|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200] Podświetlenie pokręteł i przycisków
cray - Wto Wrz 06, 2011 22:16 Temat postu: [R200] Podświetlenie pokręteł i przycisków Witam.
Zaczęła denerwować mnie ta ciemność panująca wewnątrz R200 nocą. I poszukałem trochę na forum i widzę, że u mnie totalna kaplica z podświetleniem. Na tym zdjęciu wygląda to bardzo fajnie http://forum.roverki.eu/download.php?id=1578, a u mnie tak :
Jutro chcę podjechać do elektronicznego i kupić żaróweczki. I teraz moje pytanie: ile i jakich? I czytałem, że problem z jakimiś kapturkami kolorowymi jest, więc czy kupno czerwonych (o ile istnieją/będą) załatwi sprawę?
mikimisz - Wto Wrz 06, 2011 22:32
Co do przycisków to w nich są po dwie diody. Jedna od podświetlenia, druga kontrolka. Najlepiej wyjąć jeden przycisk i wziąć na wzór. Ja kupiłem same diody i montowałem w podstawki, w których są spalone diody.
Co do podświetlenia panelu nawiewu to już jest więcej zabawy. Musisz zdjąć ten duży plastik, wymontować panel i tam masz dwie żaróweczki. Ja nie dostałem żarówek, więc zamontowałem diody LED, niestety świecą one kierunkowo i nie podświetlają tak dobrze. Też najlepiej wziąć spaloną na wzór.
P.S. Wydaję mi się, że przycisk od przednich halogenów masz w złym miejscu.
cray - Wto Wrz 06, 2011 22:49
No nic, będę jutro kombinował z dostaniem się do tych żarówek, a następnie z dostaniem tychże żarówek w sklepie. Czy są gdzieś jakieś tutoriale ze zdjęciami jak rozebrać te wszystkie plastiki?
Właśnie widziałem u innych, że przycisk od przeciwmgielnych przednich mieli w innym miejscu. Jak nie będzie z tym problemu, to przeniosę w odpowiednie miejsce.
tronsek - Sro Wrz 07, 2011 05:17
cray napisał/a: | Jutro chcę podjechać do elektronicznego i kupić żaróweczki. | Do przyciskó wchodzą żaróweczki R3MIMI. W elektronicznym kupisz bez problemu za ok 2zł/szt. Natomiast do podświetlenia pokręteł i suwaków wchodzą żarówki typu T5 o mocy 2W, dostępne w każdym sklepie motoryzacyjnym bez problemu. Najlepiej weź na wzór.
cray - Sro Wrz 07, 2011 12:46
Co do przycisków, to udało mi się do nich dostać i wymontować ale nie widzę nic na temat R3 MIMI czy MINI (??) na Allegro. :S Niestety nie wiem jak się dostać do żarówek pokręteł mimo, że wymontowałem cały ten plastik łącznie z mieszkiem od dźwigni zmiany biegów. I wydaje mi się, że mój model nie ma podświetlanych pokręteł, bo nie widzę żadnych kabli dochodzących np. do tych suwaków pod pokrętłami. Tutaj zdjęcie:
har0 - Sro Wrz 07, 2011 14:01
cray oczywiście że ma podświetlenie, weź płaski śrubokręt do ręki i podważ pozostałe dwa pokrętła. odkręć następnie te 3 śrubki pod pokretłami i zobaczycz z tyłu 2 żarówki, one siedzą w cokolikach chyba niebieskich, musisz je przekrecić i wyciągasz zarówkę razem z plastikową oprawką
Edit:
Żarówki mają oznaczenie T5W całoszklane, powinni miec takie na kazdej stacji benzynowej/
rieger - Sro Wrz 07, 2011 17:06
Cytat: | Właśnie widziałem u innych, że przycisk od przeciwmgielnych przednich mieli w innym miejscu. Jak nie będzie z tym problemu, to przeniosę w odpowiednie miejsce. |
wydaje mi sie ze w tym panelu ( przynajmniej u mnie) nie da sie zaminic przyciskow miejscami bo kazdy ma inne wyciecia i pasuje tylko do jednego gniazda wiec moze ktos cos u Ciebie grzebal
cray - Sro Wrz 07, 2011 17:50
har0, mam problem z wyjęciem pozostałych dwóch pokręteł, bo podważanie nie pomaga, a nie chcę połamać. To zdjęte pokrętło wyjąłem, bo było lekko pęknięte i wychodziło bez użycia śrubokrętów i siły. Nie mam pomysłu.
Co do przycisków, to kupiłem żaróweczki, wymieniłem i palą. Ciekawe jak długo, bo nie mieli 14V, więc wziąłem 12V.
rieger, kolejność już zmieniona na prawidłową, wtyczki na kablach pasują tylko do odpowiednich przycisków, więc po prostu wtyczki trzeba było też przełożyć.
leszczu - Sro Wrz 07, 2011 19:12
cray, bez wyciągnięcia tych pokręteł nie wymienisz żarówek. Musisz je dobrze podważyć i powinny wyjść.
Chester - Sro Wrz 07, 2011 19:22
cray napisał/a: | Ciekawe jak długo, bo nie mieli 14V, więc wziąłem 12V. | poświeci ok tygodnia jak dobrze pójdzie, szukaj 14V ....
cray - Sro Wrz 07, 2011 19:30
leszczu, obawiam się, że pozostałe 2 pokrętła też były pęknięte i pewnie partyzancko ktoś je potraktował klejem. Chyba zostawie tą ciemnicę, bo wolę jednak mieć działające pokrętła niż działające lampki bez pokręteł... Chyba, że źle je podważam... A od tej strony się nie dostanę jak w 400? http://www.roverki.pl/zro...-serii-400.html
Chester, byłem w 5 czy 6 elektronicznych i tylko 12V mieli.
ADI-mistrzu - Sro Wrz 07, 2011 19:33
A się męczycie i męczycie...
cray, takie podświetlenie by pasowało? Całość na LED.
Trochę słabe zdjęcie, ale aparat najlepszy nie jest.
cray - Sro Wrz 07, 2011 19:48
ADI-mistrzu, mega to wygląda ale jak mam skrobać zegary z farby to jakoś się tego obawiam. Podświetlenie pokręteł trochę różni się kolorem ale zgaduje, że nie da się tego przerobić.
ADI-mistrzu - Sro Wrz 07, 2011 21:35
W rzeczywistości światło nie jest niebieskie a zimno białe, aparat jedynie ujął takie zdjęcie.
Zegary mam skrobane, to nic strasznego, z tyłu pokryte są warstwą żółtej farby a potem czarnej.
Pokręteł niestety nie da się przerobić, plastik jest barwiony. Samej tej folii na której widać między innymi bieg wentylacji także przerobić się nie da.
Wstaw zwykłe diody na 3V nie 12V i dodaj do nich opornik 750Ω, gwarantuje wieczną sprawność.
Pozdrawiam
cray - Sro Wrz 07, 2011 21:53
ADI-mistrzu, w wolnej chwili zobaczę jak w ogóle wyglądają te zegary od tyłu ale u Ciebie pewnie to nie są zwykłe diody w miejsce starych żaróweczek tylko raczej lista LED czy coś w tym rodzaju, bo tak ładnie równomiernie oświetlone tarcze, hm?
ADI-mistrzu - Sro Wrz 07, 2011 22:13
Z oprawek wyjąłem żarówki i wsadziłem diody 10mm z dolutowanym rezystorem. Zegary są już tak skonstruowane aby dobrze światło rozpraszały, więc wystarczy wkręcić zamiast oryginalnych żarówek diody.
Jedynie do tej tarczy z pokrętłami od nawiewu musiałem dostawić dwie dodatkowe bo za ciemno było.
cray - Sro Wrz 07, 2011 22:45
ADI-mistrzu, obawiam się, że jestem za dużym laikiem w tych sprawach, żeby coś tam jeszcze dolutowywać. Na razie marzą mi się podświetlane pokrętła tylko nie mogę się dostać do żarówek, a zegarami będę się zajmował w następnej kolejności.
ADI-mistrzu - Czw Wrz 08, 2011 07:15
Co do pokręteł, to faktycznie czasem ciężko wychodzą, też muszę się namęczyć.
Możesz zobaczyć i popytać na allegro czy ktoś pokręteł nie sprzedaje za grosze (np. 5zł od sztuki),wtedy tych rozwalonych byś się pozbył a miał nowe
Wydryszek - Czw Wrz 08, 2011 13:07
Przepraszam, że się podepnę ADI-mistrzu zegary wystarczy obdrapać z tyłu z obu warstw farby od tyłu i wstawić w oprawki diody 10mm i będize taki efekt??
Znając Twój zapał myślałem, że dałeś tam zestaw super hiper ultra sterowanych satelitarnie diód a tu taki drobiazg??
To ja dzisiaj jeszcze będę miał takie zegary
A jeszcze tak dpytam, w nocy nie razi białe światło z licznika??
ADI-mistrzu - Czw Wrz 08, 2011 13:43
Nie razi, zegary można powiedzieć że nie świeca a je widać, po prostu światło ma idealną wartość.
Diody mają 10mm o jasności chyba 20 000mcd z okrągłą soczewką (czyli nie płaska dioda tylko zwykła okrągła).
Do tego dany opornik 820Ω i hula
Wydryszek - Czw Wrz 08, 2011 13:51
Czyli to sa te chyba najmnocniejsze 10mm klasyczne...mam kilka takich a nie miałem pomysłu co z nimi zrobić bo miały pójść do trzeciego stopu. Teraz tylko pytanie jak ja tam zmieszczę rezystory Ty sięchyba bawisz w lutowanie pod mikroskopem.
ADI-mistrzu - Czw Wrz 08, 2011 13:58
A już nie pamiętam jak to robiłem, ale chyba zaciski z oprawki wyjąłem, polutowałem diodę z rezystorem i taki komplet dioda-rezystor-zaciski, wsadziłem do oprawki.
Wydryszek - Pią Wrz 09, 2011 13:45
Ok, wczoraj zmęczyłem w końcu zamek bagaznika to dzisiaj biorę się za licznik. Wczoraj zdążyłem tylko zobacyzć jak świecąte 'soczewkowe" 10mm diody i na odległość na jaką będą świeciły, sprawiają wrażenie punktowego świecenia a zdjęcie sugeruje, że światło sięu Ciebie bardzo ładnie rozprowadziło prawie równomiernie.
Na żywo też to świeci równo czy tylko na zdjęciu tak wyszło??
Nie chcę zeskrobać zegarów żeby sięprzekonać czy świecąpunktowo czy wygląda to jak na zdjęciu
pozdr
ADI-mistrzu - Wto Wrz 13, 2011 11:07
Na początku też nie zeskrobywałem farby i było tak:
A to zdjęcie zrobione przed chwilą:
Dość równomiernie? Sztuczka polega tak naprawdę na tym że plastik z którego zrobione są tarcze jest przezroczysty i działa jak światłowód, jeśli zdrapiesz powierzchnię to matowa warstwa zacznie po prostu świecić.
Dlatego najlepiej jest np. acetonem czy czymś takim zmyć farbę (trochę acetonu, nie przesadź z tym, farba jak nim nasiąknie to sama złazi płatami) i potem papierem ściernym zarysować powierzchnię tam gdzie ma się świecić, dzięki temu niby powinno jaśniej świecić, ale przypuszczam że jest znikoma różnica między tym jak by całe tarcze były porysowane
Jak coś to pojawię się na spocie za tydz to możesz zobaczyć osobiście
empi - Sro Wrz 14, 2011 19:29
ADI jak zrobiłeś z tym zegarkiem? Mam zamiar wziąć się za podświetlenie w Rv i chciałbym uzyskać efekt podobny do twojego. Przewałkowałem trochę foro i wyczytałem, że jak się wsadzi jako oświetlenie zegarka diodę o zimno białej barwie to wychodzi coś zielonkawego.
Podpowiesz coś ?:)
ADI-mistrzu - Sro Wrz 14, 2011 19:47
Rozbierasz zegarek i tam jest taka bursztynowa klisza, trzeba ją wyjąć i na jej miejsce wsadzić biały papier śniadaniowy.
Wtedy tak będzie
kurtki - Sro Wrz 03, 2014 08:38
Żeby nie tworzyc nowego tematu, poszukuje żarówek R3mini, do przycisków. Kupiłem w sklepie ale niestety zbyt duże. Nie mam żadnej na wzór. Czy mógłby ktoś mi pomóc i podać wymiary tych żarówek (diod) ? chodzi o podstawkę i wysokość. I jeszcze jedno pytanie czy przycisk awaryjnych wyciąga sie tak samo ja pozostałe przyciski ? Mam poważny problem z wyjęciem i czy tam też idą żarówki R3mini?
Pozdrawiam
BigBoyPL - Sro Wrz 03, 2014 17:54
Szukaj w hondzie coś na wzór 35854-SHJ-A01 jak nie masz podstawek.
kurtki - Czw Wrz 04, 2014 07:46
Właśnie o to chodziło, dzięki. Spróbuje popytac, może ktoś sprowadzi takie żaróweczki . Jeszcze raz dziękuje
Ukor - Czw Wrz 04, 2014 21:03
Szukaj w Tico Są takie same
kurtki - Pią Lis 28, 2014 06:00
Mam jeszcze jedno pytanie, czy przycisk od awaryjnych wyjmuje się tak samo jak pozostałe np. od klimy ? Nie mogę sobie z nim poradzić. Wszystkie wyjąłem a tego od awaryjnych nie mogę.
MD - Pią Lis 28, 2014 09:56
kurtki, odpinasz sam przycisk (nie ułamiesz, po prostu wyskoczy sama "pokrywka", a następnie wysuwasz całe jego wnętrze, czyli de facto główną część przycisku. Z tyłu masz dwa razy większą wtyczkę niż przy tych bocznych, bo kabelki w awaryjnych są zdublowane.
kurtki - Pon Gru 01, 2014 20:25
Dzięki, faktycznie, lekko poszło . Kupiłem sobie żarówkę r3 mini 3x7mm i włożyłem w przerobioną oprawkę ponieważ oryginalnych nie miałem. Ale wydaje mi się, że te żarówki są za wysokie przez co pozostałe przyciski cięzko mi chodzą, ale świecą Czy gdzies można kupic mniejsze żaróweczki ?
MD - Wto Gru 02, 2014 10:38
kurtki, ja powstawiałem tam małe diody i teraz żałuję nieco, że użyłem kierunkowych - z soczewką - a nie płaskich SMD. Ale ogólnie diody świecą super, ładnie wyglądają i jeżeli właściwie dobierzesz opornik (chyba 1k do diody 1.5v), to całkowicie eliminujesz problem psującego się podświetlenia.
NoPE - Sob Cze 20, 2015 22:54
Odświeżę temat, bo sam zabrałem się za konsolę środkową.
Macie jakieś pomysły jak rozświetlić pokrętła, suwaki i ikony. Z przyciskami sobie poradziłem bez problemu tylko, że nie świecą na pomarańczowo (nie było takich ledów smd) tylko na biało, a kontrolki przycisku odpowiednio na niebiesko (klima i w przyszłości przednie halogeny p.mgłowe) i czerwono (ogrzewanie szyby, tylne p.mgłowe, awaryjne)
Podświetliłem też schowek panelem 24 LED (trochę za jasno) przez bistabilny umieszczony między suwakami
Wszystko fajnie ale walczę z tym bezbarwnym plastikiem pod pokrętłami i za cholewkę nie umiem tego rozświetlić. Oryginalne żaróweczki podmieniłem na led'y tego typu tylko, że one świecą w trzech kierunkach - przód, góra i dół (patrząc od czoła żaróweczki).
W białym plastiku wywierciłem 4 otworzy na diody w miejscu ikon suwaków ale zbyt punktowo podświetlają i nie wygląda to dobrze.
Podpowiecie coś?
power_grey - Pon Lis 13, 2017 18:54
Witam wszystkich jestem świeżym właścicielem roverka 45 1.6 2004 i mam takie pytanko do kogoś kto wymieniał ledy SMD w przełącznikach od świateł przeciwmgielnych,podgrzewania tylnej szyby,blokowania drzwi oraz awaryjnych jakie zastosować zamienniki tych led SMD?
NoPE - Pon Lis 13, 2017 21:07
Ja użyłem SMD z dolutowanymi nóżkami, bo na tamten czas nie zdobyłem małych tradycyjnych. Te SMD z ryżu są zrobione i lubią się przepalić (rezystor zbyt małej mocy)
Lepiej zastosować tradycyjne najmniejszej średnicy i dobrać rezystor odpowiedniej mocy.
LEDy świecą punktowo więc musisz skierować ich światło na centrum ikony przycisku.
Żarówki rozpraszają światło w kuli i dla nich nie ma znaczenia sposób ukierunkowania.
No ale Ty chcesz ledy
power_grey - Pon Lis 13, 2017 21:30
NoPE ja nie chcę LED tylko w moich przełącznikach oryginalnie są ledy SMD które nie świecą ,wolałbym zwykłe żarówki wymienić i już.Mam roverka od niedawna i dziwię się że ledy SMD się przepaliły nigdy się z tym nie spotkałem.Wogóle niewiem czy dam radę je wymienić bo są naprawdę mikroskopijne.
nanab - Pon Lis 13, 2017 21:34
NoPE napisał/a: |
Lepiej zastosować tradycyjne najmniejszej średnicy i dobrać rezystor odpowiedniej mocy. |
Moc rezystora w tym wypadku nic nie zmienia.
NoPE napisał/a: | Macie jakieś pomysły jak rozświetlić pokrętła, suwaki i ikony. |
Robiłem tak w vectrze b i wyszło dobrze- kilka kawałków gotowej taśmy led.
power_grey napisał/a: | NoPE ja nie chcę LED tylko w moich przełącznikach oryginalnie są ledy SMD które nie świecą ,wolałbym zwykłe żarówki wymienić i już.Mam roverka od niedawna i dziwię się że ledy SMD się przepaliły nigdy się z tym nie spotkałem.Wogóle niewiem czy dam radę je wymienić bo są naprawdę mikroskopijne. |
W pracy wymieniam diody których nie widać bez mikroskopu, więc jakieś tam świecące diodki da się bez problemu A to że się przepaliły nie wiem co się dziwisz. Świecą od prawie 20 lat, czy to mróz -30 stopni czy to upał 50 stopni, wszystko się kiedyś zużywa
NoPE - Pon Lis 13, 2017 21:48
nanab napisał/a: | Moc rezystora w tym wypadku nic nie zmienia. |
nie, wcale.
nanab napisał/a: | Świecą od prawie 20 lat, czy to mróz -30 stopni czy to upał 50 stopni, |
w oryginale są żarówki - ktoś użył ledów z ryżu i się przepaliły, bo moc rezystora jest celowo zaniżana wraz z cyną z ryżu. Rok i wymieniasz.
power_grey - Wto Lis 14, 2017 15:55
Witam czy może ktoś potwierdzić że R 45 rocznik 2004 polift ma we włącznikach oryginalnie montowane ledy SMD chodzi mi o włączniki awaryjnego,podgrzewania szyby,przeciwmgielnych.Skorzystam jeszcze z okazji i zapytam co to za czujnik bo to chyba czujnik ,wisi u mnie w przednim zderzaku i dochodzą do niego 2 przewody. posiadam auto od kilku dni a poprzedni właściciel niedbał o auto więc jest sporo do zrobienia.
nanab - Wto Lis 14, 2017 17:01
NoPE napisał/a: |
w oryginale są żarówki - ktoś użył ledów z ryżu i się przepaliły, bo moc rezystora jest celowo zaniżana wraz z cyną z ryżu. Rok i wymieniasz. |
Nawet dla czerwonej diody zasilanej z instalacji 12V moc jaka wydzieli się na rezystorze przy nawet 20mA to ok 250mW, więc nawet dla takiego ekstremalnego przypadku wystarczyłby rezystorek rozmiaru 1206. Nawet gdyby montowali za małe moce to rezystor by się spalił, a led pozostała sprawna.
Remigiusz - Wto Lis 14, 2017 17:50
power_grey, Jest to czujnik temp zewnętrznej Na pewno masz klimatronic
On był mocowany do dolnego grilla z boku.
power_grey - Wto Lis 14, 2017 18:09
Wielkie Dzięki za odpowiedż rzeczywiście mam climatronic przypnę go do grila na trytki ,babka jeżdziła tym autem 9 lat ,robiła tylko tyle ile musiała ,w pierwszy dzień urwałem 2 klamki bo były suche nikt ich nigdy nie smarował.Już chciałem kupować nowe oryginały 70zł z przesyłką ,kiepskie zamienniki 50zł.Zdecydowałem że przykleje je pistoletem na gorący klej i prawie nie będzie widać.
Remigiusz - Wto Lis 14, 2017 20:51
power_grey, Co do klamek do niestety im nowszy Rover tym gorsza jakosc klamek. Pasuja klamki z Hondy CVX, tylko trzeba lakierowac
power_grey - Wto Lis 14, 2017 21:25
Właśnie zauważyłem że mają kiepską konstrukcje a szczególnie jak zaśniedzieją te chromowane ruchome elementy,warto jest co jakiś czas przesmarować ,ja tak teraz zrobiłem to od razu czuć różnicę w otwieraniu.Z powodu niskiej temperatury na zewnątrz musiałem użyć kleju epoksydowego,latem zrobię to porządnie na gorąco.Bez garażu niektóre naprawy zimą są niemożliwe,szczególnie te z plastikami.
nanab - Sro Lis 15, 2017 16:39
power_grey napisał/a: | ,latem zrobię to porządnie na gorąco. |
"porządnie" kłóci się z klejem na gorąco, przyjdzie upał i wszystko się rozpadnie.
power_grey napisał/a: | babka jeżdziła tym autem 9 lat ,robiła tylko tyle ile musiała ,w pierwszy dzień urwałem 2 klamki |
Dość częste jeśli chodzi o tą płeć
power_grey - Sro Lis 15, 2017 16:51
Witam mam nadzieję że jak dobrze odtłuszczę miejsca klejone,czyli wokoło klamki to powinno długo wytrzymać.Klejenie samej wewnętrznej tulejki to zbyt mało.Jak się nie sprawdzi na gorąco to zastosuje dobrej marki klej epoksydowy.Nie liczę że to wytrzyma wiele lat ale jeśli wytrzyma 2 lata to będę zadowolony.
Pozdrawiam
|
|