Zobacz temat - [R75] Zestaw do podstawowej diagnostyki komputerowej
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Zestaw do podstawowej diagnostyki komputerowej

belialek - Pią Wrz 11, 2015 18:28
Temat postu: [R75] Zestaw do podstawowej diagnostyki komputerowej
Witam,

Poszukuję osoby, która podejmie się skompletowaniu i zainstalowaniu czego trzeba na moim komputerze (dostarczę) programu diagnostycznego (tyle ile się da bez T4) do mojego R75. Szlag mnie już trafia, za każdym razem mechanicy robią wszystko "na oko" bo jedyne do czego maja dostęp do dane z ABS. Z tego co czytałem na forum, to co model/rocznik/typ auta to inny kabel/program/sterownik, więc najszybsza i najpewniejsza opcja to pomoc innego użytkownika tego modelu...

Z góry dziękuje za odpowiedź!

SyntaX - Pią Wrz 11, 2015 19:59

Do dobrej diagnostyki rovera 75 idealnie nadaje się interfejs Autocom.
http://allegro.pl/nowy-tc...5648090580.html
Bez problemu przeczytasz tym parametry silnika
Zrobisz pełną diagnostykę ABS z procedurami odpowietrzania układu
Zrobisz diagnostykę modułów wnętrza.

Za taką kasę nie znam nic lepszego.
A ponieważ to Autocom diagnozuje 80% aut na rynku i szybko zwróci się zakup tego.
Podepniesz sie kilku w okolicy po 50zł a sprzęt zostaje i zarabia na siebie.

marcin.misek - Pią Wrz 11, 2015 20:30

Cytat:
Do dobrej diagnostyki rovera 75 idealnie nadaje się interfejs Autocom.
Tylko do diagnostyki
Jeżeli chcesz mieć jakąkolwiek możliwość kodowania zainteresuj się programem INPA oraz kablem : http://viaken.pl/pl/polsk...-najlepszy.html
Możesz zdiagnozować każdy układ w samochodzie w zasadzie...
Natomiast do odczytu bledów silnika (1.8) najpewniej podejdzie najprostszy ELM327.
Proponuje kabel od Viakena...niedlugo pojawi się program TOAF... który pozwoli Ci na diagnoze i kodowanie na tym właśnie kablu

Swoją drogą.. dziwi mnie że mechanikom udaje się dostać tylko do modułu ABS... przecież wiekszosc (LSM, IKE,PDC i inne) to kopia BMW, ale tak to jest jak ma sie progrma a nie ma sie pojecia co sie robi...

belialek napisał/a:
to co model/rocznik/typ auta to inny kabel/program/sterownik

Bzdura.. zmianie uległ jedynie modul SRS( poduchy) , reszta działa tak samo, sposob komunikacji jest taki sam w lifcie jak i w przedlifcie ;]

sknerko - Pią Wrz 11, 2015 20:53

marcin.misek napisał/a:
Natomiast do odczytu bledów silnika (1.8) najpewniej podejdzie najprostszy ELM327.
W 99r mało prawdopodobne by ELM ugryzł temat
belialek - Sob Wrz 12, 2015 15:55

sknerko napisał/a:
marcin.misek napisał/a:
Natomiast do odczytu bledów silnika (1.8) najpewniej podejdzie najprostszy ELM327.
W 99r mało prawdopodobne by ELM ugryzł temat


Dlatego też nie kombinuję na własną rękę - byłem juz podłączany pod wiele interfejsów u mechaników i niestety lipa. Świecą mi się poduchy, i tez chciałbym z tym zrobić porządek przy okazji a bez kompa nie mam jak.

AdaskoC - Sob Wrz 12, 2015 16:01

belialek napisał/a:
Świecą mi się poduchy, i tez chciałbym z tym zrobić porządek przy okazji a bez kompa nie mam jak.


Jak to nie. Jak masz wolny czas to sprawdź połączenie kostek pod fotelami, to najczęstrza przyczyna. Druga to czujniki uderzeń bocznych pod wykładziną przednich foteli, gniją od wilgoci. Później może być brak jakiejś poduszki lub błąd w module SRS. Sprawdź też czy któryś napinacz pasów nie jest wystrzelony.

adam_26 - Sob Wrz 12, 2015 16:37

AdaskoC napisał/a:
Jak masz wolny czas to sprawdź połączenie kostek pod fotelami, to najczęstrza przyczyna
Potraktuj wtyczki kontaktem do styków, i zobacz co będzie sprawdź to co AdaskoC pisze :P wszystko o tym da się znaleźć na forum tylko użyć szukajki. Jak będziesz miał dobry interfejs będzie łatwiej bo będziesz wiedział który czujnik ;) ja mam Autocoma mogę też ci go polecić, do wyboru masz też opcje tak jak chłopaki wyżej piszą :wink:
dzelo23 - Sob Wrz 12, 2015 17:21

Wszystko fajnie ładnie ale....
1.8 i 1.8turbo mają sterowniki silnika Motoroli i nie wszystko co łączy się z dieslem i kv6 łączy się z 1.8 i 1.8t.
Bmw scaner silnika nie widzi, elm 327 też nie ale tego nie sprawdzałem.
Inpa widzi wszystko nawet jakimś cudem pokazywała temperaturę w komorze silnika :d

blabson - Sob Wrz 12, 2015 17:49

Jak chcesz to wpadnij do mnie to ci sie podepne,mam vci delphi,jak cos to pomoge na ile potrafie,wal na pw
belialek - Sob Wrz 12, 2015 17:58

Kostki spod foteli zostały wywalone i przewody zostały zalutowane "na sztywno", napinacze nieruszone - pewnie była jakaś przygoda. Podejrzewam, że sama wymiana poduszek (nawet w ciemno wszystkich) i tak nic nie da bez wykasowania błędów z komputera.
dzelo23 - Sob Wrz 12, 2015 18:13

Komputer poduszek przy każdym uruchomieniu auta przeprowadza diagnostykę, jeżeli wszystko jest sprawne to kontrolka gaśnie i nie trzeba kasować nic przy użyciu urządzeń z zewnątrz.
belialek - Sob Wrz 12, 2015 18:35

Hmm czyli od biedy można rezystorem sprawdzać która jest walnięta?
dzelo23 - Sob Wrz 12, 2015 18:51

Na piechotę rozwiązanie ale myślę że tak, rezystor jeżeli dobrze pamiętam to 2,2 oma czy jakoś tak
adam_26 - Sob Wrz 12, 2015 19:44

Jak masz na sztywno kable to obstawiał bym czujniki uderzeń bocznych, ale najlepiej pod kompa podpiąć bo tak to loteria.
sknerko - Sob Wrz 12, 2015 20:48

może być jeszcze brak styku na wtyku do modułu srs lub wogule wypięta ale do tego trzeba zrzucić tunel środkowy
Koenig - Wto Wrz 15, 2015 09:00

marcin.misek napisał/a:
Jeżeli chcesz mieć jakąkolwiek możliwość kodowania zainteresuj się programem INPA oraz kablem : http://viaken.pl/pl/polsk...-najlepszy.html


Czy do KV6 2.0 też się nadaje? To jest sam kabel, do tego potrzebuję jeszcze programu? Jakaś konkretna wersja musi byc?

limited - Wto Wrz 15, 2015 11:35

Koenig napisał/a:
marcin.misek napisał/a:
Jeżeli chcesz mieć jakąkolwiek możliwość kodowania zainteresuj się programem INPA oraz kablem : http://viaken.pl/pl/polsk...-najlepszy.html


Czy do KV6 2.0 też się nadaje? To jest sam kabel, do tego potrzebuję jeszcze programu? Jakaś konkretna wersja musi byc?


W zestawie
. Polski Interfejs BMW INPA GT1 USB we wtyku OBD2.
2. Sterowniki, instrukcja instalacji
3. Spolszczenie INPA

longer86 - Wto Wrz 15, 2015 12:07

tylko że inpą w kv6 to sobie nic nie zrobi
sknerko - Wto Wrz 15, 2015 14:23

longer86 a co oprócz odczytania błędów chciałbyś robić w V6? No dobra można by diagnostykę VIS robić i wentylatora.....
marcin.misek - Wto Wrz 15, 2015 15:59

Generalnie na kablu od INPY mozna sie dostać do sterownika od KV6 jak i do 1.8, Kwestia oprogramowania, ale jeszcze troche mi zejdzie zanim je skoncze aczkolwiek na dzien dzisiejszy potrafie odczytac błędy z 1.8/V6 korzystając z kabla INPY.
Jeśli się uda to do końca tygodnia dam wam taką możliowść ;]

longer86 - Wto Wrz 15, 2015 20:51

Widzisz, sknerko inpa nie ma skryptów do obsługi roverowskich silników. I całą nadzieja w Marcinie, że to się zmieni , :wink:
Koenig - Wto Wrz 15, 2015 21:15

W takim razie czego potrzebuję do swojego auta?
sknerko - Sro Wrz 16, 2015 08:24

longer86 napisał/a:
Widzisz, sknerko inpa nie ma skryptów do obsługi roverowskich silników. I całą nadzieja w Marconiego że to się zmieni ,
Ja w was głęboko wierzę chłopaki bo ja mam tych roverów na podjeździe jak psów to bym jednak potrzebował ;P
gedeon - Sro Wrz 16, 2015 09:35

Czy jest ktoś w Krakowie z forumowiczów kto potrafi odczytać błędy ze skrzyni automatycznej w R75? Ostatnio pojawił mi się na chwilę komunikat EP. Teraz go nie ma i auto jeździ normalnie, ale wolałbym to przediagnozować.
janio - Sro Wrz 23, 2015 15:41

Naczytałem się sporo o INPA. Jedni chwalą, inni mają problemy z instalacją i uruchomieniem softu, trzeba stawiać jakąś wirtualną maszynę. A nie można bez tych wszystkich ceregieli? Chociażby produkt viakena, Polski Interfejs BMW INPA GT1 USB we wtyku OBD2. Tylko że puki co, to sam kabel, bez oprogramowania, co on może? Ja na początek potrzebował bym podnieść wolne obroty z wartości 780 rpm na 830 rpm. A co sądzicie o czymś takim: LUNCH X-431 DIAGUN? Wyczytałem że jego IV generacja jest nawet lepsza od T4.
gustav.pl - Sro Wrz 23, 2015 16:37

janio napisał/a:
Chociażby produkt viakena,

No właśnie, à propos produktów firmy VIAKEN. Czy np. takie cóś ogarniało by podstawy diagnostyki naszych 75-tek? Tzn. wiem, że te urządzenie obsługuje Roverki, ale nie wiem co tym można zrobić :sad:

Sandman - Czw Wrz 24, 2015 09:24

Wszyscy chyba mają nadzieję że Marcinowi się uda temat do konca ogarnąć :) i będziemy mu dozgonnie wdzięczni :zdrowie:
MaReK - Czw Wrz 24, 2015 11:31

Kabel musi obsługiwać protokół DS2 i to wszystko co będzie potrzebne do programu, który w bólach się rodzi ;)
marcin.misek - dzisiaj obchodzi urodziny, oby nie za hucznie, bo jeszcze nam się premiera programu przesunie ;) - rozpracował już sterowniki silnika do benzynek. Odczyt błędów na pewno, a jak z live data to zobaczymy. Do automatycznej skrzyni nie wiem czy się dostał. Przydałoby się auto na testy.

W każdym razie, marcin.misek to cyborg ;) Mało śpi, mało je, dużo pije... wysokooktanowych napojów, dzięki temu i sprawnie crackuje protokoły dostępowe do sterowników. Ostatnio rozpracował algorytm dostępu do DDE4. Dzięki temu zrobienie chiptuningu do diesla to kwestia posiadania kabelka i programu (tylko, że w wersji full) :P

Jest jeszcze parę modułów, które są owiane lekką tajemnicą, ale pewnie z biegiem czasu marcin.misek dobierze się do nich.
Warto zaznaczyć, że rozszerzona konfiguracja BCU oraz dopisywanie używanych pilotów do auta to zasługa Marcina :)

Całe oprogramowanie, opis, faq i ew. formularz opinii będzie dostępny na stronie https://toaf.roverki.eu.

Oprogramowani, które powstaje jest napisane od podstaw przy wykorzystaniu wiedzy, którą kilka osób zdobywało przez lata. Jest raczej takim tworem hobbystycznym niż zarobkowym, ale jeśli będzie można coś na nim zarobić, to super. Niech się zwrócą te godziny nocne poświęcone w aucie - zwłaszcza Marcinowi. Jeśli produkt okaże się sukcesem trzeba będzie się przesiąść z tym oprogramowaniem na żyjące marki ;)

Na forum jest taki temat, alternatywne oprogramowanie do T4 ;)
Myślę, że powoli można tam umieszczać opis lub link do stronki, którą dałem powyżej.

Ale ten temat, skoro już jest, mógłby posłużyć teraz jako taka lista życzeń.
Może osoby związane blisko z R75 miałyby jakieś życzenia co do obsługi programu - co powinien robić. Lakoniczne wszystko nie wchodzi w grę :P

Pozdro i sto lat marcin.misek ;)

longer86 - Czw Wrz 24, 2015 13:57

Przy okazji dodam, ze wyskoczylem z tematem u angoli na forum, ze jest takie cos jak nasz Toaf. To się nagle okazało ze dziady od T4 zrobili sobie emulator ale z nikim sie nie podzielili bo trzepali kapuchę z T4. Zawrzalo... Wiec misiek wykonal sporo dobrej pracy.
janio - Czw Wrz 24, 2015 14:19

Sam wiem jak to jest w czasie ciężkiej pracy. Samochód się zagrzeje a co dopiero człowiek. Innych płynów potrzebuje samochód do schłodzenia a innych człowiek ciężko pracujący. Jestem za wspieraniem takiej inicjatywy która w niedługiej przyszłości może się nam roverzystom przydać. Sam bym podarował ze dwie kszynki płynu do chłodnicy na tak szczytny cel.
MaReK - Czw Wrz 24, 2015 14:41

Janio możesz podarować coś równie fajnego - swoje auto do testów ;)
Z tego co widzę masz automata więc przyda się test komunikacji ze sterownikiem.

janio - Czw Wrz 24, 2015 15:01

Angola lekko pukniętego a na chodzie wziąć do testów. Wszyscy wiedzą że z automatem nie ma żartów, mój póki co działa świetnie. Jak coś nie wyjdzie to będę śmigał z kamasza, kiepska perspektywa. Rozumiem że żartujesz.
sash997 - Czw Wrz 24, 2015 16:03

z automatem to trzeba Punxa z Wrocławia poprosić ;)
Punx - Czw Wrz 24, 2015 21:21

Zależy jakie to testy, gdzie będą robione i kiedy ... ja tam mogę auto udostępnić ale rzadko poza Wrocław wyruszam ...
MaReK - Czw Wrz 24, 2015 23:45

janio napisał/a:
Rozumiem że żartujesz.

Nie, nie żartuję.

Tu chodzi o testy "komunikacyjne". Połączenie i odczyt.
Niczym nie grozi taka procedura.

janio - Pią Wrz 25, 2015 09:42

Nie do końca się z tym zgodzę, różne są na to w życiu przykłady, wolę na zimne dmuchać.
I tak już jestem królikiem doświadczalnym, po tym jak zrobiłem dwie większe dolewki oleju FUCHS TITAN ATF 4400 do skrzyni Jatco JF506E. Jeżdżę na razie i czekam kiedy mi się zepsuje, bo ponoć ta skrzynia nie lubi mieszania różnych olejów. Świadomie zdecydowałem się przetestować to na sobie, zobaczymy jakie będą wyniki tego testu, pażywiom uwidim.

longer86 - Pią Wrz 25, 2015 10:29

Kto nie ryzykuje ten nie zyje, gdyby nie testy na własnych autach nic by się nie dalo zdzialac, w dzisiejszych czasach zalanie paliwa na stacji to juz ryzyko i test.
Czyli odważny z automatem nadal poszukiwany

Punx - Pią Wrz 25, 2015 10:38

Ale gdzie to auto z automatem trzeba podstawić?
longer86 - Pią Wrz 25, 2015 12:30

Z Wrocka chyba najbliżej do samego stwórcy. Marcin-Misek
Punx - Pią Wrz 25, 2015 13:38

Do Strzegomia mam ok 60km, jakby tam był jakiś ponton do obejrzenia to się chętnie przejadę ale tylko w weekend mam czas

Ewentualnie można skołować jakąś przelotkę do OBD2 na RJ45 i sprawę przez sieć załatwić :)

prebenny - Pią Wrz 25, 2015 14:10

Punx jak masz laptopa i internet po wifi/mobilny to wystarczy kabel do Inpy i teamviewer/vnc ;)
Punx - Pią Wrz 25, 2015 14:17

Nie mam Inpy, mieszkam wysoko to mi WiFi do auta nie pociągnie, ale jakbym przez okno zapodał 20-25m skrętki to się podepnę. Musiałbym tylko zaparkować bezpośrednio pod swoimi oknami.

Inpe ma kolega z bloku ale coś nie chciała działać mi z R75 jak kiedyś próbowałem.

longer86 - Pią Wrz 25, 2015 14:23

Albo jak masz kabel inpy to załatwić z Marcinem przez team viewer
prebenny - Pią Wrz 25, 2015 14:26

Zależy jaki sterownik wybrałeś (prawidłowo DDE4 M57).

[ Dodano: Pią Wrz 25, 2015 15:26 ]
Druga sprawa, że Inpa nie może być w wersji nowszej jak 5.

Punx - Pią Wrz 25, 2015 14:36

Z INPA to już nie pamiętam to było z 3-4 lata temu.
marcin.misek - Pią Wrz 25, 2015 16:22

Punx napisał/a:
Ewentualnie można skołować jakąś przelotkę do OBD2 na RJ45 i sprawę przez sieć załatwić

Jesli bee gotowy na testy ze skrzynią to się zgłoszę..
Wystarczy laptop z interneterm i kabel od inpy, sama Inpa nie bedzie konieczna.