|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] - naprawa wiązki elektrycznej włącznika świateł (LSM)
KRIS75 - Sob Kwi 13, 2013 14:18 Temat postu: [R75] - naprawa wiązki elektrycznej włącznika świateł (LSM) Witam,
mam problem z wiązką elektryczną i kostką którą podłącza się do włącznika świateł. Nadpaliła się kostka wraz z włącznikiem. Chcę kupić włącznik wraz z kostką i kawałkiem wiązki elektrycznej od takiego samego modelu,czyli od diesla i z opcjonalnymi halogenami.Moja naprawa ma polegać na tym iż chcę lutować kolejno każdy przewód zwracając uwagę na kolor.Zastanawiam się tylko czy wiązki w różnych samochodach miały zawsze taki sam kolor. Proszę o poradę możliwe że ktoś spotkał się z takim samym problemem.Pozdrawiam.
MaReK - Sob Kwi 13, 2013 14:48
Wiązki powinny być takie same, ale dla św. spokoju jeśli zdecydujesz się na taki zabieg, to rób to przewód po przewodzie. Sprawdź jeszcze czy po oczyszczeniu modułu oraz wtyczki nie da się użyć zestawu ponownie.
Najważniejsze, to znaleźć przyczynę dlaczego tak się stało. Wymienisz, narobisz się i zrobi się tak samo. Problemem może być wilgoć, ale też zwarcie w instalacji gdzieś dalej. Myślę, że będziesz musiał prześledzić wiązkę na aucie i pewnie znajdziesz kilka kwiatków Sprawdzaj nad nadkolami, w komorze silnika... ściągnij sobie RAVE i popatrz co z czym jest połączone.
Pamiętaj także, że po wymianie modułu świateł od innego auta, na komputerze (kilometraż dzienny) pojawi się ERR. Będzie to skutkowało niezgodnością VINu oraz przebiegu pomiędzy nowym modułem a modułami IKE i EWS. Dlatego sprawdź czy np. możesz przełożyć elektronikę PCB modułu do nowej obudowy. Jeśli nie, to będziesz musiał sparować te urządzenia. Chyba, że kupisz cały komplet - wszystkich modułów (BCU, LSM, EWS, IKE) od innego auta, ale to chyba się lekko nie opłaca
A na koniec, proszę następnym razem tytułuj wątki poprawnie!
Pozdrawiam,
hs26 - Sob Kwi 13, 2013 20:24
Witaj KRIS75 na pewno chodzi Ci o to:
http://obrazki.elektroda....1365877297.jpeg
Z tego co napisałeś "nadpaliła się kostka wraz z kawałkiem wiązki i włącznikiem"
„kostka” myślę, że chodzi o wtyczkę, zrób tak jak pisałeś przecinaj i lutuj kolor po kolorze nie mniej jednak sprawdzaj miejsca, w których są podłączone przewody jak pisał kolega MaReK.
Powody wypalenia się wtyczki:
1.Woda, skropliny – mało prawdopodobne, jeżeli tak to powinny być widoczne ślady po zaciekach
2.Słabe styki – luźne, brudne, zaśniedziałe – na to bym stawiał
3.Któryś z odbiorników zasilanych z tego panelu pożera zbyt dużo prądu – też mało prawdopodobne
Styki muszą być czyste, wtyczka ma wchodzić ciasno. Po przelutowaniu wszystkiego przetestuj, uruchom silnik i włącz wszystko, co jest z tego panelu zasilane. Po kilkunastu minutach sprawdź przewody przy wtyczce czy nie są ciepłe (bardzo ciepłe), jeżeli są zimne, letnie i tak się temperatura utrzymuje (nie rośnie) to na 100 procent wszystko jest O.K.
To są tylko druty i nie ma to większego znaczenia politycznego, jeżeli chodzi o resztę instalacji. To ma chodzić, napewno dasz radę.
Pieta - Sob Kwi 13, 2013 20:30
Chyba wiązki są inne w zależności od wyposażenia. Np. Xenony lub klasyczne reflektory
MaReK - Sob Kwi 13, 2013 21:44
Pieta napisał/a: | Chyba wiązki są inne w zależności od wyposażenia. Np. Xenony lub klasyczne reflektory |
Jesteś pewny? Jak patrzę na rozpiskę pin'ów to tylko wiązka mogłaby różnić się dla aut z dodatkowym modułem przyczepy, ale też pewności nie ma
SeniorA - Sob Kwi 13, 2013 22:41
KRIS75, jak to jest z rokiem produkcji , 2006 ?. Teoretycznie powinno się wgrać przy pomocy T4 VIN do nowego LSM , reszta się ustawi przy pierwszym uruchomieniu silnika, albo inne rozwiązanie to dać moduł do naprawy do specjalistów od sterowników.Jaki auto ma przebieg na liczniku ?
MaReK - Sob Kwi 13, 2013 22:45
SeniorA napisał/a: | Moim zdaniem trzeba wgrać przy pomocy T4 VIN do nowego LSM |
T4 ma taką możliwość? Czy wypluje, że jest niezgodność pomiędzy modułami i dupa.
Do IKE na pewno nie da się nic wpisać za pomocą T4, a do modułu świateł - nie wiem - ale jak programowałem szyby i celowo wprowadziłem brednie do LSM'a T4 napisał żebym się... dał jednak możliwość wpisania od nowa kodów ZCS oraz VIN, co pozwoliło dodać szyby Niestety aby podać kody ZCS i VIN potrzebna jest suma kontrolna do każdej z grupy.
SeniorA napisał/a: | reszta się ustawi przy pierwszym uruchomieniu silnika |
Jaka reszta ? Odometer się sam nie przepisze z innych modułów. Ustawienia dotyczące programów skandynawskich itp. same się nie zapiszą - będzie tak działać, jak na aucie dawcy - ale te opcje T4 jak najbardziej ustawi.
Do zaprogramowania LSM na szczęście nie potrzeba wizyty na T4
Można moduł nawet zdalnie zaprogramować i wysłać do adresata.
Jeszcze chwila i zmiany w BCU będziemy robić przez komórki za pomocą ELMa i Bluetootha Taki miałem sen kiedyś - proroczy
Niech autor tematu bierze się za przejrzenie porządne instalacji. Rozebranie modułu LSM i jego próbę ożywienia. Jak nie pomoże to zakup nowego i programowanie. Albo jak ma się trochę pojęcia o lutowaniu, przerzucenie kostek... chociaż, to jest ostateczność, której w ogóle bym pod uwagę nie brał
SeniorA - Nie Kwi 14, 2013 11:20
MaReK napisał/a: | T4 ma taką możliwość? | tak
MaReK napisał/a: | wprowadziłem brednie do LSM'a T4 napisał żebym się. | ale tu chodzi o wprowadzenie VIN MaReK napisał/a: | Jaka reszta ? | to co jest zapisywane w pamięci LSM z IPK , czyli oprócz VIN jeszcze przebieg i serwis.
[ Dodano: Nie Kwi 14, 2013 12:20 ]
ja zmieniłbym LSM i zobaczył co się stanie , bo jest duże prawdopodobieństwo , że będzie OK, bo są w tym przypadku warunki w których LSM nie aktualizuje danych z IPK .
Może być też tak , że LSM już był zmieniany (sprawdź datę produkcji).
Pieta - Nie Kwi 14, 2013 12:06
MaReK napisał/a: | Pieta napisał/a:
Chyba wiązki są inne w zależności od wyposażenia. Np. Xenony lub klasyczne reflektory
Jesteś pewny? |
Nie, pewności nie miałem.
Pomyślałem o czujnikach nachylenia z tyłu i z przodu dla lamp xenon. Myślałem, że są podłączone do LSM
Teraz patrzę, że nie.
W Rave w rozspisce pinów do LSM jest napisane, że dotyczy wszystkich wersji, więc wiązki są te same od strony LSM.
Jeżeli chodzi o opcjonalne przeciwmgłowe z przodu to kable z LSM idą, pewnie gdzieś kończą się wtyczką w rejonie podłożnicy, gotowa do podłączenia zestawu halogenów.
MaReK - Nie Kwi 14, 2013 13:40
Nie mam dostępu do T4 na co dzień więc nie będę się upierał.
Może, moduł LSM da się dopisać do auta podczas sesji. Modułu zegarów natomiast na pewno nie można dopisać T4.
SeniorA napisał/a: | ale tu chodzi o wprowadzenie VIN |
Rozumiem. Dlatego napisałem, że celowo zmieniłem (innym interfejsem niż T4) VIN oraz kilometrówkę. Robiłem to po to, żeby T4 zgłupiał i zaproponował wpisanie VIN i kodów ZCS w celu zaprogramowania wszystkich modułów. Po zmianie VIN w LSM T4 nie podjął próby "naprawy". Jednakże opcja dopisania modułów takich jak LSM ma sens, bo zablokowanie tego dla IPK na pewno spowodowane jest utrudnieniem cofania przebiegu
SeniorA napisał/a: | to co jest zapisywane w pamięci LSM z IPK , czyli oprócz VIN jeszcze przebieg i serwis. |
VIN i przebieg to na pewno, ale czy serwis jest w LSM? Zmieniając moduły do programowania dla innych użytkowników R75, nigdy nie zmieniał mi się stan inspekcji wyświetlany na IPK. Zawsze te dane "resetowałem" w module IPK.
SeniorA napisał/a: | bo jest duże prawdopodobieństwo , że będzie OK, bo są w tym przypadku warunki w których LSM nie aktualizuje danych z IPK . |
Jakie to warunki?
SeniorA napisał/a: | Może być też tak , że LSM już był zmieniany (sprawdź datę produkcji). |
W jakim sensie zmieniany?
Sugerujesz, że jak się dopiszę do auta nowy LSM, to później taki zabieg można robić w nieskończoność i dopisywać codziennie różne LSMy? Ja zmieniałem u siebie już dwukrotnie i nigdy nie było okej. Zawsze był ERR wynikający na pewno z różnicy VIN i być może, ale niekoniecznie z różnicy w przebiegu.
Kupując nowy (fabrycznie) moduł IPK, mamy możliwość dopisać na T4 przebieg i VIN. Warunkiem jest nieprzekroczenie 100KM od założenia nowego modułu na aucie.
Nie spotkałem się jednak jeszcze z nowym fabrycznie LSMem, ale pewnie jego dopisanie jest banalne, jeśli masz pewność, że T4 potrafi dopisać używany do auta.
Pozdrawiam,
SeniorA - Nie Kwi 14, 2013 15:25
MaReK napisał/a: | Modułu zegarów natomiast na pewno nie można dopisać T4. | o IPK ja nic nie wspominam bo to mnie w trym temacie nie interesuje. MaReK napisał/a: | Zmieniając moduły do programowania dla innych użytkowników R75, nigdy nie zmieniał mi się stan inspekcji wyświetlany na IPK. | no oczywiście bo to się zapisuje tylko w pamięci LSM z IPK po pierwszym uruchomieniu silnika po wgraniu VIN do LSM. MaReK napisał/a: | Jakie to warunki? | przebieg/stan licznika (jest mi znany) MaReK napisał/a: | W jakim sensie zmieniany? | no np. przełożony z innego auta z licznikiem i immo. MaReK napisał/a: | Kupując nowy (fabrycznie) moduł IPK, mamy możliwość dopisać na T4 przebieg i VIN. Warunkiem jest nieprzekroczenie 100KM od założenia nowego modułu na aucie. | tego warunku nie ma dla LSM
MaReK - Nie Kwi 14, 2013 16:20
SeniorA napisał/a: | no oczywiście bo to się zapisuje tylko w pamięci LSM z IPK po pierwszym uruchomieniu silnika po wgraniu VIN do LSM. |
W jakim celu miałoby się to tam zapisywać i dlaczego akurat w LSM?
Cytat: | przebieg/stan licznika (jest mi znany) |
VIN też jest znany, co nie zmienia faktu, że jak podepniesz inny moduł LSM, to ERR będzie się wyświetlać dopóki nie skorygujesz wartości za pomocą komputera.
SeniorA napisał/a: | no np. przełożony z innego auta z licznikiem i immo. |
Nic już nie rozumiem Jak tak byłoby zrobione, to ERR nie będzie. Tylko dlatego, że dwa moduły były już wcześniej sparowane (LSM i IPK), zatem zmiana jednego z nich spowoduje wyświetlenie się ERR Nawet jak się nie pokrywa przebieg jednego modułu z resztą, to w przypadku VINu tak się nie uda. Zatem ERR będzie się pojawiał po wymianie modułu i moim zdaniem to jest większe prawdopodobieństwo niż to, że będzie OK i błędu na desce nie będzie. Dodatkowo moduł LSM z niepasującym VINem i kilometrami będzie zwiększał swój licznik kilometrów.
Cytat: | tego warunku nie ma dla LSM |
Przy najbliższej okazji i wizycie u Mariusz418, jeśli czas pozwoli zrobię symulację na swoim aucie. Zmienię VIN na inny i licznik kilometrów. Następnie podłączę T4 i zobaczę co zaproponuje Anglicy też mają rozbieżności... jedni piszą, że T4 dopisze każdy LSM do auta inni piszą, że nie Może to kwestia wersji oprogramowania T4 ?
Ps.
Ciekawe czy autor tematu żyje Może w natłoku informacji z wątku sprzedał auto
KRIS75 - Nie Kwi 14, 2013 17:24 Temat postu: Re: [R75] - naprawa wiązki elektrycznej włącznika świateł (L ["KRIS75"] Witam.Dziękuję za wszystkie porady.Czytając posty wpadłem w osłupienie widząc jak wielką posiadacie wiedzę o naszych roverkach . We wtorek dostanę włącznik z kostką i będę walczył. O tym co z tego wyjdzie, poinformuję.Pozdrawiam.
MaReK - Nie Kwi 14, 2013 17:51
KRIS75 napisał/a: | ["KRIS75"] Witam.Dziękuję za wszystkie porady.Czytając posty wpadłem w osłupienie widząc jak wielką posiadacie wiedzę o naszych roverkach . We wtorek dostanę włącznik z kostką i będę walczył. O tym co z tego wyjdzie, poinformuję.Pozdrawiam. |
Już się nie bój tych nawiasów kwadratowych tak One są wymagane tylko podczas zakładania tematu W poście nie musisz się wpisywać z nick'a bo i tak wiadomo, że to Ty
Możesz pstryknąć fotki i załączyć je do posta (ODPOWIEDZ->DODAJ Załącznik)? Ciekaw jestem jak wygląda Twoje nadpalenie. Da się w ogóle rozłączyć moduł od wtyczki? Czy to wszystko spłynęło?
KRIS75 napisał/a: | We wtorek dostanę włącznik z kostką i będę walczył. O tym co z tego wyjdzie, poinformuję.Pozdrawiam. |
Do wtorku koniecznie przejrzyj całą instalację. Jak będzie Cię bardzo denerwował ten ERR (ewentualny), to możesz podjechać do Grudziądza/Bydgoszczy - tam nasz koordynator regionalny, kolega szpynior posiada odpowiednie narzędzie, które pozwoli przeprogramować moduł. O ew. wynagrodzeniu możecie pogadać na PW (prywatna wiadomość). Jak Ci bliżej do Warszawy, to na spota możesz podjechać cotygodniowego. A jak nie będzie Cię denerwować, to można to załatwić np. na Zlocie Ogólnopolskim (jeśli zechcesz się pojawić)
Powodzenia,
SeniorA - Nie Kwi 14, 2013 20:08
MaReK napisał/a: | W jakim celu miałoby się to tam zapisywać i dlaczego akurat w LSM? | co 100 km IPK linią K-bus przesyła do LSM stan licznika, który zapisuje się w pamięci LSM jako zapasowa kopia faktycznego przebiegu. MaReK napisał/a: | SeniorA napisał/a:
no np. przełożony z innego auta z licznikiem i immo.
Nic już nie rozumiem Jak tak byłoby zrobione, to ERR nie będzie. | i przecież nie ma EROR,KRIS75, pyta czy będzie EROR jak zmieni LSM. MaReK napisał/a: | Zatem ERR będzie się pojawiał po wymianie modułu i moim zdaniem to jest większe prawdopodobieństwo niż to, że będzie OK i błędu na desce nie będzie. | jak jest na liczniku 300 kkm i więcej, to EROR nie wystapi ,bo moduły już wtedy się nie komunikują i nie sprawdzają. O takim przypadku piszę. MaReK napisał/a: | Cytat:
przebieg/stan licznika (jest mi znany)
VIN też jest znany, co nie zmienia faktu, że jak podepniesz inny moduł LSM, to ERR będzie się wyświetlać dopóki nie skorygujesz wartości za pomocą komputera. | MaReK, nie zrozumiałeś , chodzi o to , że ja znam prawdopodobny przebieg tego auta , a nie ogólnie i stąd moje przypuszczenia , że eror się nie pokaże.
MaReK - Nie Kwi 14, 2013 21:34
SeniorA napisał/a: | co 100 km IPK linią K-bus przesyła do LSM stan licznika, który zapisuje się w pamięci LSM jako zapasowa kopia faktycznego przebiegu. |
Tak. Zgadzam się w 100%, ale pytałem o inspekcje, bo wydawało mi się, że wyżej pisałeś, że oprócz ODOMETER i VIN wpisuje się jeszcze inspekcja serwisowa. Nie wiem nic na ten temat, a chętnie bym zgłębił wiedzę...
SeniorA napisał/a: | i przecież nie ma EROR,KRIS75, pyta czy będzie EROR jak zmieni LSM. |
No nie ma. Ale ma spalony moduł i wiązkę. Jak naprawi i będzie wymieniał moduł LSM na inny (z innego auta) to taki błąd mu się pojawi, gdyż VINy będą różne. Wtedy albo opcja T4 albo inne urządzenie, które może tam gmerać.
SeniorA napisał/a: | jak jest na liczniku 300 kkm i więcej, to EROR nie wystapi ,bo moduły już wtedy się nie komunikują i nie sprawdzają. O takim przypadku piszę. |
Tego nie wiem Miałem szalony plan zwiększyć sobie do 700 tyś. przebieg - dla jaj
Czy to działa w/g Ciebie w obu kierunkach? Jeśli w module świateł i EWS będzie przebieg 380 tyś. km. to błędu na wyświetlaczu nie będzie? Zakładam, że wyświetlacz ma poniżej? No i znów nasuwa mi się pytanie, dlaczego tak miałoby być Czemu 300kkm jest taką granicą ? Nie mam nikogo w Warszawie, kto dysponuje R75 z takim przebiegiem
SeniorA napisał/a: | MaReK, nie zrozumiałeś , chodzi o to , że ja znam prawdopodobny przebieg tego auta , a nie ogólnie i stąd moje przypuszczenia , że eror się nie pokaże. |
Teraz rozumiem Twoje wnioski Ciekawi mnie ten przypadek i będę musiał jak się ociepli to sprawdzić oczywiście Czyli zrobię z auta swojego jeszcze większego dziada zwiększając mu przebieg do 700 tyś. Albo zrobię 990 tyś. Będzie można rwać laski na taki przebieg I wmawiać ludziom, że to świetne auta i długo jeżdżą
PS.
SeniorA po czym wnosisz, że ma tak duży przebieg ?
SeniorA - Pon Kwi 15, 2013 10:21
KRIS75, http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=55258 wysusz jeszcze BCU
KRIS75 - Pon Kwi 15, 2013 18:27
Cześć. Załączam zdjęcie.
MaReK - Pon Kwi 15, 2013 18:33
No na bogato Nieźle się ufajczyło. Czyli raczej już modułu nie ma co naprawiać, więc musisz zrobić wiązkę (kabel po kabelku) i drugi moduł. Jeszcze raz tylko napiszę, żebyś dokładnie sprawdził wiązki. Może gdzieś zgniła, zrobiło się zwarcie, albo coś powoduje pobór mocy duży i stąd problem. Nie wygląda na wilgoć, ale też nie ma już gdzie się jej dopatrywać
Masz jakiś garaż, czy tak pod chmurką?
Jak tam stan wykładziny pod nogami kierowcy i pasażera? Nie ma bajora, wilgoci... jak przyciśniesz nie wyłania się woda? Jak odpływy i ściana grodziowa?
Zajrzyj do tego modułu o którym wyżej pisał SeniorA. Zobacz czy tam się coś niepokojącego nie zaczyna dziać. W wątku który podał jest opisany problem po czyszczeniu pianką kanałów nawiewu... robiłeś to jakiś czas temu u siebie?
Jaki masz przebieg na aucie? Ile kkm?
KRIS75 - Pon Kwi 15, 2013 20:59 Temat postu: [ R 75] PROBLEM Z WIĄZKĄ ELEKTRYCZNĄ WŁĄCZNIKA ŚWIATEŁ]
MaReK napisał/a: | No na bogato Nieźle się ufajczyło. Czyli raczej już modułu nie ma co naprawiać, więc musisz zrobić wiązkę (kabel po kabelku) i drugi moduł. Jeszcze raz tylko napiszę, żebyś dokładnie sprawdził wiązki. Może gdzieś zgniła, zrobiło się zwarcie, albo coś powoduje pobór mocy duży i stąd problem. Nie wygląda na wilgoć, ale też nie ma już gdzie się jej dopatrywać
Masz jakiś garaż, czy tak pod chmurką?
Jak tam stan wykładziny pod nogami kierowcy i pasażera? Nie ma bajora, wilgoci... jak przyciśniesz nie wyłania się woda? Jak odpływy i ściana grodziowa?
Zajrzyj do tego modułu o którym wyżej pisał SeniorA. Zobacz czy tam się coś niepokojącego nie zaczyna dziać. W wątku który podał jest opisany problem po czyszczeniu pianką kanałów nawiewu... robiłeś to jakiś czas temu u siebie?
Jaki masz przebieg na aucie? Ile kkm? | Na pewno sprawdzę wiązkę o której wspominacie . I tak jak dla mnie cała ta sytuacja jest ciężka do ogarnięcia.Rozmawiałem telefonicznie z gościem ,który odgrzybiał klimę i był wielce zdziwiony taką sytuacją i nie chciał przyjąć do wiadomości że ta sytuacja stała się za jego sprawą.Wysłałem go na forum ROVERKI i po kilku minutach oddzwonił przyznając się do winy.Po przelutowaniu wiązki mam podjechać do niego.
SeniorA - Pon Kwi 15, 2013 21:08
MaReK napisał/a: | wydawało mi się, że wyżej pisałeś, że oprócz ODOMETER i VIN wpisuje się jeszcze inspekcja serwisowa. Nie wiem nic na ten temat, a chętnie bym zgłębił wiedzę... | więc jest o tym też w RAVE :
The LSM also provides a memory back-up for the instrument pack. Data is stored in a non volatile memory for Vehicle
Identification Number (VIN), vehicle mileage and service interval data.
MaReK - Pon Kwi 15, 2013 22:04
KRIS75 napisał/a: | Po przelutowaniu wiązki mam podjechać do niego. |
Po co? Chce sprawdzić czy na pewno? Czy będzie lał czynnik i patrzył czy kapie ?
Jeśli przyznaje się do winy, niech zwróci koszta modułu i czasu naprawy... albo niech przynajmniej pamięta na przyszłość.
SeniorA napisał/a: | więc jest o tym też w RAVE :
The LSM also provides a memory back-up for the instrument pack. Data is stored in a non volatile memory for Vehicle Identification Number (VIN), vehicle mileage and service interval data. |
Jest. Nawet w doku, który kiedyś otrzymałem od X-parts jest o tym wspomniane jako o SIA czy coś takiego. Nie zwracałem na to uwagi, a skaner k-bus po włączeniu stacyjki przesyła wydawało mi się jasny blok z danymi o VIN/ODOMETER. Dziwne bo nie ma powrotu, ale też nie wiem jak się zachowa skaner gdy na błąd napotka. W doku o którym wspominam jest napisane, na tyle ile zrozumiałem, że:
A. niezależnie od wszystkiego innego, jeśli VIN nie zgadza się pomiędzy modułami, skutkuje to wyświetleniem ERR.
B. Nie ma nic wspomniane o 300kkm Jest jedynie o tym, że jeśli pomiędzy modułami jest rozbieżność powyżej 1 kkm, moduły nie wymieniają się przebiegiem.
Jutro będę miał możliwość podłączenia się pod T4. Na swoim własnym samochodzie dokonam zmian w LSM. Zmienie mu VIN i kilometraż. Zacznę od VIN. Potem to samo i kilometraż zmienię powyżej 100Km, następnie o 300km, a jeszcze później o 1200km. Nie uświadczę jednak czy zachodzą zmiany pomiędzy komunikacją modułów, bo nie będę jeździł 100KM za każdym razem
SeniorA Ty opierasz się o Rave i forum kolegów z Anglii? Przerabiałeś już u siebie problem LSM/IPK?
Pozdrawiam,
SeniorA - Pon Kwi 15, 2013 22:31
MaReK napisał/a: | Nie ma nic wspomniane o 300kkm | znalazłem :
A working/valid LSM will be updated with new mileage figures every 100 Km via K-Bus. Once it
has reached 300,000 Km it ceases to update the mileage.
Pieta - Wto Kwi 16, 2013 07:19
na stronie 66 w Body Electric Workbook
Jak wodać ważna jest również wartość 255 kkm zapisana w IPK
Jeżeli w IPK jest przebieg mniejszy niż 255 kkm, IPK może być przeprogramowane przy pomocy TestBook. Nastepnie jeżeli w LSM przebieg jest większy niż w IPK to po właczeniu zapłonu nastapi komunikacja i IPK będzie uaktualnione o wartość przebiegu z LSM.
Jeżeli w IPK jest przebieg większy niż 255 kkm, po przekonfiguraowaniu na T4 i właczeniu zapłonu w IPK nie będzie zapisany przebieg z LSM. W tym przypadku przebiehg w LSM zostanie nadpisany.
Jeżeli zamontujesz nowy LSM z zerowym przebiegiem, wówczas LSM przyjmie wartość z IPK
Jeżeli różnica w przeiegu pomiędzy IPK i LSM jest większa niż 1000 km. LSM nie będzie uaktualniane.
Logikę widać na załączonym diagramie
MaReK - Wto Kwi 16, 2013 08:47
Pieta napisał/a: | Jeżeli różnica w przeiegu pomiędzy IPK i LSM jest większa niż 100km. LSM nie będzie uaktualniane. |
1 tyś. KM miałeś na myśli? Tak jak przedstawia diagram wklejony przez Ciebie.
Dzisiaj sprawdzę, czy LSM zaktualizuje sobie wartości jeśli jego ODOMETER będzie 0. No i dodatkowo zrobię testy o których wyżej pisałem.
Pytanie jak zachowuje się T4 i czy w ogóle dojdzie do sprawdzenia cytowanych przez Ciebie pieta warunków, jeśli na starcie nie zgodzi się VIN? To dzisiaj do sprawdzenia.
W każdym razie kolega KRIS75 raczej nowego LSM nie kupi, więc pozostaje mu używka. Żeby wszystko sprawnie działało będzie trzeba dokonać korekty w module, chociażby żeby przepisać VIN. Nadal nie znamy przebiegu auta. Zakładając że ma ponad 300 tyś. problem kilometrażu odpada, jeśli nie ma, na pewno rozbieżność będzie większa niż 255KM. Zatem podłączenie pod sprzęt diagnostyczno/konfiguracyjny będzie niezbędne.
Chyba, że kolega kupi moduł LSM zaprogramowany pod jego auto. Sprzedający musi znać przebieg i VIN i wiedzieć jak go spreparować.
Kiedy pisali Rave i pozostałe manuale, nie znano jeszcze wszystkich 'partyzanckich' metod, a może znano, ale oficjalnie się o tym nie pisało, żeby posiadacze T4 mogli zarabiać pieniążki
Dzisiaj już potrafimy wymienić BCU i dopisać mu wszelkie "dokładki", zmienić moduł świateł, zmienić moduł zegarów oraz moduł EWS zachowując stare parametry i dopisując nowe - czyli można np. dopisać używany kluczyk bez kodu BAR - niestety - wciąż potrzeba do tego jeszcze T4 No chyba, że nie potrzeba - człowiek dowiaduje się nowych rzeczy codziennie
SeniorA - Wto Kwi 16, 2013 12:07
MaReK napisał/a: | Kiedy pisali Rave i pozostałe manuale, nie znano jeszcze wszystkich 'partyzanckich' metod, a może znano, ale oficjalnie się o tym nie pisało, żeby posiadacze T4 mogli zarabiać pieniążki | i dlatego napisałem wcześniej , że :" Teoretycznie powinno się wgrać przy pomocy T4 VIN do nowego LSM ",
W tym przypadku , chociaż auto ma mniejszy przebieg od 300 , to i tak założenie innego LSM może być bez errorowe. Znam przypadek wymiany IPK tylko z korektą przebiegu do faktycznego (nie wiele ponad 100 kkm ), bez zmiany VINu i nie wyrzuciło błędu , licznik pracuje prawidłowo.
MaReK - Wto Kwi 16, 2013 19:19
Jak obiecałem, podzielę się doświadczeniami z dzisiejszego dnia
Miałem testować na swoim aucie, ale widocznie stwórca czyta forum i ułożył grafik dnia zsyłając do serwisu BritishCars dwie sztuki, w których jednym z problemów to uporczywy ERR na blacie.
Pierwsze uwaga - żadna w sumie rewelacja - jest kilka rodzajów modułów LSM. Różnią się architekturą PCB i software wgranym.
Przypadek pierwszy:
IKE = prawidłowy VIN (taki jak z tabliczki), przebieg 184 tyś. km.
LSM = nieprawidłowy VIN (ale jakieś brednie wpisane), przebieg 300 tyś. km.
EWS = prawidłowy VIN, przebieg 1 025 784 km. - to nie błąd - EWS miał zapisane 1 mln. km
Sesja na T4 nie pozwala dopisać modułu LSM do IKE. Widać, że LSM przyjął tę górną granicę 300 tyś. km i dalej nie uzupełniał. Powód podany wyżej przez kolegę SeniorA i Pieta.
Zastanawiający jest zatem przebieg podany w IKE i EWS. W IKE mógł handlarz cofnąć po sprowadzeniu do Polski. Nie ruszał modułu świateł i nie ruszał EWS. LSM zatrzymał się na 300 tyś. ale skąd taka wartość w EWS ? Chyba, że po przekroczeniu jakiejś wartości coś się chrzani i oprogramowanie alternatywne dla T4 nie umie odczytać prawidłowego przebiegu. Tutaj możemy pójść śladami Antka M. i spróbować wysnuć jakieś teorie
Dodatkowe pytanie brzmi, dlaczego uszkodził się VIN w module świateł? Czy to przekroczenie 300 kkm powoduje takie zachowanie?
Niestety w tym aucie instalacja była jakaś popieprzona. Gong od świateł piszczał ciągłym sygnałem, dużo wyższym tonem. T4 z modułem ABS/SRS/ECU/EWS nie chciał połączyć się w ogóle. Podobnie alternatywne oprogramowanie. Być może ktoś popieprzył wiązkę, albo któryś moduł zakłóca pracę. W aucie jest mała nawigacja, która krzyczy, że płyta nie jest poprawna. Płyta jest okej, ale on ją wypluwa twierdząc, że nie jest No krzaki i chwasty. Do ogarnięcia, ale potrzeba więcej czasu, a klient nie może pozostawić auta na tak długi czas.
Alternatywne oprogramowanie do T4 daje możliwość wyzerowania VINu i licznika kilometrów.
Uruchamiam silnik i .... na blacie świeci ERR. Podłączam T4. T4 nie chce nic zrobić.
Podłączam znowu inny interfejs, zmieniam VIN na prawidłowy (taki jak z tabliczki).
Uruchamiam silnik i .... Na blacie jest 000.0. Podłączam się ponownie - stan z licznika IKE - przepisany do LSM (tak jak pisał SeniorA i tak jak pokazał na schemacie blokowym Pieta). Teoretycznie wszystko gra. Odpalam T4. Uwaga! Nagle stwierdził, że LSM ma zły VIN i on go może zapisać poprawnie Łaskawca. Zgadzam się. Wszystko zakończone sukcesem.
Przypadek drugi:
IKE = prawidłowy VIN / przebieg ok. 240 tyś. km.
LSM = nieprawidłowy VIN / przebieg ok. 164 tyś. km.
EWS = prawidłowy VIN / przebieg zbliżony do IKE.
Na wyświetlaczu świeci się ERR. T4 nie chce dopisać modułu do auta.
Podłączam alternatywę, ku mojemu zdziwieniu ja też nie mogę zmienić przebiegu ani vinu
Wychodzi na to, że wersja tego oprogramowania nie przewiduje takiej opcji.
Po małej gimnastyce, VIN wyzerowany, licznik KM wyzerowany. Ustawiam VIN na prawidłowy.
Wyłączam zapłon, włączam i uruchamiam silnik. ERR znika i pojawia się upragniony TRIP1.
Jest sukces.
T4 w tym zakresie działania jest prostym narzędziem. Nie ma tu zbyt dużego pola manewru
Widać, że są przypadki które pozwalają na dopisanie, a są takie które nie. Ja nie mam tego oprogramowania na co dzień, więc nie umiem się wypowiedzieć więcej na temat jego działania. Najważniejsze z tego wszystkiego jest jednak to, że można chyba z każdej sytuacji wybrnąć
Wracając do tematu - kolega Kris75 miał dzisiaj mieć wiązkę i moduł.
Czekam na relację i krótkie sprawozdanie z pola działania
Pozdrawiam,
KRIS75 - Wto Kwi 16, 2013 20:22 Temat postu: [ R 75] PROBLEM Z WIĄZKĄ ELEKTRYCZNĄ WŁĄCZNIKA ŚWIATEŁ] Cześć. Czekałem dzisiaj cały dzień na przesyłkę , i w końcu dotarła dopiero przed 18.Rozpakowałem i ZONK przysłali ale inną chyba od wersji z xenonami bo niema funkcji regulacji wysokości świateł a i kolory niektórych przewodów we wiązce różniły się od tych w moim samochodzie więc nic nie zrobiłem.Zamówiłem kolejną jak wszystko dobrze się ułoży to może jutro ją dostanę.Kolejny dzień w napięciu.Pozdrawiam,
MaReK - Wto Kwi 16, 2013 20:25
Mogłeś przełożyć panel od swojego do tamtego.
Szkoda, że nie pisałeś wcześniej. Wymieniłbym się z Tobą na ten LSM. Ja potrzebuję takiego do Xenonów, a mam taki tradycyjny No nic...
KRIS75 - Wto Kwi 16, 2013 20:59 Temat postu: [ R 75] PROBLEM Z WIĄZKĄ ELEKTRYCZNĄ WŁĄCZNIKA ŚWIATEŁ] Przełożenie panelu chyba nic by nie dało . W kostce z przewodami która przyszła były dwa pola wolne a w mojej jest tylko jedno więc jeden przewód został by wolny.
MaReK - Wto Kwi 16, 2013 21:04
Jesteś w stanie odczytać numer pinu - tego wolnego?
Wiązka wiązką, moduł modułem Wiązkę zrób jak była w oryginale.
Ile płaciłeś za moduł?
KRIS75 - Wto Kwi 16, 2013 21:13
Dzisiaj już nie mam możliwości odczytania ale jutro jak najbardziej.Cena za włącznik to 75 zł.z przesyłką.
MaReK - Wto Kwi 16, 2013 21:18
To niezła cena. Ale widzę, że teraz przesiew jest większy. Jak kupowałem dla siebie do testów, to 185 zł musiałem dać za dwa. Jeden już sprzedałem, ale drugi chciałem mieć do siebie. Tylko, że ja mam auto z xenonami i nie potrzebuję tego suwaka do regulacji.
Jak jutro przyjdzie zły przełącznik, to się zamienimy Ja Ci wyślę, taki zwykły (mogę Ci go sparować z autem od razu), a Ty mi wyślesz ten swój bez suwaka regulacji
Tylko tę wiązkę ogarnij prawidłowo... żeby nie było ZONKa
KRIS75 - Sro Kwi 17, 2013 09:21
Dobrze,poczekamy do jutra i zobaczymy co przyjdzie.
[ Dodano: Sro Kwi 17, 2013 10:21 ]
Przyjrzałem się dokładne kostce z pinami i po wyjęciu ich z czarnej osłony okazało się że wolnych miejsc jest więcej:w niebieskiej to-2-4-9-20 a brązowej 37 i 38.Zaznaczony rok produkcji na przełączniku i kostce pokazuje 2003.
MaReK - Sro Kwi 17, 2013 09:46
A w Twojej wiązce są te przewody obsadzone?
Generalnie z opisu wyprowadzeń wynika:
2, 4, 14, 19, 20, 22, 23, 26, 37, 38 - są nie używane (zatem mogą być puste).
9 pin odpowiada za komunikację z modułem przyczepy.
Informacje zaczerpnięte z tego samego dokumentu, którego używa Pieta.
KRIS75 - Sro Kwi 17, 2013 10:22
W mojej niebieskiej kostce na pewno wolne pola to:2-4-14-22-23-26 a pola 20 nie jestem pewny bo kable są stopione natomiast z brązowej kostki nic nie odczytam.
MaReK - Sro Kwi 17, 2013 11:10
Kolorystyka przewodów w drugiej wiązce pokrywa się z Twoją?
Jeśli tak, to załóż, że połączenia są te same i lutuj przewód po przewodzie.
Ew. ściągnij sobie RAVE (dokumentacja tech. do Rover/MG) i tam odszukaj schematy.
KRIS75 - Sro Kwi 17, 2013 20:18
Witam . Moduł LSM jest już po przeszczepie. Operacja trwała 4,5h. Wszystkie kolory się pokrywały z jednym wyjątkiem .W mojej wiązce był jeden przewód więcej nr.9 ,więc przełożyłem go do nowej kostki. Miałem jeszcze jeden problem z dwoma czarnymi przewodami które były obok siebie, w mojej kostce były tak spalone że nie mogłem stwierdzić który jest od którego pinu.Podłączyłem je metodą chybił trafił.Pełen obaw podłączyłem akumulator i stał się'' CUD NAD NOTECIĄ ''wszystko działa jak przed awarią .Licznik dziennych kilometrów pokazywał same zera,po jeżdzie próbnej zaczął normalnie naliczać kilometry.Światła wszystkie działają ,radio ,klima ,centralny, kierunki też .Przyznam że jestem pozytywnie zaskoczony takim rezultatem.Jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc i udzielanie bezcennych porad oraz zainteresowanie moim problemem ;-)Pozdrawiam.
MaReK - Sro Kwi 17, 2013 20:48
KRIS75 napisał/a: | stał się'' CUD NAD NOTECIĄ '' |
SeniorA wymodlił, żeby poszło po jego myśli
KRIS75 napisał/a: | .Licznik dziennych kilometrów pokazywał same zera,po jeżdzie próbnej zaczął normalnie naliczać kilometry |
Jaki masz przebieg globalny na aucie, na zegarach?
KRIS75 napisał/a: | .Przyznam że jestem pozytywnie zaskoczony takim rezultatem. |
Ja w ogóle jestem zaskoczony
Rozumiem, że zrobiłeś to bez podłączenia T4 i innych zabawek?
Sprzedający też nie przygotowywał LSMa pod auto?
Ciekawe czy ten drugi moduł LSM też by się tak zachował?
A jak wiązka ogólnie i jej kondycja? Sprawdzałeś ją w ogóle, czy wyszło na to, że zalany został moduł przez kratki wentylacyjne?
[ Dodano: Sro Kwi 17, 2013 21:48 ]
I jeszcze jedno, masz kontrolę trakcji lub/i automat?
KRIS75 - Sro Kwi 17, 2013 20:58
Tak jak poradziliście to wcześniej sprawdziłem moduł po drugiej stronie za schowkiem pasażera żadnej wilgoci nie było.Pod T4 też nie podłączałem bo nie mam takiej możliwości ,nie był sparowany .Sam jestem mile zaskoczony że tak to się zakończyło dlatego pozwoliłem sobie całą tą sytuację nazwać;cudem nad notecią. :lol:Licznik pokazuje 194tyś.dokładny przebieg trudno określić chyba napisałem o tym tobie.Jest to wersja z manualną skrzynią ma też kontrolę trakcji.
MaReK - Sro Kwi 17, 2013 21:27
To burzy wszelkie nasze teorie
Chyba, że podczas zabawy z wiązką, coś nie tak połączyłeś i dlatego nie ma komunikacji z zegarami. Tylko wtedy właśnie chyba ten ERR byłby na 100%. Nawet jeśli Twój LSM miałby 300 tyś.km. to na pewno VIN w nim nie byłby taki sam. A jak pokazał wczorajszy przypadek samochodu w BritishCars, tak właśnie się działo.
A może to jest cisza przed burzą Może zaraz wyskoczy coś nowego
No oby nie
Rok produkcji Twojej maszyny to 2006 rok? Czy się pomyliłeś? Czy to data rejestracji?
KRIS75 - Sro Kwi 17, 2013 22:09
Oby już się nic nie działo,może jak pisałeś wcześniej SENIOR A wymodlił aby tak było.Wszystko wskazuje na to że miałem ogromnego farta bo jak by się miało coś dziać to pewnie pokazało by się odrazu po odpaleniu.Wyszło jakieś nieporozumienie rocznikiem produkcji.Chyba przejęty sprawą podałem błędny,właściwy to 2001 choć na podzespołach w tym na module LSM jest2000 ROK
MaReK - Sro Kwi 17, 2013 22:26
Jestem głupszy niż byłem Nic z tego nie kumam Może skreśl jeszcze totka
KRIS75 - Sro Kwi 17, 2013 22:48
Wież mi ,po zapoznaniu się z wszystkim o czym rozmawiałeś na forum z SENIOREM A byłem bardzo przerażony tym co mi się przytrafiło,gdyż wcześniej nie miałem najmniejszych problemów z elektryką a R75 mam od 2010 r.Być może posłucham Cię i zagram jutro totka .
MaReK - Sro Kwi 17, 2013 22:50
Co by się nie działo, podjedź do Mariusza - PHJOWIego na sesję T4.
Ja zaraz coś sprawdzę na swoim aucie
SeniorA - Czw Kwi 18, 2013 16:32
MaReK napisał/a: | SeniorA wymodlił, żeby poszło po jego myśli | wyjaśniam , że nie jestem księdzem i mszy w intencji nie odprawiałem ale tylko analizowałem
[ Dodano: Czw Kwi 18, 2013 17:32 ]
MaReK napisał/a: | Ja zaraz coś sprawdzę na swoim aucie | tylko nie piankę do odgrzybiania na LSMie.
MaReK - Czw Kwi 18, 2013 16:52
SeniorA napisał/a: | wyjaśniam , że nie jestem księdzem i mszy w intencji nie odprawiałem ale tylko analizowałem |
Dobra, dobra... nie ma innego wytłumaczenia jak modlitwa
Chyba, że wyniki analizy inne jakieś masz
SeniorA napisał/a: | tylko nie piankę do odgrzybiania na LSMie. |
Nie, nie Ja sam poddaje auto sesji "ozonowania" 20 min. kosztuje 10 zł. i wystarcza
Wczoraj próbowałem sprawdzić czy VIN musi być podany pełny czy mogą to być np. dwa pierwsze znaki. Niestety... musi się zgadzać. Dodatkowo, jeśli VIN będzie wyzerowany i kilometraż też będzie wyzerowany. Po włączeniu zapłonu wyświetlił się ERR, a licznik nie zaktualizował się. Zostawiłem pusty VIN i zmieniłem licznik na 300 tyś. km. (w LSM). Dupa. Nic to nie dało, dalej błąd na TRIP1. VIN praidłowy, LSM ma 300 tyś. km. odpalam zapłon, sprawdzam - nie ma błędu, nie przepisał też wartości z zegarów.
Znów jakieś teorie mi się chore tworzą we łbie:
- rocznik 2001-2002 nie ma takiego sprawdzenia
- zegary przeszły już 300 tyś. km. ktoś to cofnął, ale zapisał się bit który odpowiada za wyłączenie komunikacji.
Nie zasnę przez to
rafalmis1 - Pon Kwi 29, 2013 00:51
MaReK, przypadkiem nie szukasz takich LSM-ów
http://allegro.pl/rover-7...3142030832.html
http://allegro.pl/mg-zt-r...3180398252.html
MaReK - Czw Maj 09, 2013 18:59
rafalmis1 napisał/a: | MaReK, przypadkiem nie szukasz takich LSM-ów |
Dzięki rafalmis1, ale nie szukam ich specjalnie. Gdyby ktoś się pomylił i potrzebował innych, a kupił niechcący takie - mogę się zamienić
Pozdrawiam,
[ Dodano: Czw Maj 09, 2013 19:59 ]
Dodam jeszcze, że milionowy przebieg w EWSie bierze się z nieumiejętnie wykonanego cofania licznika (IKE). Po takiej fuszerce, po przekręceniu stacyjki EWS zapisuje sobie fałszywy przebieg Do zmodyfikowania, ale trzeba wyjąć układ z PCB (chociaż niekoniecznie musi to być reguła).
|
|