Zobacz temat - Kolejne mądre informacje Honda i silnik iTD
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Offtopic - Kolejne mądre informacje Honda i silnik iTD

Bidi - Pon Sty 28, 2013 10:55
Temat postu: Kolejne mądre informacje Honda i silnik iTD
witam , dziś w Motorze takie informacje znalazłem i nie będę tego komentował :oops:

http://zapodaj.net/f612ab65a18d4.jpg.html



bociannielot - Pon Sty 28, 2013 11:09

Najlepsze że nawet u nas na forum niektórzy myślą że tam siedzi iDT, a tu mamy SD i SDi (w kombi było SDi no i w accordach - hatchback hondy, civic maił SD).
tronsek - Pon Sty 28, 2013 11:27

bociannielot napisał/a:
niektórzy myślą że tam siedzi iDT, a tu mamy SD i SDi (w kombi było SDi no i w accordach - hatchback hondy, civic maił SD).
tylko, że Honda oznaczała Civic'a jako 2.0iTD a Accord'a jako 2.0TDi. Stąd te nieporozumienia.
Remigiusz - Pon Sty 28, 2013 12:20

:mrgreen: haha.. Nikt się naprawy nie chce podejmować, to nie K-seria :P I w tym silniku akurat pompy nie padają ktoś się grubo pomylił :-|
leszczu - Pon Sty 28, 2013 12:28

Remigiusz napisał/a:
to nie K-seria

A co k-seria jakaś inna ?? Co ona ma takiego niepowtarzalnego od innych silników ??

bociannielot - Pon Sty 28, 2013 12:34

tronsek napisał/a:
bociannielot napisał/a:
niektórzy myślą że tam siedzi iDT, a tu mamy SD i SDi (w kombi było SDi no i w accordach - hatchback hondy, civic maił SD).
tylko, że Honda oznaczała Civic'a jako 2.0iTD a Accord'a jako 2.0TDi. Stąd te nieporozumienia.
szwagier miał civica w hatchbacku - i na 99% jestem pewien że nie było tam oznaczenia iDT myślę że TD :) , Ale może iDT tyczy się Aerodeck'a ?? ja już w sumie wiem że nie wiem nic :) .
Bidi - Pon Sty 28, 2013 12:42

w Hondach Civic i Acordach na klapie było TD
monia - Pon Sty 28, 2013 13:03

W Motorze takie "kwiatki" zdarzają się bardzo często. Nie raz czytałam sprostowania do artykułów z poprzednich wydań. Pomyłki w oznaczeniach silników, najczęstszych usterek itp są nagminne. Po takim czymś często zbulwersowani czytelnicy wytykają im brak wiedzy. Jednak nikt w redakcji się tym nie przejmuje, bo wciąż nikt się fatyguje, żeby sprawdzić poprawność informacji zawartych w artykułach.
tronsek - Pon Sty 28, 2013 13:07

bociannielot napisał/a:
szwagier miał civica w hatchbacku - i na 99% jestem pewien że nie było tam oznaczenia iDT myślę że TD
było
tronsek napisał/a:
2.0iTD

kadzaf - Pon Sty 28, 2013 13:09

Dlatego ja nie kupuje tego typów swierszczyków :mrgreen:
Artykuł ten mozna porównac tak jakby piekarz zajmował sie mechanikom :D

Pływak - Pon Sty 28, 2013 15:53

Hahaha napisał wam Tronsek o co kaman, a wy dalej swoje. Oznaczenie na klapie hondy było 2.0i TD teraz czujecie różnice miedzy iTD, a IDT? Z resztą u nas w profilach piszą niektórzy TDI i też jest dobrze :lol:


bizon - Pon Sty 28, 2013 17:30

Pływak napisał/a:
Z resztą u nas w profilach piszą niektórzy TDI i też jest dobrze :lol:

Zreszta co sie dziwic jak nawet Wydzial Komunikacji ma katalogi z nieprawdziwymi oznaczeniami

Remigiusz - Pon Sty 28, 2013 18:19

leszczu, Non stop HGF i słoik majonezu gratis do tego :mrgreen: Ja po moich mechanikach wiem ze benzyny Rovera nie chcą robić :razz: Szpilki jak laska do chodzenia :mrgreen:
andrew0503 - Pon Sty 28, 2013 19:45

Remigiusz napisał/a:
Non stop HGF i słoik majonezu gratis do tego

Z tym"non stop" to bym się tak nie zapędzał :P , "od czasu do czasu" brzmi lepiej, są defekty uszczelki bez majonezu :wink:
Remigiusz napisał/a:
a po moich mechanikach wiem ze benzyny Rovera nie chcą robić :razz:

Mechanik jak lekarz, jeden konował, drugi fachowiec :razz: U mnie w mieścinie są na szczęście w miarę rozgarnięci i Rover w k-serii to nie jest jakiś tajemniczy i niewdzięczny stwór :)

tronsek - Pon Sty 28, 2013 19:50

Remigiusz napisał/a:
Ja po moich mechanikach wiem ze benzyny Rovera nie chcą robić
Bo to pewnie są ślusarze, nie mechanicy.
Remigiusz - Wto Sty 29, 2013 01:06

tronsek, Oj tam znam ich akurat i chłopaki dobrze robią i jak coś mi trzeba to zawsze pomogą i zrobią jak trzeba problemów z L-seria u nich jeszcze nie miałem nigdy :wink:

Mozę to tez i to ze im źle nagadałem o K-serii :P :twisted:

kadzaf - Wto Sty 29, 2013 07:54

Remigiusz napisał/a:
tronsek, Oj tam znam ich akurat i chłopaki dobrze robią i jak coś mi trzeba to zawsze pomogą i zrobią jak trzeba problemów z L-seria u nich jeszcze nie miałem nigdy :wink:

Mozę to tez i to ze im źle nagadałem o K-serii :P :twisted:

To teraz Remi powiedz im ze w L serii pekaja paski rozrzadu i choroba szalonych HGFów dopadac zaczyna rowniez je :mrgreen: (jak cos moze podac namiar na mnie) :rotfl2:

sobrus - Wto Sty 29, 2013 08:29

Ja nie mam problemów z serwisem K. I nie jest to silnik jakiś bardzo nietypowy, bo fiatowskie FIRE ma taką samą konstrukcje i problemy z uszczelką.

Wpiszcie sobie np. "fiat punto uszczelka pod głowicą" to sie troche zdziwicie.

Remigiusz - Wto Sty 29, 2013 14:21

Ja to oczywiście trochę napisałem z ironia :mrgreen: K-seria jest fajna jak byla dobrze przez kogoś eksploatowana a nie padlina :P

A co do Fire to nie spotkałem się jeszcze z HGF sąsiad ma jednego rdza go zjada ale śmiga ponad 250tys i nic się nie działo ale od nowości go maja, wujek ma tez fire i tez ma cos ponad 200tys i nic a ciotka jedna ma tez jeszcze jednego fire i ma już ponad 350tys i tez nie było nigdy hgf :razz:

Tylko ze wszystkie Fiaty co wymieniłem były od nowości kupione :mrgreen: Mozę dlatego.

sobrus - Sro Sty 30, 2013 08:03

Niektórzy też jeździli polonezami, rdza je zżarła a silnik działał jak zegarek.
Nie wszystkie egzemplarze K cierpiały na HGF i nie jest znana przyczyna.
Co do FIRE to zauważ, że są to silniki o małej w porównaniu do K mocy.

Ale najbardziej się uśmiałem czytając jakieś fiatowskie forum. Nawet slang dotyczący HGF mają podobny.

Wygląda na to, że HGF jest bezpośrednim skutkiem plastrowej konstrukcji silnika, do czego sie nie przyznają. Być może dlatego inni producenci takich ambitnych konstrukcji nie robią.

Gonia - Sro Sty 30, 2013 08:45

bociannielot napisał/a:
Najlepsze że nawet u nas na forum niektórzy myślą że tam siedzi iDT, a tu mamy SD i SDi (w kombi było SDi no i w accordach - hatchback hondy, civic maił SD).


W Civicach były SD, SDi i iDT.

[ Dodano: Sro Sty 30, 2013 08:45 ]
Remigiusz napisał/a:
leszczu, Non stop HGF i słoik majonezu gratis do tego :mrgreen: Ja po moich mechanikach wiem ze benzyny Rovera nie chcą robić :razz: Szpilki jak laska do chodzenia :mrgreen:


A wiele miałeś tych serii K?

Nie ma znaczenia czy seria L czy K, jak ktoś robi VW, to za inny się nie weźmie.

bociannielot - Sro Sty 30, 2013 08:59

Gonia, "Montowany był również silnik diesla 2.0 TD konstrukcji Rovera w dwóch wariantach mocy: 86 KM oraz 105 KM (z intercoolerem), mocniejszy silnik montowany był głównie w wersji Aerodeck." cytat z Wikipedii, nawet w produkowanym o rok dłużej accordzie było 105konne SDi w ofercie jedynie.
cjqumel - Sro Sty 30, 2013 11:05

dokładnie iDT w hondach nie było. I od 2001 roku silniki rovera zastąpiono silnikami isuzu 1.7 i 2.2
Remigiusz - Sro Sty 30, 2013 12:31

Cytat:
A wiele miałeś tych serii K?

Nie miałem i nie chce nawet :mrgreen:

[ Dodano: Sro Sty 30, 2013 12:31 ]
W Hondzie były oznaczenia 2.0ITD według katalogów jak sie patrzy :wink:

cjqumel - Sro Sty 30, 2013 12:40

dokładnie i zadnym innym się nie spotkałem zarówno w civicu jak i accordzie
bociannielot - Sro Sty 30, 2013 12:56

Remigiusz napisał/a:
Nie miałem i nie chce nawet
dopisuję się do listy :lol:
Markzo - Sro Sty 30, 2013 14:09

a ja użytkuje Kserię i to super motor ;) jak zwykle najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy nawet Kserii nie mieli ;)
bociannielot - Sro Sty 30, 2013 14:18

Markzo, wujek mojej ma i sprzedaje to padło ma dość :lol: także wiem z pierwszej ręki jaka to cudowna seria :lol:
Markzo - Sro Sty 30, 2013 14:21

Jak dbasz tak masz, sprawdza się to w każdej marce. Mam 'n' przykładów na to jak wspaniałe są merce, ople, vw itp. i możemy się tu do rana przekomarzać ;) dla mnie Kseria sprawdza się wyśmienicie i jestem bardzo zadowolony ;)
bociannielot - Sro Sty 30, 2013 14:39

Markzo napisał/a:
dla mnie Kseria sprawdza się wyśmienicie i jestem bardzo zadowolony
i oby Cię HGF nie dopadł tego Ci życzę :D ale im dłużej tym jeździsz tym bardziej masz szansę ;)
Markzo - Sro Sty 30, 2013 14:43

Moje auto jest od 1 właścicielki, do końca marki R w PL serwisowane w ASO, potem zajmował się nim P. Midowicz - widziałem rachunki, faktury co i jak było robione. Po prostu ktoś dbał na bieżąco, robił co trzeba i fura śmiga jak zła. Często nią jeżdżę do miasta, bo jest zwrotna i praktyczna. A motorek pali 4-5l/100km i do takiej budy starcza idealnie. A mimo dużych mrozów grzeje sie szybko, co jest sporym plusem.
michu027 - Sro Sty 30, 2013 15:47

R75, 2.5 V6 na automacie pali Ci niecałe 5 litrów?
bociannielot - Sro Sty 30, 2013 15:52

michu027, jego rover serii 100 może :D
Markzo - Sro Sty 30, 2013 15:53

michu027,
Michu u nas jest: R 75 2,5Kv6, ZS 2,0T i R 111Sli.

michu027 - Sro Sty 30, 2013 21:19

aaa ;p to zwracam honor, myślałem że mowa o r75 :D
Gonia - Sro Sty 30, 2013 22:31

Skoro nie było w Hondach silnika iDT, to dlaczego można odszukać w hondowskim EPC części charakterystyczne dla tego silnika? Ponadto w dokumentacji Hondy czytałam kiedyś, że L-seria była tam zdławiona. SD miało 75 a SDi 90KM. Teraz tego nie odszukam ale takie info gdzieś trafiłam.

W kwestii serii K psioczą Ci, którzy nie mieli. Jakbym była złośliwa, to bym powiedziała wszystkim posiadaczom iDT, zobaczymy kiedy wam się wysra pompa wtryskowa albo pompa wspomagania :P

[ Dodano: Sro Sty 30, 2013 22:29 ]
cjqumel napisał/a:
dokładnie i zadnym innym się nie spotkałem zarówno w civicu jak i accordzie


Faktycznie. To napisz proszę czym się różnią wizualnie te silniki i po czym je szybko odróżnic?

[ Dodano: Sro Sty 30, 2013 22:30 ]
bociannielot napisał/a:
Remigiusz napisał/a:
Nie miałem i nie chce nawet
dopisuję się do listy :lol:


Kolejny który lubi drgawki i zimno w samochodzie :P

[ Dodano: Sro Sty 30, 2013 22:31 ]
bociannielot napisał/a:
Markzo, wujek mojej ma i sprzedaje to padło ma dość :lol: także wiem z pierwszej ręki jaka to cudowna seria :lol:


Stryjek wujka ciotecznego mojej siostry kiedyś mówił, że jego sąsiad ma i bardzo psioczy :)

kadzaf - Sro Sty 30, 2013 23:31

Cytat:
Kolejny który lubi drgawki i zimno w samochodzie :P

Nie ma tragedii tylko trzeba załozyc ten biały termostat i dykte przed chłodnice jak wielkie mrozy ;-) wtedy kazda L seria bedzie grzala jak bena :mrgreen:

Gonia - Czw Sty 31, 2013 07:57

kadzaf napisał/a:
Cytat:
Kolejny który lubi drgawki i zimno w samochodzie :P

Nie ma tragedii tylko trzeba załozyc ten biały termostat i dykte przed chłodnice jak wielkie mrozy ;-) wtedy kazda L seria bedzie grzala jak bena :mrgreen:


Oczywiście, nie pisałabym gdybym nie miała porównania :P

Ale oczywiście "karton tuning" załatwia sprawę.

Jeździłam 2-ma seriami L, 2-ma CDT, 5-ma seriami K, jedną KV-6, jedną serią T i D16A8. Trochę materiałów do porównań mam :)

kadzaf - Czw Sty 31, 2013 10:04

Gonia napisał/a:
Jeździłam 2-ma seriami L, 2-ma CDT, 5-ma seriami K, jedną KV-6, jedną serią T i D16A8. Trochę materiałów do porównań mam :)

Ale nie napisałas ile uszczelek pod głowica wymieniłaś :twisted:

adamsky - Czw Sty 31, 2013 10:06

Gonia napisał/a:
zobaczymy kiedy wam się wysra pompa wtryskowa

a mi się kiedyś wysrała i tak czy siak nie narzekam na L-serie bo jednak zadbany silnik rekompensuje wszystko. K-serii nie miałem, ale miałem już parę benzyn w swoim życiu i ostatnio alfę 145 1.6 i znów przesiadłem się do 45 to jednak bez porównania :)
Swoją drogą czy w Civicach były 2.0i TD cz iDT czy SDi czy cokolwiek innego chyba małe ma znaczenie, bynajmniej dla mnie a autor artykułu jest niedoinformowany co zostało wcześniej przytoczone :P koniec off`a w offie :)

kadzaf - Czw Sty 31, 2013 10:13

adamsky napisał/a:
woją drogą czy w Civicach były 2.0i TD cz iDT czy SDi czy cokolwiek innego chyba małe ma znaczenie,

Pewnie ze tak,ważne ze słupek ten sam ,a osprzet zawsze mozna dac inny :mrgreen:

bociannielot - Czw Sty 31, 2013 10:44

Gonia napisał/a:
Skoro nie było w Hondach silnika iDT, to dlaczego można odszukać w hondowskim EPC części charakterystyczne dla tego silnika?

nie odniosę się do tego bo nie czytałem, nie jest to moja ulubiona lektura...
Gonia napisał/a:
Ponadto w dokumentacji Hondy czytałam kiedyś, że L-seria była tam zdławiona. SD miało 75 a SDi 90KM.
ale do tego mogę się odnieść wraz ze szwagrem kupowaliśmy ten samochód(civic z SD) i wiesz co? dowód rejestracyjny tego auta nie potwierdzał Twoich słów ;] po przerejestrowaniu też nie wpisali 55KW ;] .
Gonia napisał/a:
Jakbym była złośliwa, to bym powiedziała wszystkim posiadaczom iDT, zobaczymy kiedy wam się wysra pompa wtryskowa

Zregeneruję ją w chipcarze jak tą w pierwszym R za ok 1300zł na gotowo z gwarancją i zrobię to góra raz a są tu tacy co po 2, 3 razy robili HGF przy niewiele mniejszych bądź takich samych kosztach.
Gonia napisał/a:
Stryjek wujka ciotecznego mojej siostry kiedyś mówił, że jego sąsiad ma i bardzo psioczy

Znasz definicję słowa wujek? tak tylko pytam... Obydwoje(ja i moja Kasia) z nim rozmawialiśmy nie dalej jak dwa miesiące temu że ma k-serię już jakiś czas po HGF-ie i już ma dość tego złoma więc sprzeda chyba - od wielu lat to auto mają, z eksploatacji jego nigdy nie byli zadowoleni, z osiągów tak z awaryjności nie ;]

Gonia - Czw Sty 31, 2013 10:55

kadzaf napisał/a:
Gonia napisał/a:
Jeździłam 2-ma seriami L, 2-ma CDT, 5-ma seriami K, jedną KV-6, jedną serią T i D16A8. Trochę materiałów do porównań mam :)

Ale nie napisałas ile uszczelek pod głowica wymieniłaś :twisted:


Uszczelka pod głowicą była robiona raz i to zaraz po zakupie samochodu.

Pierwszą serią K jeździliśmy 4 lub 5 lat i zrobiliśmy 120kkm. W momencie sprzedaży samochodu miał najechane 170kkm i uszczelka nie była robiona nigdy.

[ Dodano: Czw Sty 31, 2013 10:55 ]
bociannielot napisał/a:
Gonia napisał/a:
Skoro nie było w Hondach silnika iDT, to dlaczego można odszukać w hondowskim EPC części charakterystyczne dla tego silnika?

nie odniosę się do tego bo nie czytałem, nie jest to moja ulubiona lektura...


A warto, bo można się wiele dowiedzieć o różnych wersjach czy modyfikacjach.

bociannielot napisał/a:
Gonia napisał/a:
Jakbym była złośliwa, to bym powiedziała wszystkim posiadaczom iDT, zobaczymy kiedy wam się wysra pompa wtryskowa

Zregeneruję ją w chipcarze jak tą w pierwszym R za ok 1300zł na gotowo z gwarancją i zrobię to góra raz a są tu tacy co po 2, 3 razy robili HGF przy niewiele mniejszych bądź takich samych kosztach.


My mieliśmy wiele serii K i HGF'a robiliśmy raz. Zapomniałeś też dodać, że HGF'y trafiają się również w iDT :P

bociannielot napisał/a:
Gonia napisał/a:
Stryjek wujka ciotecznego mojej siostry kiedyś mówił, że jego sąsiad ma i bardzo psioczy

Znasz definicję słowa wujek? tak tylko pytam... Obydwoje(ja i moja Kasia) z nim rozmawialiśmy nie dalej jak dwa miesiące temu że ma k-serię już jakiś czas po HGF-ie i już ma dość tego złoma więc sprzeda chyba - od wielu lat to auto mają, z eksploatacji jego nigdy nie byli zadowoleni, z osiągów tak z awaryjności nie ;]


Ja jedynie uwydatniam różnicę pomiędzy "mam/miałem" a "on ma/miał".

Nie ma się co napinać ani kłócić.

kadzaf - Czw Sty 31, 2013 11:20

Gonia napisał/a:
apomniałeś też dodać, że HGF'y trafiają się również w iDT :P

haha wiedziałem ze to napiszesz :mrgreen:

Gonia - Czw Sty 31, 2013 11:28

kadzaf napisał/a:
Gonia napisał/a:
apomniałeś też dodać, że HGF'y trafiają się również w iDT :P

haha wiedziałem ze to napiszesz :mrgreen:


Mogę jeszcze dodać, że w 420D też była głowica zdejmowana, bo pękła sprężyna na zaworze. Reasumując, pomimo, że L-serie kosztowały więcej w naprawach i były bardziej kłopotliwe, to miło je wspominam (szczególnie w.w. 420D) i nie deklaruję, że nigdy więcej :)

cjqumel - Czw Sty 31, 2013 11:41

Gonia napisał/a:
Faktycznie. To napisz proszę czym się różnią wizualnie te silniki i po czym je szybko odróżnic?


ale między jakimi ?

ps jak przeglądnąłem accordy 5 gen to w nich sporadycznie zamiast iTD zdarzało się TDi w których u góry w miejscu alternatora była pompa wspomagania nie mam zielonego pojęcia dlaczego :-|

natomiast w 6 gen bez zmian iTD /:P

Gonia - Czw Sty 31, 2013 11:42

cjqumel napisał/a:
Gonia napisał/a:
Faktycznie. To napisz proszę czym się różnią wizualnie te silniki i po czym je szybko odróżnic?


ale między jakimi ?


Pomiędzy SDi a iDT.

kadzaf - Czw Sty 31, 2013 11:56

Gonia napisał/a:
cjqumel napisał/a:
Gonia napisał/a:
Faktycznie. To napisz proszę czym się różnią wizualnie te silniki i po czym je szybko odróżnic?


ale między jakimi ?


Pomiędzy SDi a iDT.

osprzetem :mrgreen:

Gonia - Czw Sty 31, 2013 11:58

kadzaf napisał/a:
Gonia napisał/a:
cjqumel napisał/a:
Gonia napisał/a:
Faktycznie. To napisz proszę czym się różnią wizualnie te silniki i po czym je szybko odróżnic?


ale między jakimi ?


Pomiędzy SDi a iDT.

osprzetem :mrgreen:


Jakim?

Ja pytam o to, jak po "rzuceniu okiem" na zdjęcie silnika (n.p. w ogłoszeniu) można rozpoznać czy jest to SDi czy IDT, zamontowany w Hondzie.

cjqumel - Czw Sty 31, 2013 12:01

najprościej po obudowie w SDi ste paski są prawie na calej a w iDT jest ich mniej i bardziej na środku
Gonia - Czw Sty 31, 2013 12:03

cjqumel napisał/a:
najprościej po obudowie w SDi ste paski są prawie na calej a w iDT jest ich mniej i bardziej na środku

W Hondzie też?

cjqumel - Czw Sty 31, 2013 12:14

tak jak już pisałem wcześniej to w hondzie nie spotkałem się jeszcze z iDT silnikiem o ile występowały bo ja katalogom ani im podobnym specjalnie nie wierze

jeśli występowały w co wątpie szczególnie w civicach ewentualnie jak uż coś mogły się pojawić w accordach 6 gen

Gonia - Czw Sty 31, 2013 12:21

cjqumel napisał/a:
tak jak już pisałem wcześniej to w hondzie nie spotkałem się jeszcze z iDT silnikiem o ile występowały bo ja katalogom ani im podobnym specjalnie nie wierze

jeśli występowały w co wątpie szczególnie w civicach ewentualnie jak uż coś mogły się pojawić w accordach 6 gen


Czyli twierdzisz, choć nie masz na poparcie tego żadnego dowodu.

Ja jedynie twierdzę, że w Hondach występuje n.p. termostat, odpowiednik roverowskiego PBM100040 (występuje tylko iDT), co już powinno wystarczyć za dowód, że iDT w Hondach jednak montowany był.

A w kwestii wiary w katalogi, to nie spotkałam wiarygodniejszego źródła informacji o aucie, częściach i wersjach, niż Elektroniczy Katalog Części (w skrócie EPC) wydanym przez producenta samochodu samochodu.

cjqumel - Czw Sty 31, 2013 12:34

szacunek dla ciebie za posiadaną wiedzę ;-)

i mam nadzieję że kiedyś będzie mi dane spotkać taki egzemplarz ;-)

aha jeśli był tto raczej tylko w accordach

bociannielot - Czw Sty 31, 2013 13:10

Gonia, pokaż mi hondę z zamontowanym fabrycznie 101 konnym iDT, po prostu pokaż :ok:
Gonia - Czw Sty 31, 2013 13:26

bociannielot napisał/a:
Gonia, pokaż mi hondę z zamontowanym fabrycznie 101 konnym iDT, po prostu pokaż :ok:


Ale ja nie muszę nic udowadniać. To wy podważacie prawdziwość artykułu. Ja jedynie twierdzę, że silniki iDT (a nie tylko SDi) montowano w Hondach.

bociannielot - Czw Sty 31, 2013 13:31

Gonia napisał/a:
Czyli twierdzisz, choć nie masz na poparcie tego żadnego dowodu.
Gonia napisał/a:
Ale ja nie muszę nic udowadniać.

Czyli tak to działa że inni muszą, ale Gonia nie, ciekawe...

Gonia - Czw Sty 31, 2013 13:56

bociannielot napisał/a:
Gonia napisał/a:
Czyli twierdzisz, choć nie masz na poparcie tego żadnego dowodu.
Gonia napisał/a:
Ale ja nie muszę nic udowadniać.

Czyli tak to działa że inni muszą, ale Gonia nie, ciekawe...


Nie było żadnego dowodu, że nie ma. Były natomiast stwierdzenia, że nikt nie widział. Po pytaniu o podanie różnic aby można było odróżnić w Hondzie SDi od iDT zapadła cisza. Dlatego też pytam, na jakiej podstawie stwierdzono, że nie widziano, skoro nie wiadomo jakie są różnice?

Ja natomiast twierdzę, że w Hondach występuję części charakterystyczne dla silnika iDT, co wprost sugeruje, że skoro występują, to mają zastosowanie w tych silnikach.

bociannielot - Czw Sty 31, 2013 14:07

Gonia napisał/a:
Po pytaniu o podanie różnic aby można było odróżnić w Hondzie SDi od iDT zapadła cisza.
po pytaniu czy możesz pokazać taką hondę padło stwierdzenie że nie musisz lol
Gonia napisał/a:
części charakterystyczne dla silnika iDT, co wprost sugeruje,

sugeruje - ale nie stwierdza na pewno
Nie wierzę że honda mając licencję na SD/SDi renegocjowała by specjalnie z roverem użycie nowszego wcale nie lepszego silnika jak mogła brać gotowca bezpośrednio z POWERTRAIN ...
Osprzęt w SD/SDi też różnił się i w R i w H ... inna była skrzynia (bądź konstrukcja dążka) bo jechałem SD SDi iDT w hondach, nie było np tego zje*anego klekotania drążka, żadne źródło poza katalogiem tego co piszesz nie potwierdza, więc tak musisz udowodnić jeśli twierdzisz że tak jest
Wiesz niektórzy sugerują sztuczną mgłę, inni że widzieli Elvisa tydzień temu, nawet moja matka i sąsiadka że widziały kiedyś UFO, a katalogi też często mówią nieprawdę - producencki rave podaje inna szer. max opony do mnie i instrukcja autorstwa również Rovera ściągnięta z naszej strony podaje inną

Gonia - Czw Sty 31, 2013 14:32

bociannielot napisał/a:
Gonia napisał/a:
Po pytaniu o podanie różnic aby można było odróżnić w Hondzie SDi od iDT zapadła cisza.
po pytaniu czy możesz pokazać taką hondę padło stwierdzenie że nie musisz lol
Gonia napisał/a:
części charakterystyczne dla silnika iDT, co wprost sugeruje,

sugeruje - ale nie stwierdza na pewno
Nie wierzę że honda mając licencję na SD/SDi renegocjowała by specjalnie z roverem użycie nowszego wcale nie lepszego silnika jak mogła brać gotowca bezpośrednio z POWERTRAIN ...


Widziałeś tą umowę? A może dotyczyła ona silników 20T2R i 20T2N? Nie wydaje mi się aby Powertrain'owi opłaciło produkować 3 silniki zamiast jednego.

bociannielot napisał/a:
Osprzęt w SD/SDi też różnił się i w R i w H ... inna była skrzynia (bądź konstrukcja dążka) bo jechałem SD SDi iDT w hondach, nie było np tego zje*anego klekotania drążka,


A to nowości, bo nawet klubowicze zamawiali do ZS'a te drążki, bo były tańsze. Mało tego owe części były częściami MG Rover, gdzie na etykietę MG ROVER naklejono etykietę Hondy.

A to czy klekocze czy nie, jest kwestią egzemplarza. Ostatnio widziałam 4-setkę, która nie klekotała, bo poprzedni właściciel wepchnął szmatę pod mieszek zmiany biegów, który tłumił klekotanie. Faktycznie była różnica konstrukcyjna, bo fabrycznie to tam szmaty nie było :P

bociannielot napisał/a:
żadne źródło poza katalogiem tego co piszesz nie potwierdza, więc tak musisz udowodnić jeśli twierdzisz że tak jest


Uwierz mi, że nic nie muszę...

bociannielot napisał/a:
Wiesz niektórzy sugerują sztuczną mgłę, inni że widzieli Elvisa tydzień temu, nawet moja matka i sąsiadka że widziały kiedyś UFO,


Ja znam również takich, którzy mówią, że widzieli L-serie, której z turbiny nie cieknie :P

bociannielot napisał/a:
a katalogi też często mówią nieprawdę


Jedyne przypadki, w których moja wiedza nie pokrywała się z EPC, były to takie, w których nie miałam pewnej świadomości.

Podobnie kiedyś dyskutowano z EPC, że końcówki w R200 są inne niż 25, o tym, że sworznie w 420 są inne niż 416, o tym, że w 620SDi przed liftem i po są różne napinacze paska PK, o tym, że w R75 CDT/i są wersje z jedną i dwiema pompami paliwa, itd, itd. Czas weryfikuje tę więdzę i znam niewiele takich przypadków, gdy ta sama część występuje pod różnymi indeksami... bo nie twierdzę, że takie są (RNR100060 i RNR100090 czy UKN100940 i UKN100950). Większość części niestety pomimo identycznego wyglądu są inne choćby ze względu na twardość użytej gumy.

bociannielot napisał/a:
- producencki rave podaje inna szer. max opony do mnie i instrukcja autorstwa również Rovera ściągnięta z naszej strony podaje inną
Nie weryfikowałam tego i nie zamierzam ale znając życie ktoś się pomylił interpretując fakty i pomylił MG ZR z R25 lub 200 z 25.
Brt - Czw Sty 31, 2013 15:04

kiedyś widziałem accorda z IDT .. tego produkowanego po 2000roku ... jakieś ogłoszenie na alle było albo ktos na forum u nas pytał o silnik ... nie kojarzę już, ale na bank to było iDT.
Gonia - Czw Sty 31, 2013 15:07

Reasumując naprawdę trzeba mieć mocne dowody aby dyskutować z EPC, bo jak do tej pory EPC zawsze wychodziło obronną ręką i dyskutować mogę z katalogami hurtowni motoryzacyjnej czy TecDoc'iem (które mają bardzo wiele błędów) ale nie czuję się na siłach aby dyskutować z EPC, bo zawsze przegram. Jeśli Ty czujesz się na siłach, to próbuj.
bociannielot - Czw Sty 31, 2013 16:22

no to lepiej EPC online podaje diesle w accordzie i civicu max do 2000r :ok:
Bidi - Pią Maj 10, 2013 08:38

i kolejne kwiatki ;p nie wiem czy było jak było to sorki:)

http://www.zlomnik.pl/ind...ochodu-sasiada/

Brt - Pią Maj 10, 2013 09:40

gdzies już było ;) ... a swoją drogą w przypadku serii L to nie wiem co ten koleś chciał naprawiać ;)