wymiary to bardzo proszę o podanie
pozdrawiam

sTERYD - Wto Sty 12, 2010 15:31

dawidd, poszukaj w moich postach. na pewno kilka razy podawałem
dawidd - Wto Sty 12, 2010 20:34

znalazłem cos takiego
http://www.tomateam.pl/sk...ial=naped&c=622

http://www.tomateam.pl/sk...ial=naped&c=719

z jednego linku wynika ze z lewej i prawej strony sa takie same uszczelniacze a z drugiego ze rożne. Jak to jest przy skrzyni R65? I szczerze mówiąc wymiarów nie znalazłem - do innych modeli Rovera były a do 416 nie wpadły mi w oczy. wiec jeśli ktoś będzie tak uprzejmy i poda będę wdzięczny

sTERYD - Wto Sty 12, 2010 20:40

to zależy jakie masz teraz, ale po roku produkcji auta można przypuszczać, że raczej te pierwsze... wymiary jak znajdę to podam ;)
Pawson - Wto Sty 12, 2010 20:55

http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=23915

możesz poczytać, mój temat jak sprzęgło wymieniałem;)

dawidd - Sro Sty 13, 2010 17:49

dzięki troche info w linku znalazłem, sprzęgło komletne kupilem za 390zl valeo. W weekend sie zabiorę za to, tylko ciągle mam problem z tymi uszczelniaczami na przeguby. Chyba pozostanie wyprawa do sklepu ze zdemontowanymi uszczelniaczami bez auta:(
areek - Sro Sty 13, 2010 21:31

hi
tutaj post masz tam podany rozmiary zimmerow. te na kielichach wychodzaych ze skrzyni sa pospolite"
takie same jak w vw dostepne od reki.

dawidd - Sob Sty 16, 2010 12:13

Dzieki czyli uszczelniacze to AAF1610 40x58x10 - takie kupie i mam nadziej ze będzie ok

[ Dodano: Sob Sty 16, 2010 12:13 ]
dziś zabrałem sie za robotę i stanąłem na odkręcaniu śruby od półosi prawej 32 - klucze powyginały mi sie, inne pękły i nie były to chińskie klucze z tesko( zakładałem rurę 2m i pewnie dlatego) a śruba jak nie chciała tak nie chce się odkręcić. Czy odkręcenie tej prawej półosi jest absolutnie konieczne żeby wymienić sprzęgło? Nie wystarczy odkręcić sworznia dolnego i górnego i tak wyciągnąć os ze skrzyni?
I druga sprawa: lewy przegub wewnętrzny jest ruchomy da sie go przesunąć (ta metalowa obudowę na która wchodzi guma) w stronę koła - gdy go odsunąłem od skrzyni na ok 1 cm zaczął się lać olej. Zaznaczam ze z lewej strony jeszcze nic nie jest odkręcone a ten przegub jakiś taki ruchomy - tak powinno być?

flapjck1 - Sob Sty 16, 2010 13:00

moze ciagnales w nie ta strone co trzeba? sprawdz jaki gwint jest :)
dawidd - Sob Sty 16, 2010 13:28

w prawym kole ciągnę w lewo stojąc na przeciwko koła - no to chyba dobrze, a poza tym sprawdzić gwintu sie nie da bo nie wystaje ponad śrubę
arczi83 - Sob Sty 16, 2010 13:40

dawidd napisał/a:
Czy odkręcenie tej prawej półosi jest absolutnie konieczne żeby wymienić sprzęgło? Nie wystarczy odkręcić sworznia dolnego i górnego i tak wyciągnąć os ze skrzyni?

Nie musisz jej odkręcać, wystarczy zrobić tak jak piszesz.

dawidd napisał/a:
druga sprawa: lewy przegub wewnętrzny jest ruchomy da sie go przesunąć (ta metalowa obudowę na która wchodzi guma) w stronę koła - gdy go odsunąłem od skrzyni na ok 1 cm zaczął się lać olej. Zaznaczam ze z lewej strony jeszcze nic nie jest odkręcone a ten przegub jakiś taki ruchomy - tak powinno być?

Może już wyskoczyła ci półośka ze skrzyni i dlatego jak wysuniesz przegub ze skrzyni to ci olej cieknie

dawidd - Sob Sty 16, 2010 19:17

udało mi się odkręcić półośki pożyczonym kluczem, teraz jestem na zakładaniu skrzyni - w pojedynkę jest naprawdę ciężko. Mam parę pytań
1 lewy przegub wyskoczył bez problemu tak jak pisałem wcześniej jak się okazało nie ma na nim na końcu tego drucik sprężynującego - on musi być?
2 Na drugiej stronie ten drucik jest bardzo luźny obawiam się ze może on zlecieć z przegub do skrzyni- zgadza się? Czy może tak ma być?
3 Nowa tarcza sprzęgła ma 7,5m stara 5mm i wygląda całkiem nieźle - pamiętam ze jak wymieniałem sprzęgło w mazdzie 323 to tarcza już nie przypominała wyglądem tarczy a tu nawet te okładziny są Ok - może to nie wina tarczy ze się sprzęgło ślizgało?
4 Jak wymienić gumę na przegubie zewnętrznym? - mam już popękana i przy okazji bym i to zrobił

BoloSr - Sob Sty 16, 2010 19:19

dawidd napisał/a:
udało mi się odkręcić półośki pożyczonym kluczem, teraz jestem na zakładaniu skrzyni - w pojedynkę jest naprawdę ciężko. Mam parę pytań
1 lewy przegub wyskoczył bez problemu tak jak pisałem wcześniej jak się okazało nie ma na nim na końcu tego drucik sprężynującego - on musi być?
2 Na drugiej stronie ten drucik jest bardzo luźny obawiam się ze może on zlecieć z przegub do skrzyni- zgadza się? Czy może tak ma być?
3 Nowa tarcza sprzęgła ma 7,5m stara 5mm i wygląda całkiem nieźle - pamiętam ze jak wymieniałem sprzęgło w mazdzie 323 to tarcza już nie przypominała wyglądem tarczy a tu nawet te okładziny są Ok - może to nie wina tarczy ze się sprzęgło ślizgało?
4 Jak wymienić gumę na przegubie zewnętrznym? - mam już popękana i przy okazji bym i to zrobił


musi byc w przeciwnym wypadku moga byc problemy :(

dawidd - Sob Sty 16, 2010 21:54

a jak z z 4 pytaniem?
i jeszcze jedno - spuściłem ok 1,5l oleju ze skrzyni - jest czarny, jak lepiej zrobić - wymienić na nowy czy wlać ten z powrotem?

Lechos - Sob Sty 16, 2010 21:55

oczywiscie nowy (75W80W)
dawidd - Nie Sty 17, 2010 09:12

pamiętam ze kiedyś po wymianie oleju w tym rowerze zaczęły mi się :> ze skrzynia cuda dziać (być możne nałożyło sie kilka czynników) a efekt końcowy byl tak ze musiałem wymienić skrzynie. Po rozmowach z mechanikami jedni mówią ze oleju w skrzyni się nie wymienia a tylko dolewa inni ze wymienia i sam już teraz nie wiem co zrobić
Vesper416 - Nie Sty 17, 2010 09:48

dawidd napisał/a:
a jak z z 4 pytaniem?
i jeszcze jedno - spuściłem ok 1,5l oleju ze skrzyni - jest czarny, jak lepiej zrobić - wymienić na nowy czy wlać ten z powrotem?


Masz rzeczywiście dylemat skoro spuściłeś 1,5 litra to tego oleju tam prawie niec nie zostało bo do celowo wchodzi 1,8l

dawidd - Nie Sty 17, 2010 12:07

To chyba wpakuje ten stary olej i uzupełnię nowym i tyle
marcinlja - Czw Gru 08, 2011 19:27

Witam!
Zacząlem wymieniac dziś sprzegło w swoim roverze 416 si zgodnie z opisem kolegi sSTERYDa tylko w trakcie prac napotkalem sie z malym problemem jak odczepic wodziki zeby ich nie uszkodzic. czy ktos moze mi pomoc z tym problemem???????????

sTERYD - Czw Gru 08, 2011 21:02

nie odczepiaj. odsuń skrzynię razem z wodzikami i będzie ok :cool:
KATwawa - Sob Gru 10, 2011 10:26

Może się mylę ale kilka uwag jakie tutaj podajecie jest.... dziwnych.
Odkręcanie i skręcanie docisku przez dziurę rozrusznika, teoria fajna, tylko chyba powodzenia życzę w odpowiednim ustawieniu docisku. Zawsze zrzucałem skrzynię ustawiałem docisk za pomocą wałka, skręcałem na gotowo i skrzynia wchodziła cacy.

dawidd napisał/a:
4 Jak wymienić gumę na przegubie zewnętrznym? - mam już popękana i przy okazji bym i to zrobił

rozpiąć cybanty na gumach, zbić przegub, jest zabezpieczony na zatrzask,zdjąć gumę umyć dokładnie całość w benzynie wysuszyć, założyć nową gumę, nowy smar grafitiwy(powinien być w komplecie z guma) powalczyć z założeniem cybantów.

sTERYD - Sob Gru 10, 2011 11:51

KATwawa napisał/a:
Odkręcanie i skręcanie docisku przez dziurę rozrusznika, teoria fajna, tylko chyba powodzenia życzę w odpowiednim ustawieniu docisku

Dziękuję :) udało się :cool:

tylko nie wiem o jakim ustawianiu docisku mówisz... :hm:
ustawianie na miejsce? - przecież są kołki prowadzące i to dość długie
regulacji siły docisku? - nie występuje, a nawet w układach gdzie występuje trzeba zmontować układ wysprzęglania (zazwyczaj wiąże się to z przykręceniem skrzyni) żeby to wyregulować

Jak nie masz zapasowego wałka sprzęgłowego, albo ewentualnie specjalnego ustawiaka, to chyba nie ma prostszej metody zapewniającej stuprocentową skuteczność :cool:
musisz kiedyś spróbować, odejdzie Ci trochę odkręcania gratów od skrzyni :cool:

KATwawa - Sob Gru 10, 2011 12:22

Pisze o symetrycznym ustawieniu docisku i tarczy sprzęgłowej.
Jeśli się udało to OK.
Jak skrzynie odsuniesz na taką odległość aby wyjąć/włożyć sprzęgło to tak jakby skrzynia była na wierzchu bo i tak wszystkie śruby mocujące, trzeba odkręcić, półosie zwalić, poduszki porozkręcać. Do mnie ta metoda nie przemawia, ze względu na problem z wycentrowaniem sprzęgła, bo jak rozumiem całą skrzynia centrujemy, czyli trzeba ja docisnąć, potem znowu odsunąć aby dokręcić docisk.

sTERYD - Sob Gru 10, 2011 13:22

chyba coś źle rozumiesz.
zakładasz sprzęgło na miejsce, łapiesz ze 3 śruby (można i wszystkie) żeby się docisk trzymał tam gdzie powinien, ale żeby tarcza sobie chodziła luźno w środku, mocujesz skrzynię, wtedy wszystko się ustawia na miejsce, i pozostaje tylko dokręcić śruby mocujące docisk przez otwór na rozrusznik. Skrzyni drugi raz nie odsuwasz, tylko za pierwszym razem skręcasz na gotowo :cool:

KATwawa - Sob Gru 10, 2011 13:39

Czyli kręcisz wałem aby kolejne śruby dokręcić?
A jak śruby mocujące docisk dokręcasz? po kolei, czy po przekątnej?

sTERYD - Nie Gru 11, 2011 22:04

zgadza się, trzeba wałem pokręcić, ale to nie problem, możesz pokręcić za śrubę od koła pasowego. A co dokręcania, to szkoły są różne... ja dokręcałem po przekątnej :cool:
KATwawa - Pon Gru 12, 2011 10:27

dlatego pytałem jak dokręcasz, bo w takim wypadku, trochę trzeba "pokręcić" :razz: