|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214i] Instalacja LPG do roverka
tomi83 - Nie Cze 05, 2011 10:06 Temat postu: [R214i] Instalacja LPG do roverka Witam,
noszę się z zamiarem instalacji LPG do mojego roverka W grę wchodzi oczywiscie instalacja sekwencyjna, tu gdzie mieszkam zakłady oferują instalacje od 2100pln. Pytanie moje jest takie czy polecacie mi jakieś konkretne instalacje czy nie ma to znaczenia?? Wiem, że w grę wchodzą producenci KME, STAG, BRC itd Czekam na sugestie
Adrian - Nie Cze 05, 2011 10:35
tomi83 napisał/a: | Czekam na sugestie |
Użyj TEGO. Wpisz sobie np. Stag, poczytaj i wyciągnij wnioski.
hudy23_1985 - Nie Cze 05, 2011 10:41
stag to tylko sterownik
Ważne są pozostałem czesci instalacji
reduktor dobrany do mocy(wystarczy tomassseto alaska)
Dobre szybkie wkryski-Magic jet to minium
wiercenie kolektora jak najblizej wtrysków PB
Adrian - Nie Cze 05, 2011 10:51
hudy23_1985,
Ja o tym wiem. Chodzi mi tylko o to, by Kolega tomi83 użył klawiatury, wpisał kilka haseł w wyszukiwarkę, poczytał i odnalazł odpowiedź na swoje pytanie.
tomi83 - Nie Cze 05, 2011 11:14
hudy23_1985 napisał/a: | stag to tylko sterownik
Ważne są pozostałem czesci instalacji
reduktor dobrany do mocy(wystarczy tomassseto alaska)
Dobre szybkie wkryski-Magic jet to minium
wiercenie kolektora jak najblizej wtrysków PB |
Gazownik, który zakładał gaz w mojej astrze do roverka proponuje mi STAG 300+ i MagicJety własnie w cenie 2300zł, jeśli chodzi o szefa zakładu to chłopak ma pojęcie, ale przeważnie gaz zakładają jego pracownicy a tych zmienia jak rękawiczki
Mógłby mi ktoś podesłać foto miejsca umieszczenia wtryskiwaczy, bo czytałem, że muszą być jak najbliżej wtryskiwaczy PB... Czy zestaw do mojego silniczka [75KM] musi być tak samo "wyczesany" jak do wersji 16v 103KM??
Adrian - Nie Cze 05, 2011 12:06
Weź sobie na zapas. Może będziesz kiedyś chciał wsadzić 1.4 lub 1.6 16v...
tomi83 - Nie Cze 05, 2011 12:09
AdrianWWL napisał/a: | Weź sobie na zapas. Może będziesz kiedyś chciał wsadzić 1.4 lub 1.6 16v... |
Co masz na myśli pisząc "na zapas" Poważnie pytam czy zestaw pod motor 75KM musi być tak samo wydajny jak pod 16V?? Rzadko kiedy kręcę silnik powyżej 3,5tys. rpm
hudy23_1985 - Nie Cze 05, 2011 12:39
zapodaj reduktor zavoli zeta n
wtryski matrix hd344 i staga 300 plus
cena za to pewnie z 2700 ale bedziesz miał spokój
http://lpg-forum.pl/
tu poszukaj gazownika
Jago - Nie Cze 05, 2011 12:44
Panowie ja mam valtek czerwone i jest ok więc bez przesady z tymi wtryskiwaczami. trzeba umieć ustawić gaz
osarro - Nie Cze 05, 2011 14:59
dokładnie, poprawne ustawienie to podstawa a co do staga to też mam stag 300,zavoli listwa nie pamietam ale dałem rok temu 2100 tyle że robiłem poza miastem u gaziarza co znajomi robili,bo w Łodzi około 2600-2800 krzyczeli. Jak narazie bez problemu może dlatego że gaz leje tylko z firmowych stacji więc mniejsze prawdopodobieństwo zasyfienia układu.
Squid - Nie Cze 05, 2011 17:41
hudy23_1985 napisał/a: | spokuj |
Spokój chyba, grunt to rozgarnięty gazownik.
Adrian - Nie Cze 05, 2011 20:18
tomi83 napisał/a: | Co masz na myśli pisząc "na zapas" | To, że te 75 KM to nie dużo i kiedyś może będziesz kiedyś chciał wsadzić 1.4 lub 1.6 16v...
tomi83 napisał/a: | Rzadko kiedy kręcę silnik powyżej 3,5tys. rpm | Do 3 tyś to on nie jedzie. Od 3,5 tyś to dopiero zaczyna się zabawa.
wachu990 - Nie Cze 05, 2011 20:52
Witam Uderzę z innej beczki Czy ktoś z zagazowanych mógł by mi przesłać foto jak ma zamontowane dysze w kolektorze .... U mnie są zamontowane w złym stopniu i koncie ..... chce to poprawić, dać cieńsze węzyki no i oczywiście max krótkie ... Sądzę, że gdy dysze będą zamontowane tak samo jak wtryski beny poprawi się jazda na gazie ... troche mało miejsca, żeby wcisnąć dysze tak jak bp wtryski... ktoś kiedyś pisał, że od spodu ale to padaka ... Pozdrawiam
hudy23_1985 - Nie Cze 05, 2011 21:30
Uderz do Faecd on ma dobrze nawiercony kolektor
Wiem bo widziałem na własne oczy
osarro - Pon Cze 06, 2011 08:39
jak się wybierzesz na zlocik ogólnopolski to też pokażę, listwa znajduje się nie od dołu ale od góry i jest pomiędzy blokiem a klektorem przy samych wtryskach więc jest to możliwe zależy tylko czy gaziarzowi będzie się chciało z tym bawić czy nie,większość umieszcza na długich wężykach i umiejscawia na plastikowej obudowie.
Sajgon - Pon Cze 06, 2011 08:55
To będzie lekki off'topic- ale ja płaczę nad silnikami z gazem............
Nie tyle że taniej sie jeździ, ale czas jaki się zwraca gaz troszku duży..
I to zdanie ..."zagazowałem auto"...
wachu990 - Pon Cze 06, 2011 17:00
Tak kolego ale ja już kupiłem roverka z gazem. Chcę troche poprawić co spieprzył gaziarz który to montował ... Na mnie gaz robi już od zakupu autka
[ Dodano: Pon Cze 06, 2011 18:00 ]
osarro, Głównie chodzi mi o to jak są wywiercone otwory na wkrętki
Jago - Pon Cze 06, 2011 17:19
To co dolega instalacji że chcesz ją przerabiać? i jak chodzi samochód?
wachu990 - Pon Cze 06, 2011 17:46
Głównie walczę z poszarpywaniem na gazie. Chciał bym by instalacja płynniej chodziła, a wiem, że na przeszkodzie stoją - długie i o zbyt dużej średnicy wężyki i wkrętki, które są wwiercone z boku, prostopadle ...
Jago - Pon Cze 06, 2011 17:51
Powiem Ci że też tak myślałem pisałem wiele na forach i niby te wycięcie dotrysków gazownik mnie wyśmiał i mówił ok wytnę i to była dopiero masakra i ustawił mi mnożnik to okazało się decydujące
wachu990 - Pon Cze 06, 2011 18:14
To mówisz, że wywiercenie pod katem i stopniem jak wtryski od beny i danie maxymalnie krótkich wężyków nic nie da
Jago - Pon Cze 06, 2011 18:15
Nie próbowałem masz kabel? to naprawdę jest proste gazownik mi wszystko wyjaśnił ale jak mi gwarancja się skończy to i tak dam krócej przewody bo mam z 30cm minimum
wachu990 - Pon Cze 06, 2011 18:21
Mam kabelek. 30 cm to duzo - tak mi się wydaje. Sądzę, im krótsze tym lepiej. Jak ci chodzi autko na gazie U mnie nie ma tragedi ale czasami to denerwuje ....
Jago - Pon Cze 06, 2011 18:23
Po ustawieniu mnożnika zdecydowanie lepiej bo wcześniej szarpało a jak biegi zmieniałem to tak samo więc wpinaj się pod gaz i kalibruj i ustawiaj mnożnik tak by czas wtrysku benzyny był równy czasowi wtryskowi lpg
hudy23_1985 - Pon Cze 06, 2011 19:00
mnożnik ustawi po autokalibracji w znależnosci od rozmiaru dysz i cisnienia gazu
mnożnik powinien zaczynać sie w przedziale 1.2-1.4 a kączyć na 1(lub blisko tej wartości)
Jesli mnoznik jest powyżej 1.4 to dysze za małe(można rozwiercic lub podnieść cisnienie na reduktorze)
Wyciecie dotrysow jest wskazane są to czasy około 1.5 ms z którymi wtrysk lpg sobie nie radzi co owocuje zalewaniem auta i poszarpywaniem
pozdrawiam
bonus89 - Pon Cze 06, 2011 19:10
wachu990 napisał/a: | Mam kabelek. 30 cm to duzo - tak mi się wydaje. Sądzę, im krótsze tym lepiej. Jak ci chodzi autko na gazie U mnie nie ma tragedi ale czasami to denerwuje .... |
Kolego poczytaj najpierw albo uderz do dobrego gazownika, skąd taki pomysł że im krótszy tym lepiej? Nic podobnego, do różnych rodzajów silnika inne trzeba a 10cm przewodu od wtryskiwacza do ssaka to podstawa i zejście niżej to tylko gorzej w przypadku naszych silników, do tego wężyki grubość czasem lepiej jak jest węższy czasem jak większy u mnie lepiej węższe się spisywały, tomasetto alasca do 8V zdecydowanie wystarczy jeśli nie będzie modzone nic, jeśli tak to odrazu coś lepszego trzeba, do 8V valteki czerwone też spokojnie wystarczają i dłużej można na nich pojeździć bez awaryjności niż magicJetach na które wszyscy się uparli a są awaryjne jak jasna cholera. Jeśli do 16V to wtedy tak, magic jety jak najbardziej. Stag to w supełności ogarnie
Lukasz_Konin - Pon Cze 06, 2011 20:22
Ja ostatnio zamontowalem w swoim 214 Si STaga, valteki i tomasetto alaska i smiga jak marzenie zadnego szarpania ani nic, nawet kolega z forumfaecd sie zdziwil, ze na tym zestawie mi tak elegancko chodzi. A kazdy tak narzekal a jednak, gazownik robi swoje na 120km w miescie palil mi 8L LPG, wydaje mi sie to bardzo dobry wynik
wachu990 - Pon Cze 06, 2011 20:38
Ja autko kupiłem już z gazownią - reduktor zavoli N, wtryski MWM focus.... Sądzę, że instalka chodziłaby lepiej gdy wkrętki skierowane były by pod kontem 45 stopni i jak podpinałem kabelek to pokazue mi, że mam zbyt małe dysze - 2.0 a wg tabelki powinno być 2,6 ...
[ Dodano: Pon Cze 06, 2011 21:38 ]
Jak narazie zgłębiam temat LPG - jestem nowicjuszem i się uczę. Czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć różnicę między sekwencją, półsekwencją a fullgroup .... Na czym to polega dlaczego tak .....
bonus89 - Pon Cze 06, 2011 20:44
Lukasz_Konin napisał/a: | na 120km w miescie palil mi 8L LPG, |
Dobrze zestrojony ten zestaw będzie dawał rade ale stary nie przesadzaj z tymi 8 litrami... Cieszy Cię że wprowadzisz innych w błąd i będą szukali czego coś mają nie tak że pali 10/100? bo znaczyło by to że 6 Ci pali na 100.... NC Ostatnio słyszałem od właściciela S6 3.2 Biturbo że 100 km w mieście jeżdżąc spokojnie pali mu 10 l LPG a jak przyciska to 12.... To jest bardziej śmieszne niż myślicie pisząc i mówiąc tak. Mój jak dostaje w gary mocniej to wychodzi 18l LPG. I jestem z tego bardziej zadowolony niż Wy z waszych "opowiadanych" 6 litrów na 100 w mieście
Jago - Pon Cze 06, 2011 20:57
Mój pali niestety aż 11l jazdy tak dość spokojnie
Lukasz_Konin - Wto Cze 07, 2011 06:11
bonus89 napisał/a: | Lukasz_Konin napisał/a: | na 120km w miescie palil mi 8L LPG, |
Dobrze zestrojony ten zestaw będzie dawał rade ale stary nie przesadzaj z tymi 8 litrami... Cieszy Cię że wprowadzisz innych w błąd i będą szukali czego coś mają nie tak że pali 10/100? bo znaczyło by to że 6 Ci pali na 100.... NC Ostatnio słyszałem od właściciela S6 3.2 Biturbo że 100 km w mieście jeżdżąc spokojnie pali mu 10 l LPG a jak przyciska to 12.... To jest bardziej śmieszne niż myślicie pisząc i mówiąc tak. Mój jak dostaje w gary mocniej to wychodzi 18l LPG. I jestem z tego bardziej zadowolony niż Wy z waszych "opowiadanych" 6 litrów na 100 w mieście |
Powiedz mi kolego po co mialbym klamac ? ksiazki nie pisze.
Mowie tak jak tankowalem, zatankowalem do pelna, na drugi dzien mialem stan licznika przejechane dokladnie 118km, wjechalem na stacje i mowie do pelna, i do odbicia weszlo dokladnie 8L z groszem. Jak by mi weszlo 15L to bym tyle napisal, napisalem tyle, ile weszlo naprawde
bonus89 - Wto Cze 07, 2011 07:19
to masz magicznego rovera, to nic że wszystkim dyszke spali bo to norma w takim razie go nie sprzedawaj, jedyny jest taki niepowtarzalny. Pewnie taki Ci się trafił jakiś, a może dłuższą chwilę stał obok jakiegoś syfa Vtec-economy i się poduczył troszke. Gorzej jak przy drugim tankowaniu miałeś sporo bardziej nagrzane w samochodzie a butle na stacji były chłodne dopiero po dostawie albo stały w cieniu i przez różnice ciśnienia zawór odbił wcześniej i spokojnie mógł 4l oszukać.
Lukasz_Konin - Wto Cze 07, 2011 07:45
W oby dwoch tankowaniach samochod byl nagrzany. Na spalanie sam sie zdziwilem, bo sie nastawialem na spalanie ok 10L. mowa tu oczywiscie o jezdzie tak ok 80km/h. Pali jak pali, ciesze sie z tego, i naprawde nie mam zamiaru nikogo klamac. Jak bede u gazownika, to postaram sie zalatwic zrzuty z konfiguracji moze komus sie to przyda
bonus89 - Wto Cze 07, 2011 08:47
Lukasz_Konin napisał/a: | na 120km w miescie palil mi 8L LPG |
Lukasz_Konin napisał/a: | oczywiscie o jezdzie tak ok 80km/h. |
To znaczy jeździsz w mieście non stop na 5 biegu z prędkością 80km/h? Określ się bo coś szybko zdanie zmieniłeś
Lukasz_Konin - Wto Cze 07, 2011 10:38
nie zdania nie zmienilem. chodzi mi o ogolnie po miescie jazda do 80km/h, i nie napisalem ze jezdze non stop na 5biegu. Tylko napisalem to, ze w miescie przejechalem 120km, i spalil mi 8Lgazu, przy predkosci ok 80km/h
Squid - Wto Cze 07, 2011 12:45
Jago napisał/a: | Mój pali niestety aż 11l jazdy tak dość spokojnie |
Mój też pali 10-11l gazu ale raczej ekonomicznie nie jeżdżę.
Co do 8l w mieście to może i da się tak instalację wyregulować ale nie wiem czy to zdrowe dla silnika Zakładając, że pali benzynki 8l/100 to gazu "powinien" te 1,5l więcej doić. Jeśli gazu pali tyle co benzyny to zbyt uboga mieszanka gazu jest ustawiona - tyle kiedyś wyczytałem ale są tu lepsi spece ode mnie i może potwierdzą albo zaprzeczą
Jago - Wto Cze 07, 2011 13:27
Co do tego że weszło Ci 8l to zależy od stacji od danego dnia jaki jest gaz ja raz zrobiłem 115km i weszło mi 6,5l lpg ale nie dobiło pełnego zbiornika bo już odbił zawór także tym nie ma co się sugerować lepiej przejechać cały zbiornik i wtedy można mówić ile się zrobiło. ja na zbiorniku 44l robię ok 320km
bonus89 - Wto Cze 07, 2011 13:56
Squid napisał/a: | że pali benzynki 8l/100 to gazu "powinien" te 1,5l więcej doić. | ale źle rozumiecie, koledze spalił 8l na 120 km co daje 6,6l/100km w mieście taniej tylko w erze
leszczu - Wto Cze 07, 2011 13:59
bonus89 napisał/a: | taniej tylko w erze |
Już T-mobile.
wachu990 - Wto Cze 07, 2011 14:11
bonus89, Dlaczego twierdzisz, że 10 cm wężyków to podstawa, a zejście poniżej to już tylko może zaszkodzić
bonus89 - Wto Cze 07, 2011 14:59
wachu990, http://lpg-forum.pl/index.php zajrzyj tam i poczytaj troszkę teorii sam się tam o tym dowiedziałem, i sprawdziłem to na sobie dlatego pisze potwierdzone informacje
wachu990 - Wto Cze 07, 2011 15:06
Jestem tam zalogowany czytam Myślałem, że masz jakiś konkretny przykład
bonus89 - Wto Cze 07, 2011 15:12
Mam, założyłem grubsze i krótsze i nie dało się go wykalibrować, za każdym razem program wywalał błąd wężyków i kazał założyć mniejsze i dłuższe. Jaki inny przykład potrzebujesz? Najpierw odpowiedz czy bawiłeś się w strojenie i czy wiesz na czym o no polega, bo to że sobie pomyślisz że krótkie i grube to dobrze to całkiem inna sprawa, ja mam kabel i sam go sobie stroje tak jak mi pasuje i zapewniam Ci że nie bedzie chciał się dobrze wykalibrować jak będzie z nimi nie tak.
wachu990 - Wto Cze 07, 2011 15:16
Aha rozumiem Jaką masz instalację Ciekawi mnie jedno i chciał bym to sprawdzić - czy auto będzie lepiej jechalo z wkrętkami ustawionymi podobnie jak wtryski benzyny
bonus89 - Wto Cze 07, 2011 15:19
Stag 4, tomasetto alasca i waldki czerwone. wcześniej w 8V miałem zwykłe wkrętki, teraz sam sobie montowałem do tego większego ssaka i równo z wtryskami benzyny je zamontowałem, kolega załatwił mi wkrętki kierunkowe z dziurką zrobioną w jedną stronę i ustawiłem ją prosto na wlot do głowicy rzecz jasna
wachu990 - Wto Cze 07, 2011 15:24
Mógłbyś zrobić foto jak to wygląda u ciebie Gdzie można kupić takie wkrętki kierunkowe Jaka cyfra za nie
bonus89 - Wto Cze 07, 2011 15:29
foto wkrętek nie zrobie bo siedzą już od 3 miesięcy w kolektorze w temacie z moim R są foto w którym miejscu są wtryski. Wkrętki takie pewnie kupił byś u gazownika jakiegoś, mi załatwił je kumpel który w takim zakładzie pracuje i za 5szt razem z wężykami zapłaciłem 20zł
kumilek23 - Wto Cze 07, 2011 18:08
Squid napisał/a: |
Mój też pali 10-11l gazu ale raczej ekonomicznie nie jeżdżę.
| ja dołożę jeszcze swoje 10-11 l/100 km, a lubię depnąć powyżej 4 tysi, bo wtedy ten silnik zaczyna pokazywać pazurki a jak rozebrałem motor po 50 kkm na podtlenku propanu bo stukały popychacze, to okazało się że pierścienie są w bardzo ładnym stanie, do wymiany tylko uszczelniacze zaw. koszt ok 120, instalka BRC Sequent24 red. Genius, ale mam drobny problem i nie wiem co to może być, ostatnio pojawiły się kłopoty z rozruchem na LPG, po prostu trzeba go dłużej kręcić, problem nie występuje na PB, wtedy auto zapala na dotyk, a na LPG trzeba kręcić tak z 5-6 sekund zanim zapali, co to może być... Wcześniej też na gazie zapalał na dotyk, mam tak od jakichś 2 miesięcy
hudy23_1985 - Wto Cze 07, 2011 19:40
Moja R-akieta tez 10 L wciąga
Jak komus pali 8 to niech sie sieszy tylko nie wiem co na to zawory i uszczelka pod głowicą
Pozdrawiam
osarro - Czw Cze 09, 2011 08:48
potwierdzam poniżej 10 L tylko w trasie zejdziemy w mieście 10-10,5 a w zimę do 12,5
faecd - Czw Cze 09, 2011 20:46
bonus89 napisał/a: | Kolego poczytaj najpierw albo uderz do dobrego gazownika, skąd taki pomysł że im krótszy tym lepiej? Nic podobnego, do różnych rodzajów silnika inne trzeba a 10cm przewodu od wtryskiwacza do ssaka to podstawa i zejście niżej to tylko gorzej w przypadku naszych silników |
Bonus rozwin...bo wg mnie to przeczysz prawom fizyki. Takim najzwyklejszym najpodstawowszym prawom. To tak jakbys powiedzial, ze spadajacy kamien do gory poleci!!!
bonus89 napisał/a: | zejście niżej to tylko gorzej w przypadku naszych silników | te slowa najbardziej mnie intryguja. Co masz na mysli, jakies wypalanie zaworow? samoistny zaplon gazu w glowicy przed otwarciem zaworow dolotowych? Toszto by za przeproszeniem kolektor wy...ło w kosmos!!!
Ja mialem w chol..ere metrow wezy od listwy waltek do kolektora i byla padaka, po zmianie na magiki i krociutkie wezyki 3-4cm max od wtrysku do wkretki jest duuuzzzoooo lepiej...
Udziem sie w temacie bo kolega wachu990 juz zglupial od tych dziwnych teorii.
Wracajac do kolegi Lukasz_Konin, Ty jestes jakims wyjatkiem. Pewnie masz silnik "i" a nie "Si" i daltego Ci hula na valteku a tak serio to zalatwiaj fotki instalki oraz nastawow i wrzucaj.
Slyszalem ze pod stagiem da sie wyregulowac wszystko pod nasze silniki Si, w Zenicie, ktorego wlascicielem jestem:P nie jest to takie latwe.
Jakby ktos mial mnie za kaznodzieje czarownika to powiem, ze od ponad roku zajmuje sie regulacja instlacji LPG za namowa hudy23_1985, -dzieki stary- do tego moje wyksztalcenie inzynierskie podpowiada mi, ze z czysto fizycznej przyczyny w tych silnikach albo potrzebny jest dobry sterowni+umijetnosc wysterowania przez motera albo szybkie wtryski minimum Matrix HD.344 za 350zl
A na koniec dodam wam, ze mnie tam pali okolo 12 w miescie - klimatyzacja wlaczona, laczfordy 205/50/16 czyli kawal gumy!
W trasie (na majowke karnalem sie nad morze) smigajac predkosciami 120-160 wyszlo rowniutko 10l LPG/100km
Czy to dobrze czy zle nie wiem...
bonus89 - Czw Cze 09, 2011 21:03
faecd, bawiłem się z tymi wężykami i z grubościami i z długościami, mam waldki czerwone i staga 4 i stag nie chciał się SKALIBROWAĆ sam wywalał polecenie o zmianie długości wężyków i pracował bardzo nie równo.
Jago - Czw Cze 09, 2011 21:12
bonus89, To jaką długość przewodów polecasz? i gdzie w silniku 1.4 8v można umieścić wtryskiwacze?
tomi83 - Czw Cze 09, 2011 22:27
hudy23_1985 napisał/a: | Moja R-akieta tez 10 L wciąga
Jak komus pali 8 to niech sie sieszy tylko nie wiem co na to zawory i uszczelka pod głowicą
Pozdrawiam |
mój R pali 6,5l/100km PB, jutro zakładam gaz (BLOS), naczytałem się tyle o sekwencjach, że zrezygnowałem z tego rodzaju instalacji, z tego co piszecie to trzeba sporej kasy, żeby instalacja była porządna i nie było z nią problemów Co to znaczy, że jeśli pali mniej gazu to gorzej dla zaworów i uszczelki??
kumilek23 - Pią Cze 10, 2011 12:11
tomi83 napisał/a: | Co to znaczy, że jeśli pali mniej gazu to gorzej dla zaworów i uszczelki?? | na moją logikę to znaczy że spala bardzo ubogą mieszankę, która to spala się w bardzo wysokiej temperaturze, która to wypala gniazda zaworów, uszczelniacze, oraz niekorzystniej oddziałuje na uszczelkę, generalnie LPG i tak spala się w znacznie wyższej temperaturze niż PB
sobrus - Pią Cze 10, 2011 12:41
To prawda oszczędna jazda może się źle skończyć dla silnika.
Miałem czerwone waldemary i działały nawet nawet (tak mi sie wydawało) ale palił w lecie 15 litrów na setkę
A teraz pali ~11-12 na MagicJetach i jeździ na Zenicie całkiem przyzwoicie.
RAZ mi w mieście spalił 10l. Jeden jedyny raz. Przeważnie jest 11,5.
Tyle że ja nie chce żadnego pogorszenia osiągów, jak zmienie reduktor na mocniejszy może jeszcze wzrośnie. Alaska niestety chyba jednak nie wyrabia na wysokich obrotach
tomi83 - Pią Cze 10, 2011 14:27
Cytat: | To prawda oszczędna jazda może się źle skończyć dla silnika. |
Co to wg kolegi sobrus znaczy oszczędna jazda?? Ja znam tylko jedną definicje: unikanie gwałtownych przyśpieszeń i hamowań...
W ogóle to czytając wartości średniego spalania aut forumowiczów coś mi nie pasuje Jeśli gazu roverki palą Wam po 10-11 litrów to benzyny musiały palić ok. 8,5-9 l/100km, mój pali średnio 6,5 to czy też gazu wyjdzie 11??
tomo63 - Pią Cze 10, 2011 16:26
tomi83 napisał/a: | Cytat: | To prawda oszczędna jazda może się źle skończyć dla silnika. |
Co to wg kolegi sobrus znaczy oszczędna jazda?? Ja znam tylko jedną definicje: unikanie gwałtownych przyśpieszeń i hamowań...
W ogóle to czytając wartości średniego spalania aut forumowiczów coś mi nie pasuje Jeśli gazu roverki palą Wam po 10-11 litrów to benzyny musiały palić ok. 8,5-9 l/100km, mój pali średnio 6,5 to czy też gazu wyjdzie 11?? |
6,5?? no to nieźle, nigdy nie widziałem w swoim takiego spalania benzyny. 8 to norma była.
Jeśli chodzi o LPG:
Mam II generację (zerowe zużycie benzyny - no może 5 litrów na rok) i przełączanie na benzynę przy obrotach nez temp.
Zużycie gazu:
minimalne zaobserwowane raz 9,3
minimalne przy spokojnej jeżdzie cylk mieszany - 10,5
norma : 11,5
miasto, klima, korki: 13,5
silniki K nie należą do oszczędnych i krótka skrzynia temu nie sprzyja.
faecd - Pią Cze 10, 2011 16:41
bonus89 napisał/a: | bawiłem się z tymi wężykami i z grubościami i z długościami, mam waldki czerwone i staga 4 i stag nie chciał się SKALIBROWAĆ sam wywalał polecenie o zmianie długości wężyków i pracował bardzo nie równo. |
Stag wypluwa takie komunikaty o dlugosci wezykow? Moze chodzi Ci o komunikat o srednicy dysz wtryskowych - tych wkretek do wtryskiwacza.
sobrus napisał/a: | jak zmienie reduktor na mocniejszy może jeszcze wzrośnie. Alaska niestety chyba jednak nie wyrabia na wysokich obrotach | sobrus, Ty masz zenita? Ja mialem zamiar w zeszlym roku zmieniac alaaske na zavloaka ale jak juz dzwonilem zlozyc zamowienie to facet mnie zapytal do jakiego auta, powiedzialem, ze R416, ze mam alaske i jest zle, facet sam mi odpowiedzial zebym nie kupowal, ze alaska powinna dac rade, zebym sprawdzil dokladnie.
Badz co badz nie kupilem
tomi83 napisał/a: | znaczy oszczędna jazda | chodzi o uboga mieszanke - oszczedna. Im ubozsza mieszanka tym mniej Ci pali, ale gorzej jedzie i szybciej sie silnik zepsuje!
tomi83 - Pią Cze 10, 2011 20:59
Wpakowałem dziś gaz [w sensie, że ktoś mi zamontował] do mojej rakiety, śmiga dobrze, ma przyśpieszenie podobne jak na PB, czyli myślę, że jest ok, spróbuję jutro foto wstawić jak to wygląda
faecd - Pią Cze 10, 2011 21:27
Ja jutro jade w "trase" 100km zrobie w jedna strone, w niedziele wracam, w drodze podlacze sobie laptopa i troche pobajeruje gazem zobaczymy ile spali
tomo63 - Pią Cze 10, 2011 21:30
Po 100km???? żartujesz??
Zatankuj do pełna na stacji wyjeździj do pusta, zatankuj do pełna i będziesz wiedział.
Bo w ten sposób co mówisz to rzeczywiście możesz zobaczyć zużycie gazu na poziomie 9l
żużycie gazu IV i kolejnych gen. jest mniejsze od II gen, ale ty będziesz także musiał tankować benzynkę
EDIT:
żle to ująłem.
W trasie 100km x 2 nie wyjeżdzisz nawet zbiornika, więc nic nie sprawdzisz.
wachu990 - Pią Cze 10, 2011 21:39
Też wątpię, żeby wywalało błąd zbyt długich wężyków .... U mnie jak już to się spotkałem z rozmiarem dysz jako błąd .... Moja instalacja to diego sterownik, zavoli reduktor, MWM focus wtryski ... myślę, że autko troche szarpie - ale to chyba ogoolna jego przypadłość, którą oczywiście zlikwiduję tzn na gazie mocniej na bp prawie nie odczuwalne takie nic .... na gazie już gorzej .... Ogolnie auto ma przebłyski raz zaje.... a czasami muł albo takie mam wrazenie ....
[ Dodano: Pią Cze 10, 2011 22:37 ]
Jeszcze pytanie czy zakładając LPG mieszamy naszemu autku w "główce"
[ Dodano: Pią Cze 10, 2011 22:39 ]
Czy ktoś w końcu wytłumaczyłby czym się różni sekwencja od polsekwencji czy tez fullgroup
bonus89 - Sob Cze 11, 2011 12:38
wachu990 napisał/a: | Też wątpię, żeby wywalało błąd zbyt długich wężyków |
A mi wywalało..... to wątp sobie ja wiem co widziałem
Jago - Sob Cze 11, 2011 14:29
bonus89, Jakiej Ty masz długości przewody? I czy w silniku 1.4 8v zmieści się listwa wtryskiwaczy gdzieś blisko? I gdzie dać tą listwę?
bonus89 - Sob Cze 11, 2011 15:32
każdy normalnie ją montuje przy ssaku między nim a głowicą jest w sam raz miejsce na nią a i wężyki wtedy prosto lecą w miejsce wtrysku benzyny
Jago - Sob Cze 11, 2011 16:01
bonus89, jakieś fotki mógłbyś wrzucić?
faecd - Nie Cze 12, 2011 09:36
bonus89 napisał/a: | to wątp sobie ja wiem co widziałem |
Musiales byc po jakiej zkarapianej imprezie chyba! Nie ma takich komunikatow. Ewentualnie moga byc zalecajace tylko i wylacznie SKROCENIE tych wezykow celem zmniejszenia opoznienia miedzy komenda wtyrsku ze sterownika a rzeczywistym wtryskiem paliwa!
bonus89, z tymi dlugosciami wezy prawi glupoty, nie nalezy go sluchac! Taka rada dla potomnych, ktorzy by przeczytali ten watek! Grzecznie pytamy co i jak, nie dajesz logicznego wytlumaczenia zatem wszyscy logicznie myslacy WĄTPIMY sobie, a Ty jeden wiedz co wiesz bo przeciez wiesz co widziales...
Wedle tej idei nie byloby takich produktow jak matrix hs chociazby!
Pozdrawiam
wachu990 - Nie Cze 12, 2011 22:09
[ Dodano: Pią Cze 10, 2011 22:37 ]
Jeszcze pytanie czy zakładając LPG mieszamy naszemu autku w "główce"
[ Dodano: Pią Cze 10, 2011 22:39 ]
Czy ktoś w końcu wytłumaczyłby czym się różni sekwencja od polsekwencji czy tez fullgroup
Odpowie ktoś na to he he
Ja się utrzymuję w tym, że im krotsze węzyki to lepiej Testować będę ale dopiero za jakiś miesiąc - będę miał więcej czasu na zabawy
bonus89 - Nie Cze 12, 2011 22:49
to poczekajmy na efekt testów skoro nie wierzycie
kalitus84 - Sro Cze 15, 2011 06:48
mi tam moj r25 1.6 pali 7 l beny w miescie w trasie 5,5 przy oszczednej jezdzie nie przekraczajac 110 tez bede pakowal gaz ale nie ma sensu inwestowac w sekwencje lepiej zalozyc zwykła i blosa i bedzie smigał
[ Dodano: Sro Cze 15, 2011 07:48 ]
a dodam ze rozmawialem z pewnym gazownikiem ktory mial freelanderai za chiny nie mogl poradzic sobie z sekwencja raczej z synchronizacja wiec wywalil sekwencje i wstawil zwykly palnik nie dosc ze auto lepiej chodzilo to skonczyly sie problemy
Kozik - Sro Cze 15, 2011 10:30
kalitus84, ja mam sekwencję w VVC i jest super. Zwykły gaz to dla rzeźników dobry. Ogarnięty gazownik powinien dac sobie radę z sekwencją.
tomo63 - Sro Cze 15, 2011 13:47
Kozik napisał/a: | Zwykły gaz to dla rzeźników dobry. Ogarnięty gazownik powinien dac sobie radę z sekwencją. |
No nie przesadzajmy, II gen. też jest ok przy odpowiedniej konfiguracji, ale spadek mocy jest większy.
Ja swojej II gen. na sekwencję bym nie zamienił, bo taniej się jeździ niż na sekwencji, a to dla mnie priorytet.
kalitus84 - Sro Cze 15, 2011 18:15
mi to gazownik tlumaczyl tak ze w roverze wtryskiwacze od beny pracuja parami czyli 2/2 a w sekwencji wtryski juz nie pracuja parami i nie da sie tego ustawic tak mi powiedzial mial sekwncje w ladroverze z silnikiem serii k 1,8 wiec wywalil i wstawil 2gen i powiedziale ze lepiej
bonus89 - Sro Cze 15, 2011 19:05
kalitus84 napisał/a: | mi to gazownik tlumaczyl tak ze w roverze wtryskiwacze od beny pracuja parami czyli 2/2 a w sekwencji wtryski juz nie pracuja parami i nie da sie tego ustawic tak mi powiedzial mial sekwncje w ladroverze z silnikiem serii k 1,8 wiec wywalil i wstawil 2gen i powiedziale ze lepiej |
I on się gazownikiem zwie? Czy ktoś mu dał taki przydomek?
Kozik - Sro Cze 15, 2011 19:16
bonus89, i tacy gazownicy robią złą opinię innym.
Gazownik powinien wiedzieć jak się ustawia sekwencję. Jak to się nie da skoro dużo osób jeździ na tej sekwencji a ja osobiście na zlocie testowo pierwsze kółko na gazie zrobiłem.
bamber - Czw Cze 16, 2011 08:25
załóż sobie BRC górna półka miałem w Audi A4 szmiga do dzisiaj bezawaryjne polecam 100%
Frugas - Czw Cze 16, 2011 12:35
Witam wszystkich
a Waszym zdaniem jak się sprawuje instalacja Lovato Smart ?
tomi83 - Pią Cze 17, 2011 23:01
tomo63 napisał/a: | Kozik napisał/a: | Zwykły gaz to dla rzeźników dobry. Ogarnięty gazownik powinien dac sobie radę z sekwencją. |
No nie przesadzajmy, II gen. też jest ok przy odpowiedniej konfiguracji, ale spadek mocy jest większy.
Ja swojej II gen. na sekwencję bym nie zamienił, bo taniej się jeździ niż na sekwencji, a to dla mnie priorytet. |
Też wrzuciłem II gen i jest ok., 800zł drożej mogłem mieć sekwencję ale tylko na MagicJetach, gazownik powiedział mi tak: wrzucimy II gen, jak będzie pan niezadowolony to wrzucimy sekwencję. Jestem zadowolony, więc zostaje II gen
Kozik: wrzucanie, że II gen dobra dla rzeźników trochę nie na miejscu:/ Miałeś, jeździłeś roverem na II gen, że takim znawcą tematu jesteś?? Tylko proszę beż takich, że ciocia ma w seicento II gen ..
kalitus84 - Sob Cze 18, 2011 06:38
2generacja jest dobra instalacja kiedys nie bylo sekwencji i wkladali 2 gen nawet w roverkach jak jest dobrze zalozona dostrojona to chodzi bardzo dobrze i jest tansza w serwisowaniu od sekwencji w sekwencji wtryskiwacze lubia sie zepsuc a w 2 gen w sumie nie ma co hehe nie to ze jestem przeciwnikiem sekwencji ale jednak wole mniej elektroniki pod maska
sobrus - Pią Paź 14, 2011 10:50
Jeżeli dla kogoś jest priorytetem żeby maksymalnie tanio jeździć to II gen jest "akurat".
Nie jestem zwolennikiem takich rozwiązań, ale ze względu na obecne ceny roverków trzeba się liczyć z tym, że coraz więcej egzemplarzy dostanie pod maskę mikser i będzie niedoinwestowanych.
Silnik VVC i silniki z R25 i R45 mają już pełną sekwencję i pewnie łatwiej je zagazować.
Ale starsze też się oczywiście da.
Ktoś się pytał o różnicę między fullgroup, półsekwencją a sekwencją.
fullgroup - wszystkie wtryskiwacze wtryskują jednocześnie
półsekwencja - wtryskiwacze pracują parami
pełna sekwencja - każdy wtryskiwacz pracuje niezależnie.
W silnikach K w zależności od rocznika znajdziemy każdy z tych rodzajów wtrysku.
W dodatku te silniki mają tzw dotryski, które sprawiają problemy gazownikom - podobnie jak zubażanie mieszanki w mazdach.
@tomi83
Ty masz 214i, co zmienia trochę postać rzeczy - bo masz metalowy kolektor dolotowy. Montowanie II gen do kolektora z zytelu, który jest w praktycznie wszystkich innych wersjach poza VVC to proszenie się o kłopoty.
[ Dodano: Pią Paź 14, 2011 11:50 ]
Dziś poczytałem troche o reduktorze AT-09 popularnie zwanego Alaską.
Otóż występuje on w trzech wersjach, wyglądających bardzo podobnie.
- AT-09 normal do 90KM
- AT-09 Alaska 90-136KM
- AT-09 Artic do 120-240KM
Pierwsze dwa różnią się na moje oko tylko kolorem plastikowej kostki. Normal ma czarna, a Alaska niebieską. Także do Roverków 1.4 oraz 1.6 model Alaska powinna wystarczyć, nawet z pewnym zapasem. Narzekałem na ten reduktor i chciałem go wymieniać, ale po ostatniej regulacji nie widzę różnicy mocy miedzy Pb a LPG, czyli sobie radzi mimo sędziwego wieku (moja Alaska jest 2007). Mam wersję do 136KM (niebieska kostka).
Kozik - Pią Paź 14, 2011 11:22
sobrus napisał/a: | Także do Roverków 1.4 oraz 1.6 model Alaska powinna wystarczyć, nawet z pewnym zapasem. |
muszę się nie zgodzić, miałem alaskę w 1,4 16V wszystko ok jak ktoś jeździ jak człowiek. Ale jak zaczyna się jazda bardziej agresywna to wtedy alaska zaczyna nie wystarczać. tzn pod butem jest ok ale analizując logi z komputera gazowego okazuje się że przy pałowaniu reduktor zwyczajnie nie nadąża ogrzewać gazu, co powoduje że gaz dostaje się do cylindrów nie w takim stanie jak powinien.
Z tego co wydumaliśmy z moim gazownikiem alaskę można założyć do prawie każdego silnika o ile ktoś tego silnika nie używa.
Widzieliśmy alaskę zamontowaną do silnika audi 1,8T to był dramat gość żeby wyprzedzić cokolwiek to musiał na benę przełączać
Ja aktualnie mam u siebie 2 alaski spięte i napędzają moje VVC bez problemów. Nawet przy prędkościach rzędu 190km/h z gazem w podłogę reduktory dają radę.
|
|