Zobacz temat - [R75] Maksymalne obroty silnika, turbina
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Maksymalne obroty silnika, turbina

lukasz5992 - Sob Lut 05, 2011 08:45
Temat postu: [R75] Maksymalne obroty silnika, turbina
Coś niepokojącego dzieje się z moim R mianowicie przy przyspieszaniu tak od mniej więcej 1,8tys/obr strasznie dymi na czarno. Tylko, co mnie w sumie dziwi przy obciążeniu w czasie jazdy.Kiedyś problem rozwiązałem, chodziło wtedy o przeciek na wężu do intercoolera, ale teraz już ręce opadają.Ostatnio próbowałem wejść na max obroty, tak na biegu jałowym, ale obrotomierz doszedł do 4,7tys/obr i za nic nie chce wejść na wyższe, nawet zapłonu jeszcze nie odcinało.Max to przecież 6tys/obr.Jak jest w waszych R czy może dieselki tak mają?
tronsek - Sob Lut 05, 2011 09:53

lukasz5992 napisał/a:
obrotomierz doszedł do 4,7tys/obr
no i mniej więcej tyle powinno być.
lukasz5992 napisał/a:
Max to przecież 6tys/obr.
do 6000obr/min jest wyskalowany obrotomierz, a tego typu wskaźniki zawsze są z lekkim zapasem.
lukasz5992 - Sob Lut 05, 2011 10:05

Czyli o obroty nie muszę się martwić, pozostaje jednak kwestia tego dymienia.Dodam jeszcze, że kopci ciągle nie jak to na ogół w dieslu puszcza czarnego bączka.
domel-x - Sob Lut 05, 2011 10:13

lukasz5992 napisał/a:
tak na biegu jałowym, ale obrotomierz doszedł do 4,7tys/obr i za nic nie chce wejść na wyższe,

na jałowym niesprawdzałem bo niewolno,ale na biegu to max pod 4,5tys podchodzi
cos może z zasłabym ciśnieniem doładowania masz,musisz posprawdzac wszystkie rury ,cooler

Rowan - Sob Lut 05, 2011 10:35

lukasz5992, sprawdź EGR. Przez niego są bardzo częste kłopoty z dymieniem. No, a po za tym filtr powietrza, też jest bardzo ważny w CDT.
lukasz5992 - Sob Lut 05, 2011 11:16

EGR czyściłem, kolektor ile mogłem też, ale niema żadnej różnicy już nie wiem co to może być.Ciekawi mnie jeszcze kwestia turbo bo tak gdzieś od 2tys obr zaczyna tak cicho jakby gwizdać po chwili przestaje mówię tu o sytuacji gdy jadę, a pedał gazu wciśnięty jest do oporu.Im niższy bieg tym lepiej to słychać.To jest normalne???
Pieta - Sob Lut 05, 2011 11:29

Gwizdać nie powinno.
Może masz dziurawy intercooler, wtedy gwizda powietrze przez nieszczelność.

lukasz5992 - Sob Lut 05, 2011 11:48

Pieta, jak sprawdzić czy jest szczelny może jakiś patent?
apples - Sob Lut 05, 2011 11:57

lukasz5992, mojego wkręcałem na maxa i przy 4700rpm odcinał się.
Pieta - Sob Lut 05, 2011 12:30

lukasz5992 napisał/a:
Pieta, jak sprawdzić czy jest szczelny może jakiś patent?

Szukaj przecieków oleju, jak dmucha to przy okazji olejem troszkę pluje. Razem z powietrzem dolotowym idzie odrobina oleju z odmy a może nawet z turbiny.

Rowan - Sob Lut 05, 2011 12:59

lukasz5992, najczęściej wyskakuje "klanko" które wchodzi do IC od przodu. Dobrze to widac po zdjęciu zderzaka. Co do gwizdania turbo, to leciutko powinno by słychac świst, ale tylko minimalnie, taki jest CDT, bo inne silniki np JTD, to turbina zagłusza tam silnik i miły dla ucha świst słychac. W naszych CDT powinno lekko by słychac w okolicach 2000rpm, ale na pewno nie powinno gwizdac.
apples - Sob Lut 05, 2011 13:09

lukasz5992, http://forum.roverki.eu/v...p=468006#468006 i http://www.the75andztclub...818&postcount=2

Na przyszłość http://forum.roverki.eu/v...p=493181#493181

lukasz5992 - Sob Lut 05, 2011 13:46

apples, czytałem wszystko to ale dzięki za linki zwłaszcza ze zdjęciami.Więc pytanie mam już tylko 1 czy da się jakoś to kolanko z tworzywa założyć bez zdejmowania zderzaka bo coś czuje że opornie będzie schodził?
VMatas - Sob Lut 05, 2011 23:19

http://www.the75andztclub...ead.php?t=76154
lukasz5992 - Nie Lut 06, 2011 12:54

VMatas, Dzieki za link.Może ktoś światły będzie wiedział czy da się ten króciec od intercoolera można włożyć nie zdejmując zderzaka.
kris-tofer - Nie Lut 06, 2011 19:39

lukasz5992 napisał/a:
strasznie dymi na czarno. Tylko, co mnie w sumie dziwi przy obciążeniu w czasie jazdy
jak ma większe obciążenie i dasz mu ostro gazu to na czarno zadymi, co może być też związane moim zdaniem z uszkodzonym wtryskiwaczem - końcówka nie rozpyla, tylko leje ropę...
PHJOWI - Nie Lut 06, 2011 21:24

lejący wtrysk objawia się niebieski kopceniem.
kris-tofer - Nie Lut 06, 2011 23:47

na niebiesko dymi jak olej przepala, lejący wtrysk leje więcej i więcej spala i więcej czarnego dymu który bierze się z przepalanej ropy :)

o ile mi wiadomo, to przez wtryskiwacze nie płynie olej :lol:

PHJOWI - Pon Lut 07, 2011 08:23

kris-tofer napisał/a:
na niebiesko dymi jak olej przepala, lejący wtrysk leje więcej i więcej spala i więcej czarnego dymu który bierze się z przepalanej ropy :)

o ile mi wiadomo, to przez wtryskiwacze nie płynie olej :lol:


PŁYNIE olej , ale napędowy

[ Dodano: Pon Lut 07, 2011 08:23 ]
przy tym dymieniu idzie wyczuć zapach ropy.

Warager - Pon Lut 07, 2011 08:33

Witam!

Sprawdź jeszcze pod grubym wężem założonym na EGR, czasem opaska (zamiennik) jest za wąska, albo wyrobiona i tam jest nieszczelność i stąd też może być to świszczenie. Skłaniam się ku tezie moich poprzedników, że to może być lejący wtrysk.

pozdrawiam

kris-tofer - Pon Lut 07, 2011 10:03

PHJOWI napisał/a:
lejący wtrysk objawia się niebieski kopceniem.
więc to zdaje się być nieprawdą
PHJOWI - Pon Lut 07, 2011 10:04

prawdą wiem co mówię !
apples - Pon Lut 07, 2011 11:05

lukasz5992,

1. Sprawdzałeś przepływomierz?
2. Jak wygląda filtr powietrza?
3. Kiedy wymieniana była odma - filtr odpowietrzenia skrzyni korbowej?

lukasz5992 - Pon Lut 07, 2011 14:56

apples,
1.Jeszcze go nie sprawdziłem
2.Filtr dopiero co wymieniony
3.Odkąd mam R tj koło roku jeszcze za odme się nie brałem jak można sprawdzić czy jest ok?

Co do wtrysku to sprawdzony był na kom i wszystko z nimi ok.Nadal uważam że to może być wina turbo a dokładnie tego króćca z tworzywa co idzie do intercoolera.Jutro się za to biorę i niema siły żeby nie wyszło o co chodzi.

markozalko - Pon Lut 07, 2011 15:03

Ja to nie mam sumienia pocisnąć ostro roverkowi. Największe obroty jakie miałem to jakie 3500. Nie cierpię tego ryku silnika. I tak już przy jakich 3000 obrotów to nie czuję żeby auto miało chęć dalej iść. Jakoś tak opornie.
PHJOWI - Pon Lut 07, 2011 15:11

lukasz5992 napisał/a:
apples,
1.Jeszcze go nie sprawdziłem
2.Filtr dopiero co wymieniony
3.Odkąd mam R tj koło roku jeszcze za odme się nie brałem jak można sprawdzić czy jest ok?

Co do wtrysku to sprawdzony był na kom i wszystko z nimi ok.Nadal uważam że to może być wina turbo a dokładnie tego króćca z tworzywa co idzie do intercoolera.Jutro się za to biorę i niema siły żeby nie wyszło o co chodzi.


jak były sprawdzane na kompie jakie były odchyłki, a co do odmy jej się nie sprawdza tylko wymienić i spokój .

apples - Pon Lut 07, 2011 15:22

lukasz5992 napisał/a:
za odme się nie brałem jak można sprawdzić czy jest ok
Odma oraz opis http://forum.roverki.eu/v...p=466372#466372


PHJOWI napisał/a:
co do odmy jej się nie sprawdza tylko wymienić i spokój
Jeżeli ma założony nowy typ to wystarczy przecież umyć separator. Jeżeli stary to wymiana na nowy. :wink:
lukasz5992 - Pon Lut 07, 2011 15:27

PHJOWI, Dokładnie już nie pamiętam, ale aż byli zdziwieni, że takie małe wszystko było w porządku najlepszym.Co do odmy muszę wymienić na pewno to R nie zaszkodzi.
Uściślając objawy:
1 Kopci na czarno tylko przy obciążeniu i tak powyżej 1,8tys./obr
2 Brakuje mocy w momencie przekraczania 2tys./obr
3 Mam wrażenie że spalanie wzrosło
4 Zachlapana olejem rura górna tam gdzie wchodzi do intercoolera

apples - Pon Lut 07, 2011 15:35

lukasz5992 napisał/a:
1 Kopci na czarno tylko przy obciążeniu i tak powyżej 1,8tys./obr
2 Brakuje mocy w momencie przekraczania 2tys./obr
3 Mam wrażenie że spalanie wzrosło
4 Zachlapana olejem rura górna tam gdzie wchodzi do intercoolera
Wymień odmę i napisz czy ustało. Wszystko wskazuje po tym opisie na Turbo, a to może być spowodowane właśnie brudną odmą.
Wyciągnij bagnet oleju lub odkręć korek wlewu oleju i napisz czy wywala opary.

Jak poziom oleju od ostatniej wymiany?

lukasz5992 - Pon Lut 07, 2011 16:56

apples napisał/a:
lukasz5992 napisał/a:
1 Kopci na czarno tylko przy obciążeniu i tak powyżej 1,8tys./obr
2 Brakuje mocy w momencie przekraczania 2tys./obr
3 Mam wrażenie że spalanie wzrosło
4 Zachlapana olejem rura górna tam gdzie wchodzi do intercoolera
Wymień odmę i napisz czy ustało. Wszystko wskazuje po tym opisie na Turbo, a to może być spowodowane właśnie brudną odmą.
Wyciągnij bagnet oleju lub odkręć korek wlewu oleju i napisz czy wywala opary.

Jak poziom oleju od ostatniej wymiany?

poziom oleju w ogóle się nie zmienił a już czas na kolejną wymianę.Zrobiłem tak jak piszesz i wszystko ok nic nie wyrzuca nie ma oparów itp.Też stawiam na turbo raczej.

apples - Pon Lut 07, 2011 18:03

lukasz5992 napisał/a:
Też stawiam na turbo raczej.
Napisałeś też że spalanie wzrosło, więc może być przepływomierz. Teraz zrób tak http://forum.roverki.eu/v...p=516318#516318 i napisz co się działo. :wink:
PHJOWI - Pon Lut 07, 2011 21:49

lukasz5992 napisał/a:
PHJOWI, Dokładnie już nie pamiętam, ale aż byli zdziwieni, że takie małe wszystko było w porządku najlepszym.Co do odmy muszę wymienić na pewno to R nie zaszkodzi.
Uściślając objawy:
1 Kopci na czarno tylko przy obciążeniu i tak powyżej 1,8tys./obr
2 Brakuje mocy w momencie przekraczania 2tys./obr
3 Mam wrażenie że spalanie wzrosło
4 Zachlapana olejem rura górna tam gdzie wchodzi do intercoolera


tak jak kolega wyżej pisał , mógł paść przepływka odłącz ją i jazda ,a co do 4 to prawie normalny objaw zużytych oringów.

lukasz5992 - Wto Lut 08, 2011 18:25

apples, Dziś wypiąłem przepływomierz i tak ok 10-20 sekund nie mógł wejść na obroty przy wciśniętym na maksa gazie, a potem chodził normalnie bez najmniejszych zmian zrobiłem na wypiętym tak koło 5km.
apples - Wto Lut 08, 2011 18:33

lukasz5992, Dymi tak samo? Lepiej się zbiera?
lukasz5992 - Wto Lut 08, 2011 19:03

apples napisał/a:
lukasz5992, Dymi tak samo? Lepiej się zbiera?

Niema żadnej różnicy czy jest wypięta przepływka czy nie, dymi tak samo, tak samo się zbiera, kompletnie zero różnicy.

apples - Wto Lut 08, 2011 19:09

lukasz5992 napisał/a:
Niema żadnej różnicy czy jest wypięta przepływka czy nie, dymi tak samo, tak samo się zbiera, kompletnie zero różnicy.
U mnie po odpięciu była. Wydaje mi się że przepływomierz masz skopany. Spróbuj go wyczyścić. Moczysz w benzynie ekstrakcyjnej, a potem psikasz alkoholem izopropylowym. Zrób tak z 2 razy.
Jeszce prościej - podjedz na komputer aby go sprawdzić.

lukasz5992 - Wto Lut 08, 2011 19:51

apples napisał/a:
lukasz5992 napisał/a:
Niema żadnej różnicy czy jest wypięta przepływka czy nie, dymi tak samo, tak samo się zbiera, kompletnie zero różnicy.
U mnie po odpięciu była. Wydaje mi się że przepływomierz masz skopany. Spróbuj go wyczyścić. Moczysz w benzynie ekstrakcyjnej, a potem psikasz alkoholem izopropylowym. Zrób tak z 2 razy.
Jeszce prościej - podjedz na komputer aby go sprawdzić.

Podjadę na komputer jutro i może coś wreszcie się dowiem co gryzie R

apples - Wto Lut 08, 2011 19:59

lukasz5992 napisał/a:
Podjadę na komputer jutro i może coś wreszcie się dowiem co gryzie R
Najlepiej T4 lub interfejs do BMW obsługujący również CAN.
Gosiunia - Wto Lut 08, 2011 20:24

Witam wszystkich:) i pilnie proszę o radę!!!!
Tez mam problem z mocą i czarnym dymem:(
Sprawdziłam już chyba wszystko od wtrysków przez zawór egr, układ dolotowy, turbosprężarkę i nic nie wykazało:( został podłączony pod komputer i tez nic nie wykazał:( na koniec został wymieniony przepływomierz:) i jest ciut lepiej bo jak na razie 3 dni nie zauważyłam znaczacego braku mocy ale na nowo pojawił się czarny dym:( więc obawiam się że moc tez straci zwłaszcze że zamienniki Boscha sa felerne:(:(
POMOCY co może być przyczyną tego wszystkiego????

kris-tofer - Wto Lut 08, 2011 22:42

jak ja odpinałem przepływkę to u mnie zero różnicy, T4 powiedziało, że jest sprawna :)
może nie tyle co brakiem mocy a dymieniem na czarno jeśli już nie wtryski, nie świece żarowe i nie EGR(bo wyczyszczony) to zasmolony w środku kolektor dolotowy? bo przecież jak i EGR zawalony syfem, tak samo dolot i czujnik ciśnienia który jest wpięty w dolot...

oczywiście filtry powietrza i paliwowe też są czyste u Was?

jak byłem na T4 to zapytałem o swój spadek mocy, sprawdził pompę paliwa przy akumulatorze, jej ciśnienie wraz z wciskaniem gazu malało, a powinno rosnąć, co w bezpośredni sposób przekłada się na spadek mocy

Rowan - Wto Lut 08, 2011 22:55

kris-tofer, no tak, czujnik ciśnienia też się do dynamiki przyczynia.
kris-tofer - Sro Lut 09, 2011 09:42

czy ja napisałem, że czujnik ciśnienia też się do dynamiki przyczynia? (kolejny który nie umie czytać ze zrozumieniem) czyszcząc kolektor można i ten czujnik wyczyścić
apples - Sro Lut 09, 2011 11:44

kris-tofer napisał/a:
czy ja napisałem, że czujnik ciśnienia też się do dynamiki przyczynia?
To jest czujnik ciśnienia doładowania i ma wpływ na moc silnika. :wink:
lukasz5992 - Sro Lut 09, 2011 17:34

Widzę, że dyskusja konkretna powstała.Ja swój problem rozwiązałem.Zderzak zdjąłem i wcale nie było problemu.Zwróćcie tylko uwagę przy zakładaniu na tą rączkę od maski, bo mi gdzieś umkła do środka.Patrząc od intercoolera wygląda to tak intercooler potem kolanko jakby plastikowe później wąż który wchodzi do EGR u mnie problemem było kolanko bo na łączeniu z intercoolerem zimering wyskoczył a całe kolanko ruszało się we wszystkie strony.Skleiłem je na klej do szyb samochodowych i efekt jest kolosalny.R już nie dymi mocy wyraźnie przybyło niema żadnego porównania.Dzięki za wszystkie rady dla najbardziej zaangażowanych w dyskusje oczywiście pomógł.Pozdrawiam
kris-tofer - Sro Lut 09, 2011 22:55

lukasz5992, też miałem taki problem i jak dobrze nie uszczelnisz to wypchnie, ale u mnie to nie powodowało spadku mocy, chyba, że kolanko całkiem wyskoczyło, co jest mało prawdopodobne.
dałem na tą rurkę uszczelkę wykonaną ze starej dętki od roweru :) i obleciałem silikonem

21matys - Pią Sie 05, 2011 22:58

Panowie no i Panie mam problem
maksymalne oborty w moim silniku to 3800 i anie wiecej, nie przeszkadzało by mi to gdybym co o mało nie miał bym wypadku przy wyprzedzaniu kiedy silnik przestał przyśpieszać a ja bym sie znalazł pod cięzarówka :sad:

"1. Sprawdzałeś przepływomierz?
2. Jak wygląda filtr powietrza?
3. Kiedy wymieniana była odma - filtr odpowietrzenia skrzyni korbowej?"

ad1 sprawdziałem ale na postoju... wypiełem wytczkęi dalej to samo
ad2 filtr wymieniny w maju
ad3 w czerwcu równiż wymieniłem odmę.. wyczyściłem EGR oraz zawór sterujący EG-em, wymieniłem uszczelki przy kolanie z intercoolera bo wydmuchało.. po tym zabiegu wszędzie sucho..nigdzie oleju oprócz turbo - lekko sie poci foto poniżej
dodatkowo nie dymi ani na czarno ani na niebiesko, oborty na biegu faluja minimalnie... trzeba sie przyjżeć... co jeszcze powinienem sprawdzc ?? ?

apples - Pią Sie 05, 2011 23:00

21matys napisał/a:
co jeszcze powinienem sprawdzc
Pompę niskiego ciśnienia. http://forum.roverki.eu/v...p=603297#603297
21matys - Sob Sie 20, 2011 20:26

niestety to nie pompy.... takiego ciśnienia jakie dają one to ja nie mam u siebie w kranie :mrgreen: nie mam też efektu jakioegoś gaśnięcia czy nierównej pracy przy prawie pustym baku... więc co jeszcze powinienem sprawdzić

[ Dodano: Sob Sie 20, 2011 10:47 ]
i co ma ktoś moze jakiś pomysł co jeszcze powinienem sprawdzić?? zeby wyżej sie wkrcał silnik a nie tylko do 3800

[ Dodano: Sob Sie 20, 2011 20:26 ]
czy to może być związane z spręzarką???

marecki6 - Wto Wrz 06, 2011 19:23

ja mam podobnie tzn. przy dodaniu konkretnie gazu auto potrafi zakopcić jak lokomotywa przez jakieś 3-5sek .... ostatnio wyczyściłem egr - jak go zdjąłem i zobaczyłem jaki tam jest syf to mi ręce opadły, był strasznie zawalony więc wyczyściłem go elegancko ale oczywiście okazało się, że tak samo strasznie zawalony jest kolektor dolotowy - niestety nie mam pomysłu jak go wyczyścić bo mieszkam w bloku i dostępu do myjki ciśnieniowej niestety nie mam a jak rozumie zasyfiony kolektor może dawać taki efekt ?? ? filtr odmy wymieniałem w kwietniu (sam filtr), ostatnio wymieniałem też oringi na kolanku intercoolera (muszę je sprawdzić bo po stłuczce intercooler ma ułamane mocowania i tym samym w zasadzie trzyma się na wężach więc może kolanko znowu się obluzowało i wydmuchało nowe oringi)... jak czytam dobrze będzie też sprawdzić przepływkę ale czy ona ma wpływ na kopcenie ? .... ja jeżdżę dość spokojnie i dzisiaj pomyślałem, że warto będzie go wkręcić na wyższe obroty więc wrzuciłem tryb sport i depnąłem konkretniej więc mocno zakopcił - czy to może być efekt oczyszczenia się łopatek ? a przy okazji może jakieś pomysły na wyczyszczenie kolektora ? może jest jakiś rozpuszczalnik typu nitro czy coś podobnego co nie uszkodzi kolektora a rozpuści ten syf ?
21matys - Wto Wrz 06, 2011 21:08

marecki6 napisał/a:
a przy okazji może jakieś pomysły na wyczyszczenie kolektora

użyj środka do mycia silników

[ Dodano: Wto Wrz 06, 2011 21:08 ]
marecki6 napisał/a:
ostatnio wyczyściłem egr -

a czy wyczyściłeś zawór sterujący EGR-em?? i czy spawdziałeś wszystkie wężyki wychodzące od EGR-ru i od zaworu sterującego EGR-em?? lubią się przecierać...
zawór sterujący EGR-em ma filter który bardzi sie cięzko ściąga bo jest plastikowy i trzeba uważać zeby go nie połamać. ale potem po ciągnięciu przemyć tylko benzyną ekstrakcyjnąi spokój...
A wracająć do mnie to dalej nie mama pomysłu co z tymi moimi obrotami 3800obr i ani dalej i to na kazdym biegu: :/