Zobacz temat - [R75] Separator oleju kolektora dolotowego
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Separator oleju kolektora dolotowego

greg1160 - Wto Paź 26, 2010 16:38
Temat postu: [R75] Separator oleju kolektora dolotowego
Witam, mam pytanie o separator oleju kolektora dolotowego. Gdzie można kupić ? Ewentualnie jaki zastosować ? ( np. od innych aut ). Opis montażu znam.
pajda - Wto Paź 26, 2010 18:10

z chęcią zgłębię ten temat. Jakie są wasze opinie na temat separatora ?
SeniorA - Wto Paź 26, 2010 21:02

pajda napisał/a:
Jakie są wasze opinie na temat separatora ?
Moja opinia na dzisiaj ,jest pozytywna .Separator mam założony od 2 lat .Jest założony na cienkim przewodzie i zatrzymuje około 50- 70 cm3 oleju na 10 tyś. km.W dolocie (przepustnica,kolektor, siłowniki VIS) jest czysto.
pajda - Wto Paź 26, 2010 22:52

SeniorA, mógłbyś opisać gdzie dokładnie masz go założonego. Gdzie go kupiłeś lub jak go zrobić. Byłbym wdzięczny :smile:
SeniorA - Sro Paź 27, 2010 16:08

Mam założony taki : http://allegro.pl/lublin-...1271160385.html , oczywiście po pewnych modyfikacjach, tzn. wymontowałem membramę gumową z pod górnej pokrywy ( by był przepływ w dwie strony) , do otworów wejściowego i wyjściowego włożyłem redukcje do połaczenia z cienkimi przewodami , a na skośny króciec odpływowy, założyłem pojemniczek na olej. Odolejacz włożyłem między obudowę f. powietrza i zbiorniczek wyrównawczy w rogu przy lewym błotniku.Przewód od trójnika, idzie górą między obudowami aku i f.powietrza .Drugi , (do przepustnicy), biegnie z przodu obudowy f.powietrza i do przepustnicy.Przewody są z twardego PCV, do pneumatyki siłowej , wyprofilowane w gorącym powietrzu i łączone szybkozłączkami do takiej instalacji.
przemolka1 - Czw Paź 28, 2010 07:04

SeniorA możesz wrzucić jakieś foty dla lepszego zobrazowania tych połączeń
blazi - Czw Paź 28, 2010 15:27

Ja również mam separator na cienkim przewodzie, ale co do zbierania oleju...to raczej tylko w okresie wilgoci coś się gromadzi - woda z olejem koloru kawy z mlekiem. W lecie mam zawsze pusty zbiornik.
SeniorA - Czw Paź 28, 2010 17:32

jest

[ Dodano: Czw Paź 28, 2010 17:32 ]
na pierwszych foto, odolejacz jest wyciągnięty do góry, na ostatnim tak jak zamontowany.
blazi napisał/a:
W lecie mam zawsze pusty zbiornik.
myślę,że nie ma przepływu ,może zatkany otwór w kapie .Albo przewody za miękkie lub nieszczelne.Najlepiej jak przewody są z twardego PCV.
przemolka1 - Czw Paź 28, 2010 18:05

Dzęki za foty elegancko to wygląda a te przewody to gdzie mozna kupić
blazi - Czw Paź 28, 2010 19:26

Tak się zastanawiam o tym co napisałeś o tych moich przewodach...hmm...zrobiłem to na stałe, mocno zaciśnięte więc raczej szczelne, poza tym jakby nie były szczelne to obroty by mi wariowały, bo dostawało by się lewe powietrze za przepustnicę, więc szczelność chyba ok.
Poza tym zbiera mi się co nieco, ale tylko jesienią i zimą opróżniam separator, bo w lecie tego mało jest (być może na samym dnie), nawet nie wiem bo nie zaglądam. Natomiast na pewno coś leci więc chyba spełnia swoją rolę.

SeniorA - Pią Paź 29, 2010 08:59

przemolka1 napisał/a:
te przewody to gdzie mozna kupić
Ja kupiłem w sklepie Bechamotu z częściami głównie do samochodów ciężarowych (Jelcz,Star,Lublin,Żuk).Przewody fi 12 i 9 mm z metra i do tego szybkozłączki.
blazi, faktycznie , jak skrzynia z silnikiem pracuje dobrze , to szczelność przewodów jest.Sprawdź czy przepustnica jest sucha (z przodu) i czy nie ma zbierajacego się oleju w przewodzie gumowym ( w harmonijce ) łączącym przepustnicę z f. powietrza. Jak jest tam olej , to separator jest nieskuteczny.

[ Dodano: Pią Paź 29, 2010 08:59 ]
dziś spuściłem kontrolnie olej z separatora , po 2 tyś. km i było 5 cm3.

blazi - Sob Paź 30, 2010 15:03

Pooglądałem dzisiaj to wszystko, porozbierałem i poczyściłem. W separatorze ciecz była ale raczej o konsystencji wody, natomiast w "harmonijce" z filtra i przepustnicy olej jest niestety z tym że tak mi się wydaje że to leci z tego grubego przewodu - przepiąłem więc separator na ten gruby - zobaczymy za jakiś czas.
Natomiast co do zbierania się oleju, a właściwie nie zbierania się to tak mi przyszło do głowy że droga do mojego separatora jest nieco "pod górkę", mam go zamontowanego przy podszybiu obok akumulatora - może to jest przyczyna.....

Jeszcze jedna rzecz, tak patrząc na montaż tego twojego separatora....masz złączkę na cienkim przewodzie w okolicy środka silnika, a tam za nią przecież jest jeszcze jakiś trójnik....nie powinno być to odprowadzenie do separatora za tym trójnikiem??

SeniorA - Wto Gru 28, 2010 23:15

blazi napisał/a:
masz złączkę na cienkim przewodzie w okolicy środka silnika, a tam za nią przecież jest jeszcze jakiś trójnik....nie powinno być to odprowadzenie do separatora za tym trójnikiem??
tak , odprowadzenie jest za trójnikiem (bo to z obu głowic)tylko słabo widoczne na tych foto.Złączka jest w tym miejscu , żeby nie rozłączać trójnika.
xROnx - Wto Sty 03, 2012 21:58

blazi napisał/a:
przepiąłem więc separator na ten gruby - zobaczymy za jakiś czas.

I jak tam po czasie?

GaDo - Sob Lut 18, 2012 00:41

wiecie gdzie można kupić taki separator ? tylko nie ebay, lub też czy wiecie kto umiałby coś takiego załatwić i zamontować u mnie w samochodzie ?? nie znam się za bardzo na mechanice :)
Aragorn - Sob Lut 18, 2012 01:14

GaDo napisał/a:
wiecie gdzie można kupić taki separator ? tylko nie ebay, lub też czy wiecie kto umiałby coś takiego załatwić i zamontować u mnie w samochodzie ?? nie znam się za bardzo na mechanice :)


http://allegro.pl/oil-cat...2091539617.html
lub
http://www.driftshop.pl/s...tch-tank)-typ-1

a założy to każdy w miarę rozgarnięty mechanik :-) jeśli nie chcesz się w to "bawić" samodzielnie.
(w zasadzie to powinny być dwa takie separatory)

GaDo - Sob Lut 18, 2012 11:05

dlaczego dwa ? :) , to wystarczy podłączyć odme do tego i z separatora do przepustnicy ?
gacek189 - Sob Lut 18, 2012 12:03

GaDo napisał/a:
dlaczego dwa ? :) , to wystarczy podłączyć odme do tego i z separatora do przepustnicy ?


No ale masz dwie odmy jedna przed przepustnice wchodzi druga za

SeniorA - Sob Lut 18, 2012 14:56

Cytat:
No ale masz dwie odmy jedna przed przepustnice wchodzi druga za
i one nie mogą być połączone. Można założyć odolejacz na każdym przewodzie, ale praktycznie wystarczy jeden.
GaDo - Sob Lut 18, 2012 14:58

już kupiłem separatot oleju "http://allegro.pl/oil-catch-tank-odma-zbiornik-oleju-wawa-i2111170114.html" można odebrać osobiście lub wysyłka koszt 99zł , dla osób które będą potrzebowały podaje numer tel: 501-345-315 firma MIGTEAM
gacek189 - Nie Lut 19, 2012 14:28

SeniorA a ty masz dwa czy tylko na tym cienkim przewodzie ??
SeniorA - Nie Lut 19, 2012 20:51

gacek189 napisał/a:
masz dwa czy tylko na tym cienkim przewodzie
mam tylko na cienkim przewodzie , bo moje eksperymenty wykazały ,że najskuteczniejszy jest na tym przewodzie. Miałem na grubym , później na obu oraz na cienkim.
gacek189 - Nie Lut 19, 2012 23:13

SeniorA napisał/a:


mam tylko na cienkim przewodzie , bo moje eksperymenty wykazały ,że najskuteczniejszy jest na tym przewodzie

Dzięki za odp bo mam zamiar założyć a jednoznacznej odpowiedzi nie znalazłem

GaDo - Nie Lut 19, 2012 23:33

gacek189 napisał/a:
SeniorA napisał/a:


mam tylko na cienkim przewodzie , bo moje eksperymenty wykazały ,że najskuteczniejszy jest na tym przewodzie

Dzięki za odp bo mam zamiar założyć a jednoznacznej odpowiedzi nie znalazłem


wiadomo że najlepiej na obydwa założyć, tyle że taki separator trochę miejsca zajmuje , a w naszych v6 nie za dużo miejsca pod maską...

Ja narazie zakładam separator na grubym bo z niego sporo wody leciało i zobacze efekty

gacek189 - Nie Lut 19, 2012 23:37

JA myślę nad takim czymś http://www.kv6.org/
GaDo - Nie Lut 19, 2012 23:46

gacek189 napisał/a:
JA myślę nad takim czymś http://www.kv6.org/


ciekawe gdzie taki kupić , bo jeszcze nigdzie go nie widziałem ..

gacek189 - Nie Lut 19, 2012 23:50

Są na allegro np http://allegro.pl/filtr-p...2096601419.html
GaDo - Nie Lut 19, 2012 23:58

ciekawe który pokazany jest na tej stronce http://www.kv6.org/ ,bo są różne modele "f1000", "l1000", mają niby takie same parametry
gacek189 - Pon Lut 20, 2012 00:02

GaDo napisał/a:
ciekawe który pokazany jest na tej stronce http://www.kv6.org/

A tego jeszcze nie wiem trzeba dotrzeć do autora

SeniorA - Pon Lut 20, 2012 02:28

gacek189 napisał/a:
JA myślę nad takim czymś http://www.kv6.org/
tylko trzeba mieć świadomość ,że ten odolejacz w przypadku naszego silnika, musi mieć możliwość przepływu powietrza w obu kierunkach, bo tak działa ten system i to na obu przewodach.
Chwilowy kierunek przepływu w każdym przewodzie,zależy od stopnia otwarcia przepustnicy i ciśnienia panującego w skrzyni korbowej. Mnie się wydaje , że te odwadniacze są jednokierunkowe.Oglądając foto i filmiki , widać , że należy wpinać się do cienkiego przewodu.
http://gallery.xpowerforu..._Tank_Pipes.JPG

GaDo - Pon Lut 20, 2012 09:46

dzwoniłem do gościa z allegro od ckd , powiedział że nam będzie potrzebny odwadniacz + odolejacz http://allegro.pl/filtr-o...2147638810.html
,gacek189 to co dałeś link to był tylko odwadniacz, czyli pochłaniał by tylko wode a olej dalej by leciał

CKD, f1000 to odwadniacz , m1000 odolejacz , l1000 naolejacz

Tylko nadal pozostaje problem czy trzeba pod dwie odmy podłączać separatory , czy na gruby czy tylko na cienki , już wyczytałem wszystkie tematy z tym związane na forum nigdzie nie ma jednoznacznej odpowiedzi , większość piszę że zakłada na cienki ale u mnie z grubego też dużo oleju leci ze skraplającą się wodą...

gacek189 - Pon Lut 20, 2012 12:26

SeniorA napisał/a:
musi mieć możliwość przepływu powietrza w obu kierunkach

GaDo
Teraz kwestia czy on taki jest ??

SeniorA - Pon Lut 20, 2012 12:35

GaDo napisał/a:
nigdzie nie ma jednoznacznej odpowiedzi
szukaj na forum angielskim , tam jest odpowiedź.
gacek189 - Pon Lut 20, 2012 16:53

Oto odpowiedź sprzedawcy tych odwadniaczy/odolejaczy do instalacji pneumatycznych

"filtry te są z praktycznego punktu widzenia jednokierunkowe,
gdyż podłączając je w odwrotnym kierunku cały kondensat zamiast
w pojemniku będzie się zbierał w instalacji"

rafalmis1 - Nie Gru 30, 2012 23:25

co myślicie o takim separatorze jest OK :?:
http://allegro.pl/oil-cat...2911868360.html

sebol11 - Wto Sty 29, 2013 23:37

rafalmis1 napisał/a:
co myślicie o takim separatorze jest OK :?:
http://allegro.pl/oil-cat...2911868360.html

Kilka postów wcześniej ktoś napisał ,że montował taki:
http://allegro.pl/oil-cat...2959859029.html
tylko nie wiadomo co z tym przepływem powietrza w tym separatorze.Może ktoś się wypowie na ten temat kto ma pojęcie?

SeniorA - Sro Sty 30, 2013 07:17

sebol11, tak , ten odolejacz jest dobry bo ma możliwość przepływu powietrza w obu kierunkach, trzeba mieć miejsce gdzie go zamontować.
sebol11 - Sob Lut 02, 2013 19:43

Jeszcze jedno pytanie.Czy uszkodzona odma ma wpływ na spalanie?
SeniorA - Sob Lut 02, 2013 20:48

sebol11 napisał/a:
Czy uszkodzona odma ma wpływ na spalanie?
zależy jakie to uszkodzenie ( zatkana , nieszczelna, oba przewody czy jeden )
sebol11 - Sob Lut 02, 2013 21:02

brak jednego przewodu na odcinku od kolektora do trójnika.
SeniorA - Sob Lut 02, 2013 21:32

to nic nie mówi, bo są dwa trójniki, jeden na cienkim drugi na grubym przewodzie i żaden nie wchodzi do kolektora.
sebol11 - Sob Lut 02, 2013 22:20

yyyy ok.Na grubym przewodzie brakuje mi tej rurki która idzie spod bocznego VIS-u do trójnika.
SeniorA - Nie Lut 03, 2013 09:23

brak tej części przewodu moim zdaniem nie ma znaczącego wpływu na zużycie paliwa bo nie wpływa jakoś mocno na podciśnienie w dolocie , nie mniej ,brak tego przewodu powoduje, że do dolotu i silnika dopływa niefiltrowane powietrze (zakładam w ocenie tego, że otwory nie są zaślepione bo nic o tym nie piszesz). sebol11, kup w sklepie moto kawałek przewodu z twardego PCV fi 12 mm i uzupełnij brak.
sebol11 - Nie Lut 03, 2013 20:51

Dorobiłem dzisiaj tą odmę z przewodu tekalani ciągle od kilku dni mam problem z obrotami a myślałem ,że gdy ją zamontuję to on zniknie...gdy samochód jest na neutralu lub parkingu obroty podnoszą się do ok.2000 po przełączeniu na DRIVE spadają prawidłowo do 1000 ale delikatnie falują.Czy może to mieć powiązanie z odmą lub nieuszczelnionym bocznym silniczkiem VIS?
rafalmis1 - Nie Lut 03, 2013 22:32

sebol11 napisał/a:
nieuszczelnionym bocznym silniczkiem VIS

jak najbardziej może mieć, ale tak wysoko, musisz mieć bardzo nieszczelny
krokowieć sprawdzony ??

sebol11 - Nie Lut 03, 2013 23:11

krokowiec nie ale właśnie podejrzewam VIS bo to się stało mniej-więcej od momentu jego odkręcenia.Brakuje wszystkich zaczepów i był klejony na coś a-la poxipol. Przypomniałem sobie ,że kiedyś w ASO Rovera mówili mi ,że naprawiany był silniczek przy kolektorze i najprawdopodobniej ta naprawa wyglądała w ten sposób...wywaliłem to "uszczelnienie" i do czasu znalezienia nowego silniczka tamten przykręciłem jako zaślepkę.
rafalmis1 - Pon Lut 04, 2013 09:25

Skontaktuj się z tym użytkownikiem, na pewno ci pomoże
dzieju,

grzegorz_g - Pon Kwi 29, 2013 23:25

Wracając do tematu separatora, czy to prawda że separator który nadaje się do zastosowania jak w tym temacie to nie jest jakaś skomplikowana konstrukcja i wystarczy go zrobić tylko z "pustej puszki" odpowiednio wysokiej, z góry wejście i wyjście, na dole zaworek do odprowadzania nadmiaru i tyle, przepływ powietrza zachowany a sam olej przecież nie podejdzie do góry, dobrze myślę ?
SeniorA - Pon Kwi 29, 2013 23:58

grzegorz_g, dobrze myślisz , jeszcze do środka puszki możesz włożyć np. stalową myjkę do naczyń lub coś podobnego.
grzegorz_g - Pią Maj 03, 2013 13:59

Mam jeszcze pytanie odnośnie umiejscowienia separatora bo nie znalazłem odpowiedzi, czy umiejscowienie "pod górkę" przy ścianie grodziowej może wpłynąć na złą pracę układu? jest tam trochę miejsca na ten chromowany wielki bajerancki separator :razz:

Pytanie do SeniorA, widziałem na zdjęciach że separator jest zamontowany za filtrem powietrza "z górki" to jest celowy zabieg ? i druga prośba do SeniorA, czy byłbyś w stanie wygrzebać te zdjęcia które wrzucałeś w większej rozdzielczości, ja tam osobiście mało widzę :wink:

A może ktoś ma separator "pod górkę" i wszystko chodzi sprawnie ?

SeniorA - Pią Maj 03, 2013 14:59

grzegorz_g napisał/a:
widziałem na zdjęciach że separator jest zamontowany za filtrem powietrza "z górki" to jest celowy zabieg ?
tak , żeby po separatorze przewody miały pod górkę.Teoretycznie nie powinno to mieć większego znaczenia , ale praktycznie to do tej pory było najlepsze miejsce.
grzegorz_g napisał/a:
czy byłbyś w stanie wygrzebać te zdjęcia które wrzucałeś w większej rozdzielczości, ja tam osobiście mało widzę
nie mam już tych zdjęć , ale mogę dokładnie opisać to co chcesz widzieć.
grzegorz_g - Pią Maj 03, 2013 16:37

Ok w takim razie porobię zdjęcia u siebie z bliska.
Legwan1989 - Pią Maj 24, 2013 19:21

Dziś w pracy zrobiłem sobie coś na style separatora oleju, co prawda jeszcze nie skonczony ale zaprezentuje go byście ocenili czy zrobiony prawidłowo ;)
Separator pospawany z kawałka rury i dwóch daszków, na dół poszła nakrętka i śrubą będzie mozna oczyszczać separator. Znalazłem tylko jeden króciec, w weekend poszukam u siebie drugiego - do przymocowania wężyków. samo umiejscowienie króćców - czy jest roznica z umiejscowieniem wężyka wchodzącego i wychodzącego?

Kolejna sprawa to widziałem ze pisaliście o dwóch wężykach , czy najlepiej od razu zrobić dwa takie separatory pod nie ?
I ostatnie gdzie dokładnie znajdują się te wężyki ?

U siebie przyglądałem sie troche przepustnicy i zauważyłem jakies dw awchodzące w nią ale nie jestem pewien czy właśnie o nie chodzi. Załączam wszystko na zdjeciu

rafalmis1 - Sob Maj 25, 2013 06:27

Legwan1989, wrzucił bym jeszcze stalowa myjki (kuchenną) do środka i dołożył na boku wężyk bezbarwny aby sprawdzić stan oleju w środku
Legwan1989 - Sob Maj 25, 2013 09:46

rafalmis1, z tą myjką masz na mysli zwykły druciak ? czy to dobry pomysł ? co prawda by działało jak sitko ale czy dałbym rade później przepłukać to. A z wężykiem dobry pomysł , potrzebowałbym tylko jeszcze dwa dodatkowe króćce.

A pomoże mi ktoś z lokalizacją tych przewodów?

rafalmis1 - Sob Maj 25, 2013 10:53

Legwan1989 napisał/a:
rafalmis1, z tą myjką masz na mysli zwykły druciak ?

http://www.svtperformance...s-write-up.html

na początku tematu masz zdjęcia które to wężyki

Legwan1989 - Sob Maj 25, 2013 13:27

No to czyli chodzi o druciak :) W tym podanym linku facet miał otwierany pojemnik a moj nie jest, tylko ma zwór spustowy więc jak juz wrzucę jakiś druciak i zaspawam to go nie wyjmę do czyszczenia...

A przewody juz zlokalizowałem. Zdjąłem osłonę i ładnie było je widać ;)

Robić separator do obu wężyków ?

rafalmis1 - Sob Maj 25, 2013 14:38

Ja uważam że nie rób na dwa, tylko na cienki. Ponieważ w kolektory musi być troszkę oleju, ponieważ pomaga pracować klapką, jak jest go za dużo i za mało to według mnie źle.
Legwan1989 - Sob Maj 25, 2013 15:27

Ok, więc na razie spróbuje na jeden ;) Dzięki za pomoc
grzegorz_g - Pon Cze 24, 2013 17:27

Przede wszystkim z tego co widzę to zrobiłeś tylko jedno wejście do puszki, a musi być jeszcze wyjście. To jest układ zamknięty ale ze swobodnym przepływem w obie strony. SeniorA, wyżej wrzucił zdjęcia co i jak.
SeniorA - Pon Cze 24, 2013 17:48

grzegorz_g napisał/a:
zrobiłeś tylko jedno wejście do puszki, a musi być jeszcze wyjście.
oczywiście musi być wejście i wyjście i najlepiej na różnych poziomach ipod kątem 90 st.
Legwan1989 - Pon Cze 24, 2013 20:19

tak wiem, to jeszcze było nieskończone dzieło. W opisie było podane ze sama śrubka bedzie znajdowała sie u dołu , jako gwint spustowy to co sie zbierze w separatorze. U gory mam przyspawane dwa takie króćce jak ten co widac na zdjęciu. Jutro moze zrobię fotki jak to u mnie wygląda juz w aucie
grzegorz_g - Czw Sie 29, 2013 11:45

Mam separator na cienkim przewodzie od czerwca, zrobiłem jakieś 5 tyś km i jest w nim całkowicie sucho, podłączyłem go przewodem elastycznym do sprężonego powietrza o średnicy 12mm czy to na wpływ na pracę tego układu i z tego wynika brak zbierania się oleju w separatorze ?
SeniorA - Czw Sie 29, 2013 13:12

grzegorz_g, sprawdź czy otworki ( fi 2 mm ) w głowiczkach gdzie wchodzi cienki przewód nie są zatkane nagarem , a jeśli są drożne to czy układ jest szczelny , bo jak jest sucho w odolejaczu i przewodach to znaczy, że nie ma przepływu..
rafalmis1 - Pią Sie 30, 2013 18:33

Mam taki sam przypadek w odolejaczu jest sucho. Jak chciałem dmuchać to nie dałem rady. Zauważyłem ze w głowicy z przodu jak wyciągnę cienki przewód to jest w środku otworu metal nie da się nawet śrubokrętu włożyć. Również cienki przewód z pod kolektora jest zatkany i mam pytanie czy da się zdemontować wężyk bez ściągania kolektora i co jest z przednia głowica, czy nie powinno być tak jak na grubym ze widzę co jest pod pokrywa??
SeniorA - Pią Sie 30, 2013 21:28

rafalmis1, trzeba wypiąć cienkie przewody i próbować przetkać otwory cienkim drutem stalowym ( fi ~`1.5 mm) , z tyłu dostęp jest po ściągnięciu kolektora.Zatkane otworki nagarem zakłócają odpowietrzanie skrzyni i mogą wpływać niekorzystnie na współpracę skrzyni aut. z silnikiem.
rafalmis1 - Sob Sie 31, 2013 11:23

Właśnie wiem, że ma to wpływ na automat. Aktualnie wytłaczarki wygląda tak. Przewód cienki w ręku dmucham, jest przepływ. Jak zapne w głowice, nie dam rady dmuchać. Jak zapne w przewód od wezyka z pod kolektora, to też nie dam rady. Nie mam pojęcia co jest nie tam
Legwan1989 - Sob Sie 31, 2013 20:22

Ja dziś przy okazji wymiany termostatu i paru innych części sprawdziłem stan zawartości separatora. Było trochę ponad połowę zbiorniczka ale nie żadnej mazi czy oleju a wody. Co prawda woda była bardzo zardzewiałą ale to pewnie dlatego iż to metalowa rurka. Ale sam fakt ze w środku jest woda a nie jakaś oleista maź bardzo mnie zdziwił.
Podłączone miałem do grubego przewodu.
Ale widać bardzo dużo poprawę, wcześniej maź miałem nawet w obudowie filtra a o przepustnicy już nie wspominając. Teraz jest dużo czyściej.




rafalmis1 - Sro Wrz 04, 2013 22:47

węże cienkie odmy są drożne, ale otwory w głowicach nie!! dołączam zdjęcie obu głowić. Bardzo proszę o pilną poradę co mam robić. W jednej i drugiej głowicy, otwory są wielkości łebka od szpilki. Tak to ma wyglądać?? (na zdjęciu widać)

przebiłem nagra igła, dmuchnąć udaje się lecz bardzo, bardzo ciężko, naprawdę bardzo ciężko :-| chyba tak nie powinno być.

czy mam powiększyć otwory ?? przednią pokrywę ściągnąłem myśląc, że nagar jest w środku, ale nic, a dmuchać jest mega ciężko

pytałem 2 osób i przepływ mają swobodny, ale nie wiem jak z otworami w głowicy??

grzegorz_g - Sob Sie 09, 2014 10:37

Problemem u mnie okazał się ten zatkany otwór fi 1,5~2mm, przepchałem drutem na głębokość 5cm do oporu, nie chciało pójść ale się poddało, teraz wszystko jest ok, olej leci. Jeśli chodzi o przekrój przewodów doprowadzających do separatora to wychodzi na to że nie ma znaczenia.

[ Dodano: Sob Sie 09, 2014 10:37 ]
Mam separator oleju od roku w zimę zbierał się głownie olej i woda w stosunku 70/30 teraz w lecie stosunek oleju do wody to 20/80, nieraz po 200km mam ze 150ml wody, czy to normalne ?