|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 600, Honda Accord - [R620] EGR-zaślepka.
filo - Czw Cze 26, 2008 13:22 Temat postu: [R620] EGR-zaślepka. Witam.
Odkręciłem zawór EGR (chyba tak sie to nazywa) i ku mojemu zdziwieniu znalazłem zaślepke między tymże zaworem a kolektorem wydechowym.
I mam dwa pytania:
1.Po co ta zaślepka,w jakim celu została zamontowana?
2.Co sie stanie jak złoże to bez tej zaślepki?
Grzybek w zaworze da się wcisnąć,więc nie jest nic zatarte.
Dodam jeszcze,że wygląda to tak,jak by ten zawór kiedyś był używany-jest nagar od środka.(miejsce zaznaczone na żółto).
A w tej części zaznaczonej na czerwono coś jest nie przymocowane bo jak potrząsam to słychać,że coś sie obija.
Silnik chodzi bez problemowo,minimalnie kopci powyżej 2000 rpm ale myśle,że to z powodu katalizatora który wyciąłem.
Edit:
Złożyłem bez zaślepki,przejechałem tak z 5 km i zbytnio różnicy nie widać.
Ale wydaje mi sie,że jest trochę słabszy.
henryk - Czw Cze 26, 2008 18:59
filo napisał/a: | Ale wydaje mi sie,że jest trochę słabszy. | - szczególnie powinno Ci się wydawać przy przyspieszaniu z wolnych obrotów. Na wyższych obrotach przy właściwie działającym egr nie powinna być odczuwalana różnica - jest on wtedy zamknięty. Blaszka jest metodą na odcięcie egr na stałe - również na wolnych obrotach spaliny nie są mieszane ze świeżym powietrzem i nie są ponownie wprowadzane do silnika.
blue827 - Czw Cze 26, 2008 22:26
recyrkulacja spalin działa tak że zawór EGR kieruje część spalin do dolotu podczas równomiernej jazdy. Na wolnych obrotach i podczas przyspieszania powinien się zamknąć. Ale może masz uszkodzony ten zawór i spaliny idą do dolotu cały czas, może dlatego autko wydaje się być słabsze.
U siebie też chciałem zamontować taką płytkę blokującą tylko że nie mogłem odkręcić swojego zaworu, śruby są totalnie przerdzewiałe że klucz nasadowy się kręci.
Ponadto recyrkulacja spalin jest nieporządana w przypadku jazdy na LPG, podejrzewam że właśnie dlatego bardzo mi się zubaża mieszanka, nawet jak reduktor i blosa rezkręcam na maksa.
matmario - Pią Cze 27, 2008 21:50
Jak mozesz to zwymiaruj ta zaslepkę. Napewno przyda sie wielu osobą.
filo - Sob Cze 28, 2008 00:24
Zamontuję ją spowrotem bo sie coś mułowato jeździ.
Wymiary zaślepki:
Grubość-4 mm.
Średnica otworów na śruby-9mm
Najprostszy sposób według mnie to odrysować podkładkę na kawałku jakieś grubej blachy,zgrubsza szlifierką dojść do kształtu a później pilnik w dłoń.
Ale do otworów pod śruby to przydała by sie wiertarka stołowa.
A podkładki to chyba w sklepie trzeba kupić.
Pozdrawiam.
DrMambo - Sob Cze 28, 2008 11:46
Jak każdy posiadacz opla z silnikiem ecotec miałem egr (zagazowany) i straszliwie się to sypało od gazu. Padł mi 2 razy .. więcej spalał, obroty wariowały, mułowaty był itp Raz mi go przeczyścili, a za 2 razem zaślepili .. z tym, że aby go zaślepić nie może być całkowicie padnięty .. na allegro do opli już są powycinane dokładne zaślepki do każdego modelu zaślepiają ci i do kompa małego chipa dokładają czy cuś co by oszukiwał kompa, że egr cały czas pracuje bo inaczej może się tak zdarzyć, że będzie ci wyskakiwał ciągle check engine(u mnie bez tej elektroniki i tylko zaślepiony egr wyskakiwał tak co 2 dni) .. stało się to na tyle poważną usterką nie tylko w Roverkach czy Oplach .. , że w nowych silnikach egr już montują od góry co by był prostszy dostęp
funfel - Czw Lip 17, 2008 18:23
Mozna gdzies kupic takie zaślepki ?
Brt - Czw Lip 17, 2008 18:30
nie. trzeba samemu wyrzeźbić.
funfel - Czw Lip 17, 2008 18:35
Czyli ta fotka na gorze to sa podkladki tak? i z tego mozna odrysowac, bo nie chce mi sie isc do samochodu i sprawdzac
Brt - Czw Lip 17, 2008 18:38
mozna odrysowac
funfel - Wto Lip 22, 2008 10:58
A mozna zamiast tej zaślepki wyciagnac przewod ten czerwony przy scianie grodziowej ktory idzie do EGR ? Chcialem go wyciagnac ale nei chcialem mocno ciagnac zeby czegos nie urwac.. i nie wiem czy da sie to wyciagnac czy nie.
Pozdrawiam.
NEOSSS - Wto Lip 22, 2008 15:57
funfel, przewód czerwony schodzi razem z gumka lekko palcem
Zukowaty - Wto Lip 22, 2008 16:36
Ja poprosze o sprawdzenie tych wymiarow i podanie promieni to w wolnej chwili Wam podorabiam w pracy.Na CNC pracuje jak by co.
phoenix123 - Czw Lut 12, 2009 14:09
Witam. Odkopałem ten temat, bo mam pytanie odnośnie zaślepienia Egr, a mianowicie: Czy zaślepnienie Egr nie spowoduje tego że silnik będzie wolniej się nagrzewał (chodzi głównie o zime i rozruch) a przez to bardziej się zużywał? Co o tym sądzicie?
henryk - Czw Lut 12, 2009 14:43
egr nie wprowadzono w celu lepszego dogrzania silnika
DrMambo - Czw Lut 12, 2009 22:32
nagrzewać się będzie oczywiście dłużej .. ale jak nie będziesz pałował na zimnym silniku to raczej nie powinno być większego zużycia .. znajomy zamontował sobie czujniki temperatury oleju, ładowanie etc. i powiedział, że choć wskazówka temp silnika jest już na 90 to w dalszym ciągu przez średnio jakieś 10 km olej ma temp 65-70 stopni ... wiele osób czeka tylko do tego momentu i od razu dają gazu .. a jak widać jeszcze trochę odczekać trzeba
filo - Czw Lut 12, 2009 22:36
DrMambo napisał/a: | nagrzewać się będzie oczywiście dłużej |
Na jakiej podstawie tak twierdzisz?
Nie,żebym sie kłócił.
Z ciekawości pytam bo nie mam pojęcia.
henryk - Czw Lut 12, 2009 22:40
DrMambo napisał/a: | nagrzewać się będzie oczywiście dłużej | nie takie oczywiste, spotkałem się z poglądem, że wprowadzenie większej ilości powietrza niż zaprogramowano powoduje wyższą temperaturę... itd, szczegółów nie pamiętam.
filo - Czw Lut 12, 2009 22:45
Użytkownicy Fordów twierdzą,że EGR ma wpływ na dogrzanie silnika,a VW-owcy,że nie ma wpływu.Tak na szybko wyczytane po łebkach ze zgooglanych forów...
Chyba zależy od konstrukcji silnika...
Nagrzałem sobie kiedyś z ciekawości na postoju tzn.na luzie jakieś 3000 RPM przez 5 minut,w aucie gorąco,wskazówka na połowie skali,czyli OK.
Zajechałem do domu,jakieś 13 kilometrów,70km/h na 5 biegu bez szaleństw i wskazówka spadła trochę nad niebieskie pole...
henryk - Czw Lut 12, 2009 22:48
filo napisał/a: | Chyba zależy od konstrukcji silnika... | bardziej od tego do czego akurat jest przekonany wygłaszający pogląd.
Teraz z innych forów wygooglają sobie, że może być tak lub inaczej...
thef - Czw Lut 12, 2009 22:49
Skoro spaliny mają wyższą temperaturę niż zasysane powietrze i trafiają do tego samego systemu, obiegu czy jak mu tam, to pewnikiem temperatura układu też będzie wyższa czyli silnik się szybciej zagrzeje. Pytanie: ile szybciej ?
filo - Czw Lut 12, 2009 22:57
henryk_w napisał/a: | bardziej od tego do czego akurat jest przekonany wygłaszający pogląd.
Teraz z innych forów wygooglają sobie, że może być tak lub inaczej... |
Ja tam szczerze wiem tylko tyle,że Roverowski klekot długo sie grzeje i tyle.
Na zasadzie,ten typ tak ma.
Wskazówka temp.dochodzi do połowy skali więc jest OK.
Nie rozwodzę sie zbytnio nad tematem bo sie nie znam i nie wiem co EGR ma do temp.silnika.
Niech sie znawcy wypowiadają bi mnie później ktoś zarzuci,że banialuki wypisuje...
[ Dodano: Czw Lut 12, 2009 23:01 ]
thef napisał/a: | Skoro spaliny mają wyższą temperaturę niż zasysane powietrze i trafiają do tego samego systemu, obiegu czy jak mu tam, to pewnikiem temperatura układu też będzie wyższa czyli silnik się szybciej zagrzeje. |
Na postoju OK.
Ale w czasie jazdy to intercoler sadzi w dolot zimne powietrze,bo takie jego zadanie a wtedy chyba EGR jest zamknięte.
Takie moje gdybanie na chłopski rozum...
thef - Czw Lut 12, 2009 23:08
filo napisał/a: | Na postoju OK.
Ale w czasie jazdy to intercoler sadzi w dolot zimne powietrze,bo takie jego zadanie a wtedy chyba EGR jest zamknięte.
Takie moje gdybanie na chłopski rozum... | Jak najbardziej się zgadzam, podczas jazdy EGR nie zmiania nic, bo nie dopuszcza spalin do ponownego użytku.
henryk - Pią Lut 13, 2009 00:33
thef napisał/a: | podczas jazdy EGR nie zmiania nic | jeżeli zarówno sam zawór jak i jego sterowanie jest w 100% sprawne.
thef - Pią Lut 13, 2009 00:56
henryk_w napisał/a: | jeżeli zarówno sam zawór jak i jego sterowanie jest w 100% sprawne. | Oczywiście, że tak Sprawny zawór EGR kombinuje i wprowadza w życie swoje zabawy tylko na wolnych obrotach
Brt - Pią Lut 13, 2009 10:56
thef napisał/a: | Sprawny zawór EGR kombinuje i wprowadza w życie swoje zabawy tylko na wolnych obrotach |
oraz po puszczeniu gazu i hamowaniu silnikiem ale w trakcie przyspieszania i równej jazdy jest zamkniety
DrMambo - Pią Lut 13, 2009 14:45
na podstawie doświadczenia ... miałem w oplu zamknięty egr .. przed sprzedażą zaślepka została wyjęta .. to samo niedawno zrobił mój znajomy posiadający ibizę .. w obydwu przypadkach bez zaślepki samochody o wiele szybciej się nagrzewają .. dodam (opel benzyna 1.4 z gazem a ibizka 1.9 tdi)
Brt - Pią Lut 13, 2009 14:50
no dobra w celach naukowych poświęcę swojego R i .... zobaczymy .... dam znać po urlopie czy jest poprawa bo obecnie mam zaślepiony EGR
henryk - Pią Lut 13, 2009 18:59
Brt napisał/a: | zaślepiony EGR | to świadome nieekologiczne działanie
Ja nie pamiętam, bo dawno to było, czy po odpięciu z egr i zamknięciu wężyka podciśnieniowego śrubką udało mi się to złożyć z powrotem. Prawdopodobnie kapturek zabezpieczający na zaworze egr miał średnicę niepozwalającą na ponowny montaż wężyka. Zabiorę się do tego kiedyś.
filo - Pią Lut 13, 2009 19:26
U mnie też EGR było zaślepione. "Odślepiłem" go i wyszło,że coś jest nie tak,bo był cały czas otwarty i nie pozwalał silnikowi wejść na obroty,więc nie mogę zrobić doświadczenia.
Rozpisywałem się gdzieś w moim wątku o EGR...
Jeżdżę teraz z "odślepionym" ale ni mam założonego wężyka od podciśnienia.
blue827 - Pią Lut 13, 2009 23:18
Ja melduję że EGR zablokowany. Trudno mi powiedzieć o jakiś efektach bo w tym samym momencie też remontowałem wydech, m.in. wywaliłem kata więc ogólnie silnik lepiej chodzi , spalanie spadło. Może na benzynie pełni on jakąś tam funkcję ale przy zasilaniu LPG kierowanie suchych spalin spowrotem do silnika jest bezsensu.
tutaj zawór i zaślepka wycięta z cienkiej blachy:
a tutaj nakrętki których wcześniej nie mogłem odkręcić, poddały się szlifierce i przecinakowi:
alter6 - Sro Lip 01, 2009 18:24
a tak przy okazji bo podejrzewam to i u siebie w swoim R600 niedawno nabytym SDI chodzi o to że na 4 biegu na wysokich obrotach zachowuje się mułowato tak od około 3800 obr/min i ciężko mu dojść do tych 4000 obr/min no i zauważyłem zwiększoną chmurkę dymu przy nim ta takich obrotach. Na niższych biegach takiego czegoś nie zaobserwowałem czy to może być ERG albo przepływka??
maras83 - Sro Paź 07, 2009 17:44
Czy podczas zaślepiania egr-u stosujecie uszczelki z obu stron zaslepki? Jaki w przyblizeniu jest ich koszt (domyślam się,że nie wielki). Jeśli stosowaliscie uszczelki, to czy są one osiągalne bez problemu, ewentualnie, czy pasuja od czegoś innego?
szoso - Sro Paź 07, 2009 17:52
blue827 napisał/a: | a tutaj nakrętki których wcześniej nie mogłem odkręcić, poddały się szlifierce i przecinakowi: |
i dlatego ja egr zaślepiłem na górze przy kolektorze dolotowym
maras83 napisał/a: | Jaki w przyblizeniu jest ich koszt (domyślam się,że nie wielki) |
ja sam sobie zrobiłem te uszczelki
Remigiusz - Sro Paź 07, 2009 17:56
maras83, No od Hondy chca jakies 38zl za jedna Ja kuplem do Malucha Bo maja taki sam kształt jedynie tylko trzeba otwory na śruby w uszczelce powiększyć. Koszt 1,5zl
[ Dodano: Sro Paź 07, 2009 18:56 ]
szosownik napisał/a: | ja sam sobie zrobiłem te uszczelki |
Z czego ty je zrobiłeś ?
szoso - Sro Paź 07, 2009 18:06
Remi55 napisał/a: | Z czego ty je zrobiłeś ? |
kumpel zapierniczył z roboty jakiś drogi specjalny materiał z którego wycina się uszczelki
damiansz - Pią Kwi 23, 2010 22:22
ma ktoś możliwość zrobić kilka takich zaślepek? może ktoś pracuje na jakiejś maszynie do wycinania tego typu rzeczy? oczywiście z chęcią zapłacę za taką zaślepkę myślę że znalazło by się więcej chętnych..
Mazak - Sob Kwi 24, 2010 01:27
kiedyś w nubirze miałem taką zaślepkę wyciętą z puszki od piwa
Krzysi3k - Sob Kwi 24, 2010 09:13
damiansz, zgadzam się
DrMambo - Pon Lis 08, 2010 09:07
jak robicie zaślepki to z konkretnej blachy .. aluminium po krótkim czasie - od ciepłego powietrza - się wypali i zrobi się dziurka ..
Mack` - Pią Sty 14, 2011 07:20
Witam
Mam takie pytanko.
Już wiem gdzie w moim IDT jest EGR tylko pytanie tak dochodzą węże wodne hmm a chciałem całe ustrojstwo wyjąć i wyczyścić macie jakiś patent na te węże wodne? zapewne przy odkręcaniu węży woda uleje mi pół silnika...
I takie jeszcze jedno pytanko nie mogę za chiny ludowe doszukać się w 2,0 IDT przy kolektorze i w okolicy Boost Sensora.
Z góry dziękuje za pomoc!! O tym sensorze nic nie znalazłem na forum.
Remigiusz - Pią Sty 14, 2011 16:31
Mack`, Poszukaj pod hasłem map-sensor i będziesz miał odpowiedz Wisi on na ścianie grodziowej.
Wykręć chłodnice EGR i ja podnieś wyżej silnika i kup sobie taka złączkę na węzę chyba 3/4" i potem szybko odepnij węzę od chłodnicy EGR i zepnij je razem Trochę się zawsze poleje ale to mala ilość
Balas87 - Nie Sty 16, 2011 17:24
Panowie,
mam takie pytanie czy sprawny zawór EGR powinien sobie tak delikatnie bzyczeć po dodaniu gazu na biegu jałowym
Bo u mnie po dokręceniu górnego węża od interkulera tak się właśnie robi i po ok 10 sekundach przestaje.........
Brt - Pon Sty 17, 2011 10:28
Tak ma bzyczeć bzykanie = otwarty zawór ... najważniejsze, żeby był zamknięty podczas przyspieszania.
PS. Intercooler
Balas87 - Sro Sty 19, 2011 18:45
O to dobrze. A w jaki sposób ów zawór EGR mogę wyczyścić i czy będzie to miało wpływ na obroty ?
[ Dodano: Pon Sty 17, 2011 18:12 ]
i jeszcze jedno pytanie czy w ogóle ten zawór odpowiada za równomierne obroty silnika np na biegu jałowym ?
[ Dodano: Sro Sty 19, 2011 18:45 ]
Naprawdę nikt nie jest mi w stanie na to odpowiedzieć???
azer - Czw Sie 18, 2011 12:41
pewnie nikt nie odpowie, ale może
czy inna zaślepka z allegro podpasi do naszego EGR'a?
http://allegro.pl/listing...41b45ce82fe39d8
pewnie by trzeba pytać o wymiary, ale myśle że jak ktoś się tym zainteresuje to nie tylko ja będę szczęśliwy jeżeli znajdzie się zamiennik
filo - Czw Sie 18, 2011 13:07
Tak na oko to nie wiem . Ale zawsze możesz dorobić sobie-wymiary na foto z pierwszej strony tematu.
Wersja dla leniwych-odrysować wymiary zewnętrzne podkładki z EGR na blasze a dalej już obróbka ręczna...
azer - Czw Sie 18, 2011 13:11
Właśnie chciałem wybrać wersje dla bardzo leniwych i poszukać na allegro reszta opcji niestety odpada. Nie mam takich możliwości
filo - Czw Sie 18, 2011 13:15
Ewentualnie to:
http://www.4land.pl/sklep/view/904/
Wygląda OK ale nie wiem jak wymiary..
Krzysi3k - Czw Sie 18, 2011 13:19
Te z allegro wyglądają identycznie, tylko musiałbyś pomierzyć
np. ten :
http://allegro.pl/5-zasle...1741045239.html
azer - Czw Sie 18, 2011 13:50
rzeczywiście wygląda zgodnie z wymiarami na 1 stronie
http://www.brit-car.co.uk/product.php?xProd=85005
dodatkowo pobawiłem się w paincie i na wysokość też pasuje
filo - Czw Sie 18, 2011 13:57
I tylko 15 PLN. nie wiem jak z wysyłką.
Wygląda na dość grubą-ze 3 mm na bide ...
azer - Czw Sie 18, 2011 14:01
Mam sklep z częściami do Land Roverów blisko i mają ją też po 15.25zł.
obadam ją jak znajdę czas, pomierze i zamontuje. Pochwale się wynikami
Kulmas - Wto Wrz 06, 2011 11:10
Witam
Panowie dla upewnienia w kturym miejscu zaślepic ten egr w dieslu? pkt 1,2 czy3
fotka:
http://zapodaj.net/19de452edae0.jpg.html
czy zatkanie tego czerwonego wężyka nie da tego samego wyniku co zaślepienie? w sumie to wygodniej wężyk zatkać ale jeżęli to nie da tego samego efektu to wolę zaślepić. Aha czy zaślepka z aluminiowego spodu od puszki po orzeszkach wytrzyma? chcę zaślepić bo coś mi obroty na jałowym delikatnie skaczą i może pomoże.
dzięki i pozdrawiam
kruszan - Wto Wrz 06, 2011 12:06
Kulmas napisał/a: | Witam
Panowie dla upewnienia w kturym miejscu zaślepic ten egr w dieslu? pkt 1,2 czy3
fotka:
http://zapodaj.net/19de452edae0.jpg.html
czy zatkanie tego czerwonego wężyka nie da tego samego wyniku co zaślepienie? w sumie to wygodniej wężyk zatkać ale jeżęli to nie da tego samego efektu to wolę zaślepić. Aha czy zaślepka z aluminiowego spodu od puszki po orzeszkach wytrzyma? chcę zaślepić bo coś mi obroty na jałowym delikatnie skaczą i może pomoże.
dzięki i pozdrawiam |
którym ó z kreseczką
w miejscu numer 3 - blaszka fajnie jak by miała minim 0,5mm lub więcej, bo inaczej się przepali, nie wiem jakie masz to pudełko
co do węży to nie wiem, każdy mi radził aby zrobić to właśnie tam, mi to nic nie pomogło - w kwestii falowania, ale dało złudnych parę koni więcej na niskich biegach
zaślepienie blaszką, powoduję zwiększenie ilości powietrza które tłoczone przez turbinę trafi poprzez kolektor do silnika
Kulmas - Wto Wrz 06, 2011 12:31
sorki za błąd. teraz jak czytam to naprawdę razi
dzięki za odpowiedź. ide działać. zaślepię tą blaszką i zobaczymy czy coś zmieni. ewentualnie poza blaszką zatkam też ten wężyk.
[ Dodano: Wto Wrz 06, 2011 13:31 ]
a ten węrzyk to tylko od strony tego zaworu (tej gruszki) zatkać czy też tam gdzie on wchodzi (czyli to plastikowe co nim steruje)?
Koju - Wto Wrz 06, 2011 15:21
Kulmas napisał/a: | a ten węrzyk to tylko od strony tego zaworu (tej gruszki) zatkać czy też tam gdzie on wchodzi (czyli to plastikowe co nim steruje)? |
Zdejmij z zaworu i wkręć śrubkę w wę(ż)yk
galant - Wto Wrz 06, 2011 18:53
na dobry początek proponuje EGR zaślepić blaszką po puszce od piwa, po roku się wypali, jak zauważycie jakąś różnice to zmieńcie sobie na porządny. a swoją drogą, czy jest sens płacić 15 zł za kawałek blachy..? nie musi być tak ładnie wycięty, ważne, żeby na otwory pasowało.
P.S. proponuje dodatkowo uszczelnić czerwonym silikonem, żeby podmuchów spalin pod maską nie było.
Koju - Wto Wrz 06, 2011 20:00
galant napisał/a: | na dobry początek proponuje EGR zaślepić blaszką po puszce od piwa, po roku się wypali, jak zauważycie jakąś różnice to zmieńcie sobie na porządny. a swoją drogą, czy jest sens płacić 15 zł za kawałek blachy |
Zastanów się kolego co piszesz taką zaślepkę można wykonać np. z ekwipunku wrzucanego do listów przez TPS-e z kilkuminutową pracą elektronarzędziami lub większe zaangażowanie w pilnik i imadło
PS . kawałek "blachy" można wygrzebać z każdego śmietnika w każdym punkcie.
henryk - Wto Wrz 06, 2011 20:42
Co się stanie z fragmentami przepalonej blaszki po puszce?
kruszan - Wto Wrz 06, 2011 21:05
henryk napisał/a: | Co się stanie z fragmentami przepalonej blaszki po puszce? |
wypali się na środku dziura, opary po niej powędrują do atmosfery hehe
galant - Wto Wrz 06, 2011 22:32
Koju napisał/a: | galant napisał/a: | na dobry początek proponuje EGR zaślepić blaszką po puszce od piwa, po roku się wypali, jak zauważycie jakąś różnice to zmieńcie sobie na porządny. a swoją drogą, czy jest sens płacić 15 zł za kawałek blachy |
Zastanów się kolego co piszesz taką zaślepkę można wykonać np. z ekwipunku wrzucanego do listów przez TPS-e z kilkuminutową pracą elektronarzędziami lub większe zaangażowanie w pilnik i imadło
PS . kawałek "blachy" można wygrzebać z każdego śmietnika w każdym punkcie. |
o tym właśnie piszę kolego. tylko po co poświęcać pół godziny, czy godzinę na docinanie, czy piłowanie kawałka blaszki z listów inpostu, skoro można to zrobić w 20 sekund nożyczkami, z puszki po piwie, którą wcześniej można opróżnić w trakcie dyskusji nas słusznością montażu takiego EGR'a w naszym autku (którego zaślepienie da zauważalną różnice tylko w przypadku czyszczenia dolotu i zwiększonym kopceniu)
Koju - Sro Wrz 07, 2011 05:54
galant napisał/a: | tylko po co poświęcać pół godziny |
Myślę że warto poświęcić te pół godziny żeby nie pitolić się kolejny raz jak z puszki zostanie sito
azer - Czw Lip 26, 2012 07:44
Dla zainteresowanych powiem, że ta zaślepka z Landka pasuje. Wczoraj mechanik mi ja wstawił
torek86 - Wto Lip 31, 2012 10:37
ok, a co jeśli egr zaślepię od góry? Górny pipek po prostu zaspawam a w przewód załóżmy wkręcę śrubkę? przejdzie to ?
|
|