Zobacz temat - [R620] Hamulec ręczny ?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Hamulec ręczny ?

maG_xx - Wto Paź 05, 2010 11:42
Temat postu: [R620] Hamulec ręczny ?
witam, ostatnio zakupiłem komplet klocków na tyl samochodu po zdemontowaniu starych stwierdziłem ze jeden z cylinderków stanoł, uległa zniszczeniu gumka która zabezpiecza sworzeń, zakupiłem nowe dwa komplety naprawcze oraz jeden sworzeń bo był pordzewiały.
Do tego przetoczyłem jedną tarcze bo były na niej wżery i była troszeczke krzywa.
po założeniu wszystko ok tylko tylko ręczny bardzo słabo trzymał po maxymalnym naciagnięciu. Po tygodniu stwierdziłem ze musze przetoczyć też drugą tarcze, przetoczyłem skręciłem wszystko i jeszcze gorzej bo ręczny juz wcale nie trzyma !! !
Sprawdzałem na cylinderakach recznie sworzen jest wypychany, nowe gumki, klocki, tarcze przetoczone a recznego nie ma !?
Zastanawia mnie tylko czy sworzeń nie za daleko wkręciłem jak zakładałem zacisk na tarcze, bo musiałem go cofnąć bo sie nie mieścił na klockach, jak myślicie ?

andrewk - Wto Paź 05, 2010 11:54

a próbowałeś podciągnąć linke ?? ?
maG_xx - Wto Paź 05, 2010 12:51

oczywiście podciągnąłem ją nawet do takiego stopnia ze juz na ząbki nie chce zaskakiwać, a nie hamuje dalej ?
Gdzieś widzialem na forum wypowiedz ale teraz nie mogę znaleźć, ze pompuje się pedał hamulca na wyłączonym silniku a poźniej zaciaga reczny czy cos takiego..

jarekft - Wto Paź 05, 2010 18:35

Witam .postapiles zgodnie z instrukcją naciągania ręcznego
1;odpiąć obie linki od regulatorów
2.popompowc pedałem tak ze 3 razy
3.poluzować linke pod [podlokietnikiem
4.rozruszać jesli jest taka potrzeba samoregulatory
5.podpiąć linki sprzwdzić reczny ewentualnie podkrecic

jak to nie zadziala to czyszczenie tłoczków i samoregulatorów

ps uzywać szukaj

maG_xx - Wto Paź 05, 2010 21:40

tłoczki chodzą bardzo dobrze ! założone nowe zestawy naprawcze, sam recznie sie bawiłem i patrzyłem czy wypycha sie.
Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz bo nie są jeszcze w 100 % odpowietrzone chamulce, czy moze być taka przyczyna ?

jarekft - Sro Paź 06, 2010 08:22

Brak odpowietrzenia na pewno morze odznaczac sie brakiem recznego jaki nożnego

1.odpowietrz
2.sprawdz dzialanie
najważniejsze ja podczas wymiany klocków poluzowałem tylko linke obie wisialy luzno a recznego niebyło ważne jest odpięcie linek z zacisków aby samoregulatowy wróciły na swoje miejsce. Po tej operacji po podpięciu linek mimo calkowitego (3-4gwinty)do konca sruby w kabinie linki byly tak napiete ze musiałem odkręcic prawie do tego momentu srube kabinowa ze bałem sie ze spadnie i nie dam rady jej zalozyc teraz reczny idzie bardzo delikatnie ale hamowanie zaczyna sie od 2 ząbka na 4 auto staje

Kot - Sro Paź 06, 2010 08:44

jarekft, ja w infodacie mam troche inne dane na temat tego, na ktorym zabku powinien brac reczny :)
zuber84cool - Sro Paź 06, 2010 08:58

Według manuala Hondy Accord ma to być 7-11 ząbek do zablokowania :wink: .


jarekft - Sro Paź 06, 2010 09:14

Ale oczywiście ja nie napisałem że tak ma być,napisalem żę od 2 zaczyna sie hamowanie na 4 auto wyrażnie zaczyna zwalniac i sie zatrzymuje nie używam ręcznego do wariactw .ale przy testach po wymianie klocków czyszczeniu i regulacji zacisków taki byl efekt na chwile obecną auto (ręczny)zatrzymuje pojazd gdzieś w połowie pracy dzwigni ręcznego nie wiem ile jest to ząbków wiadomo jest że klocki musza sie ulożyc i w międzyczasie wskazane jest aby podregulowywac linki od czasu do czasu .Poprostu po poście wywnioskowalem ze kolega ma jakies pojęcie o mechanice skoro sam rozbieral i czyścil zaciski
zuber84cool - Sro Paź 06, 2010 09:19

U mnie ręczny działa bdb, całkowite zablokowanie kół następuje po zaciągnięciu dźwigni w okolicę 8-9 ząbka :wink:
maG_xx - Sro Paź 06, 2010 10:00

hamulce są , ale jeszcze nie taki jak byc powinny. 2 razy juz odpowietrzałem po przejechniu kilku kilometrów, i za kazdym razem jeszcze było powietrze. W zeszłym sezonie jak wykręciłem cilinderki całkowicie to musiałęm kupić pompe nową bo sie nie dało odpowietrzyć!
Czekam na kumpla i biore sie za powtórne odpowietrzanie, linki juz wypiete z cylinderków zobaczymy czy sprawdzi sie wyżej opisany sposób


Pomogło odpowietrzanie, 2 razy poszło jeszcze powietrze z lewego koła.
Założyłem linki i koła stoją. jedna linka jes tak jak by bardziej wyciągnieta. Podczas zakładania linek było to widać, musiałem poluzować po popielniczka linke aby założyc drugą linke na cylinderek.
nie naciagałem go jeszcze dobrze aby się klocki dobrze dotarły

siema977 - Wto Paź 12, 2010 10:37

a co gdy dzwignia nie dotyka sworznia tak jak na rysunku
karino - Wto Paź 19, 2010 09:40
Temat postu: [600] sdi
na jakiej zasadzie działa hamulec recxzny w roverku 600sdi? chce wymienic tarcze i klocki ale do recznego nie moge nic znalesc Prosze o podpowiedz

[ Dodano: Wto Paź 19, 2010 10:40 ]
koledzy czy rozmiary tarcz 282 wystepowały tylko w automacie a w manualu 260?

jarekft - Wto Paź 19, 2010 09:42

siema977 podejrzewam że wtedy masz lekko podciągnięty ręczny który do końca nie odbija

karino mam fotorelacje z wymiany i naprawy ale żaden z Administratorów nie odpowiedział na mojego meila nie jest to moja fotorelacja może dlatego ale niema autora i waży 32mb

zuber84cool - Wto Paź 19, 2010 11:02

Zaraz wrzucę fotorelację w PDF to sobie pobierzecie :wink: .

O proszę :razz: :

http://rapidshare.com/fil...7_rover_600.pdf

jarekft - Wto Paź 19, 2010 11:23

Właśnie mam ten sam plik tylko umnie waży 32mb zapomniałem że mamy coś takiego jak pdf :oops:

http://rapidshare.com/fil...ulec_reczny.rar

Perez - Wto Paź 19, 2010 11:35

karino, 282mm byly w 623, 620Ti
U Ciebie sa 262mm, ale tutaj mowimy o przednich hamulcach.
Z tylu sa takie same w kazdej 600.

daro300 - Sro Paź 27, 2010 11:09

Czesc mam problem z recznym w moim roverku 600.Reczny nie dzialal wiec wziolem sie do roboty podnioslem tyl,zdiolem oslony wyczyscilem napinacze [sprezyny],poluzowalem linki pod lokietnikiem,prubowalem odczepic z tylu od napinaczy i wtedy zaczely sie schody.Okazalo sie ze sa zamontowane na srobki i nie mozna ich odkrecic uzywalem wd40,nie chcialem ich obcinac bo nie mam nowych.Wiec ograniczylem sie do dokladnego oczyszczenia i rozruszania napinaczy podciagniecia recznego w kabinie.Kiedy skaczylem reczny zaczol troche pracowac ,kiedy wciskam pedal hamulca i zaciagam reczny to trzyma.Prosze o pomoc moze trzeba wy mienic linki bo sa juz stare.

_________________

jarekft - Sro Paź 27, 2010 15:25

daro300 zerknij 2-3 posty wyżej masz dokładnie opisane w plikach do pobrania co i jak prościej się już nie da
zuber84cool - Sro Paź 27, 2010 18:29

Perez napisał/a:
282mm byly w 623, 620Ti
były też w wersji ze skrzynią Automat 620 i 623 :razz: :wink: .

daro300, zobacz na mój poprzedni post, masz tam fotorelację w pdf :wink: .

daro300 - Sro Paź 27, 2010 19:16

dzieki wam reczny zrobiony dziala jak zyleta
-Marcin- - Sob Lut 19, 2011 11:16

Czesc.
Czy moglby ktos jeszcze raz udostepnic plik ktory byl pod tym linkiem?
http :/ /rapidshare.com/files/425947970/0_o_tym_jak_naprawic_hamulec_reczny.rar

I male pytanie, zeby nie zakladac nowego tematu: czy accord 94-97 czyms zdecydowanie rozni sie od accorda 93-98? bo na allegro sa short shiftery od accorda 94-97, ale nie wiem czy podpasuje do rovera 600 (jak wiadomo accord 93-98)

tomii620si - Wto Lut 21, 2012 18:41

Ja też byłbym zainteresowany plikiem z linku który niestety już "wygasł"?
-Marcin-, Z tego co wiem Accord V i Rover to 99%tych samych części.
Np.silniki 1.8/2.0/2.3 czyli hondowskie silniki z serii F współpracują z hondowskimi skrzyniami biegów więc short do tych skrzyni będzie git. Jeśli na aukcji jest model skrzyni do sprawdź: Model skrzyni od silników Hondowskich to: PG1. Pzdr.

marthinez - Wto Lut 21, 2012 19:10

tomii620si napisał/a:
Model skrzyni od silników Hondowskich to: PG1
Nie.
Do silników, które wymieniłeś nie stosowano PG1. Stosowano je tylko w accordowych dieslach.

Skrzynie do tych modeli to N2S4.
Rzadziej stosowano N2E5, N2C4

tomii620si - Wto Lut 21, 2012 19:44

marthinez, dla Ciebie:
Skrzynie PG1 były stosowane m.in. w modelach z silnikami diesla serii L (np. 220/420/620 SDi/SD/Di/D), z silnikami 1.8 serii K (np. MGF, 218, 200 Vi), z silnikami Hondy (618, 620, 623, 825, 827), z silnikami serii T (220/420/820Si, 220/420/620/820 Ti).
Do tych skrzyń ROVER zaleca wlewanie oleju MTF94 firmy TEXACO. Jest on niestety dostępny tylko jako zlewany z beczki. Można go znaleźć w każdym autoryzowanym serwisie ROVERa lub Land ROVERa, a także w sieci warsztatów stowarzyszonych z LandSerwis.
Pojemność suchej skrzyni PG1 to 2,2 l. Na dolewkę wystarczą 2 litry.

W roverkach była chyba 1 skrzynia do wszystkich modeli tylko może przełożenia inne..
A co do skrzyń w acco. Gdzieś kiedyś czytałem, że facet miał F20z1 właśnie z PG1

Balas87 - Wto Lut 21, 2012 20:57

Ja bym był też zainteresowany tym plikiem pdf please niech ktoś zarzuci aktywnego linka ;))) napewno wielu osobom się przyda
marthinez - Wto Lut 21, 2012 21:04

tomii620si, skąd to masz?
Ze strony głównej?
To niech ktoś poprawi ten błąd.
tomii620si napisał/a:
Gdzieś kiedyś czytałem, że facet miał F20z1 właśnie z PG1
"Gdzieś kiedyś" w/g EPC Honda jest tak jak napisałem wyżej.
tomii620si - Wto Lut 21, 2012 22:28

marthinez, to "Gdzieś kiedyś" było jakieś 2 miesiące temu na angolskim forum roverka jak myślałem o wymianie oleju ze skrzyni ale operacja zawieszona do ciepłych dni.

W sumie to z głównej jest wzięte. Fakt. Ale w kilku postach na forum czytałem, że diesle i Ti maja PG1. Ale z kolei teraz znalazłem coś o skrzyniach N2E4 i N2S4. Także zwracam honor. Mój błąd w który zostałem wprowadzony przez jakiegoś angola który może se założył skrzynia od Ti :) i błędem na głównej.

jarekft - Czw Lut 23, 2012 13:23

Proszę bardzo nie ja umieściłem ale trochę chęci i na wrzucie jest dostepny link musiałem usunac nie moglem skontaktowac sie z wlascicielem
tomii620si - Sro Mar 14, 2012 10:34

U mnie samoregulacja nie zadziałała pomimo, że linki były podczas zmiany klocków poluzowane. Zrobiłem operacje jeszcze raz i przy okazji odpowietrzyłem bo okazało się, że jest powietrze w układzie i hamulce mają 200% więcej niż wcześniej. Zupełnie inne hamulce.
zuber84cool - Sro Mar 28, 2012 16:22

Naprawa tylnego zacisku i hamulca ręcznego Rover 600 w PDF

http://www.wupload.com/file/2680879972/Jak_naprawić_hamulec_ręczny_-_zacisk_Rover_600.pdf

Staniol - Sro Mar 28, 2012 22:43

może ktoś wrzucic ten plik jeszcze raz bo link nie działa?
zuber84cool - Sro Mar 28, 2012 23:58

Jutro wrzucę, teraz jestem już w łóżku.

[ Dodano: Czw Mar 29, 2012 00:58 ]
Moment, ale przecieź link działa, właśnie teraz ze smartfona otwarłem link, działa ok.

Staniol - Czw Mar 29, 2012 06:26

no mi coś nie działa
zuber84cool - Czw Mar 29, 2012 18:52

Link działa, kto może niech pobiera i zachowa na dysku na przyszłość ;) .
magill - Pon Kwi 16, 2012 11:26

w tej instrukcji autor zakupił zestaw naprawczy za 16 pln za jedną stronę. na alledrogo jest po ponad 50 pln na stronę. Domyślam się, że na alle... są zestawy z tłoczkami, a autor zakupił bez tłoczków. Powiedzcie mi koledzy, gdzie mogę nabyć te zestawy naprawcze po takiej cenie bez tłoczków? :)
zuber84cool - Pon Kwi 16, 2012 15:26

Np. tutaj http://e-autoparts.pl/zes...a-p-215629.html pytaj

http://najczesci.pl/czesci/product/791919

http://allegro.pl/reperat...2272018923.html

magill - Pon Kwi 16, 2012 16:08

A dzięki, dzięki ;)
przemek199 - Nie Kwi 22, 2012 11:54

Ja właśnie tez mialem problem z hamulcem recznym z tylu z prawej strony i kupilem reperaturke tutaj http://www.moto1000.pl/AU...0hamulcowego_Układ%20hamulcowy_HONDA-11661.html zamówiłem przez chat cena 16 zl plus 17 przesylka kurier. Zamówione we wtorek w czwartek bylo u mnie, zacisk jako ze mam drugi to juz rozebralem dawno lezal cala noc w odrdzewiaczu ladnie go wyczyscilo i juz jest zlozony, wymalowany, jak sie rusza tym co linka ciagnie to widac ze tloczek chodzi, takze tylko teraz w ktores popoludnie montuje i proby, potem linka naciaganie i mam nadzieje ze reczny zyletka. pozdro!
magill - Sro Maj 09, 2012 12:51

Panowie.. Historia wygląda tak.. Oczywiście kupiłem dwa zestawy naprawcze. Zabrałem się za grzebanie, bo przegląd mi się skończył, a ręcznego 'zero'. Jako że nie mogę pozwolić sobie na to, żeby auto stało dwa dni, to wyciągnąłem z mojego starego R, którego mam na części, obydwa zaciski i stwierdziłem, że je zregeneruje, a później tylko wymienię. Wszystko rozebrałem. Przyjrzałem się owym bolcom i stwierdziłem, że wszystko dokładnie wyczyszczę, zmienię uszczelki i złożę z powrotem, gdyż bolce wyglądały na okazałe.. Były po prostu przyrdzewiałe. Tak więc wszystko wyczyściłem ładnie.. Cola zrobiła też swoje :)
jak sprawdzałem zaciski czy śmigają (obserwując czy śruba wychodzi) to wychodziła z 3 mm, ale nie zawsze się chowała. Czasem trzeba było ją nacisnąć, żeby szła do środka.
ale jak poskładałem, zamocowałem, odpowietrzyłem i przyczepiłem linki, to ręczny chwytał, ale nie puszczał, mimo tego, że luzowałem linkę pod podłokietnikiem.

Mimo wszystko wydawało mi się, że jeszcze nie jest tak strasznie, ruszyłem w stronę stacji kontroli pojazdów :grin: w pewnym momencie stwierdziłem, że zaciska dość mocno podczas jazdy i odpuszczam, nie jadę dalej. Wskoczyłem na pobliski parking i rozebrałem koło, przy którym nie chciało puścić zacisk. Ściągnąłem zacisk i wyciągnąłem klocki. To ten wewnętrzny był dość krzywo osadzony, bo tak krzywo był zjechany :razz: Pojechałem do domu z nadzieją, że to powód. Wymieniłem te klocki z jednej i drugiej strony, ale nie zdążyłem linek zaczepić, bo przywitała mnie burza :cry:

Czy te klocki mogą być powodem tego nie odbijającego ręcznego??

Aha.. Jeszcze jedno co zauważyłem.. Zacisk jest przykręcony przy klockach do takich 'ruchomych śrub', które pracują. Tam oczywiście też wymieniłem te osłonki gumowe. ale w jednym i drugim zacisku, góra chodzi bardzo ciężko, a dół ładnie sobie odbija przy dociśnięciu.. Tak czy inaczej wyjąłem je, nasmarowałem i wsunąłem z powrotem i trochę nimi poruszałem.. Więc może to też ma jakiś wpływ na ten ręczny..??

Co Wy na to? Doradźcie coś, bo już tyle czasu przy tym spędziłem, że ten ręczny musi być taki jak przy fabryce :) a nie wiem czy jak jutro zaczepię linki będzie gitara.. Wole być przygotowany na coś więcej niż tylko krzywe klocki hamulcowe.. Może to jednak coś z tym bolcem, i może jednak trzeba go podspawać..?

Czekam na Wasze zdanie :) sprawcie, żebym cieszył się ręcznym jak dziecko :)

[ Dodano: Sro Maj 09, 2012 13:51 ]
jest okay.. Zmieniłem klocki, podciągnąłem linkę i jest gitara. Lewy troszkę słabszy od prawego, ale widzę, że klocek nie trze całą swoją powierzchnią. Myślę, że jak się dopasuje cały do tarczy to już powinno być lepiej niż dobrze ;)

Zubek - Nie Lis 02, 2014 11:13

Mógłby ktoś jeszcze wrzucić tą fotorelację w PDFie o naprawieniu ręcznego?
zuber84cool - Wto Lis 04, 2014 22:21

Proszę bardzo tylko 3MB :wink: .
O tym jak naprawić hamulec ręczny (zacisk) w Honda Accord V oraz Rover 600.pdf