Zobacz temat - [R75] Problem z odpalaniem - CDT/CDTi
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Problem z odpalaniem - CDT/CDTi

wojtekhan - Wto Sie 23, 2011 22:20
Temat postu: [R75] Problem z odpalaniem - CDT/CDTi
Witam
Na początku krótki wstęp.
Podczas ostatniego wyjazdu mój rover zaczął dziwnie palić - tzn. rozrusznik kręcił kilka sekund zanim silnik zaskoczył. Zdarzyło się też że zgasł. Paliwa było ok 1/4 baku.
Niestety nie miałem dostępu do neta więc sprawdizłem to co mogłem - akumulator i pompy.
Pompa w silniku podawała paliwo, ale było ono spienione.

Podjęłem póbę powrotu do domu, ujechałem 50 km i auto zgasło. Laweta i do mechanika.

W domu oczywiście przejrzałem Wasze posty, i nakierowałem serwis na pompę w baku oraz zawory.
Pierwsza diagnoza - elektronika, niby zrobione, ale jakprzyjechałem to dalej rozrusznik kręcił a rover nie pali i teraz kolejna diagnoza - uszkodzony moduł sterujący pompą w baku i pompa przepompowuje całość do jednej połowy przez co podaje powietrze z paliwem. Proponowane rozwiązanie - wymiana baku + coś tam jeszcze za kosmiczne pieniądze.

Jeżeli ktoś ma jakieś pomysły - proszę o pomoc, gdyż wydaje mi się to troszkę naciągane.

Pozdrawiam

apples - Wto Sie 23, 2011 22:28

wojtekhan napisał/a:
Pierwsza diagnoza - elektronika, niby zrobione
Co znaczy niby? Pompa wymieniona?
wojtekhan napisał/a:
uszkodzony moduł sterujący pompą w baku
Nie ma czegoś takiego.
wojtekhan napisał/a:
Proponowane rozwiązanie - wymiana baku + coś tam jeszcze za kosmiczne pieniądze.
Wymień mechanika.
wojtekhan napisał/a:
Jeżeli ktoś ma jakieś pomysły - proszę o pomoc, gdyż wydaje mi się to troszkę naciągane.
Wymień pompę w baku na nową. Na allegro kosztuje 170zł.

Sprawdzenie pomp http://forum.roverki.eu/v...p=603297#603297

wojtekhan - Wto Sie 23, 2011 22:52

apples napisał/a:
Co znaczy niby? Pompa wymieniona?

Znaczy - że miało być dobrze a auto dalej nie paliło. Pompa nie wymieniona gdyż według mechanika pompa jest sprawna, a nawaliło zasilanie.
apples napisał/a:
Nie ma czegoś takiego.

Też tak podejrzewałem dzięki za potwierdzenie.
apples napisał/a:
Wymień mechanika.

... niestety w mojej okolicy ciężko o lepszego(rover nie jest popularny).
apples napisał/a:
Wymień pompę w baku na nową. Na allegro kosztuje 170zł.


Od tego zacznę - chociaż tak jak pisałem - sprawdzałem ja sam i później mechanik i była sprawna.
Dzięki za szybką odpowiedź. Jakieś jeszcze sugestie co może być przyczyną?

apples - Wto Sie 23, 2011 22:54

wojtekhan napisał/a:
... niestety w mojej okolicy ciężko o lepszego(rover nie jest popularny).
Szukaj mechanika który ogarnia BMW. R75 to prawie E46.
wojtekhan - Sob Sie 27, 2011 22:31

No i jestem po wymianie pompy. Jest lepiej, aczkolwiek jeszcze zdarzają się problemy z odpalaniem. Podejrzewam, że układ paliwowy może być troszkę zapowietrzony. Po zalaniu do pełna - pali idealnie.
Teraz poczekam aż roverek łyknie cały bak i zobaczymy co się stanie.

sash997 - Pon Sie 29, 2011 11:50

a po tych paru sekundach odpala ładnie czy z szarpaniem??może zaworek na pompie cr zaczyna świrować??
wojtekhan - Pią Paź 14, 2011 12:42

Na razie pali ładnie . Ale od soboty udało mi się wypalić niecałe pół baku. Czekam co będzie bliżej ćwiartki:)

[ Dodano: Pon Wrz 05, 2011 17:39 ]
Witam wszystkich.
Niestety muszę powrócić do tematu.

Dzisiaj wsiadłem w auto no i temat powrócił. Silnik zimny, wskaźnik paliwa pomiędzy połową a jedną czwartą. Po przekręceniu kluczykiem rozrusznik kręci 5-6 razy i dopiero później zaskakuje.
Po wymianie pompy w baku jak paliwa było więcej palił na raz.

Jutro spróbuje zatankować i to potwierdzić.
Sprawdzę też pompę obok aku czy dalej podaje spienione paliwo.

Możecie podpowiedzieć co ewentualnie jeszcze sprawdzić?
Zgóry dzięki za rady.

[ Dodano: Pią Paź 14, 2011 12:42 ]
Witam wszystkich
Niestety muszę wrócić do tematu. W ostatnim czasie wracałem sobie spokojnie do domku i nagle rover stracił moc i zgasł. Nie udało mi się go już odpalić. Sprawdziłem pompę w komorze silnika i podawała elegancko paliwo po przekręceniu kluczyka(bez piany).
Auto scholowałem do mechanika. Po sprawdzeniu na kompie wyrzucił mi dwa błędy:
- P1260
- P1E00.
Po skasowaniu tych błędów auto bez problemu zapaliło.

Sprawdziłem już fora i nasze i angielskie i co do pierwszego błędu to są dwa opisy, albo problem z immobilizerem, albo z czujnik niskiego ciśnienia.

Ten drugi błąd, udało mi się odszukać na angielskim forum, gdzie facet miał bardzo podobny przypadek do mojego. Jechał w deszczu stracił moc, i po zgaszeniu silnika nie udało mu się go ponownie odpalić. W jego przypadku pomogło czyszczenie przepływki- chyba to jest właściwe tłumaczenie skrótu MAF (niestety tam również nie udało mi się odnaleźć znaczenia kodu P1E00).

Czy mogę prosić bardziej doświadczonych kolegów o ewentualną pomoc w diagnozie moich problemów, lub jeżeli ktoś zna to o podanie znaczenia kodu P1E00?

Pozdrawiam
Wojtek

wojtekhan - Pią Paź 14, 2011 12:45
Temat postu: [R75] problem z odpaleniem - ciąg dalszy
Witam wszystkich
Niestety muszę wrócić do tematu. W ostatnim czasie wracałem sobie spokojnie do domku i nagle rover stracił moc i zgasł. Nie udało mi się go już odpalić. Sprawdziłem pompę w komorze silnika i podawała elegancko paliwo po przekręceniu kluczyka(bez piany).
Auto scholowałem do mechanika. Po sprawdzeniu na kompie wyrzucił mi dwa błędy:
- P1260
- P1E00.
Po skasowaniu tych błędów auto bez problemu zapaliło.

Sprawdziłem już fora i nasze i angielskie i co do pierwszego błędu to są dwa opisy, albo problem z immobilizerem, albo z czujnik niskiego ciśnienia.

Ten drugi błąd, udało mi się odszukać na angielskim forum, gdzie facet miał bardzo podobny przypadek do mojego. Jechał w deszczu stracił moc, i po zgaszeniu silnika nie udało mu się go ponownie odpalić. W jego przypadku pomogło czyszczenie przepływki- chyba to jest właściwe tłumaczenie skrótu MAF (niestety tam również nie udało mi się odnaleźć znaczenia kodu P1E00).

Czy mogę prosić bardziej doświadczonych kolegów o ewentualną pomoc w diagnozie moich problemów, lub jeżeli ktoś zna to o podanie znaczenia kodu P1E00?

Pozdrawiam
Wojtek

sash997 - Pią Paź 14, 2011 16:51

P1E00- Usterka sterownika Charakter usterki:
Pamięć EEPROM i konfiguracja
- taki opis mam w swoim programie ale głowy nie dam uciąć bo zdażaja sie w nim czasem błędne opisy

[ Dodano: Pią Paź 14, 2011 16:51 ]
a ten pierwszy błąd to u mnie zbyt niskie ciśnienie tłoczenia:)

vrank - Pon Paź 17, 2011 21:56

Witam! Mam podobny problem, tak więc do tematu przejdę; jestem na etapie zachowania reżimu paliwowego, wypaliłem prawie do dona i wlałem płyn czyszczący wtryski itp. dolałem 20 l. ON jakieś power (VI lub FI) i jadę dalej do dna. EFEKT? dwie małe czkawki i jest OK. A było tak. Zatankowałem na stacji tanie paliwo, tańsze o kilka groszy niż w stacji firmowej, lecz ulało mi się z lejka kilka kropli gęstej mazi na karoserię, substancja o konsystencji roztopionej margaryny. ON z dużą domieszką oleju, który może być powodem zapiekania się zaworu cr, (patrz patelnia w kuchni) Jestem w trakcie obserwacji pacjenta i są dobre rokowania. Pozdrawiam! :grin:
wojtekhan - Wto Paź 18, 2011 07:34

Hmm
Ja w sumie zawsze tankuje na, że tak to ujmę renomowanych stacjach BP, Orlen, lub Schell. Dodatkowo ponieważ wiem, że w Polsce marka nie zawsze niesie za sobą jakość co kilka tankowań dodaje na bak płyn do diesli.

Nie upatruje przyczyny moich problemów w paliwie, chociaż kto wie.

Wracając do tematu, po skasowaniu błędów u mechanika silnik odpalił i póki co jeżdżę bez problemów(odpukać). W baku mam na ten moment troszkę ponad ćwiartkę.


Pozdrawiam

vrank - Wto Paź 18, 2011 16:10

I owszem, miałem sygnalizację awarii poduszek, i to zostało skasowane po poprawieniu styku złącza pod fotelem pasażera i zresetowaniu komputera. Może jest to jakoś powiązane z funkcją bezpieczeństwa i powoduje odcinanie paliwa. Aż strach pomyśleć co może się stać, gdy niedoświadczony kierowca niechcący wyjmie kluczyk ze stacyjki. Powodzenia życzę i obserwujmy nasze autka. są takie piękne.
wojtekhan - Pią Paź 21, 2011 17:39

No i znowu dziś padł rover. W trasie, ok 30 km po odpaleniu zdechł. Pompa podaje paliwo jak należy. Rozrusznik kręci i nic.
Po kilku próbach odpalił i chodził jak nigdy nic:(

Chyba pora wybrać się na T4. Szkoda, że do PHJOWI mam ponad 500km:(

sash997 - Pią Paź 21, 2011 22:40

coś mi tu pachnie czujnikiem wałka...ale wywaliłoby go na kompie...miałem podobne objawy jak sie rozwalił,że ni stąd ni zowąd nie odpalił a za jakiś czas na dotyk i chodził bez zarzutu
vrank - Pią Paź 21, 2011 23:13

Witam! Możliwości może być ogrom cały, jako elektryk starej daty szukał bym w obwodach odcinających dopływ paliwa. Podobno zawór cr odcina całkowicie dopływ paliwa w momencie jazdy podczas hamowania silnikiem przy dużych obrotów, do momentu uzyskania obrotów biegu jałowego, lub naciśnięcia "pedału" przyspieszenia. W tym momencie powinien silnik odpalić i kontynuować pracę. Innym "odcinaczem" jest immo, następny to wyłącznik paliwa w przypadku poważnej stłuczki a pozostałe to przerwy w obwodach elektroniki- zimne luty, przegrzane styki itp. Posiadałem Roverka 825 SD 2,5 litra i walczyłem z automatyką sterowania szyb, problem znany w tych modelach, znalazłem go na płycie bezpiecznikowej w postaci przegrzanego lutu, zimny styk kontaktował do momentu podgrzania przez płynący prąd potem kontakt znikał. Zawór cr pracuje cały czas pobór energii jest dosyć duży, może w tym tkwi problem. Pozdrawiam
wojtekhan - Wto Paź 25, 2011 18:33

Witam
Roverek dzisiaj u mechanika został podpięty pod komputer i pokazało co następuje:
P1260, P3505, P0400, P1195.
Wszystkie błędy poza P1260 udało się wykasować. P1260 cały czas się pojawia.

Po wykasowaniu błędów auto odpaliło od ręki, ale przy próbach ruszenia po chwili zgasło.

Czy mogę poprosić kolegów o interpretacje faktów?

Rowan - Wto Paź 25, 2011 22:36

wojtekhan, wygląda na wysokie ciśnienie, a kod błędu, to nie wiem, bo nie znam się na tym. Albo masz wtrysk uwalony i puszcza, albo coś z zaworem wysokiego ciśnienia. Tym mi to pachnie. Ja bym na Twoim miejscu najpierw spróbował diagnostykę objawowa... Sprawdź, co sie będzie działo po odpięciu czujnika wysokiego ciśnienia. Tego na końcu listwy Common Rail. Jeśli będzie chodził, ale nie równo, ale będzie chodził, to znaczy, że coś z trzymaniem ciśnienia. Wtedy są trzy opcje. Zawór, wtryski, albo sama pompa.
wojtekhan - Wto Paź 25, 2011 22:39

Właśnie wtrysków się obawiam. Jakiś czas temu sprawdzałem ciśnienia wtryskiwaczy i na dwóch był problem - lałem co kilka tankować płyn do czyszczenia wtrysków i starałem się o tym nie myśleć :razz:
longer86 - Wto Paź 25, 2011 23:58

nie jestem do konca pewien czy to był ten błąd u mnie, ale coś mi świta że tak, auto stało wtedy długi okres i nie mogłem odpalić problemem okazał się wtrysk(1 sztuka poszła do wymiany)
21matys - Sro Paź 26, 2011 07:34

wojtekhan napisał/a:
Jakiś czas temu sprawdzałem ciśnienia wtryskiwaczy i na dwóch był problem

jak możesz to powiedz mi w jaki sposób sprawdzałeś wtryskiwacze

wojtekhan - Sro Paź 26, 2011 07:39

Po podpięciu pod komputer możesz zmierzyć i odczytać wartości ciśnień na każdym z wtryskiwaczy.

Pozdrawiam

0L0 - Sro Paź 26, 2011 08:44

Czy przy padniętych wtryskiwaczach mieliście problemy z mocą, przyspieszaniem, dynamiką, wkręcaniem na obroty? Bo u mnie problemy z odpaleniem powróciły, ale jak już odpali to zaiwania tak jak zawsze.
21matys - Sro Paź 26, 2011 08:51

wojtekhan,
a jakie wartości powinny być poprawne ?? ? a jakie nie pożądanie??

longer86 - Sro Paź 26, 2011 10:08

0l0 napisał/a:
Czy przy padniętych wtryskiwaczach mieliście problemy z mocą, przyspieszaniem, dynamiką, wkręcaniem na obroty?


u mnie jeden się zaciął i nie mogłem odpalic wcale

wojtekhan - Sro Paź 26, 2011 10:22

0l0 napisał/a:
Czy przy padniętych wtryskiwaczach mieliście problemy z mocą, przyspieszaniem, dynamiką, wkręcaniem na obroty? Bo u mnie problemy z odpaleniem powróciły, ale jak już odpali to zaiwania tak jak zawsze.


U mnie po diagnozie na komputerze jeździł jak zawsze, zero problemów. Jedyne co zauważyłem, to, że przy wysokich obrotach/ zmianie biegu na niższy lekko dymił.
Z tym, że było to naprawdę lekkie dymienie - zauważone przez jadącego za mną kolegą.


Z nowości u mnie - chciałem dzisiaj zakupić wtryski, ale rano jeszcze pomyślałem sprawdzić pompę. Pompę przy aku słychać, ale dmucha powietrzem, więc od nowa wszystkie pompy do przejrzenia. Jest to o tyle dziwne, że w piątek kiedy zgasł mi w trasie sprawdzałęm i paliwo podawał.

Czy może mi ktoś podpowiedzieć jakie będą objawy padniętego imobilajzera?
W którym miejscu imo odcina paliwo?
Czy przy padniętym imo jest możliwość aby samochódł zgasł, czy będą tylko problemy z zapaleniem?

Do moderatora - Nie mam za bardzo czasu na szukanie odpowiedzi i dlatego pytam zamiast szukać.

Wielkie dzięki za odpowiedź

longer86 - Sro Paź 26, 2011 12:06

wojtekhan napisał/a:
Czy może mi ktoś podpowiedzieć jakie będą objawy padniętego imobilajzera?
W którym miejscu imo odcina paliwo?


immo odcina rozrusznik

Rowan - Sro Paź 26, 2011 18:54

wojtekhan, to o czym Ty piszesz, to problem z pompą w baku :wink:
wojtekhan - Sro Paź 26, 2011 20:11

Rowan napisał/a:
wojtekhan, to o czym Ty piszesz, to problem z pompą w baku :wink:


Tak wiem.
Tyle, że pompka wymieniona na nową maksymalnie 2 miesiące temu.
Poza tym w piątek jeszcze podawała normalnie paliwo, a dzisiaj rano zaledwie krople.

longer86 - Sro Paź 26, 2011 21:04

wojtekhan napisał/a:
Tyle, że pompka wymieniona na nową maksymalnie 2 miesiące temu.
Poza tym w piątek jeszcze podawała normalnie paliwo, a dzisiaj rano zaledwie krople.


może pociągnęło jakiś syf z baku... sprawdz podłączając na krótko jak sama pompka pracuje może coś jest w przewodach

wojtekhan - Pią Paź 28, 2011 18:04

Witam
Więc sytuacja wygląda tak. Wszystkie pompy podpięte do zasilania pracują, jednak po spięciu ich w układ pompa przy aku dalej dmuchała powietrzem. Mechanik sprawdzał inne przewody i auto zapaliło po zamknięciu przelewu z listwy wtryskowej(jak będę miał chwilkę to wrzucę zdjęcie). Teraz auto chodzi bez problemu i pali raz za razem nawet po ponownym udrożnieniu tego przewodu.
Podejrzewamy , że to odpalenie przy zamkniętym przelewie to był tylko fart.

Tylko co jest przyczyną gaśnięcia i późniejszego niepalenia?
Nie mam już za bardzo pomysłów czego szukać.. :cry: i co mnie bardziej dziwi czemu dmucha powietrzem...??

Czy ktoś z Was ma ewentualnie schemat układu paliwowego w naszych roverkach??

Z góry dzięki za podpowiedzi

VMatas - Pią Paź 28, 2011 19:20


gustav.pl - Pią Paź 28, 2011 20:23

0l0 napisał/a:
Czy przy padniętych wtryskiwaczach mieliście problemy z mocą, przyspieszaniem, dynamiką, wkręcaniem na obroty? Bo u mnie problemy z odpaleniem powróciły, ale jak już odpali to zaiwania tak jak zawsze.

Ja właśnie jestem świeżo po wymianie wtrysków u Mariusza(jutro odbieram samochód).
U mnie zaczęło się od tego, że kilka razy zgasł mi w czasie jazdy, gdy depnąłem go za bardzo i dlatego ostatnio spokojnie się rozpędzałem i starałem się nie wkręcać obrotów powyżej 3000. Czuć było, że stracił trochę na mocy. Do tego doszły "humory" z odpalaniem. Gdy był zimny to odpalał od pierwszego strzału, a gdy ciepły zaczął kaprysić. W końcu doszło do tego, że żeby odpalić ciepły silnik musiałem czekać +/- godzinę :cry:

wojtekhan - Pią Paź 28, 2011 21:52

Witam
Panowie/Panie , czy myślicie, że przyczyną moich problemów może być czujnik niskiego ciśnienia paliwa?

Czy ktoś z Was miał może taki przypadek?

Opis z Rave: W przypadku awarii czujnika niskiego ciśnienia paliwa można zaobserwować następujące symptomy:
- silnik nie startuje
- silnik gaśnie

0L0 - Pią Paź 28, 2011 22:55

OK, problem w moim przypadku rozwiązany. Winne były wtryski. Po regeneracji problemy z odpaleniem odeszły w niebyt :cool:
wojtekhan - Sob Paź 29, 2011 07:56

Nie chcę Cie straszyć kolego 0l0, ale żaden z moich znajomych na regenerowanych wtryskach nie zrobił nawet 15 000. Ostatnio kolega regenerował wtryski w A4 i padły mu po tygodniu. Kiedy chciał zareklamować to powiedzieli, że gwarancji jest 2 dni. Słownie dwa :rotfl:
0L0 - Sob Paź 29, 2011 09:54

Pożyjemy, zobaczymy ;)
Rowan - Sob Paź 29, 2011 13:34

No to prawda, każdy mechanik odradza regeneracji wtrysków... Lepiej kupić używki...
wojtekhan - Sob Paź 29, 2011 20:06

Nikt z Was nie miał takiego przypadku, żeby pompa obok aku nie ciągnęła paliwa, pomimo, że wszystkie pompy wstecz, aż do baku są sprawne?
sash997 - Nie Paź 30, 2011 16:24

ta pompa koło aku też czasem sypie,wepnij w układ niskiego ciśnienia manometr, powinien wskazać ok 3bary
Rowan - Nie Paź 30, 2011 17:25

wojtekhan, a czy w baku wszystko zostało ułożone tak jak byc powinno? Może ssak jest jakoś nieudolnie włożony i tak się dzieje...
lamer - Nie Paź 30, 2011 18:44

wojtekhan napisał/a:
Właśnie wtrysków się obawiam.

Zrób próbę przelewową. Objawy mogą wskazywać na uszkodzenie zaworka we wtryskiwaczu.

wojtekhan - Nie Paź 30, 2011 18:44

sash997 napisał/a:
ta pompa koło aku też czasem sypie,wepnij w układ niskiego ciśnienia manometr, powinien wskazać ok 3bary


Też właśnie ją podejrzewałem. Myślałem, że może jak ta w baku szwankowała to ta popracowała bez paliwa i ją szlak trafił.
Problem w tym,że wpięta w układ dmuchała powietrzem, a po wyciągnięciu i wrzuceniu do miski przepompowała od razu ponad 3 litry paliwa w parę sekund. Wrzucona znowu w układ znowu dmucha powietrzem.

Rowan napisał/a:
wojtekhan, a czy w baku wszystko zostało ułożone tak jak byc powinno? Może ssak jest jakoś nieudolnie włożony i tak się dzieje...


Specjalnie odstawiłem auto do innego mechanika. Przejrzał i mówi, że dobrze. Możesz ewentualnie podpowiedzieć czy powinienem na coś specjalnego zwrócić uwagę to podjadę sam i kuknę.

lamer napisał/a:
wojtekhan napisał/a:
Właśnie wtrysków się obawiam.

Zrób próbę przelewową. Objawy mogą wskazywać na uszkodzenie zaworka we wtryskiwaczu.


Możesz mi podpowiedzieć o co chodzi w tej próbie przelewowej? ( nie jestem mechanikiem).
Poza tym nie do końca rozumiem co ma walnięty wtrysk do nie pompowania paliwa przez pompkę przy aku... :cry:


Dzięki za podpowiedzi

lamer - Nie Paź 30, 2011 18:53

wojtekhan napisał/a:
Problem w tym,że wpięta w układ dmuchała powietrzem, a po wyciągnięciu i wrzuceniu do miski przepompowała od razu ponad 3 litry paliwa w parę sekund. Wrzucona znowu w układ znowu dmucha powietrzem.

To może po prostu masz dziurawe przewody paliwowe? A co do próby przelewowej (która nie zaszkodzi) to wystarczy użyć google...

wojtekhan - Nie Paź 30, 2011 19:03

lamer napisał/a:
wojtekhan napisał/a:
Problem w tym,że wpięta w układ dmuchała powietrzem, a po wyciągnięciu i wrzuceniu do miski przepompowała od razu ponad 3 litry paliwa w parę sekund. Wrzucona znowu w układ znowu dmucha powietrzem.

To może po prostu masz dziurawe przewody paliwowe? A co do próby przelewowej (która nie zaszkodzi) to wystarczy użyć google...


Przeczołgałem się pod całym autem - zero śladów wycieków. Wiem, że pompy ssą, ale zawsze coś co zostanie w przewodzie by się wylało. Dodatkowo ostatnio z gaśnięciami przejechałem na baku tyle co zawsze - prawie 1000 km.

PHJOWI - Nie Paź 30, 2011 19:20

sprawdz czy zaworek w pompce przy aku si ę nie zacina .
wojtekhan - Wto Lis 01, 2011 08:22

Witam
Rozmawiałem z mechanikiem i twierdzi, że sprawdzał ten zaworek.
Wróciłem nim dzisiaj bo mechanik nie wie co mu dolega i nie chciał mnie naciągać na koszty związane z jego zgadywaniem.

Auto pracuje równo, nic się niezwykłego nie dzieje aż do zgaśnięcia...

sash997 - Wto Lis 01, 2011 09:49

a byłeś z nim na kompie??
wojtekhan - Pon Lis 21, 2011 18:26

Tak, nawet kilka razy, z tym, że nie na T4 bo takowego nie ma nigdzie w pobliżu.

Jak zapuścisz się w historię tego tematu to znajdziesz błędy jakie pokazał mi komputer za każdym razem.

Pozdrawiam

[ Dodano: Pon Lis 21, 2011 18:24 ]
Witam
W sumie chciałem odświeżyć temat, ponieważ ciągle walczę z tematem. Sporo już wymienione i posprawdzane, a roverek jak gasł tak dalej gaśnie.

Jedno pytanie - czy w ogóle, a jeśli tak to w jaki sposób odpowietrzacie układ paliwowy?

Pozdrawiam

PHJOWI - Pon Lis 21, 2011 22:49

od sierpnia męczyć temat :shock: , poszukaj t4 i porządnie przebadaj go,
wojtekhan - Wto Lis 22, 2011 07:41

Tak kolego - od sierpnia.
Dla Ciebie szok, a ja już powoli mam dosyć.

Jadę do mechanika(nie jeden przypadek) który mówi, przyjedź Pan za tydzień, po czym dzwonisz za tydzień, a on mówi, że jeszcze kilka dni, po czym jak tylko go przywiozę dzwoni do mnie za 4 godziny, że nie wie co mu dolega i żeby przyjechać zabrać auto - 100 zł i pa(i nie mówię o Panu Stasiu tylko o renomowanych zakładach).
Niestety mieszkanie w mniejszych miejscowościach ma swoje wady, a czas leci szybko.

I teraz postaw się w mojej sytuacji. Ładować auto na lawetę i ciągnąć je 300 km po to,żeby ktoś znowu powiedział mi sorry nie potrafię Ci pomóc - 200 zł??

PHJOWI - Wto Lis 22, 2011 08:49

kup coś takiego, lub poszukaj kogoś kto to ma : wtedy podczas jazdy wyjdzie szydło :

http://allegro.pl/rejestr...1932866163.html

wojtekhan - Sro Lis 23, 2011 20:13

Dzięki kolego
Wreszcie coś konstruktywnego.

A tak z ciekawości - używałeś już tego?

Dzisiaj dostałem odpowiedź od faceta, który to sprzedaje i on twierdzi, że z 75-ką to nie zadziała...

automechanik - Czw Lis 24, 2011 13:46

Myślę, że dane z silnika odczyta i zapamięta, co do ABS,ASR, komfortu i klimatyzacji to mogę się zgodzić, ze się nie skomunikuje.
Ty potrzebujesz dane z silnika.
Po to skonstruowano to urządzenie by nie wozić całego warsztatu :grin:

wojtekhan - Czw Lis 24, 2011 18:03

Hmm, skoro osoba która tym handluje twierdzi, że z roverem się nie zgra to sam już nie wiem.
Czy ktoś z Was to użytkował?
Troszkę bez sensu wywalić 200 w błoto.

pozdrawiam
Wojtek

PHJOWI - Pon Lis 28, 2011 00:30

jeśli obsługuje tryb obd2 powinien oblukać temat. Muszę pożyczyć od kumpla i sprawdzić czy na 75 działa.
MaReK - Pon Lis 28, 2011 03:35

"Lubię to" bym klikną przy poście kolegi automechanik. Po OBD2 o silniku dowiedzieć się można wielu rzeczy. Czasami błędy wyłapane przez te różne programy nie pokrywają się z prawdą, gdyż te one korzystają z jednej tabeli w której są błędy od "urodzenia". Mimo wszystko, czegoś o silniku dowiedzieć się możesz. Ja zwykłym ELMem i kilkoma programami uzyskałem sporo informacji. Na szczęście były to tylko statystyki, bo błędów mój silnik póki co nie wskazuje. Nie wiem czy ELM potrafi pokazać np. prace wtryskiwaczy i ich zakres działania. T4 potrafi i tutaj jest błąd u mnie. 3-ci wtrysk padł :( Muszę podłączyć jeszcze raz ELM'a i zestaw programów do niego dedykowanych i zobaczymy.

INPĄ możesz spróbować dostać się do innych modułów, ale to też trzeba trochę pokombinować i mieć odpowiedni interfejs. O tym jednak stanowi osobny wątek na tym forum.


Myślę, że PHJOWI dobrze Ci radzi. Dokulaj się tym roverkiem do jakiegoś T4 (tylko z kimś to go potrafi używać) i zrób porządną diagnozę. Na podróż może wydasz mniej niż na te wszystkie kombinacje z wymianami, poszczególnych pierdółek i opłatami mechaników.

W sumie najbliżej masz Kraków i Midowicza?

wojtekhan - Wto Gru 06, 2011 21:52

Jak najbardziej się zgadza, i jeżeli tylko w promieniu 200 km byłby ktoś kto ma renomę PHJOWI to bez wahania bym się umawiał. Rzeczywistość jest troszkę inna.


[ Dodano: Pon Lis 28, 2011 17:35 ]
PHJOWI napisał/a:
Cytat:
jeśli obsługuje tryb obd2 powinien oblukać temat. Muszę pożyczyć od kumpla i sprawdzić czy na 75 działa.



No właśnie 75 jest kompatybilna z obd2 dopiero po 2004.

Pozdrawiam

[ Dodano: Wto Gru 06, 2011 21:50 ]
PHJOWI napisał/a:
Cytat:
jeśli obsługuje tryb obd2 powinien oblukać temat. Muszę pożyczyć od kumpla i sprawdzić czy na 75 działa.



Witam
Udało Ci się może potwierdzić czy działa?


Ja niestety dalej się męczę.
Wymieniłem lub sprawdziłem już praktycznie wszystko co przyszło mi do głowy:(

Ogólnie pompka przy aku pluję albo powietrzem albo paliwem z powietrzem. Po wymianie nowa pompka lała jak złoto, ale po 100 km temat wrócił.
Napięcie na pompie jest 11,6 V.
Podpięcie na krótko do aku - bez zmian.
Zbiornik pusty czy pełny - nie ma znaczenia.


Koledzy pomóżcie bo tracę już nadzieję.

koza-06 - Czw Gru 08, 2011 20:51

wojtekhan napisał/a:
Ogólnie pompka przy aku pluję albo powietrzem albo paliwem z powietrzem. Po wymianie nowa pompka lała jak złoto, ale po 100 km temat wrócił


a spróbuj pominąć pompke w zbiorniku i podepnij tą przy aku prosto z karnistra :/