|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75]kto z wroclawia pomoze przy instalacji inpa
Alex - Czw Lip 03, 2014 09:42 Temat postu: [R75]kto z wroclawia pomoze przy instalacji inpa probowalem ze znajomym w jego 75 cdt podlaczyc sie przez inpa ale ciągle cos chyba zle robimy.
Jeśli jest ktos z wroclawia lub bliskich okolic chętny do pomocy odwdziecze sie 4pakiem zlotego trunku:)
powiem co mamy jak robimy.
bmw skaner+ sterownik
program inpa
instalujemy zgodnie z instrukcja by nerwus, czyli wybieramy język, ok dla tworzenia folderow wybieram konfiguracje bmw uk odchaczam 3 ptaszki i instaluje. puzniej wchdze w katalog i instaluje 2 program zgodnie z istrukcja. pobralem z internetu plik obd ini i podmienilem go.
port com ustaawiony na 1
No i teoretycznie powinno smigac,czyba ze cos jeszcze trzeba zrobić o czym nie wiem
pablo - Pią Lis 21, 2014 18:51
Podłączę się pod ten temat choć do Wrocławia mam ponad 600 km. Mam kabelek VAG KKL http://allegro.pl/najleps...4788266671.html . Diagnozowałem swoje webasto dzięki pomocy kolegi sash997 i wszystko poszło gładko , teraz pytanie czy da się ten kabelek wykorzystać do jakiejś diagnozy Roverka. Czy INPA będzie współpracować z tym kabelkiem a może jakiś inny program jest w stanie cokolwiek odczytać - choćby skasowanie inspekcji olejowej.
sash997 - Pią Lis 21, 2014 21:17
INPA jeśli sie ją włącza, na dole masz zakładki z modelami, nie wyświetla żadnego erroru i w lewym dolnym rogu jest zielony kolor a nie żólty to raczej jest ok, co do vag kkl to chyba powinien z inpą gadać ale to moge sprawdzić bo mam inpe zainstalowaną i segary z E39
pablo - Sob Lis 22, 2014 08:51
Sash997 Czy mozesz mi podeslac link do dzialajacego INPA i opis jak to poprawnie uruchomic bo mi same errory wywala i ewentualnie link do jakiegos innego dzialajacego programu z tym kabelkiem na win xp . Sterowniki mam zainstalowane te co mi podales do diagnozy webasto.
MaReK - Sob Lis 22, 2014 17:36
https://www.youtube.com/watch?v=jPAz7nU1NQ4
Komuś kiedyś wysyłałem gotowca z filmu powyżej... ma ktoś jeszcze tę paczkę ?
Bo ja mam obecnie taki rozpizgaj, że wolałbym takich doświadczalnych skryptów nikomu nie przekazywać
Co do kabla. Niektóre są programowane na VAG'a inne na BMW. Występują pod tą samą nazwą i czasami sprzedający nie wie co Wam proponuje. Każdy z tych kabelków można jego za pomocą oprogramowania do układu przerobić na wersję pod BMW.
pablo - Sob Lis 22, 2014 18:00
Pisałem do Viakena i twierdzą że jest to kabelek tylko do aut VAG. MaReK może jednak znajdziesz działającą paczkę pod Rovera może warto zamieścić ją na forum. Filmik fajny , można parę rzeczy zobaczyć w Roverku. Widzę że mocno trzeba kombinować aby diagnozować nasze autka, nie mówiąc o zmianach , lub modyfikacjach bo bez T4 lipa. Szkoda
MaReK - Sob Lis 22, 2014 20:37
Jak znajdę w końcu upragniony czas i kogoś ogarniętego do pomocy, to może uda się bawić modułem GM6 - czyli BCU, do którego jako jedynego nie mamy dostępu.
sash997 - Sob Lis 22, 2014 22:14
dziś u kolegi punx udało mi sie połaczyć z BCU,sprawdziłem błędy zrobiłem aktywacje (otwieranie pojedynczo szyb, działanie zamka centralnego itp) zrobiłem to CDIF/2,pablo mam działającą inpe ale niewiem jak ją przesłać,ale grunt to dobrze ją zainstalować
MaReK - Sob Lis 22, 2014 22:18
Diagnostykę BCU zrobi każdy program ze średniej półki... CDIF/AUTOCOM itp. itd.
Problem jest z kodowaniem. T4 koduje na zasadzie zapisywania w wartości defaultowych w pamięć ROM - blokowo.
Część diagnostyki zrobi też INPA ale trzeba kombinować.
Szybami i alarmem można się bawić też z inpy
sash997 - Sob Lis 22, 2014 22:26
aha ok myślałem że odkryłem coś nowego a NCSem lub PAsoftem sie tego dziadostwa nie ruszy?
MaReK - Sob Lis 22, 2014 22:41
Nie ruszy się, ponieważ nie ma odpowiednich skrytpów pod tę wersję GM
Gdyby były, NCS dałby sobie radę. Jedyna opcja, to inny program z pakietu INPA ale trzeba znaleźć opis instrukcji, których niestety w ciągu dwóch lat nie odnalazłem
PASoft nie ruszy, a Alex - jeden z autorów oprogramowania BMWScanner nie chce słyszeć o Roverze i nie zamierza w tym kierunku nic robić
sash997 - Sob Lis 22, 2014 23:05
jednym słowem czarna d.pa pablo właśnie sprawdziłem INPA śmiga na niebieskim kablu aż miło,Ci z viakena sie widocznie nie znają co sprzedają albo takie cudowne sterowniki wynalazłem bo to nie są sterowniki które dokładają na płycie do kabla
pablo - Nie Lis 23, 2014 10:14
sash997 pomogles mi z webasto to i z reszta tez sie uda Moze masz linka do twojej wersjii i sterownikow , mozesz te pliki wrzucic na jakis darmowy upload albo na chomika jezeli masz. Nie jest to maly plik i zajmuje troche czasu ale moze znajdziesz chwile. No i jak mowisz wazne jest poprawnie zainstalowac, troche o tym czytalem .
sash997 - Nie Lis 23, 2014 12:38
pablo ja mam inpe z chomika waży spakowana 334mb to jest wersja 5.0.2 , Marek wiesz może co to za parametr ADFG w PAsoft??aha i SW/FSW i czy można go zmienić? bo wydaje mi sie że sterowniki z innym SW/FSW niechcą przyjmować nawzajem eeproma
pablo - Nie Lis 23, 2014 17:10
hmm ja mam tez z chomika nawet dwie wersje, kazda 5.02 ale zupelnie inaczej zachowuja sie po zainstalowaniu pomijajac ze zadna nie laczy sie z autem. Nawet spolszczenie dziala ale w zaden sposob nie laczy. Jak to zainstalowac , a moze sterowniki trzeba specjalne ?
sash997 - Nie Lis 23, 2014 19:12
ja żadnych sterowników nie miałem specjalnych,ta instalacja jest pokręcona od tego...
pablo - Nie Lis 23, 2014 21:16
Zainstalowałem po raz trzeci zgodnie z instrukcją http://lubiebmw.pl/inpa_windows_xp.html , wszystko przeszło jak w opisie , restart i d...pa . Na dole ekranu running na zielono i każdy wybór czegokolwiek z menu kończy się jakimś błędem. Nie mam już pomysłów
sash997 - Nie Lis 23, 2014 21:19
to podaj co to za błąd
pablo - Wto Lis 25, 2014 09:19
Co bym nie kliknął w INPA to coś mu nie pasuje. zrobiłem kilka fotek :
http://ifotos.pl/z/whrwrrp
http://ifotos.pl/z/whrwrrh
http://ifotos.pl/z/whrwrrr
http://ifotos.pl/z/whrwrrx
http://ifotos.pl/z/whrwrrn
http://ifotos.pl/z/whrwrre
http://ifotos.pl/z/whrwrrw
http://ifotos.pl/z/whrwrrs
Może coś z tego odczytacie
MaReK - Wto Lis 25, 2014 09:41
Najprawdopodobniej źle zainstalowana INPA. Wiem, że na pierwszym ekranie powinny się świecić na czarno te dwa kółeczka (lewa/prawa strona). U Ciebie nie świecą się. Czasami, jak kabel i sterownik zwalony tak się dzieje. W niektórych przypadkach przewodów nie świecą ale program działa. Chociaż na tyle INP co instalowałem i różnych tworów kabelkowych zawsze się świeciły. Jaki masz numer wersji EDIABAS i do jakiego złącza się odnosi?
HarryVip - Wto Lis 25, 2014 09:45
Poprawnie zainstalowana INPA z właściwym interfejsem i sterownikami działa bez większych problemów.
[img][/img]
pablo - Wto Lis 25, 2014 11:00
Zainstalowane wszystko zgodnie z opisem ze stronki ( podałem link) krok po kroku. Wersja Ediabas 6.4.7 Podczas instalacji ustawione na STD:OBD. Nie wiem czy o to chodzi.
sash997 - Wto Lis 25, 2014 17:48
ja bym spróbował zainstalować ponownie windowsa i wtedy odrazu INPE
MaReK - Sro Lis 26, 2014 00:12
A jaki system operacyjny?
pablo - Sro Lis 26, 2014 07:51
System Win XP 32bit , nie mogę przeinstalować systemu bo laptop służbowy poza tym nie sądzę aby przeinstalowanie systemu coś pomogło. W INPA jak uruchomię główny ekran programu to w lewym rogu mam 2 kółka białe i czarne które zmieniają się dość szybko ( na zmianę albo białe albo czarne są) To chyba raczej tak być nie powinno.
szpynior - Sro Lis 26, 2014 15:39
1 .Kabel rzeczywiście sprawny ?
2. Proponuję ściągnąć wirtualną maszynę z już zainstalowaną Inpą
sash997 - Sro Lis 26, 2014 17:21
ja musiałem przeinstalować XP żeby sie inpa zainstalowała,u mnie też te kropki migają ale program działa ok
pablo - Sro Lis 26, 2014 18:01
Kabel sprawny bo testowałem webasto ( na krótko bezpośrednio z pieca) może antywirus blokuje sprawę nawet jak ochrona wyłaczona. Przetestuję jutro
MaReK - Czw Lis 27, 2014 03:07
pablo napisał/a: | zmieniają się dość szybko ( na zmianę albo białe albo czarne są) To chyba raczej tak być nie powinno. |
Może to wyglądać tak, jak problem z odświeżaniem obrazu - źle dobrane hertze
Więc jest to dopuszczalne.
Myślę, że zmiana windowsa nic nie da. Masz poprawną wersję XP i 32 bitową.
Jak chcesz, odpal TeamViewara, podaj na pw sesje i klucz i włóż interfejs do portu USB.
Mogę Ci pomóc dokonfigurować to. Dodam jeszcze, że starsza INPA lepiej radzi sobie od nowej.
Pozdrawiam,
marcin.misek - Czw Lis 27, 2014 16:36
A próbowałeś może tego ze swoim kablem : http://www.bimmerforums.c...CODER-Interface
chodzi mi o punkt 6.
Z tego co mi świta to z moim kablem też były problemy, ale po zabiegu z punktu 6 kabel zaczął działać prawidłowo. Niestety nie chcą mi się wyświetlać zdjęcia z tegoż forum.
pablo - Czw Lis 27, 2014 21:14
marcin.misek a możesz mi powiedzieć co z tym zrobić ? Tu http://imagelib.de/forum/interface.pdf znalazłem ten sam opis ze zdjęciami ale dalej nie wiem jak go przerobić programowo , bo inne modyfikacje nie wchodzą w grę bo kabelek nowy z plombami , to można ewentualnie pożenić go dla kogoś z autem VAG
marcin.misek - Pią Lis 28, 2014 00:38
Ustaw tak jak a zdjęciu ze strony 3. Po kolei jak numeracja. Żadnego innego przerabiania. Mi to pomogło na "nie łączenie się".
pablo - Pią Lis 28, 2014 09:39
Zrobiłem jak było w opisie, przeprogramowałem ale kabelek pojawił się z domyślnym portem COM19. Zmieniłem ręcznie na COM2 bo COM1 który wcześniej był przypisany do kabelka pisze że jest w użyciu. Zmieniłem na COM2 w pliku obd.ini i INPA uruchomiła się z czarnymi kółeczkami przy Bateria i Zapłon. Tak jak na zdjęciu w opisie , to chyba prawidłowo. W tej chwili jestem w pracy ale jak wrócę do domu to przetestuję w Roverku. Mam nadzieję że się połaczę. Tylko powiedzcie z czym się łaczyć w INPA - do wyboru modele BMW .
longer86 - Pią Lis 28, 2014 09:49
e46
marcin.misek - Pią Lis 28, 2014 17:47
Oj, nie tylko E46.
Aby się połączyć z IKE (IPK) czy z silnikiem u siebie używam zakładki z E39.
sash997 - Pią Lis 28, 2014 20:00
hmm ja przy baterii i zapłonie mam białe kółka i działa
pablo - Pią Lis 28, 2014 20:25
A ja już zwątpiłem . Teraz mam czarne kółka przy baterii i zapłonie i też nie łaczy. Te same błędy wywala. Nic nie zdziałam więcej. Teraz pytanie jak powrócić do oryginalnego kabelka , bo nie wiem czy po modyfikacji będzie działał z innymi autami. Ale powiem szczerze że wcześniej próbowałem połaczyć się znanymi programami z Seatem 1.6 i też się nie połaczył . Może ten kabelek jest po prostu do bani ale czemu dało się webasto zdiagnozować ? Czy teraz po modyfikacji w ten sam sposób będę mógł połczyć się webasto jak poprzednio
marcin.misek - Pią Lis 28, 2014 21:55
A próbowałeś inne programy ? BMW Scanner 1.4 albo Navcoder ?
pablo - Sob Lis 29, 2014 08:45
Probowalem i nic z tego . Jak wrocic do oryginalnego kabla przez mprog 3.5 ?
marcin.misek - Sob Lis 29, 2014 14:34
Analogicznie do poprzedniej operacji.
MaReK - Nie Lis 30, 2014 12:57
BMWScanner z kabelkiem od INPA w standardzie nie pójdzie. Musi się interfejs odpowiednio przedstawić programowi, wtedy może się udać.
sash997 - Nie Lis 30, 2014 13:09
bmw scaner demo pójdzie z kablem od vag i INPA
MaReK - Nie Lis 30, 2014 21:19
Demo pójdzie i bez kabla
sash997 - Nie Lis 30, 2014 21:25
... mówie tu o zgraniu eproma a nie tylko odpaleniu programu
pablo - Wto Gru 02, 2014 13:14
Czy może ktoś zgrać wsad ze swego oryginalnego kabelka VAG KKL Viaken (.ept). Bo chyba coś ten Mprog 3.5 trochę namieszał. Niby wróciłem do ustawień pierwotnych ale kiedy robię "read" z kabelka to zawartość eeprom mam inną niż na oryginalnym kabelku. Lub może ktoś ma wsad do tego kabelka aby zadziałał z Roverkiem bo już mi ręce opadły.
|
|