|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45] Jaki rozmiar letnich opon
dawidmdj - Pon Mar 12, 2012 23:52 Temat postu: [R45] Jaki rozmiar letnich opon Jaki rozmiar letnich opon 15' polecacie założyć do R45?
W zeszłe lato miałem 195/65/15 ale obcierały przy mocniejszym skręcie.
Oryginalnie są 195/55/15.
Jakie macie w waszych R?
Remigiusz - Wto Mar 13, 2012 00:04
dawidmdj, Gdzie obcierały ? Ale 195/65R15 to za wysoki profil opony
Ja mam 195/55R15 (śmigały po torze w Radomiu) i jest naprawdę rewelacja myślę nawet nad szerszymi ale coś w w 205/45R15
dawidmdj - Wto Mar 13, 2012 14:17
obcierały się o osłonę od dołu silnika.
szoso - Wto Mar 13, 2012 15:00
jak taki balon założyłeś to nic dziwnego
IROLA - Sro Mar 14, 2012 08:09
W 1,4 benz. mam tak : przód 195/55/R15 a tył : 185/60/R15. Z tyłu mam założone nadkole (takie półnadkole) z lewej strony i nic nie ociera.
gregor13 - Sro Mar 14, 2012 08:26
U mnie standarcik - 195/55/15 Sava.
piter-t - Sro Mar 14, 2012 14:17
takie same kółeczka są w aerodecku, żeby włożyć większe niż przewiduje producent to już musisz utwardzać zawieszenie, widziałem założone 195/60/15, więc pewnie jeszcze te jakoś by obleciały... ale nie próbowałem, bo sam trzymam się 195/55/15 na nokianach, szerzej nie ma sensu według mnie bo i moc autka nie za duża a spalanie rooooośnie
Remigiusz - Sro Mar 14, 2012 14:26
piter-t, Jakie masz Nokian'y Zadowolony jesteś z nich
Mialem Nokian H w R220 jako rozmiar 175/65R14 i fajnie sie na tym śmigało
marcin316 - Sro Mar 14, 2012 18:48
Ja mam letnie 195/60/R15 i sporadycznie przytrze z przodu jak na max skręconych kołach wjadę na jakąś większą nierówność. W normalnej eksploatacji nawet przy pięciu osobach na pokładzie nic nie obciera.
Andrzej_1272 - Sro Mar 14, 2012 19:38
195/55/15 i nie ma żadnych problemów.POZDRAWIAM.
BoloSr - Sro Mar 14, 2012 19:44
marcin316 napisał/a: | Ja mam letnie 195/60/R15 i sporadycznie przytrze z przodu jak na max skręconych kołach wjadę na jakąś większą nierówność. W normalnej eksploatacji nawet przy pięciu osobach na pokładzie nic nie obciera. |
ja ma 205/45r17 i zimowe 195/65r15 i tez nic nie obciera
farek - Czw Mar 15, 2012 15:03
IROLA napisał/a: | W 1,4 benz. mam tak : przód 195/55/R15 a tył : 185/60/R15. Z tyłu mam założone nadkole (takie półnadkole) z lewej strony i nic nie ociera. |
zawsze myślałem, że za takie coś dowód zabierają.. Wolno mieć przód szerszy niż tył?
IROLA - Pią Mar 16, 2012 13:55
Można mieć różne rozmiary ale warunek jest jeden : na jednej osi muszą być takie same. Czyli obie opony na osi tylnej np.: 185/60/R15 a przód inny rozmiar.
leszczu - Pią Mar 16, 2012 14:05
IROLA napisał/a: | Można mieć różne rozmiary ale warunek jest jeden |
Dodajmy również, że jeśli auto jest wyposażone w ABS, to profil opony nie może dużo się różnić, minimum to "5".
piotrpk - Nie Mar 18, 2012 14:38
Ja ostatnio założyłem 195 / 55 / R15 na obu osiach, na przód Matadory MP-44, na tył zostały mi dawne opony Cheyen HP01 (w Polsce takich cudów nie widziałem). Jestem zaskoczony, bo opony są bardzo ciche (przejechałem ponad 500 km, w tym trasa ponad 300).
dawidmdj - Czw Kwi 05, 2012 20:02
a może być tak że z przodu założe 195/55/15 a z tyłu 205/60/15 lub 195/65/15 bo zostały mi takie? jak będzie lepiej?
leszczu - Czw Kwi 05, 2012 20:03
Cytat: | a może być tak że z przodu założe 195/55/15 lub 195/65/15 |
Czytałeś to co wyżej napisałem
dawidmdj - Czw Kwi 05, 2012 20:26
zagdza się, wyleciało mi z głowy o tym abs
bizon - Czw Kwi 05, 2012 21:16
http://www.renaultsafrane.pl/kalkulator.htm
Tu masz przelicznik i sobie sprawdzisz jak profil wplywa na srednice opony
piter-t - Pią Kwi 13, 2012 16:14
Remigiusz sorki za czas odpowiedzi mam i3 i jak na razie zadowolony jestem może czasem mam wrażenie że powinny lepiej hamować, ale to trzeba byłoby sprawdzić na tym samym odcinku na innych oponach... ale gdzie trzymać się powinny to trzymają a i już nie jeden zakręt szybko przeleciały nawet nie piszcząc i przed zającem wyhamowały...
Remigiusz - Pią Kwi 13, 2012 18:51
piter-t, hehe.. no ja myślę ze sobie jeszcze jak uzbieram kasę kupie znów Nokianki
Fajny Aerodeck masz kurcze taki mi się marzy
piter-t - Pią Kwi 13, 2012 19:16
fakt, jak się dorwie aerodecka w dobrym stanie, niewymęczonego to autko sprawia dużo radości... czy diesel czy benzyniak.. nie raz robiłem dalsze trasy i sama radość... a oponki to jak teraz patrzę mi się udało kupić dość dobrze bo za 260zł... teraz są po 330... kupiłem w tym sklepie
Kod: | http://kupsobieopony.pl/opony-letnie-15-cali-nokian-195-55r15-nokian-i3-85h/p,233796 |
Bodziek85 - Pią Kwi 13, 2012 19:32
Panowie doradźcie - bo chce kupić fele z oponami - są zresztą na allegro - 16stki mg z oponami 205/50 - jak taki zestaw sprawdzi sie w moim R416 (zawieszenie seria - wydaje mi się za miękkie)
bizon - Pią Kwi 13, 2012 20:39
205/50 tylko jesli et45, jesli et40 to jedynie205/45.
Ja zalozylem sobie wlasnie 16tki 205/45 i jestem bardzo zadowolony, moze nie jest tak wygodnie jak na balonach (kazda koleine lapie) ale za to jaka skretnosc
Bodziek85 - Pią Kwi 13, 2012 20:46
http://allegro.pl/show_item.php?item=2255442523 - hmm to bedzie to ok ? bo nie wiem czy to ET45, jestem w kropce[/u]
bizon - Pią Kwi 13, 2012 20:53
wygladaja jak oryginal wiec chyba et45. ale kurde podejrzanie tanio jak na 16tki z oponami w takim stanie
Bodziek85 - Pią Kwi 13, 2012 20:58
http://www.forumsamochodowe.pl/rozmiary/rover/ tu są wymiary - zastanawia mnie czemu seria 400 ma max felgi 15 a wszystkie inne serie 25/45 już nawet 17stki ...
jutro jade obejrzeć i chyba wezme je jak spasują. na co zwrócić uwage przy zakupie ?
bizon - Pią Kwi 13, 2012 21:03
Bodziek85 napisał/a: | zastanawia mnie czemu seria 400 ma max felgi 15 a wszystkie inne serie 25/45 już nawet 17stki ... |
bo w tej tabieli 400tki sa najstarsze, w nowszych widocznie juz dawali w oryginale wieksze.
co nie zmienia faktu ze w starszym tez mozesz zalozyc wieksze Bodziek85 napisał/a: | na co zwrócić uwage przy zakupie ? |
Na to ET. Otowr centrujacy zeby pasowal, jak bedzie wiekszy to kup sobie pierscienie centrujace za 30zl. czy pokrzywione to tak na oko chyba nie zobaczysz. i jedz je wywaz bo nie wiadomo kiedy koles robil
Bodziek85 - Pią Kwi 13, 2012 21:06
aha to mi rozjaśniło nieco sprawe, patrzałem nawet do instrukcji od R którą mam po niemiecku i tam największe zalecają do diesli i benzyniaków 2 litrowych i jest to rozmiar 195/55 R15 V lub H
mam jeszcze kilka innych po drodze jakby te nie spasowały bo droga długa niestety, no ale co zrobić jak nie ma na czym jeździć, nowych zimówek szkoda.
dzięki za pomoc - zdam jutro relacje jakby co
bizon - Pią Kwi 13, 2012 21:09
http://www.renaultsafrane.pl/kalkulator.htm
Jesli zakladasz wieksza felge a mniejszy profil, to srednica kola sie nie zmniejsza wiec ja tam nie widze przeciwsazan, a wyglad tez sie liczy wiec warto wieksza felge (moim zdaniem).
Bodziek85 napisał/a: | nowych zimówek szkoda. |
Ustaw tez geometrie bo opon 16tek tez szkoda
Bodziek85 - Pią Kwi 13, 2012 21:14
ok bezapelacyjnie pojdą do sprawdzenia i wyważenia na warsztacie, geometrie robiłem zeszłego roku - autka nie ściąga więc narazie sobie daruje.
jeszcze raz dzięks i do jutra
bizon - Pią Kwi 13, 2012 22:33
Bodziek85 napisał/a: | autka nie ściąga więc narazie sobie daruje. |
Nie musi sciagac, zazwyczaj sciera zle opony
[ Dodano: Pią Kwi 13, 2012 23:33 ]
Sprawdz tez czy nakretki beda Ci pasowac (stozek - kula)
Bodziek85 - Pon Kwi 16, 2012 10:50
nie za bardzo wiem jakie nakrętki kupić do tych alufelg - na allegro jest tego sporo, rózne wymiary, kształty, może ktoś podpowiedzieć co bedzie pasowało ?
zastanawiałem się czy to podejdzie:
1. uniwersalne stożkowe:
http://allegro.pl/nakretk...2269149368.html
2. sferyczne rover/mg
http://allegro.pl/nakretk...2251722436.html
czy jakieś jeszcze inne, z góry dzięki za odpowiedź.
bizon - Pon Kwi 16, 2012 11:52
Musisz dobrac szerokosc, u Ciebie 12, gwint, u CIebie 1,5, czy stozek czy kula to zalezy jakie felgi, oraz dobrac glebokosc nakretek do dlugosci szpilek, tu decyduje jakie et felgi masz.
Prosze mnie poprawic jesli w tym modelu jest inaczej niz 12 i 1,5
[ Dodano: Pon Kwi 16, 2012 12:52 ]
acha i pewnie masz w bagazniku klucz 19 to szukaj nakretek na klucz 19 bo po co kupowac nowy klucz
Bodziek85 - Pon Kwi 16, 2012 12:04
hmm wydaje mi się że kula ale nie jestem pewien, chyba jednak kupie na warsztacie gdzie daje do wyważenia i bede miał jeszcze dziś założone w R nowe kółka
bizon - Pon Kwi 16, 2012 12:38
zaloz i tak dzisiaj nawet jak nie beda mieli nakretek, jak troche pojezdzisz na starych nakretkach nic sie nie stanie.
a najlepiej sprawdzic majac pod reka obojetnie jaka nakretke i wlozyc ja w otwor nienalozonej felgi. jesli wpada rowno w otwor i nie kiwa sie to znaczy ze pasuje. kula w otworze stozkowym bedzie sie kiwac i tak samo stozek w kulowym. moze ktos zaraz powie ze glupi sposob ale ja tak robie i jeszcze sie nie przejechalem na tym
bociannielot - Pon Kwi 16, 2012 13:58
Bodziek85, cholerka a ja wczoraj zamówiłem te nakrętki za 3 zeta od sztuki a nie wiem jakie będą w sumie otwory w felgach
Bodziek85 - Pon Kwi 16, 2012 20:08
kółka już wyważone, okazało się że prościutkie i w super stanie. nowe nakrętki założyli mi na serwisie ponoć oryginalne od s-maxa (stożek) i mam przyjechac za 200km na kontrol i dokręcenie.
jeżeli chodzi o same wrażenia z jazdy to powiem krótko - rewelacja.
Na plus - niebo lepsza przyczepność i krótsza droga hamowania, względnie ciszej niż na zimówkach
Jedyny minus a zarazem również plus, jest taki, że trzeba chwycić kierownice na koleinach
//aha - nakrętki jakie mam założone sa bardzo podobne, jak nie te same, co na tej aukcji:
http://allegro.pl/nakretk...2253623390.html
ja płaciłem 4,5zł/szt
bizon - Pon Kwi 16, 2012 20:23
Zgadza sie, na niskim profilu mniej komfortowo ale za to bezpieczniej.
Bodziek85 napisał/a: | (stożek) |
A jednak stozek, a te na aukcji co podales drugie byly kulowe.
Bodziek85 napisał/a: | i dokręcenie. |
A nie latwiej wziasc klucz i stracic pol mniuty
Bodziek85 - Pon Kwi 16, 2012 20:39
hehe właśnie też mnie to zdziwiło po kiego mam do nich przyjeżdżać. Dowiedziałem się że tak zalecają - żeby kluczem tym co dokręcają chyba dynamometrycznym automatem to zrobić. A nie wiem czy sobie jeszcze nie porobie z zaciskami hamulcowymi czyszczenie plus przemalowanie, to i tak bez sensu takie cyrki odstawiać z dokręcaniem na serwisie.
bociannielot - Pon Kwi 16, 2012 20:44
No to syf bo moje oryginalne roverovskie felgi mają być a zamówione kulowe, ale nic może się pomylili przy pakowaniu Bodziek85 napisał/a: | żeby kluczem tym co dokręcają chyba dynamometrycznym automatem to zrobić | jak dynamometrycznym to dobra wulkanizacja, mi kiedyś pistoletem dokręcili to jak złapałem gumę to klucz poszedł a koła nie odkręciłem
bizon - Wto Kwi 17, 2012 06:13
ja tam sie nie bawie w dynamometryczne, przykrecam na chama i tyle
dawidmdj - Sro Kwi 18, 2012 16:06
ja założyłem teraz 205/60/15 na tył i 195/55/15 i zaświeciła mi się kontrolka abs..
czyli pewnie przez różnicę profilu
leszczu - Sro Kwi 18, 2012 16:38
dawidmdj napisał/a: | ja założyłem teraz 205/60/15 na tył i 195/55/15 i zaświeciła mi się kontrolka abs..
czyli pewnie przez różnicę profilu |
Raczej nie powinna. A przy jakiej prędkości się zaświeciła
dawidmdj - Sro Kwi 18, 2012 17:15
ale właśnie po zmianie opon i ok. 100 km/h
wcześniej się nie świeciła
bizon - Sro Kwi 18, 2012 17:27
to musiales gdzies miec przetarty przewod czy cos i pewnie wisial na wlosku i przy zmianie opony mu sie dostalo. abs nie swieci sie od roznicy profili.
bociannielot - Sro Kwi 18, 2012 18:33
dawidmdj napisał/a: | ja założyłem teraz 205/60/15 na tył i 195/55/15 i zaświeciła mi się kontrolka abs.. | na jednej osi?
[ Dodano: Sro Kwi 18, 2012 19:33 ]
jak na jednej osi są różne rozmiary to ABS może się świecić w 4x4 to nawet jak z tyłu i przodu są inne profile to ABS szaleje
marcin316 - Sro Kwi 18, 2012 19:03
bociannielot, jak w 4x4 dasz różne profile na poszczególnych osiach to łatwo zabić napędy. Jeśli auto ma stały napęd 4x4 to awaria prawie pewna.
dawidmdj - Sro Kwi 18, 2012 20:24
na przedniej osi 205/60 a na tylniej 195/55
odkręce koła i zobacze czy uszkodzony jest przewód
bizon - Sro Kwi 18, 2012 20:40
zamiast odkrecac kola to sprawdz najpierw miernikiem rezystancje na wtyczkach od czujek. od tylnych przy tylnej osi, od przednich pod maska w okolicach amortyzatorow. sprawdz czy wogole rezystancja sie zmienia gdy kiwasz samochodem
bociannielot - Czw Kwi 19, 2012 09:45
dawidmdj napisał/a: | na przedniej osi 205/60 a na tylniej 195/55
odkręce koła i zobacze czy uszkodzony jest przewód | e to spoko nie powinno się przez to świecić
marcin316 napisał/a: | bociannielot, jak w 4x4 dasz różne profile na poszczególnych osiach to łatwo zabić napędy. Jeśli auto ma stały napęd 4x4 to awaria prawie pewna. | bardzo prawdopodobne
TomaszM - Czw Kwi 19, 2012 12:58
Oczywiście że się będzie świecić, jeśli z przodu i z tyłu nie będzie podobna średnica zewnętrzna koła! Im większa różnica tym zaczyna wyskakiwać przy mniejszej prędkości, a im mniejsza to przy większej. Sprawdzone.
Wystarczy najpierw poznać zasady działania układu ABS...
marcin316 - Czw Kwi 19, 2012 13:41
Różnica w obwodzie przy tych parametrach opon przekracza 5%, a to już całkiem sporo.
7Tomi - Pią Kwi 20, 2012 13:44
TomaszM napisał/a: | Oczywiście że się będzie świecić, jeśli z przodu i z tyłu nie będzie podobna średnica zewnętrzna koła! Im większa różnica tym zaczyna wyskakiwać przy mniejszej prędkości, a im mniejsza to przy większej. Sprawdzone.
Wystarczy najpierw poznać zasady działania układu ABS... |
Tak jak kolega pisze. Jesli układ sprawny po powinna sie zaswiecic.
|
|