Zobacz temat - [R75] interfejs diagnostyczny
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] interfejs diagnostyczny

kalafior - Nie Paź 13, 2013 20:38
Temat postu: [R75] interfejs diagnostyczny
witam
bawił sie ktos tym sprzetem http://allegro.pl/kabel-d...3551899629.html da sie cos zrobic zczytac skasowac błedy silnika czy to tylko zabawka

szpynior - Nie Paź 13, 2013 20:55

kalafior, do diesla tylko odczyt niektórych parametrów. Generalnie bezskuteczny. Do Diesla to BMW Scanner i Inpa ale z kablem obsługującym K i D linię .
np :

http://allegro.pl/bmw-sca...3603619533.html

http://allegro.pl/interfe...3569233584.html

kalafior - Nie Paź 13, 2013 21:13

ok a potrzebny jest jakis program czy jest razem z urzadzeniem

[ Dodano: Nie Paź 13, 2013 22:13 ]
a jeszcze drugie pytanko bo w opisie tego urzadzenia jest ze w BMW czyta bledy itp a co z rowerkiem potrafi zrobic

SyntaX - Pon Paź 14, 2013 07:11

Wszystko co jest w formie kabelka uważam za zabawki ew. odczytywacze prostych błędów.
Często generują błędy których nie ma albo źle interpretują te co sa naciągając tylko właściciela auta na koszta.
Przykładowo często przepływomierz diagnozowany jest jako uszkodzony czujnik krokowiec błąd czujnika ABS jako przerwany obwód pompy ABS i inne cuda.
Jak chcesz sprawdzić auto dokładnie to kup coś takiego:
http://allegro.pl/new-cdp...3597120659.html
Robi 90% aut na rynku, prosty interfejs i ma fajne możliwości.
Potem ogłaszasz się na Allegro z diagnostyką bierzesz po 100zł gdzie np w Łodzi za podstawową diagnozę roverka krzyczą 160zł.
Mi się spłacił w nieco ponad miesiąc, a teraz zarabia :)

Jak rozwiniesz firmę tak jak ja to kupujesz o jedno oczko wyżej czyli:
http://allegro.pl/launch-...3615607913.html
I tym możesz już się bawić w programowanie CCU IMMO i inne bajery.


Ro co wydasz na części przez błędy tych interfejsów na kabelku to miał byś coś solidnego.

kalafior - Pon Paź 14, 2013 07:51

SyntaX, dziekuje za pomoc o taka odpowiedz mi chodzilo
szpynior - Pon Paź 14, 2013 08:43

SyntaX napisał/a:
Wszystko co jest w formie kabelka uważam za zabawki ew. odczytywacze prostych błędów.
Często generują błędy których nie ma albo źle interpretują te co sa naciągając tylko właściciela auta na koszta.
Przykładowo często przepływomierz diagnozowany jest jako uszkodzony czujnik krokowiec błąd czujnika ABS jako przerwany obwód pompy ABS i inne cuda.
Jak chcesz sprawdzić auto dokładnie to kup coś takiego:
http://allegro.pl/new-cdp...3597120659.html
Robi 90% aut na rynku, prosty interfejs i ma fajne możliwości.
Potem ogłaszasz się na Allegro z diagnostyką bierzesz po 100zł gdzie np w Łodzi za podstawową diagnozę roverka krzyczą 160zł.
Mi się spłacił w nieco ponad miesiąc, a teraz zarabia :)

Jak rozwiniesz firmę tak jak ja to kupujesz o jedno oczko wyżej czyli:
http://allegro.pl/launch-...3615607913.html
I tym możesz już się bawić w programowanie CCU IMMO i inne bajery.


Ro co wydasz na części przez błędy tych interfejsów na kabelku to miał byś coś solidnego.


Za przeproszeniem ale chyba nie miałeś w ręku BMW scannera, radzi sobie dobrze łącznie z programowaniem LSM i IKE. Również raczej nie korzystałeś z INPY z odpowiednimi skryptami pod R75/MG takimi jak Ja i Marek posiadamy . Także w przypadku tylko diagnozowania swojego R nie trzeba wydawać ponad tysiąca złotych na zbędną zabawkę .

[ Dodano: Pon Paź 14, 2013 09:43 ]
kalafior napisał/a:
ok a potrzebny jest jakis program czy jest razem z urzadzeniem

[ Dodano: Nie Paź 13, 2013 22:13 ]
a jeszcze drugie pytanko bo w opisie tego urzadzenia jest ze w BMW czyta bledy itp a co z rowerkiem potrafi zrobic

BMW scanner gryzie Roverka bez żadnych problemów .

marcin.misek - Pon Paź 14, 2013 14:54

szpynior napisał/a:
nie korzystałeś z INPY z odpowiednimi skryptami pod R75/MG takimi jak Ja i Marek posiadamy

No właśnie, posiadacie i co z tego?
Jeśli ktoś potrzebuje diagnostyki a nie chce siedzieć dniami i nocami nad zmiana jakiś skryptów to kupuje sprzęt za 1k PLN i się cieszy.

Syri - Pon Paź 14, 2013 17:01

szpynior napisał/a:

Za przeproszeniem ale chyba nie miałeś w ręku BMW scannera, radzi sobie dobrze łącznie z programowaniem LSM i IKE. Również raczej nie korzystałeś z INPY z odpowiednimi skryptami pod R75/MG takimi jak Ja i Marek posiadamy . Także w przypadku tylko diagnozowania swojego R nie trzeba wydawać ponad tysiąca złotych na zbędną zabawkę .

[ Dodano: Pon Paź 14, 2013 09:43 ]
kalafior napisał/a:
ok a potrzebny jest jakis program czy jest razem z urzadzeniem

[ Dodano: Nie Paź 13, 2013 22:13 ]
a jeszcze drugie pytanko bo w opisie tego urzadzenia jest ze w BMW czyta bledy itp a co z rowerkiem potrafi zrobic

BMW scanner gryzie Roverka bez żadnych problemów .


Czyli sugerujesz, że jeśli posiadam Rovera 75 1.8 z roku 99 oraz interfejs ELM 327 którego nigdy nie udało mi się z owym Roverkiem połączyć (żaden program nie widział auta) to za pomocą programu BMW scanner uda mi się wreszcie wykorzystać owy interfejs w podstawowej diagnostyce mojego auta?

szpynior - Pon Paź 14, 2013 20:10

Syri napisał/a:
szpynior napisał/a:

Za przeproszeniem ale chyba nie miałeś w ręku BMW scannera, radzi sobie dobrze łącznie z programowaniem LSM i IKE. Również raczej nie korzystałeś z INPY z odpowiednimi skryptami pod R75/MG takimi jak Ja i Marek posiadamy . Także w przypadku tylko diagnozowania swojego R nie trzeba wydawać ponad tysiąca złotych na zbędną zabawkę .

[ Dodano: Pon Paź 14, 2013 09:43 ]
kalafior napisał/a:
ok a potrzebny jest jakis program czy jest razem z urzadzeniem

[ Dodano: Nie Paź 13, 2013 22:13 ]
a jeszcze drugie pytanko bo w opisie tego urzadzenia jest ze w BMW czyta bledy itp a co z rowerkiem potrafi zrobic

BMW scanner gryzie Roverka bez żadnych problemów .


Czyli sugerujesz, że jeśli posiadam Rovera 75 1.8 z roku 99 oraz interfejs ELM 327 którego nigdy nie udało mi się z owym Roverkiem połączyć (żaden program nie widział auta) to za pomocą programu BMW scanner uda mi się wreszcie wykorzystać owy interfejs w podstawowej diagnostyce mojego auta?


Jakbyś dobrze czytał to w drugim poście jest info iż BMW Scanner i Inpa najlepiej do diesla .

A może po prostu nie potrafisz skonfigurować odpowiednio ustawień portu i dlatego Ci żaden program nie widzi .

Syri - Pon Paź 14, 2013 20:20

Ah faktycznie, byłem tak podniecony możliwością uruchomienia tego ustrojstwa, że nie doczytałem słów "Do Diesla" przepraszam.

Co do ustawień to sprawdzałem zarówno te które znalazłem w instrukcji do interfejsu jak też i wiele innych.

szpynior - Pon Paź 14, 2013 20:31

Syri napisał/a:
Ah faktycznie, byłem tak podniecony możliwością uruchomienia tego ustrojstwa, że nie doczytałem słów "Do Diesla" przepraszam.

Co do ustawień to sprawdzałem zarówno te które znalazłem w instrukcji do interfejsu jak też i wiele innych.


Dlatego pisałem bo sam również na początku miałem problem z odpaleniem ELM-a. Niby w systemie widziany ale żaden program go nie widział. Dopiero po formacie wszystko zagrało. Wiele osób właśnie w przypadku benzyniaka ELM-em robi podstawowe rzeczy. Może warto spróbować na innym sprzęcie na początek. No chyba że może Ci w kostce coś nie łączy .

[ Dodano: Pon Paź 14, 2013 21:31 ]
marcin.misek napisał/a:
szpynior napisał/a:
nie korzystałeś z INPY z odpowiednimi skryptami pod R75/MG takimi jak Ja i Marek posiadamy

No właśnie, posiadacie i co z tego?
Jeśli ktoś potrzebuje diagnostyki a nie chce siedzieć dniami i nocami nad zmiana jakiś skryptów to kupuje sprzęt za 1k PLN i się cieszy.


Bez skryptów też się połączysz i zdiagnozujesz. Można poszukać - nawet jest opis jakiem kablem co i jak. Bez wydawania tysiąca złotych .

http://forum.roverki.eu/v...er=asc&start=80

marcin.misek - Pon Paź 14, 2013 20:58

Cytat:
Bez skryptów też się połączysz i zdiagnozujesz. Można poszukać - nawet jest opis jakiem kablem co i jak. Bez wydawania tysiąca złotych .

Wiem, bo tak się łącze, ale nie jest to kompletna diagnostyka. Brak możliwości podłączenia sie pod GM6 czy IPK, a diagnostyka silnika sypie jakieś błędy.

dawidd - Pon Paź 14, 2013 21:11

do ipk - bmw scaner
Pingiel - Sro Paź 16, 2013 20:56

Troche o ELM było więc powiem dla tych co się nie mogli połączyć. Ja też nie mogłem do momentu kiedy nie wyłączyłem ANTYWIRUSA i nie zainstalowałem wtedy sterowników na nowo. potem połączyło za pierwszym razem (tylko pokazało niewiele). jak włączyłem antywirusa to znów nie chciało łączyć :mrgreen:

[ Dodano: Sro Paź 16, 2013 21:56 ]
Dzisiaj zdecydowałem się na kupno tego

http://allegro.pl/interfe...3569233584.html

i zobaczymy co on nawymyśla. Mam nadzieję że ten jak opisujecie zrobi trochę więcej.

MaReK - Sro Paź 16, 2013 21:01

Pingiel napisał/a:
i zobaczymy co on nawymyśla. Mam nadzieję że ten jak opisujecie zrobi trochę więcej.

A co chcesz żeby zrobił?

Przy poprawnej konfiguracji i instalacji powinien zdiagnozować silnik (pokazać błędy i wyczyścić oraz odczytać parametry bieżące) oraz diagnostykę modułów EWS, LSM, PDC, AIC, RADIO. Dla reszty trzeba zmienić konfigurację, skrypty wykonawcze dla INPA oraz czasami podmienić programy dla serwera EDIABAS.

Pingiel - Sob Paź 19, 2013 00:20

Kabelek dotarł. I teraz męka na instalacją Inpa po win 7. Znalazłem w necie gotowca na wirtualnym xp. I pytanko czy INPA poradzi sobie z moim R od razu po podłączeniu czy trzeba jej coś zmienić? Bo w sumie jest ona bo BMW a nie do R75. MaReK te skrypty które posiadasz do czego dokładnie służą?
MaReK - Sob Paź 19, 2013 02:09

skrypty które ja posiadam, a nie ma ich w paczce służą tylko i wyłącznie moim eksperymentom w zakresie kodowania poszczególnych sterowników. Do diagnostyki nie są potrzebne. W skrajnych wypadkach, żeby się sprawnie łączył i nie sypał błędami należy podmienić kilka IPO (skrypty skompilowane INPA) oraz PRG (programy dla EDIABAS). Na WIN7 oraz wirtualnych maszynach nigdy nie osiągnąłem tego co dała mi instalacja na starym poczciwym lapku z windows XP ;)
dawidd - Sob Paź 19, 2013 06:34

tez przechodziłem problematyczne instalacje inpa pod win 7, a ze mój mały hp 2510"nie chcial" xp'ka bylem zmuszony do zainstalowania inpa na win 7 32 bit - śmiga idealnie jak na xp. Pamiętam ze jak inpa 4.4.7 po zainstalowaniu nie odpalała bo czegoś jej tam brakowało (z instalki 9.0.7) to instalowałem inpa 5 (z instaliki 10.0.2 - jak dobrze pamiętam). Później usuwałem ręcznie wszystkie foldery z dysku c dotyczące inpa, ediabasa itd i jeszcze raz instalowałem inpa 4.4.7 - zawsze po tym zabiegu działało
SyntaX - Sob Paź 19, 2013 06:46

Wiecie ja po prostu nalezę do wygodnych, zwyczajnie jak się jedzie do klienta nie ma czasu na bawienie się skryptami i siedzenie godzinami przy aucie.
Ludzie są zabiegani i potrzebują szybkiej fachowej diagnozy dlatego stawiam na jak najbardziej uniwersalne urządzenia a Autocom w najnowszej wersji 2013R2 takim urządzeniem właśnie jest.
Kiedy potrzeba sięgnąć głębiej w CCU albo ECM wtedy odpalam Diagun X431 którym zrobię wszystko łącznie z podmianami map silnika i pełnym programowaniem CCU.
Wiadomo że na prywatne potrzeby jest to duży wydatek.
Ja najczęściej używam czegoś takiego:
http://allegro.pl/launch-...3564445846.html
Po tym jak Polsat rozwiązał z nami umowę franszyzy zarejestrowałem się w Urzędzie Pracy i wziąłem 22.000zł na otworzenie działalności.
Wystarczyło na interfejsy które na siebie zarabiają, 2 komplety solidnych kluczy, podnośniki kobyłki i inne wyposażenie na początek otwarcia warsztatu.
Lokal swój miałem z czasem doposażam.
Umiem spawać więc większość narzędzi zrobiłem sobie sam i tak powoli znajduję sposób na życie.

Chodzi mi o to że wydasz te 200zł na kabelek potem godziny przy skryptach i zrobisz 1 auto.
A możesz:
Użyć opcji raty Allegro.
Kupić porządny interfejs który ma wiele opcji.
Ogłosić się i zarabiać.

Ja na wiosnę biorę tak profesjonalny odkurzacz piorący i maszynę do nabijania klimatyzacji.
30 nabić klimy i maszyna spłacona.

dawidd - Sob Paź 19, 2013 07:03

SyntaX napisał/a:
Ogłosić się i zarabiać.
chyba ze masz inna prace która nie zostawia czasu na to żeby inna brać.
Do mnie ludzie chcą przyjeżdżać z autami bo mam warunki, narzędzia i jakaś tam paroletnia praktykę, ale zajmuje sie serwisem ekspresow i zwyczajnie nie mam czasu na naprawę cudzych samochodów. W moim wypadku taki interfejs za 1 k czy 2 nigdy by sie nie zwrócił a inpa za 100 czy 200 zl zwraca się praktycznie przy każdorazowym podłączeniu pod własne auto

Pingiel - Sob Paź 19, 2013 07:41

A więc tak odpaliłem gotowca na wirtualnym XP zainstalowałem kabelek i skonfigurowałem. Podłączyłem kabel w R75 odpaliłem INPA i widzę Batery ON Ignition ON ( jak źle napisałem to sorki ale obie pozycje na ON ) wybieram E46> Engine> DDE30 m47 i error 19 przez co nie poczytało błędów :cry: Zapłon oczywiście załączony
szpynior - Sob Paź 19, 2013 07:58

Pingiel, DDE 4 M57
wschodni - Sob Paź 19, 2013 10:18

Widzę, że wszyscy są już mądrzejsi i nabrali doświadczenia w łączeniu się z naszymi autkami.
Kto mi w takim razie powie czym połączyć się z R75 rocznik 2000 pojemność 1.8?
Niestety próbowałem ELM ale wychodzi na to, że po OBDII się nie komunikuje ten rocznik. Dopiero końcówka 2000 i początek 2001 już to miały, a ja stoję w miejscu.
Nie chodzi mi o nic szczególnego, silnik może ABS i będę szczęśliwy.

SyntaX - Sob Paź 19, 2013 11:38

20 min temu podpinałem takiego - Autocom kolego. :wink:
wschodni - Sob Paź 19, 2013 12:41

Wszystko fajnie pięknie, ale 1500 zł to dosyć sporo, żeby sobie autko od czasu do czasu podpiąć :P
MaReK - Sob Paź 19, 2013 13:06

wschodni napisał/a:
Kto mi w takim razie powie czym połączyć się z R75 rocznik 2000 pojemność 1.8?

Do wszystkiego oprócz silnika możesz wykorzystać BMWScanner PaSoft lub INPA z dodatkami.
Diagnostykę silnika w tym roczniku zrobisz raczej poważniejszymi sprzętami - CDIF2, Autocom, Lunch(diagun) itp. Żaden z powyższych nie poradzi sobie jednak z kodowaniem funkcji w module komfortu - GM6. Jest możliwość złapania ew. błędów ale pełnego kodowania brak.

wschodni napisał/a:
Wszystko fajnie pięknie, ale 1500 zł to dosyć sporo, żeby sobie autko od czasu do czasu podpiąć :P

Zdecydowanie w Twoim przypadku to chyba lepiej podjechać raz na jakiś czas do kogoś kto w/w sprzęt posiada i zapłacić 100 zł.

Właściciele R75/ZT z silnikami diesla są w lepszej sytuacji ;) INPA i skrypty z oprogramowaniem EDIABAS dają możliwość połączenia się ze sterownikami silnika w każdym innym modelu, ale tylko do adaptacji z IMMO oraz odczytania kodów ZCS i VINu. Błędów tą drogą nie da się odczytać ;/

A jak ktoś chce wydać dużo pieniędzy na interefejs dla swojego R75 to polecam jednak T4 ;)
On jak żaden inny sobie najlepiej poradzi ;)

dawidd - Sob Paź 19, 2013 13:16

Pingiel napisał/a:
widzę Batery ON Ignition ON
tak ma większość userow
Pingiel - Sob Paź 19, 2013 14:48

szpynior Browarek dla ciebie. Trochę zbyt dużo razy wywalało błąd skryptu po naciśnięciu NIE ( chodzi o kontynuację skryptu ) i ponownym odpaleniu danego skryptu było ok. W silniku błędów nie było ale za to błędów airbag było mnóstwo. Czy tym kablem K+Dcan da sie sprawdzić bądź przetestować Webasto? Były na tym forum objaśnienia dotyczące INPA bądź NCS?
sash997 - Sob Paź 19, 2013 21:31

webasto przetestujesz zwykłym kablem k-line i programem webasto TT,była dyskusja na forum o tym :wink:
Pingiel - Nie Paź 20, 2013 10:07

wiem że była o tym dyskusja. i wiem że jest do tego opis. Tylko ja nie nie mam zbytnio zamiaru kupować kolejnego kabla. A z tego co pamiętam to musi być to kabel K-bus (k-line jest w złączu diagnostycznym i ma całkiem inną funkcje z tego co pamiętam z artykułu) który trochę kosztuje.
sash997 - Nie Paź 20, 2013 12:49

nie musi to być kabel k-bus bo k-bus to wewnętrzna linia komunikacji w aucie pod którą podpinasz sie kablem k-line i testujesz np webasto,zegary,navi-tv,moduł świateł różnymi dostępnymi w sieci programami,k-bus dochodzi do webasto biało czerwonym przewodem na 2gi pin w 6cio pinowej kostce na piecu
Pingiel - Nie Paź 20, 2013 22:45

czyli jeśli do mojego interfejsu OBD2 K+Dcan do kupie Gniazdo OBD2 i wepnę 3 przewody masę na pin 4, +12 na pin 16 oraz trzeci przewód pod pin 7 to otrzymam przewód do zdiagnozowania Webasto? I dalej masę i +12 do akumulatora a trzeci przewód z pinu 7 do pinu 2 w piecyku to program do testowania go obsłuży? Jeśli źle rozumuję to sorki za zaśmiecanie.
sash997 - Nie Paź 20, 2013 23:03

niewiem co ty masz za interfejs,ja mam taki niebieski k-line do vaga za 30 zł i śmiga poprawnie a podłączyłem go tak jak opisałeś linie K do białoczerwonego przewodu przy piecu,mase i +12 pod akumulator,program do webasto w języku pl i wszystko jak na dłoni :D
Pingiel - Pon Paź 21, 2013 10:58

Coś czuje że mój interfejs chyba nie czyta błędów silnika. Wczoraj wieczorem zaczęły falować obroty na biegu jałowym. Dlatego z rana zaraz podłączyłem go po kompa i nie znalazł nic. Natomiast po wejściu w status i analog4 ( chyba wtryski jeśli nie to mnie poprawcie ) podczas spadku obrotów prawie do granicy zgaśnięcia silnika na pierwszym wtrysku wartość pokazała 10.00 na trzech pozostałych była do -1.00 i do 1.00. Natomiast podczas jazdy wszystkie 4 wartości były 0.00. Wydaje mi się że przy takich zmianach powinno pokazać jakiś błąd a nie ma nic.
MaReK - Pon Paź 21, 2013 11:05

Pingiel napisał/a:
pierwszym wtrysku wartość pokazała 10.00

Hehe, to raczej nie powinieneś móc odplaić go w ogóle ;)
Na ciepłym silniku sprawdź korekcję wrtysków jakie są parametry na jałowym biegu.
Po dodaniu gazu powinny się wyzerować, a po powrocie na wolne obroty znów zacząć pokazywać. Jeśli jest 10 to chyba rekord ;)

A jak inne wartości? Jak np. STATUS5? Albo wartości typu przepływomierz masy powietrza?

Pingiel - Pon Paź 21, 2013 11:35

Ta wartość na pierwszym falowała im bardziej obroty szły w dół tym wartość wtrysku rosła. po około 10ciu minutach wróciło wszystko do normy przejechałem ok 20 km i jak podjechałem pod dom to znowu pofalowało. Zrobie screen ekranu tych wartości, tylko powiedzcie gdzie je wrzucić by nie syfić za bardzo tematu.
MaReK - Pon Paź 21, 2013 11:51

Jest taki temat założony przez applesa o wartościach z INPA itp. Tam wrzucaj.

[ Dodano: Pon Paź 21, 2013 12:51 ]
o tu http://forum.roverki.eu/v...er=asc&start=20

Pingiel - Pon Paź 21, 2013 17:21

falowanie chwilowo ustało, ale za to pojawiły sie kłęby czarnego dymu. byłem w mieście i podczas parkowania tyłem ( bez użycia gazu na równym placu ) 3 razy zdechł i to wręcz w zasłonie dymnej. :/ Normalnie zaczyna brakować nerwów i kasy na to auto.
MaReK - Pon Paź 21, 2013 19:07

Pingiel napisał/a:
Normalnie zaczyna brakować nerwów i kasy na to auto.

Normalnie objaw jak uwalonego wtrysku :)
Czarny dym, szarpanie, gaśnięcie... jeszcze tylko problem z odpalaniem został i gotowe ;)
Zdiagnozuj to jeszcze raz i teraz odczytaj błędy... powinien zapamiętać coś z układu paliwowego.

Pingiel - Wto Paź 22, 2013 11:05

MaReK napisał/a:
Normalnie objaw jak uwalonego wtrysku :)
Czarny dym, szarpanie, gaśnięcie... jeszcze tylko problem z odpalaniem został i gotowe ;)


Ten pierwszy wtrysk już miałem wymieniany ok. 2 miesiące temu ale problemu z gaśnięciem i odpalaniem nie miałem nawet jak przestał pracować. Zrobiłem filmiki z diagnostyki silnika. jeden już jest na YT drugi się ładuje.

1 http://youtu.be/ujaBd_sh-ws

MaReK - Wto Paź 22, 2013 11:23

Podałem Ci temat w który miałeś wrzucać ew. screeny czy filmy z diagnostyki.
Tutaj rozmowa dotyczy samego interfejsu, a nie parametrów pracy silnika.

Wrzuć to tam. A stąd się potem usunie post.

w kwestii ew. błędów. Popraw ustawienia sterownika, dopieść EDIABAS.INI i powinno mniej rzucać błędami skryptów API. Co do błędy pierwszego na żółto to normalne. On szuka sobie drivera do żądanego sterownika, ale sterownik mu nie pasuje, dlatego wybiera kolejny z całej grupy i ten kolejny identyfikuje sterownik poprawnie. Niestety to nie nasz roverowy i dotyczy v6, ale parametry się pokrywają. Seksji CODING nie wybieraj, bo nie będzie poprawnie działać zawieszając całość.

Pingiel - Czw Paź 24, 2013 14:31

Obydwa filmy z diagnozy INPA wrzucone tam gdzie podałeś czyli:

http://forum.roverki.eu/v...er=asc&start=20

Problem z dymem przenoszę do swojego posta na temat

http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=86575

[ Dodano: Czw Paź 24, 2013 15:31 ]
zrobiłem przewód do webasto podłączany do interfejsu OBD2 wg schematu. skonfigurowałem port COM w menedżerze urządzeń i w WTT i niestety nie działa. Zaczyna łączenie i po ok 3 sek. przerywa. Jakieś porady. Dodam że kontrolka w interfejsie się pali. czyli raczej pinów nie mogłem pomylić.

CoCu - Pią Mar 30, 2018 10:25

A ja mam następujące pytanie.
Na Allegro znalazłem takie coś:
http://allegro.pl/interfe...71836d#thumb/12
Nie chodzi mi tyle o dokładną diagnostykę auta, ile o wyświetlenie na ekranie telefonu lub radia z systemem Android aktualnych parametrów w ciekawej wizualnie formie, na przykład kolorowych zegarów ze wskazówkami, czy choćby cyfrowej.
Czy to zadziała w moim Roverku 75 z 2000 roku? A jeśli nie, to co kupić by to osiągnąć? Przeglądałem forum pod tym kątem, ale poruszane tematy dotyczą głównie diagnostyki, systemu Windows a nie Android, poza tym większość wątków jest już mocno leciwa.

marcin.misek - Pią Mar 30, 2018 10:36

Diesel czy Benzyna ?
To co tam sprzedają to zwykły ELM327 - co za tym idzie - możliwośći ma takie same.
Rownie dobrze mozesz kupic zwyklego ELMa i skorzystać z darmowych aplikacji, albo napisać sobie coś samemu - jeżeli nic sie nie bedize podobało.
Co do tego z aukcji - moze zainteresuj się najpierw wersją demo - przynajmniej zobaczysz czy jest to to co szukasz.
Ale generalnie na cuda sie nie nastawiaj - i nic po za standardową diagnostyką silnika zapewne na tym nie osiągniesz.
Ale jako "gadżet" moze byc - bo z tego co czytam to tego właśnie szukasz.

CoCu napisał/a:
A jeśli nie, to co kupić by to osiągnąć? Przeglądałem forum pod tym kątem, ale poruszane tematy dotyczą głównie diagnostyki, systemu Windows a nie Android, poza tym większość wątków jest już mocno leciwa.

Interfejs KKL pod BT/WIF + oprogramowanie na Androida.

CoCu - Pią Mar 30, 2018 11:13

Dzięki za szybką odpowiedź.
Silnik benzyna.
Ciemniak ze mnie w takich tematach, więc jeszcze spytam - gdzie można nabyć interfejs przez Ciebie podany?
I tak, to raczej w formie gadżetu ma być. By osiągnąć coś w ten deseń:
http://i.imgur.com/um91H.jpg

marcin.misek - Pią Mar 30, 2018 11:39

CoCu napisał/a:
gdzie można nabyć interfejs przez Ciebie podany?

Nie wiem, ja nie znalazlem czegos takiego.
Ponadto oprogramowanie - musialbys sobie sam napisać ;]
Cytat:
I tak, to raczej w formie gadżetu ma być. By osiągnąć coś w ten deseń:

Posprawdzaj programy dostepne w Android Market - moze ktorys takie cos oferuje - do tego jakis tani ELM327 pod BT.
Albo zapytaj autora zdjecia co to za program ;]

tomi24lbn - Pią Mar 30, 2018 12:47

Elm wersja 1,5 + program torque . Mam czasami korzystam jak nie chce mi się laptopa targać do auta :) Link podany to przegięcie $$ . Elma kupisz za około 50 zł z wysyłką a sd prog znajdziesz w necie ,ale nic nie ma w nim lepszego co ma torque
pablo - Pią Mar 30, 2018 16:47

Najtańszą opcją jest zakup od majfrenda z chin. Ja mam dokładnie TEN Cena to całe 10 zł wraz z przesyłką. W cenie masz płytkę z różnymi programami w tym pełną wersję Torque. Tak jak koledzy pisali cudów nie odczytasz ale jako bajer do stacji multimedialnej na androidzie jest OK.