|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Offtopic - Poszukiwany rodzinny diesel AWD
flow - Pon Lut 06, 2017 12:54 Temat postu: Poszukiwany rodzinny diesel AWD Rodzice poszukują godnego następcę Omegi, która po kilkunastu latach bez napraw i wszelkich rutynowych wymian została pożarta przez rudą.
Musi to być kombi, diesel i najlepiej AWD, reszta to pełna dowolność.
Rodzice skłaniają się ku Audi A4 quattro, bo znane i niemieckie, ale do mnie takie rzeczy nie przemawiają, dlatego zwracam się z prośbą o podanie jakichś fajnych aut, które podpasują pod podane wymogi.
Co do kosztów auta, kwestia trudna, bo Omega jeszcze jeździ, z trudem, ale jednak. Im dłużej jeździ tym budżet rośnie uznajmy, że mniej więcej jest to 10tys.
bociannielot - Pon Lut 06, 2017 13:19
flow napisał/a: | Audi A4 quattro | boże broń przed 2.5tdi
longer86 - Pon Lut 06, 2017 14:07
Przeglądając allegro z takimi wymogami jak diesel kombi 4x4 10k zł nie ma zbytnio alternatywy dla pastuchów i łałdi, chyba zmienilbym kryteria, moze volvo v70 ?
Lub xc70 awd, kombi tylko ze to PB ale z LPG i bylo by git
bociannielot - Pon Lut 06, 2017 14:44
longer86, szczerze mówiąc to bardzo drogie auto w utrzymaniu, ogólnie bez obrazy flow, ale przy tym budżecie na te wymagania to słabo to widzę, jedynie b5 szukac w dobrym stanie w 4motion i 1.9tdi, przy czym większosc z nich ma juz pewnie z milion przebiegu albo conajmniej pół . Ewentualnie bora/golf ale tu będzie podobnie.
marcin316 - Pon Lut 06, 2017 18:40
Jeśli spalanie 8-9 l/100km jest akceptowalne to poleciłbym Nissana Terrano 2.7 TDI 125KM w wersji pięciodrzwiowej. Samochód prosty w budowie i w naprawach. Mam taki tylko w wersji trzydrzwiowej i w porównaniu z poprzednim Jeepem to praktycznie nic przy nim nie trzeba robić oprócz wymian eksploatacyjnych. Grunt to znaleźć egzemplarz bez rudej.
greg-si - Pon Lut 06, 2017 18:50
A ja sprzecznie polecę znowu Omegę
Skoro była dobra, użytkownicy ją znają to po co pchać się w coś innego? Masz akurat budżet na taką z końcówki serii więc z wyrwaniem czegoś zdrowego nie powinno być problemu.
Jakby była większa kasa do dyspozycji to inny temat a w tej kasie to chyba jedyny rozsądny wybór (według mnie).
j0zek - Pon Lut 06, 2017 19:59
E46, Nissan Primera P12, Passat B5, Citroen C5 II, W210
NoPE - Pon Lut 06, 2017 21:12
No to na przekór Fabia Kombi w bdb stanie. Ale nie ma AWD, bo i na co to komu? 97% aut to FWD na polskich drogach.
maciej - Wto Lut 07, 2017 09:42
Octavia. Po prostu Octavia I/Tour.
Za 10 000 można przebierać i wybierać.
1.6 benzyna 100KM - niezniszczalna, z LPG pali 10l.
Jak się chce dopłacać i mieć diesela to nieśmiertelne 1.9tdi.
Są wersje 4x4 (haldex), jak już koniecznie chce się dopłacać i podnosić awaryjność (w tej klasie tylko Audi ma stały napęd 4x4).
Jak się chce poszaleć, to można też szukać Foresterów, ale tu tylko benzyna + LPG wchodzi w grę. Irek, czyli członek-założyciel i pierwszy prezes Roverków ujeżdża teraz drugiego (łącznie z długimi podróżami do krajów bałkańskich) i bardzo sobie chwali, no tylko w 10 kzł ciężko w dobrym stanie i bez rudej.
longer86, XC70 występują z klasycznymi, niezniszczalnymi 5-cylindrowymi dieselami Volvo (sam mam jeden z ostatnich egzemplarzy w moim XC60, bo nowe już są 4-cylindrowe z większą turbiną ), tylko pewnie trudno taki znaleźć.
longer86 - Wto Lut 07, 2017 09:48
maciej napisał/a: | longer86, XC70 występują z klasycznymi, niezniszczalnymi 5-cylindrowymi dieselami Volvo (sam mam jeden z ostatnich egzemplarzy w moim XC60, bo nowe już są 4-cylindrowe z większą turbiną ), tylko pewnie trudno taki znaleźć. |
Nie zaprzeczam, ale ciężko xc70 z dieslem w kwocie 10-13tys. Zł.
Skoro sa niezniszczalne to wlasciciele nie oddają ich za bezcen
maciej - Wto Lut 07, 2017 13:21
Fakt.
bociannielot - Wto Lut 07, 2017 13:27
Ja mysle ze skupilibyśmy się na wyznaczniku, awd i diesel w kombi, bo już padało i rwd i fwd i rzadko kiedy diesel .
flow - Wto Lut 07, 2017 13:36
Auto ma być wyjazdowe, dlatego AWD. Zobaczymy, co z tego wyjdzie, Omega nadal jeździ więc budżet rośnie, chodziło mi tylko o listę polecanych tańszych aut z AWD.
Sama bym się skłaniała ku drugiej omedze, myślę, że komfort i wyposażenie w stosunku do ceny bije większość aut (z tego zakresu cenowego) na głowę, tylko ta ruda...
W każdym razie dziękuję za typy, pewnie temat będzie długo wałkowany, ale już mam jakiś punkt zaczepienia
Zigg - Wto Lut 07, 2017 14:47
Można poszukać, jeśli chodzi o Volvo, niezniszczalną XC70 I-generacji, to były lata do 1999. Od 2000 robili już II-gen. XC są podniesione (Cross Country - coś a'la Streetwise hehehe) i mają AWD.
Wielkie i wygodne auta.
Mam V70 II (czyli zwykłe kombi, nie podniesione i bez AWD) z nieśmiertelnym dieslem D5 (fabrycznie bez DPF), automat. Zrobiłem nim bezawaryjnie 100 tyś. , jedynie eksploatacja.
Realny przebieg prawie pół miliona, auto zewn bez rdzy, wewn prawie jak nowe ...
Może warto ?
longer86 - Wto Lut 07, 2017 15:07
Tak, to znajdź xc70 AWD w dieslu... Do 10-13 tys.
W Pb Turbo z lpg mozna przebierać
bociannielot - Wto Lut 07, 2017 15:15
Zigg, a mój były mechanik kupił v70 i 4kę na skrzynię automatyczną wydał dla kogoś kto jeździł omegą to koszt napraw volvo będzie bardzo bolesny, na dodatek jak ktoś już pisał za 10k to kupisz padakę a nie v70 a co dopiero xc
maciej - Wto Lut 07, 2017 15:53
Takie pytanie pomocnicze... Jakie przebiegi rodzice robią?
Bo diesel to taki polski fetysz, a prawda jest taka, że szczególnie w przypadku używanych aut i silników z Common Rail'em lub podobnymi konstrukcjami (a takich coraz więcej nawet w takim przedziale cenowym), to trzeba robić conajmniej 20 kkm rocznie (a nie rzadko 30 kkm), żeby to miało sens ekonomiczny (dodatkowy koszt zakupu, potem serwisu i ryzyko 'padnięcia wtryskiwaczy' przy jakości polskich paliw) w porównaniu z benzyną, a co dopiero z LPG...
No i jaka moc potrzebna (albo raczej stosunek mocy do masy), bo to też ważny wyznacznik.
prebenny - Wto Lut 07, 2017 19:05
bociannielot dla kogoś kto jeździ opel to tak na prawdę koszt jakiegokolwiek samochodu podchodzącego pod premium będzie bolesny czy to będzie rover, volvo czy audi.
longer86 - Wto Lut 07, 2017 19:52
Gadacie na te ople jakby to nie wiadomo co bylo. Auto jak auto, części jak do każdego auta. flow, napisała o propozycje auta a nie uwagi o utrzymanie, nie zaglądajmy do portfela, jest budżet na auto i tego sie trzymajmy.
Kupując auto warto być rozsądnym, ale nie zakładać najgorszego.
j0zek - Wto Lut 07, 2017 19:58
No volvo i audi premium, rover nie, a ceny niektórych części jak premium
longer86 - Wto Lut 07, 2017 20:30
Audi a4 akurat Premium nie jest , a latka przylgnęła ze to Premium tak jak vw jest takimi wspanialy. Dla jednych Premium byla kiedys astra a dla innych polonez, zaraz ktos jeszcze wyjedzie ze jaguar to Premium a jest tak plebejski jak mondeo.
j0zek - Wto Lut 07, 2017 20:45
No Audi raczej jest premium, a Jaguar tym bardziej:)
Longer, to że X type to trochę mondeo, to nie znaczy, że reszta aut to mondeo, zluzuj trochę.
longer86 - Wto Lut 07, 2017 22:02
Taaa audi a4 b5 które było tu podane jako przykład diesla w kombi awd to faktycznie Premium, jak golf i seat Leon.
Skoro cos ma być Premium to nie ma być troche mondeo, bo mondeo to zwykle auto a Premium ma coś znaczyć, chyba ze Twoim wyznacznikiem Premium jest bo inni tak mówią. Premium to moze być model marki audi np a8 ale zaliczanie calej marki jako Premium to chore fanaberie.
X type, zwykle auto za normalne pieniądze. I nijak nie widzę przynależności do Premium. Bo 75 w środku wygląda tak samo a nawet lepiej.
Tak ze j0zek sam zluzuj.
j0zek - Wto Lut 07, 2017 22:13
Człowieku, gdzie ja napisałem X type to PREMIUM???
JAGUAR PREMIUM TO: XJ, XF, XK, F...
moim wyznacznikiem nie jest, bo inni tak mówią, za to Twoim widzę, tak jak Tobie się wydaje.
longer86 - Wto Lut 07, 2017 22:17
Napisałeś ze jaguar to Premium, czyli wszystko a jak widzisz maja czarne owce.
Więc jak słyszę ze ktos mial opla i ma nie kupować volvo bo to Premium to mi się nóż w kieszeni otwiera
Mialem opla , forda i renault mialem nie kupować rovera bo mnie ceny części zniszczą?
Dla mnie r75 jest bardziej Premium niz a4 z tego samego okresu a ceny tego nie oddają, bo przeciez to łałdi jest Premium.
j0zek - Wto Lut 07, 2017 22:31
Napisali premium w kontekście tego, żeby wziąć pod uwagę, że części i serwis będzie droższy. A owce czarne zdarzają się wszędzie
prebenny - Wto Lut 07, 2017 23:48
longer86 wiem jak wygląda przesiadka z utrzymania astry na r75
Utrzymanie to już każdy musi sobie sam odpowiedzieć czy go stać albo czy w ogóle chce taką kasę ładować 'w razie czego'. Ja mówiąc szczerze chyba też bym w omegę celował. Tylko znaleźć niezgnity egzemplarz i tyle. 'Najfajniejsze' z tego by było dla mnie Volvo XC70 ale za 10 tyś nic w sensownym stanie nie kupisz a i koszty utrzymania volvo wyższe na pewno (ewentualnych napraw).
bociannielot - Sro Lut 08, 2017 09:12
Panowie, skończmy dyskusja na tematy poboczne wróćmy do tematu
flow - Pią Lut 10, 2017 12:02
Widzę, że temat się rozkręcił
Jak już napisałam chodzi tylko o podanie modeli AWD z niższej półki. Co do kosztów utrzymania, wiadomo, że nie dorównają omedze, dlatego nie mają znaczenia. Tym bardziej, że traktowana jest co najmniej nagannie.
Padło pytanie o przebieg, waha się w granicy 35tys km/rok, jednak jest to ten niższy zakres, bo omega ze względu na stan zdrowia jest ostatnio mniej eksploatowana.
bociannielot - Pią Lut 10, 2017 12:51
volvo w dieslu z awd i tak nie dostaniesz tanio zeby byl sens zakupu, podobnie nie ma sensu kupowc 2.5tdi bo to padaka i psuje sie w kazdej wersji ten silnik, jak ze awd nie ma zbyt wielu na rynku to skupilbym sie na passeratii, golf, bora z 1.9tdi, jezdzilem 4motion w b5fl, na wypasie wersje są bardzo przyjemne i buta tez czuć nawet przy 130km e46 ciężko raczej na allegro/olx bedzie znalezc a w tych piniondzach to moze byc proszenie sie o klopoty
maciej - Pią Lut 10, 2017 14:23
bociannielot napisał/a: | e46 ciężko raczej na allegro/olx bedzie znalezc a w tych piniondzach to moze byc proszenie sie o klopoty |
BMW w każdych pieniądzach w Polsce to proszenie się o kłopoty.
Kuba ostatnio szukał BMW i nawet te najdroższe w 'krajowych ofertach' były... hmmm... interesujące... dla kolekcjonerów złomu...
flow napisał/a: | Jak już napisałam chodzi tylko o podanie modeli AWD z niższej półki. Co do kosztów utrzymania, wiadomo, że nie dorównają omedze, dlatego nie mają znaczenia. |
No to tylko Octavia I/Tour 1.9 tdi z haldexem.
Przy odrobinie szczęście, to może i wersję Laurin&Klement się uda ustrzelić, choć te były głównie 1.8T.
I koszty, nie będą wiele wyższe od Omegi, a z racji ilości tych aut w Polsce części, zarówno nowe , jak i używane, kosztują tyle co pudełko zapałek i są dostępne w każdym kiosku.
Na VW poniżej 10 tys. bym nie liczył, bo drugie 10, tak jak do E46 trzeba będzie dołożyć, a i tak nie wiadomo z ilu spawane.
bociannielot - Pią Lut 10, 2017 15:32
maciej napisał/a: | Na VW poniżej 10 tys. bym nie liczył | a Octavka to nie vw
maciej - Pią Lut 10, 2017 17:19
bociannielot napisał/a: | a Octavka to nie vw |
No cenowo jest jednak nieco niżej.
Jeszcze ciągle 'niemieckie' auta 'z Niemiec' (czy też VW ze znaczkiem VW ) trzymają cenę trochę bardziej (może tylko z powodu wyższej ceny zakupu).
Do tego odpowiednikiem Octavki w VW jest Golf, a Octavia ma zdecydowanie przestronniejsze i wnętrze, i bagażnik, więc nawet w tej samej cenie wychodzi nieco bardziej 'rodzinnie', przy tym samym poziomie 'nudności'.
Użytkuję od czasu do czasu Tour'a 1.6 LPG, to wiem.
prebenny - Pią Lut 10, 2017 20:28
maciej to dlatego mazdę kupiłeś. Rozumiem - po przejażdżce octavią faktycznie potrzeba trochę emocji w życiu (tak się tylko nabijam z octavii )
maciej - Pon Lut 13, 2017 09:31
prebenny napisał/a: | maciej to dlatego mazdę kupiłeś. |
Oczywiscie.
Zawsze chciałem mieć 'na chwilę' cabrio, żeby zobaczyć 'jak to jest', a MX-5 to legenda, więc jak Irek sprzedawał, w idealnym stanie, za bardzo nieduże pieniądze, to nie mogłem odmówić.
No i się zaraziłem MX-5 (a przeze mnie 2 kolejne osoby, w tym jedna z klubu).
prebenny napisał/a: | Rozumiem - po przejażdżce octavią faktycznie potrzeba trochę emocji w życiu (tak się tylko nabijam z octavii ) |
Dokładnie!
A Octavia, to auto mojego ojca, którego czasem używałem jako zastępczego i dlatego tak postuluję Octavię, bo był to zakup przy podobnych kryteriach, jak te w tym wątku.
Budżet był nieco inny, ale dokładnie miało to być 'oszczędne duże rodzinne combi', głównie na wyjazdy w trasy do rodziny i na długie wakacje z dużymi bagażami, a do tego założone na co najmniej 10 lat, a raczej na dłużej.
Ojciec, bardziej od emocji, przyspieszeń i prędkości maksymalnej, ceni oszczędną jazdę w granica przepisów (no może czasem + 10-20 km/h na ekspresówce), no i nic nie pasowało bardziej niż Octavia.
Teraz w nowszych autach, to Octavia relatywnie podrożała, ale ojca jest z 2009 roku i wtedy nie było nic lepszego i tańszego niż Tour I 1.6 z fabrycznym LPG.
Ojciec ostatnio mniej jeździ, ja nie potrzebuję zastępczego, ale za to teraz szwagier ją używa, bo mu się Almera sypnęła, a generalnie auto ma już prawie 8 lat, grubo ponad 100 tys. km i żadnej awarii, czy naprawy mechanicznej i żadnego zużycia spowodowanego przez LPG.
Do tego części użytkowe są tanie i dostępne, nawet renomowanych producentów, a silnik 1.6, oprócz tego, że z założenia konstrukcyjnego (od wyjazdu z fabryki) pali 0.1 l oleju na 1000 km, to podobno wytrzymuje i 300 tys. km bez problemów.
A że nudna... Za 30 lat pewnie Mazda będzie miała zakaz poruszania się po drogach i zostaną tylko pojazdy autonomiczne, więc nawet Octavia będzie szczytem emocji.
A tak poważnie, to dlatego pytałem w jednym z postów o zalecany stosunek mocy do masy, ale widzę, że w tym wątku to nieistotne, tak jak nieistotne to dla mojego ojca (choć pamiętam, że w czasach 623 i 827, to zdarzało mu się pocisnąć ).
Dlatego Octavia - były w końcu wersje 4x4 (haldex) z 1.9 tdi, jak ktos woli.
flow - Nie Kwi 09, 2017 22:24
Małe odświeżenie tematu...auto nadal poszukiwane, ale zmieniły się kryteria.
Kombi/hatchback, diesel, ekonomiczny, do 13tys. zł
Na oku jest:
Ford Focus mk2 2.0 136km
Volvo v40
Skoda octavia/audi a4 1.9 tdi
Co sądzicie o ww autach albo, czy polecacie jakieś inne w tych kryteriach?
maciej - Pon Kwi 10, 2017 07:19
Z powodu dobrych doświadczeń, tanich części, rozmiaru wnętrza i bagażnika, i dużego wyboru na rynku - relatywnie łatwo da się znaleźć dobry egzemplarz poszukiwania zacząłbym od Octavii.
Mój ojciec ma Octavię I Tour 1.6 LPG od 9 lat, i nie było z nią ani jednego problemu.
Diesel'a nie znam, więc się nie wypowiem, ale wiadomo, że mają dobrą opinię - nadwozie, zawieszenie itp - wszystko ok.
Znajomi, którzy użytkują/użytkowali Octavie I i II też nie narzekają.
Tyle, że jest tak nudna, że zasnąć w trasie można.
prebenny - Pon Kwi 10, 2017 07:27
Na octavię 2 trzeba uważać coby przypadkiem nie kupić TDI z kodem silnika BXE (roczniki bodajże w okolicy 2007-2009) - problem z zacierającymi się panewkami.
bociannielot - Pon Kwi 10, 2017 08:19
ten 2.o diesel z fousa/ ew. ten diesel 1.9 z volvo to shit
co do 1.9tdi to jak benny pisał
flow - Pon Kwi 10, 2017 09:54
bociannielot napisał/a: | ten 2.o diesel z fousa/ ew. ten diesel 1.9 z volvo to shit |
A jaki jest problem z tymi silnikami? Właśnie mama skłania się bardziej ku tym autom, szczególnie ku focusowi
bociannielot - Pon Kwi 10, 2017 10:29
No niezbyt udana konstrukcja ot co
prebenny - Pon Kwi 10, 2017 16:26
Bociek ja się bym raczej nie zgodził, że ten Fordowy silnik jakiś zły.
bociannielot - Wto Kwi 11, 2017 09:15
Ty byś się nie zgodził, bo jedna osoba z Twojej rodziny nie miała z nim problemów, ale ani wśród użytkowników ani w warsztatach nikt nie ma dobrej opinii o tym tworze z PSA, nie ważne w jakim aucie i z jakim osprzętem zawsze było z nim pełno problemów a ew. naprawy mogą iść w tysiące, porównując z wspomnianym 1.9 tdi to bardzo kiepski silnik (nie dotyczy tej serii o ktorej pisałeś), natomiast w v40 jest 1.9dci z laguny więc też nic dobrego do wyboru . Chyba że flow chodziło o v50 ale wtedy to też silnik z PSA .
flow - Pon Kwi 17, 2017 21:28
Możecie jeszcze coś polecić oprócz octavii 1.9 tdi?
bociannielot - Wto Kwi 18, 2017 08:58
bora/golf 1.9 tdi
flow - Wto Kwi 18, 2017 13:02
Z passatem na czele?
Ogółem masakra jeśli chodzi o poszukiwania, 70% aut to laguny II, passaty i golfy w cenach wygórowanych przy wyposażeniu "absolutny brak czegokolwiek".
Podobno vagi są grubo przeceniane i konkurencja jest dostępna z lepszym wyposażeniem, z równą bezawaryjnością w niższej cenie. Tylko właśnie problem z tym, że każdy ma na ten temat inną opinię, a kolejna sprawa, że nie mam pojęcia o którą konkurencję chodzi, bo konkretów brak, a w ogłoszeniach, jak już napisałam, praktycznie same vagi.
Już zapomniałam, że poszukiwania auta to taki męczący proces...
prebenny - Wto Kwi 18, 2017 18:11
Dlatego ja się cieszę, że nie szukam auta
Ja osobiście bym brał Focusa/Mondeo ew C5.
SyntaX - Wto Kwi 18, 2017 19:15
Hmm jakoś tak od razu na myśl przyszło m Volvo
flow - Wto Kwi 18, 2017 20:18
W tej cenie przewija się tylko ta v40 nieudana. Focus brany pod uwagę, mondeo nie (złe doświadczenia) c5 chyba się jeszcze nie pojawiło, ale dzięki za cynk
Czy 75 wypada kiepsko w kosztach utrzymania na tle pozostałych? Bo pojawiła się opcja kupienia od znajomego r75
prebenny - Wto Kwi 18, 2017 20:57
Zależy. Jak jest zadbana to nie... Ale jak zadbana nie jest to już tak. Mi się przez rok wysr%ło wszystko co mogło i od 2 lat jeżdżę praktycznie 'bezawaryjnie' (nie licząc końcówek stabilizatora, oleju i przedniej szyby - jak na 2 lata (~20 tyś km) całkiem spoko).
maciej - Sro Kwi 19, 2017 07:20
Hm... Jakbym szukał dla siebie, to jak pisałem nr 1 to Octavia combi, głównie ze względu na rozmiary i pozytywne doświadczenia w rodzinie (jakaś Skoda była/jest nie przerwanie w posiadaniu mojego dziadka lub ojca od 1970 roku ), ale prawdopodobnie oglądałbym C5, bo zawsze chciałem mieć Citroena z hydropneumatyką.
Aa... No i Alfa Romeo 159 2.4 JTDm combi, ale ja się nie boję (nie wierzę w przesądy, jeśli chodzi o awaryjność w przypadku 156/159).
Z resztą jest w klubie kilka osób, które przesiadły się z Roverków na Alfy 156/159 i sobie chwalą nowe pojazdy.
No i Alfa też jest na mojej liście aut, które chciałbym mieć.
Tylko, oprócz Octavii, to nie są przesłanki 'rozsądkowe', a 'hobbystyczne'.
bociannielot - Sro Kwi 19, 2017 08:27
maciej napisał/a: | Alfa Romeo 159 2.4 JTDm | tej alfy w podanym budżecie nie ma co szukać niestety, nie ważne czy 1.9 czy 2.4, benny c5? jaja sobie robisz flow, v40 po lifcie nie jest tak nieudana, tylko ten diesel jest focus jest spoko ale ruda i pacz silnik diesla z
ogólnie jest tak ze najrozsądniej przy tym budżecie wypada właśnie vag, jest ich dużo wiec tez było by z czego wybrać, ryzyko jest mniejsze niż przy foce, c5 v40 itp, z drugiej strony skoro jest tak duży rozrzut to może zacznijcie oglądac te auta i w po jazdach próbnych będzie wam łatwiej ocenic które auto lepiej wam leży, od siebie dodam że w tym wieku i przy tych kryteriach to i tak trzeba sie liczyc z tym że coś się będzie psuc takie życie
longer86 - Sro Kwi 19, 2017 08:57
Przy tej jasie albo ryzyko i fun posiadania czegos ciekawego(wynalazku) albo dołączyć do nudnej grupy vaga. Ja wam nie doradzę obiektywnie bo vaga odrzucam od razu
bociannielot - Sro Kwi 19, 2017 09:30
Dokładnie long ale z tych aut co padły to i tak ciężko wskazać to coś "ciekawego" bo każe z wymienionych mijasz codziennie i to wielokrotnie
flow - Sro Kwi 19, 2017 09:57
Alfa Romeo też była na liście, ale wszyscy odradzali
Koenig - Sro Kwi 19, 2017 12:28
Mam C5, ale aktualny model, więc w przedziale cenowym się nie mieści . Miałem też VAGa w postaci Audi A6. Zawsze mówiłem, że nigdy nie kupię VAGa i okazało się, że wbrew pozorom niepotrzebnie się wzbraniałem, bo bardzo dobrze ten czołg wspominam. Tylko że ja miałem pewny, krajowy egzemplarz. Z pozostałych VAGów to może jakiś Seat? Ja wiem, że Octavia to przyzwoity i tani samochód, ale też najbardziej "nijaki" ze wszystkich VAGów.
Zależy też czego od tego auta oczekujesz.
maciej - Sro Kwi 19, 2017 14:16
flow napisał/a: | Alfa Romeo też była na liście, ale wszyscy odradzali |
A którykolwiek z 'odradzaczy' kiedykolwiek miał Alfę, czy tylko słyszał?
Bo ja też słyszałem, że 'Alfa nie działa', ale od tego czasu poznałem czterech ex-roverkowców, którzy przesiedli się z Roverków na Alfy, i opinię Kuby na temat niezawodności JTDm'ów, i wszystkie 5 opinii przeczy 'obiegowej opinii'.
longer86 - Sro Kwi 19, 2017 14:31
maciej napisał/a: | którykolwiek z 'odradzaczy' kiedykolwiek miał Alfę, czy tylko słyszał?
Bo ja też słyszałem, że 'Alfa nie działa', ale od tego czasu poznałem czterech ex-roverkowców, którzy przesiedli się z Roverków na Alfy, i opinię Kuby na temat niezawodności JTDm'ów, i wszystkie 5 opinii przeczy 'obiegowej opinii'. |
Bo diesle jtd maja jedna z lepszych opinii . Alfa ma latke awaryjnej głównie ze względu na silniki benzynowe twin spark. A po roverku to zawieszenie w alfie jest pewnie do naprawy w podobnych kosztach .
bociannielot - Sro Kwi 19, 2017 15:10
longer86 napisał/a: | A po roverku to zawieszenie w alfie jest pewnie do naprawy w podobnych kosztach | no w zasadzie zależy po jakim, bo od 25/200 jest proste w budowie
prebenny - Sro Kwi 19, 2017 19:23
bociannielot z C5 absolutnie nie żartowałem. Samochody całkiem dobre. Minus za elektrykę ale to w zasadzie każdy samochód z lepszym wyposażeniem ma tę wadę.
Co do alfy... Wuja miał... Po 3 miesiącach sprzedał, bo się skrzynia Ale to tak jak Longer pisze - twinspark i co gorsza w automacie więc combo Diesla w manualu bym się nie bał. A zawiechę wystarczy robić na dobrych częściach a nie szajszach z papieru.
bociannielot - Czw Kwi 20, 2017 09:17
prebenny, tylko ze stare c5 w kombi jest podobnie brzydkie jak 75 kombi miałbym koszmary mając to auto No i dalej wolałbym 1.9 z vag niz 2.0 z psa
flow - Wto Kwi 25, 2017 10:27
Teraz na podium znalazła się Alfa Romeo 156. Jednak po przeczytaniu kilku opinii i testów mam wątpliwości, bo podobno są dosyć atencyjne, ale urok zrobił swoje i teraz jest w czołówce.
Rzeczywiście są takie delikatne jak mówią? Sam silnik podobno bezawaryjny, ale sprzęgło, skrzynia biegów, rozrząd, elektryka i zawieszenie lubią się psuć. O ile elektrykę można przeboleć, reszta to kosztowne wydatki. Macie jakieś doświadczenie z Alfami?
Remigiusz - Wto Kwi 25, 2017 11:24
JTD nie do zdarcia jak było zadbane
maciej - Wto Kwi 25, 2017 12:27
Z tego forum piter34, a potem Brt jeździli AR156 (tą samą, i ztcp to przez 2, czy 3 lata jedyna awaria to był silniczek wycieraczek), ale oni już tu chyba nie zaglądają...
Spytaj ich przez PW, to pewnie odpowiedzą, jeśli ustawili sobie przypominacz na maila.
piter34 jeździł potem AR159, podobnie, jak teraz maniaq.
prebenny - Wto Kwi 25, 2017 12:50
Kierownik ma AR147 w JTD i manualu. Jeździ nią od 7 lat i twierdzi, że jest z niej bardzo zadowolony.
Jestem w to w stanie uwierzyć, bo JTD to jedne z lepszych silników a manuale raczej się też nie psują. Zawieszenie prosta zasada - jak dbasz tak masz. Wsadzisz badziewny wahacz to za pół roku znowu go wymienisz. Wsadzić coś porządnego to 'trochę' pojeździsz
flow - Wto Kwi 25, 2017 13:03
Niedługo wybieramy się na oględziny, może da radę coś wyhaczyć w końcu, bo omega już na ostatnich nogach
bociannielot - Wto Kwi 25, 2017 14:05
Tylko oglądać na spokojnie z zimną głową, bo np mój ziomek w alfie 147 to na ładne alfy oczy poleciał a potem tylko wymieniał mimo że jtd niby nie zniszczalne nawet bym kilka obejrzał do porównania
flow - Wto Kwi 25, 2017 16:34
W czwartek jedziemy oglądać dwa pierwsze egezmplarze
Mama zakochała się w Alfie i nic innego nie chce, więc poszukiwania uznaję za zakończone.
Dziękuję za wszelkie sugestie i pomoc
maniaq - Sro Kwi 26, 2017 23:02
Z tego co generalnie ludki mówią, to 156 miala slabsze zawieszenie od 159, pod wzgledem zarowno jakosci jak i prowadzenia. Ale porownujemy tu dwie alfy, ktore obie sie i tak bdb prowadza.
Ja mam 159 1.9 jtd w automacie i lubie to autko, Zouza nim co prawda glownei jezdzi, ale ostatnio jezdzilem, bo byla dziwna zagadka z halasowaniem i pojezdzilem troche, zeby wybadac - wyszlo lozysko w kole
Ja generalnie szukalbym 159, ladniejsze, mlodsze, lepiej wykonane... tylko kwestia budzetu czy sie znajdzie zdrowa sztuka Nie sledze rynku co za ile teraz stoi.
flow - Czw Kwi 27, 2017 08:14
159 niestety poza zasięgiem, już 156 trochę wykracza poza budżet
bociannielot - Czw Kwi 27, 2017 08:16
Na plus dla 156 jest jedynie niska masa w porównaniu do nowszego modelu, cała reszta to same minusy w starciu z 159 No i 156 można obecnie kupic naprawdę bardzo, bardzo tanio więc nie wiem jak ma ono przekraczać budżet
maniaq - Czw Kwi 27, 2017 13:06
Generalnie w naszym kraju kupno auta, to chodzenie po polu minowym
Udanych poszukiwań, zakończonych sukcesem życzę !
Markzo - Czw Kwi 27, 2017 13:44
W 156 gnije podloga, i to tak porzadnie musowo wizyta na podnosniku.
flow - Czw Kwi 27, 2017 15:06
bociannielot napisał/a: | Na plus dla 156 jest jedynie niska masa w porównaniu do nowszego modelu, cała reszta to same minusy w starciu z 159 No i 156 można obecnie kupic naprawdę bardzo, bardzo tanio więc nie wiem jak ma ono przekraczać budżet |
Bardzo tanie są przedlifty, polifty już są w wyższych cenach, a bardziej się skłaniamy ku temu drugiemu.
Już dwa potencjalne auta odpadły, szukamy dalej...
bociannielot - Pią Kwi 28, 2017 09:09
https://www.otomoto.pl/of...html#xtor=SEC-8
https://www.olx.pl/oferta...html#556244c778
https://www.otomoto.pl/of...html#xtor=SEC-8
idzie dużo poniżej 10k znaleźc więc z budżetem kilkanaście k spokojnie znajdziecie
SyntaX - Pią Kwi 28, 2017 09:21
Jeżeli już to lepiej dołożyć i kupić model 159
Tak się składa ze mam kilku znajomych z klubu alfy.
Naprawiałem te auta i 159 a 156 to jest zupełnie inna bajka.
Na pewno wolał bym kupić lekko uderzoną 159 i na spokojnie sobie zrobić.
Była niedawno pod Łodzią bardzo fajna po przecierce boku o murek
Czarne skóry navi ładnie utrzymana poszła za 11.200
Naprawa blacharska max 2000zł bo tam dosłownie przytarte było i jedna wgniotka do wyciągnięcia.
flow - Pią Kwi 28, 2017 14:21
Właśnie teraz wszystko zależy od omegi, bo mama chce dozbierac do 159, ale jeżeli opel sie posypie to będzie trzeba szukac jednak tej 156
bociannielot - Pią Kwi 28, 2017 15:41
Ja bym zbierał nawet jakbym miał ZKM/MZK jakimś pociskać bo te auta dzieli przepaść technologiczno/jakościowa
flow - Pią Kwi 28, 2017 16:43
No i średnia wartość większa o 50%
bociannielot - Sob Kwi 29, 2017 09:11
flow, zwróci się w kosztach napraw
flow - Sro Maj 17, 2017 19:09
Słuchajcie, właśnie jestem po oględzinach Citroena c4 1.6 hdi 110km. Autko jest za 11,5tys 2006rok, do wymiany koncowka drążka, nie działa podgrzewanie fotela. Wyposażenie full wypas. Aha, letnie opony na wykończeniu, ogółem cena już po negocjacji. Auto w dobrym stanie, ale co o tym sądzicie?
bociannielot - Czw Maj 18, 2017 08:23
1.6 hdi to rak xD no i elektronika w tym aucie to porażka, tesciowi w '09 c4 już się sypie cos tam z nią związane, silnik jak ma vnt to ma z turbina czeste problemy (a wiekszosc ma), trzeba jakiś tam wężyk od spływu olej profilaktycznie wymieniac bo inaczej to turbo ze zmienna geometrią idzie się kochac, na dodatek te 110km nawet w tej c4 nie robi szalu, a c5 przy tym to jak krążownik, skąds się bierze też dosc niska cena c5-ek na rynku wtornym, ja jesli juz musiscie kupowac c5 to zdecydowanie z 2.0 i 1.6 hdi wolalbym 2.0 bo jest jednak mniej problematyczny. No i jak ma filtry dpf i inne cuda na kiju to też nie dobrze ale to pewnie już wiesz .
[ Dodano: Czw Maj 18, 2017 09:23 ]
Sorry że pisałem o c5, zasugerowałem się tym że szukacie rodzinnego KOMBI a nie Hatchbacka ZTCP to ta cena w c4 jest bardzo podejrzanie niska jak za ten rok
Koenig - Czw Maj 18, 2017 11:13
Dlaczego 1.6 HDI to rak? Mam C5 (2011 r, aktualny model) z silnikiem 1.6 HDI i jestem z niego bardzo zadowolony. Chyba, że w starszych wersjach coś było nie tak, ale nie słyszałem złych opinii o tych silnikach. Zaznaczam też, że auto nie jest zawalidrogą, jest całkiem sprawne na drodze. Oczywiście bolidem wyścigowym nie jest, ale na autostradzie radzi sobie bardzo dobrze i póki co nawet w długich trasach nie dostawał zadyszki. Przesiadałem się na niego z auta z silnikiem 2.5 V6 i miałem obawy czy ta buda się uciągnie, a tymczasem spotkała mnie miła niespodzianka Dodatkowym atutem jest spalanie, które w jeździe mieszanej prawie zawsze mieści się w 6l/100km
Znajomy kupił w ubiegłym roku C4 z tym samym silnikiem (coś minimalnie mniejsza moc w nim jest) i póki co też zadowolony. Ale to też model aktualny, a koleżanka pisze o poprzedniej generacji, tu różnice mogą być już spore.
Poniżej fotka mojego wozidła, jest ze mną już ponad 2 lata, zrobił w tym czasie 50kkm.
bociannielot - Czw Maj 18, 2017 11:44
Jeździłem c4 1.6hdi lata temu właśnie tą pierwszą generacją i już wtedy porównując z seryjnym R 101km było to dla mnie odczuwalnie wolniejsze, ogólnie silniki nie są wcale specjalnie polecane, użytkujesz swoje i Ci się nie psuje - no i super, a sąsiad swojego w 407 nie mógł ogarnąć, opinie ogólnie też nie są jakieś spoko.
flow - Czw Maj 18, 2017 17:37
Poszukiwania zakończone powodzeniem, auto kupione
bociannielot - Pią Maj 19, 2017 09:57
Z kombi awd ostał się hatchback FWD Tak czy siak gratulujemy, szerokości i bezawaryjności
Koenig - Pią Maj 19, 2017 10:48
bociannielot napisał/a: | Z kombi awd ostał się hatchback FWD |
Samo życie
Jeszcze nie zdarzyło mi się kupić auta które planowałem kupić Zawsze w trakcie poszukiwań obiekt zainteresowania się zmieniał - lub po prostu trafiało się coś w miarę pewnego i porządnego.
flow - Pią Maj 19, 2017 11:12
Już myślałam, że to kwestia kobiecej zmienności Autko jest duże jak na hatchbacka, przestronne jak kombi, tylko bagażnik mały, niewiele większy niż z w ZR. Spalanie poniżej 5l na trasie.
Też mam nadzieję, że będzie bezawaryjne, kilku znajomych ma i chwalą.
|
|