|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 600, Honda Accord - [R600] Centralny na pilota
sebaseba2 - Wto Kwi 27, 2010 09:25 Temat postu: [R600] Centralny na pilota W jaki sposób mogę stwierdzić czy mój centralny zamek (przestający powoli działać " z kluczyka") ma lub nie mam możliwości dołączenia zamykania z pilota. Przy zakupie samochodu otrzymałem tylko kluczyk d odrzwi/stacyjki i kluczyk matkę - taki czerwony zapakowany. Może ma już wbudowany odbiornik i to kwestia zakupu i zaprogramowania jakiegoś pilota?
olek997 - Wto Kwi 27, 2010 11:25
jeśli się nie myle to każda 600 miałą alarm fabryczny i pilot byl w zestawie
Deamian - Wto Kwi 27, 2010 14:12
olek997 napisał/a: | jeśli się nie myle to każda 600 miałą alarm fabryczny i pilot byl w zestawie |
Dokładnie tak.
Jeśli nie dostałeś pilota to nie opłaca się go dorabiać. Lepiej kup sobie uniwersalną centralkę i podłącz się pod starą tak jak już sporo osób tu na forum zrobiło. Będzie taniej i lepiej
magill - Wto Kwi 27, 2010 14:14
Najprościej wyjdzie Ci kupić jakiś uniwersalny sterownik centrala z pilotami i się podpiąć pod centrala, który znajduje się w bagażniku po prawej stronie za tym filcem. Na forum masz bardzo ładnie opisane w kilku miejscach jak zrobić to samemu. Ja, dzięki forum, sam takie coś zrobiłem, dlatego Tobie taką opcję polecam. Nie jestem mechanikiem, ani żadnym specem samochodowym, a udało się to zrobić w kilka godzinek. Nie wiem jak u Ciebie, ale u mnie elektrycy kasują w EURO, więc kupa kasy w kieszeni, a i jaka satysfakcja
sebaseba2 - Wto Kwi 27, 2010 14:33
Dzięki koledzy. Poproszę Was jednak o jeszcze mała przysługę. Zajrzałem do bagażnika i mam tam takie o pudełko. Może ktoś podeśle mi najlepiej z allegro ze dwa trzy linki z tymi uniwersalnymi sterownikami, które ktoś założył do swojej 600-tki i wszystko działa. Z góry dziękuję.
Deamian - Wto Kwi 27, 2010 14:40
sebaseba2 napisał/a: | Zajrzałem do bagażnika i mam tam takie o pudełko. |
Jest to centralka alarmu radiowa. Takie były po lifcie
sebaseba2 napisał/a: | Może ktoś podeśle mi najlepiej z allegro ze dwa trzy linki z tymi uniwersalnymi sterownikami, które ktoś założył do swojej 600-tki i wszystko działa |
Dla przykładu ja mam taki
http://moto.allegro.pl/it...i_gwar7lat.html
Wszystko Ci działać nie będzie bo po podłączeniu uniwersalnego sterownika nie będą działać Ci czujki ruchu w środku. Co do tej centralki co podałem jest ok. W planie mam podłączenie bagażnika z pilota. Tylko jest jeden jej wielki minus bo po podłączeniu do niej czujek z drzwi (nie jest to konieczne aby wszystko działało) po ich otwarciu migają kierunki i albo nie można albo nie wiem jak to wyłączyć.
Mayson - Wto Kwi 27, 2010 17:25
sebaseba2 napisał/a: | W jaki sposób mogę stwierdzić czy mój centralny zamek (przestający powoli działać " z kluczyka") ma lub nie mam możliwości dołączenia zamykania z pilota |
Zaraz, zaraz - o co chodzi w tym wytłuszczonym stwierdzeniu? Bo jeśli obecnie zamykasz/otwierasz auto kluczykiem i siada centralny, to znaczy że pada siłownik albo cuś, i pilot niczego tu nie zmieni.
Drogo. Tu jest tańszy, a też podziała
http://moto.allegro.pl/it...a_kierunki.html
sebaseba2 - Wto Kwi 27, 2010 17:47
Otóż sytuacja wygląda tak, iż przekręcając w lewo kluczyk w drzwiach kierowcy (zamykanie) wszystkie "pipki" w drzwiach reagują i samochód się zamyka - kierunkowskazy raz mrugają i zapala się czerwona dioda. Gdy cofam kluczyk lub go wyjmuję z zamka centralny znowu otwiera wszystkie drzwi. I tak bawię się po kilkanaście razy aż wreszcie się samochód zamknie lub też zamykam go ręcznie od drzwi tylnych pasażera wciskając "pipek" w drzwiach kierowcy i je zatrzaskuje. Stąd pomysł żeby zamykać samochód z pilota. Kiedyś wyjąłem bezpiecznik od centralnego pod maską i zamykałem samochód jakby w ogóle nie miał centralnego.
marthinez - Wto Kwi 27, 2010 17:58
Masz prawdopodobnie uwalony stycznik w bębenku zamka.
Najlepiej wymontować (nie jest to proste) wyczyścić i sprawdzić, czy nic nie jest wygięte/krzywe itp.
magill - Czw Kwi 29, 2010 19:55
Ja będę brał coś takiego. Montowałem mojemu ziomkowi w 620i i wszystko śmiga aż miło dlatego też jak najbardziej polecam. Scyzoryczek jak ta lala. Tylko do R600 nie dostaniesz nigdzie grota do scyzoryka jakbyś chciał sobie dorobić. Ziomek był u speca w Lesznie, który dorabia klucze i zrobił mu to swoimi sposobami, ale trzeba było dać chyba 70 PLN za sztukę, ale spisał się koleś na medal
http://allegro.pl/item100...kcji_dioda.html
Mayson - Czw Kwi 29, 2010 20:15
magill napisał/a: | Tylko do R600 nie dostaniesz nigdzie grota do scyzoryka jakbyś chciał sobie dorobić |
Bo są to japońskie kluczyki, lewostronne bodajże. O taką surówkę bardzo trudno, a wręcz słyszałem, że nie produkują. Przerabiałem to w Accordzie i też klucznik dorabiał "po swojemu" i było drożej. Poza tym dorobić kluczyk można chyba tylko do R600 przed liftem. Po lifcie jest w nim immo.
dr - Pią Kwi 30, 2010 11:10
Mayson napisał/a: | Poza tym dorobić kluczyk można chyba tylko do R600 przed liftem. Po lifcie jest w nim immo. | Jest w nim immo, ale ja nie miałem najmniejszego problemu z dorobieniem kluczyka. W pierwszym lepszym punkcie dorabiania kluczy kosztowało mnie to jakieś 120zł i działa
Mayson - Pią Kwi 30, 2010 11:44
A, no to spoko
sebaseba2 - Pią Kwi 30, 2010 14:47
Panowie kupiłem to.. http://www.allegro.pl/ite...a_kierunki.html
przyszło.. i szok
Do czego te kabelki podłączyć? Podeślijcie jakiś prosty i zrozumiały dla totalnego laika sposób podłączenia tego do mojej centralki.
Deamian - Pią Kwi 30, 2010 15:22
sebaseba2 napisał/a: | Do czego te kabelki podłączyć? Podeślijcie jakiś prosty i zrozumiały dla totalnego laika sposób podłączenia tego do mojej centralki. |
Schemat podłączenia raczej dostałeś
http://forum.roverki.eu/v...er=asc&start=20
W tym temacie masz rozpiskę który kabelek jest od czego więc kłopotu nie widzę
sebaseba2 - Sob Maj 01, 2010 14:10
Wiem że to już dla Was fachowców może to być już męczące objaśnianie ale wole się upewnić niż coś wysadzić lub przepalić. Więc:
1. zworki zostawić tak jak na rysunku - (-) gniazdo polaryzacji i na blokadzie drzwi
2. czarny - czarny w samochodzie
3. czerwony - biało-czarny w samochodzie
4. niebieski - nie wiem gdzie może nigdzie
5. biały - zielono-czerwony w samochodzie
6. biało-czarny - zielono-czerwony w samochodzie
7. żółto-czarny - masa?? a może tez nigdzie?
Deamian - Sob Maj 01, 2010 19:48
sebaseba2 napisał/a: | 1. zworki zostawić tak jak na rysunku - (-) gniazdo polaryzacji i na blokadzie drzwi |
Tak
sebaseba2 napisał/a: | 2. czarny - czarny w samochodzie |
tak. Albo do karoserii
sebaseba2 napisał/a: | 3. czerwony - biało-czarny w samochodzie |
Biało- niebieski. W tej mniejszej kostce.
sebaseba2 napisał/a: | 4. niebieski - nie wiem gdzie może nigdzie |
Jeżeli chcesz aby podczas zamykania i otwierania migały kierunki podłącz pod zielono-niebieski i zielono-żółty
sebaseba2 napisał/a: | 5. biały - zielono-czerwony w samochodzie
6. biało-czarny - zielono-czerwony w samochodzie |
jeden pod zielono czerwony a drugi pod zielono biały.
Cytat: | 7. żółto-czarny - masa?? a może tez nigdzie? |
Żółty i żółto-czarny do masy
Jeśli coś pomyliłem niech mnie ktoś poprawi bo kolega ma po lifcie a ja robiłem w przed
sebaseba2 - Pon Maj 03, 2010 22:19
No i nabroiłem...
cytuje "jeżeli chcesz aby podczas zamykania i otwierania migały kierunki podłącz pod zielono-niebieski i zielono-żółty" podłączyłem niebieski z dwoma jw. i... cale miasto mrugały mi wszystkie kierunkowskazy na skrzyżowaniach. Zwarcie zielono-niebieski i zielono-żółty powoduje mruganie kierunkowskazów jak awaryjne światła
Po drugie - może to wina powyższego ale kłódka w pilocie zamykała mi drzwi ale już przycisk do otwierania tylko powodował mruganie kierunków. Nie otwierał wozu. Dlaczego?
Mayson - Wto Maj 04, 2010 10:18
Właśnie dlatego ja wszystko zleciłem elektrykowi, który ma o tym pojęcie
Deamian - Wto Maj 04, 2010 12:25
sebaseba2 napisał/a: | podłączyłem niebieski z dwoma jw. i... cale miasto mrugały mi wszystkie kierunkowskazy na skrzyżowaniach. Zwarcie zielono-niebieski i zielono-żółty powoduje mruganie kierunkowskazów jak awaryjne światła |
No to odłącz Jeśli chciał byś aby przy zamykaniu i otwieraniu migały kierunki musisz pociągnąć kabelek gdzieś pod światła awaryjne Ja u siebie miałem oddzielnie na prawą i na lewą stronę w centralce więc nie miałem takiego problemu
sebaseba2 napisał/a: | Po drugie - może to wina powyższego ale kłódka w pilocie zamykała mi drzwi ale już przycisk do otwierania tylko powodował mruganie kierunków. Nie otwierał wozu. Dlaczego? |
Zobacz czy na pewno do dobrego przewodu podłączyłeś. Jeśli do dobrego to po lifcie musi być coś inaczej. Ja bym poszukał przewodu w którym po podaniu masy siłowniki zareagują
sebaseba2 - Sob Maj 08, 2010 11:52
... a skończyło się na tym że oddałem całość w ręce człowieka który ma pojęcie co z czym poskręcać i stycznik i centralny z pilota mi zrobił . W każdym bądź razie centralka działa z roverkiem po liftingu.
marthinez - Sob Maj 08, 2010 14:21
sebaseba2 napisał/a: | ddałem całość w ręce człowieka który ma pojęcie co z czym poskręcać i stycznik i centralny z pilota mi zrobił | Zamontował nową centralkę, czy używasz oryginalnej?
sebaseba2 - Sob Maj 08, 2010 17:13
Zamontował tę którą kupiłem na allegro i link podawałem na poprzedniej stronie. Tani produkt i piloty trochę wyglądają jak chińska zabaweczka ale najważniejsze że działają
encor - Pon Maj 10, 2010 17:36
Witam,
Ja ma pytanie, ponieważ także chciałbym zakupić sobie pilot do swojego rovera 620SDI z 97r przy kupnie dostałem tylko 2 kluczyki bez pilotów.
Dlatego mam pytanie, czy lepiej kupić tańszy pilot? czy droższy z "bajerami" chodzi mi tutaj najbardziej o domykanie szyb z kluczyka, nie wiem czy to będzie działało, ponieważ żeby zamknąć/otworzyć szyby muszę przekręcić kluczyk w stacyjce, bez tego szyby się nie zamykają/otwierają.
Proszę o pomoc, Dziękuję
Mayson - Pon Maj 10, 2010 18:13
encor, żeby mieć domykanie szyb trzeba dokupić specjalny moduł, a więc koszt rośnie. Jeśli zależy Ci na zamykaniu auta z pilota, to kup zwykłą centralkę za 40zł, podepnij pod oryginalną i problem z głowy.
encor - Pon Maj 10, 2010 19:47
dzięki za odpowiedź,
domykanie szyb, zwłaszcza teraz w sezonie letnim byłoby przydatne, oczywiście bez tego modułu też mogę się obejść, lecz wszystko "kręci" się wokół tego, czy będę mógł zrobić to sam będąc laikiem w tych sprawach, rozumiem, że zrobić samą centralkę z opisem może nie być trudne, ale nie wiem jak jest z tym domykaniem szyb.
A jak bym kupił teraz pilot z funkcją domykania szyb to mógł bym w późniejszym czasie, dokupić sam moduł domykania szyb czy raczej nie bardzo ?
Mayson - Pon Maj 10, 2010 19:55
encor napisał/a: | wszystko "kręci" się wokół tego, czy będę mógł zrobić to sam będąc laikiem w tych sprawach |
Kwestia, czy umiałbyś popodłączać przewody w odpowiednich miejscach czytając schemat (bo do każdej centralki/modułu dołączony jest schemat podpięcia do instalacji auta). Ja osobiście wolałem nie ryzykować i oddałem podpięcie centralki fachowcowi.
encor napisał/a: | rozumiem, że zrobić samą centralkę z opisem może nie być trudne, ale nie wiem jak jest z tym domykaniem szyb |
Wszystko trzeba połączyć ze sobą w odpowiedni sposób zgodnie ze schematami - znasz się - działaj
encor napisał/a: | A jak bym kupił teraz pilot z funkcją domykania szyb to mógł bym w późniejszym czasie, dokupić sam moduł domykania szyb |
Bez problemu. Tak naprawdę prawie każda centralka posiada wyjście na domykanie szyb - moja (za chyba 39zł) też ma.
magill - Pon Maj 10, 2010 22:41
Ja specjalistą nie jestem, a już na pewno nie w elektryce, ale chciałem spróbować i udało mi się zamontować ziomkowi w jego R620i sterownik centrala. Pilot ma w scyzoryku. W zakładzie, gdzie dorabiają klucze, gość zrobił mu grota pod scyzoryczek i powiem Wam Panowie, że jest bajeczka
Także encor jak będziesz chciał to zrobić to zrobisz sam
michal_f - Sob Paź 16, 2010 14:20
Witam, mam maly problem, otoz podalczylem sterownik bx10 i drzwi normalnie sie zamykaja na pilota, ale nie wiem jak podlaczyc zeby migacze mrugaly, bo jak podlaczam brazowy kabel pod te od kierunkow i zamykam auto, to zamiast mrugniecia to mam sygnal alarmu i to samo przy otwieraniu.
TrAViShOn - Sob Paź 16, 2010 17:45
Najprawdopodobniej nie odskakuje stacyjka (tak było u mnie), z tym że nie chodzi o odskok blokady kiery, ale drugi od właśnie alarmu... Jeśli tak jest, to alarm 'nie ma pojęcia', że central się zamknął i się nie zazbraja.
Powiedz, czy po zamknięciu diody w drzwiach mrygają
Mayson - Sob Paź 16, 2010 19:09
michal_f napisał/a: | bo jak podlaczam brazowy kabel pod te od kierunkow i zamykam auto, to zamiast mrugniecia to mam sygnal alarmu i to samo przy otwieraniu. |
Miałem tak samo - elektryk pomylił kabelki
michal_f - Nie Paź 17, 2010 08:44
TrAViShOn napisał/a: | Powiedz, czy po zamknięciu diody w drzwiach mrygają |
od jakiegos czasu nic nie mruga po zamknieciu
wczesniej to jak z kluczyka zamykalem drzwi to kierunki mrugaly, a teraz od dwoch czy wiecej tyg nie mrugaja
ale w piatek jak podlaczalem to udalo mi zrobic zeby kierunki migaly, ale wtedy nie podlaczylem silownikow. na noc wszystko odlaczylem i rano w sobote juz wszystko podlaczylem, drzwi sie z pilota zamykaja, ale juz zamiast kierunkow mam sygnal alarmu
Mayson napisał/a: |
Miałem tak samo - elektryk pomylił kabelki |
a ktore kabelki??
Mayson - Nie Paź 17, 2010 14:28
michal_f napisał/a: | a ktore kabelki?? |
Nie wiem, nie znam się Podpowiadam tylko, że tak może też być w Twoim przypadku.
michal_f - Pon Paź 18, 2010 16:04
no dzisiaj rano otwieram samochod, a ku mojemu zdziwieniu kierunki mrugnely i to zamykalem i otwieralem i mrugaly, ale niestety jak dojechalem na miejsce i zamykam auto to juz nie migaly
Deamian - Pon Paź 18, 2010 19:03
z tej nowej centralki wychodzi jeden przewód do kierunków czy dwa
michal_f - Pon Paź 18, 2010 21:32
Deamian napisał/a: | z tej nowej centralki wychodzi jeden przewód do kierunków czy dwa |
tylko jeden, ale ten przewod nie jest podlaczony, a dzisiaj jednak mrugnely kierunki
Matej - Pon Paź 18, 2010 22:18
Ciekawy temat.
Ja tez nie dostałem pilota, same kluczyki.
Jednak u mnie przy zamykaniu kierunki tez nie mrygają.
Chyba tez sie skusze na taką centralkę ale... Jednak chciałbym zeby równiez czujki ruchu w srodku działały jezeli to mozliwe
Deamian - Wto Paź 19, 2010 10:52
Cytat: | tylko jeden, ale ten przewód nie jest podłączony, a dzisiaj jednak mrugnęły kierunki |
Migały ponieważ masz jeszcze starą centralkę która tak jak i u mnie działa tylko czasami i to ona wysyła sygnał do kierunków a nie nowa. Musisz przewód z nowej centralki podłączyć do przewodów od kierunków(są dwa) tylko będziesz musiał zastosować jakiś przekaźnik albo diodę bo inaczej przy włączeniu jednego kierunku będą działać wszystkie w samochodzie( tak jak po włączeniu awaryjnych)
Za chwile podam Ci jakie to przewody
[ Dodano: Wto Paź 19, 2010 11:49 ]
Szukaj przewodów (zielono-niebieski) i (zielono-żółty). Kierunki sterowane sa + . Powinny one znajdować się w tej mniejszej kostce przy starej centralce
[ Dodano: Wto Paź 19, 2010 11:52 ]
Matej napisał/a: | Chyba tez sie skusze na taką centralkę ale... Jednak chciałbym zeby równiez czujki ruchu w srodku działały jezeli to mozliwe |
Niestety nie będą działać. Zapewne musiał byś pociągnąć przewody z nowej centralki i zamontować wogóle inne czujniki albo coś ze starymi kombinować ale trochę z nimi ciężko bo niestety nie wiadomo w jaki sposób dostają sygnał aby się załączyć.
michal_f - Wto Paź 19, 2010 19:35
a powiedz czy po podlaczeniu tej nowej centralki ta stara rowniez musi byc podlaczona??
kabelki to wiem, ktore sa, znalazlem je odrazu, no tylko ta diode bede musial zastosowac
jutro jeszcze sie z tym pobawie, bo jednak to mrugniecie jest przydatne, przynajmniej widze, ze zamknalem auto
Deamian - Wto Paź 19, 2010 22:18
Cytat: | a powiedz czy po podlaczeniu tej nowej centralki ta stara rowniez musi byc podlaczona??
|
aby działał centralny musi być podłączona ale ona raczej w niczym nie przeszkadza. Przynajmniej mi Zawsze przecież do niej są podłączone krańcówki i ona też pilnuje troszkę samochodu
michal_f - Sro Paź 20, 2010 18:02
Deamian napisał/a: | aby działał centralny musi być podłączona ale ona raczej w niczym nie przeszkadza. Przynajmniej mi Zawsze przecież do niej są podłączone krańcówki i ona też pilnuje troszkę samochodu |
nie no, tak sie pytam, bo wlasnie jak jest odlaczona to nie dziala centralny i wolalem sie upewnic, czy to przypadkiem u mnie cos jest nie tak
no jutro, a raczej dzisiaj sprobuje te kierunki jeszcze raz podlaczyc i zobacze co z tego wyjdzie
[ Dodano: Sro Paź 20, 2010 19:02 ]
no problem rozwiazany, poprostu kabel z bezpiecznikiem podlaczylem nie tam gdzie trzeba teraz tylko diode lub jakis przekaznik i bedzie ok
|
|