|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Tuning mechaniczny - [R-200 1.4 16v 98] Tarcze hamulcowe i klocki-Dobór
kolin - Pon Mar 03, 2008 14:26 Temat postu: [R-200 1.4 16v 98] Tarcze hamulcowe i klocki-Dobór Witam
Jako, że auto staję się mocniejsze postanowiłem zadbać trochę o układ hamulcowy
Dokładnie mam na myśli taki zestaw:
http://www.allegro.pl/ite..._25_400_45.html
Komplet takich tarcz 624 zł + tam koszta przesyłki
O klockach myślałem takich:
http://www.allegro.pl/ite...45_200_400.html
Cenna za taki zestaw 220 zł + koszt przesyłki
Zielone lub Czerwone...
Co myślicie o takim zestawie, będzie się spisywał
zouza - Pon Mar 03, 2008 14:33 Temat postu: Re: [R-200 1.4 16v 98] Tarcze hamulcowe i klocki-Dobór
kolin napisał/a: |
Zielone lub Czerwone...
Co myślicie o takim zestawie, będzie się spisywał |
Wymyśliłam sobie taki sam zestaw jakiś czas temu... imo jak już to czerwone, cos mi sie o uszy obiło, że zielone są do
Brt - Pon Mar 03, 2008 14:49
Zielone nie wytrzymują bardzo wysokich temperatur, ale trzeba sie bardzo mocno postarać, żeby je "zjarać". Czerwone natomiast kiepsko hamują na zimno. Dopiero po rozgrzaniu uzyskują swoją skutecznośc. Myślę, że jednak greeny do normalnej jazdy. Pozatym coś mi sie wydaje, że nie ma red'ów do R200/25 okrągłych. Red'y można dostać, do R200 coupe.
Same tarcze TG są pierwsza klasa, tylko hałasują przy hamowaniu Ciekawe po ile są te z serii Ultimax i czy są dostępne do R200
kolin - Pon Mar 03, 2008 16:51
Dzięki za odpowiedzi za dzwonie do sprzedawcy i się jeszcze popytam
Jak kupię i zamontuje to się pochwale
michone - Pon Mar 03, 2008 17:18
ja myslalem o brembo Max + EBC zielone. Ale martwią mnie bębny na tyle
srbenda - Pon Mar 03, 2008 17:52
Przy tak lekkim FWD samochodzie bębny z dobrymi szczękami dają radę
Co do wyboru tarcz i klocków - czerwone super hamują ale dopiero po mocnym rozgrzaniu (tak jak pisał Brt)...
Osobiście bym poszedł w Brembo Max, albo nawet jakieś gładkie (Brembo, Zimmerman), i dobre klocki jak Ferodo DS Performance. Do tego dobry płyn DOT 5.1 i przewody w oplocie - żyć nie umierać!
BTW Mam gładkie Brembo, Ferodo DS oraz Ferodo Racing DOT 5.1 i hamuje to bardzo ładnie
kolin - Pon Mar 03, 2008 18:13
srbenda, michone,
O tych Bremo Max mówicie
http://moto.allegro.pl/it..._25_400_45.html
i do tego EBC zielone
Będzie to wszystko hamować jak należy...bo jestem zdecydowany zadzwonić do sprzedającego i zamówić
dobryziom - Pon Mar 03, 2008 18:19
Ja tam uważam EBC za trochę przereklamowane bo osobiście nie widziałem ich w żadnych mocniejszych maszynach:) Popieram za to srbenda jeżdżę na zimmermannach wierconych ( jednak to że do Porsche pchają te tarcze coś mówi )plus DS performance i jestem zadowolony lepszym efektem może być tylko przejście na większą tarcze.
HaDeSsS - Pon Mar 03, 2008 19:43
ja mam zielone ebc na przodzie i hamuja dobrze
michone - Pon Mar 03, 2008 20:54
do tego oczywiscie plyn hamulcowy motul rbf660
rabbit - Wto Mar 04, 2008 22:10
Ja proponuję tarcze MIKODY wentylowane, frezowane i nawiercane. 3x taniej no i sprawdzone i niezawodne
http://mikoda.pl/public/s...ent=det&id=5751
michone - Wto Mar 04, 2008 22:49
no nie trzy razy. komplet brembo 340zl a mikody 200zl
dobryziom - Sro Mar 05, 2008 09:19
tak tak tez polecam jak masz za dużo $$$... gna sie fantastycznie poszukaj opini na forum SR
rabbit - Sro Mar 05, 2008 11:20
hmm... nie widziałem jeszcze pogiętej mikody, ale w sumie jak ostro hamujemy i robimy wjazd w kałużę to każdy metal się może nieźle wykorbić
dobryziom - Sro Mar 05, 2008 12:31
małe sprostowanie żeby nie było, chodzi o tarcze frezowane i nawiercane... z gładkimi nie miałem doświadczenia
maciekwawa - Sro Mar 05, 2008 12:42
dobryziom napisał/a: | Ja tam uważam EBC za trochę przereklamowane bo osobiście nie widziałem ich w żadnych mocniejszych maszynach:) Popieram za to srbenda jeżdżę na zimmermannach wierconych ( jednak to że do Porsche pchają te tarcze coś mówi )plus DS performance i jestem zadowolony lepszym efektem może być tylko przejście na większą tarcze. |
Alex w swojej coupe turbo ma ebc tg i red stuffy i są bardzo dobre.
dobryziom - Sro Mar 05, 2008 12:51
zależy co znaczy dla ciebie bardzo dobre... ja jeżdżę na swoich codziennie i przetestowałem je w rożnych sytuacjach jak na tarcze 262mm nie widzę lepszego rozwiązania no chyba ze wymiana zacisków ale to już inna bajka Twoja wypowiedz jest jako użytkownika czy jako widza?
maciekwawa - Sro Mar 05, 2008 14:49
stwierdzam to jako uzytkownik! Alex to mój brat i jezdziłem sporo tym autem i widziałęm znaczne róznice.
dobryziom - Sro Mar 05, 2008 14:55
maciekwawa napisał/a: | stwierdzam to jako uzytkownik! Alex to mój brat i jezdziłem sporo tym autem i widziałęm znaczne róznice. |
Przyznaje od serii różnice są znaczne
muzyczny_rover - Pią Mar 07, 2008 09:53
no wiec co w koncu z tarczami mikody?
dizzi - Pon Gru 22, 2008 10:10
Witam proszę o podpowiedź chce kupić tarcze do mojego rovera 200Si 1.4 1999 . założenie jest takie że muszą być to tarcze nawiercane. chciałem kupić mikody ale po wykonaniu telefonu do firmy mikoda dowiedziałem się ze firma ta produkuje tarcze wentylkowane do tego rovera ale one nie pasują ... pan widać razcej nie był bardzo kompetentny w udzieleniu mi odpowoiedzi na pytanie dlaczego tak jest i jakie tarcze bedą pasowac bez wymiany zacisków... proszę o poradę jakie tarcze nawiercane będą pasować w 100% do mojego modelu z firm które produkują tarcze nawiercane . zastanawiałem się jeszce nad zimmermanami ale one sa strasznie drogie i nie wiem czy pasują ... numer jaki znalazłem "280 3153 50" ... proszę o propozycje tarcz nawiercanych które pasują o r200
pozdrawiam
zouza - Pon Gru 22, 2008 10:33
Pan miał racje, w tym roczniku raczej masz już lite tarcze z przodu, a jak lite raczej nie będą nawiercane chyba, że dasz gdzieś to zrobić. Żeby założyć tarcze wentylowane (i nawiercane wtedy można np. bardzo dobre Mikody ) trzeba zmieniać zaciski. Jak znajdziesz tarcze lite nawiercane też chętnie skorzystam
dizzi - Pon Gru 22, 2008 10:35
dzieki za informacje czyli nie mam co liczyc na nawiercane raczej?... nic nie podejdzie..? to może jakieś nacinane ktoś poleci?
zouza - Pon Gru 22, 2008 10:38
Nawiercanie i frezowanie to mnie więcej ten sam temat.
Brt - Pon Gru 22, 2008 10:41
dizzi, no włąśnie jakie obecnie masz tarcze wentylowane czy lite to zasadnicze pytanie
zouza - Pon Gru 22, 2008 10:42
Brt, te roczniki to lite, jeszcze w katalogu sobie posprawdzałam.
Brt - Pon Gru 22, 2008 10:52
zouza napisał/a: | te roczniki to lite, | chyba, ze miał coś nagrzebane wcześniej, ale jeśli nie, to wymiana jarzm i zacisków jeszcze by doszła, żeby założyć wentylowane. Zouzia Ty też masz lite tarcze
zouza - Pon Gru 22, 2008 10:56
Też Dlatego ten temat już boleśnie przerabiałam Jak będę wymieniać założę komplet ATE i tyle. Szkoda bo bardzo chciałam Mikody.
dizzi - Pon Gru 22, 2008 10:57
mam standardowe beznadziejnie hamujące lite tarcze . mam kolejne pytanie kupiłem kloki textara te droższe i sie zastanawiam co to jest ten pytąg metalowy jak na zdjeciach ... czy to jaki s czujnik zużycia? wczoraj próbowałem złożyc na próbe ale nie wiem jak to założyć na zacisk ten metal przeszkadza obciąć go diaxem czy nie? bo klocek ogólnie pasuje wymiarem ...
http://images46.fotosik.p...66a51ad9med.jpg
http://images26.fotosik.p...669e6b18med.jpg
http://images25.fotosik.p...8d580343med.jpg
stare klocki nie miały tego metalu
Szymon - Pon Gru 22, 2008 11:03
dobrze kombinujesz, to czujnik zużycia. Jak się klocki będą kończyć to ta blaszka będzie tarła o tarczę i będzie piszczeć. Nie obcinaj tego, na bank musi wejść
dizzi - Pon Gru 22, 2008 11:08
no dobra a jak ma to być zamontowane jako wewnętrzna strona czy zewnętrzna?
Brt - Pon Gru 22, 2008 13:58
Do wewnątrz ta blaszka idzie. Zewnętrzne klocki sa bez blaszki. W szczególnych przypadkach czasami trzeba podszlifować krawędź styku z prowadnicą, ale to jak naprawdę nie chcą wejsć. W roverku nie miałem takiego problemu, Ojczulek w golfie raz musiał delikatnie szlifować klocek. Wszedł ale bardzo ciasno.
HaDeSsS - Pon Gru 22, 2008 14:06
Ja bym polecal dobre klocki do tej mocy wystarcza
gpredki - Pon Gru 22, 2008 14:22
Ale co to znaczy beznadziejnie hamuja? Grzeja sie? Mierzyles droge hamowania? Nawiercane albo nacinane tarcze poprawiaja hamowanie, ale wtedy gdy hamulce sa intensywnie uzytkowane. Przy pojedynczym hamowaniu duzej ronicy nie ma a moze byc nawet gorzej jak zalozysz jakies bardziej wyczynowe klocki ktore trzeba zagrzac zeby hamowaly.
dobryziom - Pon Gru 22, 2008 15:13
gpredki napisał/a: | Nawiercane albo nacinane tarcze poprawiaja hamowanie, ale wtedy gdy hamulce sa intensywnie uzytkowane. Przy pojedynczym hamowaniu duzej ronicy |
proponuje w takim razie rozpędzić się do 200 i wyhamować do zera najpierw na zwykłych później na nacinanych, gwarantuje ze zobaczysz różnicę
michone - Pon Gru 22, 2008 15:28
http://www.ebcbrakes.pl/samochody/testklockow.html przydatny link
gpredki - Pon Gru 22, 2008 15:30
A robiles tak? Bo mi sie raz zdazylo na autostradzie zahamowac z 200 prawie do 0. I jakos zyje, oczywiscie przegrzalem klocki i pod koniec hamowanie bylo juz slabsze, ale to wina klockow a nie tarcz. Standardowy, seryjny zestaw powinien spokojnie wytrzymac jenorazowe hamowania z Vmax do zera.
Aha, jezdzilem na tarczach, nacinanych, nawiercanych, na sportowych klockach. w aucie do kjsow dalej jezdze wiec porownanie mam.
[ Dodano: Pon Gru 22, 2008 15:32 ]
michone napisał/a: | http://www.ebcbrakes.pl/samochody/testklockow.html przydatny link |
"4. Tarcze frezowane (ATM) i perforowane (Zimmermann) na suchej nawierzchni minimalnie skracają drogę hamowania, za to w widoczny sposób polepszają chłodzenie hamulców."
No i o tym wlasnie pisalem.
dobryziom - Pon Gru 22, 2008 15:48
pod koniec hamowanie było słabsze...? chyba nigdy nie miałeś takiego hamowania... ja miałem na seryjnym komplecie gładkich ATE , całe szczęście ze miałem gdzie uciekać poboczem bo został bym na dupie drugiego samochodu. Prędkość kolo 190km poniżej 80km hamulca już praktycznie nie było... Na obecnym zestawie zimmermana przy podobnym hamowaniu na szczęście nie awaryjnym tylko testowym pod koniec czułem już że jak to powiedziałeś słabnie jednak do końca działały wynik był bez porównania. Wiadomo ze takich prędkości nie rozwija się codziennie i ktoś powie po co nacinane tylko ze te nacięcia dają najwięcej przy hamowaniach nagłych gdzie nie ma czasu na hamowanie pulsacyjne tylko trzymasz hamulec w podłodze i starsza się uciekać gdzie się da... przy zwykłych tarczach masz murowany klocek w pedale...
gpredki - Pon Gru 22, 2008 15:54
Mialem, mialem. Przy cywilnej jezdzie raz, predkosc licznikowa jakies 220km/h. Zestaw ATE+Ferrodo Premier. Takie same klocki miales przy tych tarczach ATE i przy wierconych Zimmermanach?
dobryziom - Pon Gru 22, 2008 16:03
Oczywiście ze inne w standardzie ATE obecnie DS performance wiadomo ze nie można ich porównywać z seryjnymi ATE jednak tarcze zimmermana zapewniają dużo lepsze chłodzenie i odprowadzenie pyłu dzięki czemu klocek dużo trudniej zeszklić.
gpredki - Pon Gru 22, 2008 16:06
No to teraz poszukaj zakresow temperatur w ktorych efektywnie pracuja oba rodzaje tych klockow. Z tego co pamietam te Ferrodo maja cos max 650 stopni a ATE max 550. Wiecone tarcze latwiej rozpraszaja temperature, ale to klocki maja wieksze znaczenie.
P.S
Chodzi oczywiscie o zachowaniu maksymalnego wspolczynnika tarcia w wysokiej temperaturze, bo klocki to sobie mozna rozgrzac do wyzszych temperatur. Chodzi o to w jakiej temp max trzymaja norme.
dobryziom - Pon Gru 22, 2008 16:12
zgadza się tylko ze hamowanie z prędkości kolo 200km ta temperatura jest osiągana błyskawicznie test który podał kolega nie pokazuje nam praktycznie nic bo hamowanie z 120-0 seryjny zestaw nie zdarzy się nawet zagrzać co innego jak zwiększymy ta prędkość prawie dwukrotnie przy 120 klocek już jedzie na granicy temperatury dodaj do tego hamowanie bez abs lub noge w podłodze zamiast pulsacyjnego i masz szklisty klocek dzięki nacięciom lub wierceniom ten próg przesuwa się sporo w dół.
gpredki - Pon Gru 22, 2008 16:28
Tylko, ze co nam z tego, ze naciecia scinaja zeszklenie jak klocek jest kiepski i przy tych 500 stopniach ma minimalny wspolczynnik tarcia? Dlatego uwazam, ze zabieranie sie za tarcze bez odpowiednich klockow (sam autor wie tylko ze ma "te drozsze Textary) nie ma sensu. No i zdefiniowanie co oznacza "slabe hamulce", bo to, ze nie biora tak ostro jak np. w Megane 2 nie oznacza, ze sa slabe.
dobryziom - Pon Gru 22, 2008 16:38
oczywiście masz racje jak już się zabierać to całościowo pół środki to kiepskie podejście. Odnośnie odczuć słabe, dobre każdy ma inne... na przykład dla mnie obecny zestaw jest tylko na poziomie dobrym do bdb dużo mu jeszcze brakuje, seria to poziom bardzo słaby...
gpredki - Pon Gru 22, 2008 16:43
Zauwazylem, ze wiele osob uznaje za dobre hamulce ktore biora mocno juz po delikatnym wcisnieciu (wspomniane Megane 2 takie ma). Dlatego niech autor napisze dlaczego wedlug niego sa slabe. Ja do cywilnej jazdy bym zalozyl gladkie ATE, Zimmerman (kiedys Brembo, ale jakosc gladkich mocno spadla) i klocki np. Ferrodo Premier, ATE. Powinno spokojnie wystraczyc.
HaDeSsS - Pon Gru 22, 2008 18:05
Ja jezdzac ZRka wrzucilem EBC Greeny i byla duza poprawa w stosunku do seryjnych i takie rozwiazanie bym proponowal jezeli gosc nie ma kasy na porzadnego kita. Bo takie klocki dadza wiecej niz nawiercane chinskie tanie tarcze ktore btw maja o wiele wieksza tendencja do wyginania sie.
EDIT : zreszta moje zdanie podkresla test ktory ktos zamiescil wyzej
dizzi - Wto Gru 23, 2008 09:22
może wrócimy do tematu ...
fabryczne hamulce ktore wlasnie mi sie koncza to tandeta nie czuje sie pewnie hamujac z duzych predkosic gduz momentalnie sie nagrzewaja skrajnie i pedał wpada w podłoge dlatego postanowilem całkowicie zmienic układ hamulowy na nowe czesci nowe zaciki na tył nowe tarcze z wyzszej połki i klocki + płyn ... pozostała mi tylko kwestia tarcz więc proszę o podpowiedz jakie tarcze wejda do mnie macie jakies numery preferuje nacinane lub nawiercane !
dobryziom - Wto Gru 23, 2008 10:03
żebyś poczuł wyraźną różnice proponuje zrobić swap na większą tarcze np. od wersji Turbo 262mm lub pójść jeszcze dalej i zrobić przeszczep z Hondy Prelude ul Legend 282mm sam żałuje teraz ze tego nie zrobilem...
gpredki - Wto Gru 23, 2008 10:03
Napisalem Ci wyzej co dawac do cywilnej jazdy. Plyn moze byc Ferrodo Racing 5.1. Tylko nie kupuj DOT5, bo sie nie nadaje.
dizzi - Wto Gru 23, 2008 11:03
dobryziom napisał/a: | żebyś poczuł wyraźną różnice proponuje zrobić swap na większą tarcze np. od wersji Turbo 262mm lub pójść jeszcze dalej i zrobić przeszczep z Hondy Prelude ul Legend 282mm sam żałuje teraz ze tego nie zrobilem... |
może odracu merola AMG kupić ... lol
ja chce tylko dobre tarcze dobrać ! nic więcej reszte mam
gpredki - Wto Gru 23, 2008 11:57
ATE
dizzi - Wto Gru 23, 2008 12:08
a numer jakiś ? moze cos????? takie rzucanie nazwami jest mało pomocne
dobryziom - Wto Gru 23, 2008 12:14
trochę inwencji chłopaku...
Tarcza hamulcowa - oś tylna hamulcowy EGP1254 - C44003JC 51.42 PLN
Tarcza hamulcowa - oś tylna ATE hamulcowy EGP1254 - 24.0110-0212.1 81.87 PLN
Tarcza hamulcowa, pełna - oś przednia hamulcowy GBD90841 - C3K003JC 92.67 PLN
Tarcza hamulcowa, pełna - oś przednia ATE hamulcowy SDB100500 - 24.0113-0192.1 109.53 PLN
Tarcza hamulcowa, wentylowana - oś przednia hamulcowy SDB000990 - C34026JC 67.44 PLN
Tarcza hamulcowa, wentylowana - oś przednia ATE hamulcowy SDB000990 - 24.0121-0105.1 119.90 PLN
Włącznik kontrolki ham. ręcznego (WIETRZENIE MAGAZYNU) hamulcowy DBP7199 17.31 PLN
źródło http://www.tomateam.pl/sklep/index.php
HaDeSsS - Wto Gru 23, 2008 16:29
to swapuj z ZRki uklad hamulcowy jakos mnie zamroczylo wczesniej..
dizzi - Wto Gru 30, 2008 09:48
mam pytanie czy można założyć do standardowego zacisku tarcze (grubości 13 mm standardowa) o większej grubości 21mm ?
dobryziom - Wto Gru 30, 2008 10:59
żartujesz ?
zouza - Wto Gru 30, 2008 11:01
dobryziom, to pewnie podpucha żeby zrobić następny wątek na 200 postów. Ja przeczytałam i stwierdzę, że nie odpowiem, bo będzie, że nie załapałam żartu
dobryziom - Wto Gru 30, 2008 11:07
a nawet jak by się "dało" to po co zakładać grubsza tarcze przecież wolniej się chłodzi a nie o to nam chodzi
zouza - Wto Gru 30, 2008 11:08
Może by się "dało" nogą i młotkiem
dobryziom - Wto Gru 30, 2008 11:11
widzę zouza ze masz konkretny młotek oraz konkretna nóżkę
zouza - Wto Gru 30, 2008 11:13
No ba
Brt - Wto Gru 30, 2008 11:53
mhmmm nóżka zouzi ..
zouza - Wto Gru 30, 2008 14:53
Brt
Nomanie jesteś kandydatem na mojego 3go męża
DawidNB - Wto Gru 30, 2008 17:19
dizzi napisał/a: | mam pytanie czy można założyć do standardowego zacisku tarcze (grubości 13 mm standardowa) o większej grubości 21mm ? |
jak się popieści to się zmieści
HaDeSsS - Wto Gru 30, 2008 22:50
zmiesci sie bez problemu... ale bez klockow :D
Moloch - Pon Wrz 21, 2009 19:51
zouza,
Właśnie u mnie na szafeczce leżą takie o to miłe rzeczy:
Mam nadzieję, że będzie się dobrze hamowało
Czekam już tylko na zaciski i może jutro będzie montaż
dobryziom - Pon Wrz 21, 2009 20:11
uwazaj na mikode seria "sport" gnie sie na potege...
Pływak - Pon Wrz 21, 2009 20:14
Czytałeś opinię o tarczach mikoda zanim je kupiłeś?
P.S Miał ktoś styczność z tarczami ZIMMERMANN SPORT? Myślałem też nad EBC TurboGroove ale te już "trochę" droższe i nie wiem czy jakość adekwatna do ceny...
EDIT: ooo dobryziom mnie uprzedził z mikodą....
Moloch - Pon Wrz 21, 2009 20:20
Czytałem opinie o wszystkich tarczach i klockach... nie tylko na forum Roverkowym i nie musicie mi mówić, że Mikody się gną bo EBC też się gną i ZIMMERMANY też, a BREMBO MAX to już wogóle się gną, TAROXY to kosmos cenowy, BREMBO ORO też kosmos, tarcze ATE też polecane i zachwalane ale dużo negatywnych opini, ja zrobiłem dwa telefony do Mariusza i do Tomiego o opinie. Potem kupiłem, Klocki TRW (LUK) miałem Ferodo i kurzyły się jak bym papierem ściernym albo toaletowym hamował , Płyn DOT 5.1 facet w sklepie mówił, że 4 starczy ale jak szaleć to szaleć
Ale z tym gięciem to w sumie która tarcza nacinana i nawiercana się nie pognie jak nacinanie i rowkowanie osłabia powierzchnię stali? nie mam porche czy mitasubishi aby w ceramikę ładować pieniędzy
Biorąc pod uwagę współczynnik cena/jakość to chyba będzie dobrze, Mikoda 300 zł kpl, EBC 380 za sztukę, a do EBC by było szkoda zakładać zwykłe klocki Greeny też kosztują troche więcej a Redy to nie wiem czy warto do tak lekkiego samochodu
dobryziom - Pon Wrz 21, 2009 20:38
EBC sie gna to prawda ale glownie seria turbo, zwykle lite to nawet pozadna tarcza. Zimmerman sie gnie? pierwszy raz slysze to ze pojawiaja sie lekkie peknienia przy ekstremalnej jezdzie na torze to slyszalelm a nawet widzialem chociaz u mnie nic takiego nie zauwazylem. Wiesz montaz seryjny do Porsche i najdrozszych wersji mercedesa oraz bmw m power mowi sam za siebie o jakosc produktu Brembo MAX nie ma zdania, ORO nie do zakatowania a dotego starcza na dlugo wiec cena nie powinna przerazac... TArox dobry ale nijak cenowo. Dobrze cenowo wychodzi TRW byly Lucas chociaz wylaczioe do jazdy cywilnej nie lubu ciaglego dlugiego hamowania. Chociaz lepiej i niewiele drozej dac Ferodo Premier do tego zestawu bo nie zeszklisz klocka, napisales ze bardzo pyli. To prawda ale albo chcesz skutecznie hamowac albo nie... dobre klocki zawsze pyla piszcza ale cos za cos
Troche nie rozumiem jak wiesz ze sie pognie ta mikoda to po co kupiles dla szpanu?
Moloch - Pon Wrz 21, 2009 20:47
dobryziom,
A przeczytaj jeszcze raz mój post
Ma-Pi - Sob Wrz 18, 2010 21:14
witam @ll szybkie mam pytanie bo tu o tarczach i klockach mam rover 200 1.4 16V 99r 5 d i z przodu tarcze zwykle z tylu beben a teraz pytanie czy moge do przodu w orginalny zacisk zamontowac tarcze wentylowana? do tego modelu czy musze zmieniac zacisk? nie znam sie na tym dla tego pytam.
Adrian - Sob Wrz 18, 2010 21:24
Nie da się. Musisz zmienić zacisk.
Ma-Pi - Nie Wrz 19, 2010 09:28
ok dzieki wielkie za odpowiedz i pozdrawiam
|
|