|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Tuning mechaniczny - [L-series] Turbina GT1549
Remigiusz - Wto Gru 11, 2012 00:40 Temat postu: [L-series] Turbina GT1549 Witam, krotka fotorelacje jak wygląda nasza Turbinka GT1549 w środku Rozebrać gada jest dość proste jedynie później rozebrać cale to ustrojstwo co siedzi wirnik jest masakra jakaś
Tutaj widać fajnie jaka mala jest średnica wylotu którędy dmucha 155KM Mozna by to porównać bieganie maratonu oddychając tylko przez słomkę do picia
Gwint śruby co trzyma wirnik jest lewo strony Mi się o tym zapomniało i urwałem gwint Ukręciłem go raczej
Turbinka idzie do piaskowania i polerowania i pójdzie jako eksponat na półkę do mnie do pokoju
tuners - Wto Gru 11, 2012 06:31
Remi na dlugo bys tak swojego r nie uziemial wiec pokaz co wchodzi zamiast tej
Markzo - Wto Gru 11, 2012 07:19
VNT z laguny
Pływak - Wto Gru 11, 2012 09:16 Temat postu: Re: [L-series] Turbina GT1549
Remigiusz napisał/a: |
Tutaj widać fajnie jaka mala jest średnica wylotu którędy dmucha 155KM Mozna by to porównać bieganie maratonu oddychając tylko przez słomkę do picia
|
Piszesz o wlocie spalin to sprężarki?
Remigiusz - Wto Gru 11, 2012 11:05
Pływak, Wylocie Nie chodzi o średnice gdzie trzymam palca tylko głębiej w środku się to zwęża
[ Dodano: Wto Gru 11, 2012 11:05 ]
tuners, Swojego nie uziemiam Turbina z Laguny na wiosen idzie dopiero
Pływak - Wto Gru 11, 2012 12:50
Remigiusz napisał/a: | Pływak, Wylocie
: |
Myślałem, ze na foto jest ta strona wlotowa od kolektora wydechowego
Remigiusz - Wto Gru 11, 2012 13:17
Jak to bez Turbo Mam Turbo przecież w środku seryjne. To co rozebrałem to nie jest Turbinka z mojej 45
Pływak, Ja coś źle tłumaczę przez mój Polski
Spaliny z kolektora wydechowego od głowicy lecą tak jak trzymam kciuka tutaj do środka:
Leca w dol i wpadają na wirnik po stronie gorącej. Kierunek spalin jest tak jak trzymam palce i muszą przez to takie wcięcie przelecieć co jest mniejsze od mojego małego palca
Dalszy ciąg jest taki ze przelatują tutaj do wydechu jak znów mój kciuk przechodzi przez dziurę:
Pływak - Wto Gru 11, 2012 14:47
No to, to jest wlot spalin do turbo, a nie wylot. Tam wlatują spaliny do sprężarki i dalej na łopatki napędzając wirnik. Średnica mała z prostego powodu, mniejsza średnica = większa prędkość przepływajacych spalin i co za tym idzie większa predkość wirnika. Przykład podałeś z dupy z tym biegiem i oddychaniem przez rurke bo diesel nie oddycha spalinami chyba, ze w l serii jest inaczej To tak jak z turbiną w elektrowni wodnej lepsza jest węższa ale rwąca rzeka niż szeroka, która praktycznie stoi w miejscu. Proponuje mniej for angielskich, a wiecej podstaw fizyki
Pozdro
Remigiusz - Sro Gru 12, 2012 01:52
Pływak, Wiedziałem ze to napiszesz bo dobrze wiem ze tak jest zrobione Chodzi mi głownie ze na większa moc jest już to za mala średnica i ma skutki uboczne
A to z oddychaniem była metafora
pawel90 - Sro Gru 12, 2012 01:58
a przy rozbieraniu turbinki nie masz przypadkiem tej redukcji gumowej od strony IC pod reka??
Fajny opis:)
Remigiusz - Sro Gru 12, 2012 02:13
pawel90, Mam nawet i dwie A co trzeba fote tego zrobić
pawel90 - Sro Gru 12, 2012 02:22
no jakbyś mogł bo potrzebuje wymiarów. Moja niestety uległa rozpruciu chyba ze masz zbędna jedną w dobrym stanie, to chetnie się nią zaopiekuje za odpowiednia opłata
redcloud - Sro Gru 12, 2012 07:39
pawel90 http://allegro.pl/prosta-...2849894798.html
nóweczka a wymiary 38/51 mm
Pływak - Sro Gru 12, 2012 08:00
Remigiusz napisał/a: | Pływak, Wiedziałem ze to napiszesz bo dobrze wiem ze tak jest zrobione Chodzi mi głownie ze na większa moc jest już to za mala średnica i ma skutki uboczne |
Chodzi o to, że napisałeś to tak jak by sama średnica miała tu jakiś wpływ i tylko czekać aż ktoś wpadł by na pomysł zwiekszenia jej co prawdopodobnie nic by nie dało chyba, ze by pogorszyło co bardziej prawdopodobne. Jest ona dobrana do sprężarki. Większa średnica spowodowała by pewnie całkiem inny przepływ gazów na wirnik. W większym turbo i owszem wlot może być wiekszy ale tam wirnik też ma inną średnice, a wszystko musi być ze sobą powiązane. To tak jak by ten biegacz zamiast słomki dostał rure PCV 100 od WC ale miał tak małe płuca, ze nie było by różnicy bo i tak nie był by w stanie wziąc głębszego odechu Koncząc, średnica nie jest mała, jest taka jak być powinna w sprężarce tych rozmiarów to, ze u was działa na granicy wytrzymałości nie znaczy, ze coś jest w niej nie tak bo tu po prostu całe turbo jest za małe i akurat sam wlot niewielkie ma znaczenie
Cytat: | A to z oddychaniem była metafora |
http://pl.wikipedia.org/wiki/Por%C3%B3wnanie
http://pl.wikipedia.org/wiki/Metafora
pawel90 - Sro Gru 12, 2012 08:42
redcloud, Dzięki kolego juz zamowilem
Remigiusz - Sro Gru 12, 2012 12:54
Pływak, Ale watek nie jest o przeróbce GT1549 tylko fotorelacja jak to wygląda i tyle
Pływak napisał/a: | Koncząc, średnica nie jest mała, jest taka jak być powinna w sprężarce tych rozmiarów to, ze u was działa na granicy wytrzymałości nie znaczy, ze coś jest w niej nie tak bo tu po prostu całe turbo jest za małe i akurat sam wlot niewielkie ma znaczenie |
I o to chodzi
scorpion - Sro Gru 12, 2012 18:37
to jakiego ślimaka teraz zakładasz???a gruszka jest Ci potrzebna? chetnie bym kupił
Remigiusz - Sro Gru 12, 2012 18:41
scorpion, Potrzebne jest wszystko GT1852V montuje jest w moim temacie
Alexi - Sro Gru 12, 2012 20:29
ja mam w garażu całą turbałkę.
kadzaf - Pon Gru 31, 2012 17:23
Tak wyglada wlot od zimnej strony .Czyzby była blokada
Firq - Pon Gru 31, 2012 17:29
Remigiusz, czyżby to była Trubinka ode mnie
jeśli tak to cieszy mnie to że płuca stare mojego MG-ka będą jako eksponat stały
Remigiusz - Pon Gru 31, 2012 17:58
Firq, hehe.. dokładnie jest to twoja bo nowym roku idzie na piaskowanie
kadzaf - Pon Gru 31, 2012 18:28
czyli to jednak od MG ?
Wezme tez moja tak zrobie jak ta Firqa bo inaczej chyba nie dowiem sie
Firq - Pon Gru 31, 2012 18:33
to super kadzaf, a Turbinka jest Remigiusza, bo zapłacił mi za nią austriackim przelewem procentowym na zlocie %%%%% ale ode mnie
czuje sie zaszczycony że ta dmuchawka będzie odnowiona i jako eksponat posłuży
[ Dodano: Pon Gru 31, 2012 18:33 ]
czego sie nie dowiesz
kadzaf - Pon Gru 31, 2012 18:36
Firq napisał/a: | [ Dodano: Pon Gru 31, 2012 18:33 ]
czego sie nie dowiesz |
patrz moj ostatni post na poprzedniej stronie
Firq - Pon Gru 31, 2012 18:38
kadzaf, nie żadna blokada bo otwór w środku zasysa powietrze wirniku któregonie ma na foto napędza je i wylatuje tą rurą u góry po lewej
kadzaf - Sob Sty 05, 2013 22:39
Firq napisał/a: | kadzaf, nie żadna blokada bo otwór w środku zasysa powietrze wirniku któregonie ma na foto napędza je i wylatuje tą rurą u góry po lewej |
Rzeczywiscie masz Firq racje ,roznica jest ułozeniu łopatek w wirnikach stad włąsnie taki kształ odbudowy.
Twoje pewnie made in UK była moja Franca hehe
Jako iż turbko w dostatecznym stanie (pewnie te 1,8bara robiło robote )
nie mogłem obejsc sie bez małej modyfikacji
Firq - Nie Sty 06, 2013 14:21
no robiło robiło
Remigiusz - Wto Sty 29, 2013 00:56
Kilka części jest po piaskowaniu i dziś były malowane na kolor "kuty metal"
Zabrałem się jeszcze za polerkę strony zimnej i wychodzi prawie na lustro
[ Dodano: Wto Sty 29, 2013 00:56 ]
Ok polerka jest gotowa bo już mam dość
Raptile - Pią Lut 01, 2013 00:11
up
Remigiusz - Pią Lut 01, 2013 00:21
Turbina już prawie gotowa dostała strona gorąca kolor Thaiti Blue Rovera bo mi została jeszcze puszka z R220
Pływak - Pią Lut 01, 2013 07:47
To jest zwykly lakier bazowy? Przy EGT ktore moze miec nawet 800 stopni (ktos mial kiedys sprawdzic i chyba nikt nie sprawdzil ile jest naprawde w modzonej l seri) to jest poroniony pomysl tym bardziej wewnatrz...
Markzo - Pią Lut 01, 2013 07:48
Remigiusz napisał/a: | Turbinka idzie do piaskowania i polerowania i pójdzie jako eksponat na półkę do mnie do pokoju |
Pływak - Pią Lut 01, 2013 07:51
Moj blad poj$#$ mi tematy ze zmienna geo. Co 5 min temat o turbo albo l serii, a ostatnio rzadko bywam i sie gubie jak jako eksponat to ok
Markzo - Pią Lut 01, 2013 08:00
Pływak napisał/a: | Moj blad poj$#$ mi tematy ze zmienna geo. Co 5 min temat o turbo albo l serii, a ostatnio rzadko bywam i sie gubie jak jako eksponat to ok | faktycznie, ludzie dłubia lseries na potęge
Remigiusz - Sob Lut 02, 2013 16:31
Pływak, haha.. no jako eksponat idzie, jak by to wchodziło do auta to bym tego nawet nie lakierował bo by odpadło I tak najpierw było malowane cynkiem potem baza i bezbarwnym
Jutro jak mi się uda i wyschnie bezbarwny lakier to będę składał do kupy Turbo
-----------------------
ok Turbo zrobione Stoi sobie teraz na półce
Markzo - Sob Lut 02, 2013 16:42
fajny motyw
kadzaf - Sob Lut 02, 2013 21:25
ciekaw jestem na jakie cisnienie ustawił
Remigiusz - Sob Lut 02, 2013 23:22
kadzaf, hahhaa... nie wiem jak na jakie ciśnienie jest ustawione Ale raczej na serii
Firq - Nie Lut 03, 2013 23:48
hehe jak nic nie zmieniałeś Remigiusz, to jest na niej 1.8 bara
Pływak - Nie Lut 03, 2013 23:56
Mogłeś remi podswietenie w srodek dać i silnik zeby się kręciła
Markzo napisał/a: | faktycznie, ludzie dłubia lseries na potęge |
A ja za swojego sie od roku zabieram i sie zabrac nie moge
kadzaf - Pon Lut 04, 2013 08:30
Firq napisał/a: | hehe jak nic nie zmieniałeś Remigiusz, to jest na niej 1.8 bara |
To moze teraz wirnik odleciec ,tym bardziej ze Remiego siła rozpierała i ukrecił nakretke na wirniku (,ciekaw jestem ilu metrowej przedłuzku użył ze u dało mu sie zerwac nakretke M5)
Pływak napisał/a: | Markzo napisał/a:
faktycznie, ludzie dłubia lseries na potęge
A ja za swojego sie od roku zabieram i sie zabrac nie moge |
A wszystko przez to ze silniki sa praktycznie za free , (porównujac koszt słupa miedzy R ,VW czy innym )
To moga klękać na potęge
Pływak - Pon Lut 04, 2013 08:43
Slupek JTD mozna za tysiaka wyrwac wiec tez nie kosmos. Co lepsze wszystko mam juz przygotowane zostalo kupienie turbo wiekszego, ktore pasuje plug & play bez rzezby i jechanie na strojenie ale na nowe turbo mnie nie stac, a za uzywka bym musial posmigac po szrotach i poszukac czegos niezajechanego tylko nie mam kiedy
Remigiusz - Pon Lut 04, 2013 09:20
Pływak, Myslalem ze zrobić oświetlenie na LEDach SMD w środku ale jakoś mi się nie chce
kadzaf, Normalnie kluczem nasadowym i ręka bo druga trzymałem przez rękawice wirnik Sie trochę dziwiłem jak się ukręciło
Firq, 1.8 nie ma bo rozkręcałem tez cal Wastegate wiec jest na pewno poniezej 1bara bo a nie chciało mi się na kompresorze ustawiać
kadzaf - Pon Lut 04, 2013 09:47
Remigiusz napisał/a: | kadzaf, Normalnie kluczem nasadowym i ręka bo druga trzymałem przez rękawice wirnik Sie trochę dziwiłem jak się ukręciło |
Taki joke miał byc
Remigiusz napisał/a: | Firq, 1.8 nie ma bo rozkręcałem tez cal Wastegate wiec jest na pewno poniezej 1bara bo a nie chciało mi się na kompresorze ustawiać |
Remi jak to Remi cos czuje ze chyba pojdzie pofatyguje sie i jednak ustawi te 1,3-1,4bara.
pawel_cz - Czw Mar 21, 2013 13:42
Panowie, króciutkie pytanie. Ta redukcja z linku, to ma takie same wymiary jak redukcja w R400 SDi?
Dzięki
kadzaf - Czw Mar 21, 2013 18:42
raczej tak w koncu wszystkie silniki miały ten sam osprzet jedynie roznice były w kształtach wezy oraz IC .(prowadzenie przewodow)
|
|