Zobacz temat - Wytrzymałość paska rozrządu
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Offtopic - Wytrzymałość paska rozrządu

szoso - Wto Lut 21, 2012 10:34

tylko coś rozrządy nie wytrzymują w IDT po modach, najpierw Krzysi3k teraz Remigiusz, czy to tylko zbieg okoliczności :wink:
Bumelant - Wto Lut 21, 2012 11:05

Dla mnie zawsze benzyna bedzie do sportu a dieselek do ruchu codziennego - zupelnie inna charakterystyka i nie mozna tego porownac w zaden sposob. Sam zreszta rozwazam zakup takiego autka bo bardzo fajnie mi sie jezdzi tym na trasy ale nie bede go grzebac napewno natomiast do zadzioru bedzie turbo awd :mrgreen: Osiagi tego co mam mi wystarczaja ale jezdzenie juz FWD totalnie mnie nudzi od dawna i to jest glowne waskie gardlo w wyciskaniu jakis mocy - ja temat olalem - po co mi cos co jezdzi po krzakach i mieli kolami przy starcie z powodu nadmiaru mocy. Ciekawe jak te rozrzady. W vvc to praktycznie konczy sie wyrzuceniem silnika i nie ma co zbierac.
tuners - Wto Lut 21, 2012 11:08

Nom właśnie ciekawe z czego może po zimie coś im się podziało ;/ hmm.. Ciekawe czy krzysiek lub remi mieli osłony pod silnik bo wiem że jakby więcej śniegu było to można brnąć paskiem ;/
szoso - Wto Lut 21, 2012 11:11

tuners napisał/a:
Ciekawe czy krzysiek lub remi mieli osłony pod silnik bo wiem że jakby więcej śniegu było to można brnąć paskiem

no ale na paskach też masz przecież osłony

bociannielot - Wto Lut 21, 2012 12:24

Bumelant napisał/a:
napewno natomiast do zadzioru bedzie turbo awd
masz już coś na oku? A co do samego przednionapędowca, z Torsenem dawał by radę, ale zimą i tak nie poszalejesz, Ja w swoim kombi 1.6 z AWD zimą objeżdżałem wszystkie przednio i tylno-napędówki bez wyjątku heh po prostu jako jedyny miałem trakcje
Krzysi3k - Wto Lut 21, 2012 14:31

U mnie najprawdopodobniej jakaś wada fabryczna paska...
NIE KUPUJCIE GATES'ów !

sobrus - Wto Lut 21, 2012 14:37

Kurde ja mam gatesa....moze go zmienie na contitecha :/
kzrr - Wto Lut 21, 2012 14:43

Krzysi3k napisał/a:
U mnie najprawdopodobniej jakaś wada fabryczna paska...
NIE KUPUJCIE GATES'ów !


Ale możecie to w jakiś sposób reklamować ? Skoro jest wada fabryczna tych pasków to "teoretycznie" producent powinien zwrócić koszty naprawy/wymiany uszkodzonych elementów.

szoso - Wto Lut 21, 2012 14:45

panowie nie róbmy popłochu, może nie wszystkie Gatesy zaraz będą strzelać :wink:
co prawda słyszałem kiedyś taką plotkę od kolegi ze sklepu moto że Gates nie jest już taki dobry jak był kiedyś i zdarza się że strzelają te paski i mu je przynoszą z pretensjami
ja miałem Gatesa przez rok i zmieniłem na Contitecha żeby spać spokojnie :grin:

Kozik - Wto Lut 21, 2012 14:51

Cytat:
ja miałem Gatesa przez rok i zmieniłem na Contitecha żeby spać spokojnie :grin:


to ja pewnie też zmienię...

Harry - Wto Lut 21, 2012 15:22

Krzysi3k napisał/a:
IE KUPUJCIE GATES'ów !

nie wiem czemu tak uważasz ale gates robie jedne z lepszych pasków

sobrus napisał/a:
Kurde ja mam gatesa....moze go zmienie na contitecha :/

ostatnio jeden mechanik mi mówił,ze w jego aucie pasek rozrządu contitecha strzelił po 20 tys. więc powiedział, że tego już nie będzie pakował do żadnych samochodów

Krzysi3k - Wto Lut 21, 2012 15:23

A co ja zrobię po takim czasie? ;)
Do faktury jakbym się dokopał to cud :D

Harry - Wto Lut 21, 2012 15:24

Cytat:
Ale możecie to w jakiś sposób reklamować ? Skoro jest wada fabryczna tych pasków to "teoretycznie" producent powinien zwrócić koszty naprawy/wymiany uszkodzonych elementów.

reklamacja będzie odrzucona dlaczego?
a) złe napięcie paska
b) uszkodzenie mechaniczne paska
c) uszkodzona np. pompa wody, zatrzymała się i poleciał pasek
d) odpalanie auta na lince

Bumelant - Wto Lut 21, 2012 15:33

Z czesciami jest troche sprawa sezonowa. Jeden rok jedna firma robi dobre - drugi inna. Dlatego ja zawsze pozostawialem ta decyzje mechanikowi, a ze akurat moj robi mase Roverkow i jest w nich kozak - ma rozenanie na biezaco - odpukac jak na razie to podejscie zaplusowalo. Wole powierzyc calosciowo naprawe z czesciami i robocizna - sa wtedy jakies mozliwosci odkrecenia sprawy. Podejrzewam, ze bedzie trudno cos wyegzekfowac - znajac zycie gosciu w sklepie powie blad montazu i tyle. Standard
kzrr - Wto Lut 21, 2012 15:37

Harry, no domyślam się ze takie będą tłumaczenia, chyba że się robi coś w ASO ma wszystkie papiery, pierdoły etc.
Chociaż jest z drugiej strony tez jest o co walczyć jeśli faktycznie pasek był wadliwy (i jakimś cudem-sposobem da się to udowodnić) i trzeba np: wymienic silnik to koszty są spore.

kadzaf - Wto Lut 21, 2012 15:39

Zeby ktos uwzglednił reklamacje to za wymiane rozrzadu musiałby brac min 3tys .
A tak to raczej nierealne aby ktos zrobił za free. :wink:

Pływak - Wto Lut 21, 2012 15:44

Haha jeden rzuciła hasło i teraz połowa forum zmieni paski z Gatesa na contitecha :rotfl: Swoja drogą ojciec coś wspominał, że rozsypał mu się pasek contitecha po kilku miesiącach całe szczęście wielorowkowy od osprzętu :]

Co do reklamacji to zapomnijcie musiał by pozwać producenta i biegły musiał by stwierdzić wadę fabryczną, a jeśli takowej nie stwierdzi producent powie, ze paski są do silników seryjnych, a nie modyfikowanych i wszystko w temacie :] Swoją drogą 40kkm przebiegu na zamiennikach to nie jest mało i przy takich modyfikacjach jakie robicie powinniście zdawać sobie sprawę, że takie rzeczy mogą mieć miejsce i trzeba pewne elementy wymieniać częściej no ale jak liczą się tylko cyferki z hamowni, a o reszcie się zapomina to później tak jest :p

szoso - Wto Lut 21, 2012 15:47

Krzysi3k, zrobił 60tyś
Remi zrobił 40tyś ale to nie był Gates
dochodzić reklamacji to tylko z turbokamerą trzeba by było :lol:

Harry - Wto Lut 21, 2012 16:03

kzrr napisał/a:
hyba że się robi coś w ASO ma wszystkie papiery, pierdoły etc.

ASo może powiedzieć,że odpalałeś auto za pomocą linki, ew. wierzgasz lewą nogą i pasek się posypał

a jak wymieniasz pasek to byś musiał im udowodnić,ze korzystałeś z przyrządu pomiarowego do naciągu paska
Pływak napisał/a:
Co do reklamacji to zapomnijcie musiał by pozwać producenta i biegły musiał by stwierdzić wadę fabryczną, a jeśli takowej nie stwierdzi producent powie, ze paski są do silników seryjnych, a nie modyfikowanych i wszystko w temacie :] Swoją drogą 40kkm przebiegu na zamiennikach to nie jest mało i przy takich modyfikacjach jakie robicie powinniście zdawać sobie sprawę, że takie rzeczy mogą mieć miejsce i trzeba pewne elementy wymieniać częściej no ale jak liczą się tylko cyferki z hamowni, a o reszcie się zapomina to później tak jest :p


pływak dobrze mówi, zakładacie paski od serii, kręcicie silniki,
wystarczy parę razy nie umiejętnie zmienić bieg (tzw. strzał ze sprzęgła) i pasek może polecieć.
Pierwsza wymiana paska to zazwyczaj jest 100-120 lub 5 lat
zaleca się wymianę przy -20% od deklarowanej wartości producenta tzn. np. 80 tys.
Tylko,ze te wartości są przy normalnym użytkowaniu auta, jeżeli ktoś podniósł moc samochodu i bardziej jeździ sportowo to powinien takie rzeczy częściej wymieniać

BTw. Może któryś mod wydzieli rozmowę o rozrządzie do innego tematu :wink:

bociannielot - Wto Lut 21, 2012 16:05

Harry napisał/a:
nie wiem czemu tak uważasz ale gates robie jedne z lepszych pasków
tak a goodridge robi super elastyczne przewody hamulcowe w oplocie metalowym, poza tym że strzelają po paru miesiącach nawet czasem, kurcze takie czasy że w każdej branży każdy producent oszczędza, a płacą za te oszczędności najdrożej właśnie ich klienci :/ .

[ Dodano: Wto Lut 21, 2012 16:05 ]
Harry napisał/a:
Może któryś mot wydzieli rozmowę o rozrządzie do innego tematu
wydzielmy rozmowę z wydzielonego już tematu :grin:
Harry - Wto Lut 21, 2012 16:07

bociannielot napisał/a:
Harry napisał/a:
Może któryś mod wydzieli rozmowę o rozrządzie do innego tematu
wydzielmy rozmowę z wydzielonego już tematu :grin:

no wiem,wiem
ale sam widzisz jaki cyrk się robi :wink:

Firq - Wto Lut 21, 2012 19:26

Witam dziś dzwoniłem do Minimotu i dowiedziałem sie ze do R25 idt (bo nie wiedzą co to MG ZR) są dwa rodzaje paska dwie szerokości i chciałem na allegro zamówić zestaw taki ale na allegro wszystkie paski są ponoć takie same.... co o tym myślicie ?

[ Dodano: Wto Lut 21, 2012 19:26 ]
http://allegro.pl/rozrzad...2117690702.html dzwoniłem do gościa z linku i powiedział to samo ze są dwa rodzaje paska i potrzebuje vin.
Taki zestaw będzie grał u mnie ??

Remigiusz - Wto Lut 21, 2012 19:35

Witam, nie wiem mody uważam takie pływu na pasek nie maja, bo musiał by się silnik szybciej kręcić a tego nie robi. Pasek tylko zaworami steruje i tyle i jest to zależne od obrotów silnika i raczej nic więcej. Tak ja uwazam.

Moj pasek jak się okazało nie był Gates tylko jakiś szit ktoś podmienił na Mitsuboshi :neutral: :evil: Kupujcie paski z górnych polek i tylko tak i można spać spokojnie. Ja kupiłem teraz Gatesa pasek.

Co do Contitecha to kilka mechaników mi odradzało oraz w sklepie ze sie już niestety lipne :neutral: Tylko Gates albo Dayco jak juz cos :wink:

Firq - Wto Lut 21, 2012 19:40

Dayco sa dość tanie na allegro i ponoś szmelc ... ja nie wiem jakie one naprawde sa tak wiec mówie co inni mówili :) Gates chyba u mnie wskoczy. Remi i jak głowica zdjęta ??
Harry - Wto Lut 21, 2012 19:42

z tego co sie orientuje to Dayco współpracuje z Gates
xtek - Wto Lut 21, 2012 19:44

Mitsuboshi nie sa takie zle - bardzo je ludzie polecaja, do niektorych hond szly jako OEM.
7Tomi - Wto Lut 21, 2012 19:46

Krzysi3k napisał/a:
U mnie najprawdopodobniej jakaś wada fabryczna paska...
NIE KUPUJCIE GATES'ów !


Gates a Gates nie zawsze to znaczy to samo.

Mam kilka pasków oryginalnych - zapakowanych fabrycznie w pudeleczko MG Rover - są to paski Gatesa Power Grip.

Zamówiłem taki sam pasek z IC i pasek też Gates'a jakościowo odstaje od paska oryginalnego.

Różnica w cenie to ok 50zł. Ale patrząc na wykonanie obu pasków to jeszcze nikt z klientów nie wybrał tańszego :)

a co do Dayco ostatnio w R214 robiłem rozrząd, który klient zmieniał w 2003 roku a zrobione zaledwie 20 tys. Auto używane sporadycznie. Pasek miał ok 1,5 cm luzu pomiędzy kołem wału a kołem wałka :/

Firq - Wto Lut 21, 2012 19:49

a masz do idt taki pasek org ??
marthinez - Wto Lut 21, 2012 21:09

Tomi_114 napisał/a:
Mam kilka pasków oryginalnych - zapakowanych fabrycznie w pudeleczko MG Rover - są to paski Gatesa Power Grip.

Zamówiłem taki sam pasek z IC i pasek też Gates'a jakościowo odstaje od paska oryginalnego.
Przecież od dawna wiadomo, że linia produkcyjna OEM bardzo różni się od ogólnodostępnych zamienników.
Ludzie usłyszą, że Gates szedł na pierwszy montaż to myślą, że wszystkie inne tej firmy dorównają jakością OEM.
Nic bardziej mylnego.

kadzaf - Wto Lut 21, 2012 21:18

Niech pasek i kosztuje drozej tylko nie bedzie pewne ze ma wiecej doczynienia z danym producentem niz sam napis oraz pudełko.
Niestety tak to obecnie przyjeło sie ze nikt za nic ,nie bieże odpowiedzialnosci ,wiec robia jak im pasuje ,a potem dzieja sie takie cuda.

Remigiusz - Sro Lut 22, 2012 00:46

Nie wiem montuje teraz Gatesa i zobaczymy. Będę na pewno teraz bardziej zaglądał do rozrządu czy nic się tam nie dzieje bo aż strach ogarnia :neutral:
sobrus - Sro Lut 22, 2012 07:52

Co powiecie na pasek rozrządu za 19zł:
http://allegro.pl/pasek-p...2079126837.html
:shock:

Moze by tak pasek "wzmocniony"?
http://allegro.pl/pasek-r...2079458647.html

A jakie opinie o firmie Bosch?

szoso - Sro Lut 22, 2012 07:55

Remigiusz napisał/a:
odradzało oraz w sklepie ze sie już niestety lipne Tylko Gates albo Dayco jak juz cos

może akurat nie handlują Contitechem więc chwalą to co mają, czegoś nie mam to mówię że niedobre
jak ma pęknąć to pęknie nawet z górnej półki
najlepiej co jakiś czas zdjąć osłonę paska i zerknąć jak wygląda

Firq, piszesz wszędzie o tym rozrządzie a tyle czasu na forum już jesteś, w idt pasek ma 30mm a w sdi 28mm, rozrząd z twojego linka jest do sdi, opcja szukaj się kłania, tobie ona jakoś obca :wink:

PTE - Sro Lut 22, 2012 08:43

sobrus napisał/a:
A jakie opinie o firmie Bosch?


Ja aktualnie mam pasek rozrządu Boscha. Jest produkowany w Wlk. Brytanii w tej samej fabryce co ContiTech. Póki co od października 2010 r. przejechałem na nim jakieś 10 tys. km.

Kozik - Sro Lut 22, 2012 09:15

PTE napisał/a:
Póki co od października 2010 r. przejechałem na nim jakieś 10 tys. km.


no to oszałamiających przebiegów nie robisz ;) chyba, że od 2011 ;)

des - Sro Lut 22, 2012 09:33

Ja mam pasek Gates`a raczej nie wzmacniany i zrobiłem na nim 62000 km przez ostatnie 2 lata. To nie ma znaczenia, że pasek kosztuje 50 zł czy 200 zł, ma strzelić to strzeli. I jeden i drugi może mieć wady fabryczne i nic tu nie zrobisz.
slax - Sro Lut 22, 2012 09:38

des napisał/a:
To nie ma znaczenia, że pasek kosztuje 50 zł czy 200 zł, ma strzelić to strzeli. I jeden i drugi może mieć wady fabryczne i nic tu nie zrobisz.
Coś w tym jest, w przypadku droższego paska kupujemy tez odrobinę spokoju dla sumienia :mrgreen:
sobrus - Sro Lut 22, 2012 11:16

Może strzelić i droższy i tańszy.
Ale prawdopodobieństwo ze strzeli tańszy niż droższy wzmacniany jest większe.

Firq - Sro Lut 22, 2012 19:17

szoso, coś zleniwiałem masz racje ale poprawie sie na przyszłość ;) a pisze troche tu troche tam bo zacząłem sie martwić o mój pasek bo juz 60.000 ma zrobione i najwyższa pora na niego. dzięki wielkie ;)
Remigiusz - Sro Lut 22, 2012 19:57

Ja jeszcze tak zapytam to niby skąd mamy brać paski do modyfikowanych aut. Nie kupie nigdzie jakieś inne paski O proc tych co są w sprzedaży czyli Conti, Gates, Dayco :?:

Prosił bym o oświetlenie bo chętnie kupie inny modyfikowany pasek :wink:

szoso - Sro Lut 22, 2012 20:08

Remigiusz napisał/a:
chętnie kupie inny modyfikowany pasek :wink:

załóż sobie łańcuch :hahaha:

kadzaf - Sro Lut 22, 2012 20:08

Co do tych wzmacnianych tez mam wątpliwości ,czy to tylko nie chwyt maketingowy.
Remigiusz - Sro Lut 22, 2012 20:22

szoso, Myślałem o tym ale jak zrobić do tego smarowanie :wink:
Pływak - Sro Lut 22, 2012 20:23

Gatesa to chyba wszystkie są "wzmacniane" przynajmniej w katalogu nie widzę żadnych innych ;)
Brt - Sro Lut 22, 2012 21:08

W Vaderze na swoim pasku (nie wiem jakim), zrobiłem ponad 80kkm i pewnie jeszcze ze 20kkm bym zrobił ... więc jak widać nei ma na to żadnej reguły :bezradny:
Alexi - Sro Lut 22, 2012 21:29

Ja mam DAYCO jak dotąd zrobiłem nań trochę ponad 10 tys. Ale jak tylko znajdę czasu to zajrzę do niego.
des - Sro Lut 22, 2012 23:21

sobrus napisał/a:
Ale prawdopodobieństwo ze strzeli tańszy niż droższy wzmacniany jest większe.
Skąd pewność, że wzmacniany jest rzeczywiście wzmacniany?
sobrus - Czw Lut 23, 2012 07:39

No to można sprawdzić porównując wzmacniany i nie wzmacniany model tego samego producenta.
Ale tym tropem skąd pewność że opony zimowe są faktycznie zimowe?

kadzaf - Czw Lut 23, 2012 09:26

sobrus napisał/a:
Ale tym tropem skąd pewność że opony zimowe są faktycznie zimowe?

Na suchym ,na zakretach nawet juz przy 40tu powinny skomlec :mrgreen:
Co do całej histrii z paskami to , że niemiła niemiła niespodzianka spotkała Krzysia i Remiego to uwazam za zwyklt przypadek ,na iles sztuk pasków jest trafia sie wadliwy no i akurat ich zaszczyt siegnał aby byc w takiego posiadaniu. :grin:
Zobaczymy jak Oni pojedza troche i czy znów spotka ich powtórka z rozrywki. :wink:

slax - Czw Lut 23, 2012 13:06

kadzaf napisał/a:
Na suchym ,na zakretach nawet juz przy 40tu powinny skomlec
ja pierdziu, to ja na letnich smigam :mrgreen:
Raptile - Czw Lut 23, 2012 13:20

ja mam GATES , ;] to zaczynam szukac innego silnika ;]
xtek - Czw Lut 23, 2012 14:08

Odkad kupilem swojego R, zrobilem nim ponad 120000km. Ja rozrzadu nie wymienialem jeszcze xD Nawet myslalem ostatnio ale kasy ni mo.
bociannielot - Czw Lut 23, 2012 15:44

xtek, do SDi masz za 650 w górę za silnik, piszę tak żebyś nie musiał potem pytać na forum za ile silnik :wink:
kadzaf - Czw Lut 23, 2012 16:02

xtek napisał/a:
Odkad kupilem swojego R, zrobilem nim ponad 120000km. Ja rozrzadu nie wymienialem jeszcze xD Nawet myslalem ostatnio ale kasy ni mo.


Ja tez jestem skąpiec .po 80k wymieniłem same 2 paski contitecha i sobie cieka ,a co ma być to będzie . :wink:
bociannielot napisał/a:
xtek, do SDi masz za 650 w górę za silnik, piszę tak żebyś nie musiał potem pytać na forum za ile silnik

W tej cenie kupi sie silniczek :mrgreen:

xtek - Czw Lut 23, 2012 17:31

bociannielot napisał/a:
xtek, do SDi masz za 650 w górę za silnik, piszę tak żebyś nie musiał potem pytać na forum za ile silnik :wink:


Nie musze pytac na forum, umiem obslugiwac allegro.
A roznica miedzy 450 za rozrzad a 650 sa silnik nie jest zbyt wielka ;)

Firq - Czw Lut 23, 2012 19:23

450 rozrzad + założenie 250 zł = 700 zł
600 silnik + przezbrojenie wymontowanie starego i założenie z odpaleniem 800 - 1000 zł = 1400 -1600 wiec różnica jest spora
Sugeruje sie cenami w dobrych zakładach zawsze jak ktoś sie czuje na siłach to sam może to zrobić ;) wtedy różnica niewielka ;)