Zobacz temat - [R200SDI] Mało mocy silverstone
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200SDI] Mało mocy silverstone

kamax_19 - Nie Maj 15, 2011 21:23
Temat postu: [R200SDI] Mało mocy silverstone
Witam forumowiczów. Właściwie pisze w imieniu kolegi który ma roverka 200SDI i ma niestety problem. Szukałem na forum przyczyny jaka dopadła tego roverka i nic co by do niego pasowało nie znalazłem. Otóż roverek słabo sie zbiera do 100km/h jeszcze jako tako idzie ale powyżej 100km jest już masakra. Auto przyśpiesza ale jak by ciągło za sobą przynajmniej przyczepę z toną ładunku. W porównaniu do mojego roverka też diesla wypada słabiutko z przyśpieszeniem. Dodam jeśli to ma znaczenie ze moja maszynka stoi obecnie na felach 16" i kapciach 205 a kumpla na 15" felach i oponach 195.
Sprawdziłem już przepływomierz węże od IC i wszystko dobrze. Co może być przyczyną tego muła...???

Raptile - Nie Maj 15, 2011 21:26

kamax_19, jak sprawdziles rury od ic ? Wiązka ?
kamax_19 - Nie Maj 15, 2011 21:42

Raptile, Na szczelność czy nigdzie nie ma ubytku powietrza po za tym już nawet przekładałem moje węże idące od IC.
Widzisz o wiązce zapomniałem.........

Raptile - Pon Maj 16, 2011 07:05

wybłyskac przy okazji kody błędów czy czegos niema
kamax_19 - Pon Maj 16, 2011 15:02

Raptile, Błyskałem i wybłyskało aby kod 29
szoso - Pon Maj 16, 2011 15:39

kamax_19 napisał/a:
Błyskałem i wybłyskało aby kod 29

czyli coś z przepływomierzem ale twierdzisz że go sprawdzałeś
przejechałeś się z odpiętym?

adamsky - Pon Maj 16, 2011 15:42

kamax_19 napisał/a:
W porównaniu do mojego roverka też diesla wypada słabiutko z przyśpieszeniem.

pomierz czasy przyśpieszenia 0-100km/h oraz 60-100km/h z 4 biegu.
da to również pewien pogląd nt. "MUŁA"

Raptile - Pon Maj 16, 2011 16:42

Pytanie jak ustawione jest turbo ? nie było nic dłubane ?
kamax_19 - Pon Maj 16, 2011 20:31

szoso420, Jeździłem na odpiętym i nie było różnicy jak na podpiętym, a i zakładałem od mojego roverka który jest dobry i nie było różnicy między przepływomierzami. A i jeszcze zakładałem od tego drugiego auta przepływke do mojego i u mnie chodziło BDB. A co do turbo to nie wiem aż tak nie siedzę w tym ni nie wiem jak powinno być dobrze ustawione
Raptile - Pon Maj 16, 2011 20:37

Kąt wtrysku moze jest zły ?
adamsky - Pon Maj 16, 2011 20:41

Raptile napisał/a:
Kąt wtrysku moze jest zły ?

nie tędy droga...
przy złym ustawieniu kąta wtrysku kopciłby na biało i były by lekkie problemy przy odpalaniu, a tutaj kolega kamax_19, o takich objawach nic nie pisał.
Czekajmy na pomiary przyśpieszenia, potem będziemy dywagować.

krzdry - Pon Maj 16, 2011 22:47

Hej ,

Widze, że mówicie o moim roverku
czas 0-100 wypadł raczej kiepsko 12,4 s
60-100 postaram się zmierzyć jak najprędzej : )


@Raptile - a jak turbo ustawione być powinno ? i na czym polega to ustawianie ?


Jeśli już o moim mówimy...

Wie ktoś może czym jest spowodowane zapalanie się kontrolki ABS'u po przekroczeniu gdzieś 120 ? i zapala się po jakimś czasie [tj. ile razy jadę w trasę to po kilkunastu kilometrach zapala się ABS na pomarańczowo i tak trzyma aż dojadę] :???:

adamsky - Pon Maj 16, 2011 23:10

3 sekundy więcej niż podaje producent... dodając wiek auta, stopień zużycia wszystkich części, opony, nawierzchnie, przyrząd pomiarowy... to tak źle nie jest, ale można zawsze to poprawić.
bonus89 - Pon Maj 16, 2011 23:15

krzdry napisał/a:
Wie ktoś może czym jest spowodowane zapalanie się kontrolki ABS'u po przekroczeniu gdzieś 120 ? i zapala się po jakimś czasie [tj. ile razy jadę w trasę to po kilkunastu kilometrach zapala się ABS na pomarańczowo i tak trzyma aż dojadę] :???:

Albo któryś pierścień ABSu pęknięty, albo czujnik jakiś a najprawdopodobniej masz inny profil opon z przodu a inny z tyłu a różnica jest większa niż "10". Zgadłem?

[ Dodano: Wto Maj 17, 2011 00:15 ]
adamsky, 1/3 czasu producenta więcej to nie jest źle? :shock:

adamsky - Pon Maj 16, 2011 23:34

bonus89 napisał/a:
któryś pierścień ABSu pęknięty,

to raczej możemy sobie odpuścić.
bonus89 napisał/a:
1/3 czasu producenta więcej to nie jest źle? :shock:

biorąc pod uwagę słowa kolegi...
kamax_19 napisał/a:
Auto przyśpiesza ale jak by ciągło za sobą przynajmniej przyczepę z toną ładunku

to ten mega muł to raczej nie jest spowodowany odczuciem braku tych 3 sekund... przy niesprawnej przepływce auto się czuje że jest mułem i o takich odczuciach pisze Kamax19.

bonus89 - Pon Maj 16, 2011 23:45

Cytat:

to raczej możemy sobie odpuścić.

Uzasadnij

xtek - Wto Maj 17, 2011 11:09

Cytat:
przy niesprawnej przepływce auto się czuje że jest mułem i o takich odczuciach pisze Kamax19.


W iDT tak, w SDI nie.

krzdry - Wto Maj 17, 2011 14:21

Siema

@ Adamsky - trzeba poprawić :twisted:
kolega pisze o mule powyżej 100 - wtedy na prawde jest kiepsko :roll:


co do pierscieni od abs - myśle, że świeciłby ciągle
co do opon rzeczywiście tu jest kiepsko z przodu 65 z tylu 50 (nie miałem kiedy zająć się oponami)


@xtek - no nie zgodze się, zanim tu "zgłośiliśmy" mojego roverka, sporo czytalem o problemach z maf właśnie w sdi :?:

ale jest postęp bo chwile wyginałem drzwi i przestawiłem lekko zamek i w końcu drzwi są równo z karoserią :wink:

leszczu - Wto Maj 17, 2011 14:23

Cytat:
co do opon rzeczywiście tu jest kiepsko z przodu 65 z tylu 50 (nie miałem kiedy zająć się oponami)

No to masz odpowiedz na swój problem. :wink:

xtek - Wto Maj 17, 2011 14:28

krzdry napisał/a:
no nie zgodze się, zanim tu "zgłośiliśmy" mojego roverka, sporo czytalem o problemach z maf właśnie w sdi


No to pokaz gdzie. Bo przeplywka 4-przewodowa kontroluje tylko zawor EGR, wiec rownie dobrze mozesz po prostu odlaczyc wezyk podcisnienia od niego. O ile wiesz co to EGR. W iDT jest 5-przewodowa i to inna sprawa.
Ale skoro miales skrajnie inny profil opon i zastanawiales sie czemu lampka ABS sie swieci, to rzeczywiscie masz spore pojecie o tym aucie.

krzdry - Wto Maj 17, 2011 14:29

tru tru, Dzięki !
obawiałem się trochę tej kontrolki - czy przez to ABS działa gorzej ?

ale problem główny pozostał - autko początek ma w miarę fajny do 100 jakoś sie kręci, powyżej 120 jest już bardzo kiepsko. vmax- 170 (wg GPS) ale chyba z 10 minut sie rozpędzał... i ani grama wiecej no moze do 171 sie dotoczył


@xtek - odbij ...

mam to auto od kilku miesięcy i jest to moje "własne" pierwsze auto ,nigdy wcześniej nie musiałem się zastanawiać nad takimi rzeczami jak kontrolka ABS'u w sumie niczym sie nie przejmowałem jak coś było nie tak to mechanik miał zagadkę.

więc nie przesadzaj, bo głowę daje, że sam kiedyś też wszystkiego nie wiedziałeś.

xtek - Wto Maj 17, 2011 14:31

Jak ci sie kontrolka swieci, to ABS w ogole wtedy nie dziala.
Remigiusz - Wto Maj 17, 2011 14:35

Przeplywka 4 PIN w SDI steruje tylko EGR, komputer dzięki jej wartości ustala tylko kiedy ma zamknąć EGR, pływu do dawki paliwa to nie ma.

SDI sobie na podstawie ciśnienie z map-sensora oblicza odpowiednia wartość przepływu powietrza i z tym ustala dawkę paliwa.

W 25/45 idt ma to już inne znaczenie bo tam jest tez brany wynik przeplywki do regulacji dawki paliwa :wink:

bonus89 - Wto Maj 17, 2011 15:27

bonus89 napisał/a:
a najprawdopodobniej masz inny profil opon z przodu a inny z tyłu a różnica jest większa niż "10". Zgadłem?
krzdry napisał/a:
co do opon rzeczywiście tu jest kiepsko z przodu 65 z tylu 50 (nie miałem kiedy zająć się oponami)


Jasnowidz ze mnie :cool:

krzdry - Wto Maj 17, 2011 15:51

@xtek - działa Ci jeszcze ten patent z opornikiem na kablach od pompy ?

wrzuciłbym sobie to po i po problemie z wyprzedzaniem w okolicy 100 - czy się myle ?
cisnienei na turbo wiem gdize sie zmienia : )

nie chcę z R200 robic rakiety ale do czasu kupienia rovera jezdzilem C5 z 2.2HDi i teraz strasznie mnie męczy wyprzedzanie na trasie czegokolwiek po za traktorem...

Remigiusz - Wto Maj 17, 2011 16:01

krzdry, 2,2 HDi ma tylko 130KM :wink: Tyle samo z swojego SDI wyciągniesz :)
krzdry - Wto Maj 17, 2011 16:11

...i byłbym w raju bo w porównaniu z Cytrynką to Rover stoi w miejscu od 100 :cry:

wymyśliłem sobie ten guzik pod pedałem gazu w formie potencjometra suwakowego - nie będe pamiętał o tych guziczkach a chodzi o te parenaście sekund przy wyrpzedzaniu , wtedy może puścić chmurkę jak dostanie gazu więcej : )

jak tylko wrzucę nowe opony to zmieniam zawieszenie i będe dłubał z mocą :twisted:

ps. sprzedam sprężyny obiżające (czerwone) - więcej będe wiedział jak je wyjmę :wink:

adamsky - Wto Maj 17, 2011 16:13

najtaniej masz tjunink za 7 pln :)
xtek - Wto Maj 17, 2011 16:34

krzdry napisał/a:
@xtek - działa Ci jeszcze ten patent z opornikiem na kablach od pompy ?


Juz mam chipa, wiec opornik poszedl w odstawke.

krzdry - Wto Maj 17, 2011 16:44

jaka cena czipa ? jest dużo lepiej ?

chciałem dokładnie zmierzyć czasy ale GPS Performance nie chce mi zaskoczyć : /

a czy te 130 koni z SDi nie jest trochę przesadzone ?
bardzo lubię to auto i jeśli to możliwe wolę podnieść moc, niż szukać innego - tymbardziej ze względu na fajną wersję tego co mam

Remigiusz - Wto Maj 17, 2011 16:46

krzdry, Na SD co ma 86KM można z dokładką IC wyciągnąć za mala kasę 130KM :wink:

Wiec dla SDI co ma 101KM te 130KM to żadne wielkie hallo :wink:

krzdry - Wto Maj 17, 2011 17:00

@Remi55 a co po za tuningiem za 7 zl musiałbym zrobic ?

myślę, że jeszcze MBC

ale tak po nagłówkach , co jeszcze ?
szczegółów chętnie poszukam :mrgreen:

Remigiusz - Wto Maj 17, 2011 17:13

krzdry, Zależy jaki ty masz przebieg. Ale wywalić kata, bo jak jest zapchany muli auto drastycznie :neutral:

Zaślepić EGR, zrobić odpowietrzenie odmy żeby węzę od IC były suche.

Przeczyścić kolektor dolotowy z syfu od EGR.

Wsadzić albo chipa albo rezystorek

Wyregulować Turbo na 1.3 bara

I ogien :mrgreen: :twisted:

Raptile - Wto Maj 17, 2011 17:15

krzdry, czipsior ;) co do pałer batona mam taki w bagazniku chcesz to ci odsprzedam ;P
xtek - Wto Maj 17, 2011 17:18

Raptile napisał/a:
co do pałer batona mam taki w bagazniku chcesz to ci odsprzedam


To jak ty go wlaczasz? W trakcie wyprzedzania wchodzisz do bagaznika? xD

Raptile - Wto Maj 17, 2011 17:25

xtek, odłączyłem go ;) Odkąd mam Cipsiora to mi wystarczy ;)
xtek - Wto Maj 17, 2011 17:32

Raptile napisał/a:
xtek, odłączyłem go ;) Odkąd mam Cipsiora to mi wystarczy ;)


Aha, myslalem, ze jedziesz na 2 baty : )))

Remigiusz - Wto Maj 17, 2011 17:45

xtek, Zaba ma małpkę w bagażniku i mu włącza :razz: A po za tym robi za alarm:
http://www.youtube.com/watch?v=krqZsqYBgY0

:mrgreen:

adamsky - Wto Maj 17, 2011 18:25

Remi55, rozwaliłeś mnie teraz :D :D :mrgreen: :mrgreen:
kamax_19 - Wto Maj 17, 2011 20:48

adamsky, Auto nic nie kopci żadnych czarnych chmur dymu czy czego kolwiek. Ale w porównaniu z moim roverkiem który jest na pewno trochę cięższy to tamten wypada słabiutko.... :!: :!: :!: :sad:
krzdry - Wto Maj 17, 2011 21:55

hej , a czy jest jakieś miejsce w aucie gdzie moglbym odczytywać obroty silnika ? któraś z wiązek przekazuje infrormację o tym ? ( oczywiście nie chodzi o obrotomierz!)

chcę poskładać sobie pałer box'a ale tak troszkę ciekawszego od rezystorka : )

poprawcie mnie jeśli się mylę , ale ja rozumiem to tak :

- rośnie obciążenie -> rośnie ciśnienie w turbinie -> dodaje bogatszą mieszankę -> autko ma dodatkowego konia albo i kilka ?

a w wersji normalnej - trzymam sobie auto na 1700 obr - turbo ledwo dmucha - rezystor nie jest włączony -> czy w takim razie COKOLWIEK może zużywać się bardziej ?

a katalizator wyrzuce jak tylko będzie okazja - w pokoju mam energooszczędne żarówki, używam notebooka zamiast komputera - bardziej ekologiczny nie będe !

na czym ma polegać zaślepienie EGR ?

kadzaf - Wto Maj 17, 2011 23:00

krzdry napisał/a:
na czym ma polegać zaślepienie EGR ?

Na tym aby spalinki nie szły do kolektora ssacego. :wink:

Krzysi3k - Sro Maj 18, 2011 06:16

krzdry, Ty weź najpierw rozwiąż swój problem, a dopiero potem myśl o chipie.
Skoro Ci źle przyspiesza to znaczy, że coś jest nie tak. Nie masz np. takiego objawu, że pod górke się krztusi (map sensor do wymiany), nie patrzyłeś czy Ci mocno nie kopci (kąt wtrysku), czy turbo ładnie dmucha (najlepiej mieć wskaźnik doładowania), czy rura od IC nie jest pęknięta - one lubią na zagięciach pękać. To są właśnie typowe możliwości straty mocy w SDi :)

krzdry - Sro Maj 18, 2011 14:16

Krzysiek pod gorkę idzie bez problem, raz ciągnąłem inne auto kawałek to też źle nie było ,nie kopci praktycznie wcale - zostaje IC, czy cooler trzeba czyścić w jakiś sposób ?

może to być coś od storny kata ? mam spory przebieg a auto nie raz juz mnie zaskoczyło pomysłami poprzedniego właściciela - może go wypierniczę :roll: ?

i sprzedam ?

Krzysi3k - Sro Maj 18, 2011 15:26

Dokładnie, wywal go i sprzedaj, jeszcze zarobisz :) Najlepiej wystaw na allegro, wtedy wyciśniesz max cene :)
Przy takim przebiegu możesz odmulić samochód wywalając kata.
Najlepiej by było żebyś miał wskaźnik doładowania, bo na nim widać super jak coś z samochodem się dzieje i moim zdaniem nawet jak się nie modzi to warto go wstawić :)
Przy pękniętej rurze mógłby kopcić, więc troche nietrafiony pomysł...
Spróbuj poprzeczyszczać wszystko, kolektor może być mocno zawalony mazią z oleju z odmy i nagaru z EGR. Może właśnie EGR też Ci się zaciął i wpuszcza spaliny nie tylko na luzie... Najlepiej go odepnij i zaślep :)

kamax_19 - Czw Maj 19, 2011 18:55

Że się tak wtrącę do swojego tematu :razz: Co do zaślepienia EGR to chodzi o ten wężyk co jest nad turbiną na tym okrągłym tak??