Zobacz temat - [R25] Po stłuczce nie odpala
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25] Po stłuczce nie odpala

azor77 - Pią Paź 01, 2010 15:18
Temat postu: [R25] Po stłuczce nie odpala
Witam
Założyłem nowy temat bo już brak mi opcji w rozwiązaniu problemu.
Miałem stłuczkę przodem, moim Roverkiem i ogólnie silnik chodził cały czas do momentu zgaszenia. Ponowne uruchomienie nie przyniosło efektu, silnik kręci ale nie zaskoczy.
Ogólnie to uległy destrukcji obydwie chłodnice, zderzak i lampa, i drobne elementy plastikowe.
Po naprawie i złożeniu wszystkiego do kupki, sprawdzeniu wszystkiego co możliwe, sytuacja ta sama, silnik kręci ale nie zaskoczy :cry:
Posprawdzał wszystkie kostki, bezpieczniki, odpowietrzyłem układ paliwowy, sprawdziłem paliwo czy podaje pompa na wtryski i jest ok, wszystkie kontrolki gasną normalnie a mimo to nie odpali.

Podpowiedzcie coś, bo już brak mi opcji :/

dusiek - Pią Paź 01, 2010 15:43

Głowy nie dam uciąć ale przychodzi mi na myśl czujnik uderzeniowy, wpisz w allegro "czujnik uderzeniowy rover 75", kosztuje grosze. Kiedyś miałem taki przypadek w Fordzie Escorcie (swoją drogą - cóż to był za złom :P ), wprawdzie nie przy stłuczce ale mechanik pier#$%nął młotkiem nie tam gdzie trzeba i czujnik odciął dopływ paliwa - takie zabezpieczenie w przypadku wypadku, silnik kręcił do bólu ale odpalić nie chciał, po pozbyciu się czujnika i podłączeniu "na krótko" problem jak ręką odjął. Może wystarczy wymienić ów czujnik... Dodam, że nie wiem gdzie w R75 on się znajduje ale ewentualny sprzedawca na pewno Ci powie ;)
azor77 - Pią Paź 01, 2010 15:46

dusiek, to jest w benzynie ten czujnik :wink:
dusiek - Pią Paź 01, 2010 15:51

Metodą dedukcji domniemam, że w dieslu go nie ma... ale o tym nie wiedziałem ;)
kasjopea - Pią Paź 01, 2010 16:00

dusiek napisał/a:
pier#$%nął
:nonono:
apples - Pią Paź 01, 2010 18:31

dusiek napisał/a:
wpisz w allegro "czujnik uderzeniowy rover 75"
dusiek napisał/a:
Metodą dedukcji domniemam, że w dieslu go nie ma... ale o tym nie wiedziałem
W R75 w dieslu też jest.
azor77 - Pią Paź 01, 2010 21:06

i cisza w temacie :/
Jugol - Pią Paź 01, 2010 21:12

apples napisał/a:
W R75 w dieslu też jest


...w R 45 iDT też jest, ale czy w 25-ce jest ?? Muszę luknąć w RAV-e

azor77 - Pią Paź 01, 2010 21:24

Jugol, powiedz mi co to za element i jakie spełnia zadanie, zaznaczony na czerwono ?
klik

Jugol - Pią Paź 01, 2010 21:28

Jak dobrze widzę, jest to czujnik ciśnienia doładowania.
azor77 - Pią Paź 01, 2010 21:30

Więc to nic wspólnego, bo w tym miejscu w benzynie jest uderzeniowy :>
Jugol - Pią Paź 01, 2010 21:32

Ale Ty masz iDT, i szukamy czy jest u Cię ten uderzeniowy. W 45- ce jest on obok pedału gazu .
azor77 - Pią Paź 01, 2010 21:47

Jugol napisał/a:
W 45- ce jest on obok pedału gazu .


i jesteś tego pewien, a jak jest w 25 mógłbyś luknąć w RAV-e, bo ja akurat mam braki w zasobach na tym kompie co piszę, a R stoi u lakiernika bez życia

Ale swoją drogą silnik mi pracował po klepnięciu, więc nie rozumiem tej sytuacji.

kasjopea - Pią Paź 01, 2010 21:49

W 200 jest pod maską, to pewnie w 25 podobnie :hm: .
Jugol - Pią Paź 01, 2010 21:52

...od pół godz. nic innego nie robię, i jakoś nie mogę dokukać tego uderzeniowego u Ciebie :hm:

[ Dodano: Pią Paź 01, 2010 22:52 ]
kasjopea napisał/a:
to pewnie w 25 podobnie

...Kasjo, ale w serii K, a w 25- ce iDT go tam nie ma :bezradny: Szukaliśmy go po Mańka awarii z jego 25-ką i powiem szczerze, że nie znaleźliśmy :hm:

Remigiusz - Sob Paź 02, 2010 00:32

azor77, Próbuj odpalić silnik na popych, w tedy będzie bardzie wiadomo co jest nie tak :wink:

Gdzie w 45 w Dieslu jest taki guzik, w 25 ani w 220 tego nie ma :neutral: A obie miałem :wink:

A rozrusznik kreci :?: sprawdzałeś pasek od pompy lub nawet ustawienia rozrządu :?:

azor77 - Sob Paź 02, 2010 06:03

Remi55, wszystko się kręci, silnik pracował normalnie przed zgaszeniem.
Na pych to się trochę obawiam :/
Rozrządu nie sprawdzałem, bo nie bardzo wiem gdzie są znaki w tym silniku do ustawienia na pompie i na wałku, :/

Jugol - Sob Paź 02, 2010 07:48

azor77 napisał/a:
Rozrządu nie sprawdzałem, bo nie bardzo wiem gdzie są znaki w tym silniku do ustawienia na pompie i na wałku,


...w RAV-e masz wszystko pięknie pokazane- wystarczy poszukać.

Nino - Sob Paź 02, 2010 08:59

w modelu 200 uderzeniowy jest w środkowym tunelu pod pokrętłami nawiewu,nie zbyt dobre dojście. Pozdrawiam
azor77 - Sob Paź 02, 2010 11:59

Nino, sprawdzę to jeszcze dziś, choć wątpię że tam jest :wink:

Niestety brak tam czegokolwiek, przypominającego czujnik, jest tylko wiązka od radia, przełączników i nic poza tym. Obok pedału gazu jest wtyczka pod kompa i czarna skrzynka pewnie od alarmu :/

Może mi ktoś z was umieścić skan z RAVE z ustawieniem rozrządu w L-serii do mi się chyba coś z Rave rypło, dawno tego nie otwierałem i wyskakują krzaczki itp. :/

Chris83 - Sob Paź 02, 2010 16:01

Proszę:
azor77 - Sob Paź 02, 2010 16:11

Chris83, dzięki.

Ale z tego co widzę to na kole pomy i na wałku rozrządu, brak jest jakiś znaków do których można się odnieść. :?:

Chris83 - Sob Paź 02, 2010 16:59

Fakt. To koło pompy jest do "regulacji" kąta wtrysku. Nie wiem czy bez odpalenia masz możliwość podłączenia go do kompa i sprawdzenia.
Nie wiem czy to poprawne i właściwe ale jedyne co mi przychodzi do głowy, to spróbowanie przełożenia paska o 1 ząb - może właśnie o tyle przeskoczył, skoro działał do zgaszenia.
Pamiętam, że poprzedniemu właścicielowi mojego R na zmianie rozrządu przestawili o 1 ząb i miał WIELKIE kłopoty z odpaleniem.

azor77 - Sob Paź 02, 2010 17:21

Z rozrządem spróbuje jutro jeszcze coś pokombinować.
Dzisiaj jeszcze raz sprawdzałem podawanie paliwa na wtryski i było niby ok, jak dałem mu szczała dożylnie w kolektor z dezodorantu to się odzywał, więc myślę że nie podaje paliwa pompa wtedy kiedy powinna.
Jak nic jutro więcej nie wymyśle, to pojedzie na hol do innego doktora, bo ja już wymiękam :wink:

Jugol - Sob Paź 02, 2010 20:21

azor77 napisał/a:
Ale z tego co widzę to na kole pomy i na wałku rozrządu, brak jest jakiś znaków do których można się odnieść.

...otóż jesteś w błędzie, po zablokowaniu rozrządu, znak na kole rozrządu powinien Ci się zgrywać ze znakiem na obudowie rozrządu, a w kole pompy masz otwór ok. 9mm średnicy, w który powinno Ci wejść np. wiertło 9mm na przestrzał aż w korpus, w którym też jest gniazdo o takiej samej średnicy. Jeżeli tak masz, to rozrząd masz dobrze ustawiony. To wszystko masz pokazane na wyżej zamieszczonym rys. z RAV'e.

azor77 - Sob Paź 02, 2010 20:57

Oki kumam, jutro to jeszcze sprawdzę i się okaże.
Jugol - Sob Paź 02, 2010 20:59

...a na wałku rozrządu nie ma żadnego znaku, bo go tam nikt nie ma :)
azor77 - Sob Paź 02, 2010 21:07

Jugol napisał/a:
.a na wałku rozrządu nie ma żadnego znaku,


skoro jest po drugiej stronie wałka znak na kole i obudowie, to jaki jest sens dawać znaki na tym kole po drugiej stronie od pompy :ok:

Ale świetnie się odzywa nasz silniczek po dawce w kolektor klik :mrgreen:

Jugol - Sob Paź 02, 2010 21:15

azor77 napisał/a:
Ale z tego co widzę to na kole pomy i na wałku rozrządu, brak jest jakiś znaków do których można się odnieść.


...odpowiedziałem Ci na Twoje pytanie :mrgreen:

azor77 - Sob Paź 02, 2010 21:19

Jugol napisał/a:
azor77 napisał/a:
Ale z tego co widzę to na kole pomy i na wałku rozrządu, brak jest jakiś znaków do których można się odnieść.


...odpowiedziałem Ci na Twoje pytanie :mrgreen:


:ok: masz plusa :mrgreen:

Jugol - Sob Paź 02, 2010 21:29

...trzymam kciuki, żeby odpalił :ok:
azor77 - Nie Paź 03, 2010 09:13

W temacie nic się nie posunęło, sprawdziłem rozrząd i jest ustawiony na znakach dobrze.
Jutro idzie do innego doktora, bo ja się poddałem :/

Jeszcze jedyne co przychodzi mi do głowy to walnięty sterownik w pompie wtryskowej :?:

Remigiusz - Nie Paź 03, 2010 23:54

azor77, Próbowałeś na popych go w końcu zapalić :?: :?: Zrób to i napisz czy zapalił :wink: :!: :!: :!:
azor77 - Sob Paź 09, 2010 14:17

Więc tak sprawa się wyjaśniła, R wrócił do żywych

Remi55,
Remi55 napisał/a:
azor77, Próbowałeś na popych go w końcu zapalić :?: :?: Zrób to i napisz czy zapalił :wink: :!: :!: :!:

Nie odpalałem ponieważ nie miało to według mnie sensu próbować, ponieważ stwierdziłem jeśli nie pali na rozrusznik to tym bardziej na pych, skoro ciśnienia paliwa brak na pompie :wink:

Kolego Jugol, pospieszyłem się z wyjęcie sterownika z pompy okazał się dobry bez sprawdzania :lol: . Dzwoniłem do tego gościa co tobie robił sterownik ale ciężko się dodzwonić, ostatecznie korzystałem z innych źródeł w uzyskaniu info.
Dowiedziałem się że, sterowniki w tych pompach a dokładnie końcówka mocy po roku 2002 tak często nie siadają, a jak siądą to już tylko ratuje wymiana całego sterownika bo tranzystor firma Bosch już wsadziła mocniejszy i jak się pali to już cała płyta :/ .
Więc po konsultacjach włożyłem z powrotem mój sterownik na miejsce i oddałem R do poleconego doktora, on podpiął pod kompa i stwierdził parę błędów a w szczególności błąd zaworu wysokiego ciśnienia w pompie wtryskowej.
Coś się zawiesiło i nie było odpowiedniego wysokiego ciśnienia na wtryski i tu tkwił problem. Ja stwierdziłem to po odkręceniu wszystkich rurek do wtrysków i kręceniu rozrusznikiem że, słabo daje ciśnienie bo mogłem palcem przytkać rurkę ale wolałem już więcej nie grzebać przy tej pompie i oddać go do gościa ze sprzętem i tu moje przypuszczenia okazały się trafione :razz:

Tu jest super link do zasady działania pomp min. VP30, wiele mi to wyjaśniło jak działa ta pompa

klik

A i dla potomnych, jak ktoś będzie szukał czujnika uderzeniowego w R 25 z silnikiem 2.0 iTD, to go nie znajdzie nigdzie, bo ja go nie znalazłem :mrgreen:

Wielkie podziękowania dla kolegi Jugol

Pozdrawiam i temat uważam za zamknięty :foto:

Jugol - Sob Paź 09, 2010 15:26

azor77 napisał/a:
Dowiedziałem się że, sterowniki w tych pompach a dokładnie końcówka mocy po roku 2002 tak często nie siadają, a jak siądą to już tylko ratuje wymiana całego sterownika bo tranzystor firma Bosch już wsadziła mocniejszy i jak się pali to już cała płyta


...otóż przepraszam kolegę za moje małe niedopatrzenie. Nie przyuważyłem że masz młodziutki samochód, czyli po roku 2002, więc te nasze rozmowy na gg w sprawie sterownika o kant :dupa: w sumie rozbić. A że po 2002 Bosch wsadzał mocniejszy tranzystor do VP-30 , to ja wiedziałem i o tym tu napisałem:

http://forum.roverki.eu/v...a+walka&start=0

...ale co o tym, to po tym. Ważne, że Twój R już zdrów :ok: Pozdrawiam :)

azor77 - Sob Paź 09, 2010 15:47

Jugol, spoko miałem trochę :stres: ale w sumie teraz widzę że, mi nawet lepiej pali i chyba lepiej się zbiera, takie mam odczucia po 5 tyg. przerwie :mrgreen:
Jugol - Sob Paź 09, 2010 15:48

azor77 napisał/a:
takie mam odczucia po 5 tyg. przerwie


...to zrozumiałe :taa:

Arti_ - Pon Lut 07, 2011 11:41

A macie jakiś pomysł, jak ustawić wtrysk po zdjęciu i założeniu pompy? Koło zębate zostało zdjęte, więc jego ustawianie na specjalistyczny przyrząd 'wiertło 6,5 mm' niestety nie zda egzaminu :cry:

Próbowałem uchwycić się jakiegoś wątku w RAVE, ale albo przegapiłem, albo wymaga to wizyty u doktora...

Pozdrawiam.

Jugol - Pon Lut 07, 2011 11:47

Koło założysz na wałek i tak tylko w jednej pozycji, więc jak już je założysz, to blokujesz główny rozrząd tak jak napisałeś wiertłem 6,5mm, następnie ustawiasz koło pompy na jego otwór blokujący- wiertło 9-9,5mm, następnie zakładasz pasek na koło pompy i napinasz. Usuwasz blokady- wiertła, porządnie odpowietrzasz układ i odpalasz autko.
Arti_ - Pon Lut 07, 2011 12:35

Jugol napisał/a:
Koło założysz na wałek i tak tylko w jednej pozycji [...]


Pewnie masz rację, ale...
Na wałku pompy mam miejsce na klin pod kołem, ale klina nie da się założyć, bo w kole nie ma na ten klin miejsca. Wygląda, że koło jest nabite (stożek), więc trzeba znać jakieś początkowe położenie wałka pompy, by założyć na nie koło.
Przynajmniej ja tak to widzę.

Skoro mówisz, że nie da się załozyć inaczej, pewienie masz rację...
Oby to było prostsze niż mi się wydaje :-)

Jugol - Pon Lut 07, 2011 12:49

Posłuchaj, tak jest u mnie w 45-ce- sprawdzone praktycznie, chyba że u Ciebie jest inaczej- w co wątpię.
Brt - Pon Lut 07, 2011 22:25

pompa musi byc ustawiona na początek wtrysku przez pompiarza i zablokowana ... wtedy zakładasz koło pasowe, pasek, napinacz i składasz wszystko dokręcasz koło pasowe pompy i wtedy odpalasz. Też myślałem, że jest klin na wałku i się zdziwiłem jak go nie było. Pompiarz mnie uświadomił (i uspokoił) jak wygląda składanie wszystkiego do kupy. Myślę, że jest jakaś metoda ustawiania początku wtrysku bez wyjmowania pompy. NIestety ja jej nie znam. Poszperaj na forach TDI / tdci lub innych dieslowskich, może będzie coś opisane :ok: