|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25/45 MG ZR/ZS 2.0iDT] Wgranie mocniejszej mapy
Mix - Pią Wrz 04, 2009 09:48 Temat postu: [R25/45 MG ZR/ZS 2.0iDT] Wgranie mocniejszej mapy Pytam w imieniu znajomego, który planuje zakup R45 w dieslu. Do tej pory jeździł służbowym Focusem klekotem i uparcie twierdzi, że 101HP i 240Nm będzie za mało Podsunąłem mu pomysł z wgraniem mapy od mocniejszej, 113 konnej wersji (przekonywać go będę do końca, bo tym sposobem zyskamy nowego klubowicza )
W związku z tym, kilka pytań:
Czy odczuwalna jest zmiana mapy z 101HP na 113HP?
Czy jest to bezpieczne?
Jaka będzie, nawet subiektywna zmiana w osiągach auta - może ktoś mierzył przyspieszenie do 100km/h - i jak jest elastycznością?
O ile wzrośnie (jeśli wzrośnie) zużycie paliwa, po wgraniu nowej mapy?
Brt - Pią Wrz 04, 2009 10:27
Mixtated napisał/a: | Czy odczuwalna jest zmiana mapy z 101HP na 113HP? |
tak.. auto jedzie zbiera sielepiej szczególnie poniżej 2000obr.
Mixtated napisał/a: | Czy jest to bezpieczne? |
tak ... w końcu soft jest fabryczny
Cytat: | O ile wzrośnie (jeśli wzrośnie) zużycie paliwa, po wgraniu nowej mapy? |
raczej nie wzrośnie ... jesli już to minimalnie
Krzysi3k - Pią Wrz 04, 2009 10:55
Cytat: | Jaka będzie, nawet subiektywna zmiana w osiągach auta - może ktoś mierzył przyspieszenie do 100km/h |
Katalogowo przy R25 (!) jest pół sekundy różnicy
Będę wgrywał niedługo (w następnym tyg. pewnie), więc dam znać
PopaY - Pią Wrz 04, 2009 11:03
Brt napisał/a: | Mixtated napisał/a: | Czy odczuwalna jest zmiana mapy z 101HP na 113HP? |
tak.. auto jedzie zbiera sielepiej szczególnie poniżej 2000obr.
Mixtated napisał/a: | Czy jest to bezpieczne? |
tak ... w końcu soft jest fabryczny
Cytat: | O ile wzrośnie (jeśli wzrośnie) zużycie paliwa, po wgraniu nowej mapy? |
raczej nie wzrośnie ... jesli już to minimalnie |
Odpowiedziałeś na te pytania, które i mnie dręczyły Też się zatem zdecyduję, ale dopiero jak wymienię wentylator u siebie i naprawię wiązkę do poduszki w moim fotelu
Mix - Pią Wrz 04, 2009 11:37
Krzysi3k5 napisał/a: | Będę wgrywał niedługo |
Zdradzisz u kogo?
Brt - Pią Wrz 04, 2009 11:51
pewnie u mariusza418 .... na Zlocie ostatnio przecież wgrywał mocniejszy soft
Mix - Pią Wrz 04, 2009 12:04
Dobrze się składa. Jak kolega kupi auto to może Marian zrobi to na spocie BTW, u siebie też bym sprawdził czy na 100% mam mocniejszą mapę, jak nie to do dogrania w/w.
Zaraz wysyłam koledze linka do tego wątku. Myślę, że będzie zadowolony z wybory R45, bo jak jechał ze mną, to mówił, że fajnie wciska w fotel. Jeśli się okaże, że mam jednak wersję 101HP i może być jeszcze lepiej, to na 99% kupi
[ Dodano: Pią Wrz 04, 2009 13:06 ]
Aha...Krzysi3k5, czekam na odczucia po wgraniu.
Krzysi3k - Pią Wrz 04, 2009 12:41
Tak
U Mariusza.
A w dowodzie nie masz wbitej mocy?
Nikt by raczej na tym nie przycinał. Powinieneś mieć 83 KW.
PopaY - Pią Wrz 04, 2009 12:46
W dowodzie zawsze jest wbita moc, ale w kW, a nie w KM. I powinno być zdaje się 74, a nie 83 No, chyba, że w MG
Krzysi3k - Pią Wrz 04, 2009 12:56
No właśnie mówię o koledze Mixtated. On powinien mieć 83 KW, bo ma MG ZS
Mix - Pią Wrz 04, 2009 13:16
Wbite mam niby 74kW, ale w przypadku licznych, poruszanych nawet na forum, problemów z rejestracją MG, nie oznacza to, że jest to prawdziwa moc. W urzędzie komunikacji najczęściej biorą z tabeli i wpisują ROVER MG, ROVER KAT. itp., chociaż mi się udało i mam wpisane MG ZS Najlepiej jak Marian podepnie mi auto pod kompa i będzie wszystko jasne
[ Dodano: Pią Wrz 04, 2009 14:17 ]
A ZS po lifcie ma na progu naklejkę 83kW.
konradp - Pią Wrz 04, 2009 14:19
zdradzi ktos ile wgranie takiej mapki kosztuje i gdzie znalezc mariusza418 ?
Mix - Pią Wrz 04, 2009 15:39
konradp napisał/a: | gdzie znalezc mariusza418 |
Najlepiej na Zlocie ogólnopolskim (w Twoim przypadku, bo do W-wy masz kawałek) lub możesz podjechać - LINK
PopaY - Pią Wrz 04, 2009 16:05
Krzysi3k5 napisał/a: | No właśnie mówię o koledze Mixtated. On powinien mieć 83 KW, bo ma MG ZS |
Z tego co wiem to były również dwa typy silników w ZS, 74 i 83 kW, tak jak R25, czyżbym się mylił?
Mix - Pią Wrz 04, 2009 16:14
PopaY napisał/a: | Z tego co wiem to były również dwa typy silników w ZS, 74 i 83 kW, tak jak R25, czyżbym się mylił? |
Masz rację, ale mechanicznie te silniki są identyczne. Różnice mocy wynikają z różnic w oprogramowaniu.
PopaY - Pią Wrz 04, 2009 16:17
No to to to wiem, zanegowałem tylko to co napisał Krzysi3k5, bo on napisał, że POWIENIENEŚ mieć 83 kW
Krzysi3k - Pią Wrz 04, 2009 17:07
Były dwie wersje i to zależy od rocznika
barszczyk - Wto Wrz 08, 2009 12:40
Witam, też bym chętnie zmienił sobie soft możecie podać namiary do mariusza418?
pozdrawiam
Joa - Wto Wrz 08, 2009 12:42
barszczyk, wszystko masz tutaj: http://www.roverki.pl/gar...0Stanis%B3awski
azer - Wto Wrz 08, 2009 13:48
barszczyk, w poznaniu też mamy ludzi z T4, ale czy Przemo wgrywa mapy to nie weim.
tu masz namiary: http://www.roverki.pl/gar...OVER_LAND_ROVER
za to w Nowym Mieście nad Wartą (50km za Poznaniem) kolega PHJOWI wgrywa na pewno http://www.roverki.pl/gar...H_JOWI_(serwis)
jak byś się dowiadywał o możliwość i ceny to umieść taką informację tutaj proszę.
barszczyk - Wto Wrz 08, 2009 14:23
Dzięki za info, faktycznie lepiej jechać 50km niż 300km
Jak dzwonie do PHJOWI to odzywa się miła pani "Przepraszamy, ale nie możemy zrealizować tego połączenia..." będę próbował jutro, jak tylko się dowiem to dam znać!
pozdrawiam
marek78 - Wto Wrz 08, 2009 16:55
Ciekawa sprawa,nie wiedziałem do tej pory o tym,jak ktoś będzie wiedział coś więcej to niech napisze,także bym był tym zaiteresowany.
barszczyk - Sro Wrz 09, 2009 08:10
Dodzwoniłem się -
"jest możliwość, ale trzeba soft ściągać z Anglii kosztuje to 1200zł PLN"
Kto ma namiary na mariusza418?
Raptile - Sro Wrz 09, 2009 08:35
English Cars - Mariusz Stanisławski Popularny
Opis: Serwis specjalizujący się w samochodach marki Rover, MG, LandRover. Możliwość podłączenia pod komputer T4.
Adres: ul. Piaskowa 3, Zielonki k/Stare Babice
Telefon, faks: 0508353669
Adres e-mail: mariusz418@vp.pl
URL do strony firmowej: http://forum.roverki.eu/p...wprofile&u=2277
barszczyk - Pią Wrz 11, 2009 06:41
Witam,
Pan Mariusz mi odpisał -> "tak jest to możliwe , jest bezpieczne dla silnika a cena to 150 zł"
Więc rewelacja!
pod koniec miesiąca będe jechał do Pana Mariusza
PHJOWI - Pią Wrz 11, 2009 08:12
żeby zrobić tuning silników idt nie wystraczy wkopać mu mapy ze standartowym oprogramoowanie bo to nic nie da. , Po to rover wypuścił tak zwany xpower tuning cd aby zwiększy moc z 100 do 115 km . nORMALNIE SAMO WGRANIE NIC NIEDA , jest możliwość zmiany ale to trzeba pozmieniać kody ZCS pojazdu .
[ Dodano: Pią Wrz 11, 2009 09:14 ]
jeśli była by taka możliwość to już dawno bym na tym robił szmal
azer - Pią Wrz 11, 2009 09:39
PHJOWI, nie do końca rozumiem. Czy to wgrywanie co robi Mariusz z Warszawy to nic nie da? Co to ten kod ZCS?
Krzysi3k - Pią Wrz 11, 2009 10:59
Mariusz chyba nie robiłby z nas debili
barszczyk - Pią Wrz 11, 2009 12:08
No, ale czym tak naprawde różni się silnik z R45 2.0iDT przed liftem i po lifcie?!
silniki są identyczne tak?
to jak inżynierowie otrzymali 113BHP? z tego samego silnika? chyba inne oprogramowanie i to wystarczy
PopaY - Pią Wrz 11, 2009 13:18
Jestem ciekawy takiej małej konfrontacji między PHJOWI, a mariusz418. Najchętniej to bym zobaczył racje jednego i drugiego, bo skoro jednak jest jakieś "ale" i PHJOWI twierdzi, że 150zł pójdzie w błoto to chcę zobaczyć odpowiedź na ten tekst Mariusza... No i też osób, które skorzystały już z nowej mapy wgrywanej przez Mariusza.
Krzysi3k - Pią Wrz 11, 2009 13:30
Ja jadę w następnym tygodniu do Wa-wy na 100%, więc już nie będziecie musieli czekać
barszczyk - Pią Wrz 11, 2009 13:35
http://forums.mg-rover.or...d.php?p=3281517
xpower upgrade - to zmiana tylko 2ch z 4rech liczb kodu ZCS.
z czego 3 liczby są kodem z czwarta jest generowana z tych trzech, jako suma kontrolna. Tyle sie dowiedziałem...
http://www.themgclub.org/...t=254886&page=2
"...petrol 84 to 103. diesel 101 to 115. earlier rover 75 diesels up to xpower spec. and yes t4 can do all of this. i can offer this service in the south wales area."
Czyli pakiet Xpower dotyczy tylko R75
upgrade mocy w r200/25 400/45 zmienia się przez kod ZCS, czyli w ecu już jest ta opcja wystarczy ją włączyć tak rozumuję...
PHJOWI - Pią Wrz 11, 2009 13:51
barszczyk napisał/a: | http://forums.mg-rover.org/showthread.php?p=3281517
xpower upgrade - to zmiana tylko 2ch z 4rech liczb kodu ZCS.
z czego 3 liczby są kodem z czwarta jest generowana z tych trzech, jako suma kontrolna. Tyle sie dowiedziałem... |
TAK i tu się zgadza ale złe wygenerowanie kodu ZCS kończy się dużym problemem.
Wiem coś w tym temacie bo miałem zr diesla i byłem sprawdzić na hamowni sama wymiana softu w tym wypadku nic nie dała , z zmieniać ZCS nie chciałem bo to dopoiero raczkujący temat tak się składa że utrzymuję kontakt z tym klientem Keith Alexander w tej sprawie trzeba go dopracować aby używać tych kodów.
[ Dodano: Pią Wrz 11, 2009 15:08 ]
płyta xpower też jest dla modeli 25 i 45 .
mORGAN - Pią Wrz 11, 2009 14:33
Wracając do Twojego auta Mixtated, to w moim ZS'ie jest naklejka 83 kW... Więc możliwe, że masz słabszą wersję.
Mix - Pią Wrz 11, 2009 14:38
mORGAN, właśnie tak obstawiam i chętnie ten fakt zmienię
Krzysi3k - Pią Wrz 11, 2009 15:24
Czyli zmiana u Mariana map nic nie da?
barszczyk - Pią Wrz 11, 2009 16:03
wg mnie trzeba by było jechać na dyno (hamownia) przed i po i zobaczyć czy faktycznie coś kuca dodaje...
PopaY - Pią Wrz 11, 2009 16:07
Ja mam pytanko małe: czy ktoś już zmieniał mapę u Mariusza?
azer - Pią Wrz 11, 2009 16:23
PopaY napisał/a: | Ja mam pytanko małe: czy ktoś już zmieniał mapę u Mariusza? |
swego miałem krótką dyskusję z kolegą który wgrał u Mariusza, zdaje się na ogólnopolskim zlocie. Prawie miesiąc go nie było na forum więc nie będe pisał kto to. A odpisał mi tak
Cytat: | Ciezko powiedziec - poniewaz Diesel'a mam od niedawna a mapy wgralem niedlugo po tym jak nim jezdzilem jednak w opinii ludzi ktorzy jezdzili juz Diesel'ami zbiera sie troche lepiej i szczegolnie na biegach od 3-5. 1 i 2 sie troche skrocila - jesli chodzi o spalanie to raczej to sie nie zmienilo tak bardzo jakies 0,3-0,5 litra wiecej ale to moze byc takze spowodowane tym ze caly czas poznaje to auto i sprawdzam rozne techniki jazdy.
Na trasie raczej spala tyle samo. |
PopaY - Pią Wrz 11, 2009 16:26
Heh, czyli generalnie jakiejś "rzeszy" użytkowników nie ma No to teraz jest wielka niewiadoma, naprawdę wielka jak to w końcu z tym jest...
henryk - Pią Wrz 11, 2009 18:12
Jeżeli właściciel po zmianie mapy pisze "ciężko powiedzieć" to rozstrzyga, że zmiana mapy nic nie dała. Niezależnie od bezwzględnej ilości tzw. kucy pod maską, chip (nieważne czy "mocna" czy "słabsza" mapa lub power-box) jest natychmiast odczuwalny przez właściciela.
P.S. Nawet rezystor "za 7zł" daje odczuwalny efekt.
PHJOWI - Pią Wrz 11, 2009 18:15
hamowania prawdę powie .
Krzysi3k - Sob Wrz 12, 2009 14:38
W poniedziałek jadę do Wa-wy... Czyli jednak nie ma sensu wydawać 150 PLN, bo pójdzie kasa w błoto? Szkoda, że mariusz się wypowiedzieć nie może
Mix - Sob Wrz 12, 2009 14:52
Wypowiedział się wczoraj na SB. Napisał, że jak nie będzie efektu, to nie bierze kasy.
Krzysi3k - Sob Wrz 12, 2009 14:58
Dzięki wielkie
PopaY - Sob Wrz 12, 2009 16:31
Mixtated napisał/a: | Wypowiedział się wczoraj na SB. Napisał, że jak nie będzie efektu, to nie bierze kasy. |
Nie wiem co to jest SB (chyba, że chodzi o słuzbę bezpieczeństwa ), nie może tutaj napisać swoich racji? A jak niby to sprawdzić? Czy on ma hamownię by po wgraniu mapy przetestować?
azer - Sob Wrz 12, 2009 16:34
PopaY napisał/a: | Mixtated napisał/a: | Wypowiedział się wczoraj na SB. Napisał, że jak nie będzie efektu, to nie bierze kasy. |
Nie wiem co to jest SB (chyba, że chodzi o słuzbę bezpieczeństwa |
Shout/SexBox na głównej forum
Mix - Sob Wrz 12, 2009 16:44
PopaY napisał/a: | nie może tutaj napisać swoich racji? |
Też myślałem, że tu to zrobi, ale zmusić go do niczego nie mogę
PopaY napisał/a: | Czy on ma hamownię by po wgraniu mapy przetestować? |
ZTCW, to nie. Dla mnie liczy się subiektywne odczucie - przed i po. Jak już wgrywać i za coś płacić, to efekty powinno się czuć. Mi osobiście żadne wydruki z hamowni nie są potrzebne. Jeśli będzie się lepiej zbierać i zyska trochę elastyczności, to mi wystarczy
Leopard - Nie Wrz 13, 2009 06:28
Czy ktoś poza Mariusz418 oraz Jowi posiada komputer T4 i ma możliwość diagnozowania MG ZS i zmiany map?
Krzysi3k - Nie Wrz 13, 2009 18:16
Jutro będę robił
Zdam pojutrze relację
konradp - Nie Wrz 13, 2009 18:23
mam nadzieje ze to dziala,bo ja tez chetnie dodalbym troche mocy swojemu roverkowi
Brt - Pon Wrz 14, 2009 09:17
Krzysi3k5, zmierz sobie na starej mapie przyspieszenie na 4/5 biegu np. od 60 - 100 i 80 - 120 km/h (najlepiej kilkakrotnie) i porównaj czy po wgraniu mapy będzie lepiej. To chyba najprostszy obiektywny sposób sprawdzenia czy masz wiecej niutków pod maską.
Jeżdziłem R25 po zmianie map u Mariusza i SUBIEKTYWNIE w porównaniu do dwóch innych R45 iDT, którymi wcześniej jeździłem, wyraźnie lepiej się zbierała poniżej 2000obr. I o ile wiem nie tylko ja miałem takie odczucia. Bezpośredniego porównania przed i po tuningu tego samego auta niestety nie doświadczyłem.
Mix - Pon Wrz 14, 2009 09:29
Brt, a możesz napisać coś więcej, o tych subiektywnych odczuciach. Miałem okazję przejechać się MG ZS 83kw i szczerze mówiąc zbierał się gorzej od mojego. U mnie przy 2000 obr/min. wyraźnie czuć mocne przyspieszenie (wciśnięcie w fotel), tam przyspieszenie było praktycznie jednolite (aczkolwiek słabsze) w większości zakresu obrotów (do 4tyś.). Jeśli po wgraniu nowej mapy, mój emdżik ma właśnie tak się zbierać, to ja chyba nie chcę
Brt - Pon Wrz 14, 2009 09:45
Po prostu dało się jechać tym autem poniżej 2000 obr co w iDT 101KM raczej jest ciężkie (przynajmniej te którymi jechałem poniżej 2000obr nie istniały) ale powyżej też ładnie ciagnie i conajmniej tak samo jak wersja 101KM ... wyprzedzanie na 5 biegu to pikuś (palm pikuś )
Najlepiej by było pojechać na hamownię przed i po, wtedy by wszelkie wątpliwości zostały rozwiane, zarówno od strony mocy jak i rozłozenia momentu obrotowego ... nie ma ktoś znajomej hamowni w wawie
Krzysi3k - Pon Wrz 14, 2009 11:19
Zajechalem do wawy.. Tragedia. Nic nie zalatwilem. Z tomim gadalem wczesniej o rurze od ic. Kontakt calkowicie sie urwal. Dzis bedac juz na miejscu w koncu sie dodzwonilem i co? nie ma. Myslalem ze do mariusza po godzinach codziennie mozna (tak zrozumialem jego pw). Dzwonie i niestety po 15 pazdziernika termin. Ehh.. Z komorki przynajmniej wam napisalem.
Brt - Pon Wrz 14, 2009 11:24
... ... na Zlota przyjedź może mariusz będzie miał T4
PopaY - Pon Wrz 14, 2009 11:26
Krzysi3k5 napisał/a: | Myslalem ze do mariusza po godzinach codziennie mozna (tak zrozumialem jego pw). Dzwonie i niestety po 15 pazdziernika termin. Ehh.. Z komorki przynajmniej wam napisalem. |
No to ładnie Cię załatwił...
sobrus - Pon Wrz 14, 2009 13:29
Czegoś nie czaje. Silniki diesla lubią niskie obroty a Wy piszecie ze poniżej 2000rpm iDT nie istnieje? W 16V to nie dziwi, ale w dieslu
Jordan87 - Pon Wrz 14, 2009 13:59
Zapominasz że mówimy/piszemy o Turbo Dieslach wiec turbina włącza się dopiero mniej więcej przy 2000obr
Brt - Pon Wrz 14, 2009 14:06
conieco o pracy turbiny:
http://forum.roverki.eu/v...p=172976#172976
a to że nie jedzie poniżej 2000 obr wynika z charakterystyki silnika a nie "włączania turbiny" SDi ma podobną moc, niższy moment a jedzie od 1500obr.
PopaY - Pon Wrz 14, 2009 14:44
Dokładnie. SDi, mimo tylko nieco większej mocy i o dziwo niższemu momentowi o 30Nm (to nie jest mało!) jest silnikiem bardziej elastycznym. W moim przypadku mimo, iż R600 jest cięższy od R45 to jeździ się nim nieco lepiej właśnie ze względu na lepsze "tempo" poniżej 2000 obr/min. Ponadto w R600 turbinka włącza "wyższe obroty" mniej więcej przy osiągnięciu 2050/2100 obr/min gdzie w iDT przy ok. 2200/2300 (w moim przypadku). Jak już się turbinka "rozgrzeje" to wówczas auta są porównywalne nawet z lekką przewagą iDT, ale do tego momentu iDT po prostu nie istnieją
Jordan87 - Pon Wrz 14, 2009 14:51
Oczywiście, to rownież zależy od silnika ale ja pisząc 2000 miałem na myśli konkretnie wersje iDT o której rozmawiamy
PopaY - Pon Wrz 14, 2009 14:53
Wiem wiem, mi chodzi o to, że SDi mimo mniejszego momentu jeżdżą naprawdę lepiej od iDT poniżej wartości odpowiedniej do załączenia się szybszej pracy turbiny. I właśnie do tego służy zmiana mapy by te silniki szybciej się rozpędzały do tych 2000 obr. A dyskusja jest teraz taka, że nie wiadomo do końca czy faktycznie tak będzie po zmianie mapy
Jordan87 - Pon Wrz 14, 2009 14:57
Ja rownież czekam na wynik z zainteresowaniem, jak zapewne wiele osób, gdyż sam się zastanawiam nad taką modyfikacją.
stefan - Pon Wrz 14, 2009 15:12
Jordan87 napisał/a: | Ja rownież czekam na wynik z zainteresowaniem, jak zapewne wiele osób, gdyż sam się zastanawiam nad taką modyfikacją. |
Napięcie rośnie
Ja również jestem ciekaw wyniku.
pozdr.
Krzysi3k - Pon Wrz 14, 2009 17:55
Przecież na poprzedniej stronie jest to co napisałem
Niestety byłem w Wa-wie, ale nic nie załatwiłem
Chciałem to zrobić do końca września, bo wakacje mi się kończą...
No szkoda. To raczej wina braku dobrego kontaktu i zrozumienia niż czyjaś konkretna
Ale wgram je na pewno
A na zlocie mnie nie będzie.
sobrus - Wto Wrz 15, 2009 07:21
Ostatnio miałem okazje przejechać sie (trasa) nowym passatem diesel 2.0 170KM. Skrzynia automatyczna.
Obrotomierz rzadko przekraczał 2000rpm, raczej było coś ok 1500. Spalanie ~5-6l
Myslałem ze wszystkie diesle tak mają
Benzynowy Toledo 1.8 90KM też bardzo dobrze czuje się w zakresie 1500-2500rpm i tak sie nim jeździ (inaczej pali jak smok!)
O dziwno nawet Roverek 1.6 potrafi odnaleźć sie poniżek 2k rpm bez odgłosu zajężdżania silnika. Trzeba tylko bardzo ostrożnie operowac gazem, no i na przyspieszenie lub jazde pod stromą górkę nie ma co liczyć ; SDi i iDT na pewno radzą sobie znacznie lepiej.
PopaY - Wto Wrz 15, 2009 07:25
Co Ty porównujesz??? TDi 170KM z momentem ponad 300Nm do silniczka ze 101KM i momentem 240Nm? Porównywanie tych silników to nieporozumienie. Różni ich prawie dekada więc nie rozumiem zupełnie po co to napisałeś
BTW. wczoraj Mariusz był na forum, a mimo tego nie wypowiedział się w tym topiku
sobrus - Wto Wrz 15, 2009 07:28
Bez przesady, porównaj masę pojazdów to wyjdzie ze Passat (kombi) wcale nie jest jakiś dużo mocniejszy. Poza tym diesle zawsze dobrze czuły sie na niskich obrotach, 10 lat temu również.
Maksymalny moment obrotowy silniki diesla w Roverze osiągają przy 2000rpm (benzynowe przy 4500rpm) więc dziwi mnie że poniżej 2000 jechać się nie da.
PopaY - Wto Wrz 15, 2009 07:31
Masa Passata B5 nie różni się od masy 600 SDi, może kwestia kilku KG. Ja naprawdę nie rozumiem tego porównania, już wielkość samej turbiny powinna Cię nakierować, że takie porównanie jest bez sensu. Silniki VW są mocniejsze, poza tym jeśli nie Passat to Jetta lub Golf V, które mają montowane również takie silniki.
[ Dodano: Wto Wrz 15, 2009 08:31 ]
Jechać się da, ale niezbyt dynamicznie
sobrus - Wto Wrz 15, 2009 07:37
A no teraz to rozumiem - jechac sie da ale niezbyt dynamicznie.
Te silniki mają moment @2000 dokładnie tak jak TDI.
TDI też ma paskudną dziurę poniżej 1800rpm a mimo to automat nie omija tamtych rejonów
Nie wiem jak iDT ale SDi rozpędza R600 lub R400 do setki w nieco ponad 10s więc wcale nie jest taki słaby
ps to był passat B6 kombi.
PopaY - Wto Wrz 15, 2009 07:50
Mam zarówno SDi jak i iDT. Generalnie jeśli od razu się wkręci iDT na każdym biegu do takiej wartości by kolejny bieg zaczął się od 2000 lub więcej to idzie bardzo ładnie, ale wówczas pali sporo. Ta dziura do 2000obr jest spora, zdecydowanie za duża, w SDi również ona jest, ale o wiele mniejsza, stąd silniki SDi nie mają jakiś problemów z wyprzedzaniem nawet przy 1800obr i palą mniej. Ktoś nie pomyślał troszkę o tym dolnym paśmie obrotów mapując komputer i generalnie tworząc silnik. Zobaczymy co wyniknie z tymi mapami, bo jeśli ma to pomóc faktycznie to może się to okazać hitem.
[ Dodano: Wto Wrz 15, 2009 08:52 ]
A co do momentu to chyba przesadziłeś, że mają taki sam W TDi właśnie tym 170KM moment wynosi 350obr przy 1750-2500
[ Dodano: Wto Wrz 15, 2009 08:54 ]
Najsłabszy silnik 2-litrowy diesla od VW jest bardziej dynamiczny niż iDT czy SDi, bo przy mocy 110KM ma 250Nm przy zaledwie 1750obr Najfajniejsze jest to, że nasze silniki 2-litrowe to takie odpowiedniki VW jeśli chodzi o moc i moment (choć ten i tak jest lepszy) silników 1.6
Masowo kombi B6 jest cięższy, ale nieznacznie, bo waży 1499kg, gdzie R600 ma wagę 1360kg więc 140Nm przy ok. 140kg to nic
Markzo - Wto Wrz 15, 2009 08:02
Popay, Mariusz418 nie pisze w zasadzie w żadnym temacie, tylko na sexboxie czemu? jest dyslektykiem/dysortografikiem i ma poważne problemy z pisaniem
Masa Passka B5 w kombii to od 1523 - 1570kg, źródło: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=20796
Masa R623Si (takiego miałem to wiem) to 1340kg więc zdeka różnica jest i to spoooora bo 200kg to już bardzo czuć.
Co do kontaktu z Mariuszem, jak jechaliśmy z Tigerem do Wawy oglądnąć ZS i prosiliśmy Mariusza o pomoc w oględzinach to wystarczyło umówienie sie przez telefon i żadnego problemu nie było, poświęcił nam cały wieczór do godziny 23 tak jak mówisz Krzyśku, kwestia lepszego dogadania się
pzdr
sobrus - Wto Wrz 15, 2009 08:13
Napisałem ze mają maksymalny moment @2000rpm, że jego wartość jest inna to wiem,
Ale oba silniki powinny zachowywac się podobnie (pomijając ze TDI jest mocniejszy).
Chyba ze mam jakieś słabe dane ...;)
czas pogooglować
edit: faktycznie TDI ma moment od 1750rpm, to dość spora różnica na korzyść TDI
PopaY - Wto Wrz 15, 2009 08:14
Markzo, my tu piszemy o Passacie B6 oraz R600 SDi. A co do masy B6 to odsyłam na stronę VW. W poście wyżej napisałem jakie masy mają oba pojazdy więc nie rozumiem po co piszesz o B5
sobrus napisał/a: | Napisałem ze mają maksymalny moment @2000rpm, że jego wartość jest inna to wiem,
Ale oba silniki powinny zachowywac się podobnie (pomijając ze TDI jest mocniejszy) |
No nie. Zauważ, że każdy Passat czy Golf bez problemu Cię wydziubają na każdym biegu nie osiągając nawet 2000 obr. Znam to z autopsji
Na stronie VW są wszystkie dane Odsyłam http://www.volkswagen.pl/...ane_techniczne/
Markzo - Wto Wrz 15, 2009 08:17
PopaY napisał/a: | Masa Passata B5 nie różni się od masy 600 SDi, może kwestia kilku KG. Ja naprawdę nie rozumiem tego porównania, już wielkość samej turbiny powinna Cię nakierować, że takie porównanie jest bez sensu. Silniki VW są mocniejsze, poza tym jeśli nie Passat to Jetta lub Golf V, które mają montowane również takie silniki.
[ Dodano: Wto Wrz 15, 2009 08:31 ]
Jechać się da, ale niezbyt dynamicznie |
piszesz o B5? troche zgłupiałem
sobrus - Wto Wrz 15, 2009 08:18
Hej ale zrobiła nam sie tu wojna TDI vs SDI. Nie chodziło mi aby udowadniać wyższość 10-letnich jednostek rovera, tylko zdziwiłem sie ze jeździć poniżej 2000rpm w roverkowych dieslach sie nie da.
Ale to juz było wyjaśnione - da się ale niezbyt dynamicznie.
PopaY - Wto Wrz 15, 2009 08:19
Markzo, to było wcześniej, zauważ, że cały czas porównujemy nowy Silnik TDi-CR 170 konny, a ten jest w passacie B6 Doczytaj do końca
sobrus napisał/a: | Hej ale zrobiła nam sie tu wojna TDI vs SDI. Nie chodziło mi aby udowadniać wyższość 10-letnich jednostek rovera, tylko zdziwiłem sie ze jeździć poniżej 2000rpm w roverkowych dieslach sie nie da.
Ale to juz było wyjaśnione - da się ale niezbyt dynamicznie. |
Hehe, było zaczynać?
Markzo - Wto Wrz 15, 2009 08:21
Zrobiłeś edycje posta jak ja pisałem swojego i nie zauwazyłem tego o B6 ok juz wsio jasne
PopaY - Wto Wrz 15, 2009 08:22
Żadnej edycji nie robiłem
sobrus - Wto Wrz 15, 2009 08:29
moze to było do mnie ja czesto i gęsto edytuje bo zawsze mi sie coś przypomni
Mi chodziło faktycznie o B6.
Ale juz cicho bo przyjdzie Kasjopea i oberwe za zrobienie offtopa
Brt - Wto Wrz 15, 2009 08:29
sobrus napisał/a: | Ale to juz było wyjaśnione - da się ale niezbyt dynamicznie. |
w iDT w SD/SDi da się przyzwoicie dynamicznie
Mix - Wto Wrz 15, 2009 10:07
U mnie (oczywiście na ciepłym silniku) poniżej 2 tys. obr. da radę bez problemu poruszać się w ruchu miejskim. Zależy od dnia - temp. i wilgotności powietrza. Wiadomo, że przy takich obrotach o wyprzedzaniu np. w trasie można zapomnieć. Zdarza się poprostu, że przy przyciśnięciu gazu na piątym biegu, przy 60 km/h, bez problemu utrzymuję się w kolumnie, która w miarę energicznie przyspieszyła do np. 90 km/h.
Krzysi3k - Wto Wrz 15, 2009 10:20
Mixtated napisał/a: | przy przyciśnięciu gazu na piątym biegu, przy 60 km/h |
Dusisz go patrze
Mix - Wto Wrz 15, 2009 10:38
Leniwy jestem i często nie chce mi się redukować. Mimo to staram się poniżej 1200 obr nie jeździć
sobrus - Wto Wrz 15, 2009 10:43
Benzynowy silnik K1.6 też na piątce od ok 60 da rade jechać (2000rpm ma przy 70km/h i tu juz nawet normalnie przyspiesza, choć do wyprzedzania to sie nie nadaje zupełnie) ale jak tylko dodam gazu w wyobraźni widze te biedne panewki ....
Ale może troche za bardzo sie przejmuje, to jeszcze zdecydowanie nie jest ten buczący odgłos który potrafi wydać silnik poniżej 1500rpm....
Raczej tak jakby na niższych obrotach było słychać skrzynie biegów Tak jakby tarcie.
Nie znam sie jednak więc profilaktycznie tego unikam.
Krzysi3k - Wto Wrz 15, 2009 10:50
Ja od czwórki to już minimum 1500 rpm
No bo jak się przyspiesza ze zbyt małych obrotów na wysokim biegu (a nie redukuje) to chyba wtedy skrzynia jest "nadwyrężana".
Ja w mieście zawsze rozpędzam się do 70 km/h, wbijam 5, mam 1500 rpm i sobie jadę ekologicznie i ekonomicznie;)
A takie przekroczenie to całe nic (jakieś 65 km/h rzeczywiste)
PopaY - Wto Wrz 15, 2009 10:54
W moim mieście rzadko da się jechać 70km/h Przeważnie jeżdżę na "4". A tak poza tym to nie uważacie, że skrzynia jest troszkę przykrótka? A w zasadzie 1 i 2.
sobrus - Wto Wrz 15, 2009 11:15
Zależy chyba jeszcze od "stopnia" przyspieszenia. Jeżeli przyspieszasz bardzo delikatnie, ledwo dotykając pedał gazu to skrzynia chyba przeżyje. Takie ... toczenie się
Oczywiście jest to jazda emerycka i przy jeździe pod górkę to nie przejdzie.
Ja tak czasem jeżdze 1800-2000rpm na piątce ("econo" ). Ale jak górka to redukcja na czwórkę albo rozpędzić się do 2500rpm...Nie słysze abym katował silnik więc chyba wszystko w porządku. No ale kończe moje wywody o benzyniaku bo zupełnie nie na temat Fajny temat szkoda ze tutaj dieslowski
Mix - Wto Wrz 15, 2009 11:19
PopaY napisał/a: | A tak poza tym to nie uważacie, że skrzynia jest troszkę przykrótka? A w zasadzie 1 i 2. |
1 jest zdecydowanie za krótka Przy energicznym starcie (nie sprincie) spod świateł, wystarczy musnąć pedał gazu i już jest 2200 obr/min. Ale, co tu narzekać - urok diesla
marcinZG - Wto Wrz 15, 2009 12:58
Nie zapominajcie, ze taka jazde emerycka powinno sie uprawiac zawsze.
Zawsze, do momentu rozgrzania silnika, co by nie katowac turbiny.
Dlatego zawsze przez te pierwsze 5min po odpalenia auta wrzucam 4-ke przy 40kmph i 5-tke przy 60kmph.
Bez turbiny na zimnym silniku wibracje troche telepia buda, ale da sie przezyc.
PopaY - Wto Wrz 15, 2009 13:28
Ja tak robię zawsze (no dobra, przeważnie ) 1 do 15km/h, 2 do 30km/h, 3 do 45km/h i na 4 jadę dalej nie przekraczając 60km/h.
azer - Wto Wrz 15, 2009 13:32
panowie, proszę nie róbcie OT. Ten temat jest za ciekawy żeby go zaśmiecać i potem będzie cięzko coś znaleźć jak będzie miał 10 stron
PopaY - Sob Paź 03, 2009 14:21
Odświeżam temat, bo jest on zbyt ważny by przepadł w czeluściach forum... Krzysi3k5, czy coś już wiadomo na temat wgrania mapy do Twojego R25?
Krzysi3k - Sob Paź 03, 2009 15:54
Niestety teraz czasu za bardzo nie mam...
Postaram się w następnym miesiącu umówić z Mariuszem na wgranie.
|
|