Zobacz temat - [R220 sdi] kreci do 4k
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R220 sdi] kreci do 4k

kadzaf - Pon Wrz 22, 2008 19:29
Temat postu: [R220 sdi] kreci do 4k
Witam mam takie pytanko (a raczej chyba problem ) bowiem pod obciazeniem (na 5 biegu silnik krecic mi tylko do 4,5k ) czy to normalne dla tych silników bo wg mnie cos malo >Ale zapytam bardziej obeznanych. (zaznacze ze na biegu jałowym silnik kreci prawie 5,5k)
pozdrawiam

Brt - Pon Wrz 22, 2008 19:36

Przecież przy 4,5k na 5 biegu masz 200km/h na liczniku, wiec gdzie widzisz problem :mrg: powyżej 4k moment leci "na pysk" i po prostu może nie mieć na tyle mocy, zeby się dalej rozpędzać ;) W sprzyjających warunkach poleci jeszcze z 10 - 15km/h szybciej, ale czasem wystarczy minimalne wzniesienie, mocniejszy wiatr, nizsze cisnienie, większa wysokość npm i się ta granica przesunie o kilka km w tą czy w tą stronę ;) Moim zdaniem nie masz problemu, tylko powinienes się cieszyc, że Twoje auto wyciąga V-max producenta ;)
kadzaf - Pon Wrz 22, 2008 19:45

ale licznikowo pokazuje mi 180 i kuniec czyzby przyczyna była w kołach '15 ,ale mam na alu wiec chyba oryginalnie takie powinny byc przeciez hmm

http://www.opony.com.pl/o...r,220%20SD.html
tu pisze ze powinny byc 14stki :/

Brt - Pon Wrz 22, 2008 20:32

nie to nie wina kół ;) prędkośc licznikowa zależy od przełożeń skrzyni biegów a rzeczywista jeszcze od wielkości kół. Ale jesli zmienisz koła, to prędkośc licznikowa będzie taka sama, a zmieni sie predkosć rzeczywista. Czy Ty masz SD czy SDi ?? U mnie wygląda to tak jak poniżej:

[ Dodano: Pon Wrz 22, 2008 20:35 ]
aaa 15 też były w serii 185/55 R15 - taki jest fabryczny rozmiar alu do R200.

xtek - Pon Wrz 22, 2008 21:05

a to dziwne... u mnie przy 4,5k RPM jest mniej niz 180...
kadzaf - Pon Wrz 22, 2008 21:17

Brt napisał/a:
nie to nie wina kół ;) prędkośc licznikowa zależy od przełożeń skrzyni biegów a rzeczywista jeszcze od wielkości kół. Ale jesli zmienisz koła, to prędkośc licznikowa będzie taka sama, a zmieni sie predkosć rzeczywista. Czy Ty masz SD czy SDi ?? U mnie wygląda to tak jak poniżej:

[ Dodano: Pon Wrz 22, 2008 20:35 ]
aaa 15 też były w serii 185/55 R15 - taki jest fabryczny rozmiar alu do R200.


Brt no rzeczywiscie masz racje (tak wiec koła raczej nie maja nic wspólnego)
a mój jest niby SDI a predkosc max 180 (tyle mi pokazuje ) obroty są takie jak na fotce

xtek - Pon Wrz 22, 2008 21:23

U mnie max licznikowy byl 185km/h przy oponach jakie wtedy mialem czyli 185/65R15.
Tu mozecie conieco ogladnac, ale widac ze przy 4500RPM bylo okolo 170km/h:

http://www.youtube.com/watch?v=kIXqIQ8-Drg

Filmik kiepski, bo nagrywany 2 lata temu starym telefonem ;) Od tego momentu nie udalo mi sie szybciej jechac. Na nowych oponach 205/60R15 max mialem 160km/h, ale wtedy rozwalilo rure od IC i nie mialem okazji na nowe testy.

kadzaf - Pon Wrz 22, 2008 21:27

U mnie podobnie na 180 sie kończy :neutral:
thef - Pon Wrz 22, 2008 21:37

Zawsze mnie dziwi to ubolewanie, że niby coś na granicy możliwości auta jest nie halo. Gdzie Wy to testujecie? Weźcie jeszcze pod uwagę, że liczniki samochodowe zawsze są kalibrowane "z tolerancją w dół". A dla zrozpaczonych, którym nie udało się rozpędzić do większych prędkości dane techniczne:
http://www.roverki.pl/art...ne%20techniczne

xtek - Pon Wrz 22, 2008 21:39

nie chodzi o dane techniczne czy inne pierdy, tylko o zdjecie, ktore wrzucil Brt kilka postow wyzej

musze sie jutro wybrac na a4 a gpsem i zobaczyc jaka jest faktyczna predkosc a nie ta z licznika

kadzaf - Pon Wrz 22, 2008 21:42

no tak ale aż taka różnica Thef (po za tym fotka mnie ciekawi skoro mój przy tych obrotach ma aż taką niby zaniżke ) :roll:
thef - Pon Wrz 22, 2008 21:47

xtek napisał/a:
nie chodzi o dane techniczne czy inne pierdy, tylko o zdjecie, ktore wrzucil Brt kilka postow wyzej
Zanim Brt wkleił fotkę, Ty zapytałeś o obroty na 5tym biegu. To jest końcówka skali możliwości, lekkie wzniesienie, inne nieco warunki i skalowanie prędkościomierza może mieć duży wpływ. I tak z taką prędkością się nie jeździ po polskich drogach. Jeżeli nie masz zastrzeżeń do pracy silnika w "normalnym" przedziale, to nie ma co się martwic i szarpać ;) .
kadzaf - Pon Wrz 22, 2008 21:50

ja to nie moge pojąć dlaczego przy tych obrotach (4,5k) jest taka predkosc ,a na filmiku Xteka widac ze silnik kreci prawie 5k a predkosc cos ponad 180 :???:
Po za tym zapewne jesli np byłaby jakas górka czy wieksze opory wiatru to raczej obroty rówwniez pownny spadac (no chyba ze slizga sie sprzegło) :wink:

thef - Pon Wrz 22, 2008 22:09

A czy to odbiega tak strasznie od danych technicznych? Poza tym, na tym filmiku ewidentnie widać, że jest z górki ;) . To są naprawdę drobiazgowe sprawy. Lepiej zmierz przyspieszenie do 100ki na płaskim i wtedy ewentualnie się zastanawiaj.
kadzaf - Pon Wrz 22, 2008 22:27

hmm moze mam za pózny zapłon (w ZS to raczej kąt wtrysku)(bo nie wiem jak bym jechał to wskaznik od temp zawsze jest na połowie (przeważnie) :roll:
Raptile - Pon Wrz 22, 2008 23:04

kadzaf napisał/a:
hmm moze mam za pózny zapłon (w ZS to raczej kąt wtrysku)(bo nie wiem jak bym jechał to wskaznik od temp zawsze jest na połowie (przeważnie) :roll:



to chyba dobrze .......

Co do różnicy to waszych "osiągnięć" jest to spowodowane między innymi

1. Liczniki są wyskalowane na -/+ 5 %
2. Warunki atmosferyczne
3. Ciśnienie w oponach.
4. Jaki rozmiar opon
5.Czy łożyska sprawne ;]
6. A TAK WOGÓLE JEŹDZICIE ZA SZYBKO ŁOBUZY !!

kadzaf - Pon Wrz 22, 2008 23:10

no tak ale dobrze wiedziec czy licznik pokazuje w miare dobrze niz oszukuje :mrgreen:
po za tym wróce do kół znaczenie tez bedzie w końcu na wiekszych licznik bedzie inaczej bo wkońcu na wiekszych moze są mniejsze opory toczenia ale znów osłabiają :wink: (chyba()

[ Dodano: Pon Wrz 22, 2008 23:12 ]
po za tym troche mi schodzi jak doganiam np jakies mondeo bądz focusa (tdci) mam na mysli te słabsze :mrgreen:

Brt - Pon Wrz 22, 2008 23:17

xtek napisał/a:
ja to nie moge pojąć dlaczego przy tych obrotach (4,5k) jest taka predkosc ,a na filmiku Xteka widac ze silnik kreci prawie 5k a predkosc cos ponad 180


no dziwne to trochę :roll; tak jakby przeożenia skrzyni były inne. W krówce violki jest dokładnie jak u mnie. I tez jest gdzieś fotka na forum jak lecą 210km/h :hmm:

kadzaf - Pon Wrz 22, 2008 23:29

hmm to przełożenia skrzyni byłby inne ? :> w końcu troche dziwne to :wink:
Brt - Pon Wrz 22, 2008 23:42

no dziwne, ale innego rozwiązania nie widzę :| :hmm: Ciekawe jak wyglądają przełożenia skrzyni w SD :roll: moze ktos w R220SD (nie SDi !! ) nagrać lub zrobić fotkę zegarów na 5 biegu przy np 100 lub jakiejkolwiek innej wyższej prędkości ;) Będzie co porównac ;)
xtek - Pon Wrz 22, 2008 23:54

jutro nagram jeszcze jeden filmik i zobaczymy, bo temu staremu sam nie ufam ;)
kadzaf - Wto Wrz 23, 2008 00:08

no ale SD przeciez jest słabszy (ma 86KM chyba ) wiec jak na niego to te osiagi by mogły byc (zreszta na stronie roverków w danych podany Vmax 2.0 SD jest 169) :wink:

[ Dodano: Wto Wrz 23, 2008 00:50 ]
Brt a mógłbys podac oznaczenia twojej skrzyni (chyba jakies powinny byc) :roll:

Brt - Wto Wrz 23, 2008 09:39

pewnie są, tylko nie wiem gdzie (chyba gdzieś na górze skrzyni), a w najbliższym tygodniu na 200% nie dam rady ich poszukać :(
Możnaby jeszcze w EPC sprawdzić, czy były różne rodzaje skrzyń montowane do R220SDi.
O SD ptyałem, bo może w SD (z racji niższej mocy) jest trochę krótsza skrzynia i stąd inne wartości prędkości w stosunku do obrotów silnika na 5 biegu :roll:

xtek - Wto Wrz 23, 2008 09:42

No tak, tylko ja mam SDI
Brt - Wto Wrz 23, 2008 09:47

a masz pewnosć, że skrzynia nie była przełożona ?? :roll: ot takie hipotezy różnorakie ;) bo temat nie daje mi spokoju ;)
kadzaf - Wto Wrz 23, 2008 15:04

Brt napisał/a:
pewnie są, tylko nie wiem gdzie (chyba gdzieś na górze skrzyni), a w najbliższym tygodniu na 200% nie dam rady ich poszukać
Możnaby jeszcze w EPC sprawdzić, czy były różne rodzaje skrzyń montowane do R220SDi.
O SD ptyałem, bo może w SD (z racji niższej mocy) jest trochę krótsza skrzynia i stąd inne wartości prędkości w stosunku do obrotów silnika na 5 biegu

hmm
tego to akurat nie wziołem pod uwage (ale moze tez byc ciałkiem mozliwe)) :wink:

xtek - Wto Wrz 23, 2008 15:21

wedlug rave:

2.0 ’L’ series:
Without intercooler S6BS
With intercooler S6BSU

Gear ratios: C4BS/C6BS................................... S6BS/S6BSU

Fifth 0.765 : 1 ..................................... 0.648 : 1
Fourth 1.033 : 1 ................................... 0.848 : 1
Third 1.308 : 1 .................................... 1.222 : 1
Second 1.842 : 1 .................................. 1.895 : 1
First 3.167 : 1 ..................................... 3.250 : 1
Reverse 3.000 : 1 .................................. 3.000 : 1

Czyli skrzynie w modelu SD i SDI maja takie same przelozenia. Te C4BS/C6BS dotycza benzyniakow.

wedlug rave 200SD i SDI na piatym biegu i przy 1000RPM maja miec 41.8 km/h. Moze to sprawdzimy u mnie i u ciebie, Brt? Moze licznik u ciebie tak bardzo przeklamuje przy wiekszych predkosciach? U mnie jak sprawdzalem to do 140 predkosc na liczniku byla taka sama jak podawal GPS.

kadzaf - Wto Wrz 23, 2008 15:28

xtek napisał/a:
wedlug rave 200SD i SDI na piatym biegu i przy 1000RPM maja miec 41.8 km/h. Moze to sprawdzimy u mnie i u ciebie, Brt? Moze licznik u ciebie tak bardzo przeklamuje przy wiekszych predkosciach? U mnie jak sprawdzalem to do 140 predkosc na liczniku byla taka sama jak podawal GPS.

ale to nie przekłamuje ,chyba nie bo Brt pisał ze nie tylko w jego Rce tak pokazuje wiec chyba raczej nie (nie wiem )

Skiba - Wto Wrz 23, 2008 15:32

A czy ktoś powiedział, że Brt ma kręconą turbinkę :twisted: i mało waży :twisted: no i ma choinkę o zapachu kokosowym, to już jakieś +10% :razz:
kadzaf - Wto Wrz 23, 2008 15:35

Skiba napisał/a:
A czy ktoś powiedział, że Brt ma kręconą turbinkę :twisted: i mało waży :twisted: no i ma choinkę o zapachu kokosowym, to już jakieś +10% :razz:

no tego to nie wiedziałem (tzn o tubince to słyszałem ) ale o choince zapachowej to nie :P
a mało waży to co on mu zrobił ? :smile:

Paul - Wto Wrz 23, 2008 15:42

kadzaf napisał/a:
a mało waży to co on mu zrobił ?

Brt sam mało waży ;p

kadzaf - Wto Wrz 23, 2008 15:45

Paul napisał/a:
kadzaf napisał/a:
a mało waży to co on mu zrobił ?

Brt sam mało waży ;p

u mnie czy jade sam czy w 5ciu to i tak wiecej nie bujnie sie jak 180 :nook: dziwne co

Skiba - Wto Wrz 23, 2008 15:47

kadzaf napisał/a:

u mnie czy jade sam czy w 5ciu to i tak wiecej nie bujnie sie jak 180 :nook: dziwne co


Z górki się bujnie :mrgreen: a Brt zawsze robi testy, albo z przepaści, albo z max pochylenia w dół :P

Brt - Wto Wrz 23, 2008 21:41

:lol: xtek mam przekłamanie predkości rzędu 7% (sprawdzane na gps) ale to i tak nie tłumaczy różnicy w stosunku prędkość/obroty silnika, bo to akurat zalezy tylko od dwóch rzeczy skrzyni lub impulsatora. ogólnie to dalej nie wiem o co chodzi ;) no chyba ,ze ta choinka ....... :roll: :lol:
piter34 - Sro Wrz 24, 2008 13:49

Przy prędkości 180kmh powinno być ok. 4100rpm :!:

Takie rzeczy najlepiej przeliczać w programie CarTest wybierając opcję "rolling start acceleration".

xtek - Sro Wrz 24, 2008 14:14

Przy 4100RPM to ja mam wg licznika i tego nagrania starego 160km/h... teraz to mnie zaczelo strasznie dziwic :D Pamietam, ze dawno dawno byl wymieniany impulsator w skrzyni, kupilem w Art-Bizar (poprzedni byl zlamany jak kupilem auto). Hmmm, ale skoro impulsator byl dokupiony na wzor i dokladnie do tego auta, to w czym rzecz?

A z tego co kadzaf pisze, to on ma podobnie - przy 4500RPM 180km/h...

piter34 - Sro Wrz 24, 2008 15:58

xtek napisał/a:
A z tego co kadzaf pisze, to on ma podobnie - przy 4500RPM 180km/h...

Może doprecyzuję. Przy prędkości RZECZYWISTEJ 180kmh ma być ok. 4100rpm.

Na liczniku wtedy może być np. 190kmh, ale nie 160kmh...

xtek napisał/a:
Pamietam, ze dawno dawno byl wymieniany impulsator

No to właśnie impulsator odpowiada za przeliczanie "obrotów" wałka w skrzyni na prędkość widzianą na zegarach. Źle dobrany impulsator i mamy inne wskazania prędkościomierza oraz licznika przebiegu :P

kadzaf - Sro Wrz 24, 2008 19:55

piter34 napisał/a:
xtek napisał/a:
A z tego co kadzaf pisze, to on ma podobnie - przy 4500RPM 180km/h...

Może doprecyzuję. Przy prędkości RZECZYWISTEJ 180kmh ma być ok. 4100rpm.

Na liczniku wtedy może być np. 190kmh, ale nie 160kmh...

xtek napisał/a:
Pamietam, ze dawno dawno byl wymieniany impulsator

No to właśnie impulsator odpowiada za przeliczanie "obrotów" wałka w skrzyni na prędkość widzianą na zegarach. Źle dobrany impulsator i mamy inne wskazania prędkościomierza oraz licznika przebiegu :P


hmm no to u mnie jest to przy 4,5k . a na zjeciu u Brt'a przy tych obrotach jest cos ponad 200 :shock:

Brt - Sro Wrz 24, 2008 20:14

przyjmując 7% błąd prędkościomierza to przy 4500obr mam 200km/h - 7% daje nam 186 km/h predkości rzeczywistej. Czyli zbliżamy się do rozwiazania ;) xtek jesteś pewny, że predkość rzeczywista i licznikowa sa u Ciebie takie same ?? może Twój predkościomierz zaniża odrobinę ;) a i jeszcze jedno pytanie. jakie masz koła i na jakich robiłeś pomiar ;) Moje to 195/50 R15. Myślę, że impulsator(y) są przyczyną rozbieżności w prędkościach licznikowych naszych roverków. Odpowiedź na to dałaby jazda z jednakową prędkością i porównanie obrotów silnika, oraz przy okazji pomiar prędkości rzeczywistej ;)
kadzaf - Sro Wrz 24, 2008 20:18

Brt napisał/a:
przyjmując 7% błąd prędkościomierza to przy 4500obr mam 200km/h - 7% daje nam 186 km/h

Brt a po czym doszłes ze ci zawyża ? :wink:

xtek - Sro Wrz 24, 2008 20:20

Jak nagrywalem ten film to Rover byl na oponach 185/65R15, wiec moze bylo jakies przeklamanie

Teraz jezdze na 205/60R15 i predkosc z licznika jest dokladnie taka sama jak na GPSie, dlatego uwazam, ze wczesniej lekkie przeklamanie wystepowalo.

Brt - Sro Wrz 24, 2008 20:23

Cytat:
Brt a po czym doszłes ze ci zawyża ?
porównanie licznika z gpsem ;)

zarówno 185/65 15 jak i 205/60 R15 są większe od rozmiaru orginalnego i likwidują przekłamanie przekłamanie licznika. Ale i tak nie gra porównanie obrotomierza z prędkościomierzem :|

kadzaf - Sro Wrz 24, 2008 20:26

aha (no ale wiesz w danych serwisowych własnie tez tyle jest podane ) ale twoja fotka dała mi do myslenia :mrgreen: 20km/h wiec to jest sporo :wink:
piter34 - Czw Wrz 25, 2008 15:29

kadzaf napisał/a:
aha (no ale wiesz w danych serwisowych własnie tez tyle jest podane )

Co jest podane? Te rozmiary opon?
Na pewno nie...

Podany jest rozmiar 185/55/15 dla alufelg i 175/65/14 dla stalówek.

[ Dodano: Czw Wrz 25, 2008 15:29 ]
A może chodzi Ci o prędkość? :P

kadzaf - Czw Wrz 25, 2008 21:55

piter34 napisał/a:
kadzaf napisał/a:
aha (no ale wiesz w danych serwisowych własnie tez tyle jest podane )

Co jest podane? Te rozmiary opon?
Na pewno nie...

Podany jest rozmiar 185/55/15 dla alufelg i 175/65/14 dla stalówek.

[ Dodano: Czw Wrz 25, 2008 15:29 ]
A może chodzi Ci o prędkość? :P


nie Piter34 chodziło i o vmax ,a myslałem ze naprawde to jest prawdą (mam na mysli ta fotke Brt'a na której cisnie 200) a ze Brt dobrze sie zna w tych Rkach to przekonany byłem tego :wink:

FSEbola - Pią Wrz 26, 2008 13:38

Brt napisał/a:
no dziwne, ale innego rozwiązania nie widzę :| :hmm: Ciekawe jak wyglądają przełożenia skrzyni w SD :roll: moze ktos w R220SD (nie SDi !! ) nagrać lub zrobić fotkę zegarów na 5 biegu przy np 100 lub jakiejkolwiek innej wyższej prędkości ;) Będzie co porównac ;)


wywolales wilka z lasu :razz: ... wlasnie mam takie zdjecia ..ale wrzuce je dopiero dzis wieczorem badz jutro ...
jak dobrze kojarze beda to zdjecia zegarow przy predkosciach 160, 170, 180 km/h
moj wóz to 220 SD

dodam jeszcze ze na felgach 15cali i oponach 195/60 moja predkosc max. wkazana na zegarze to 170km/h zas zdejcia ktore beda wstawione predkosc wynosi 180km/h na oponach 195/55 R15 (warunki obu pomiarow prawie idenntyczne... A2 badz A3 w Niemczech)

kadzaf - Pią Wrz 26, 2008 20:56

profil kól tez ma zaczenie (wez małe koło a duze ) :wink:
FSEbola - Pią Wrz 26, 2008 22:56

xtek napisał/a:
musze sie jutro wybrac na a4 a gpsem i zobaczyc jaka jest faktyczna predkosc a nie ta z licznika


u mnie pomiar z GPSu zaniza predkosc o jakies 5km/h

thef napisał/a:

..... Poza tym, na tym filmiku ewidentnie widać, że jest z górki ;)


co nie zmienia faktu ze przy takich obrotach predkosc jest niska :bezradny: chyba ze mu sie wskazowka zaciela :lol:

Brt napisał/a:
Ciekawe jak wyglądają przełożenia skrzyni w SD :roll: moze ktos w R220SD (nie SDi !! ) nagrać lub zrobić fotkę zegarów na 5 biegu przy np 100 lub jakiejkolwiek innej wyższej prędkości ;) Będzie co porównac ;)


zdjecie 1 (165km/h)


zdjecie 2 (170km/h)


zdjecie 3 (175km/h)


zdjecie 4 (180km/h)


pomiary robione na bodajze A2.hhmmmm.... teren plaski, cisnienie w kolach odpowiednie, pogoda upalna....

piter34 napisał/a:
Przy prędkości 180kmh powinno być ok. 4100rpm :!:


u mnie tak by bylo :cool:

xtek - Pią Wrz 26, 2008 23:01

FSEbola napisał/a:
u mnie pomiar z GPSu zaniza predkosc o jakies 5km/h


GPS zawsze pokazuje faktyczna predkosc, nic nie zaniza ani nie zawyza.

FSEbola - Pią Wrz 26, 2008 23:05

xtek napisał/a:
FSEbola napisał/a:
u mnie pomiar z GPSu zaniza predkosc o jakies 5km/h


GPS zawsze pokazuje faktyczna predkosc, nic nie zaniza ani nie zawyza.


zle sie wyrazilem ...
mialo to zabrzmiec tak :

u mnie predkosc z GPSu jest o jakies 5km/h nizsza od licznikowej :lol:

xtek - Pią Wrz 26, 2008 23:07

a to zupelnie co innnego ;)
Brt - Sob Wrz 27, 2008 00:03

FSEbola, u mnie liczniki pokazują takie same wartości jak u Ciebie ;)
FSEbola - Sob Wrz 27, 2008 11:16

Brt napisał/a:
FSEbola, u mnie liczniki pokazują takie same wartości jak u Ciebie ;)


tyle ze jakim cudem wykreciles 205km/h :?: :shock: :?: :ok: ....

moj juz tyle nie pojedzie :???: ....
_____________________________
add..

ahh ..nie zauwazylem ze masz SDi :ok:

xtek - Sob Wrz 27, 2008 11:17

Masz SD, zobacz sobie dane techniczne na stronie i porownaj max predkosc SD i SDI.
FSEbola - Sob Wrz 27, 2008 11:20

xtek napisał/a:
Masz SD, zobacz sobie dane techniczne na stronie i porownaj max predkosc SD i SDI.


zorientowalem sie wlasnie jak spojrzalem w profil Brt :ok: :rotfl:
mnie braklo przy zakupie auta kolo 2 tys. do wersji z SDi ale i tak jestem zadowolony z samego SD i ROVERA :ok:

xtek - Sob Wrz 27, 2008 11:23

Zawsze mozesz sobie dolozyc intercooler ;)
FSEbola - Sob Wrz 27, 2008 15:48

xtek napisał/a:
Zawsze mozesz sobie dolozyc intercooler ;)


a duze sa to koszta?? zakupu i montazu .... czy mozna taka czesc zakupic uzywana?? a jak tak to jak sprawdzic czy uzywany intercooler nie jest trefny??

xtek - Sob Wrz 27, 2008 15:52

Kupujesz intercooler:

http://allegro.pl/item440...0_turbo_ic.html

Kupujesz przewody gumowe do niego i cieszysz sie wieksza moca ;)

Hmm, chociaz teraz po zastanowieniu przypominam sobie, ze w SD chyba inaczej jest poprowadzony dolot i trzeba kilka przerobek... nie moge trafic na zdjecie komory silnika SD nigdzie...

Tu masz wszystko praktycznie:

http://forum.roverki.eu/v...26aa56cf78a35f2

krzysztof_ns - Sob Wrz 27, 2008 22:00

od pewnego czasu sledze watek - dzis nadazyla sie okazja by sprawdzic jak to jest u mnie (220SD) - i faktycznie jest podobnie 160km/h przy dokladnie 3500obr...chcialem go podkrecic na tyle na ile sie da i sprawdzic ile uda sie wycisnac, ale wlasnie przy ok 160km/h zaczyna dziwnie piszczec im wieksze obroty tym glosniej...
sprawdzalem dwukrotnie i w obu przypadkach zaczyna piszczec przy tej samej predkosci (zatem ze wzgl bezpieczenstwa nie cisnalem go dalej - ale mysle ze udaloby sie do dobic do 180km/h)
czy ktos moze ma jakis pomysl na to co moze byc przyczyna takich dzwiekow przy tej predkosci - zaczyna mnie to zastanawiac....?

kadzaf - Nie Wrz 28, 2008 13:09

FSEbola napisał/a:
Brt napisał/a:
FSEbola, u mnie liczniki pokazują takie same wartości jak u Ciebie ;)


tyle ze jakim cudem wykreciles 205km/h :?: :shock: :?: :ok: ....

moj juz tyle nie pojedzie :???: ....
_____________________________
add..

ahh ..nie zauwazylem ze masz SDi :ok:



mój tez i nie w spomne o tym ze to SDI :beczy:

xtek - Nie Wrz 28, 2008 13:13

Dzis sprawdzilem i przy 4000RPM mialem 150km/h. Czy to nie dosc dziwne? O co chodzi?
kadzaf - Nie Wrz 28, 2008 18:28

ja równiez sprawdzałem i przy 1k mam 50km/h ,2k 90km/h , 3k 140, 4k 180km/h
oczywiscie sprawdzane na piątym biegu

[ Dodano: Nie Wrz 28, 2008 18:32 ]
aa i koła oczywiscie alu rozmiar 195/60 R15 :wink:

xtek - Nie Wrz 28, 2008 20:13

Kurde.... przy 150km/h mam 4000 obrotow... !! !!

Moze tak, sprawdzcie ile macie przy 100km/h - u mnie to chyba 2750obr... to troche w dupe za duzo. O co chodzi temu autu? Mozliwe jest, ze ktos przelozyl skrzynie od innego jakiegos modelu? Musze to sprawdzic...

kadzaf - Nie Wrz 28, 2008 21:29

a jak sprawdzałem z GPSem to zawyza mi o 5km/h licznik,przy 100 bedzie cos koło 2,2-2,3k bo przy równych 2000 mam 90km/h

[ Dodano: Nie Wrz 28, 2008 21:30 ]
troche mnie dziwi ze idze tyle co SD a przeciez ma ok 15-20KM wiecej :sad:

Brt - Pon Wrz 29, 2008 09:44

xtek napisał/a:
O co chodzi temu autu? Mozliwe jest, ze ktos przelozyl skrzynie od innego jakiegos modelu? Musze to sprawdzic...

no jest to możliwe :| co do predkości, to sprawdzedzis i napiszę ;)

xtek - Pon Wrz 29, 2008 11:05

HA! Jest jeszcze lepiej niz sie wydawalo..., pomylilem sie w poprzednim poscie (juz poprawilem). Przy 4000RPM mam 150km/h. Jest to predkosc z licznika i GPSu - pokazuja taka sama predkosc.

Przy 90km/h mam 2500RPM.
Przy 130km/h mam 3500RPM
Przy 150km/h mam 4000RPM
Przy 160km/h mam 4250RPM
Przy 170km/h mam 4500RPM

Przy czym spalanie mam w normie - ponizej 6l/100km, przyspieszenie OK, tylko w kabinie jest dosc glosno - zawsze sie zastanawialem czemu jest tak glosno a moze to wina tego?

Kilka zdjec:







Moze jakis ekspert sie wypowie na podstawie tego materialu co z tym autem? ;)

I jeszcze nowy filmik z dzis:

http://pl.youtube.com/watch?v=7RuZ2ycUBBA

kadzaf - Pon Wrz 29, 2008 12:09

heh no to mój jeszcze lepiej bo nie chce krecic wiecej jak 4k (na pocżatku myslałęm ze to 4,5k jest a jednak 180 mam przy 4k i wiecej nie chce krecic silnik) :cry:
Adrian355 - Pon Wrz 29, 2008 19:32

A nasz kochany były 220SD ciągną 180km/h :) chyba przy 4500 obr/min :) I mnie to ni ziębi nie grzeje :)
kadzaf - Pon Wrz 29, 2008 21:16

a mnie ciekawi czemu nie chce krecic powyzej 4k :mad:
czyzby silnik nie dawał rady na tych gumach ? , wina paliwa ale ie kupuje zadnej zupy :>

piter34 - Sro Paź 01, 2008 16:37

xtek napisał/a:
Moze jakis ekspert sie wypowie na podstawie tego materialu co z tym autem? ;)

Impulsator masz od innego auta. :lol:

kadzaf - Sro Paź 01, 2008 16:40

piter34 napisał/a:
xtek napisał/a:
Moze jakis ekspert sie wypowie na podstawie tego materialu co z tym autem? ;)

Impulsator masz od innego auta. :lol:

a to tak pasuje od innych ? :/

piter34 - Sro Paź 01, 2008 16:59

xtek pisał na 2 stronie wątku, że miał zmieniany impulsator. Niby dobrany "na wzór", ale różnie bywa.

Podejrzewam, że pasuje impulsator od 1.8 (bo ta sama skrzynia), a tam jest znacznie krótsze przełożenie główne niż w serii L.

[ Dodano: Sro Paź 01, 2008 17:01 ]
To chyba wyjaśnia sprawę, bo w 1.8 jest przełożenie 4.2:1 i przy 160kmh ma być ok. 4000rpm, jak na fotkach xteka ;)

kadzaf - Sro Paź 01, 2008 17:32

aha no ale jak zrobic zeby pokazywał tyle co Brt'a :mrgreen:
piter34 - Sro Paź 01, 2008 22:50

kadzaf napisał/a:
aha no ale jak zrobic zeby pokazywał tyle co Brt'a :mrgreen:

Z tego co wyczytałem w wątku, to Tobie pokazuje właśnie tyle co Brt.

Aby xtekowi tyle pokazywał, musi on wymienić impulsator na prawidłowy.

kadzaf - Czw Paź 02, 2008 21:01

moze i tak ale mój nie chce krecic powyzej 4k (czegoż to moze byc przyczna ? jak sprawdzałem to zero błedów) :mad:
piter34 - Czw Paź 02, 2008 21:48

kadzaf napisał/a:
moze i tak ale mój nie chce krecic powyzej 4k

Na żadnym biegu?

kadzaf - Czw Paź 02, 2008 21:53

nie tylko na 5tym na pierszych trzech idzie nawet do ponad 5k :smile: ale na 5ce jest lipa
(u kumpla corsy 1.0 '98 na 4 biegu idzie mu 120 a na 5-tym 110, twiedzi ze wina pompy wtrysk)

piter34 - Czw Paź 02, 2008 22:58

kadzaf napisał/a:
nie tylko na 5tym

No to po prostu już wtedy nie ma siły jechać.

[ Dodano: Czw Paź 02, 2008 22:58 ]
Wtedy opory ruchu (toczenia, powietrza) równoważą się z "siłą napędową". :roll:

thef - Czw Paź 02, 2008 23:06

A może przepływka nie wyrabia?
kadzaf - Sob Paź 04, 2008 12:51

thef napisał/a:
A może przepływka nie wyrabia?

ciezko wyczuc ,a to należy odpiąc od niej kostke czy spróbowac bez filtra (ale wkład był wymieniany jakies pół roku temu) :>

Brt - Sob Paź 04, 2008 15:26

odpiąć kostkę ;)
kadzaf - Sob Paź 04, 2008 15:31

ok sprawdze (to tak czesto podają te przepływki? ) :neutral: i czy po zdjeciu nie pogorszy sie praca silnika?
Brt - Sob Paź 04, 2008 15:37

przyjmuje się, że przepływka wytrzymuje 60 - 100kkm, więc nie wiem czy to czesto ;) Narazie to nie wiesz czy Ci padła ;) jesli po zdjęciu wtyczki auto będzie lepiej jechało, to przepływka zaczyna umierać ;) Ale moim zdaniem skoro polecisz 180 to przepływka jest ok ;) Możesz spróbować ją wyczyścić jakimś preparatem do czyszczenia styków (tylko jej nie dotykaj i bądź baardzo delikatny, bo łatwo ją uszkodzić ;) )
kadzaf - Sob Paź 04, 2008 16:20

ok dzieki Brt przejrze ją . :wink:
xtek - Nie Mar 22, 2009 10:40

To ja troche odgrzebie temat znow.

Male streszczenie:

xtek napisał/a:
Przy 90km/h mam 2500RPM.
Przy 130km/h mam 3500RPM
Przy 150km/h mam 4000RPM
Przy 160km/h mam 4250RPM
Przy 170km/h mam 4500RPM


piter34 napisał/a:
xtek napisał/a:
Moze jakis ekspert sie wypowie na podstawie tego materialu co z tym autem? ;)

Impulsator masz od innego auta. :lol:


piter34 napisał/a:
xtek pisał na 2 stronie wątku, że miał zmieniany impulsator. Niby dobrany "na wzór", ale różnie bywa.

Podejrzewam, że pasuje impulsator od 1.8 (bo ta sama skrzynia), a tam jest znacznie krótsze przełożenie główne niż w serii L.

[ Dodano: Sro Paź 01, 2008 17:01 ]
To chyba wyjaśnia sprawę, bo w 1.8 jest przełożenie 4.2:1 i przy 160kmh ma być ok. 4000rpm, jak na fotkach xteka ;)


Otoz znalazlem zdjecie swojego impulsatora, ktory kupilem od Art-Bizar. On sam pisal wtedy "Ten czujnik co Pan potrzebuje jest montowany w silnikach 2.0 diesel i benzyna."
Załaczam zdjecia. Z tego co widac sa identyczne, hmm chociaz moze jednak troche sie roznia.... Co wiec moze byc przyczyna, ze wy macie przy 90km/h 2000 RPM a ja 2500? Czy impulsator wplywa na cokolwiek innego nic wskazanie licznika i predkosciomierza?

Jeszcze przed chwila wyczytalem, ze na czarnej kostce mam oznaczenie YBE 100520, czyli dobry impulsator - taki byl we wszystkich roverach 200, benzynach i dieslach.

[ Dodano: Nie Mar 22, 2009 14:35 ]
Doszedlem teraz do wniosku, ze moze rzeczywiscie mam podmieniona skrzynie na inna. Jak to sprawdzic? Gdzies jest wybity numer? Da sie na oko odroznic pg1 od np. r65? A moze mam pg1 od freelandera - tak mi zasugerowal gosc z mg-rover.org

Konix - Wto Maj 19, 2009 16:18

xtek napisał/a:
A moze mam pg1 od freelandera - tak mi zasugerowal gosc z mg-rover.org

Nie wiem jakie były skrzynie e frelkach, ale PG1 nie nadaje się do napędzania 4 kół naraz.

Marko - Pią Maj 29, 2009 22:58

co do przekłamań licznika , może to byc wina samego licznika jak kiedykolwiek był rozkręcany i wzkazówka była ściągana a później źle założona to prędkościomierz bedzie kłamał i to nawet o 10-40km , jak kiedyś ściągałem wskazówke i ustawiłem,już wiem jak sie ją sprawdza!!
benola - Sob Cze 20, 2009 09:12

Marko, witaj Marko! mam do Ciebie pytanie jak się ustawia te wskazówki/chodzi o obrotomierz i prędkościomierz/ i jak to sprawdzić,że jest dobrze? zmieniałem tarcze i tak się porobiło,że obroty zatrzymują się na 2800,a prędkość dochodzi max. do 110km/h i wydaje mi się,że do tej wartości jest zawyżona
Marko - Nie Cze 28, 2009 22:22

Benola juz odpisałem na maila
xtek - Wto Lip 27, 2010 18:00

Odgrzewam temat. Wymienilem skrzynie na SD od Remiego ;) Zostawilem swoje sprzeglo z SDI.
I okazalo sie, ze mialem zla skrzynie. Teraz przy 90km/h mam 2000RPM a nie 2500RPM.

Brt - Wto Lip 27, 2010 20:29

czyli cudów nie ma ;) :) dobrze, że sprawa wyjaśniona :) :ok:
xtek - Wto Lip 27, 2010 20:38

Auto wydaje sie troche slabsze - wiadomo, dluzsza skrzynia :) Ale od razu ciszej (nareszcie po autostradzie w normalnych warunkach bede mogl jezdzic) i mam nadzieje, ze spalanie spadnie ;) Jest tez pewny, ze nie byla to wina impulsatora, bo czuje roznice a gdyby to byl on, to bym tego nie odczul. Poza tym w mojej skrzyni i w tej nowej jest ten sam impulsator. Teraz tylko musze wyjasnic do czego mam te skrzynie i ja jakos uplynnic :) Moze jakis fan tuningu sie zdecyduje, bo auto jest zwawsze na niej ;) Jedyne rozwiazanie to liczenie zebow na wszystkich trybach... Boje sie tylko, ze jak rozkrece skrzynie to juz jej nie zloze :D
Brt - Wto Lip 27, 2010 20:56

hehe .. załóż sobie "pałer batona" za 7 PLN i będziesz miał w razie pilnej potrzeby :mrg: żwawe auto z dłuższą skrzynią :) :ok: wygląda, ze to skrzynia od jakiegoś benzyniaka ... PG1 była w R200 z silnikami 1.8 montowana. Piter34 chyba wczesniej w tym wątku też podobną sugestię wysunął :roll:
Remigiusz - Wto Lip 27, 2010 21:16

Fajnie ze autko śmiga i moja skrzynia biegów się przydała :mrgreen: Jednak od benzyny miałeś skrzynie jak mówiłem :wink: . Ciekawe co tylko te oznaczenia znaczą 5/3 i 6/3 :?: W rave nawet o tym nic nie ma :neutral:
Krzysi3k - Wto Lip 27, 2010 22:35

Może od 2.0 Ti?
xtek - Wto Lip 27, 2010 22:55

Remi55 napisał/a:
Fajnie ze autko śmiga i moja skrzynia biegów się przydała :mrgreen: Jednak od benzyny miałeś skrzynie jak mówiłem :wink: . Ciekawe co tylko te oznaczenia znaczą 5/3 i 6/3 :?: W rave nawet o tym nic nie ma :neutral:


Moj mechanik twierdzil, ze ten numerek, to tylko typ odlewu ;) a o roverach troche wie, bo sam ma 600 ;)
A skrzynia SDI od SD rozni sie doslownie jednym dodatkowym lozyskiem w srodku i innym typem simeringu tam gdzie przeguby wchodza, wiec bedzie dluuugo sluzyc. Jak porownalem sprzegla, to to moje mialo chyba z 400kkm przejechane, jesli Twoje bylo w tak dobrym stanie po 200.
I jeszcze raz wielkie dzieki za ten rozrusznik! Dopiero teraz zobaczylem w jakim stanie byl moj. Ten Twoj kreci silnikiem jak szalony, bedzie swietny na zime ;)
Kurde, moze udaloby mi sie sprzedac te skrzynie opisana jako do 1.8, ale z tego co widze, to bardzo rzadko spotykane auto...

Remigiusz - Sro Lip 28, 2010 10:25

xtek, hehe.. no moja sprzęgło miało 200.000km najechane, było na orig. śrubkach jeszcze przykręcone przecież :wink: Wiec dobrze o nie dbałem :wink:

Mowie ze mój po regeneracji był rozrusznik to kreci jak trzeba :wink: Tak ze Roverek powrócił do życia :razz: