|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [r45] zimny nawiem a temperatura
panwilli - Czw Gru 30, 2010 22:04 Temat postu: [r45] zimny nawiem a temperatura mam takja sytuacje
jak mam nawiew przełączony na ciepły nawet nie dmucham w sensie dmuchawa na 0 biegu to mi temperatura trzyma się poniżej połowy, a jak przekręce na zimny (niebieski) to mi po 4 km skacze temperatura do 3/4 a nawet wyżej co może być tego przyczyna
termostat wymieniony uszczelka też i czy taka sytuacja jest normalna i przy jakiej temp. włącza się wiatrak podajcie w skali np. 3/4 bo wiem że przy 92 stopni ale ile to jest na skali
Adrian - Czw Gru 30, 2010 22:07
To nie jest normalne zachowanie. Na początek spróbuj odpowietrzyć układ i porównaj, czy przy wymianie termostatu dobrze zostały połączone przewody. Może są gdzieś zamienione.
Wiatrak włącza się przy 102 stopniach. Na wskaźniku jest to położenie mniej więcej w połowie.
marcin316 - Czw Gru 30, 2010 22:34
Mnie to wygląda na problem z termostatem. Jak masz pokrętło od ustawiania temperatury nawiewu na czerwonym to część ciepła z silnika odbiera nagrzewnica, nawet gdy nie dmuchasz do kabiny. Gdy ustawisz na niebieski to zamykasz obwód nagrzewnicy i jeśli płyn ma problem z poruszaniem się w dużym obiegu (termostat zamknięty bądź jakaś inna niedrożność) to silnik się będzie przegrzewał.
panwilli - Pią Gru 31, 2010 07:02
przewody sa dobrze połączone a mozliwe ze nowy termostat jest do niczego??
Adrian - Pią Gru 31, 2010 07:34
Jest to możliwe. Warto sprawdzać termostat przed założeniem (do gara z gorącą wodą go wrzucić).
panwilli - Sob Sty 01, 2011 16:12
a mozliwe ze to przez korek od zbiorniczka wyrownawczego nie ma cisnienie i woda nei chce krążyć
zdenek - Nie Sty 02, 2011 07:44
Woda będzie krążyć w dużym obiegu (przez chłodnicę) nawet jak odkręcisz korek, zainteresuj się zaworkiem na dużym obiegu, prawdopodobnie jest stale zamknięty.
panwilli - Nie Sty 02, 2011 13:37
a gdzie moge znalesc ten zaworek??
zdenek - Nie Sty 02, 2011 14:55
Mój błąd, zaworek czyli termostat, taki skrót myślowy. Pisałeś że termostat wymieniłeś ale to nie oznacza że jest sprawny.
panwilli - Nie Sty 02, 2011 21:45
a komu sie zdarzylo kupic nowy termostat i nie działał??
zdenek - Pon Sty 03, 2011 00:37
Np. tutaj ludzie pisali - http://forum.roverki.eu/v...light=termostat
panwilli - Sob Sty 22, 2011 17:23
Żeby nie zakłądać nowego tematu to ten uaktualnie
Poczytałem trochę na forum na temat klimy i jej wiatraka i mam pytanie po jakim czasie powinien włączyć się wiatrak od klimy
I jaku może być powód nie włączanie się wiatraka od chlodnicy temperatura 3/4 i wiatrak się nie włącza?? Możliwe że jest to czujnik temperatury jak tak to który mam sprawdzić i jak??
slax - Sob Sty 22, 2011 17:35
jeśli dobrze pamiętam, wentylator od klimy powinien włączyć się zawsze wtedy kiedy załączysz sobie klimę
Adrian - Sob Sty 22, 2011 18:53
panwilli,
Żeby go wstępnie sprawdzić, wystarczy w czasie pracy silnika odłączyć od niego wtyczkę. Wtedy wentylator powinien się włączyć w trybie awaryjnym na drugim biegu.
Doszedłeś do ładu ze swoim Roverkiem? Wymieniłeś korek i sprawdziłeś nowy termostat?
panwilli - Sob Sty 22, 2011 21:37
No właśnie nie do końca przez całą zimę jezdziłem i było wszystko okej ostatnio tylko za mocno sobie nagrzałem w samochodzie i włączyłem zimny nawiew i mi temperatura podskoczyła do koća korek nowy termostat też.
Tylko dla mnie to trochę dziwne wzkazówko pokazywała no tak z 5/7 skali i jak raptownie przełączyłem na gorący nawiew 5 bieg to w 2-3 sekundy wskazówka znowu wróciła do normy, tylko dziwi mnie czemu wentylator się nie załączył
Jutro sprawdzę wiatrak jak będzie działał wymienie czujnik temperatury wyniesie mnie taniej miż sprawdzenie komputerowo czy jest dobry ( badanie 100 czujnik 70zł)
Aha i wyczytałem jeszcze że jak wiatrak klimy jest zepsuty to od chłodnicy wody też się nie będzię załaczał czy to prawda??
Adrian - Sob Sty 22, 2011 22:12
Przy obecnych temperaturach, to sprawny układ powinien sobie poradzić w czasie jazdy i bez wentylatora.
Widzę (patrząc w historię Twoich postów), że pompę wody miałeś wymienianą. Zatem ją możemy wykluczyć. Z szalejącym na zakrętach wskaźnikiem temperatury sobie poradziłeś?
Ja bym się jeszcze dokładnie sprawdził podłączenie węży (porównaj ze schematem - może jak robili Ci uszczelkę, to coś źle podłączyli).
keczu - Sob Sty 22, 2011 22:26
Ja jeszcze bym sprawdzil zawor nagrzewnicy. Uklad jest tak zaprojektowany ze termostat sterowany jest przeplywem plynu przez przewod "bypassu". Nie ma przeplywu przez wlasnie ten obieg to termostat sie nie otworzy bo woskowy element sterujacy otwarciem termostatu nie jest po stronie naplywajacego plynu z chlodnicy. Bypass jest poprowadzony przez nagrzewnice ,a przeplywem kieruje zawor, jak jest na max cieplo to plyn plynie przez nagrzwnice i dopiero kierowany jest na termostat, jesli na max zimno zawor przekierowuje bezposrednio na termostat. Jesli zawor jest uszkodzony w taki sposob ze pozwala na przeplyw tylko przez nagrzewnice ,a blokuje jesli wlaczy sie na zimno to beda sie dzialy takie rzeczy , termostat sie bedzie nie otwieral chocby silnik sie gotowal.
Zawor nr 9.
http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID003140
[ Dodano: Sob Sty 22, 2011 22:26 ]
AdrianWWL, Jak zaczalem pisac to jeszcze nie bylo Twojego
Schemat jeszcze lepszy niz ten co ja wrzucilem ( w sumie od 200-tki ,ale bardziej obrazowy) , zawor na nim nr 13. jakby co. Pozdr.
Adrian - Sob Sty 22, 2011 22:45
keczu,
Przy zamkniętym zaworze nagrzewnicy płyn idzie na termostat przez tą opaskę łączącą rury nagrzewnicy (na moim rysunku nr 12). Tam jest zrobiona w niej dziurka. Wyciągałem ją kiedyś i sprawdzałem. Zdarzało się już na Forum, że mechaniory rozcinali tą rurę i zatykali bypass i później były jaja... Przy okazji panwilli, sprawdź czy termostat masz w dobrą stronę zamontowany. Powinien być włożony sprężyną w stronę rozrządu... To też może być przyczyną dziwnych zachowań układu chłodzenia.
keczu - Sob Sty 22, 2011 23:04
AdrianWWL napisał/a: | Powinien być włożony sprężyną w stronę rozrządu... |
Akurat nie da sie wsadzic odwrotnie ,nie ma miejsca w obudowie termostatu.
[ Dodano: Sob Sty 22, 2011 23:04 ]
AdrianWWL napisał/a: | Przy zamkniętym zaworze nagrzewnicy płyn idzie na termostat przez tą opaskę łączącą rury nagrzewnicy (na moim rysunku nr 12). |
Ok to trzeba sprawdzic droznosc tego polaczenia. Myslalem ze to tylko opaska trzymajaca "weze"
orric - Nie Sty 23, 2011 03:37
Ja wymienilem termostat a po tygodniu zaczol sie zacinac wymienilem czujnik temperatury wczoraj i go przegrzalem i znowu padl wiec tez bedziesz mial ta sama opcje co ja wlasnie bede szukal o tym co zrobic zeby nie wieszal sie termostat moi mechanicy mowili zeby przewiercic go tak np 5-6 wiertlem i moze to cos da na zacinajace sie termostaty ile w tym prawdy to nie wiem ale napewno wymien sobie czujnik temperatury chyba ze wiatrak gdzies tak jak masz w polowie wlacza Ci sie bez problemu.
a to zdjecia:
http://orric.pxd.pl/album/29081/1/uklad-chlodzenia
keczu - Nie Sty 23, 2011 09:40
orric napisał/a: | moi mechanicy mowili zeby przewiercic go tak np 5-6 wiertlem i moze to cos da na zacinajace sie termostaty ile w tym prawdy to nie wiem ale napewno |
Wywiercenie otworu w kolnierzu termostatu nie ma nic wspolnego z jego zacinaniem sie lub nie. Otwor wierci sie po to zeby uklad sie latwo odpowietrzal. Dodatkowo w roverowskich K-seriach pomaga to troche bardziej rownomiernie nagrzac auto. Ulkad jest troche zle zaprojektowany i nie ma wystarczajacego przeplywu plynu gdy silnik pracuje na malym obiegu z zamknietym termostatem. Mam wywiercony otwor 2.5mm i to jest max co moge polecic. Eksperymentowalem z otworem 4mm ,ale to juz za duzo, auto za dlugo sie nagrzewa nawet w cieple dni. Pozdr.
orric - Nie Sty 23, 2011 11:41
Dzieki za porade zle napisalem w tym poscie ale to przez godziny w ktorych pisalem
panwilli - Nie Sty 23, 2011 13:05
Sprawdziłem dziś czy działają wiatraki, po włączeniu klimatyzacji odrazu 2 sie włączyły więc mogę wykluczyć awarie wiatraków, po wypłacie wymienie pnownie termostat i czujnik temperatury jak to nie bedzie to to juz sam nie wiem co to może być.
orric - Nie Sty 23, 2011 13:46
panwilli napisał/a: | Sprawdziłem dziś czy działają wiatraki, po włączeniu klimatyzacji odrazu 2 sie włączyły więc mogę wykluczyć awarie wiatraków, po wypłacie wymienie pnownie termostat i czujnik temperatury jak to nie bedzie to to juz sam nie wiem co to może być. |
moj roverek wlasnie jest u mechanikow i czeka na wymiane termostatu i czujnika temp. co najlepsze wczoraj wymienilem czujnik i go przegrzalem i nastepny padl powiem Ci rade tylko ze nawet jak masz na liczniku wskazowke w polowie to po jakims niewielkim czasie powinien sie zalanczac wentylator ale na 1 stopniu, bo w roverkach 400 lub 45 sa wentylatory 2 stopniowe czyli najpierw sie zalanczaja wolne obroty a jak temp wzrosnie to zalancza sie 2 stopien (szybkie obroty). Sam zobaczysz czy cos sie zmienilo po wymianie czujnika.
panwilli - Nie Sty 23, 2011 14:18
Jak już ci mechanik wszystko wymieni daj znać czy coś u ciebie się poprawiło jak możesz
orric - Nie Sty 23, 2011 14:30
panwilli napisał/a: | Jak już ci mechanik wszystko wymieni daj znać czy coś u ciebie się poprawiło jak możesz |
Panwilli u mnie wiem co jest na 100% bo termostat sie zawiesza i mi nie puszczal na pelny obieg (NORMA W ROVERKACH) a wentylatory chodzily dobrze do czasu jak nie przegrzalem tego czujnika. I juz dzwonilem do mechanikow zeby mi dziurke w termostacie zrobili jak pisal keczu 2,5mm jeszcze raz dziekuje keczu
panwilli - Pon Sty 24, 2011 16:28
Ja już wiem co jest nie tak z moim samochodem przynajmniej podejrzewam
Jak dziś sobie jezdziłem po mieście to zaczeła podswietlać się lampka od silnika, zatrzymalem się sprawdziłem czy ma olej(wiem ze się sprawdza na zimny silniku ale sprawdzalem czy am smarowanie) potem wsiadlem przejechalem jakis kawalek temperatura podskoczyla do czerwonej kreski wowczas właczył sie wiatrak i temperatura odapła i zgasła kontrolka.
Sprawdziłem pod maske i zobaczylem ze caly caly zbiorniczek byl plynu po pewnym czasie odskoczyl termostat i dolna rura dopiera byla gorąca.
Więc teraz moje pytanie czy wraz z termostatem wymienic czujnik temperatury czy narazie sam termostat
orric - Pon Sty 24, 2011 17:00
czujnik to koszt kolo 50 zl ale jak bedziesz wymienial ten czujnik to na zimnym silniku bo jest on wkrecony w rurke kolo filtr powietrza a silnik i uwazaj bo plyn szybko ubywa jak odkrecisz ten czujnik a co do termostatu moi fachmeni wymieniaja na jakis od nissana zobaczymy czy bedzie ok jak cos to napisze na forum o nim.
panwilli - Pon Sty 24, 2011 17:10
no tak ale właśnie zastanawiam się bo jak będe wymieniał termostat to nie będzie płynu w układzie i na spokojnie mógłbym wymienić i czujnik tylko nie wiem czy jest sens.
A co sądzicie o takim manewrze wyjąc termostat zalać wodą i sprawdzić czy czujnik łapie temperatur no i czy jest sprawny, potem zlać wode wsadzić termostat i zalać płynem ma to sens??
Adrian - Pon Sty 24, 2011 18:21
panwilli,
Wymień termostat. Czujnikiem można się zająć później (wykręcić i na szybko wkręcić nowy to nie problem - u siebie tak robiłem). Wodą nie zalewaj. Na Borygo, termostat i czujnik wydasz 100 PLN i masz problem z głowy.
panwilli - Pon Sty 24, 2011 20:59
a mozecie mi tak na chlopski rozum po kolei napisac jaki jest obieg w ukladzie chlodzenia
Adrian - Pon Sty 24, 2011 21:37
KLIK
sobrus - Wto Sty 25, 2011 13:57
U mnie termostat po wymianie też sie zacinał, generalnie problemu nie było ale klimatyzacja potrafiła go przegrzać.
Za drugim razem kupiłem oryginalnego brytyjskiego Waxstata i mam spokój.
Dodatkowo okazało sie że kable od wentylatorów sa w złym stanie i nie zawsze włączały sie kiedy trzeba, mimo że po wyjęciu wtyczki od czujnika dmuchały jak szalone.
Co do nagrzewania się to nawet na pierwszym termostacie (całkowicie otwartym) nagrzewał sie szybko. Tylko w trasie w mrożne dni temperatura mu spadała. W mieście nigdy. No i gorzej grzało kabine.
panwilli - Wto Sty 25, 2011 16:35
to daj link do tego orginalnego termostatu i ile on cie kosztował
orric - Wto Sty 25, 2011 16:45
chyba to ten.
http://www.s-part.pl/49,p...gf-benzyna.html
panwilli - Wto Sty 25, 2011 20:01
a dajcie mi jeszcze link do czujnika temperatury bo w tomoteam jest kilka i w roznych cenach ktory wybrac[/code]
orric - Sro Sty 26, 2011 10:28
Prosze
http://allegro.pl/czujnik...1422066696.html
panwilli - Sro Sty 26, 2011 10:52
Orric i jak tam auto, sprawuje się poprawnie po odebraniu od mechanika??
orric - Sro Sty 26, 2011 11:04
jeszcze nie odebralem chyba dopiero dzisiaj bede odbierał bo mechanicy nie mieli czasu za bardzo ale jak odbiore moja perelke to zobaczymy
keczu - Sro Sty 26, 2011 19:31
AdrianWWL napisał/a: | keczu,
Przy zamkniętym zaworze nagrzewnicy płyn idzie na termostat przez tą opaskę łączącą rury nagrzewnicy (na moim rysunku nr 12). |
keczu napisał/a: | Myslalem ze to tylko opaska trzymajaca "weze" |
Wiec teraz jestem pewien ,przynajmniej w moim aucie to zwykla opaska Zadnego tam przeplywu nie ma. Mozna ja sobie przesowac jak sie chce. Wiec tak jak wczesniej mowilem trzeba sprawdzic zawor nagrzewnicy. W tym temacie jest jak wyglada.
http://forum.roverki.eu/v...803b5da5#587042
panwilli - Sro Sty 26, 2011 20:51
no ale jak dziś wracałem z treningu włączyłem specjalnie zimny nadmuch to mi temperatura znowu podskoczyła włączył się wiatrak dopiero na 2 biegu, a jak przypompowałem dolną rure tonagle coś pstrykneło i nagle dolna rura zrobiła się gorąca i temperatura spadła.
A powiedzcie mi jeszcze cos jak wyłączyłem silnik jak już temperatura spadła to przy zaworach slyszałem tak jakby powietrze uciekało i pompa paliwa chodziła jezdze jakies dobre 2 minuty co to może być
keczu - Sro Sty 26, 2011 21:04
panwilli napisał/a: | jak przypompowałem dolną rure tonagle coś pstrykneło i nagle dolna rura zrobiła się gorąca i temperatura spadła. |
Moze faktycznie zacina sie termostat jak cos "pstryknelo" to sie odwiesil panwilli napisał/a: | powiedzcie mi jeszcze cos jak wyłączyłem silnik jak już temperatura spadła to przy zaworach slyszałem tak jakby powietrze uciekało i pompa paliwa chodziła jezdze jakies dobre 2 minuty co to może być |
Mogl sie zawiesic przekaznik pompy paliwowej, to co slyszales to moglo byc wracajace paliwo z liswy wtryskowej nie powietrze.
panwilli - Sro Sty 26, 2011 21:11
ale nic się nie stanie jak tak się stało (chodzi o te paliwo)??
keczu - Sro Sty 26, 2011 21:53
Jak przestalo to nie. Jesli bedzie sie powtarzac to wymienisz przekaznik. Na razie sie nie ma czym przejmowac.
panwilli - Pią Sty 28, 2011 18:58
Orric,
I jak ci się spisuje samochód po naprawie temperatura nie szaleje??
orric - Sob Sty 29, 2011 00:37
panwilli napisał/a: | Orric,
I jak ci się spisuje samochód po naprawie temperatura nie szaleje?? |
termostat wymieniony z jakiegos nissana i zrobiona dziurka 3mm w nim, czujnik temp to juz inna sytuacja mechanicy mordowali sie 3 dni i cos mi sie wydaje ze komputer ktory steruje wentylatorami cos sie sknocil cos tak slyszalem ile w tym prawdy to nie wiem myslalem jeszcze wymienic ten czujnik co ja zamawialem a byl on z firmy Febi i chodzil, a mechanicy 3 rozne zakladali i nie chodzily ale teraz mam inaczej zrobione ale zdjecie pokaze jutro co wymodzili zeby sie wentylatory wlaczaly bo teraz pisze z komorki i jest zbyt pozno zeby wychodzic na dwor. A jutro jade z rana do wujka zeby zmieniac zaciski na wieksze tarcze tyl i przod czyli 280 przod 260 tyl to zrobie fotki tego patentu na bol wentylatorow
Pozdrawiam
panwilli - Wto Lut 01, 2011 21:22
Orric,
no i opowiadaj już chyba przetestowałeś swojego roverka , to jak możesz to daj te zdjęcie i podziel się wrażeniami czy już jest wszystko okej
orric - Czw Lut 03, 2011 00:37
panwilli napisał/a: | Orric,
no i opowiadaj już chyba przetestowałeś swojego roverka , to jak możesz to daj te zdjęcie i podziel się wrażeniami czy już jest wszystko okej |
Jak narazie wszystko ok dzisiaj mialem trase 150 km w jedna strone i nic sie nie dzialo a juz tydzien minol.
Fotki zmian:
Dodana rurka i w nia czujnik temperatury zalacza od 95 stopni wentylator.
Niebieski bezpiecznik i szary przekaznik
Podlaczenie do wentylatorow (czarna kostka)
panwilli - Pią Lut 11, 2011 14:35
powracam do tematu bo wypłata wpłyneła na konto i chce zrobić do końca mego "grata"
I teraz tak byłem w sklepie i tak termostat wirmy jakiej gatłej ( tak to chyba sie czyta za 23) sprzedawca mówił, że są dobre ale jeszcze nie kupiłem jakiej firmy wy byście polecili??
i drugie moje pytanie powiedzcie który czujnik jest odpowiedzialny za włączenie wiatraków i najlepiej dajcie jego numer albo link jakiś
Zanim kupie te części i zaczne wymieniać nie potrzebnie to umówiłem się na badanie komputerowe jutro i zobaczymy co wykaże, ostatnio nie pokazało nic ale wole się upewnić
Z góry dzięki
wojtom - Pią Lut 11, 2011 17:38
Podłączę się do tego tematu bo objawy mam podobne. Też mam R45 1,8 i dziś rano po paru kilometrach jazdy ze zdziwieniem stwierdziłem, że wciąż wieje zimne powietrze. Pokręciłem pokrętłem temperatury i po chwili powoli zaczęło sie nagrzewać, ale wskaźnik temperatur po raz pierwszy odkąd mam Roverka (2007) przekroczył połowę. W czasie powrotu z pracy wszystko grzało normalnie, ale postanowiłem sprawdzić i wyłączyłem ogrzewanie. I tu szok bo temperatura momentalnie zaczęła rosnąć. Zanim doszło do niebezpiecznej strefy włączyłem ogrzewanie i zaczęło spadać znowu do normalnego poziomu. Czy to prawdopodobnie termostat czy może szukać jeszcze czegoś ?
zdenek - Pią Lut 11, 2011 19:07
wojtom napisał/a: | Czy to prawdopodobnie termostat czy może szukać jeszcze czegoś ? |
Na moje to dobrze kombinujesz, termostat jest stale zamknięty i nie otwiera dużego obiegu. Otwierając ogrzewanie wnętrza odbierasz część ciepła z silnika. Po dłuższej jeździe sprawdź chłodnicę, prawdopodobnie będzie zimna na górze i dole.
panwilli - Pią Lut 11, 2011 23:04
ponawiam moje pytania bo gdzieś zaginą
Adrian - Pią Lut 11, 2011 23:33
Nie ponawiaj , tylko kliknij w wyszukiwarkę forumową i poszukaj .
orric - Sob Lut 12, 2011 01:48
panwilli co do czujnika temp. to jest on taki http://img08.allegroimg.p...4/52/1431345246 i znajduje sie pomiedzy silnikiem a filtrem powietrza wkrecony w metalowa rurke od ukladu chlodniczego ale kup oczywiscie nowy nie uzywany i na tym co ja mialem pisalo temp od 90-95 stopni a co do termostatu to nie wiem jaki mi zalozyli dokladnie ale do tej pory nie mam problemow.
panwilli - Sob Lut 12, 2011 14:04
wróciłem właśnie od mechaniora i tak
jest jedynie błąd czujnika wałka rozrządu
czujniki temperatury są okej
czyli w poniedzialek wymieniam termostat na kolejny i dam znac co dalej
Ach jeszcze mam do was pytanie jak jest górna rura ciepła a dolna zimna to znaczy że się nei otwiera termostat tak??
Adrian - Sob Lut 12, 2011 15:32
panwilli napisał/a: | Ach jeszcze mam do was pytanie jak jest górna rura ciepła a dolna zimna to znaczy że się nei otwiera termostat tak?? |
Tak. Przed założeniem tego nowego termostatu sprawdź go w gorącej wodzie (podgrzej go w garnku). Niech Ci mechanior przewierci go jeszcze przed montażem wiertełkem.
panwilli - Sob Lut 26, 2011 12:21
taki mam zxamiar
a jak jzu wroce od mechanira to dam znac co i jak
[ Dodano: Wto Lut 15, 2011 17:16 ]
mam do was prośbe podajcie mi numer węża który dochodzi do nagrzewnicy( na schemacie układu chłodzenia to jest nr 12) bo coś mi się zdaje, że to to może być u mnie i jak będę zmieniał termostat jutro to powiem od razu żeby zobaczył czy ten wąż nie jest zapchany i czy jak nie włączam zimnego nawiewu to przy okazji nie odcinam układu chłodzenia
[ Dodano: Sob Lut 26, 2011 12:21 ]
prosba o up
kasjopea - Sob Lut 26, 2011 12:22
up
panwilli - Sob Lut 26, 2011 12:24
dzięki wielkie za up
Teraz do rzeczy rozwiązałem wkońcu mój problem z temperaturą, kupiłem 3 termostaty i 3 się nie otwierały jeden getway, i 2 vernety, oczywiście kase mi za nie zwrócili, a mechanik jakiś kumaty był i założył mi termostat od poloneza z temperaturą otwarcia 82 stopni i jak naarzie jest wszystko okej
pozdrawiam i dizeki wszystkim za pomoc
sobrus - Pon Lut 28, 2011 19:29
Polecam oryginalne termostaty Waxstat, nie sa dużo droższe a może bardziej niezawodne.
Też wymieniłem na jakiś wynalazek - i musiałem wymieniać po raz drugi.
Ale tym razem kupiłem oryginał.
|
|