Zobacz temat - [214 Si 99r]Nie odpala...
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [214 Si 99r]Nie odpala...

natalcia - Pon Lis 07, 2011 18:05
Temat postu: [214 Si 99r]Nie odpala...
Witam, mam problem z autem, wiec moze zaczne od poczatku.
Po pierwsze, nie bylo mnie okolo miesiaca w domu, wiec auto niestety stalo nie ruszane i teraz nie odpala..
Myslalam ze to akumulator, ale jest naladowany a auto niestety dalej nie odpala..
Mam podejrzenie ze moga to byc swiece, bo pasowalo je wymienic juz chwile temu, ale wczesniej nigdy nie mialam problemu z odpaleniem..

Bardzo prosze o jakies odpowiedzi, podpowiedzi i sugestie..

Adrian - Pon Lis 07, 2011 18:17

Podłącz akumulator, wsiądź do samochodu i naciskaj na pilocie przycisk zamykania do momentu, w którym zadziała centralny zamek. W ten sposób synchronizuje się pilota z immobilajzerem.

Temat był wielokrotnie poruszany, więc następnym razem użyj wyszukiwarki. :wink:

natalcia - Pon Lis 07, 2011 18:19

ale jak podlaczyc akumulator jak nie moge otworzyc drzwi a co za tym idzie maski? czy jak otworze z kluczyka to nie wlaczy sie alarm?
Adrian - Pon Lis 07, 2011 18:20

Nie włączy się, bo nie masz akumulatora. :wink:
natalcia - Pon Lis 07, 2011 18:22

o boze fakt.. przepraszam za moje niedomyslenie :P
a jakas sugestia, dlaczego nie odpala? i co jesli pilot dalej nie bedzie dzialal nawet jesli zrobie to co napisales?

Adrian - Pon Lis 07, 2011 18:30

Idź do samochodu i zrób to, o czym pisałem... Na 98% pomoże. :wink:
natalcia - Pon Lis 07, 2011 18:32

Ok, dziekuje bardzo ale pojde dopiero jutro bo aku sie narazie laduje :)
i mam nadzieje ze pomoze, ale gorzej z tym odpalaniem, bo gdyby to byl aku to chyba by na kablach odpalil... no ale i tak dziekuje bardzo! :)

Adrian - Pon Lis 07, 2011 18:34

Immo blokuję rozrusznik i pompę paliwa, skutkiem czego jest brak możliwości odpalenia samochodu. Nie obejdziesz tego próbując odpalić samochód na kable.
natalcia - Pon Lis 07, 2011 18:37

Tylko ze jak na poczatku probowalam odpalic to pilot dzialal normalnie, przestal dzialac dopiero po kablach i po wyjeciu akumulatora ..
Adrian - Pon Lis 07, 2011 18:44

Nie będziemy martwić się na zapas. :wink: Daj znać jutro, czy udało się odpalić Roverka.
natalcia - Pon Lis 07, 2011 18:46

ok, dziekuje jeszcze raz za pomoc :)
Tomek1212 - Pon Lis 07, 2011 20:09

Witam koleżankę z Tarnowa.
Jeżeli czerwona kontrolka między zegarami zgaśnie to immo jest odblokowane i silnik powinien zapalić.
Bardzo rzadko się zdarza, aby przez świece nie odpalał silnik, zwłaszcza jak nie ma gazu.

natalcia - Pon Lis 07, 2011 21:16

Witam rowniez :)
rozumie wiec ze aby odblokowac, musze naciskac pare razy zamykanie, tak?
i czy jest mozliwe, ze przez to ze auto tyle stalo, cos sie podzialo z immo i dlatego nie odpala?

jrdarus1 - Pon Lis 07, 2011 21:36

Jeśli aku był odłączony byc może coś tam odbiło mu i pilot należny powtórnie zsynchronizować z immo poprzez otworzenie drzwi kluczykiem, wejściem do środka oraz parokrotnym nacisnieciu przycisku zamykania aż do momentu kiedy się zamknie centralny po czym odblokować immo przyciskiem do otwierania i cybi. Jeśli nie działa to możne spróbować wymienić baterie i powtórzyć czynność synchronizacji a jeśli to nie pomoże to o ile posiadasz 4 cyfrowy kod do awaryjnego odblokowania immo wprowadzić go i podjechać gdzieś na komputer. A jesli nie to laweta :)
natalcia - Sro Lis 09, 2011 12:29

aku naladowany, lampka immo sie nie swieci czyli tez wszystko dobrze dziala, a auto dalej nie pali ..
leszek95b - Sro Lis 09, 2011 12:33

natalcia, czy jesteś w stanie zamykać/otwierać auto pilotem?
Czy po zamknięciu auta pilotem zapala się lampka od immo?

natalcia - Sro Lis 09, 2011 12:52

pilot działa normalnie, a czy po zamknięciu wlacza sie lampka niestety nie zwróciłam uwagi, ale nie świeci jak probuje odpalić..
leszek95b - Sro Lis 09, 2011 12:59

natalcia napisał/a:
czy po zamknięciu wlacza sie lampka niestety nie zwróciłam uwagi

A możesz sprawdzić?
Bo być może nie działa Ci po prostu lampka przez co nie wiesz, czy immo jest wyłączony.

natalcia - Sro Lis 09, 2011 13:13

Niestety, z lampka wszystko w porządku :(
leszek95b - Sro Lis 09, 2011 13:16

OK, to dalej...
Jak przekręcasz kluczyk na 2 pozycję to czy słyszysz pompkę paliwa? (w okolicy tylnego prawego koła) (pompka nie załącza się po każdym przekręceniu kluczyka na 2, musisz odczekać jakiś czas na wyłączonej stacyjne i wtedy przekręcić na 2 pozycję ... myślę że 20 minut wystarczy)

natalcia - Sro Lis 09, 2011 13:34

Slysze takie dzzz przez ok 5 sekund
leszek95b - Sro Lis 09, 2011 13:37

Super, i co się dzieje jak przekręcasz kluczyk żeby odpalić?
Zupełnie nic?
Kontrolki przygasają?
Burczy coś pod maską?
A może co innego...

natalcia - Sro Lis 09, 2011 13:39

Wszystko sie dzieje tak samo jak przy normalnym odpalaniu, tylko ze u mnie do tego odpalenia nie dochodzi :( wszystko tak samo, dźwięki itp ..
Harry - Sro Lis 09, 2011 13:42

jak długo stał i nikt nie odpalał to mógł olej z popychaczy zlecieć, bo ustawiane są hydraulicznie, trzeba kręcić, ew.na linkę i pociągać go trochę,ale nie odpalając na linkę
jak odpali to się nie przestrasz mocnego klekotania- jak diesel
Pompa chodzi czyli imo też odblokowuje, jeżeli przekręcasz kluczyk i jest cicho to szczotki w rozruszniki mogły stanąć ew. coś z elektromagnesem, jeżeli przy słabym aku był "strzelanie" przy rozruszniku to elektromagnes działa,a imo się odblokowuje
sprawdź jeszcze poziom oleju przed takim odpalaniem i trochę możesz wlać na zawory, bo pewnie sucho jest

natalcia - Sro Lis 09, 2011 13:44

Stał około miesiąca, w ogóle nie ruszany, może trochę nawet więcej..
jak aku nie był naładowany, to było słychać strzelanie

leszek95b - Sro Lis 09, 2011 13:45

Ja obstawiam elementy układu zapłonowego.
Do sprawdzenia kopułka, palec, kable, świece. Zacząłbym od kopułki i palca.

Teraz robi się szybko ciemno, także jak będzie ciemno to pokręć trochę na rozruszniku i zobaczy nie skaczą iskry w okolicy kopułki i kabli. (jeden kręci drugi patrzy oczywiście :twisted: )

Potrafisz sprawdzić czy jest iskra na świecach?

natalcia - Sro Lis 09, 2011 13:47

Nie potrafię sprawdzić niestety, ale kopułka była zmieniane gdzieś w okolicach czerwca.. a świece wiem że były do zmienienia, bo parę osób patrząc na nie się dziwilo że odpalam normalnie..
a te iskry sprawdzę wieczorem :>

leszek95b - Sro Lis 09, 2011 13:47

Harry napisał/a:
jeżeli przekręcasz kluczyk i jest cicho to szczotki w rozruszniki mogły stanąć ew. coś z elektromagnesem, jeżeli przy słabym aku był "strzelanie" przy rozruszniku to elektromagnes działa,a imo się odblokowuje


Koleżanka pisała
natalcia napisał/a:
Wszystko sie dzieje tak samo jak przy normalnym odpalaniu, tylko ze u mnie do tego odpalenia nie dochodz


Czyli zakładamy że rozrusznik kręci.

Harry - Sro Lis 09, 2011 13:50

ale wcześniej powiedziała,ze normalnie odpalał, więc wątpię, można sprawdzić świece czy coś z nimi jest nie tak tzn. wykręcić i wyczyścić,

mój też jak długo stał to kręciłem, kręciłem, i załapał, bo olej z popychaczy spłynął
oczywiście bez dodawania gazu, ale teraz to bym wziął go na linkę,bo szkoda rozrusznika i akumulatora

[ Dodano: Sro Lis 09, 2011 13:50 ]
tylko jak pisałem post to tego nie było jeszcze :P
leszek95b napisał/a:

Koleżanka pisała

leszek95b - Sro Lis 09, 2011 13:50

natalcia, Ja miałem podobnie kiedyś. Nowa kopułka okazała się gorsza od starej :)
Po długim staniu w wilgoci (u mnie tydzień na deszczu) nie było opcji żeby zapalił. Kable świeciły po ciemku niczym ognie Świętego Elma.

Mimo nowej kopułki proponuję tam zajrzeć i wyczyścić. U mnie nowa kopułka co parę miesięcy jest do czyszczenia ... a raczej była bo wymieniłem na starą która nie śniedzieje.

natalcia - Sro Lis 09, 2011 13:52

moja stara sie nie nadaje raczej do niczego, lezy u mechanika "na pamiatke" :wink:
leszek95b - Sro Lis 09, 2011 13:55

natalcia napisał/a:
moja stara sie nie nadaje raczej do niczego, lezy u mechanika "na pamiatke"

Mam nadzieję że chodzi o kopułkę ... taki mały niesmaczny żarcik :twisted:

Dobra, także czekam na info czy masz dyskotekę pod maską i czy kopułka i palec są czyściutkie, ok?

natalcia - Sro Lis 09, 2011 13:58

hahaha chodzi o kopulke ;))

a ja czekam na wieczor, sprawdze i napisze :))

spider666 - Sro Lis 09, 2011 14:16

Może warto sprawdzić najpierw bezpieczniki.
leszek95b - Sro Lis 09, 2011 14:20

spider666, a o którym konkretnie bezpieczniku mówisz?
rovek - Sro Lis 09, 2011 15:36

leszek95b napisał/a:
Jak przekręcasz kluczyk na 2 pozycję to czy słyszysz pompkę paliwa? (w okolicy tylnego prawego koła) (pompka nie załącza się po każdym przekręceniu kluczyka na 2, musisz odczekać jakiś czas na wyłączonej stacyjne i wtedy przekręcić na 2 pozycję ... myślę że 20 minut wystarczy)

Pompka działa co 40-60 sekund przy próbie odpalenia i działa cały czas podczas jazdy to po pierwsze.
Co do odpalania sugeruje sprawdzić czy jest iskra i czy pompka podaje paliwo. natalcia, jeżeli znasz się na tym cokolwiek odkręć świece i sprawdź czy jest iskra oraz czy po kręceniu rozrusznikiem świece są zalane paliwem.

natalcia - Sro Lis 09, 2011 18:01

Nic nie świeci przy odpalaniu ..
Adrian - Sro Lis 09, 2011 18:35

natalcia,
Skontaktuj się z Kolegą: http://forum.roverki.eu/p...profile&u=12375
Ładnie się uśmiechnij :mrgreen: , pomrugaj rzęskami :kwiatek: i poproś o pomoc :help2: . Może Ci coś doradzi na miejscu...

Harry - Czw Lis 10, 2011 12:17

możesz też mieć problem z podciśnieniem, tzn. rurka idąca od komputera do kolektora ssącego, jeżeli jest ona ok. to z tych gorszych rzeczy w komputerze mógł czujnik od podciśnienia paść, a wtedy nie odpalisz auta
Kozik - Pią Lis 11, 2011 15:36

AdrianWWL napisał/a:
Skontaktuj się z Kolegą: http://forum.roverki.eu/p...profile&u=12375
Ładnie się uśmiechnij :mrgreen: , pomrugaj rzęskami :kwiatek: i poproś o pomoc :help2: . Może Ci coś doradzi na miejscu...


popieram, mi pomógł przy grubszej sprawie gdy mi auto w trasie padło

leszek95b - Pon Lis 14, 2011 10:01

natalcia, czy możesz sprawdzić tą iskrę? Jak kable nie świecą to może cewka padła albo przewód cewka <-> kopułka?

Proponuję też sprawdzenie błędów na kompie. Z mojego kompa będzie ciężko z Gdyni, ale lokalnie napewno kogoś znajdziesz :)