Zobacz temat - [R75] Sprężyny zawieszenia - tył, przód
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Sprężyny zawieszenia - tył, przód

sogreg1 - Nie Kwi 05, 2009 18:07
Temat postu: [R75] Sprężyny zawieszenia - tył, przód
Jak w temacie. Jadę sobie spokojnie (bez szaleństw), aż tu nagle... jak mi coś nie pieprznie :shock: .
Komp nic nie pokazał :bezradny: .
Wystrzał był napewno pod autem. wydaje mi się, że gdzieś na środku. Spory chałas, jakby strzał z gaźnika (tele, że go oczywiście brak :mrgreen: ). Kiedyś już o tym pisałem, tyle, że na podstawie opisu żonki.
Jak myślicie,... katalizator :?: Są jakieś inne sugestie :?:

Dziadek - Nie Kwi 05, 2009 18:58

Raz miałem to samo w citroenie Hdi.Walnęło tak,że tętno miałem parę tysięcy.Zjechałem na pobocze,zanurkowałem pod auto,obejrzałem i...nic!.Silnik odpalił normalnie i już nigdy tego nie było.Nie wiem o co cho!
damiwr - Nie Kwi 05, 2009 19:02

jak nicz autem się nie dzieję to może i mieć nadzieję że kamyk walną spod oponki ??
Rowan - Nie Kwi 05, 2009 19:03

sogreg1, mogły się jakieś gazy zebrać w tłumiku, bądź w katalizatorze.
Siwus181 - Nie Kwi 05, 2009 21:03

sogreg1, miałem kiedyś coś podobnego. Jadąc jakąś bardzo wiejską drogą, usłyszałem głośny huk, stuk, ciężko określić. Od razu zatrzymanie, nurek i nic. Auto paliło, jechało i od tamtej pory nic. Jak damiwr mówi - albo spod opony, albo kolega Rowan ma racje.
sogreg1 - Pon Kwi 06, 2009 06:13

Kamyczki odpadają, droga była jak stół i bez jakichkolwiek niespodzianek. Jak walnęło, to aż poczułem drganie ("falę uderzeniową") pod nogami. Też sądzę, że mogły to być gazy w kat albo tłumiku, ale dlaczego puścił tego bąka, tym bardziej, że zdarzyło się to już drugi raz w przeciągu 3 miesięcy.
gustav.pl - Pon Kwi 06, 2009 07:22

I ja miałem podobne zdarzenie, tyle tylko, że nie podczas jazdy, a zaraz po odpaleniu silnika. Było to parę miesięcy temu i jak do tej pory "cisza" ... Myślę, że i Ty nie masz się czym przejmować, będzie :ok:
Pozdrawiam :smile:

christopher7 - Pon Kwi 06, 2009 14:49

Sogreg1. Na 90% to webasto. Mi też raz po raz tak strzelało, i to tak że ludzie rozglądali się z przerażeniem na ulicy czy to aby nie jakiś atak terrorystyczny :grin:
sogreg1 - Pon Kwi 06, 2009 15:40

christopher7 napisał/a:
Na 90% to webasto


Eeee, chyba jednak nie :sad:
Webasto mam odłączone, bo padł mi sterownik :wink:

Marek_75 - Pon Kwi 06, 2009 17:49

a nie trzasła np sprężyna jak u mnie ?
sogreg1 - Wto Kwi 07, 2009 10:01

Marek_75 napisał/a:
a nie trzasła np sprężyna jak u mnie ?


Odpada. Przy pęknięciu sprężyny dałoby się to wyczuć. Miałem takie zdarzenie.

[ Dodano: Pią Kwi 10, 2009 19:11 ]
Marek 75, duże uznanie :ok: :ok: :ok: . Masz plusa.
Fakt, że pochopnie to wykluczyłem, ale istotnie to sprężyna. To co strzeliło mojej żonie 3 miechy temu, to też sprężyna ale po drugiej stronie.

Koledzy, kogo polecacie jako sprzedawcę takich sprężyn. Nie chcę kupować szajsu i wolę zapłacić nieco więcej ale z pewnego źródła.

Marek_75 - Pią Kwi 10, 2009 21:29

sogreg1 napisał/a:
3 miechy temu, to też sprężyna ale po drugiej stronie

hehe, mamy podobne egzemplaże chyba bo przy wymianie z tyłu okazało sie że z przodu też trzaśnięta ;)
tylną kupilem w intercars'ie. Przednich chwilowo nie ma więc po świętach będę się rozglądał.

pozdr,
m

sogreg1 - Sob Kwi 11, 2009 17:50

Marek_75 napisał/a:
tylną kupilem w intercars'ie


Ile sobie cenią za komplet?
Czy mógłbyś mi dać namiary na intercars?
Pozdrawiam

Marek_75 - Sob Kwi 11, 2009 18:45

http://sklep.intercars.com.pl/

za tylną (1szt) 250 zł. ale ceny się zmieniaą, raz 10 zł więcej raz 10 mniej...

sash997 - Nie Kwi 12, 2009 10:23

koledzy mam to samo - wczoraj zauwarzyłem że mam pękniętą spręrzyne z przodu :beczy: nigdzie w necie nie moge znaleźć mósze pochodzić chyba po sklepach nie orjętujecie sie ile taki komplecik na przód może kosztować :?: widze z tego co tu czytam że to wada fabryczna...jakieśguwniane te sprężyny...w żadnym aucie tak nie pękają...
Dziadek - Nie Kwi 12, 2009 11:51

Może źle wpisujesz w wyszukiwarce?Widzę,że masz z tym poważny problem.
Marek_75 - Nie Kwi 12, 2009 12:14

Dziadek ma racie. Może jest problem z wpisywaniem tych słów w wyszukiwarkę:
sash997 napisał/a:
"zauwarzyłem" "spręrzyne" "mósze" "orjętujecie sie" "jakieśguwniane"

a to tylko jedno zdanie. jestem pod wrażeniem :)

tylko sie nie obrażaj, kolego czasem ;)

sash997 - Nie Kwi 12, 2009 12:58

a to akurat mam od urodzenia :grin: ...nie widze jak pisze i dopiero jak pare razy przeczytam to widze co napisałem :shock: ale we wyszukiwarke dobrze wpisuje...macie może jakieś dobre sklepy internetowe w których mają te sprężyny?bo dotychczas nie znalazłem...
michalie - Nie Kwi 12, 2009 13:12

A jak jest peknieta tylko jedna to czy trzeba wymienic obie czy tylko ta peknieta ?
Bo wiem ze amortyzatory to trzeba oba.

sash997 - Nie Kwi 12, 2009 13:18

obie kolego...i to najlepiej na nowe...ale trzeba je znaleźć...
se7en86 - Nie Kwi 12, 2009 13:49

U Tomiego chyba powinny być.
Marek_75 - Nie Kwi 12, 2009 19:51

ja wymieniłem jedną, za miesiąc gruga strzeliła....

uważam że jeśli bym za każdym wymieniał komplet to by jakaś paranoja finansowa była...

według mnie te sprężyny padają tak często że wymiana kompletami to jakiś absurd. No chyba że skok na sklep ze sprężynami...

ps. generalnie zgadzam się że powinny być wymieniane kompletami. ale... to moje jedyne auto w którym pękła sprężyna ( i to 2 razy w ciągu pół roku). poprzednio miałem fiata 125 15 letniego (4 lata jeździłem), 10 letniego escorta (5 lat używania) i nigdy mi nie pękła sprężyna. W r75 więcej niż jedna na rok pada... Wiec wymiana kompletami raczej nie ma sensu bo bedziemy zbyt czesto wyrzucać te dobre spręyny, które są lepsze bo nie pękły...

maciekmpl - Nie Kwi 12, 2009 22:59

3 tygodnie temu kupowałem u tego człowieka:

http://www.allegro.pl/show_user.php?uid=1772608

Jakieś szwedzkie zamienniki (nie pamiętam firmy) Cena za 2 sztuki była z wysyłką ok. 420 PLN

M

michalie - Pon Kwi 13, 2009 11:46

A w który miejscu pekła Ci ta spreżyna da sie to gołym okiem zobaczyc, jak by sie dało jakąs fotke pstryknac to byłbym dzwieczny :))
Marek_75 - Pon Kwi 13, 2009 13:59

tylną już wymieniłem. tam nie widać nic z zewnątrz. trzeba wleźć pod auto i dobrze się przyjrzeć.

na zdjęciach foto pękniętej z przodu a drugie dobrej.

michalie - Pon Kwi 13, 2009 15:25

Czyli raczej pekaja wzdłuż, a ja myslałem ze w poprzek hmmm a na takiej peknietej to jak długo mozna jezdzic i jezeli człowiek nie jest swiadomy pekniecia to jak sie auto zachowuje
Marek_75 - Pon Kwi 13, 2009 17:52

pękają z regóły w dolnej części.
U mnie zauważyłęm bo jakoś dziwnie auto stało na płaskim podłożu. jak zmierzyłem odległości od podłoża do nadkola to było 1cm niżej po pękniętej stronie.
A jeżdzić lepiej nie zadługo, bo jak auto jest przechylone to druga (dobra) sprężyna po tej samej stronie dostaje mocno po dupie...

maciekmpl - Pon Kwi 13, 2009 23:01

michalie napisał/a:
a na takiej peknietej to jak długo mozna jezdzic i jezeli człowiek nie jest swiadomy pekniecia to jak sie auto zachowuje


Lepiej za długo nie jeździć. Wrażenia mojej żony (która jechała samochodem kiedy pękła sprężyna): "Załomotało, a potem samochód zaczął mocna ciągnąć w lewo, aż wyrywało kierownicę z rąk ". Dodam, że przejechała tak 18 km, bo jej się śpieszyło do pracy :roll: W drodze powrotnej z pracy, znowu coś załomotało i samochód przestał ściągać. Kiedy ja wsiadłem do samochodu, to na równej drodze zachowywał się ok. (ale nie przekraczałem 60 km/h), ale przy wpadnięciu w każdą nierówność słychać było bardzo głośne łomotanie, przy niektórych zakrętach w lewo (pękła, jak się okazało sprężyna lewa) chrobotanie, jakby miało koło odpaść. Po takich atrakcjach samochód został odstawiony do mechanika, który stwierdził pękniętą sprężynę i rozwalone górne mocowanie amortyzatora (łożysko i odbój - podejrzewam, że to właśnie od jeżdżenia, z pękniętą sprężyną), które powiększyło koszty naprawy o 270 PLN. W sumie z pękniętą sprężyną przejechaliśmy ok 40 kilometrów.

M

sash997 - Wto Kwi 14, 2009 17:32

Marek_75 a strzeliła ci ta nowa że piszesz że po jednej należy wymieniać??wymieniać sprężyny po jednej to taki sam absurd jak wymiana jednego amora :>

[ Dodano: Wto Kwi 14, 2009 18:36 ]
a co do jazdy na pękniętej sprężynie to zależy w którym miejscu jest pęknięta bo ja mam pękniętą na dole i przejechałem na tym ponad 1000km i nie wiadomo ile poprzedni właściciel i nic nie ściąga ani nic z tychżeczy

Marek_75 - Wto Kwi 14, 2009 20:56

wymieniłem tylną a po kilku dniach padła przednia.
Moja prywatna opinia jest taka że dobrej bym nie wyrzucał. bo niby czemu? ona pewnie i tak pęknie za pare miesięcy to ją wtedy wymienie zamiast za każdym razem komplet...

ps. Ale należy wymieniać kompletami. I to na pryginał!!! producent na to nalega... ;)

jaro01 - Sro Kwi 15, 2009 08:17

W moim R75 zaraz na samym początku po kupnie - około 135 tyś. - przy skręcie na parkingu pękła w połowie i wbiła się w oponę . Auto momentalnie siadło. Laweta i wymiana całej kolumny - na używaną. To było w Tarnowie.
To był dobry krok - cała kolumna - ponieważ przy wymianie okazało się, że łożysko było uszkodzone i wg. mechanika to mogło być przyczyną. Brak skręty łożyska, a praca skrętna całej sprężyny. Na tej już pomykam 4-lata.
W tym roku - 211 tyś.km - kolo tym razem lewe wpadło w zapadniętą studzienkę, sprężyna poszła też w połowie, rozcięła koło. To było w okolicy Wrocławia.
Wymiana identyczna - cała kolumna, też używka.

Jak do tej pory wszystko działa bez niespodzianek.

Przy pierwszej wymianie też zastanawiałem się nad nową - generalnie powinno się wymieniać kompletani ( lewa , prawa) , zwłaszcza wszystko co ma wpływ na kierowanie pojazdem - ale życie i sytuacje weryfikują to.

Nie znaczy to że należy stosować pierwszej lepszej używki, lub pierwszego lepszego zamiennika, choć i tak te markowe mogą mieć ukryte wady które wyjdą np. w 13 miesiącu.

Jeżeli ktoś będzie się źle czuł i miał pewien dyskomfort mając jedną wymienioną to lepiej niech wymieni obie, a tą dobrą wymontowaną zachowa na godzinę "W".

Pozdrawiam

Marek_75 - Czw Kwi 16, 2009 08:17

w intercarsie sa przednie i tylne (nawet jesli nie widac ich online).
wlasnie zamowilem przednia i na przyszly tydz ma byc - 240 zl / szt

apples - Nie Kwi 10, 2011 15:35

Marek_75, możesz opisać jak wymieniałeś tylną sprężynę. Co trzeba odkręcić aby poszło szybko i bez problemów?
Dzisiaj przy wymianie tylnych tarcz zauważyłem, że też mam pękniętą. Parę miesięcy temu na Obwodnicy coś mi jakby walnęło. Myślałem, że coś uderzyło mi w karoserię albo w inne auto, a tu okazuje się że sprężyna.

Trochę mam dylemat. Czy kupować obie czy tylko jedną. Lewa sprężyna widać że jest niedawno wymieniona bo jeszcze nie przyrdzewiała, a prawa chyba od nowości.

Czy zakładałeś RKB101420 ?

Marek_75 - Nie Kwi 10, 2011 16:24

witam,
- wymieniałam tylko jedną - symbolu nie pamiętam, wziąłem taką jaką mieli na stanie.
- aby to zrobić:
* podniosłem auto na lewarku
*zdjąłem koło
* odkręciłem amortyzator od wahacza (tylko dolne mocowanie)
*drugim lewarkiem nieco odciągnąłem wahacz w dół tak aby sprężyna się zluzowała
*po minimalnym ściśnięciu sprężyny (1-2cm) dużymi szczypcami (lub ściągacz do sprężyn jeśli masz) zdjąłem starą i włożyłem nową w gniazdo.

z przednią duuużo więcej zachodu - całego mcpersona, piastę, wahacz trzeba demontować (też przerabiałem).

apples - Pon Kwi 11, 2011 10:12

Marek_75 napisał/a:
- wymieniałam tylko jedną - symbolu nie pamiętam, wziąłem taką jaką mieli na stanie.
Jak znajdę w dobrej cenie to wymienię obie. Musze poszukać sprężyn FAI.
Marek_75 napisał/a:
* podniosłem auto na lewarku
*zdjąłem koło
* odkręciłem amortyzator od wahacza (tylko dolne mocowanie)
*drugim lewarkiem nieco odciągnąłem wahacz w dół tak aby sprężyna się zluzowała
*po minimalnym ściśnięciu sprężyny (1-2cm) dużymi szczypcami (lub ściągacz do sprężyn jeśli masz) zdjąłem starą i włożyłem nową w gniazdo.
Dziękuje. :ok2:
Marek_75 napisał/a:
z przednią duuużo więcej zachodu - całego mcpersona, piastę, wahacz trzeba demontować (też przerabiałem).
Przerabiałem temat z łożyskami Mac Persona.


[ Dodano: Pon Kwi 11, 2011 11:12 ]

Zastanawiam się, które sprężyny powinny być lub które są lepsze. Kayaba - KYB robi dwa rodzaje: sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy RX6363 i sprężyna śrubowa zwijana z drutu o zmiennej średnicy RJ6363. Lesjöfors natomiast ma oznaczenie 42 757 29, a FAI Auto Parts SP058.

haszczyc - Pon Kwi 11, 2011 12:08

czytam ten temat i mam pytanie zamierzam teraz kupic 2 roverka i jak sprawdzic czy te sprzezyny sa ok w samochodzie bez sciagania kola da rade?
apples - Pon Kwi 11, 2011 13:19

haszczyc napisał/a:
czytam ten temat i mam pytanie zamierzam teraz kupic 2 roverka i jak sprawdzic czy te sprzezyny sa ok w samochodzie bez sciagania kola da rade?
Najlepiej podnieść całe auto na podnośniku tak aby koła zwisały swobodnie.
Pawel84 - Pon Kwi 11, 2011 16:40

Jak kupiłem R75 okazało się że jest pęknięta lewa przednia. Za dwie nowe powiedizano mi w pseudo serwisie w Kielcach 500 zł. Zaryzykowałem i kupiłem używaną za 90 zł :) Przejechałem już 35 tys. i jest dobrze. Na diagnostyce wszystko jak należy, prowadzi się bardzo dobrze. Tak się składa że dziś rano wymieniłem tylną lewa która padła tydzień temu, za tylną zapłaciłem 50 zł...ciekawe czy wytrzyma tyle co ta przenia?
apples - Pon Kwi 25, 2011 18:43

Sprężyny wymienione. Zakupiłem używane z auta z przebiegiem 40mil. Wyczyściłem tylko z delikatnej rdzy, potraktowałem Brunox-em, potem czarna farba i po założeniu dół sprężyn wymazałem dodatkowo środkiem do konserwacji Boll (bitex). Mam nadzieję, że trochę pośmigają.


Marek_75 auto z którego wymontowałem stało w Bałdowie koło Tczewa. Udało mi się wyciągnąć nową zmieniarkę oraz kilka drobnych gratów. :wink:

jupik - Pon Lip 11, 2011 15:21
Temat postu: [R75]Sprężyny tylne pomoc w zakupie
Witam muszę zakupić sprężyny na tył,prawdopodobnie jedną mam pękniętą,a jeżeli wymieniać to raczej dwie.Znalazłem coś takiego na allegro: http://allegro.pl/rover-7...1690600022.html Czy ktoś z użytkowników może doradzić coś w tym temacie?
apples - Pon Lip 11, 2011 17:21

jupik napisał/a:
Czy ktoś z użytkowników może doradzić coś w tym temacie?
Kupuj. Lesjöfors ma dobre opinie.
jupik - Wto Lip 12, 2011 11:03

Dzięki apples czekam na dostawe :ok:
sash997 - Wto Lip 12, 2011 23:15

a ja sprężyny kupowałem jakieś szwedzkie...nie pamiętam nazwy, bo też miałem pękniętą już jak kupiłem jedną przednią,ale myśle że jak któraś tylna padnie to wstawie na tył poduszki pneumatyczne i bede miał pewność że sprężyna już nie pęknie :grin:
marek60 - Sro Wrz 14, 2011 10:01

witam mam pytanie czy do 75 cdt pasują tylne sprężyny od jakiegoś innego auta np BMW
markozalko - Pon Paź 07, 2013 11:32

Czy ktoś może się wypowiedzieć czy zużyte tylne sprężyny (nie pęknięte ale stare pewnei jak świat) mają wpływ duży na jakość jazdy. Przyznam że czasami brak mi słów. W trasie ściąga w prawo w mieście tez jak jadę 60km/h. Rzuca tyłem jak cholera na trasie jak wiatr jest. Zamówiłem nowe KYB i zobaczę ale jestem ciekaw czy coś da bo już nie wiem gdzie szukać przyczyny. Amory nowe tak za wczasu :) . Jak nie to, to co może być jeszcze, tuleje tez nowe :)

[ Dodano: Pon Paź 07, 2013 12:32 ]
Czy po wymianie tylnych sprężyn trzeba zbieżność robić? Jeszcze jedno czy bardzo jest odczuwalna jazda autem po wymianie spręży? Autem lepiej się jeździ czy nie?

pelson91 - Pon Paź 07, 2013 12:10

markozalko napisał/a:
Czy po wymianie tylnych sprężyn trzeba zbieżność robić?
nie.
markozalko - Pon Paź 07, 2013 12:14

A jest różnica odczuwalna w czasie jazdy?
pelson91 - Pon Paź 07, 2013 12:20

na pewno jest. ja po wymianie z pękniętych na używki od MG widziałem też różnicę w twardości
markozalko - Pon Paź 07, 2013 12:31

To jak twardszy będzie to raczej będzie głośniejszy i gorzej będzie się jeździć póki się nie przyzwyczai człowiek.
pelson91 - Pon Paź 07, 2013 12:42

po tym co przezyłem w renaul megane I na glebie juz nic mnie nie zdziwi :D
sash997 - Wto Paź 08, 2013 19:48

Cytat:
To jak twardszy będzie to raczej będzie głośniejszy i gorzej będzie się jeździć póki się nie przyzwyczai człowiek.
trudniej sie przyzwyczaić po wymianie amorów,a sprężyny raczej sie nie odczuwa nowych :razz:
markozalko - Czw Paź 10, 2013 16:50

Wymienili mi dziś w 2 godziny obie z tyłu sprężyny. Kombinowali oj kombinowali. Obie były pęknięte na samym dole na ostatnim zwoju. Auto się podnisoło nawet nawet choć myśląłem ż ebędzie więcej. Al ejest ok., Te stare sprężyny mają napis RC. Nie wiem czy to oryginały czy już ktoś wymieniał.

[ Dodano: Czw Paź 10, 2013 17:50 ]
I tak mimo wszystko między jednym a drugim kołem jest 1 cm różnicy, nie wiem czemu. I też coś puka przy ruszaniu i nawet podczas jazdy pukało z tyłu. Wcześniej tego nie było. Nie wiem może się muszą jakoś ułożyć te sprężyny czy co :( Mimo wszystko jakoś lepiej się jedzie, zobaczę jak będzie w trasie.

apples - Pią Paź 11, 2013 18:08

markozalko, oby dobrze je tylko wsadzili.
markozalko - Sob Paź 12, 2013 08:12

Tez mam taką nadzieję. Choć jak widziałem ich w akcji to czasem się przerażam. Przy wyjęciu pierwszej zostawiliby ułamany kawałek w dolnej poduszce która trzyma sprężynę. Dopiero jak się spytałem czy nie będzie to w niczym przeszkadzać to się zdziwili bo oni myśleli że to guma. Dajcie spokój.
haszczyc - Sob Paź 12, 2013 09:03

2 godziny to bardzo długo ci to wymieniali .. ile zapłaciłeś za wymianę ?
apples - Sob Paź 12, 2013 09:56

markozalko napisał/a:
Przy wyjęciu pierwszej zostawiliby ułamany kawałek w dolnej poduszce która trzyma sprężynę.
To jak chcieli włożyć sprężynę. Montuje się obie gumy do sprężyny i dopiero całość wkłada na miejsce.


Jedz do innego mechanika niech znaczy ... trudno bo koszty ale bezpieczeństwo najważniejsze.

markozalko napisał/a:
2 godziny
około 45 min wymieniałem samemu pod blokiem.
markozalko - Czw Mar 06, 2014 19:37

Wiesz akurat do tych się przyzwyczaiłem a oni większość pracy wykonują na matizach i lanosach :) tak mi powiedział jeden że przy tych autach sprężyny się wyciąga i wkłada fik mik. A tu mówię ci jak się motali. Ja nie mam pojęci a o tym ale jak na nich patrzyłem to zaczęło mnie to przerażać. Co do pytania jak wsadzili, wyjęli tylko tą górną poduszkę i zaczęli wsadzać sprężynę z zamontowaną górną. Jak im powiedziałem o tym co zostało to aż mi racje przyznali...daj spokój. Dopiero się zczili że jest i dolna. Raczej dobrze wsadzili bo jeżdżę i co da się odczuć nie rzuca mną na boki jak wcześniej. A przy tym ruszaniu nie wiem co puka myślałem ze to sprężyna. Z resztą to puka głównie jak silnik jest zimny, jak jadę w trasę to ani razu nie puknie. O co chodzi :)

[ Dodano: Czw Mar 06, 2014 16:44 ]
Ostatnio obok swojego auta przy przednim kole (te od kierowcy) znalazłem kawałek sprężyny od auta. Leżało to obok koła jakieś 20 cm. Myślałem że to mi pękła ale chyba leżało by to pod autem a nie na zewnątrz koła. Pomyślałem więc że to kogoś innego. Nawet różniła się chyba grubością, tak mi się wydaje. Lecz ostatnio zauważyłem że ta strona jakby niżej siedziała. Zmierzyłem i okazuje się że 1,5 cm jest niższa niż strona pasażera. Dodam że nic nie puka w tym kole i nie czuję aby coś tam było nie tak. Chyba jakby odpadł jakiś kawałek sprężyny to dałoby się wyczuć zgadza się??

[ Dodano: Czw Mar 06, 2014 19:37 ]
Nie było pytania. Kurcze wymacalem palcami i jest ostry brzeg sprężyny znaczy się że jednak pękła. Cóż wymiana czeka.

KrisPOD - Wto Kwi 08, 2014 14:44

Witam,

czy te sprężyny:
http://allegro.pl/show_it...acf77d00be2ff62

lub te:
http://allegro.pl/show_it...acf77d00be2ff62

będą dobre do Rover 75 99 r., 2.0 diesel CDT, 1950 cm3, 85 kw, sedan limuzyna ?

markozalko - Wto Kwi 08, 2014 17:18

Ja mam taki na przodzie i pasują :)
KrisPOD - Wto Kwi 15, 2014 18:05

ok sprężyny przyszły ale nie LESJOFORS a KYB (RJ6363) - jakaś większa różnica warta zachodu i zwracania ich ? czy można spokojnie je zastosować ?
arczi220 - Nie Kwi 27, 2014 21:50

Witam
Kupiłem sprężyny Lesjöfors do tyłu bo przy wymianie kółek na letnie wyciągnołem z kielicha jeden zwój sprężyny :) i to musiałem długo śmigać na tym bo ułamanie było stare... masakra aż mi się nie chce wierzyć że miesiąc temu na autostradzie miałem 200 na liczniku.
Mam pytanie czy bez ściągacza do sprężyn sobie poradzę z wymianą ?

zedziczek - Nie Kwi 27, 2014 23:42

do tylnych nie jest potrzebny ściągacz, tu masz link jak to zrobić:

http://www.youtube.com/watch?v=rW8mFEaRMv4

arczi220 - Wto Kwi 29, 2014 10:59

Dzięki fajnie to wygląda jak na reklamie :) ciekawe jak w realu...czekam na dostawę i zabieram się do roboty.
PawelSki99 - Sro Lip 09, 2014 15:48

Witam mam pytanie czy stosował ktoś te sprężyny?

http://allegro.pl/sprezyn...4397215137.html

Warto je kupić czy może lepiej jakieś używki?

sknerko - Czw Lip 10, 2014 08:13

Mój mechanik zakładał komuś na tył sprężyny Monroe i mówił ze są jak najbardziej OK. A pytałem go bo byłem akurat chwile po wymianie swoich na używki.
PawelSki99 - Czw Lip 10, 2014 11:36

Dzięki za odpowiedź. W takim razie kupuje bo wydaje mi się że mogę mieć od dłuższego czasu pęknięte. Tył auta stoi zdecydowanie niżej niż przód, a to chyba nie powinno tak być?
sknerko - Czw Lip 10, 2014 11:40

sprawdź bo w tym aucie takie wrażenie jest na dobrych spręzynach
PawelSki99 - Czw Lip 10, 2014 12:36

Auto ma nalatane ponad 220 tyś więc myślę że wymiana tak czy tak nie zaszkodzi.
Lesnik985 - Nie Mar 29, 2015 21:03

Hej,
odświeżam temat. Czy ktoś wie po czym sprawdzić czy sprężyny nadają się do wymiany? Jakiś czas temu wymieniłem z tyłu amorki. Przy lewym tylnim kole jak wsiadam/wysiadam do samochodu to słychać skrzypienie i zastanawiam się czy to sprężyna.

MatiNitro - Nie Mar 29, 2015 22:01

Lesnik985, a zobacz czy wtedy jest zaciągnięty ręczny ;)
Lesnik985 - Pon Mar 30, 2015 09:42

MatiNitro, zobaczę, już gdzieś o tym czytałem ;)
phuss - Sob Kwi 04, 2015 17:12

Może komuś się przyda, do swojego kombi założyłem na tył sprężyny od opla vectry C kombi, wysokość sprężyn 299mm , grubość 14,5mm, auto dość ładnie stoi a jak sprężyny siądą ze 2cm to będzie idealnie, no i cena 80zł/szt. WESOŁYCH ŚWIĄT.
R75 - Sob Kwi 04, 2015 20:07

seryjne tyl maja 28cm, silverstone 25cm

ps.
jaka dlugosc maja fabryczne w mg zt, ktos kojarzy?

prebenny - Sob Kwi 04, 2015 20:30

phuss, a na sprężynach od VC stoi wyżej? Ewentualnie mógłbyś wrzucić fotkę jak to wygląda? :)
sebol11 - Sob Kwi 04, 2015 20:39

Do sedana też podejdą od Vectry?
Sandman - Sob Kwi 04, 2015 20:44

phuss, fotki prosze, bo ja teraz tez przed wymiana i szukam alternatywnych opcji ;) I esli bys mogl napisac jakie konkretnie te sprezyny kupiles - moel vectry z jakiego rocznika? No i jesli bys mogl kilka slow o komforcie jazdy - czy jest bardziej twardo czy moze wrecz przeciwnie?

[Przepraszam za brak polskich znakow ale pisze na telefonie...]

phuss - Sob Kwi 04, 2015 21:34

Jest odrobinę twardziej i wyżej, ale nie wali, a z pasażerami z tyłu jest wręcz idealnie, wraz ze sprężynami wymieniłem amory, jest kilka wymiarów sprężyn do V C kombi, i wyższe i niższe ja napisałem konkretnie jakie założyłem, te są najbardziej zbliżone wymiarami do R75 kombi, nie wiem czy podejdą do sedana, sedan chyba ma ciut niższe i cieńsze. Nie wiem czy w czasie świąt wrzucę fotki, postaram się zapodać jak najszybciej. Najtańsze na allegro widziałem po ok 60zł/szt, ja zamówiłem u kumpla w sklepie, nie pamiętam producenta ale podobno nie najgorsze.
sebol11 - Sob Kwi 04, 2015 23:15

Czyli sądząc po tym co jest napisane w tej aukcji (wymiary sprężyn):
http://allegro.pl/lesjofo...5170729992.html
powinny pasować do sedana te:
http://allegro.pl/sprezyn...5219403044.html
i wtedy mam o 4cm wyższy samochód :D

HarryVip - Sob Kwi 04, 2015 23:36

sebol11 napisał/a:
i wtedy mam o 4cm wyższy samochód :D

Pytanie jak to się ma do amorów i jak to zniosą?

phuss - Nie Kwi 05, 2015 10:33

317mm wysokości, są trochę za wysokie, będziesz miał sporo kłopotów z ich założeniem i dupa może ci stać zbyt wysoko, od VC kombi które ja zakładałem miały 293 lub 299mm nie pamiętam dokładnie. Mój stoi tak.
sebol11 - Pon Kwi 06, 2015 22:41

Stosował ktoś z Was w ogóle zamienniki sprężyn do sedana od innego samochodu?
Balas87 - Pią Cze 12, 2015 20:50

hej witajcie. Mam taki mały problem otóź mój kolega ma jedna sprężyne na tył nówka o oznaczeniu tzn jest na niej zielony napis 74480 t282441 za nic w świeci nie możemy znaleść sprężyny o tym oznaczeniu na internecie. Czy ktoś może wie jakiej to firmy może być sprężyna.... proszę o pomoc no niekupimy do pary.... no nie ma
Koenig - Pon Paź 10, 2016 18:27

Odkopię temat, żeby nowego nie zakładać.
Mam pęknięte sprężyny z tyłu, muszę wymienić. Zależy mi na komforcie, ale nie chciałbym jakoś bardzo auta podnosić. W tej chwili leży bardzo nisko, więc wygląda bardzo dobrze :P no ale tak go przecież nie zostawię.
Polecicie jakiego producenta kupić? Podobno można zastosować także od innych aut. Podzielcie się doświadczeniem.

Edit.
Chodzi o sedana 2.0 V6

adam_26 - Pon Paź 10, 2016 19:39

Ja montowałem Kayaba za 310 PLN i jestem zadowolony, są troszkę sztywniejsze ale dla mnie na plus bo nadal jest komfortowo, a auto się lepiej czuje i prowadzi.
longer86 - Pon Paź 10, 2016 20:11

Chcesz cos niższego... Zapytaj prebenny zakładał jakies z vectry
prebenny - Pon Paź 10, 2016 20:46

Ja i Sandman mamy tylne z Vectry C.
Koenig - Wto Paź 11, 2016 07:28

prebenny napisał/a:
Ja i Sandman mamy tylne z Vectry C.


Czy są niższe niż oryginalne?
No i czy do sedana pasują? Od jakiejś konkretnej wersji Vectry C czy wszystkie są takie same?

prebenny - Wto Paź 11, 2016 07:51

Koenig co do wysokości - można kupić różne. Teoretycznie ja i Sandman kupowaliśmy z tej samej aukcji (jakieś tanie komplet/100zł) i on ma chyba trochę wyżej od fabryki a ja zdecydowanie niżej (po zmianie przodu na zawias z silverstone tył stoi 0.5 cm wyżej niż przód). Tylko faktycznie Marcin dostał sprężyny 29 cm a ja bodajże 27.5cm. Jak chcesz niżej to chyba te 'wzmocnione HD' są krótsze i twardsze - albo poszukaj od wersji GTS.

Co do tego czy do sedana podejdą - na 100% nie powiem ale wnioskując, że ponoć z sedana do kombi podchodzą to raczej powinny wejść.

Koenig - Wto Paź 11, 2016 08:16

No właśnie zasugerowałem się tym, że AdaśkoC sprzedaje je jako różne do sedana i kombi. Na jego fotkach wyglądają zupełnie inaczej...
Może jednak skupię się na oryginałach :mrgreen:
"Leżący" sedan wygląda doskonale, jak wymienię sprężyny ciężko się będzie przyzwyczaić :mrgreen:

prebenny - Wto Paź 11, 2016 09:26

Ja się sugerowałem tym co wcześniej inni pisali na forum ;)
longer86 - Wto Paź 11, 2016 10:29

Koenig, sprężyny oryginalne są oznaczone kolorami co ma zapewne odzwierciedlenie w twardości, oryginały znajdziesz raczej tylko używane, reszta to loteria...

wiadomo że kombi odrobinę cieższe od sedana...
napisz do kolegi Marcin84:
https://forum.roverki.eu/profile.php?mode=viewprofile&u=38907

wymieniał sprężyny ostatnio i ma swoje na sprzedaż, poproś o zdjęcia, wszystko podesle, może się dogadacie ;)

Marcin84 - Sro Paź 12, 2016 11:27

Potwierdzam :) mam komplet sprężyn na których mój CDT wyglądał tak jak na foto. Jak coś zapraszam na PW.
SeniorA - Sro Paź 12, 2016 13:03

Marcin84, napisz jakie kupiłeś sprężyny , czy w Terlicku , jaki koszt i jak teraz auto stoi ( odległości 1 i 2 z foto ).
Marcin84 - Sro Paź 12, 2016 13:57

Sprężyny kupione online w eAutosklep.pl:
- na przód Lesjofors 40 757 30, cena 148,84 zł za sztukę
- na tył Lesjofors 42 757 29, cena 142,75zł za sztukę
Razem z kurierem 599,18zł

Na foto na starych sprężynach ( też Lesjofors, nie znam modelu bo montował poprzedni właściciel ) odległość środka osi do rantu, przy każdym kole to 375mm.

Na obecnych jest wyżej, ale fabrycznych parametrów nie uzyskałem, jak będę miał chwilę to zmierzę dokładnie bo nie pamiętam i zrobię foto dla porównania.

SeniorA - Sro Paź 12, 2016 16:44

Marcin84 napisał/a:
Na obecnych jest wyżej, ale fabrycznych parametrów nie uzyskałem
te 4075730 do przodu mają w stanie swobodnym około 380 mm ,więc mogą dać około 390-395 mm,to tak jak na zużytych oryginałach.Poprzednio widocznie były 4075729 (367 mm). Co się stało , że nic nie wyszło z zakupu w Terlicku ?.
Koenig - Sro Paź 12, 2016 18:28

Marcin84 napisał/a:
Potwierdzam :) mam komplet sprężyn na których mój CDT wyglądał tak jak na foto. Jak coś zapraszam na PW.


Dzięki, ale już kupiłem. Czekam na paczkę :)

Marcin84 - Sro Paź 12, 2016 19:26

SeniorA napisał/a:
Marcin84 napisał/a:
Na obecnych jest wyżej, ale fabrycznych parametrów nie uzyskałem
te 4075730 do przodu mają w stanie swobodnym około 380 mm ,więc mogą dać około 390-395 mm,to tak jak na zużytych oryginałach.Poprzednio widocznie były 4075729 (367 mm). Co się stało , że nic nie wyszło z zakupu w Terlicku ?.


W Terlicku zero odpowiedzi na moje prośby i zapytania o wysyłkę do Polski, a w opcjach sklepu podczas zamówienia był wybór tylko Czechy lub Słowacja. Niestety nie miałem nikogo kto mógłby mi tam kupić i tu wysłać/przywieść.

Co do sprężyn z Lejsjoforsa to studiowałem to chyba ze dwa tygodnie na różnych stronach polskich i zagranicznych i wychodziło mi że to jest odpowiednik oryginału do CDT. Jestem zadowolony z efektu bo już nie haczę "sankami" o nic i jest bardziej miękko. Zobaczymy jak osłonę założę. Jak jutro nie będzie lało to zmierzę to dokładnie. Tak jak szybko mierzyłem po przekładce to kojarzę, że przód poszedł 25mm w górę (czyli 400mm) a tył 13mm (czyli jest 388mm). Zmierzę to napiszę :)

SeniorA - Sro Paź 12, 2016 20:28

Marcin84 napisał/a:
to kojarzę, że przód poszedł 25mm w górę (czyli 400mm) a tył 13mm (czyli jest 388mm). Zmierzę to napiszę
Ok, dzięki .

[ Dodano: Sro Paź 12, 2016 21:28 ]
Marcin84 napisał/a:
W Terlicku zero odpowiedzi na moje prośby i zapytania
może i dobrze, bo te JCS956 (372mm) są niższe od Lejsjoforsa ( 380 mm) przy tej samej średnicy drutu ( 13,75 ), musiały by być JCS441, bo to to samo co kupiłeś i wyższych nie mają. Ja mam teraz założone nowe MONROE SP 3442, ale chciałbym wyższe i te Lejsofors 4075730 widać mogły by być . Czekam na pomiary.
Marcin84 - Czw Paź 13, 2016 08:40

Jeszcze jako info podam, że do mojej wersji silnikowej i wyposażenia oryginalnie miałem oznaczenia:
Przód:
Front RH PK
Front LH JK
czyli zielono białe REB101420 a co za tym idzie wyszło to co kupiłem

Tył:
RR SPRING
RB
czyli RKB101420 tu chyba była mała rozbieżność z tym Lejsjoforsem co kupiłem, ale odpowiednika dokładnie tych co powinienem mieć nie znalazłem.

[ Dodano: Czw Paź 13, 2016 09:32 ]
Tył po wymianie 385mm - ale w bagażniku mam 12 calowy subwoofer i ponad pół baku paliwa, na fotce przed wymianą suba nie było. Przód prawe koło 400mm lewe 395mm. Ciężko powiedzieć, czy krzywo stałem,czy sprężyny się różnią, demontowałem też lewy błotnik kiedyś do wymiany zawiasów w drzwiach więc mogłem coś źle spasować :) Ogólnie z czystym sumieniem mogę napisać, że fajnie się na tych sprężynach jeździ, ale do fabrycznych wysokości im brakuje :) Na razie nie haczę już spodem, zobaczymy jak przyjdzie zima i założę osłonę silnika.

[ Dodano: Czw Paź 13, 2016 09:40 ]
Dla porównania zdjęcie samochodu kolegi Dawidovs z ogłoszenia jak sprzedawał auto (mam nadzieję, że nie ma nic przeciwko, że je tu wkleiłem :) ), a w ogłoszeniu pisał, że był po wymianie sprężyn. Niestety nie udało mi się z nim skontaktować żeby dopytać co montował, bo właśnie taki efekt chciałem uzyskać u siebie.

SeniorA - Czw Paź 13, 2016 09:33

Dobrze , dużo się wyjaśniło , warto by było zdobyć jeszcze info od Davidowsa
Marcin84 - Czw Paź 13, 2016 10:00

SeniorA napisał/a:
Dobrze , dużo się wyjaśniło


cieszę się że się wyjaśniło, mi właśnie takich info praktycznych brakowało przed wymianą na jakich sprężynach jakie wysokości uzyskam.

SeniorA napisał/a:
warto by było zdobyć jeszcze info od Davidowsa


dla mnie już za późno niestety, ale dla potomnych by było :)

sknerko - Czw Paź 13, 2016 10:21

Zwróćcie uwage że Dawidosa jast na 16" kolach a srebrny na 15" więc mogą nieco inaczej wyglądać
SeniorA - Czw Paź 13, 2016 11:30

sknerko napisał/a:
mogą nieco inaczej wyglądać
tak ,wiem że inaczej to wygląda ale nas interesuje odległość błotnika od środka osi , opony dają różnicę
wysokości auta do 2 mm. co można pominąć.
Marcin84 napisał/a:
mi właśnie takich info praktycznych brakowało przed wymianą na jakich sprężynach jakie wysokości uzyskam.
to podam jeszcze , że na MONROE SP 3442 odległość błotnika od osi jest 387-390 mm. w zależności od modelu auta.
Marcin84 - Czw Paź 13, 2016 15:50

SeniorA napisał/a:
to podam jeszcze , że na MONROE SP 3442 odległość błotnika od osi jest 387-390 mm. w zależności od modelu auta.


Fajnie jakby ktoś jeszcze miał pomiary dla KYB, bo tych jest masa wszędzie i nad takimi się początkowo zastanawiałem.

R75 - Pon Paź 17, 2016 22:50

SeniorA oryginalny komplet (przod) dostępny w uk

cena funta poszła w dol, wiec "trochę taniej"

0L0 - Pią Maj 11, 2018 14:12

Dzisiaj wymieniłem po raz kolejny sprężyny z tyłu.

Sprężyny KYB wytrzymały ok. 5 lat (jakieś 50000km). Teraz wstawione Lesjofors.

Było to dosłownie do trzech razy sztuka... lewa sprężyna pękła w 3 miejscach: najprawdopodobniej najpierw ułamał się sam koniuszek na dole (widziałem to przy zmianie kół na zimowe, ale zignorowałem :głupek2: ), później ok. pół zwoju na dole... i tydzień temu prawie 2 zwoje na górze.

Sprężyny z tyłu da się wymienić bez użycia ściągacza, odkręcania dolnego wahacza itp. Wystarczy odkręcić amortyzator, wypiąć przewód hamulcowy z mocowania w wahaczu wzdłużnym i użyć małego łomika do wydobycia/włożenia sprężyny na miejsce :mrgreen: (sprężynę wkładać od tyłu).

[ Dodano: Pią Maj 11, 2018 15:12 ]
Dzisiaj już do kompletu doszły sprężyny Lesjofors na przód i muszę przyznać, że komfort jazdy poprawił się drastycznie.

Dzela1993 - Wto Kwi 02, 2019 19:43

No to może odświeżę temat :D
Wczoraj wymieniałem piaste z łożyskiem w tylnym kole ponieważ jego żywot się zakończył i przy okazji zauważyłem że mam pękniętą sprężyne (dodaje zdjęcie). Dodam że tył na dziurach mi się troche dziwnie zachowuje. Za kierownicą za bardzo tego nie czuć ale kilka razy miałem "przyjemność" jazdy na tylnej kanapie i tam jest istna tragedia, podskakuje strasznie. Czy to może być wina tej sprężyny czy szukać też innych usterek? Dodam że 3 miesiące temu byłem na przeglądzie i amortyzatory wyszły raczej wporządku.
Tak wiem, rudo troche u mnie :roll:

dawidd - Sro Kwi 03, 2019 06:34

Sprężyny w pierwszej kolejności, jak juz odkręcisz amortyzator od dołu to możesz nim poruszać jak pracuje, czy nie pracuje skokowo albo czy nazbyt lekko nie da sie go wcisnąć
Arczibald - Sro Maj 12, 2021 11:00

Witam kolegów,
tym razem przyszedł czas na wymianę amorów tył.
Już po zabiegu
Pytanie czy to normalne, że raz jedna raz druga strona jest niżej o 1,5cm?
Sprężyny nie są popękane, wymieniłem jakieś 4 lata temu na Monroe.
Może zwyczajnie się wysłużyły? Może tak być?

Tak czy inaczej będę musiał je zmienic. Wybrać Lesjofors o zmiennej średnicy 5275729 czy o stałej średnicy 4275729 ?
Czym one w praktyce się różnią?
Życzyłbym sobie wysokości od osi koła w granicach 380-385mm i by pasowały do amorów z S-part.
Jakaś sugestia, podpowiedź mile widziana :smile:

melo102 - Nie Lip 04, 2021 12:15

Witam
Ja miałem pęknięta sprężynę, tył Mg Ztt. Nigdzie nie ma sprężyny do tego o dzwoniłem sprzedawców o producentów . Tylko UK.
Finalnie założyłem z BMW E46 sprężyny długość 250mm gruby drut 16mm o zmiennej grubości .Pasuje choć sprężyny te mają trochę większą średnicę. Twardość i prowadzenie auta w porządku. Zrobiłem jakież 2tys. km sprężyny nie ocierają o nic , jest ok .Niestety wysokości z tyłu są różne ok 10mm. Jak sprężyna była pęknięta tył siedział b. nisko i nie równo, nie równo było też z przodu.
Po założeniu zamienników od BMW auto z przodu stoi 385mm od środka piasty do błotnika z obu stron . Z tyłu z jednej ok. 375mm z drugiej 360mm. Postanowilem zamienić sprężyny stronami i obróciłem o ok 180 stopni względem osi obrotu - jest troche lepiej . Tam gdzie sprężyna starą nie była pęknięta mam 380mm lecz tam gdzie była pęknięta o ok 10mm mniej. Dodam że przód z obu ok. 385mm.
Jeszcze będę to sprawdzał tak żeby z obu stron było tak samo.

Dzięki

sTERYD - Nie Lip 04, 2021 17:19

Jak masz nierowną wysokość, to może po prostu silent blocki na tylnym stabilizatorze dostały po pleckach jak sprezyna penkła.
melo102 - Pon Lip 05, 2021 11:46

Witam
Czy chodzi o łącznik stabilizatora ten krótki? Możesz zdjęcie lub rysunek wkleić z instrukcji?
Wielkie dzieki

sTERYD - Pon Lip 05, 2021 20:01

https://rimmerbros.com/Item--i-GRID001546
Nr 2 na tym schemacie.

melo102 - Sro Lip 07, 2021 12:40

Dzięki za rysunek.
Sprawdzałem nie widać uszkodzeń , te gumy o dziwo całe nie zdeformowane.
Przypadkowo zauważyłem nie wiem czy to normalne -> auto podniosłem w garażu z tyłu z obu stron na tą samą wysokość 78cm od posadzki do krawędzi błotnika, tak że koła były lekko ponad glebe . Z przodu z tej strony co normalnie tył niżej jest (strona kierowcy) wys. od posadzki do błotnika była 71,5cm natomiast po drugiej stronie było 70cm. psadzka w garażu raczej bliska poziomu , buda z tyłu na takiej samej wys. z obu stron, punkty pomiaru oznaczone raczej symetrycznie a z przodu aż 1,5cm różnicy . Czy to normalne :?:

0L0 - Sro Lip 07, 2021 13:52

Może masz różne długości łączników stabilizatora?
melo102 - Wto Sie 17, 2021 21:47

Witam

Sprawdziłem i te łączniki - długości są takie same z przodu jeden miał osłony gumowe uszkodzone więc wymieniłem na dwa takie same,
Z tyłu długości też takie same.
Nie wiem kiedy ta stara sprężyna pękła i ile czasu wcześniejszy właściciel jeździł tak. Czy jest możliwe że na skutek pęknięcia sprężyny tył siadł a przód z przeciwnej strony miał lrzej - sprężyna mniej dostawała nastąpiło odprężenie ? a teraz po założeniu 2 takich samych sprężyn z tyłu , auto stoi nadal nirzej .
Nie widać żeby coś w zawieszeniu było ugięte, uszkodzone czy zdeformowane.
Na przeglądzie amorki z tyłu L i P trzymają podobnie , z przodu również .

Pomysły już mi się kończą jak przywrócić równy tył, ki diabeł z tyłu siedzi czy jak.

Jak to ogarnąć ?

Dziękuję za pomoc