Zobacz temat - [R75] Zdjęcie kokpitu
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Zdjęcie kokpitu

mironh - Pią Lut 21, 2014 19:46
Temat postu: [R75] Zdjęcie kokpitu
jak w temacie, proszę o dodanie zdjęć i opis jak szybko i sprawnie bez połamania niczego zdjąć cały kokpit żeby sie dostać do wszystkich kabli pod nim.
dodam ze wiem jak wyjąć dolne plastiki, schowek, radio i tyle. a potrzebuje zeby wszystko zdjąć
prosze o szybka pomoc bo od wtorku do piatku mam wolne w pracy i musze kable posprawdzac bo mam tam przebicia

paolinio - Pią Lut 21, 2014 20:12

Jaka masz pewność,że zwarcie jest akurat tam?
damiwr - Sob Lut 22, 2014 00:12

mironh, zerknij w moje auto i sprawdź czy to ci styknie co ja musiałem zdjąć ;)


opisz problem może ni będzie trzeb aż tak walczyć :D

MaReK - Sob Lut 22, 2014 08:26

W sumie jak wyciągniesz schowek (pasażer) zdejmiesz osłonę nad pedałami, oraz wyciągniesz zestaw wskaźników (zegary IPK), a jak piszesz konsolę środkową masz opanowaną, to w zasadzie będziesz miał dostęp do całej wiązki ;) A co to znaczy, że masz przebicie i czym to się objawia lub skutkuje? Może jednak problem wcale nie jest tam. Rzadko kiedy trafiają się tam problemy, no chyba, że ktoś robi własne kombinacje.

Poniżej foto, z którego w sumie nic nie wynika ;)
https://forum.roverki.eu/files/20100513099_214.jpg

mironh - Sob Lut 22, 2014 09:37

juz mowie. po włączeniu silnika po 15s wyskakuje mi żółta ikonka od ABS i TS. a ostatnio grzebalem przy pompce sprzęgła i podciagalem czujnik od pedalu sprzegla i od tego momentu jest ten problem a przy okazji mam gdzies dziure w podwoziu lub przy kolumnie kierowniczej bo na dywaniku mam wilgotne. przy okazji czasami woda stoi przy odplywie przy pasarzerce tam gdzie jest ta diura odplywowa na poczatku maski przy szybie. od razu podczas podlaczenia tego przenosnego urzdzenia diagnostycznego nie chce komp nic pokazywac. jak weszlem na austryjacki serwis i wpisalem nr vin to wyszlo ze mialem podpieta zmieniarke, telefon, modul gps i inne radio pod gps a teraz tego wszystkiego nie mam. i przez to i przez wode elektryka swiruje. ale najgorsze jest ze nie mam ABS i TS. moze cos podpowiecie
MaReK - Sob Lut 22, 2014 09:48

To chyba nie ma sensu targać dechy bo i tak niczego tam nie ma, co by miało wpływ.
Wszystko wchodzi od spodu tam gdzie kolumna kierownicza. Rozbierz jedynie dolne elementy deski, czyli schowek zdejmij i z lewej osłonę pedałów oraz moduł świateł. Możesz też boczne plasitki przy słupku zdjąć (tam gdzie jest otwieranie bagażnika dla sedana po lewej stronie, oraz taki sam plastik z prawej strony). Odchyl wykładzinę i sprawdź połączenia masowe. Jeśli woda stała to mogła zrobić ogniska korozji i masa może nie stykać. Zobacz jak daleko woda stoi i ew. którędy się dostaje. Może przychodzić od przodu (leje się np. ze ściany grodziowej) bo masz zatkane odpływy. Ew. może przychodzić od strony bagażnika. A jak masz szyberdach, to kanałami odpływowymi. Taki sam test zrób z prawej strony. Dodatkowo sprawdź drożność odpływów wody w grodzi.

Sprawdź zalanie modułów komfortu (BCU) oraz puszki bezpieczników. Za schowkiem nad nogami pasażera. Później sprawdź wiązkę od ABSu za nadkolami. Może na łączeniach jest mocno zaśniedziałe, albo przewody są przetarte.

Masz trochę do sprawdzenia, zwłaszcza że sam widzisz, że woda dostaje się do środka.
Jednak skupiłbym się "na dole" od poziomu schowka. Wiązki za deską nie powinny tutaj mieć znaczenia.

damiwr - Sob Lut 22, 2014 10:49

Popieram Marka woda może mieć wpływ nas masę złącza masy masz przy lewej nodze kierowcy za plastikiem od otwierania machy i klapy bagażnika.

Drugie masy masz analogicznie z drugiej strony auta ;)

są jeszcze masy ale chyba nie związane pod osłoną ręcznego :)

mironh - Sob Lut 22, 2014 13:42

ok dzieki to od wtorku zaczynam robote ze sprawdzaniem, bo ostatnio jak zdjalem kola z przodu to kable byly przetarte i je z powtorem polaczylem i szczelnie zaizolowalem ale to nic nie pomoglo
damiwr - Sob Lut 22, 2014 13:47

Cytat:

ok dzieki to od wtorku zaczynam robote ze sprawdzaniem


liczymy na jakieś foteczki jak idzie i co było przyczyną ;)

POWODZENIA !!

mironh - Sob Lut 22, 2014 20:57

jeszcze 1 pytanie. robilem dzis test OBC na desce rozdzielczej i wyszły mi w podpunktach błedy. prosze o interpretacje tych błędów:

14.0 -> BE8800
14.1 -> CE8100
14.2 -> C78100
14.3 -> 878100
14.4 -> F58400

identyfikacj BŁĘDÓW:
BE-lampka błędu pamięci EEPROM modułu
F5, 84 000 => Czy brakuje identyfikacji (ASC)
Czujnik temperatury zewnętrznej CE
Czujnik zbiornika C7 paliwa 1 (od strony pompy paliwa)
87 Body-BUS (K-Bus)

mirekbuk120 - Nie Lut 23, 2014 08:17

mironh napisał/a:
bo ostatnio jak zdjalem kola z przodu to kable byly przetarte i je z powtorem polaczylem i szczelnie zaizolowalem ale to nic nie pomoglo
Jeśli to były kable od czujnika ABS, to tutaj największe prawdopodobieństwo problemu. Samo polączenie kabli może nie pomóc, lepiej wymienić na nowy czujnik. Przynajmniej u mnie tak było.
BlackD - Sro Lut 26, 2014 18:12

Rozbieram to razem z Mirkiem i generalnie jest lipa straszna. Ma ktoś rybki do jego auta? Bo można by tam akwarium zrobić.


Z tego co rozkminiłem to te błędy które masz tu w poście to standardowe wartości dla tych aut.Trzeba cię pod CDiF podpiąć i wtedy będziemy wiedzieć co ci dolega

mironh - Sro Lut 26, 2014 20:56

JUTRO WRZUCE CZEŚĆ FOTEK, RESZTA BEDZIE JAK ZDEJMĘ CAŁKOWICIE DESKE
damiwr - Sro Lut 26, 2014 23:56

drewno podobne elementy zdejmuje się ostrożnie podważając od spodu ;)

na pewno dasz radę :)

MaReK - Czw Lut 27, 2014 08:13

mironh, wytłumacz mi, jaki jest cel targania całej dechy?
Dawidovs - Czw Lut 27, 2014 08:18

mironh, tak jak ci napisałmirekbuk120, jeśli masz przetarty kabel od czujnika ABS już na zawsze wywali ci błąd. Musisz wymienić czujnik z całym kablem do wtyczki. Na allegro są po 50 zł, mam taki u siebie i jest ok.
Zanim pojedziesz z tym do mechanika spróbuj samemu wyciągnąć ten czujnik,może ci się uda. Mi niestety został w gnieździe...

MaReK - Czw Lut 27, 2014 08:26

Dawidovs napisał/a:
Musisz wymienić czujnik z całym kablem do wtyczki.

A dlaczego nie można go naprawić ;) ? Ja naprawiłem poprzez lutowanie i użycie termokurczliwej izolacji, 5 cm przed wtyczką od strony czujnika. W życiu wymieniałem dwa czujnik ABS ale z tyłu, bo najzwyczajniej w świecie zostały uszkodzone przez rdzę. Ich uszkodzenie nie powodowało błędów sygnalizowanych przez kontrolki, a jedynie układ wariował przy lekkim dohamowywaniu.

mironh - Czw Lut 27, 2014 15:22

dobra juz tlumacze czujnik naprawilem bo go miernikiem sprawdzlaem i jest ok z sygnalem a deche dlatego zdejmuje bo mam dziure w polowie wysokośći deski na poziomie liczników w sciance grodziowej i woda sie leje po kablach bo wczoraj wypompowalem z miego 1.5l wody a jakies 10l wody jest wsiakniete w dywanik i gabke. dlatego musze to zdjac. a zeby ktos mie mowil ze woda moze byc od podwozia to juz innych uzmyslawiam.
bylem wczoraj na myjce bezdotykowej i od strony blotnika, uszczelek wokuł drzwi, od spodu sie nic nie leje, dopiero jak po przedniej szybie polalem to zauwazylem z BlackD ze leje przy serwie i kable tez mokna wiec moze to przez to swiruje mi elektryka ze wszystko tam jest mokre i żywica epoksydowa to bede w sobote zaklejał.
ponawiam pytanie o foty i opis jak szybko i zwiezle zdjac deske rozdzielcza, dodam ze od sp[odu nie ma juz plastików, schowka i calego tunelu środkowego wraz z radiem i pod nim osprzetem

damiwr - Czw Lut 27, 2014 15:36

Podważasz od dołu elementy drewnopodobne są na metalowych językach nie trzymają się na żadnych śrubach i od dołu ciągnąć za elementy zajrzyj będziesz wiedział jak się trzyma, każdy tak zejdzie i będziesz już wszystko widział.

wczoraj zdejmowałem więc wiem ;) wychodzi z regulacją nawiewu czyli tymi krateczkami + trochę tunelu który wchodzi jeden w drugi pod spodem.

dodatkowo w części środkowej jest linka w pancerzu od regulacji dopływu zimnego powietrze zdejmuje się ją najnormalniej w świecie widać wszystko jak a dłoni ;)

POWODZENIA :D

mironh - Sob Mar 01, 2014 17:54

dzieki zrobie tak w sobote

[ Dodano: Sob Mar 01, 2014 17:54 ]
kokpit zdjęty w miarę bez problemów. woda ciekła z uszczelki na przewodzie od pompki sprzęgła. jutro pójdą wszystkie foty z rozbiórki. kable od sprzęgła hamulca ok a problem ABS dalej. Pomocy bo już nie wiem co jest nie tak...

damiwr - Sob Mar 01, 2014 21:57

mironh napisał/a:
kokpit zdjęty w miarę bez problemów. woda ciekła z uszczelki na przewodzie od pompki sprzęgła. jutro pójdą wszystkie foty z rozbiórki. kable od sprzęgła hamulca ok a problem ABS dalej. Pomocy bo już nie wiem co jest nie tak...


<brawo>

woda musiała zrobić swoje

sprawdź wszystkie miejsca gdzie mogła ciec czy coś nie po korodowało ? podszybie, komputer, masy itp.

rafalmis1 - Sob Mar 01, 2014 22:50

Licznik pokazuje prędkość?? Masz tempomat, działa??
MaReK - Nie Mar 02, 2014 01:46

mironh napisał/a:
woda ciekła z uszczelki na przewodzie od pompki sprzęgła.

I do tego musiałeś całą dechę targać?

A co w kwestii ABSu "mówi" np. INPA?

mironh - Nie Mar 02, 2014 14:05

Tempomat jest ale nie działa,przekopaliśmy z BlackD całą wiązkę,korozji nie ma nigdzie.Masy w porządku,wyczyszczone. Kontrolka od ABS i TC zapala się po jakichś 30-40 sekund po odpaleniu auta niezależnie czy ruszę czy stoję.


O co dokładnie chodzi z tym INPA?


















MaReK - Nie Mar 02, 2014 14:33

Ja pierdziele... ale destrukcja ;)
Sam to przechodziłem i to dosłownie "sam". Jedynie wspólnik mając duży taras i karcher'a pomógł mi wyprać dokładnie wykładzinę i wysuszyć (4 dni na pełnym słońcu!!!).

Natomiast ta demolka dechy, to nawet do wymiany kurtyn bocznej nie musiała być w takim stopniu zrobiona u mnie ;)

INPA to program diag/prog dla BMW. Współpracuje z wieloma modułami naszych R75/MG.
Kontrolka ABS i TC - to jedna i ta sama? Bo ja znam TC jako symbol na wyświetlaczu oraz ABS jako małe żółte kółeczko pod wyświetlaczem LCD.

Pamiętam, że ktoś miał problem podobny do Twojego i winną okazała się pompa.
Z uwagi na dość trudną dostępność zamienników pompy z TC oraz wysokich kosztów naprawy, właściciel tegoż auta zdecydował się na zakup zwykłej pompy i wyprogramowywałem mu trakcję z auta.

Założenie zwykłej pompy bez wyprogramowania skutkowało dziwnym zachowaniem podczas hamowania, ale osobiście nie odczułem tego na własnej nodze ;D

Odczytaj błędy. Kabelek do INPA to nieduży koszt, a może ktoś w okolicy ma.
Bezpieczniki wszystkie sprawdziłeś?

rafalmis1 - Nie Mar 02, 2014 16:43

Tempomat nie działa od kiedy??
- od błędów ze strony TC, ABS
- odkąd masz samochód

mironh - Sro Mar 05, 2014 20:42

tempomat nie dziala od ponad roku kiedy naprawialem sprzeglo, jutro wymieniam czujnik abs w ktorym ostatnio kabel latalem. miernikiem mi wyszly opornosci czujnikow okolo 600 om a na tym jednym bylo 7 mega om. wiec jutro to robie bo mam juz nowy, jak go z kolo wyjac?
MaReK - Sro Mar 05, 2014 20:47

Jak robiłeś sprzęgło i przestał działać tempomat, to może kwestia za bardzo odsuniętego czujnika od pedału sprzęgła?
BlackD - Czw Mar 06, 2014 07:46

Kolego MaReK już różne cuda i czary odprawialiśmy nad tym autem.Przesuwanie czujnika nic nie daje.Jest uwalony czujnik ABS-u.A deche zdejmowaliśmy bo nie było widać skąd się leje.Swoją drogą złożyliśmy go tak że już nic nie trzeszczy nie skrzypi i w sumie jest lepiej niż było.
MaReK - Czw Mar 06, 2014 13:06

Ale rozumiem, że tempomat nie działał po naprawie sprzęgła przed awarią ABSu?
Teraz to auto musi być sprawne elektronicznie i dopiero wtedy można szukać przyczyny niedziałania tempomatu. Wiele się tam popsuć nie może ;) Mogą paść czujniki (sprzęgło, hamulec) ew. moduł tempomatu i taśma w kierownicy.

Panowie naprawiać, naprawiać i jeździć ;)

mironh - Pią Mar 07, 2014 08:50

powiedzcie mi czy jak 1 z czujników abs to znaczy prawym przednim kole był padnięty i go wymieniłem to czy musze jechać na komputer by skasować błąd abs i wtedy będzie wszystko okej? Czy wina może leżeć w innym miejscu na przewodach albo w module abs. Jak można to sprawdzić bez kontroli na komputerze czy tylko zostaje podpięcie?
mirekbuk120 - Nie Mar 09, 2014 09:46

mironh napisał/a:
miernikiem mi wyszly opornosci czujnikow okolo 600 om a na tym jednym bylo 7 mega om. wiec jutro to robie bo mam juz nowy, jak go z kolo wyjac?

Jak dobrze pamiętam to prawidłowa wartość ok 1,2kom-tak było u mnie i nie tylko. Nie jest to pewna metoda(pomiar oporności) ale jakiś pogląd daje. Z wyjęciem bywają problemy. Ja go ułamałem i nie było innego wyjścia jak tylko wywiercić. Trzeba odkręcić i wysunąć przegub żeby nie uszkodzić pierścienia magnetycznego.
mironh napisał/a:
powiedzcie mi czy jak 1 z czujników abs to znaczy prawym przednim kole był padnięty i go wymieniłem to czy musze jechać na komputer by skasować błąd abs i wtedy będzie wszystko okej?

Jeśli to była wina tylko tego czujnika to błąd sam się skasuje po przejechaniu kilku metrów. Jeśli nie to szukaj dalej.

BlackD - Nie Mar 09, 2014 10:39

Kolego tak było bo sam wymieniałem ten czujnik.Też żeśmy go wiercili. Pierścienia nie ruszałem bo nie wierciłem na wylot.Po założeniu jak przejechałem po parkingu wszystko git abs i tc działa.Po wyjechaniu z parkingu zapaliła się kontrolka i dalej dupa. Generalnie po ruszeniu działa abs ale po ok 30-40s zapala się kontrolka i dupa. Ma ktoś pomysł co robić?Bo mi już ręce opadają przy tym aucie.
MaReK - Nie Mar 09, 2014 10:46

Co odpowiada sterownik ABS na zapytanie o błędy?
BlackD - Nie Mar 09, 2014 10:58

Jutro jedziemy do p. Midowicza się pod kompa podpiąć i zobaczymy co pokaże. Chyba że masz inny sposób na sprawdzenie sterownika i błędów?Bo jak to w R600 zrobić wiem ale w R75 jeszcze tak zaawansowany nie jestem
mirekbuk120 - Nie Mar 09, 2014 13:07

Każdy robi jak uważa, ale według mnie wiercenie czujnika bez odsunięcia przegubu jest bardzo ryzykowne. Jeśli nawet uda się wyjąć czujnik to trzeba wszysko dokładnie oczyścić z resztek, rdzy itd. Wystarczy mały kawałek opiłka i będzie problem.
BlackD - Nie Mar 09, 2014 16:47

Kolego nie pierwszy raz to robiłem i tak oczywistej rzeczy nie pisałem.Wszystko wyczyszczone. Podepnie się go pod kompa i wszystko będzie wiadome.
MaReK - Nie Mar 09, 2014 16:56

BlackD napisał/a:
Chyba że masz inny sposób na sprawdzenie sterownika i błędów?

Każdemu użytkownikowi R75 (zwłaszcza w dieslu) proponuje zakup prostego interefejsu działającego z programem INPA. Ma dostęp praktycznie do wszystkiego prócz BCU.

mironh - Pon Mar 10, 2014 12:45

a jest sens jezeli na programie cdif/3 nie chce pokazywać błędów?? co może być przyczyna bo mechanik tylko rece rozłożył
BlackD - Pon Mar 10, 2014 12:53

Mirek nie nie chce błędów pokazać tylko jest brak komunikacji ze sterownikiem auta. Nie ma możliwości połączenia się z komputerem.
MaReK - Pon Mar 10, 2014 13:20

Bo nie każdy fejs łączy się z ABSem. PASoft też nie chce u wszystkich. W INPA są dwa różne drivery do łączenia się z ABSem. Z innymi modułami jest komunikacja po OBD?
BlackD - Pon Mar 10, 2014 18:19

Tuners ze swoim wynalazkiem też sie nie skomunikował. Tu nie ma wogóle komunikacji między autem a kompem.brak połączenia
dawidd - Pon Mar 10, 2014 19:08

u mnie inpa z abs'em nie gada, ale pasoft już tak.
MaReK - Pon Mar 10, 2014 22:17

dawidd napisał/a:
u mnie inpa z abs'em nie gada

Nie umisz ;P
Gada, gada... też się wystraszyłem, ale są dwa drivery do komunikacji. Z jednym hula z innym nie. To samo PASoft, nie z każdym chce banglać.

Dlatego pytałem czy u kolegi wyżej z innymi modułami gada okej.
Może złącze diagnostyczne ma rozgięte piny.

dawidd - Pon Mar 10, 2014 22:37

MaReK napisał/a:
Nie umisz

moze i tak, to mnie naucz :)

BlackD - Wto Mar 11, 2014 08:15

Zobaczymy co dziś doktor od roverków powie. Jak co ś to pamiętaj Miro że na Igołomskiej jest taki punkt ZŁOMEX i tam dobrze płacą za takie wynalazki.
mironh - Pon Paź 06, 2014 17:15

zapomnialem odpisac co w koncu było z ABS i TC. a wiec padły mi oba czujniki ABS w przednich kołach. po wymianie wszystko sie naprawiło i auto dobrze wyschło