Zobacz temat - [R75] Problem z parktronikiem
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Problem z parktronikiem

marek-vw - Sob Mar 26, 2011 23:17
Temat postu: [R75] Problem z parktronikiem
witam mam problem z parktronikiem po włożeniu wstecznego cały czas słychać jednostajne pik pik pik ruszam do przodu a pik pik pik cały czas słychać dopiero jak zgaszę i ponownie odpalę na luzie pikania nie ma dopóki nie wrzucę wstecznego . na wstecznym nawet jak dojeżdżam do przeszkody częstotliwość pikania nie zmienia się cojest nie tak?
MaReK - Sob Mar 26, 2011 23:49

Po pierwsze sprawdź połączenia w kufrze. Jeśli masz zmieniarkę, to może być przez nią puszczony kabel. U mnie tak było, wysunęła się lekko i miałem taki objaw.

Druga sprawa, to być może któryś z czujników trafił szlag, a może jest na którymś z nich jakiś syf. Kiedyś zaschło mi błoto i miałem taki objaw.

marek-vw - Nie Mar 27, 2011 00:01

zmieniarki nie mam a czujniki wydają się być czyste auto myte średnio co dwa tygodnie myjką ciśnieniową problem ten występuje od chwili zakupu czyli prawie rok gdy przykładam palec do czujników czuć że wszystkie działają
MaReK - Nie Mar 27, 2011 00:05

Zacząłbym od sprawdzenia przewodów idących po prawej stronie kufra, aż za zderzak. Później jeśli nie ma w pobliżu komputer, rozpocząłbym poszukiwanie uszkodzonego czujnika/ów. Wystarczy jeden uszkodzony czujnik i taki objaw piszczenia będzie.

Do systemu czujników można się dostać bez konieczności posiadania T4.
Sam dobierałem się zestawem diagnostycznym od BMW.

Można włączyć/wyłączyć moduł, sprawdzić działanie wszystkich czujników, ustawić odległość od przeszkody.

gustav.pl - Nie Mar 27, 2011 17:18

marek-vw napisał/a:
gdy przykładam palec do czujników czuć że wszystkie działają

Nie wiem jak się sprawdza czujnik metodą"na palec" :wink: , ale po wrzuceniu wstecznego, gdy zbliżymy ucho do czujnika, powinno być słychać delikatne tykanie

Boncky - Nie Mar 27, 2011 18:40

sprawdź tykanie czujnika, tam sie nie ma co psuć, jak czujnik nie bedzie pykał to znaczy że robi zwarcie i sprawdz komputer bo częste mycie skraca życie a tam lubi przeciekać na kompa przez listwy chromowane i reflektor
MaReK - Nie Mar 27, 2011 23:53

Boncky napisał/a:
tam sie nie ma co psuć

Dziwne. Mnie się trafiła sztuka nie działająca :) Nie było zwarcia, po prostu komputer jej nie widział. Zamieniłem na inny i śmiga. Mój po podpięciu pod inne auto też nie działał.

Dzisiaj na spocie zastanawialiśmy się, jak się sprawdza czujnik parkowania na "palec" ;)

marek-vw - Pon Mar 28, 2011 09:15

gdy jest wrzucony wsteczny i delikatnie dotkniemy opuszkiem palca czujnika wyrażnie czuć pulsowanie to tyle jeżeli chodzi o sprawdzanie palcem a jeżeli chodzi o sprawdzanie słuchem to wszystkie czujniki cykają
Boncky - Pon Mar 28, 2011 14:14

MaReK napisał/a:
Boncky napisał/a:
tam sie nie ma co psuć

Dziwne. Mnie się trafiła sztuka nie działająca :) Nie było zwarcia, po prostu komputer jej nie widział. Zamieniłem na inny i śmiga. Mój po podpięciu pod inne auto też nie działał.

Dzisiaj na spocie zastanawialiśmy się, jak się sprawdza czujnik parkowania na "palec" ;)



no dlatego mówię że nie ma się co popsuć, masz wiązkę komputer i czujniki, więc układ prosty jak budowa cepa. Czujniki cykają, jak nie działa to nie cyka, więc jak cykają to się sprawdza wiązkę i kompa. To tak jak z nieświecącą żarówką, tyle samo możliwości :)

markozalko - Pon Mar 28, 2011 16:46

Boncky napisał/a:
sprawdź tykanie czujnika, tam sie nie ma co psuć, jak czujnik nie bedzie pykał to znaczy że robi zwarcie i sprawdz komputer bo częste mycie skraca życie a tam lubi przeciekać na kompa przez listwy chromowane i reflektor


Się podłączę do romowy :)
A który komputer masz na myśli, ten co się znajduje w podszybiu gdzie jest filtr kabinowy czy gdzieś z tyłu jest komp od parktronica??
U mnie jest tak że jak włączę wsteczny to pojawiają się rozmaite cyfry na wyświetlaczu. Raz z lewej strony raz z prawej a czasem po obu. Przeważnie 00000 się wyświetla. Podejrzewam że to jakieś zwarcie bo jak jest cieplej i sucho to mniej się to pojawia niż jak było zimno.
Jescze jedno; czemu tak jest że jak jest lato i gorąco to po wrzuceniu wstecznego słychać głośno działalnie parktornica a jak zimno to prawie niesłyszalne?

Boncky - Pon Mar 28, 2011 19:52

markozalko napisał/a:
Boncky napisał/a:
sprawdź tykanie czujnika, tam sie nie ma co psuć, jak czujnik nie bedzie pykał to znaczy że robi zwarcie i sprawdz komputer bo częste mycie skraca życie a tam lubi przeciekać na kompa przez listwy chromowane i reflektor


Się podłączę do romowy :)
A który komputer masz na myśli, ten co się znajduje w podszybiu gdzie jest filtr kabinowy czy gdzieś z tyłu jest komp od parktronica??
U mnie jest tak że jak włączę wsteczny to pojawiają się rozmaite cyfry na wyświetlaczu. Raz z lewej strony raz z prawej a czasem po obu. Przeważnie 00000 się wyświetla. Podejrzewam że to jakieś zwarcie bo jak jest cieplej i sucho to mniej się to pojawia niż jak było zimno.
Jescze jedno; czemu tak jest że jak jest lato i gorąco to po wrzuceniu wstecznego słychać głośno działalnie parktornica a jak zimno to prawie niesłyszalne?


kompa masz w bagażniku nad kołem, odciągnij wykładzinę i zobaczysz, sprawdź dobrze czy gdzieś Ci go woda nie zalewa... najlepiej wiaderko, woda i lejemy powoli, większości gdzieś tam cieknie ale rzadko kto tam zagląda :)

markozalko - Wto Kwi 05, 2011 19:44

Boncky napisał/a:
markozalko napisał/a:
Boncky napisał/a:
sprawdź tykanie czujnika, tam sie nie ma co psuć, jak czujnik nie bedzie pykał to znaczy że robi zwarcie i sprawdz komputer bo częste mycie skraca życie a tam lubi przeciekać na kompa przez listwy chromowane i reflektor


Się podłączę do romowy :)
A który komputer masz na myśli, ten co się znajduje w podszybiu gdzie jest filtr kabinowy czy gdzieś z tyłu jest komp od parktronica??
U mnie jest tak że jak włączę wsteczny to pojawiają się rozmaite cyfry na wyświetlaczu. Raz z lewej strony raz z prawej a czasem po obu. Przeważnie 00000 się wyświetla. Podejrzewam że to jakieś zwarcie bo jak jest cieplej i sucho to mniej się to pojawia niż jak było zimno.
Jescze jedno; czemu tak jest że jak jest lato i gorąco to po wrzuceniu wstecznego słychać głośno działalnie parktornica a jak zimno to prawie niesłyszalne?


kompa masz w bagażniku nad kołem, odciągnij wykładzinę i zobaczysz, sprawdź dobrze czy gdzieś Ci go woda nie zalewa... najlepiej wiaderko, woda i lejemy powoli, większości gdzieś tam cieknie ale rzadko kto tam zagląda :)


Odgiąłem trochę wykładziny znad prawego koła i tam widać jakieś takie kabelki które wchodzą do jakiejś wtyki. Czy to jest ten komputer? Jeszcze raz sie spytam czemu jak jest ciepło a jak gorąco to strasznie głośno pyka jak się włącza wsteczny. Teraz jak mam awarię to strasznie głośno mi pyka że coś mam z tyłu i mnie wkurza. Czemu tak jest wie kto?

marek-vw - Czw Kwi 14, 2011 21:53

parktronik naprawiony padnięty był moduł ,podmianka na używkę z allegro i wszystko działa aż miło
Boncky - Czw Kwi 14, 2011 21:55

marek-vw napisał/a:
parktronik naprawiony padnięty był moduł ,podmianka na używkę z allegro i wszystko działa aż miło


no to szerokiego cofania ;] pewnie stary złapał wilgoć i padł

markozalko - Pią Kwi 15, 2011 08:42

marek-vw napisał/a:
parktronik naprawiony padnięty był moduł ,podmianka na używkę z allegro i wszystko działa aż miło


A jak do tego doszedłeś, że moduł padł? Sam czy gdzieś sprawdzałeś? Jaki był koszt takiego modułu jak możesz podać?

Cenę znalazłem na allegro więc nie potrzebuję info. A pytanie jak zdjąć ten komputerek od parktronica? Nie wiem czy siłą czy jest on jakoś przykręcony.

marek-vw - Nie Kwi 17, 2011 10:40

metodą prób i błędów czujniki w zderzaku działały słychać było bzyczenie, głośnik działał czyli pozostał tylko moduł ,i jak się okazało był to strzał w dziesiątkę ,moduł jest przykręcony po bokach na dwie śruby
markozalko - Czw Kwi 28, 2011 17:46

Koledzy mam prośbe o pomoc w pokierowaniu mnie w naprawie parktronica. Objawy mam takie jak pisałem wyżej i chciałbym sam to zrobić. Ostatnio się cieszyłem że sam klamkę wymieniłem (taki jestem spec). W związku z tym mam parę pytań. Mam nadzieję że to walnięty jest ten komputer bo było tam mokro i mógł się spalić.
1. Spokojnie można odkręcić śruby mocujące i odpiąć te kable wszystkie? Nic się nie stanie?
2. Jakbym wsadził drugi moduł i powtykał te kable będzie wszystko ok? Nic nie trzeba będzie ustawiać albo co? Wsadzam nowy używany i gra?
Dzi ęki za pomoc

marek-vw - Sob Kwi 30, 2011 23:37

wpinasz nowy i jeżeli jest sprawny wszystko działa nic nie trzeba ustawiać
MaReK - Nie Maj 01, 2011 00:42

Ja pod palcem nic nie czuję, być może mam niezbyt delikatne łapy chama :)

Zdarza mi się co raz częściej, po wrzuceniu wstecznego, że system sprawdzi się po przez pojedynczy "pik", ale za chwilę wyje sygnałem ciągłym tak jakby tuż za autem stała przeszkoda. Muszę wyjść, oczyścić palcem (czyste czujniki), wrzucić wsteczny raz jeszcze i jest okej. Ale może to zbieg okoliczności i dla pewności sprawdzę stan modułu...

Rozbierał go ktoś? Da się?

Pozdrawiam,

markozalko - Nie Maj 01, 2011 10:01

Ja mam to samo. Jak włączę wsteczny jest pip i za chwilę pipa jakby stała pzreszkoda za mną. Na wyświetlaczu pojawiają się raz z lewej strony raz z prawej a czasem po obu naraz. Najgorzej jest jak jest gorąco na dworzu bo wtedy ten dźwięk jest tak głośny że nie do wytrzymania. Jak jest zimno to albo wcale go nie słychać albo bardzo cicho jest. Z tym to też nie wiem od czego zależy. Jeszcze tak było jak parktronic działał.
Nadstawiałem ucho do każdego czujnika i słychać takie pykanie tzn. że chyba działają. Postaram się kupić używkę modułu i zobaczę.

[ Dodano: Nie Maj 01, 2011 10:01 ]
A co to są za numery na samym dole tego modułu. Patrzę na allegro i każdy ma inne. To jakaś data produkcji czy co? Czy muszą być takie same numery jak na moim czy to nie ma znaczenia?

automechanik - Nie Maj 01, 2011 10:14

markozalko, czytaj co napisałmarek-vw, nie ma to znaczenia
MaReK - Nie Maj 01, 2011 10:50

makrozalko piszesz o wyświetlaczu, to jest jakiś dokładany czujnik?
Mam wrażenie, że już gdzieś o to pytałem... To jest fabryczne?

Nie spotkałem się z takimi rozwiązaniami jak wyświetlacz do parktronika w R75.

Może masz jakiś dokładany czujnik, albo coś pozmieniane...

markozalko - Nie Maj 01, 2011 11:05

Myśląc wyświetlacz chodzi mi o te coś co jest po środku deski rozdzielczej przy przedniej szybie. To jak to nazwać jak nie wyświetlacz.
dukat11 - Nie Maj 01, 2011 11:08

markozalko, Są dwa różne różne moduły. Poza tym od połowy 2002 parktronik używa głośnika w liczniku a nie dodatkowego po tylną półką (sedan) lub w boczku (kombi) bez zmiany modelu modułu. Nie wiem jaka jest różnica w sposobie transmisji sygnału (jeśli w ogóle) ale wiem że jak podpiołem mój do starszego rover dla testu to nie dział głośnik w półce.
markozalko - Nie Maj 01, 2011 11:13

Albo ja nie rozumiem nic albo nie wiem. U mie jest tak że mam taką czarną półokrągłą puszkę przymocowaną na środku przedniej szyby. Na niej pokazują się odległości albo z prawej albo z lewej strony jak coś jest na drodze. Głośnik mam gdzieś z tyłu bo słychać go tam. Więc nie wiem już nic o co chodzi :)
dukat11 - Nie Maj 01, 2011 11:32

markozalko napisał/a:
Albo ja nie rozumiem nic albo nie wiem. U mie jest tak że mam taką czarną półokrągłą puszkę przymocowaną na środku przedniej szyby. Na niej pokazują się odległości albo z prawej albo z lewej strony jak coś jest na drodze. Głośnik mam gdzieś z tyłu bo słychać go tam. Więc nie wiem już nic o co chodzi :)


W r75 nigdy nie było fabrycznego parktronika z wyświetlaczem, więc raczej masz dołożony przez poprzedniego właściciela jakiś uniwersalny.

markozalko - Nie Maj 01, 2011 11:35

No faktycznie dopiero teraz się dopatrzyłem. Myślałem że to normalne jest i każdy posiada to. Ale w takim razie nie ma przeszkód żeby kupić inną używkę i wsadzić. Czy tam są jakieś inne połączenia o których nie wiem.
MaReK - Nie Maj 01, 2011 13:25

Chyba raczej nie ma. Nie wiem jak zostało to podłączone, ale jeśli nie sygnalizuje Ci przepalonej żarówki w wstecznego, to chyba możesz w to miejsce podłączyć wszystko.
Pytanie tylko jak są rozwiązane wiązki i wtyczki i czy podpasuje Ci inny "uniwersalny" moduł. Może komuś moduł padł i zamiast popracować nad usunięciem usterki, to wybrał wariant z dołożeniem nowej instalacji.

dukat11 - Nie Maj 01, 2011 13:36

O ile się orientuje to w oryginale sygnał wstecznego podawany jest po K-bus. Ale we wszystkich uniwersalnych bierzesz z włącznika świateł wstecznych lub samych świateł wstecznych.
markozalko - Nie Maj 01, 2011 13:44

MaReK napisał/a:
Chyba raczej nie ma. Nie wiem jak zostało to podłączone, ale jeśli nie sygnalizuje Ci przepalonej żarówki w wstecznego, to chyba możesz w to miejsce podłączyć wszystko.
Pytanie tylko jak są rozwiązane wiązki i wtyczki i czy podpasuje Ci inny "uniwersalny" moduł. Może komuś moduł padł i zamiast popracować nad usunięciem usterki, to wybrał wariant z dołożeniem nowej instalacji.


Tylko u mnie przez lato i jesień działało wszystko normalnie. Dopiero po zimie i deszczach coś się zepsuło. Czyli ten wyświetlacz byl zamontowany dla wygody. Przyznam że fajan rzecz

MaReK - Nie Maj 01, 2011 14:00

Możesz zrobić fotkę swojego systemu? Albo nawet jakiś filmik i udostępnić go tutaj?
To już tylko tylko z ciekawości tak pytam.

Wilgoć pewnie robiła swoje. Może ten dołożony moduł moknie.
W każdym razie nie padł na hurra tylko daje o sobie znać sukcesywnie....

markozalko - Nie Maj 01, 2011 14:06

Z chęcią bym zrobił fotki ale nie można tu dodać na forum. A w innym sposób raczej nie umiem bo tego nie robiłem
MaReK jak chcesz to 3 maja zrobię fotki i ci prześle na e-maila tylko mi podaj na pw

MaReK - Nie Maj 01, 2011 14:13

Jak to nie możesz tutaj dodać fotek, nie kumam ;)
Bierzesz zdjęcie, zmniejszasz je do rozmiarów max. 800x600 i wrzucasz...

markozalko - Nie Maj 01, 2011 14:18

Z tego co widziałem to jak ktoś dodawał fotki to były odnośniki do strony (nie znam się) ale skoro można to spróbuję ale to już nie dziś
MaReK - Nie Maj 01, 2011 14:28

Spoko... na pewno się da i jak będziesz miał chwilkę to zrób.
Tym czasem spróbuj się zorientować jak Twoja instalacja jest zrobiona/zmieniona.

markozalko - Wto Maj 03, 2011 10:09

Jak się dopatrzyłem to mam chyba mniejszy ten moduł od tych co na allegro widziałem. U mnie nie widać tych srub mocujących i nie ma tych napisów. Czyżby inny jakiś mam.
ps. czemu tak jest że jak jestem nie zalogowany to obrazków nie widać? Czyżbym nie doczytał regulaminu :)

MaReK - Wto Maj 03, 2011 14:33

No to masz dokładany ;)
Taki sam ma kolega wizard_gp tyle, że on sobie go zamontował w radiu Alpine. Zrobił to dość solidnie, co wygląda prawie na fabryczne :)

Może Twoje auto nigdy nie miało parktronika, a poprzedni właściciel bardzo chciał go mieć.
Zrobił sam otwory, włożył czujniki, pociągnął instalację i gotowe.

A może była stara instalacja, moduł padł, to kupił uniwersalny i założył tak.

markozalko - Wto Maj 03, 2011 15:02

To co z tego wynika że nie dokupię do niego używki z allegro? Wydaje mi się że parktronic był od początku bo to nie jest taka uboga wersja.
sknerko - Czw Maj 05, 2011 09:53

To nie jest oryginalny parktronic, orginał ma tylko pikacz na tylnej półce i nie ma wyświetlacza.
To na fotkach to najtańszy model z allegro co nie znaczy że jest zły. Czujniki idzie do niego dokupić bez problemu i są grubo tańsze jak oryginały rovera

markozalko - Czw Maj 05, 2011 12:02

sknerko napisał/a:
To nie jest oryginalny parktronic, orginał ma tylko pikacz na tylnej półce i nie ma wyświetlacza.
To na fotkach to najtańszy model z allegro co nie znaczy że jest zły. Czujniki idzie do niego dokupić bez problemu i są grubo tańsze jak oryginały rovera


Nie wiem czy widziałeś te na allegro? Tam nie ma takich jak ten mój i tu moje pytanie czy tamte będą pasować? Czy to są inne i trzeb aje przeisntalowac jakoś?

Czujniki słysze że działają problem może tkwić w tym komputerku

[ Dodano: Czw Maj 05, 2011 12:02 ]
No proszę. Faktycznie na allegro jest taki sam jak mój. To co mam zrobić z nim? Kupić cały ten zestaw i tylko podmienić centralę? Czy co?
http://moto.allegro.pl/cz...1577257519.html

SeniorA - Czw Maj 05, 2011 12:52

markozalko napisał/a:
To co mam zrobić z nim? Kupić cały ten zestaw i tylko podmienić centralę? Czy co?
i tak musisz kupić całość . Ja podmieniłbym centralkę i zobaczył czy pomogło, jak nie ,to wymiana czujników. Wyświetlacz jest przyklejony na taśmie dwustronnej. Wygodniejsze jest przyklejenie go na lusterku (u góru obudowy ) bo nie jest narażony na słońce i widoczny przy korzystaniu z lusterka przy cofaniu.
MaReK - Czw Maj 05, 2011 13:40

Kup cały zestaw i podmień centralę na początek.

Ja zaczynam podejrzewać, że pojawiające się purchelki pod lakierem na czujnikach (mam je malowane w kolor) mogą powodować takie ogłupienie systemu. Mój komp. jest suchy jak pieprz.

markozalko - Czw Maj 05, 2011 14:25

A nie orientujesz się czy te czujniki to są jakoś oddzielane od kabli czy są połączone na stałe.
Pytam z ciekawości w razie czego jakby okazały się te sensory wadliwe to bym tylko podmienił je podmienił. Gorzej jak są połaczone na stałe to weź teraz te przewody ciągaj po aucie :)

MaReK - Czw Maj 05, 2011 17:00

Z tego co mi się wydaje, to od każdego czujnika idzie kabel z końcówką, którą potem wpinasz w moduł. Czujniki i moduł powinny być blisko siebie, w bagażniku.
Po aucie ciągniesz tylko przewody do wyświetlacza.

Pogadam z wizard-gp bo on ma to b. ładnie zrobione.
Wstawi fotki i może udzieli wskazówek.

Pozdrawiam,

dukat11 - Czw Maj 05, 2011 17:28

MaReK, na 90% jak są bąble lakieru na czujniku to parktronic wariuje. W ostatni weekend na spocie był R75 z wariującym parktronic'iem i też były bąble na dwóch czujnikach
SeniorA - Czw Maj 05, 2011 18:03

markozalko, czujniki są razem z kablami i są wpinane każdy osobno w oznaczone miejsce w module.Moduł musi być w bagażniku ( dł. przewodów). Nie ma żadnego problemu z przeciągnieciem przewodów od czujników.
markozalko - Czw Maj 05, 2011 18:23

SeniorA napisał/a:
markozalko, czujniki są razem z kablami i są wpinane każdy osobno w oznaczone miejsce w module.Moduł musi być w bagażniku ( dł. przewodów). Nie ma żadnego problemu z przeciągnieciem przewodów od czujników.

ok i dzięki za pomoc. jutro zamówię i zobaczę jaki będzie efekt. Tak na marginesie nawet nie wiedziałem że za pare złotych możn asobie tak życie umilić. Jak ktoś ma problemy z parkowaniem to jak znalazł :) Ja akurat miałem taki jak kupiłem auto i się przywykłem więc trzeba zrobić.

sknerko - Pią Maj 06, 2011 08:20

markozalko napisał/a:
No proszę. Faktycznie na allegro jest taki sam jak mój. To co mam zrobić z nim? Kupić cały ten zestaw i tylko podmienić centralę? Czy co?
http://moto.allegro.pl/cz...1577257519.html

po co takie drogie?
Tu http://moto.allegro.pl/cz...1583214782.html masz takie same za polowe ceny

markozalko - Pią Maj 06, 2011 08:27

No faktycznie dużo tańsze ale pisze tam że to używane są. Zauważ jaki jest koszt przesyłki, wyjdzie trochę tylko mniej niż te droższe :) . A tak się zastanawiam czy ma to jakieś znaczenei jak mam inną centralkę niż np. ta tania? Znalazłem jedną taką samą na allegro jaką ja mam i teraz myślę czy jakbym podmienił inną czy będzie działać. Ma to znaczenie ciekwae czy nie ma.
sknerko - Pią Maj 06, 2011 08:47

Z tego co czytałem to czujniki w zderzaku są uniwersalne ale głowy za to nie dam. Myślę ze każda z takim wyświetlaczem ruszy na twoich czujnikach, ja bym brał najtańszą z allegrowni i najwyżej czujniki podmienił jak na twoich nie ruszy.
markozalko - Wto Maj 17, 2011 11:29

No i kupiłem cały zestaw. Po podłączeniu wtyczki od wyświetlacza powinno dać sygnał dźwiękowy i ten monitorek powinien się zapalić. Niestety tego nie było. Jak podłączyłem nowy monitor było ok. Czyli wychodzi na to że każdy monitorek jest zaprogramowany żeby działał z danym modułem. Spróbuję jeszcze podmienić czujniki może one się popsuły. Jeśli nie to przeraż mnie ciągnięcie kabla od tego monitorka. Ten co mam znajduje się na desce rozdzielczej na środku i kabel idzie tam do tyłu, czyli za deskę. Nie wiem jak go tam wsadzili i jak ciągnęli ten kabel przez auto. Na pewno znajduje się pod wykładzina ale dla mnie amatora to problem. Puścić go z kolei na widoku to lipa.
SeniorA - Wto Maj 17, 2011 13:01

markozalko napisał/a:
Jeśli nie to przeraż mnie ciągnięcie kabla od tego monitorka.
nie ma żadnego problemu.Ciągnie się pod nakładkami słupkówi , progów i uszczelek drzwiowych przy samych drzwiach , potem pod siedziskiem i do bagażnika .Układanie robi się stroną auta po której zamontowana jest centralka w bagażniku. 15 minut roboty.
zefir - Wto Maj 17, 2011 23:58

dukat11 napisał/a:
MaReK, na 90% jak są bąble lakieru na czujniku to parktronic wariuje. W ostatni weekend na spocie był R75 z wariującym parktronic'iem i też były bąble na dwóch czujnikach


taa, dokładnie to był mój R75 :D ale Ci powiem ze teraz jakoś to normalnie działa..także nie wiem o co chodzi z tym, a nic nie robiłem z tymi czujnikami. zobaczymy jak zima wróci czy znów będzie wariował.. :)

Cieszyn - Sro Maj 18, 2011 17:13

Witam
Nagle przez noc przestał mi działać parktronic (oryginalny). Wieczorem jeszcze za jego pomocą parkowałem, od rana już się nie włączał (nie pika przy włączeniu wstecznego i nie pika przy przeszkodzie). Później włączył się raz czy dwa razy, ale teraz dalej nie działa. Gdzie go szukać, co sprawdziać?

dukat11 - Sro Maj 18, 2011 17:44

Cieszyn, sprawdź czy działają ci światła cofania jeśli nie to sprawdź czujnik w skrzyni biegów.
markozalko - Czw Maj 19, 2011 05:59

Okazało się u mnie że nie działają dwa środkowe czujniki. Chciałem je podmienić ale nie umiem się dostać do nich. Znaczy sie wyjąć się je da ale żeby kable poprowadzić trzeba chyba ściągać zderzak a to już nie dla mnie. Teraz zrobiłem tak ze odpiąłem te 2 czujniki i juz mi nie szaleje wyświetlacz. Żebym był taki mądry wcześniej to bym zaoszczędził 78 zł. A tak będzie parktronic nowy leżał sobie :(
MaReK - Czw Maj 19, 2011 10:26

Pogadaj z szoso420 może Ci pomoże w kwestii zderzaka.
To nie jest jakaś wielka filozofia go zdjąć.

Boncky - Czw Maj 19, 2011 11:20

można bez ściągania zderzaka czujniki wymienić, rozwiercasz stare, wypadają na zewnątrz i od zewnątrz wkłada się nowe
MaReK - Czw Maj 19, 2011 11:56

Boncky napisał/a:
rozwiercasz stare, wypadają na zewnątrz i od zewnątrz wkłada się nowe

Ale koledze chodziło o pociągnięcie przewodów do nowych czujek... tak zrozumiałem.

SeniorA - Czw Maj 19, 2011 22:28

MaReK napisał/a:
Ale koledze chodziło o pociągnięcie przewodów do nowych czujek
przewody przeciąga się bez zdejmowania zderzaka. Z bagażnika (są otwory) wprowadza się drut do otworu na czujnik, mocuje się do niego przewód czujnika i wciąga do bagażnika.
markozalko - Pią Maj 20, 2011 14:34

SeniorA napisał/a:
MaReK napisał/a:
Ale koledze chodziło o pociągnięcie przewodów do nowych czujek
przewody przeciąga się bez zdejmowania zderzaka. Z bagażnika (są otwory) wprowadza się drut do otworu na czujnik, mocuje się do niego przewód czujnika i wciąga do bagażnika.


Widzisz to byłby sposób. Ja u siebie zauważyłem jedną dziurę na środku (to jest taka gumowa zaślepka jakby) i w niej jest dziura i idą w niej te 4 kable od czujników. Pewnie taka zaślepka jest w każdym. Próbowałem ręką przeciągnąć kabel od spodu ze środkowego czujnika to było ciężko i nie udało się, a co mówić o tych zewnętrznych :( Pewnie by się udało jakby pokombinował.