Zobacz temat - Tuning układu wydechowego
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - Tuning układu wydechowego

bizon9ek - Pią Mar 09, 2007 13:37
Temat postu: Tuning układu wydechowego
Robil ktos moze w roverze (1.4; 1.6; 1.8) przebudowe ukladu wydechowego zeby
dodac mocy?
Czy warto ile to kosztuje itd..

--
bizon9ek
ROVER 216Si 96r.
Częstochowa

tommyyogi - Pią Mar 09, 2007 19:59
Temat postu: Re: Tuning układu wydechowego
Ja mam odetkany wydech w R416 Si.Koszt okolo 900 zl z tlumikami.

Ja mam wyciety katalizator i wstawiona strumiennice i z tylu mam wstawione 2
tlumiki basowe z prawej i lewej strony. Srodkowy tlumik wyciety.
a pod maska mam stozek z dolotem.

Efekt.
przy 4tys obrotow dostaje fajnego kopa.
1 i 2 bieg fajnie sie zbiera.
2 bieg - Vmax 110km/h przy 6.2 tys

nio i troche bardziej halasuje niz inne roverki.

Pozdro

Pietrek/PTE - Pią Mar 09, 2007 20:26
Temat postu: Re: Tuning układu wydechowego
Użytkownik "tommyyogi" <tomek86@o2.pl> napisał w wiadomości
news:essffb$6dl$1@host-ip211-14.crowley.pl...
Cytat:
Ja mam odetkany wydech w R416 Si.Koszt okolo 900 zl z tlumikami.

Ja mam wyciety katalizator i wstawiona strumiennice i z tylu mam wstawione 2
tlumiki basowe z prawej i lewej strony. Srodkowy tlumik wyciety.
a pod maska mam stozek z dolotem.

A przez ten stożek masz tylko większy syf w silniku. Większość tych przyrostów
mocy to tylko subiektywne wrażenia. Pamiętam jak 10 lat temu wlałem motodoktora
do silnika zaporożca i od razu wydało mi się, że się lepiej zbiera:-)

--
Pietrek
Rover 25 1.4 2001 r.
Gdańsk

xavier - Sob Mar 10, 2007 11:22
Temat postu: Re: Tuning układu wydechowego
Pietrek/PTE wrote:



Cytat:
A przez ten stożek masz tylko większy syf w silniku. Większość tych
przyrostów
mocy to tylko subiektywne wrażenia. Pamiętam jak 10 lat temu wlałem
motodoktora
do silnika zaporożca i od razu wydało mi się, że się lepiej zbiera:-)

efekt placebo;)..jedynie co to do stozka nie moge sie zgodzic:)..niema
syfu przez to w sinlku:)..dobze wykonany uklad dolotowy i wylowtowy moze
podniesc momet i moze byc wraznie lepszego zbioru:)
--
Nowy Sącz
FLAME RED
620Si ltd + sekwencja

kpt - Sob Mar 10, 2007 18:11
Temat postu: Re: Tuning układu wydechowego
Użytkownik "xavier" napisał

Cytat:
dobze wykonany uklad dolotowy i wylowtowy moze
podniesc momet i moze byc wraznie lepszego zbioru:)

o to to to, uzyles bardzo dobrego slowa- "może".... :-)

xavier - Nie Mar 11, 2007 10:31
Temat postu: Re: Tuning układu wydechowego
kpt wrote:

Cytat:
Użytkownik "xavier" napisał

dobze wykonany uklad dolotowy i wylowtowy moze
podniesc momet i moze byc wraznie lepszego zbioru:)

o to to to, uzyles bardzo dobrego slowa- "może".... :-)

eheheh..dokladnie MOZE eheh bo sam msylem ze w mojmi przyadku cos dalo
jendak hamowania sie okazala okrutna;/..

pozdr:)


--
Nowy Sącz
FLAME RED
620Si ltd + sekwencja

bizon9ek - Nie Mar 11, 2007 16:49
Temat postu: Re: Tuning układu wydechowego
"xavier" wrote in message
Cytat:
eheheh..dokladnie MOZE eheh bo sam msylem ze w mojmi przyadku cos dalo
jendak hamowania sie okazala okrutna;/..

pozdr:)



No oki stozek mozemy sobie darowac
Chodzi o zmiany tłumika końcowego, tłumika środkowego i metaliczny
katalizator.
Dokonywał ktos podobnych zmian w swoich roverkach. Jakie byly tego rezultaty
jaki sprzet uzyl ile to kosztowało. Chcialbym wydac ok 1000pln na ta
operacje. Ktos moze cos doradzic??
--
bizon9ek
ROVER 216Si 96r.
Częstochowa

Adolvo - Nie Mar 11, 2007 17:43
Temat postu: Re: Tuning układu wydechowego
Cytat:
jedynie co to do stozka nie moge sie zgodzic:)..niema
syfu przez to w sinlku:)

gwarantuje Ci, że przez stożek dostaje się duuuużo
więcej syfu do silnika..

Cytat:
..dobze wykonany uklad dolotowy i wylowtowy moze
podniesc momet i moze byc wraznie lepszego zbioru:)

oczywiście że może..
z tym, że zrobienie dobrego wydechu wiąże się z jego
obliczeniem, tak więc ogromnej wiedzy mechanika..
no i jeszcze koszty.. cały wydech (a tylko to tak naprawdę
ma sens) to w wolnossącym aucie kwoty nie kilkaset zł..
a raczej kilkukrotnie więcej..

bosniak - Nie Mar 11, 2007 19:45
Temat postu: Re: Tuning układu wydechowego
bizon9ek wrote:



Cytat:
No oki stozek mozemy sobie darowac
Chodzi o zmiany tłumika końcowego, tłumika środkowego i metaliczny
katalizator.
Dokonywał ktos podobnych zmian w swoich roverkach. Jakie byly tego rezultaty
jaki sprzet uzyl ile to kosztowało. Chcialbym wydac ok 1000pln na ta
operacje. Ktos moze cos doradzic??

Jak to zrobisz profesjonalnie, to koszt 1,5-2 tys. zł. efekt z 2 KM i 3-4
nM może i napewno głośniej? :)




--
Był 220 coupe turbo z 96r, jest Honda Accord 2.0 iTD z 98r.
214 Si z 97r.
// Wysłane przez bramkę WWW na http://www.roverki.pl

Valander_warszawa - Nie Mar 11, 2007 22:34
Temat postu: Re: Tuning układu wydechowego
kwasówka na miarę to koło 2,000 - 2,300 zł z montażem w pełnym wypasie (wraz
kolektorem)

--
Pozdrawiam

Valander
______________________
Rover 214i '97/98r P.Silver
Warszawa/Wilanów
--------------------------------------------

piter34 - Pon Mar 12, 2007 11:30
Temat postu: Re: Tuning układu wydechowego
tommyyogi napisał(a):
Cytat:
Efekt.
przy 4tys obrotow dostaje fajnego kopa.
1 i 2 bieg fajnie sie zbiera.

Bez modyfikacji też. :)

Cytat:
2 bieg - Vmax 110km/h przy 6.2 tys

To niemożliwe. Coś Ci się pomyliło.
Maksymalna teoretyczna prędkość na danym biegu wyłącznie od przełożeń w skrzyni
biegów.

Poza tym dupohamownia to nie hamownia... ;)

--
R620Si Lux '95, był: R214Si '96 + LPG
piter34(at)roverki.pl / viceprezes(at)roverki.pl Kraków

Adolvo - Pon Mar 12, 2007 11:33
Temat postu: Re: Tuning układu wydechowego
Cytat:
kwasówka na miarę to koło 2,000 - 2,300 zł z montażem w pełnym wypasie
(wraz kolektorem)

z kolektorem?!

wyspawanie samego kolektora wydechowego
to mniej więcej koszt podany wyżej..

gdzie za 2 tysie zrobią cały wydech?
--
Adolvo
MGF '98 1.8i
Tahiti Blue
W-wa

piter34 - Pon Mar 12, 2007 11:50
Temat postu: Re: Tuning układu wydechowego
piter34 napisał(a):
Cytat:
Maksymalna teoretyczna prędkość na danym biegu wyłącznie od przełożeń w
skrzyni biegów.

Miało być:
"...zależy wyłącznie od..."

--
R620Si Lux '95, był: R214Si '96 + LPG
piter34(at)roverki.pl / viceprezes(at)roverki.pl Kraków

Vit0 - Pon Mar 12, 2007 12:08
Temat postu: Re: Tuning układu wydechowego
piter34 napisał(a):
Cytat:
piter34 napisał(a):
Maksymalna teoretyczna prędkość na danym biegu wyłącznie od przełożeń w
skrzyni biegów.

Miało być:
"...zależy wyłącznie od..."


dodalbym jeszcze, ze od obwodu kola :)

pozdro
--
Vit0
R200 '98 1.4 8V
Nightfire Red

piter34 - Pon Mar 12, 2007 13:41
Temat postu: Re: Tuning układu wydechowego
Vit0 napisał(a):
Cytat:
piter34 napisał(a):
piter34 napisał(a):
Maksymalna teoretyczna prędkość na danym biegu wyłącznie od przełożeń w
skrzyni biegów.
Miało być:
"...zależy wyłącznie od..."
dodalbym jeszcze, ze od obwodu kola :)
pozdro

No tak.
Zakładam fabryczny rozmiar opon/felg oraz brak jakichkolwiek oporów powietrza.
;)

--
R620Si Lux '95, był: R214Si '96 + LPG
piter34(at)roverki.pl / viceprezes(at)roverki.pl Kraków

Vit0 - Pon Mar 12, 2007 13:49
Temat postu: Re: Tuning układu wydechowego
piter34 napisał(a):
Cytat:
No tak.
Zakładam fabryczny rozmiar opon/felg oraz brak jakichkolwiek oporów
powietrza. ;)

No wlasnie ja w swoim R200 widzialem na liczniku fabryczne 165kmph, a
wczoraj sie dowiedzialem, ze Walkie! swojego R200 rozpedzila do 175-180,
wiec roznice sa... i to juz nawet nie w kolach, a w silniku...

Zycie jest niesprawiedliwe :(


pozdro
--
Vit0
R200 '98 1.4 8V
Nightfire Red

piter34 - Pon Mar 12, 2007 14:03
Temat postu: Re: Tuning układu wydechowego
Vit0 napisał(a):
Cytat:
piter34 napisał(a):
No tak.
Zakładam fabryczny rozmiar opon/felg oraz brak jakichkolwiek oporów
powietrza. ;)
No wlasnie ja w swoim R200 widzialem na liczniku fabryczne 165kmph, a wczoraj
sie dowiedzialem, ze Walkie! swojego R200 rozpedzila do 175-180, wiec roznice
sa... i to juz nawet nie w kolach, a w silniku...

Może nie dbasz o swój? :)

--
R620Si Lux '95, był: R214Si '96 + LPG
piter34(at)roverki.pl / viceprezes(at)roverki.pl Kraków

Przemek_Docent - Pon Mar 12, 2007 14:05
Temat postu: Re: Tuning układu wydechowego
tommyyogi wrote:

Cytat:
Ja mam odetkany wydech w R416 Si.Koszt okolo 900 zl z tlumikami.

Ja mam wyciety katalizator i wstawiona strumiennice i z tylu mam wstawione 2
tlumiki basowe z prawej i lewej strony. Srodkowy tlumik wyciety.
a pod maska mam stozek z dolotem.

Efekt.
2 bieg - Vmax 110km/h przy 6.2 tys

Hehe... To akurat (wydech) nie mialo na to zadnego wplywu :)

--
Pozdr.
Przemek_Docent
Warszawa, Marysin Wawerski # docent()NOSPAMergobtl.pl # GG:6500285
220 coupe T '95 TahitiBlue 118 kkm + 620SDi '97 BRG 226 kkm
Wszystko x2 ;-) http://skocz.pl/moje_roverki http://skocz.pl/szczuropsy

Vit0 - Pon Mar 12, 2007 14:25
Temat postu: Re: Tuning układu wydechowego
piter34 napisał(a):
Cytat:
Vit0 napisał(a):
piter34 napisał(a):
No tak.
Zakładam fabryczny rozmiar opon/felg oraz brak jakichkolwiek oporów
powietrza. ;)
No wlasnie ja w swoim R200 widzialem na liczniku fabryczne 165kmph, a
wczoraj sie dowiedzialem, ze Walkie! swojego R200 rozpedzila do
175-180, wiec roznice sa... i to juz nawet nie w kolach, a w silniku...

Może nie dbasz o swój? :)

tzn?

chetnie bym zadbal ale nie wiem jak :) do Gawina sie wybiore to moze sie
okaze, ze trzeba bardziej zadbac...

a co? ze moj Rover brudny jezdzi to juz wszyscy wiedza? :( Walkie!!! jak
moglas? :)


pozdro
--
Vit0
R200 '98 1.4 8V
Nightfire Red

piter34 - Pon Mar 12, 2007 14:28
Temat postu: Re: Tuning układu wydechowego
Przemek_Docent napisal(a):
Cytat:
2 bieg - Vmax 110km/h przy 6.2 tys
Hehe... To akurat (wydech) nie mialo na to zadnego wplywu :)

Trybiki w skrzyni sie pewnie poprzestawialy... ;)

--
R620Si Lux '95, byl: R214Si '96 + LPG
piter34(at)roverki.pl / viceprezes(at)roverki.pl Kraków

srbenda - Pon Mar 12, 2007 14:45
Temat postu: Re: Tuning układu wydechowego
ja mam takie cos - metalowy kat, rura 56mm do srodkowego tlumika, potem
leci 50mm. na koncu tlumik MG-motorsport (wczesniej mialem tlumik z
silverston-a). koszt byl niski ale to dluga historia ;) BTW mam uzywany
tlumik z silverstona jak ktos chce.
wrazenia z jazdy - ladniejszy dzwiek i troche lepsze wkrecanie na obroty.
tlumik koncowy ma silencer i z nim jest cicho (jak przy oryginale), po
wyciagnieciu jest gorzej
:) jednak bez silencera sie duzo lepiej wkreca ponad 5.500rpm, tylko ze
jest nieprzyjemnie na dluzsza mete.

--
200 1.4 103KM + :)

// Wysłane przez bramkę WWW na http://www.roverki.pl

tommyyogi - Pon Mar 12, 2007 19:11
Temat postu: Re: Tuning układu wydechowego
Widze ze wszyscy mowia ze to ne mozliwe. Sam sprawdzalem i na armi krajowej
rozbujalem go do 110 na 2 biegu. Moze mnie licznik oklamuje????

tommyyogi - Pon Mar 12, 2007 19:15
Temat postu: Re: Tuning układu wydechowego
Dodam ze fabrycznie ten Rover 416 na biegu przy 6800 obrotow rozpedza sie
do 103 km/h.

Pozdrawiam

tommyyogi - Pon Mar 12, 2007 19:17
Temat postu: Re: Tuning układu wydechowego
"na 2 biegu " mialo byc. ;D
Adolvo - Pon Mar 12, 2007 22:19
Temat postu: Re: Tuning układu wydechowego
Cytat:
Dodam ze fabrycznie ten Rover 416 na biegu przy 6800 obrotow rozpedza sie
do 103 km/h.

Chłopie..

chcesz nam powiedzieć że standardowo auto miało
103km/h na 2 biegu przy 6800obr/min,
a po zmianie wydechu, czy tam stożka,
masz teraz 110km/h na tym samym biegu przy 6200obr/min?!

co to?.. "Mamy Cię.."..?? ;)
--
Adolvo
MGF '98 1.8i
Tahiti Blue
W-wa

Wojtek - Wto Mar 13, 2007 01:33
Temat postu: Re: Tuning układu wydechowego
Cytat:
2 bieg - Vmax 110km/h przy 6.2 tys

To niemożliwe. Coś Ci się pomyliło.
Maksymalna teoretyczna prędkość na danym biegu wyłącznie od przełożeń w
skrzyni
biegów.

Dlaczego tak mowisz? Wiekszosc samochodow benz. osiaga ok. 100km/h na
dwojce.

Cytat:
Poza tym dupohamownia to nie hamownia... ;)

Swieta racja.

--
Wojtek
214Si\'91 (byl)
220 T(omcat) '95
Jersey


// Wysłane przez bramkę WWW na http://www.roverki.pl

Senn - Wto Mar 13, 2007 08:04
Temat postu: Re: Tuning układu wydechowego
Użytkownik "tommyyogi" <tomek86@o2.pl> napisał

Cytat:
Widze ze wszyscy mowia ze to ne mozliwe. Sam sprawdzalem i na armi
krajowej rozbujalem go do 110 na 2 biegu. Moze mnie licznik oklamuje????


Wielce prawdopodobne. Dokladnosc predkosciomierzy to 10% :) Mogles miec
fabryczne 103 :)


--
Pozdrawiam
Senn

Polonez Caro Plus 1.4 16V
Polonez Caro 1.6 16V - sprzedany :(

Przemek_Docent - Wto Mar 13, 2007 10:00
Temat postu: Re: Tuning układu wydechowego
tommyyogi wrote:

Cytat:
Widze ze wszyscy mowia ze to ne mozliwe. Sam sprawdzalem i na armi krajowej
rozbujalem go do 110 na 2 biegu. Moze mnie licznik oklamuje????

Twiedze tylko, ze i przed i po modyfikacjach
na tym samym rozmiarze opon powinienes miec te same wyniki.

--
Pozdr.
Przemek_Docent
Warszawa, Marysin Wawerski # docent()NOSPAMergobtl.pl # GG:6500285
220 coupe T '95 TahitiBlue 118 kkm + 620SDi '97 BRG 226 kkm
Wszystko x2 ;-) http://skocz.pl/moje_roverki http://skocz.pl/szczuropsy

piter34 - Wto Mar 13, 2007 10:37
Temat postu: Re: Tuning układu wydechowego
Wojtek napisał(a):
Cytat:
2 bieg - Vmax 110km/h przy 6.2 tys
To niemożliwe. Coś Ci się pomyliło.
Maksymalna teoretyczna prędkość na danym biegu wyłącznie od przełożeń w
skrzyni
biegów.
Dlaczego tak mowisz? Wiekszosc samochodow benz. osiaga ok. 100km/h na
dwojce.

Pisząc niemożliwe chodziło mi o to, że w 416 Si na 2 biegu nie można osiągnąć
110kmh przy 6200rpm.
Tam są zupełnie inne przelożenia w skrzyni.
Tam przy 6870rpm są dopiero 103kmh.

--
R620Si Lux '95, był: R214Si '96 + LPG
piter34(at)roverki.pl / viceprezes(at)roverki.pl Kraków

piter34 - Wto Mar 13, 2007 10:38
Temat postu: Re: Tuning układu wydechowego
tommyyogi napisał(a):
Cytat:
Dodam ze fabrycznie ten Rover 416 na biegu przy 6800 obrotow rozpedza
sie do 103 km/h.
Pozdrawiam

Czyżbyś zmienił rozmiar felg/opon albo skrzynię biegów przy okazji modyfikacji
stożka? :)

--
R620Si Lux '95, był: R214Si '96 + LPG
piter34(at)roverki.pl / viceprezes(at)roverki.pl Kraków

piter34 - Wto Mar 13, 2007 10:38
Temat postu: Re: Tuning układu wydechowego
Senn napisał(a):
Cytat:
Użytkownik "tommyyogi" <tomek86@o2.pl> napisał
Widze ze wszyscy mowia ze to ne mozliwe. Sam sprawdzalem i na armi krajowej
rozbujalem go do 110 na 2 biegu. Moze mnie licznik oklamuje????
Wielce prawdopodobne. Dokladnosc predkosciomierzy to 10% :) Mogles miec
fabryczne 103 :)

Wg hamowni p. Chojnackiego prędkościomierze ROVERkowe są baaaardzo dokładne. :)

--
R620Si Lux '95, był: R214Si '96 + LPG
piter34(at)roverki.pl / viceprezes(at)roverki.pl Kraków

Adolvo - Wto Mar 13, 2007 11:29
Temat postu: Re: Tuning układu wydechowego
Cytat:
Wg hamowni p. Chojnackiego prędkościomierze ROVERkowe są baaaardzo
dokładne. :)

--
R620Si Lux '95, był: R214Si '96 + LPG
piter34(at)roverki.pl / viceprezes(at)roverki.pl Kraków

a w/g GPS-u tak średnio.. ;)

--
Adolvo
MGF '98 1.8i
Tahiti Blue
W-wa

piter34 - Wto Mar 13, 2007 11:48
Temat postu: Re: Tuning układu wydechowego
Adolvo napisał(a):
Cytat:
Wg hamowni p. Chojnackiego prędkościomierze ROVERkowe są baaaardzo dokładne.
:)
a w/g GPS-u tak średnio.. ;)

Ale Ty masz MG. ;P

--
R620Si Lux '95, był: R214Si '96 + LPG
piter34(at)roverki.pl / viceprezes(at)roverki.pl Kraków

tommyyogi - Wto Mar 13, 2007 13:34
Temat postu: Re: Tuning układu wydechowego
Co do innych modyfikacji to mam kapcie 215/ 40 na 16 calowkach i zawieszenie
+ sprezyny (Eibach) okolo 35mm nizej.

Nie chce sie z nikim klucic moze poprostu moj licznik klamie a tego nie
jestem w stanie sprawdzic. Napisalem to co udalo mi sie sprawdzic jadac a
czy licznik pokazywal prawde to nie wiem. Skoro mowicie ze to nie mozliwe
wiec moj licznik klamie.

Pozdrawiam
Tommyyogi

Przemek_Docent - Wto Mar 13, 2007 14:36
Temat postu: Re: Tuning układu wydechowego
tommyyogi wrote:

Cytat:
Co do innych modyfikacji to mam kapcie 215/ 40 na 16 calowkach i zawieszenie
+ sprezyny (Eibach) okolo 35mm nizej.

Nie chce sie z nikim klucic moze poprostu moj licznik klamie a tego nie
jestem w stanie sprawdzic. Napisalem to co udalo mi sie sprawdzic jadac a
czy licznik pokazywal prawde to nie wiem. Skoro mowicie ze to nie mozliwe
wiec moj licznik klamie.

Wyglada to na pewno efektownie :)
Szeroko i nisko :)
Nie wiem, jaki jest standard opony w 200,
stad moze sie brac ta roznica w pokazywanej predkosci.

--
Pozdr.
Przemek_Docent
Warszawa, Marysin Wawerski # docent()NOSPAMergobtl.pl # GG:6500285
220 coupe T '95 TahitiBlue 118 kkm + 620SDi '97 BRG 226 kkm
Wszystko x2 ;-) http://skocz.pl/moje_roverki http://skocz.pl/szczuropsy

piter34 - Wto Mar 13, 2007 14:45
Temat postu: Re: Tuning układu wydechowego
tommyyogi napisał(a):
Cytat:
Co do innych modyfikacji to mam kapcie 215/ 40 na 16 calowkach i
zawieszenie + sprezyny (Eibach) okolo 35mm nizej.

Rozmiar koła masz zgodny z fabrycznym (różnica 0,18%)

Cytat:
Nie chce sie z nikim klucic moze poprostu moj licznik klamie a tego nie jestem
w stanie sprawdzic. Napisalem to co udalo mi sie sprawdzic jadac a czy licznik
pokazywal prawde to nie wiem. Skoro mowicie ze to nie mozliwe wiec moj licznik
klamie.

Sprawdź jeszcze raz dokładnie ile masz na liczniku przy równych 6000rpm i się
pochwal. :)

--
R620Si Lux '95, był: R214Si '96 + LPG
piter34(at)roverki.pl / viceprezes(at)roverki.pl Kraków

tommyyogi - Wto Mar 13, 2007 15:36
Temat postu: Re: Tuning układu wydechowego
Jutro zmieniem juz laczki z zimowych na letnie wiec jak bede mial mozliwosc
to zobacze albo jak cos to nagram filmik komorka.

Pozdrawiam .

Adolvo - Wto Mar 13, 2007 21:47
Temat postu: Re: Tuning układu wydechowego
Cytat:
Nie chce sie z nikim klucic moze poprostu moj licznik klamie a tego nie
jestem w stanie sprawdzic. Napisalem to co udalo mi sie sprawdzic jadac a
czy licznik pokazywal prawde to nie wiem. Skoro mowicie ze to nie mozliwe
wiec moj licznik klamie.

Tommy.. ale tu nie chodzi o przekłamania licznika..
chodzi właśnie o wskazania licznikowe..

po prostu nieważne ile masz mocy pod maską,
jeśli przełożenia i kółka są takie same to wskazania
przy określonych obrotach będą dokładnie takie same..
--
Adolvo
MGF '98 1.8i
Tahiti Blue
W-wa

Adolvo - Wto Mar 13, 2007 21:47
Temat postu: Re: Tuning układu wydechowego
Cytat:
a w/g GPS-u tak średnio.. ;)

Ale Ty masz MG. ;P

aaa.. i wszystko jasne.. :)
--
Adolvo
MGF '98 1.8i
Tahiti Blue
W-wa

HaDeSsS - Pon Kwi 02, 2007 18:14

dziwne rzeczy piszecie, stozek brudzi , przelot nie daje nic :| wporzo

nie wiem czy ktos z Was widzial profesjonalny tuning silnika, ale takie rzeczy to podstawa..

czubaka - Pon Kwi 02, 2007 23:10

Ja sie tam nie znam na tuningu ale jak poczytałem wypowiedzi o max speed na 2-jce to wskoczylem w mojego roverka który nie ma zadnych upgradów ani modyfikacji i na 2 miałem 110 km/h (jadąc z nowohuckiej na telewizyjną prosto czyli pod lekką górkę) :)
piter34 - Wto Kwi 03, 2007 11:49

czubaka napisał/a:
Ja sie tam nie znam na tuningu ale jak poczytałem wypowiedzi o max speed na 2-jce to wskoczylem w mojego roverka który nie ma zadnych upgradów ani modyfikacji i na 2 miałem 110 km/h (jadąc z nowohuckiej na telewizyjną prosto czyli pod lekką górkę) :)

Ale wiesz, że max prędkość na danym biegu (powiedzmy, że na pierwszych trzech biegach) jest zdeterminowana przez skrzynię biegów (przełożenia), a nie przez moc silnika? :D

sector - Czw Kwi 05, 2007 08:51

Witam, przepraszam bo mi raczej chodzi o efekt odwrotny- czyli co moge zrobic zeby jak najbardziej wyciszyc układ wydechowy, oraz silnik.byc moze ze to nie ten dział.sorry.
fabryk - Pią Kwi 06, 2007 13:59

A myslicie ze wyciecie kata cos pomoze?tzn chodzi mi o odetkanie tego ukladu.i teraz jest moje nastepujace pytanie-czy 416si 97rok mial 2sondy czy 1 tylko przed?

pzdr

piter34 - Pią Kwi 06, 2007 16:13

fabryk napisał/a:
i teraz jest moje nastepujace pytanie-czy 416si 97rok mial 2sondy czy 1 tylko przed?

Sonda jest jedna.

fabryk napisał/a:
A myslicie ze wyciecie kata cos pomorze?

W czym ma pomóc? :mrgreen:
W wyciszeniu, czy dodaniu mocy?

Mocy nie doda i ciszej też nie będzie...

HaDeSsS - Pią Kwi 06, 2007 16:15

mocy doda jak zrobisz caly uklad wydechowy ;)
fabryk - Pią Kwi 06, 2007 17:55

piter34 napisał/a:
fabryk napisał/a:
i teraz jest moje nastepujace pytanie-czy 416si 97rok mial 2sondy czy 1 tylko przed?

Sonda jest jedna.

fabryk napisał/a:
A myslicie ze wyciecie kata cos pomorze?

W czym ma pomóc? :mrgreen:
W wyciszeniu, czy dodaniu mocy?

Mocy nie doda i ciszej też nie będzie...


Sorki za rz :p

a wyciecie starego katalizatora czasem pomaga w odetkaniu wydechu nie chodzi o moc czy o jakis tjunik tylko o lepsza prace silnika ktory sie nie zapycha spalinami przez stary katalizator.

pzdr

Przemek_Docent - Pią Kwi 06, 2007 19:11

fabryk napisał/a:
a wyciecie starego katalizatora czasem pomaga w odetkaniu wydechu nie chodzi o moc czy o jakis tjunik tylko o lepsza prace silnika ktory sie nie zapycha spalinami przez stary katalizator.

Fakt. Jednak równie dobrze można wstawić nowego kata.
Taaa... Powiedział ten, co ma kata firmy "de-cat pipe" ;-)

coona - Sob Kwi 07, 2007 23:10
Temat postu: Re: Tuning układu wydechowego
tommyyogi napisał/a:
Ja mam odetkany wydech w R416 Si.Koszt okolo 900 zl z tlumikami.

Ja mam wyciety katalizator i wstawiona strumiennice i z tylu mam wstawione 2
tlumiki basowe z prawej i lewej strony. Srodkowy tlumik wyciety.
a pod maska mam stozek z dolotem.

Efekt.
przy 4tys obrotow dostaje fajnego kopa.
1 i 2 bieg fajnie sie zbiera.
2 bieg - Vmax 110km/h przy 6.2 tys

nio i troche bardziej halasuje niz inne roverki.

Pozdro


W tym samym autku kolego co ty na gazie robie na 2 biegu 103km/h przy tych obrotach więc 900zł za 7 km/h więcej....

fabryk - Nie Kwi 08, 2007 00:06
Temat postu: Re: Tuning układu wydechowego
tutaj nie chdozi o te 7km/h tylko bardziej o moment a czy kolega cos zyskal czy nie to tylko moze powiedziec hamownia...ale czy dwa wydechy w Roverze sa ok??? to kwestia gustu...chyba na to najwiecej kasy poszlo...a strumienice to tez bardzo gleboki temat jest....moral jest jeden hamownia prawde Ci powie a nie pan Janek z warsztatu

pzdr

sliwka - Pon Kwi 09, 2007 11:44

polecam lekture tego tematu :smile:
Valander_wwa - Pon Kwi 09, 2007 17:37

podobna sprawa jak z magnetyzerami... choć tutaj pare osób udowodniło wzrost mocy. Pewne jedno: katalizator musi być zjechany i basta ;) A reszta zależy od inwencji właściciela. Mam znajomego co to w saxo wywalił katalizator po 110 tys. i założył strumiennice (markową) Oprócz nieznacznego buczenia zero efektów odczuwalnych namacalnie.
fabryk - Pon Kwi 09, 2007 19:29

Valander_wwa napisał/a:
podobna sprawa jak z magnetyzerami... choć tutaj pare osób udowodniło wzrost mocy. Pewne jedno: katalizator musi być zjechany i basta ;) A reszta zależy od inwencji właściciela. Mam znajomego co to w saxo wywalił katalizator po 110 tys. i założył strumiennice (markową) Oprócz nieznacznego buczenia zero efektów odczuwalnych namacalnie.


zazwyczaj jest glosniej a wiele ludzi ma wrazenie ze lepiej idzie bo glosniej :) a to niestety nie ma sie jak do stanu faktycznego :)

pzdr

sliwka - Pon Kwi 09, 2007 20:23

z magnetyzerami to tzw efekt placebo :mrgreen:
byzyduraa :roll:

Valander_wwa - Pon Kwi 09, 2007 20:30

fabryk napisał/a:
Valander_wwa napisał/a:
podobna sprawa jak z magnetyzerami... choć tutaj pare osób udowodniło wzrost mocy. Pewne jedno: katalizator musi być zjechany i basta ;) A reszta zależy od inwencji właściciela. Mam znajomego co to w saxo wywalił katalizator po 110 tys. i założył strumiennice (markową) Oprócz nieznacznego buczenia zero efektów odczuwalnych namacalnie.


zazwyczaj jest glosniej a wiele ludzi ma wrazenie ze lepiej idzie bo glosniej :) a to niestety nie ma sie jak do stanu faktycznego :)

pzdr


jak to w kabarecie było - be ze dura ;)

rumcajs24 - Wto Kwi 24, 2007 12:18

wlasnie ,a czy jak zmienie koła na wieksze :twisted: to czy pretkościomierz bedzie pokazywal prawde :?:
maciej - Wto Kwi 24, 2007 12:40

rumcajs24 napisał/a:
wlasnie ,a czy jak zmienie koła na wieksze :twisted: to czy pretkościomierz bedzie pokazywal prawde :?:

Nie będzie.
Tu masz dokładny kalkulator, który pokaże Ci przekłamania:
kalkulator opon

Senn - Wto Kwi 24, 2007 14:25

HaDeSsS napisał/a:
mocy doda jak zrobisz caly uklad wydechowy ;)


Swieta prawda.
Kolega robil na zamowienie wydech do swojego Poldorovera 1.4 Turbo. Koszt 2500zl. Wydech trzeba dokladnie przeliczyc.

Owsik - Wto Kwi 24, 2007 15:11

rumcajs24 napisał/a:
to czy pretkościomierz bedzie pokazywal prawde :?:


Prędkościomierze generalnie pokazują nieprawdę - takie są przepisy.

freestyler - Pią Lip 27, 2007 10:22
Temat postu: Re: Tuning układu wydechowego
wydech sporo da ale dobrze zrobiony

kolektor rurowy--->fi o odpowiedniej średnicy--->wydech końcowy

kol rurowy najlepiej kupic renomowanej firmy np supersprinta
fi wydechu uzaleznione od modów w silniku

koszta 1500-3000zł
efekt przyrost 5-8%

dobryziom - Pią Lip 27, 2007 12:29

ja generalnie radze jesli ktos chce poprawic parametry wydechu oddac do renomowanej firmy ktora sie na tym zna :) jesli ma byc naprawde dobrze to albo el-tec z piastowa http://www.el-tec.pl albo ssgarage z dziekanowa nowego http://www.ssgarage.pl/ dwie najlepsze firmy z brazny w polsce:) koszt kolo 2tys. zaleznie od tego co bedziemy chcieli. Oczywiscie mozna zrobic tez u normalnego spawacza wydechow jesli ktos ma troszke wiedzy na ten temat:) dobrac odpowiednie tłumiki, odpowiednia srednice rury... tylko wazne zeby to byly dobre tlumiki a nie z allegro za 250-300zł ktore ładnie sie swieca i robia duzo halasu:)

ps. zgadzam sie z przedmowca co do przyrostow mocy i duzym znaczeniu kolektora zwlasza w hondach i roverach potwierdzane wielokrotnie na hamowni ale co do samego supersprinta bardzo dobre produkty ale cena nie na nasze realia plus niestety dos uboga oferta w el-tecu zrobia ci kolektor za 1500-1700 pod zam. i jakosc nie gorsza od supersprinta:)

rafalek - Pon Gru 15, 2008 00:12

powiem tak -mam matiza,orginalnie ma cos jakos 50pare konikow.zmieniłem w nim świece,kable.zamontowalem stozek z dolotem,strumiennica zamiast katalizatora i wydech REMUSA.Na pomiary jezdziłem 9razy.Opłaciło się,bo za dziwiątym razem uzyskałem 78konikow.gdy policja złapała mie na radar,było 187km/h.mam na to swiadkow.W tej chwili jezdzę ROVEREM 75 2.5V6 Postanowiłem pokręcic troszkę przy nim noi w tej chwili mam juz w nim 211 konikow.A będzie jeszcze około 17więcej.I to mi styka w nim.W TEGO RODZAJU PRZEROBKACH TRZEBA WSZYSTKO TOTALNIE ZGRAC.NIE CHODZI ZEBY NAWKŁADAC WSZYSTKIEGO CO SIĘ ŚWIECI,ALBO TYPU-BO KUMPEL MOWIL ZE KIEDYS WIDZIAŁ W TELEWIZJI.POZDRAWIAM :grin:
dobryziom - Pon Gru 15, 2008 08:51

podziel się z nami kolego wykresem :)
kolin - Pon Gru 15, 2008 09:10

RAFAŁEK napisał/a:
powiem tak -mam matiza,orginalnie ma cos jakos 50pare konikow.zmieniłem w nim świece,kable.zamontowalem stozek z dolotem,strumiennica zamiast katalizatora i wydech REMUSA.Na pomiary jezdziłem 9razy.Opłaciło się,bo za dziwiątym razem uzyskałem 78konikow.gdy policja złapała mie na radar,było 187km/h.mam na to swiadkow.W tej chwili jezdzę ROVEREM 75 2.5V6 Postanowiłem pokręcic troszkę przy nim noi w tej chwili mam juz w nim 211 konikow.A będzie jeszcze około 17więcej.I to mi styka w nim.W TEGO RODZAJU PRZEROBKACH TRZEBA WSZYSTKO TOTALNIE ZGRAC.NIE CHODZI ZEBY NAWKŁADAC WSZYSTKIEGO CO SIĘ ŚWIECI,ALBO TYPU-BO KUMPEL MOWIL ZE KIEDYS WIDZIAŁ W TELEWIZJI.POZDRAWIAM :grin:


Pokaż mi wykres to może ci uwiężę, że po zamontowaniu strumienic, stożków, i końcowego wydechu,kabli i czego tam jeszcze wyszło 78KM- Mogłeś zalać dobrym syntetykiem było by 80KM

kamil_luczak - Sro Gru 17, 2008 12:23

28KM wiecej w silniku 3 cylindrowym o pojemnosc 900ccm :] Rozumiem ze tylko mogloby dac ajkims mocnym V6, gdzie wydech jest bardzo tlumiacy, ale nie uwierze, bez wykresu, ze w matizie tyle wyszlo
srbenda - Sro Gru 17, 2008 23:13

Może do wydechu podpiął jakieś żeliwo z wirniczkiem napędzającym kompresor i skierował z powrotem do dolotu :mrgreen:

A tak w ogóle >

;)

kolin - Czw Gru 18, 2008 08:22

Ja wiem na Hamowni strzelał do dolotu z odgarniarki do liści :mrgreen:
ericson - Czw Gru 18, 2008 14:36
Temat postu: Re: Tuning układu wydechowego
xavier napisał/a:
Pietrek/PTE wrote:



Cytat:
A przez ten stożek masz tylko większy syf w silniku. Większość tych
przyrostów
mocy to tylko subiektywne wrażenia. Pamiętam jak 10 lat temu wlałem
motodoktora
do silnika zaporożca i od razu wydało mi się, że się lepiej zbiera:-)

efekt placebo;)..jedynie co to do stozka nie moge sie zgodzic:)..niema
syfu przez to w sinlku:)..dobze wykonany uklad dolotowy i wylowtowy moze
podniesc momet i moze byc wraznie lepszego zbioru:)
--
Nowy Sącz
FLAME RED
620Si ltd + sekwencja
Znam przypadek gość założył se tłumik końcowy i twierdzi że ma o 30 kucy więcej PARANOJA typowy wiejski tuning, takich dórnych ludzi w polsce nie brakuje BRAK SŁÓW
keczu - Sob Sty 17, 2009 11:56

http://ptim.simp.pl/ptim/...do_pdf=1&id=122
Don_Kamillo - Nie Kwi 19, 2009 09:45
Temat postu: Re: Tuning układu wydechowego
[quote="piter34"]Przemek_Docent napisal(a):
Cytat:
2 bieg - Vmax 110km/h przy 6.2 tys
Hehe... To akurat (wydech) nie mialo na to zadnego wplywu :)

Trybiki w skrzyni sie pewnie poprzestawialy... ;)

Z tego co wiem to nic sie nie musiało przestawiać bo ja tak mam też i to bez żadnych modyfikacji. Poza tym pisaliście że przy 4tys sie fajnie zbiera. To też mam bez modyfikacji.

penio - Nie Kwi 19, 2009 23:16

rafalek napisał/a:
powiem tak -mam matiza,orginalnie ma cos jakos 50pare konikow.zmieniłem w nim świece,kable.zamontowalem stozek z dolotem,strumiennica zamiast katalizatora i wydech REMUSA.Na pomiary jezdziłem 9razy.Opłaciło się,bo za dziwiątym razem uzyskałem 78konikow.gdy policja złapała mie na radar,było 187km/h.mam na to swiadkow.W tej chwili jezdzę ROVEREM 75 2.5V6 Postanowiłem pokręcic troszkę przy nim noi w tej chwili mam juz w nim 211 konikow.A będzie jeszcze około 17więcej.I to mi styka w nim.W TEGO RODZAJU PRZEROBKACH TRZEBA WSZYSTKO TOTALNIE ZGRAC.NIE CHODZI ZEBY NAWKŁADAC WSZYSTKIEGO CO SIĘ ŚWIECI,ALBO TYPU-BO KUMPEL MOWIL ZE KIEDYS WIDZIAŁ W TELEWIZJI.POZDRAWIAM :grin:


i pali 3 litry po miescie? :)

ceremony - Czw Kwi 23, 2009 15:18

rafalek napisał/a:
powiem tak -mam matiza,orginalnie ma cos jakos 50pare konikow.zmieniłem w nim świece,kable.zamontowalem stozek z dolotem,strumiennica zamiast katalizatora i wydech REMUSA.Na pomiary jezdziłem 9razy.Opłaciło się,bo za dziwiątym razem uzyskałem 78konikow.gdy policja złapała mie na radar,było 187km/h.mam na to swiadkow.W tej chwili jezdzę ROVEREM 75 2.5V6 Postanowiłem pokręcic troszkę przy nim noi w tej chwili mam juz w nim 211 konikow.A będzie jeszcze około 17więcej.I to mi styka w nim.W TEGO RODZAJU PRZEROBKACH TRZEBA WSZYSTKO TOTALNIE ZGRAC.NIE CHODZI ZEBY NAWKŁADAC WSZYSTKIEGO CO SIĘ ŚWIECI,ALBO TYPU-BO KUMPEL MOWIL ZE KIEDYS WIDZIAŁ W TELEWIZJI.POZDRAWIAM :grin:


Fajne to bylo :) naprawde. :mrgreen:

Nie ja sie nie wypowiadam bo to jakis konkret tuning musial byc zeby tak z moca pojsc na przod :)
28 koni to mi w dwulitrowym silniku dal: wydech kompletny (el-tec), komputer od Primy GT, dolot (el-tec), walki 168mm, regulator cisnienia paliwa z Lancii Delty Intgr, SMT6 i strojenie na hamowni i "w terenie"

A jak osiagi sie poprawily w tym Matizie? Przy takiej masie to pewnie z 8,5s do setki jest..?

[ Dodano: Czw Kwi 23, 2009 15:20 ]
Wlasnie sobie uswiadomilem ze my tu na powaznie, a kolega sobie z nas jaja zrobil i teraz sie smieje jak sie wkrecilismy :grin:

dobryziom - Czw Kwi 23, 2009 16:03

i to na maksa :p podobna akcje widziałem na innym forum tylko ze towarzystwo się ostro wkręciło w temat heheh