|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) - [Freelander] Brak mocy, kopci i jak to usunąć
pawel61 - Nie Sty 10, 2010 15:44 Temat postu: [Freelander] Brak mocy, kopci i jak to usunąć Witam wszystkich serdecznie!
Jestem posiadaczem Freelandera TD4 2003 rok. Autko przywiozłem z Anglii.
Od pewnego czasu pojawił się problem dużego kopcenia czarnym dymem z rury wydechowej podczas gwałtownego dodania gazu. Drugi problem jaki się też pojawił to tzw. dziura w gazie, zwłoka w działaniu turbiny.
Jako ze w moim Frelku pod maską siedzi sobie BMW to postanowiłem skorzystać z pomocy kolegów z forum BMW. Efekt tej pomocy okazał się lekarstwem na moje bolączki.
Tak wiec postanowiłem spreparować ten mini poradnik dla kolegów z tego forum- może się komuś przyda. Praca żadna a szkoda w serwisach zostawiać parę tys. złotych skoro można to zrobić samemu.
Ogólnie pisząc problem tkwił w kilku blokach silnika.
1. Zawór EGR,
2. Elektrozawór sterujący podciśnieniem dla EGR,
3. Elektrozawór sterujący podciśnieniem dla turbiny.
Na początek otwieramy klapę od komory silnika i ja podpieramy co by nam na głowę nie spadla.
Następnie odkręcamy plastikową pokrywę zasłaniającą kolektory ssące oraz górną część obudowy filtra powietrza i wyciągamy filtr.
Następnie musimy odkręcić plastikowy kolektor ssący i robimy to.
Odkręcamy wszystkie plastiki odpowiedzialne za dostarczanie powietrza do silnika.
Odkręcamy EGR .
To co ukazało się moim oczom było straszne!!!!
To pierwsza faza widoczny kolektor ssący i EGR
Widoczny zarośnięty nagarem EGR i na dodatek rurka sterująca podciśnieniem była przetarta wiec EGR nie działał.
Widać też jak bardzo zarośnięty jest sam kolektor ssący który po odkręceniu wymyłem w środku Karcherem (boże co za s….z niego wyleciał) Przed odkręceniem kolektora należy wypiąć czujnik znajdujący się po przeciwnej stronie niż EGR.
Po zdjęciu kolektora widoczne zarośnięte kanały ssące w silniku. Należy je starannie wyczyścić ale w taki sposób by nic z tego nagaru nie wpadło do silnika bo będą przejściowe kłopoty z uruchomieniem. Jak to było zarośnięte pokazane jest na następnej fotce.
Prawda ze widok straszny? Jak to wszystko miało działać!
A sam EGR był tak zasr…..ze az strach pomyśleć
Wiec czas zakasać rękawy i brać się do czyszczenia. Po wyczyszczeniu wszystko wygląda jak nowe.
Po wyczyszczeniu wygląda to mniej więcej tak……
Nie będę przedstawiał więcej fotek wyczyszczonych elementów bo to nie ma sensu ważne by wszystko ładnie wyczyścić.
Ponadto skoro mamy już wyjęty filtr powietrza to warto zainteresować się i wymienić filtr odmy . Często o tym zapominają serwisanci a to ma bardzo istotny wpływ na turbinę i jeśli nie chcemy jej zarżnąć to radze wymieniać te n filtr razem z wymiana oleju i filtra oleju.
Teraz przedstawię wam to co jest odpowiedzialne za spadek mocy naszych silników BMW we Frelkach.
Po odkręceniu plastikowego kolektora ssącego oczom naszym ukazuje się elektrozawór do sterowania podciśnieniem dla EGR.
Należy go odkręcić. Jak już go mamy wymontowany to najpierw sprawdzamy czy podciśnieniowe wężyki nie są popękane . U mnie był jeden przetarty dlatego EGR w ogóle nie działał.
Przechodząc do sedna sprawy Takich elektrozaworów mamy dwa w naszym aucie. Ten co na fotce wyżej to od EGR . Drugi jest bardzo podobny różnice opisze dalej.
Teraz zajmę się tym od EGR.
Po podłączeniu do T4 komputer nie widzi żadnych błędów bo elektrycznie zaworki są dobre.
Ale komputer nie jest geniuszem tym zaworkom cos jednak dolega……
Bolączka ukryta jest pod plastikowym dekielkiem widocznym na fotce wyżej. To ten z lewej strony niebieskiego wężyka. Delikatnie usuwamy ten dekielek i oczom naszym ukaże się siateczka bardzo drobna …to filtr powietrza. Należy delikatnie ten filtr wymyć acetonem albo benzyną ekstrakcyjną tak by nie było już czarnego brudu.
Po wyczyszczeniu tego filtra na zaworku otrzymamy bardzo płynne sterowanie zaworem EGR tak jak to było po wypuszczeniu z fabryki.
Teraz kolej na drugi podobny elektrozaworem sterujący podciśnieniem podawanym na turbinę w celu zmiany geometrii łopat wirnika. Generalnie chodzi o to ze gdy wciskasz pedał przyspieszania to ten elektrozaworem jak ma zabrudzony filtr lub zatkany to reaguje z dosyć dużym opóźnieniem co daje między innymi efekt dziury w przyśpieszaniu i spadek mocy silnika.
Elektrozawór podciśnienia do sterowania turbiny jest podobny do tego od EGR i nawet jeśli jest zepsuty to można go zamienić na taki sam jak od EGR i w ten sposób pozbędziemy się wiszącego luzem filierka jak od malucha do benzyny.
Jeśli w twoim Frelku znajdziesz wolno zwisający taki filierek jak na fotce niżej to jest właśnie od elektrozaworu do turbiny. To zdjęcie zapożyczyłem od innego użytkownika na innym forum. Widać na nim ze ktoś bez pojęcia zatkał drugi koniec filtra czarnym korkiem ……i na pewno ma problemy z turbiną. Drugi koniec ma być otwarty bo przez ten filtr zawór dostaje ciśnienie odniesienia – ciśnienie atmosferyczne. Generalnie co jakiś czas należy wymienić ten filtr i z turkawką nie będzie żadnych kłopotów. Po prostu zawory te różnią się tylko tym ze na elektrozaworku EGR filtr jest z nim zintegrowany , a na elektrozaworu od turbawki jest wyprowadzony na zewnątrz.
Dla pewności czy łopatki na wirniku turbawki nie SA zapieczone można sprawdzić czy działają.
W frelku z silnikiem BMW Turbawka z tym elektrozaworkiem znajduje się po stronie silnika od przegrody przedziału pasażerskiego a dokładnie pod obudową filtra powietrza. Jak możemy zobaczyć czy działa podciśnieniowe sterowanie turbiną , nic prostszego. Trzeba skręcić na max koła w lewą stronę, i podejść z latarką do auta od strony pasażera i poświecić miedzy nadkole a oponę z lewej strony kola . Zobaczymy tam taki Duzy otwór technologiczny a w nim elektrozawór od Turbawki od którego odchodzi niebieski wężyk. Ten niebieski wężyk dochodzi do metalowej gruszki ( podciśnieniowy sterownik Turbiny). Od tego sterownika odchodzi dźwignia i jeśli przy nagłym dodaniu gazu ta dźwignia się porusza to wszystko działa bardzo dobrze i tak ma być.
To by było na tyle jeśli się komuś przyda to będę bardzo zadowolony.
Dodam ze mój Freelander TD4 po tym zabiegu dostał nowe Zycie, nie kopci praktycznie nic nie zostawiam czarnej smugi za sobą jak samolot, dynamika auta znacznie lepsza no i spalanie myślę ze rewelacyjnie spadło bo teraz w teście mieszanej jazdy spala mi 7,5l/100 co prawda mam lekka nogę i nie szaleje. Przedtem był zmulony kopcił jak parowóz i sapanie 9.5l/100.
Ogólnie Frelek ma 61tys mil i teraz to wiem ze mam auto dobre.
Z silnikiem i napędami już mam problemy rozwiązane. Teraz będę walczył z wycieraczką tylnej szyby…..raz włączona nie daje się wyłączyć trzeba wyłączyć zapłon wtedy sama się zatrzyma.
Widze ze nie ma mozliwosci wsadzenia tu fotek a szkoda bo trosze ich porobilem i tekst bylby latwiejszy do zrozumienia.
kasjopea - Nie Sty 10, 2010 17:05
Bardzo fajnie, że to opisałeś, na pewno komuś się przyda. Dlaczego nie dodałeś zdjęć?
apples - Nie Sty 10, 2010 17:13
Opis rewelacja. Zabrakło tylko zdjęć i informacji o rozruszaniu zaworku w EGR. Najlepiej wykonać to kołkiem drewnianym.
Z przewodem podciśnienia miałem tak samo jak Ty. Jeden przetarty o wspornik przykręcony do silnika.
Zdjęcia dodajesz w polu Nazwa załącznika. Tylko musisz je zmniejszyć do rozmiaru np. 640x480 pikseli (Microsoft Office Picture Manager).
SyntaX - Nie Sty 10, 2010 22:55
Bardzo przydatny post ja bym to dodał do FAQ.
Mnie trapiły podobne problemy.
Doszło do tego że zapchane kanały uszkodziły pompe paliwa bo komputer zgłupiał.
Potem poszło duże ciśnienie i rozwaliło wąż ciśnienia.
Ale wszystko naprawione.
Tego auta już nie mam, ale mam stały kontakt z obecnym właścicielem.
Mi zdemontowali cały układ i czyścili to izopropanolem.
Preparat nazywał się LPS A151 - ponoć w lotnictwie stosowany.
Wszystko ładnie wyczyścili i wymienili ten zwisający filterek wtedy.
Autko od razu się zrobiło żywsze.
Dodatkowo przepłukali silnik jakimś preparatem zagrzali silnik i spuścili olej.
Masę syfu wyleciało.
pawel61 - Pon Sty 11, 2010 20:57
Witam ,
Dziś jak tylko szczęśliwie dotrę do domu to wieczorkiem dodam zdjęcia .
Pozdrawiam
[ Dodano: Pon Sty 11, 2010 20:53 ]
Dodaję odpowiednie fotki. Niestety nie mam już możliwości edycji poprzedniego tekstu i wklejenia fotek. Pierwsza seria fotek
[ Dodano: Pon Sty 11, 2010 20:57 ]
Fotek ciąg dalszy . Powinno byc ogolnie 8 fotografii.
primjack - Czw Sty 14, 2010 12:53
mam taki sam problem moze pomoze
phuss - Nie Mar 07, 2010 00:02
Czy przed wykonaniem tych czynności należy się zaopatrzyć w jakieś uszczelki itp.???
apples - Nie Mar 07, 2010 07:15
Dobrze by było założyć nowe uszczelki kolektora ssącego bo stare będę już twarde. Bynajmniej u mnie tak było. Numery zamiennika http://forum.roverki.eu/v...p=469696#469696 - po 4 sztuki
RHL - Pon Mar 15, 2010 15:23
Dobra dzis sie zabralem do roboty za zawory. Udalo mi sie odkrecic EGR tak mysle ze to to(srebrne obok zbiorniczka wyrownawczego z plynem chlodniczym), czy po wyczyszczeniu go, to co jest w srodku to powinno sie ruszac jak na to naciskam ? Jak odkrecic to plastikowe z 4 rurami(to na ostatnim zdjeciu)
apples - Pon Mar 15, 2010 16:22
Powinno. Wkładasz kołek w otwór z boku i mocno wciskasz. Najlepiej kołek zaprzeć o podłogę i naciskać.
RHL - Pon Mar 15, 2010 21:48
Ok jutro sprobuje, kołek wlozyc w ta ciensza rurke?. A ten kolektor plastikowy jak zdjąc, ile srubek powinienem odkrecic w sumie? Odkrecilem 7/8 tych u góry, bo jedna byla jakas gwiazdkowa... ale nie drgnelo nic
apples - Pon Mar 15, 2010 21:50
Pamiętam tylko że są śruby i nakrętki. Kolektor przykręcony jest na łącznie 13 śrub i nakrętek.
RHL - Pon Mar 15, 2010 22:23
Jeszcze jedno gdzie znajde ten elektrozaworek ze zdjecia nr 1 ?
apples - Czw Kwi 29, 2010 12:43
Pod kolektorem. Dojdziesz do niego po wężyku od EGR.
[ Dodano: Czw Kwi 29, 2010 13:43 ]
Kolektor dolotowy czyściłem myjką ciśnieniowa, gdyż żadnymi płynami typu K2 nie dawało rady. Wszystko się mazało. Bardzo dużo jest nagaru i trudny dostęp. EGR i resztę elegancko rozpuszcza K2. Do mycia trzeba poodkręcać wszystkie czujniki i uważać by nie połamać kolektora.
czapaja - Pią Kwi 30, 2010 21:38
czy w silnikach SDi też można coś takiego zrobić:)?
Kot - Sob Maj 01, 2010 13:46
Proponuje podwiesić temat
apples - Sob Maj 08, 2010 20:12
pawel61 napisał/a: | Elektrozawór sterujący podciśnieniem dla EGR |
pawel61 napisał/a: | Bolączka ukryta jest pod plastikowym dekielkiem widocznym na fotce wyżej. To ten z lewej strony niebieskiego wężyka. Delikatnie usuwamy ten dekielek i oczom naszym ukaże się siateczka bardzo drobna …to filtr powietrza. Należy delikatnie ten filtr wymyć acetonem albo benzyną ekstrakcyjną tak by nie było już czarnego brudu. | Postanowiłem przy wymianie świeć i króćca wody zająć się też tym problemem. Co ja się namęczyłem żeby zdjąć ten plastyk osłaniający filterek to tylko ja i sąsiedzi wiedzą którzy musieli się nasłuchać ... U mnie też był bardzo brudny. Zobaczymy za jakiś czas czy coś pomogło.
Rowan - Sob Maj 08, 2010 21:38
apples, z właśnego doświadczenia wiem, że wyczyszczenie samego EGR nie daje zauważalnej zmiany, ale wyczyszczenie tego filterka na elektrozaworku, odczuwalnie zmienia postać rzeczy. Przekonałem się o tym oraz kolega, który też ma CDT.
apples - Sob Maj 08, 2010 21:39
Czyściłem jedno i drugie. Filterek pierwszy raz, a EGR drugi Jedno co zauważyłem to na pewno lepsza kultura pracy silnika. Na kierownice nie przenoszą się prawie żadne drgania.
Rowan - Nie Maj 09, 2010 16:28
apples, reakcja na gaz się baaardzo zauważalnie poprawia. Szczególnie odczuł to ten mój kolega. No i moc wróciła
apples - Nie Maj 09, 2010 17:46
Rowan napisał/a: | reakcja na gaz się baaardzo zauważalnie poprawia. |
Rowan napisał/a: | No i moc wróciła | Pod tym względem bez zmian. Chodzi jak chodził. Czyli OK.
Yrek - Nie Maj 09, 2010 21:57
czapaja napisał/a: | czy w silnikach SDi też można coś takiego zrobić:)? |
?
apples - Pon Maj 10, 2010 09:15
czapaja napisał/a: | czy w silnikach SDi też można coś takiego zrobić:)? |
Yrek napisał/a: | czapaja napisał/a:
czy w silnikach SDi też można coś takiego zrobić:)?
? | Nie rozumiem pytań.
Model silnika nie ma nic do rzeczy. Czy można, czy niemożna zależy czy macie w swoim silniku elementy o których napisaliśmy w temacie. Jeżeli tak; to nie ma żadnych przeciwwskazań. Jeżeli nie; to co chcecie czyścic?.
malczaki - Czw Maj 20, 2010 19:49
WITAM
A w drugim Freelanderku -2.0 diesel 2002 rok pojawił się taki objaw.W ciągu 2 dni.Zaczął kopcić na czarno,brak mocy i taka "turbo dziura".Po odkręceniu pokrywy silnika okazało się ...że jest pęknięta rura łącząca(a dokładniej mówiąc kolanko) Intercooler z kolektorem ssącym .Po wymianie na nowy-60 zł
silnik pracuje jak wcześniej.Kopcenie ustało,moc powróciła.
maiden - Sob Paź 09, 2010 16:03
Witam. Czy zawór sterowania turbiny można jakoś przeczyścić ? czy tylko ten odstający filterek? pozdrawiam
leo1009 - Wto Lis 16, 2010 00:13
witka dzisiaj ze znajomymi z klubu "fiat coupe", milosnikiem audi zabralismy sie za rovera 75 nalezacego do klaudanmd. wyraznie lepsza reakcja na gaz... ale po rozebraniu filtra powietrza masakra... po czyszczeniu tej "sadzy" wyglądam jak sam belzebub a kopcenie po aktywacji turbo nadal widoczne (usmarowana podloga garazu/ zaslona dymna przy tescie drogowym) filtr zawalony po brzegi nie wiem skąd on lapal w ogole powietrze.
pytanie nastepujace do autora posta... czy wystarczy wymiana filtra czy to bedzie wieksza zabawa... np czyscic turbo i doloty kompletne? jaką macie opinie na ten temat?
p.s. wloty przy kolektorze przeczyszczone lekko szmatką niestety nie dalo sie zregenerowac do fabrycznego stanu...
p.p.s. swietny post bardzo pomocny przy kombinowaniu z roverkiem
[ Dodano: Wto Lis 16, 2010 00:13 ]
dodam ze kolor dymu juz nie jest smoliście czarny jest jaśniejszy...
szemet33 - Pon Gru 27, 2010 13:35
pomocy jak zdjac ten plastik osłaniający filterek zaworu egr? Sa po bokach chyba 4 zatrzaski jednak wciskanie ich nic nie daje i nie chce na siłe niczego połamać
apples - Czw Sty 13, 2011 20:20
szemet33 napisał/a: | pomocy jak zdjac ten plastik osłaniający filterek zaworu egr? Sa po bokach chyba 4 zatrzaski jednak wciskanie ich nic nie daje i nie chce na siłe niczego połamać | http://forum.roverki.eu/v...p=516858#516858
SyntaX - Pią Sty 21, 2011 16:24
Jedno Wam powiem.
Po wymianie filtra odmy auto zrobiło się zupełnie inne.
Teraz silnik jest o wiele wiele wiele bardziej elastyczny, chodzi równiuteńko.
Zastanawiam się czy jak będę miał 3 dni wolnego nie wyjąć turbinki i Jej nie przepłukać.
Stary filtr nie był pewnie wymieniany od nowości.
Był strasznie nasączony przepalonym olejem i aż się kruszył przy wyjmowaniu.
Wszystko strasznie się lepiło niczym smar.
Strasznie to wyglądało.
Polecam każdemu kto ma diesla wymienić filtr odmy.
Ja jestem w szoku jak bardzo nowy filtr wpływa na pracę silnika.
AAND - Nie Lut 06, 2011 14:09
Skoro mowa o utracie mocy to ja też miałem ciekawy przypadek, mianowicie, auto jedzie normalnie do ok 90 km/h a wyżej czasami jedzie a czasami nie, bardzo ciekawe jest to kiedy się kogoś wyprzedza a on nagle traci MOC na naprawienie pomaga
--- wymiana przepływomierza
--- wymiana sterowania turbiną (przypadek częściej występujący) - jest to element który jest montowany "obok" turbiny podłączony cienkimi wężykami - jeden do turbiny, kolejny do egr, i do sterowania egr
oczywiście wyczyszczenie jest podstawą, sam osobiście polecam totalnie wywalić zawór EGR
rav8409 - Sob Lut 12, 2011 09:32
A jesli nie mam tych uszczelek nowych, to jaka jest szansa ze uda mi sie zlozyc ze starymi i bedzie ok?
[ Dodano: Sob Lut 12, 2011 09:32 ]
pawel61 napisał/a: | Następnie musimy odkręcić plastikowy kolektor ssący i robimy to. |
Czy ktos juz demontowal kolektor, nie majac nowych uszczelek do niego..Czy stare beda sie nadawac do ponownego montazu,bo chcialbym sie za to zabrac dzis ale nie mam nowych uszczelek?
SyntaX - Nie Lut 13, 2011 15:18
Wiesz co ja kupiłem nowe uszczelki, ale stare są jeszcze OK.
Mogę je Tobie wysłać po kosztach przesyłki, ale to niestety dopiero w środę.
Auto miało na nich zrobione 83.000 mil i praktycznie nie widać śladów użycia.
Tylko że odkąd je mam (Przebieg 34.000) tankowałem tylko dobre paliwka.
Pisz na PM.
szemet33 - Sro Lut 16, 2011 18:49
ja mam na starych uszczelkach wszystko jest ok, nie ma sensu ich wymieniać tylko strata kasy
czaruch - Nie Mar 13, 2011 18:29 Temat postu: EGR SPRAWDZENIE Witam serdecznie szanownych Forumowiczów. Jako, że jest to mój pierwszy post pragnę się przywitać. Ale do rzeczy, silnik do niedawna pracował tragicznie, ale korzystając z porad na forum przeczyściłem wszystko co się dało i auto jest żwawsze jednak pozostały wibracje, a obroty falują w zakresie 650-700 na jałowym (P lub N - mam automat). Wymienione lub wyczyszczone: filtry: odma, paliwo, powietrze, siatka na elektrozaworze, EGR, kolektor, uszczelki na intercoolerze.
Pytanie, na które dotychczas nie znalazłem odpowiedzi brzmi jak możliwe jest by grzybek od EGR, którego ledwo można wcisnąć z użyciem trzonka jest poruszany przez niskie podciśnienie z wężyka. Przeczytałem gdzieś, że można to zrobić zasysając ustami lecz mimo wielu prób ani drgnie. Sprawdziłem na odpalonym silniku - nic, również po dodaniu gazu nie ma żadnej reakcji. Podciśnienie idzie do elektrozaworu, ale z zaworu już nie.
Sprecyzuję pytanie: w jakiej sytuacji elektrozawór otwiera EGR i jak to sprawdzić empirycznie oraz jak sprawdzić czy sam EGR jest sprawny.
Proszę o pomoc.
P.S. auto przyspiesza dobrze, jeździ szybko i pali w normie.
emilo - Pon Mar 14, 2011 18:01 Temat postu: czyszczenie EGR i Kolektora Witam. Dzisiaj czyściłem EGR i Kolektor po złożeni wszystkiego do poprzedniego stanu zapaliłem silnik i zaczęła się palić żółta kontrolka z wykrzyknikiem jak ją wyłączyć.
Dodam że autko teraz lepiej się zbiera, a spalanie jeszcze nie wiem mam nadzieje że spadnie chociaż z 1 literek Tylko ta kontrolka. Dzięki za radę.
SyntaX - Wto Mar 15, 2011 10:59
Trzeba to wykasować interfejsem diagnostycznym.
Ew. jeśli to błąd chwilowy to sam się skasuje.
Polecam kupić interfejs ELM 327 w wersji 1.4
Ładnie komunikuje się z tym silnikiem.
Zrobisz znajomym diagnostykę i kabelek szybko się zwróci.
emilo - Wto Mar 15, 2011 12:01
SyntaX rozmawialiśmy na GG na temat ELM 327 i mówiłeś że nie da rady to jak to jest kupić czy nie dodam że samochód jest z lutego 2003r
SyntaX - Wto Mar 15, 2011 12:53
Lampkę silnika wykasuje.
Modele powyżej 2001r.
Ale nie robi pełnej diagnostyki.
Najszybciej to jakiś syf poszedł na czujniki jak myłeś kolektor.
Silnik się przedmucha i będzie OK.
Rozgrzej motor i go przegazuj.
U znajomego pomogło zagrzanie silnika i potrzymanie go na obrotach.
Dwa razy zająknął jakby miał przerwę w zapłonie.
Puścił dymek z nagaru i od tego czasu OK.
emilo - Wto Mar 15, 2011 17:44
Problem znikł. Przejechałem się aby silnik się zagrzał zatrzymałem się, wyłączyłem silnik włączyłem, kontrolka dalej się świeciła, ponownie zgasiłem wyjąłem bezpiecznik z takim samym oznaczeniem jak kontrolki i jest ciemność widzę ciemność
SyntaX jak mówisz że ten elm da radę to sobie kupię zawsze się przyda. Dzięki za pomoc
SyntaX - Wto Mar 15, 2011 22:01
Spoko
Najważniejsze że jest OK.
domel-x - Pią Mar 18, 2011 11:53
SyntaX napisał/a: |
Ew. jeśli to błąd chwilowy to sam się skasuje.
Polecam kupić interfejs ELM 327 w wersji 1.4
Ładnie komunikuje się z tym silnikiem. |
jezeli mozna sie zapytać,jakim programem najlepiej ?
SyntaX - Pią Mar 18, 2011 15:24
Ja używam PCM Scan lub Digimoto.
Bardzo dużo dało tez w moim przypadku wymienienie filterka od ciśnienia zewnętrznego.
ten wiszący luzem filterek.
W starym była w środku woda
autko wyraźnie lepiej się zbiera, mniej pali.
AAND - Sro Mar 30, 2011 18:37
Co do braku mocy to w swoim freelku w końcu znalazłem przyczynę, została rozwiązana wycięciem katalizatora LOL i nagle auto w końcu dostało "buta"
pozdrawiam
occrew - Sro Sie 01, 2012 15:13
jak to jest z tym karcherem, mozna nim bez stresu przedmuchac kolektor?
SyntaX - Sro Sie 01, 2012 17:03
Możesz ale koniecznie wykręć z kolektora czujniki i umyj je w preparacie do styków.
Po myciu kolektor musi dokładnie wyschnąć.
Karcherem raczej tego nie domyjesz dobrze bo to jest tłuste.
Wykręć czujniki i popryskaj obficie wnętrze kolektora preparatem do mycia felg.
Potem spłucz myjką.
Przy montażu ponownym koniecznie daj komplet nowych uszczelek
Pasują od BMW E46 najlepiej daj oryginał Reinz
occrew - Pią Sie 03, 2012 19:07
zrobilem tak jak w opisie - egr, zawory i kolektor wyczyszczone, wydaje mi sie ze tak jak to wygladalo do tej pory to dobrze to zrobilem, a efekt w dynamice... kiepski, prawie nie zauwazalny... troszke szybciej reaguje na nacisniecie gazu, ale obroty dalej pomalu sie wkrecaja... spodziewalem sie czegos innego
jezdzilem vw, audi, fiatem o takiej samej pojemnosci, moj rover sie do nich nie umywa...
SyntaX - Pią Sie 03, 2012 20:35
Wykręć i przemyj izopropanolem czujnik ciśnienia na listwie wtryskowej.
Bardzo prawdopodobna przyczyna.
Czy dałeś nowe uszczelki pod kolektor.
Może łapie gdzieś lewe powietrze a wtedy nie będzie mocy.
Szyfu - Wto Paź 08, 2013 12:29
Witam,
proszę o informację co za część znajduje się zdjęciu P1010373.JPG z pierwszej strony postu? Gdzie to można znaleźć i za co to odpowiada?
Z góry dziękuję za informację.
Pozdrawiam
SyntaX - Wto Paź 08, 2013 18:35
To jest filtr ciśnienia odniesienia dla elektrozaworu turbiny.
Wisi sobie luźno z tyłu za silnikiem po prawej stronie.
Zobacz też elektrozawór przy turbinie, dojdziesz do niego po tym wężyku z filterkiem.
Najlepszy dostęp jest z kanału od tyłu silnika.
łukasz89 - Nie Mar 02, 2014 19:23
JA dzis Dokonalem czyszczenia wszystkich elementow o ktorych mowa.BYlo sporo mazania i meki z domyciem kolektora warzylem go przed i po myciu SZOK!!!800Gram mniej.Odrazu po odpaleniu bylo slychac ze jakos lzej pracuje:)
Aro80 - Sob Sty 03, 2015 21:59
witam
a mam pytanie ?
czy jak u mnie jest moc i delikatne kopcenie przy ściągniętym wężyku z egru a jak założe wężyk na egr to nie mogę wyjechać z garażu pedał gazu nie reaguje i kopci na biało to czy przyczyna leży też w zabrudzonych filterkach?
proszę o jakąś podpowiedz
pozdrawiam
SyntaX - Nie Sty 04, 2015 09:01
EGR zasyfiony
Elektrozawór sterujący do kosza.
peetron - Nie Kwi 24, 2016 18:53
Witam wszystkich.
Chciałbym się podzielić w temacie swoimi spostrzeżeniami.
Miałem problem ze sterowaniem silnika.
Zbyt szybko hamowal przy puszczeniu gazu, zabkowal przy ruszaniu mimo korekty sprzęgłem, nierówno pracował przy 2000 obr, z dużym opóźnieniem reagował na gaz w momencie obniżania obrotów. Blokada Egr częściowo pomogła lecz nie rozwiązała problemów - nie polecam, program silnika nie wie, że brakuje za przeplywomierzem kopa w postaci sprężonych spalin.
Wyczyscilem Egr, kolektor ssący, nowe wezyki, filtr odmy, elektrozawory i auto jak nowe.
Więcej uwagi poświęcę samym elektrozaworom bo o nich jest tu zdecydowanie za mało.
W elektrozaworach w środku znajduje się jeszcze drugi filtr powietrza i samo wyczyszczenie zewnętrznego może przynieść marne rezultaty.
Ponadto jest membrana i rdzeń elektromagnesu, gdzie mogą być też nieczystości.
U mnie filterki w środku były całe czarne a elektrozawór przycinał się na spasowanej powierzchni pracy.
Aby rozebrać zawór trzeba rozgiąć opaskę zabezpieczającą i delikatnie podzielić całość na czynniki pierwsze, po czym zatopić w kąpieli ultradźwiękowej bez obaw o elektryczne elementy
Po tej operacji rdzeń zaczął ładnie pracować w elektromagnesie (odpowiada za plynne sterowanie podcisnieniem), dysze zaostrzyly wewnętrzne kontury, membrana też świeższa, a filterek okazał się biały. Całość złożyłem z odrobiną oliwy technicznej.
Praca elektrozaworu już manualnie znacząco się różniła, co potwierdziło się po uruchomieniu silnika.
Oba zawory muszą być sprawne i dobrze sterować, gdyż synchronizuja ze sobą odpowiednio pracę turbiny i Egr. Mała rzecz a tyle potrafi spier...jak odma
Dziękuję za założenie tematu i dorzucam swoją cegielke
Winu - Nie Kwi 24, 2016 19:59
Zawory po -nastu latach pracy (od 15 do 10 w wypadku silnika td4) oraz -nastu tysiącach kilometrów raczej należy zwyczajnie wymienić by być pewnym rezultatu/wykluczyć z układu uszkodzony podzespół
W innym wypadku długotrwały rezultat jest raczej nijaki...
Cytat: | Blokada Egr częściowo pomogła lecz nie rozwiązała problemów - nie polecam, program silnika nie wie, że brakuje za przeplywomierzem kopa w postaci sprężonych spalin. |
Fajna teoria . Sprawdź do czego służy EGR i jak działa. Spaliny nie dają kopa - wręcz odwtornie. Obniżają temperaturę w cylindrze ( przez co masz mniejsze ilości NOx w spalinach), są uboższe w tlen co powoduje obniżenie efektywności spalania.
Mam w obu autach wywalony EGR od samego kolektora - i efekt jest odwrotny. Auta mało że lepiej reagują na gaz, to w kolektorze nie ma syfa, nie ma też dodatkowych zwężeń i oporów dolotu...
Cytat: | gdyż synchronizuja ze sobą odpowiednio pracę turbiny i Egr. |
Ani egr ani turbina nie są ze sobą zsynchronizowane... To niezależne do siebie układy.
przez zawór turbiny ECM przestawia kierownicę spalin aby szybciej się rozpędziła z niskich obrotów, oraz spełnia funkcje zaworu upustowego który był w starszych konstrukcjach.
EGR to zawór sterowany przez ECM który dorzuca spalin do kolektora w określonych warunkach najczęściej średnie obciążenie silnika.
luk987 - Pon Maj 30, 2016 18:38
witam szukałem tego filterka ciśnienia odniesienia dla elektrozaworu turbiny i niestety go nie mam jest tylko przewód , czy to musi być jakiś specjalny filtr? czy taki od paliwa?
SyntaX - Nie Cze 05, 2016 12:32
https://landstore.pl/filtr-egr-freelander-td4-l322-3-0-diesel
Tylko uwaga to jest oryginał
Adamxqn - Nie Lip 02, 2017 15:44
Witam , Czy możecie powiedzieć jakie narzędzia będą mi potrzebne do wykonania tego co jest w opisie ..z góry dzięki i pozdrawiam
[ Dodano: Nie Lip 02, 2017 16:44 ]
chodziło mi o pierwszy post
|
|