Zobacz temat - Zakup R200/25 vs MG ZR
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Chcę kupić ROVERka - Zakup R200/25 vs MG ZR

czapaja - Nie Cze 06, 2010 10:37
Temat postu: Zakup R200/25 vs MG ZR
Koleżanki i Koledzy :)
Coraz poważniej zastanawiam się nad zmianą mojej Hańki na Lovelka;) Po głowie chodzą mi 2 opcje jak w temacie, ale mam mnóstwo wątpliwości:(

1. Diesel czy benzyna?
Do tej pory jeżdżę L-serią 105 KM i jestem z niej zadowolony, ALE....części do klekota ogólnie droższe,a ceny ropy tak skaczą, że szlag mnie trafia jak jadę tankować:/ Niby spalanie niewielkie...
...ale gdyby tak mieć benzynę+LPG było by taniej. Z tym, że nie wiem jak gaz w takiej ZR-ce by się zachowywał:/ No i ta uszczelka:( To mnie najbardziej boli. Gdzieś przypadkiem trafiłem na post, że wystarczy wymienić termostat na jakiś z dziurką + coś tam jeszcze i problem znika...?

2. Jaki motor?
W 25 i MG o ile się nie mylę były juz ładowane iDT czyli niby "ulepszone" SDi-ki. Z tego co czytam każdy powtarza, że jednak SDi były trwalsze i lepsze. W iTD występują jakieś problemy z nagłym spadkiem mocy, przepływką. Dlatego nie jestem pewien tego motoru i.....
jednak wolałbym chyba benzynkę, bo przede wszystkim więcej mocy:) Np. VVC 145 KM :mrgreen: Chyba, że polecacie inną jednostkę?

3. Jaka różnica jest tak naprawdę pomiędzy 25 a MG (oprócz znaczka:P)

Jeżdzę ogólnie dużo więc kwestia w miare taniej eksploatacji jest dla mnie ważna. Podobno gaz IV gen chodzi jak złoto w R200/400 po warunkiem profesjonalnego montażu. Nie wiem jak by to było w MG...

Straszny mam mętlik w głowie dlatego proszę pomóżcie!:)

sknerko - Nie Cze 06, 2010 10:59

czapaja napisał/a:
Np. VVC 145 KM

raczej 160KM, 145KM było w R200VI lub BRM ew. w R25 1.8. w MG masz 160KM.
Co do uszczelki podobno wystarczy wymienić termostat (taki wstawiłem do poldasa i po dziś dzień działa) lub wywalić jakiś zaworek w kolektorze ssącym chyba ale tego do końca nie wiem, i problem uszczelki znika. Gaz trza porządny założyć bo kolektory plastikowe niestety.
czapaja napisał/a:
Jaka różnica jest tak naprawdę pomiędzy 25 a MG (oprócz znaczka:P)

różnią sie zawieszeniem i moc deko większa w MG.
Ja jednak chyba rozważyłbym diesla ZR i mu chip zapodać jak jeden kolega z forum.

czapaja - Nie Cze 06, 2010 11:09

Tylko kwestia eksploatacji tego diesla...? Ropa drożeje, a do super niezawdnych to on tez podobno nienależy:(
sknerko - Nie Cze 06, 2010 11:16

eee tam, przepływke da się wyczyścić a pompa pada bardzo rzadko(na forum raptem kilka przypadków) patrz przypadek Jugola da się ją naprawić i nie wydać majątku, reszta jak w twojej Hance

[ Dodano: Nie Cze 06, 2010 12:16 ]
Krzysi3k, zawirusował myślę że zrobił z niego pocisk, tu masz wyniki http://forum.roverki.eu/v...p=505420#505420

czapaja - Nie Cze 06, 2010 12:56

126KM to raczej niewiele, myślałem o czymś mocniejszym dlatego pytam o benzynę. Dodatkowo dochodzą koszta chipa i nie wiadomo jak to będzie się sprawowało później...Te kolektory da się wymienić, żeby nie był plastik?
sknerko - Nie Cze 06, 2010 13:06

nie da sie wymienic
czapaja - Nie Cze 06, 2010 13:13

szkoda:(

co powiesz o tym egzemplarzu? http://www.otomoto.pl/ind...ow&id=C13423424

czy ZRy powinny mieć z tyłu po bokach znaczki tak jak jak 200-etki?

kprzemo24 - Nie Cze 06, 2010 13:22

czapaja napisał/a:
szkoda:(

co powiesz o tym egzemplarzu? http://www.otomoto.pl/ind...ow&id=C13423424

czy ZRy powinny mieć z tyłu po bokach znaczki tak jak jak 200-etki?


Egzemplarz kogoś z forum, chyba go pili, bo początkowo wytawił za 15 tys...

A co do znaczków to ZRy ich nie mają

czapaja - Nie Cze 06, 2010 13:25

Tak, chłopak jest na forum. Jeśli się uda jadę dziś oglądnąć.
sknerko - Nie Cze 06, 2010 13:25

ja tam się nie mogę niczego złego dopatrzyć jedynie lewa lampa jakoś jakby jaśniejsza i poducha kierowcy w innym kolorze.
MG chyba znaczków nie miały ja przynajmniej nie widziałem

czapaja - Nie Cze 06, 2010 13:48

Co ogólnie sądzicie o LPG w MG? w gruncie rzeczy to K-seria, tak? Teoretycznie coś takiego powinno podejść: elektornika Stag300 plus, reduktor Magic III albo Scorpion ST, wtryski Magic Jet albo Matrix HD.
Krzysi3k - Nie Cze 06, 2010 13:50

czapaja, tak to ja zavirusowałem ;)
Uwierz mi, że to wcale nie jest mało. 126 KM to nie jest wszystko, będzie na dniach myślę, że ponad 130 KM. Mógłbym z niego wydobyć nawet do 140 KM niewielkim nakładem finansowym, ale przy wysokich obrotach potrafiłby zakopcić. Ale gdybym zdecydował się na wtryski od SDi to pewnie by pomogło.
Poza tym 130 KM w dieslu, a 130 KM w benzynie to zupełnie inne odczucia. Kiedyś w gazecie przeczytałem stwierdzenie, że benzyna musi mieć około 30% więcej mocy, żeby podobnie przyspieszać. Tutaj moment obrotowy decyduje. Poza tym skrzynia w R25/ZR została poprawiona w stosunku do R200 i jakoś nie widać na razie na forum, żeby któryś z posiadaczy skarżył się na skrzynie. Niestety mankament tego silnika to przepływomierz, ale już kolega rozkminił, że da się wkład dedykowany do Opli wsadzić ponad 2 razy tańszy, bo jest identyczny. Jak samochód straci dynamike to wyczyścić przepływomierz i znowu się cieszyć dynamiką ;)

czapaja - Nie Cze 06, 2010 13:55

Krzysi3k, tak tak czytałem Twój post;) Zdradź mi jeszcze tajemnicę ile cię ten chip kosztował:P Bo ogólnie iDT droższe w zakupie + szalejące ceny ropy mnie troszkę zniechęcają:(
Krzysi3k - Nie Cze 06, 2010 14:01

Jak dobrze poszukasz to znajdziesz w granicach 800 zł ;)
Ja właśnie w tych granicach zapłaciłem. Tylko uważaj na partaczy, którzy robią wszystko i wszystkim nie patrząc na stan silnika i realne mozliwości bezpiecznego przyrostu ;)
Za to mniejsze spalanie i mniej zabawy w dieslu. Poza tym raczej byś musiał dorabiać LPG do Rovera, bo ciężko Ci będzie znaleźć z gazem dobry. Aż tyle jeździsz, że Ci się to opłaci?

czapaja - Nie Cze 06, 2010 14:03

25 tys - 30 tys rocznie około

[ Dodano: Nie Cze 06, 2010 15:03 ]
A właśnie jak spalanie po wirusie? Dużo wzrosło?

Krzysi3k - Nie Cze 06, 2010 14:34

Jak się normalnie jeździ to takie samo ;)
Jak się butuje, to normalne, że spali więcej.

Markzo - Nie Cze 06, 2010 14:43

Krzysiek ja mam tylko 1.6 a od jakiś 70 do 130km/h z alfą 147 JTD w zasadzie łeb w łeb... więc nie do końca to prawda ;) kumpel ma ZR160, zrobiona na 173KM i do tego gaz sekwencyjny - poleca w 100%, jest meeega zadowolony ;)
kprzemo24 - Nie Cze 06, 2010 14:53

Markzo napisał/a:
łeb w łeb


Bo dieslem tez trzeba umiec jezdzic... Widocznie koleś nie umie:P

sknerko - Nie Cze 06, 2010 14:57

Markzo, ja 53 konnym swiftem pozamiatałem alfę 1.6 t-spark więc wkładka mięsna między fotelem a kierą ma tu decydujące znaczenie :twisted: Z resztą po zlotowej próbie powinieneś coś o tym wiedzieć :wink:
Markzo - Nie Cze 06, 2010 15:06

jechaliśmy razem blisko 25km, wyglądało to tak: jedziemy np te 70km/h, wyprzedzamy jakieś autko (ja jemu na zderzaku siedziałem) on ma lepsze wyjście z miejsca (jade na 3 biegu startuje z ok 3000obr/min) odchodzi mi, dochodze do ok 4500obr/min i zaczynam go dochodzić i im wyzej kręce tym się bardziej zbliżam, ale jednak musiałbym zredukować do 2 biegu żeby wyjść z miejsca tak jak on, bo na samych prostych jak darliśmy pełnym butem nie było jakiś strasznych różnic ;) fajne czarne bąki puszczał :D gaz i bączek a potem czysto ;)
Krzysi3k - Nie Cze 06, 2010 15:09

A ile ta Alfa waży a ile waży Coupeta? ;) A ile tam mocy w tej Alfie jest? :P
Markzo - Nie Cze 06, 2010 15:16

wg rave'a stockowa coupe 1.6 waży 1080kg, ja mam troche "gratisów" + 2 osoby na pokładzie więc niech bedzie 1180kg ;) tam jest ten 1.9JTD, moce po przejżeniu allegro tak z grubsza, to jakieś 116-140KM chyba... więc rozrzut spory :| z wyglądu chyba sie niczym nie różnią, tamta była na jakiejś ori wypaśnej 17' feldzie i miała bananowe skórki w środku, nic więcej się w oczy nie rzucało :D
Krzysi3k - Nie Cze 06, 2010 15:19

Mój waży 1220 kg, zamiast 1130 kg ;)
Z tym, że to pewnie przez bajery :P

Markzo - Nie Cze 06, 2010 15:24

skórka, gazik, felgi większe, troche audio itp, kilogram do kilograma i sie uzbiera :sad: Krzysiek musimy przejść na dietę :lol:
czapaja - Nie Cze 06, 2010 17:02

Markzo napisał/a:
kumpel ma ZR160, zrobiona na 173KM i do tego gaz sekwencyjny - poleca w 100%, jest meeega zadowolony ;)
nie miał żadnych większych problemów z gazem? Ile zapłacił za instalacje i ile mu to pali?

Mnie nie chodzi o to żeby ścigać alfy, ale żeby mieć auto, które w razie potrzeby potrafi przyśpieszyć :razz:

[ Dodano: Nie Cze 06, 2010 18:02 ]
podsumujmy:
ani nie R200, ani nie R 25, tylko MG ZR
silnik albo iDT 113 KM + chip albo 1.8 160 KM + dobra sekwencja
Podpowiedzcie jeszcze proszę na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie zarówno klekota jak i benzyny?

Krzysi3k - Nie Cze 06, 2010 17:27

Na klekocie raczej się znasz, bo masz takiego samego ;)
Wbrew pozorom SDi i iDT aż tak bardzo się nie różnią.
Zwróć uwagę na przepływkę ewentualnie, bo w SDi jest ona prawie nieistotna. Zawsze będzie można ewentualnie parę stówek zbić cenę. :)

Markzo - Nie Cze 06, 2010 21:49

czapaja napisał/a:
Markzo napisał/a:
kumpel ma ZR160, zrobiona na 173KM i do tego gaz sekwencyjny - poleca w 100%, jest meeega zadowolony ;)
nie miał żadnych większych problemów z gazem? Ile zapłacił za instalacje i ile mu to pali?

Mnie nie chodzi o to żeby ścigać alfy, ale żeby mieć auto, które w razie potrzeby potrafi przyśpieszyć :razz:


nie ma ŻADNYCH problemów, śmiga aż miło :) pali chyba coś koło 11-12l, dopytam się go jak sie spotam z nim ;)

czapaja - Nie Cze 06, 2010 21:54

Markzo, bede wdzieczny
Markzo - Nie Cze 06, 2010 21:57

a co do ceny to chyba jakieś 2700 albo 2500 dał, zakładali mu niedaleko rzeszowa jacyś gaziarze i juz na tym chwilę smiga i na nic nie narzekał, ani na moc ani na osiągi :) a cieszy miche, bo się tanio śmiga :D
maniaq - Nie Cze 06, 2010 23:47

zeby zalozyc gaz, tzreba miec pewnosc , ze silnik jest w bdb kondycji, jezeli mial/ma jakies usterki, to zalozenie gazu jedynie przyspieszy awarie jednostki.

Klekoty w ZR-ach nie sa wybitna jednostka, ale to autko w klekocie nie kupuje sie dla osiagow, tylko dla zawiesznia + umiarkowanego spalania ;) mi teraz srednio pali kolo 6,5 po miescie i dojazdy do miasta krotkie trasy.

Rozmyslale, a moze jednak benzyna ... ale zagazowac vvc bym sie osobiscie bal. predzej 2,5 v6 z ZS-a ...

ale to tylko moje zdanie ;)


PS. sciganie sie z autem, ktore nie koniecznie sie sciga, bo zrozumialem ze jechales za nim, niewimy ile wazy i co ma za silnik, jest abstrakcja i powolywanie sie na to nie ma sensu ;)

Markzo - Pon Cze 07, 2010 06:44

Zdenerwował się na mnie bo go wyprzedziłem przed skrzyżowaniem, potem dawał długimi po lusterkach, wyprzedził przy komisarjacie policji :D czyli 140 na 50 i ustawianie sie co światła obok siebie to jazda po bułki :D zresztą zrobiliśmy niezły offtop, także wróćmy do tematu :)
czapaja - Pon Cze 07, 2010 12:46

Samochód który mam na oku w tej chwili miał HGFa i zostało to naprawione - czy taka usterka wyklucza zainstalowanie gazu?
Klaun_Szyderca - Pon Cze 07, 2010 18:42

czapaja napisał/a:
Samochód który mam na oku w tej chwili miał HGFa i zostało to naprawione - czy taka usterka wyklucza zainstalowanie gazu?


Jeśli tylko zostało to zrobione fachowo to auto będzie jeździło super. Miałeś okazję się tym autem przejechać?
A tak w ogóle to instalowanie gazu w ZR'ku 160 to bluźnierstwo ;) hehe.

Pozdro

Krzysi3k - Pon Cze 07, 2010 21:26

Nie chodzi o bluźnierstwo. Moim zdaniem do mocno wyżyłowanych silników, a takim jest 1.8VVC nie należy LPG montować...
czapaja - Wto Cze 08, 2010 15:47

Krzysi3k napisał/a:
Nie chodzi o bluźnierstwo. Moim zdaniem do mocno wyżyłowanych silników, a takim jest 1.8VVC nie należy LPG montować...
dlaczego nie należy?? Przecież są instalacje obsługujący taką moc. Ludzie gazują merole, bety i inne dupowozy o znacznie większej mocy i nie narzekają...Jeżeli silnik będzie w dobrym stanie, założę dobrą sekwencję to ani dużej różnicy w mocy nie poczuje - jedynie ulgę dla portfela;)

[ Dodano: Wto Cze 08, 2010 16:47 ]
zresztą sam Markzo, pisał, że jego kumpel ujeżdża zagazowanego ZRa i sobie chwali:)

Krzysi3k - Wto Cze 08, 2010 17:16

Nie o to chodzi. Tutaj masz 160KM z silnika 1.8, a nie z 2,5 czy cuś... Nie wiem czy wiesz, ale 1.8VVC mocno się grzeje, a to właśnie przez to uszczelkę wydmuchuje. LPG dobrze nie wpłynie.
Markzo - Wto Cze 08, 2010 19:02

nie przesadzajmy, to nie 1.8 z turbo wielkości wiadra i mocą 600KM+ :) Większy wpływ na HGF ma wywalenie kata = zaburzenie pracy sondy lambda za katalizatorem. Dobra sekwencja bez drutowania i ma śmigać, przecież do 200 Vi tez gaz montują i fury śmigają. DObry zakład i przyzwoite komponenty i będzie git majonez, to nie V12 czy W12 gdzie masz 12 wtrysków i 2 parowniki a do tego moc 400KM :)
Klaun_Szyderca - Sro Cze 09, 2010 23:38

Pytanie kiedy koszt takiej instalacji się zwróci. ZR 160 tak dużo znowu nie pali i może się okazać, że koszt zamontowania czegoś takiego zwróci się za dwa lata ;/ . W trasie można spokojnie zejść do 7.5 L, tylko jest to dość trudne. To auto aż prosi się, żeby deptać gaz :mrgreen: . Ja bym zostawił w benzynie.
Linksiq - Sob Cze 26, 2010 17:49

Panowie wtrące sie do dyskusji moze troche pozno ale cos wyjasnie :) Jezeli chodzi o alfe to 1.9 JTD 115KM ma jest to comrail :) kolega ma takowa i smigalismy juz nie raz i na poczatku go robie ale potem juz rowno. Od 150 zaczyna mnie dochodzic. Posiadam Honde Civic 1.6 16V 105KM coupe 95r. Wiec jak na 115KM to nie zapier.... ojca roverkiem 220 105KM robie go jak chce. Handa aktualnie idzie na sprzedaz i bede polowal na jakiegos ladnego 45 tylko czegos nie rozumiem z tymi silnikami, jedni pisza 101KM inni 105KM a jeszcze ini 113KM moglby mi ktos to przyblizyc jak to juz dokladnie jest :)
Krzysi3k - Nie Cze 27, 2010 10:30

Linksiq, ciężko zrozumieć co piszesz...
Poza tym założ sobie temat oddzielny, albo zwyczajnie poszukaj, bo było.
Silniki SDi miały 105 KM, a silniki iDT (w R25/45 MG ZR/ZS) miały w słabszej wersji 101 KM, a w mocniejszej 113 KM).

marcinmarcin - Wto Cze 29, 2010 19:56

Krzysi3k napisał/a:
Nie o to chodzi. Tutaj masz 160KM z silnika 1.8, a nie z 2,5 czy cuś... Nie wiem czy wiesz, ale 1.8VVC mocno się grzeje, a to właśnie przez to uszczelkę wydmuchuje. LPG dobrze nie wpłynie.
Dokładnie tak samo uważam. Jeżdżę już ponad dwa lata i prawie 40k zrobiłem i odpukać zero ubywania płynu i innych oznak HGF, ale ten silnik to największy piec jaki widziałem :) Jak sie podniesie maskę żar aż bucha... A gaz ma to do siebie że minimalne zubożenie składu mieszanki i temperatura spalania skacze masakrycznie.
kosiara - Sro Cze 30, 2010 15:21

Ja mam ZR na gaz i nie mam żadnych skoków temperatury, silnik się nie grzeje. Moim zdaniem chodzi tak samo na benzynie jak i na lpg - kwestia regulacji. Jestem zadowolony i polecam dobrą sekwencję.