Zobacz temat - [R25] Uszczelka pod głowica. Robic uszczelke czy kupic drugi
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25] Uszczelka pod głowica. Robic uszczelke czy kupic drugi

gorski32 - Sob Paź 25, 2014 16:48
Temat postu: [R25] Uszczelka pod głowica. Robic uszczelke czy kupic drugi
Witam wszystkich. Dzis przy 242tysiacach przebiegu moja uszczelka pod glowica sie skonczyla.W pewnym momencie stracilem grzanie w kabinie i myslalem ze to termostat ale jest ok i po tym sprawdzilem plyn chlodniczy i bylo go bardzo malo wiec dolalem az 7litrow :O bo co dolalem to uciekalo a wtedy jeszcze nie wiedzialem ze to uszczelka i po dolaniu sprawdzilem bagnet i korek i juz wiedzialem gdzie sie podzialo te 7 litrow. W silniku jest kawa z mlekiem i (jak ktos chce to zapraszam) :p jest bagno jak nie wiem. I pytanie do was Czy oplaca sie robic uszczelke i glowice czy lepiej kupic drugi silnik? Widzialem kilka juz na allegro w granicach 1100-1300zl kupowal bym bez osprzetu pewnie. Ktos doradzi a moze juz ktos sie w to bawil i powie ile wydal na taka zabawe? Tez moze ktos ma silnik do R25 1.4 84KM 16V w dobrym stanie do sprzedania? Wolal bym od kogos z forum kupic niz z allegro. Mam nadzieje ze ktos pomoze. ;)
Adrian - Sob Paź 25, 2014 17:32

Były podobne tematy... Jeśli go nie przegrzałeś, to rób uszczelkę. "Nowy" używany silnik, to zazwyczaj zakup "kota w worku".
krakers2207 - Sob Paź 25, 2014 19:41

Warto się zastanowić u Cb nad wymianą silnika bo może się okazać że głowica nie nadaje się już do planowania albo to będzie jej ostatni raz w zależności ile razy już był robiony HGF. Głowica regenerowana kosztuje tyle co silnik. Miałem identyczny problem co Ty jakiś czas temu tylko że u mnie w wyniku przegrzania poszły gniazda zaworów, nie ryzykowałem kupnem innej głowicy gdyż nie wiedziałem jak wyglądają pierścienie. Silnik po przebiegu 60 tyś km kupiłem za 900 zł i założyłem za 400 zł. Myślę, że warto wymienić cały silnik, jak chcesz to mogę dać Ci namiary na silnik 1.6 z przebiegiem 68 tyś km, sprzedawca sprawdzony, rzetelny i uczciwy, daje na wszystko paragon i gwarancję, jakby coś pw ;D
gorski32 - Nie Paź 26, 2014 01:17

Przebieg 242tysiace i to byl by pierwszy HGF ale bardziej jestem za drugim silnikiem. A czy 1,6 bedzie pasowac skoro ja mam 1,4? Widzialem po 1000zl 1,4 ale cholera wie w jakim one stanie.
krakers2207 - Nie Paź 26, 2014 07:33

Nie możliwe żeby to był pierwszy HGF, 1.6 to praktycznie ta sama jednostka co 1.4 103 KM różni się między innymi cieńszymi tulejami i większymi tłokami a co za tym idzie większa pojemność, spalanie podobne tylko mocy więcej. Poczytaj sobie dokładnie na forum lub może ktoś się wypowie na ten temat.

Z ceny zawsze można zejść i nie warto szukać silników z dużymi przebiegami warto kupić silnik który ma niewiele przejechane a co za tym idzie nie był rozbierany od nowości.

gorski32 - Nie Paź 26, 2014 10:55

HGF serio byl by pierwszy bo ja nic nie wiem zeby ktos cos robil poniewaz samochod sciagnol facet do polski z belgi jakiej 4 lata temu i przebieg mial 136tysiecy i zostal odrazu kupiony prze ze mnie no i teraz ma 242tysiecy wiec mysle ze bedzie to pierwszy HGF. I chyba wole sie nie bawic i kupic normalnie 1,4 zeby nie robic juz sobie problemow. Bo pewnie i komputer trzeba zmieniac i jeszcze jakies inne rzeczy. Nie chce sie w jeszcze wieksze koszty wpedzac ;) potrzebuje 1,4 i tyle ;)
robsson78 - Nie Paź 26, 2014 12:26

Moim zdaniem zdecydowanie lepiej robić ten i wiedzieć co się ma niż kupować silnik z nieznaną historią i z nieznanym stanem.
gorski32 - Nie Paź 26, 2014 15:15

To juz nie wiem co robic. Nie wiem w jakim stanie jest ten silnik. Mysle ze kupie drugi a stary zostawie na części do tego nowego i tyle. Mam nadzieje ze znajde cos w dobrym stanie. Wiecej silnikow jest 1,6 niz 1,4 ale nie wiem jak pasuje do 25 1,6 i czym sie roznia z 1,4. Jak by ktos sie wypowiedzial na ten temat. Moze ktos ma 1,4 do sprzedania z forumowiczow ;) . Zrobie nowy post na Giełdzie ze kupie 1,4 84 KM ;) moze ktos ma w malym przebiegu i dobrym stanie ;) Moj silnik juz troche ma i chodzi jak diesel przez tak zwane SZKLANKI i sam nie wiem juz w jakim on stanie ;/
kezmanq - Nie Paź 26, 2014 16:45

zdecydowanie lepiej naprawiać ten silnik a nie pakować się w następnym w którym znowu będzie HGF

a wersja 84 od 103 rózni się ZTCP tylko przepustnicą.

robsson78 - Nie Paź 26, 2014 17:32

kezmanq napisał/a:

a wersja 84 od 103 rózni się ZTCP tylko przepustnicą.

którą w łatwy sposób można przerobić na 103 km

gorski32 - Nie Paź 26, 2014 17:36

To tak chyba zrobie i naprawie ten tylko pierw zobaczymy w jakim jest stanie. Oplaca sie kupic caly zestaw uszczelek glowicy? Na allegro widze za 300zl ;) jesli tylko glowica do zrobienia to bede to robil jesli cos wiecej to caly silnik kupie ;) bede pisal co i jak ;) mam nadzieje ze silnik jest okey ;) i jak z ta uszczelka nowego typu;) dobre sa ;) ?

[ Dodano: Nie Paź 26, 2014 17:36 ]
Juz czytalem na forum o tej przerobce na 103KM ;) jesli nic wiecej nie trzeba robic do tego to pomysle nad tym zeby go przerobic na 103KM ;)

robsson78 - Nie Paź 26, 2014 17:42

O nowym typie uszczelki https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=19961
gorski32 - Wto Paź 28, 2014 20:04

A Panowie jak myslicie jak dlugo wytrzymaja PANEWKI ? Bo juz nie raz slyszalem ze moga sie obrocic i bedzie po zawodach ;/ jak z tym jest ?

I czy ktos powie skad wziac caly zestaw uszczelek pod głowicę w raz ze śrubami? Na Allegro znalazlem cos takiego http://allegro.pl/uszczel...4740269365.html ale nie jestem przekonany do tego i pytanie czy ktos ma cos sprawdzonego ;) ? O raz czy ktos pamieta jaki filtr paliwa pasuje do naszego Roverka ? Kiedys czytalem ze od Hondy Civic pasuje a ten dedykowany do Rover cos nie bardzo i nie moge znalesc tego tematu. Ktos pamieta :) ?

MultecFSO - Wto Paź 28, 2014 20:51

Jak się zmienia olej to panewki zrobią 500tysięcy km i nic im nie będzie. Ktoś Ci głupot naopowiadał. Obrócona panewka to już w ogóle hardkor... aczkolwiek fakt, zdarza się, ale tam gdzie nie ma smarowania i ktoś katuje.

W kwestii uszczelki to ja zawsze jestem zdania, że lepiej kupić oddzielnie porządną uszczelkę pod głowicę np. Elring starego typu wzmacniany, Victor Reinz również starego typu. Do MLSa nie jestem przekonany, bo sporo silników, które robiłem i miały zewnętrzne wycieki miały właśnie MLSa... :)

krakers2207 - Sro Paź 29, 2014 09:08

Jak miałem robić u siebie uszczelkę to kupiłem ten zestaw od tego sprzedawcy, dodatkowo zgodził się na podmianę uszczelki MLS na stary typ wzmacniany lub można było jeszcze na wielowarstwowy typ, z racji tego że głowica poszła, zdałem cały zestaw. Mogę śmiało powiedzieć, że wszystkie elementy tego zestawu były renomowanych firm payen, corteco, bearmach i inne.
gorski32 - Sro Paź 29, 2014 19:43

Czyli rozumiem ze polecacie uszczelke pod glowice starego typu a nie nowego ;) ? Czyli bede kupowal ten zestaw ale doradzcie jaka uszczelke byscie kupili :) nie chce kupić tandety tylko cos porzadnego zeby po chodzilo to dobrze :) a i co z tym filtrem paliwa ktos pamieta ;) ?
kita626 - Czw Paź 30, 2014 09:46

Witam ja jestem po hgf-ie, i powiem że zamawiałem części w tomateem, cały możliwy nowy komplet, czyli wszystkie uszczelki, śruby głowicy uszczelniacze zaworów itd, w dodatku miałem niewielką kolizję na 2 zaworach, więc wymieniłem wszystkie na nowe, bo jak robić to raz a porządnie. Też chciałem zamówić nowy typ uszczelki ale w sklepie stanowczo mi odradzili bo auta po przejechaniu pary tys km miały ponowny hgf. Więc skoro fachowcy którzy sprzedaja części odradzają taką uszczelkę to lepiej im zawierzyć niż eksperymentować.
gorski32 - Czw Paź 30, 2014 10:28

Bardzi Dziekuje za taka wypowiedz ;) wezme ja do serca ;) w tomateam szukalem i nie moglem znalesc takiego calego zestawu? Sa na stronie czy trzeba dzwonic i sie pytac ;) jakiej firmy ta uszczelka i rozumiem ze kupowac wielowarstwowa wzmacniana? ;) tez chce zrobic to dobrze i z glowa ;) bo przywiazalem sie do Roverka i nie chce go zostawiac ;)
Lysack - Czw Paź 30, 2014 10:44

Według mojego mechanika nie powinno się z góry określać typu uszczelki. Każda z nich jest dobra jeśli będzie zastosowana do odpowiedniego stanu silnika.

Nie wiem dokładnie jak się dobiera uszczelkę, ale w nowym silniku każda się sprawdzi, starsze silniki mogą posiadać już lekkie krzywizny na powierzchni styku, przez co nie każdy typ uszczelki będzie w stanie to dobrze wypełnić.

zacekpl - Pią Paź 31, 2014 07:55

Lysack napisał/a:
Nie wiem dokładnie jak się dobiera uszczelkę, ale w nowym silniku każda się sprawdzi, starsze silniki mogą posiadać już lekkie krzywizny na powierzchni styku, przez co nie każdy typ uszczelki będzie w stanie to dobrze wypełnić.


Dlatego głowicę się planuje. Blok się tak nie wykrzywia, wiec można to tylko delikatnie papierem sciernym przeczyścić z resztek starej uszczelki.
Nic mi nie wiadomo na temat dobierania uszczelki do stanu silnika. W skrajnych przypadkach można dorobić grubszą uszczelkę, żeby skompensować mocno splanowaną głowicę.
Kluczowe znaczenie ma tutaj poprawny montaż a nie uszczelka.

NoPE - Sob Lis 01, 2014 11:44

zacekpl napisał/a:
Nic mi nie wiadomo na temat dobierania uszczelki do stanu silnika

To poszukaj, proszę, jeszcze trochę informacji. MLS wyłącznie na splanowaną głowicę z odpowiednią wysokością cholera wie jakich tulejek.

AndrewS - Sob Lis 01, 2014 13:55

chodzi pewnie o wysokość tulei cylindrów
zacekpl - Sob Lis 01, 2014 14:14

Cytat:
zacekpl napisał/a:
Nic mi nie wiadomo na temat dobierania uszczelki do stanu silnika

To poszukaj, proszę, jeszcze trochę informacji. MLS wyłącznie na splanowaną głowicę z odpowiednią wysokością cholera wie jakich tulejek.


A co inne to sie montuje bez planowania głowicy ?

AndrewS - Sob Lis 01, 2014 14:42

Jeśli glowica nie ma wżerów i jest prosta co pewnie rzadko się zdarza to czemu nie.
zacekpl - Sob Lis 01, 2014 15:56

AndrewS napisał/a:
Jeśli glowica nie ma wżerów i jest prosta co pewnie rzadko się zdarza to czemu nie.


Nawet jak sie okaże, ze jest prosta to i tak będą odkształcenia od pierscieni ogniowych dookoła komór spalania, tam jest największe cisnienie przy dokręcaniu i nie ma siły zeby aluminium nie odkształciło.
JEDYNY parametr silnika na jaki wpływ ma wymiar uszczelki pod głowicę to stopień sprężania. I jedyny wymiar uszczelki jaki się liczy to grubość(pomijając srednicę pierscieni, kanałow wodnych/olejowych itp). Cieńsza-silnik doprężony, grubsza-odprężony.

AndrewS - Sob Lis 01, 2014 16:17

zacekpl napisał/a:
największe cisnienie przy dokręcaniu i nie ma siły zeby aluminium nie odkształciło.


Być może, ale glowica jest dokręcana stosunkowo lekko w porównaniu do "zwykłych"
i może wystarczyłaby pasta i płyta szlifierska, ale to tylko moje gdybanie :)

NoPE - Sob Lis 01, 2014 17:46

Cały problem z HGF kryje się w umiejscowieniu śrub łączących głowicę z tym tam niżej :) (miską olejową?) i nic nie poradzimy. Głowica jest po prostu źle zaprojektowana i niezależnie od typu zastosowanej uszczelki HGF to loteria. Można jedynie wydłużać (a nawet wyeliminować) czas wymiany przez właściwą exploatację auta.
AndrewS - Sob Lis 01, 2014 18:03

NoPE napisał/a:
z tym tam niżej :) (miską olejową?)


magistrala olejowa

Ciekawe jak sie ma wymiana magistrali olejowej i uszczelki nowego typu MLS, do ponownego HGF;u
Może większość zakłada uszczelke bez wymiany magistrali i to jest przyczyną jej ponownego wydmuchania.
Wiadomo że zalecana jest wymiana tej magistrali przy zakładaniu uszczelki MLS

krakers2207 - Sob Lis 01, 2014 18:14

Ciekaw jestem czy jest rover który ma zamontowane wszystkie modyfikacje które wprowadzali czyli MLS, nowa magistrala, termostat PRT. Ile wtedy by samochód przejechał bez HGF.
NoPE - Sob Lis 01, 2014 19:07

http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=476874
gorski32 - Nie Lis 02, 2014 22:24

Jutro bede wiedzial w jakim stanir jest silnik i czy oplaca sie go robic ;)
NoPE - Pon Lis 03, 2014 18:37

To rozsądnej decyzji i daj znać co dalej.
gorski32 - Wto Lis 04, 2014 14:49

Sprawy maja sie tak. Silnik jest w dobrej kondycji. Uszczelke zjadlo cala i jest do wymiany reszta jest w dobrej kondycji. Ale juz zaluje ze oddalem samochod do mechanika ktoremu zbyt nie ufam poniewaz moj mechanik zawiesil dzialalnosc na rzecz dzieci. A chodzi o to ze ten ktory mam moj samochod nie bedzie planowal mi glowic poniewaz powoedzial mi ze w Roverach nie bylo przewidziane planowanie glowicy i ze zawory chyba zawory wystaja po za glowice i jeszcze powiedzial mi ze nie znalazl by takiej grubej uszczelki jesli by splanowal glowice. No i rece mi opadly. Czuje ze bede zalowal i dlugo taka naprawa nie wytrzyma a i jeszcze iglice będzie bral stare a nie nowe. Pozwole mu go juz zrobic bo jest rozebrany i tyle. Ale jesli znowu pojawi sie HGF to na pewno już go tam nie zaprowadze. Kurde tak to jest z tymi mechanikami :-/ . Sam nie wiem co robic. Trzymqm tylko kciuki ze silnik i jego naprawa jeszcze wytrzyma. Za robote bierze 250zl plus czesci i cala impreza mysle ze wyniesie mnie okolo 600-700zl.
Lysack - Wto Lis 04, 2014 15:21

Dopłać mu wartość podatku i bierz fakturę na naprawę. W razie czego będziesz mógł reklamować usługę.

Nie wiem skąd jesteś, ale jak coś to możesz wyciągnąć silnik i wysłać go do naprawy do dobrego zakładu. Wydasz trochę więcej, ale gość, który mi robił daje gwarancję, szczegółowo sprawdza cały silnik i wymienia wszystkie uszczelnienia na fabryczne - bez użycia silikonu. U mnie jak na razie pół roku minęło od zrobienia i silnik nawet się nie spocił przy uszczelce.

AndrewS - Wto Lis 04, 2014 15:29

gorski32 napisał/a:
Roverach nie bylo przewidziane planowanie glowicy


ee tam, mozna max 0,2mm

gorski32 napisał/a:
ze zawory chyba zawory wystaja po za glowice


no jak była planowana z 10 razy, albo jak zawory sa otwarte :-)

gorski32 napisał/a:
i jeszcze powiedzial mi ze nie znalazl by takiej grubej uszczelki jesli by splanowal glowice.


kurde to o ile on chce ja planować 1mm ?? , chyba że faktycznie jest już z nią kiepsko

Widać te dołki u Ciebie ??


gorski32 - Wto Lis 04, 2014 15:53

Juz nie bede go zabieral niech go zlozy i zrobi co uwaza za słuszne i tyle. Wiesz nie wiem czy widac te dziury w glowicy bo nawet jej na oczy nie widzialem. Jestem z Otwocka. Mam nadzieje ze wytrzyma to jakos bo czuje ze odwali maniame i nic z tego nie bedzie i dlugo nie wytrzyma no ale zobaczymy. Jak pojdzie znowu to oddam gdzie indziej. Wtedy bede prosil was o dobrego mechanika z okolic Otwocka.
Adrian - Wto Lis 04, 2014 15:57

Zabieraj ten samochód od niego.
poziom1989 - Wto Lis 04, 2014 20:14

Przegrzałeś go ?
NoPE - Wto Lis 04, 2014 20:35

gorski32 napisał/a:
powoedzial mi ze w Roverach nie bylo przewidziane planowanie glowicy

i ma rację. To inicjatywa użytkowników.

Podrzuć mu RAVE bo jak dokręci nieodpowiednio szpilki to HGF powróci. I nie przejmuj się na zapas. Że do gościa zaufania nie masz to nic dziwnego w obecnych czasach.

gorski32 napisał/a:
Ale jesli znowu pojawi sie HGF to

To przy odbiorze spytaj czy daje jakąś gwarancję na naprawę. Nawet słowną. Masz wtedy jakieś pole manewru.

AndrewS - Wto Lis 04, 2014 21:38

NoPE napisał/a:
i ma rację. To inicjatywa użytkowników.


sprzeciw, jest o tym mowa w polskiej serwisówce do tego silnika zapewne dla FSO, ale sami sobie przecież nie do dołożyli


a BTW to mój 3000 post na forum :o :cool: :D

gorski32 - Sro Lis 05, 2014 03:02

Nie przegrzalem ;) a o gwarancje na pewno zapytam i mysle ze ja dostane. Jesli chodzi o szpilki to juz zostaly przykrecone oraz silnik jest juz zlozony a samochod bede odbieral dzis albo jutro ;) gdy dzwonilem to silnik byl w czasie plukania olejem jakims najtanszym jaki tam mial co pewnie zrobili z dwa moze trzy razy zanim zalali go odpowiednim olejem. Prosilem o olej Valvoline Max Live 10W40 bo taki mialem wczesniej i silnik pracowal bez problemow ;) oraz wymienienie filtra oleju paliwa pasek rozrzadu i dwa paski wielorowkowe z ich napinaczem ;) bo paski byly w slabym stanie. Jak odzyskam samochod to powiem jak sie sprawuje i ile wydalem. ;)
poziom1989 - Sro Lis 05, 2014 07:27

To duży plus, jeżeli go nie przegrzałeś. A zmierzałem do tego, że w domowych warunkach dałbyś radę samemu wymienić uszczelkę pod głowicą. Ja również wymieniłem. Przejechałem prawie 10 tysięcy, jest wszystko w porządku. Podkreśle, że jeżdżę na pełnym syntetyku.
NoPE - Sro Lis 05, 2014 16:27

poziom1989 napisał/a:
w domowych warunkach dałbyś radę samemu wymienić uszczelkę pod głowicą

W domowych warunkach trzeba mieć przynajmniej wiatę! Nie wspomnę o garażu.

poziom1989 - Sro Lis 05, 2014 19:16

Pisząc w domowych warunkach, miałem na myśli bez garażu. Dostępu do garażu niestety nie mam. Całą wymianę wykonałem pod domem. Garaż byłby mi potrzebny lub jak to Napisałeś wiata, jeżeli by pogoda nie dopisała. Trzeba sobie radzić.
zacekpl - Sro Lis 05, 2014 20:45

Nie takie rzeczy można zrobić pod gołym niebem na kawałku utwardzonego gruntu ;)
NoPE - Sro Lis 05, 2014 22:49

No to zwracam honor. Być może macie tolerancyjnych sąsiadów łosiedlowych (mówię o blokach), bo ja nawet nie mogłem zneutralizować rozlanego oleju w bagażniku, kiedy pojawiła się policja....
gorski32 - Czw Lis 06, 2014 02:49

Samochod jak narazie smiga bez zadnych problemow ;) ladnie rowno i cicho pracuje. Po 5tysiacach bede musial jeszcze raz olej wymienić poniewaz jeszcze odrobine jest tej kawy z mlekiem w silniku dlatego bede go jeszcze raz plukal. Cala impreza kosztowala mnie 600zl za wszystko juz z robota i czesciami. Teraz zostalo jeszcze wymienic sprzeglo bo tarcza sie ślizga i takie pytanie mam odnosnie sprzegla. Jakie byscie polecili? Odrazu mowie ze zastanawiam sie nad calym kompletem firmy LUK za 400zl bo po tyle widziałem. O raz kable zaplonowe tez musze wymienic bo prawdopodobnie są od nowosci i przy okazji swiece pewnie tez wymienie. ;) ogolnie samochod chodzi dobrze. Mam miesiac gwarancji na niego. I po miesiacu napisze relacje w tym temacie jak samochod sie sprawuje ;) . Prosze tylko o odpowiedz na temat sprzegla ;) jakie polecacie ;) ?

[ Dodano: Czw Lis 06, 2014 02:49 ]
Czy to sprzeglo od Tomateam jest dobre? http://www.tomateam.pl/sk...al=naped&c=1651 ktos jes kupowal i wie jak sie sprawuje w naszych Roverach;)?

kezmanq - Czw Lis 06, 2014 07:24

zapłaciłeś tylko 600zł ? Co jest w tej cenie ? Jaka uszczelka ?
gorski32 - Czw Lis 06, 2014 11:24

Robota 250zl, uszczelka z tego co wiem jest metalowa warstwowa i kosztowala mnie 100zl ale nie wiem jakiej jest firmy. Do tego doszedl jeszcze pasek rozrzadu filtr oleju filtr paliwa olej Valvoline i płyn chlodniczy. Oraz dwa paski wielorowkowe i ich napinacz ale to sam kupilem dwa miesiace temu a on tylko to zamontowal. Mechanik pracuje w warsztacie a po godzinach pracy w swoim przydomowym garazu prowadzi warsztat z 3 kolegami wiec mysle ze ma znizki na czesci z warsztatu ktorym pracuje i z tadcta cena.
poziom1989 - Czw Lis 06, 2014 12:08

Odnośnie uszczelki pod głowicą, mogłeś wybrać starego typu wzmacnianą.
gorski32 - Czw Lis 06, 2014 14:56

Uszczelke kupowal on i sam do konca nie wiem jaka ona jest mowilem mu ze lepsza jest starego typu wiec moze mnie posluchal i taka kupil. Wszystkie czesci on kupowal ;)
maxwell96 - Czw Lis 06, 2014 18:25

Wyjdzie w praniu jakby nie było :mrgreen:

Nie dużo zapłaciłeś za tą wymianę.

gorski32 - Czw Lis 06, 2014 19:01

Sam bylem zdziwiony i liczylem na 1000zl ale jak 600 to Bajka ;) wszystko wyjdzie w praniu ;) a jakie sprzeglo polecicie? ;) National komplet ;) ?
poziom1989 - Czw Lis 06, 2014 19:28

Sprzęgło Valeo lub Luk, ogólnie trzeba uważać, bo ja chciałem zaoszczędzić i teraz mi docisk skrzypi. Już nie wspomne o tłumiku drgań, sprężyny są za twarde i drgania przechodzą na skrzynie biegów.
gorski32 - Czw Lis 06, 2014 19:56

O Luku wlasnie myslalem :) Dzieki :) jeszcze tylko swiece platynowe i przewody zaplonowe i bede szczesliwy do końca ;) i bede sie modlil ze by nic sie juz nie psulo ;) po miesiacu zdam relacje ;)

[ Dodano: Czw Lis 06, 2014 19:56 ]
Jeszcze zalezy jaka mam skrzynie czy IB5 czy ta R65 Ale wydaje mi sie ze ta R65 ;) co powiecie ;) ?

poziom1989 - Czw Lis 06, 2014 20:01

Odnośnie świec możesz kupić NGK BKR6E V-Line N°28.
gorski32 - Sob Lis 15, 2014 13:49

Witam. Panowie samochód chodzi ładnie pracuje równo i cich ;) ale mam jedno pytanie czy Spaliny po odkreceniu korka od wlewu oleju powinny się wydostawac wlasnie wlewem oleju ;) ?
robsson78 - Sob Lis 15, 2014 16:06

To spaliny czy raczej ciepły parujący olej ?
poziom1989 - Sob Lis 15, 2014 17:18

Właściwie powinien dmuchać, oddychać czyt. pulsacyjnie. Ogólnie też jak dymi, może oznaczać zwiększone ciśnienie w skrzyni korbowej czyli pierścienie nie uszczelniają dobrze. Ewentualnie odma zatkana, która odpowietrza skrzynie korbową.
gorski32 - Sob Lis 15, 2014 18:15

Oddycha ;) i myślę że olej parujacy ;) ale przed robieniem silnika nie miałem takiego obiawu ;)
bundylp - Sob Sty 10, 2015 15:48

Witam, troszeczkę odkopię temat. Hgf dopadł i mojego roverka, pisałem na pw do autora wątku ale zobaczyłem, że dawno nie było go na forum i dlatego chcę Was prosić o pomoc. Znalazłem TAKI zestaw i mam dylemat. Na oficjalnej stronie tomateam (w sklepie) taki sam zestaw po złożeniu wszystkiego osobno wychodzi duuużo drożej. Co wybrać i skąd te różnice? Orientuje się ktoś czy w tym zestawie są kołki ustalające bo na zdjęciu są a nie ma ich na liście części. Trzeba jeszcze coś dokupić? Zależy mi na czasie bo we środę autko zaprowadzam do mechanika i muszę zamówić części. Z góry dziękuję za odpowiedzi.